Minulla on piikki-, pistämis- ja neulakammo. Pelkään verikokeen ottamista, hammaslääkäriä ja rokotuksia. Taudinkuva on iän myötä pahentunut sietämättömäksi. Joudun ottamaan rauhottavan lääkkeen, että suoriudun normaali ihmisille tavallisista hoitotoimenpiteistä.
Mitä sinä pelkäät?
Pelkään...
147
6016
Vastaukset
- kikakakkonen
...ja tutkimuksia. Kun mulle tehtiin tässä joskus paksunsuolen tähystys hermoilin tosi paljon, enkä saanut moneen yöhön nukuttua ja hyvä, ettei pitänyt kantaa paikan päälle jalkojen lyödessä loukkua.Se on aivan järjetöntä, eikä perustu mihinkään loogiseen selitykseen.
- tomppa2006
sydän hakkaa mielettämästi, hikoiluttaa, en saa kunnolla henkeä, vapisen ja tärisen. Todella pahoja oireita ja pelkääminen on ihan täyttä totta.
- .................
tomppa2006 kirjoitti:
sydän hakkaa mielettämästi, hikoiluttaa, en saa kunnolla henkeä, vapisen ja tärisen. Todella pahoja oireita ja pelkääminen on ihan täyttä totta.
- kikakakkonen
tomppa2006 kirjoitti:
...ja joku joskus neuvoi, että ottaa pienen hetken kerrallaan kuin miettisi koko ruljanssia. Kun se yksi minuutti on ohi voi onnitella, että selvisin sentään tähän asti.
Oletko muistanut sanoa pelkääväsi? Siihen kun osataan suhtautua. - tomppa2006
kikakakkonen kirjoitti:
...ja joku joskus neuvoi, että ottaa pienen hetken kerrallaan kuin miettisi koko ruljanssia. Kun se yksi minuutti on ohi voi onnitella, että selvisin sentään tähän asti.
Oletko muistanut sanoa pelkääväsi? Siihen kun osataan suhtautua...ja useinmiten ongelmani otetaan tosissaan. Verikokeessa minut laitetaan makuu asentoon ja käännän katseen poispäin. Yritän hengittää tasaisesti, mutta ei sille vaan voi mitään, se pelko vaan tulee...aina uudestaan...
- blackwomans
on hyvin yleistä ihmisten piikki ja pistokammo,vaikka itse toimenpide kestää vaan hetken,eikä edes satu.(ihmiset kokee sen eritavalla)
kuten kerroit otat rauhoittavan lääkkeen ennen kyseistä toimenpidettä,sekin on hyvä,sillä se omalta osaltaan rentouttaa sinua.
kysyit mitä pelkään?
en mitään,en vaan osaa pelätä mitään.- Peräkammarin poika
Siedätyshoito on hyvästä, kerran viikossa kun istuu mopon penkille joka on täynnä nastoja, niin avot, ei enää pikkupiikit pelota.
- blackwomans
Peräkammarin poika kirjoitti:
Siedätyshoito on hyvästä, kerran viikossa kun istuu mopon penkille joka on täynnä nastoja, niin avot, ei enää pikkupiikit pelota.
itse en heihin lukeudu,tuskin sinäkään?
voi vide sun kanssa,nooh jokainen tyylillään
onhan se tapa tuokin minkä mainitsit,kas kun et neljän tuuman nauloilla itseäsi siedätä..ne vasta sattuu ,jos niiden päälle istuu.
on siinä siedätys kaukana;) - tomppa2006
blackwomans kirjoitti:
itse en heihin lukeudu,tuskin sinäkään?
voi vide sun kanssa,nooh jokainen tyylillään
onhan se tapa tuokin minkä mainitsit,kas kun et neljän tuuman nauloilla itseäsi siedätä..ne vasta sattuu ,jos niiden päälle istuu.
on siinä siedätys kaukana;)peräkylän pojan siedätyshoidosta. Eikä tarkoituksena ollut alkaa hakea parannusta minun vaivaani. Se vaan on olemassa oleva pelkotila ja itseäni lähinnä kiinnostaa muiden pelot. Tiedän että niitä on.
- blackwomans
tomppa2006 kirjoitti:
peräkylän pojan siedätyshoidosta. Eikä tarkoituksena ollut alkaa hakea parannusta minun vaivaani. Se vaan on olemassa oleva pelkotila ja itseäni lähinnä kiinnostaa muiden pelot. Tiedän että niitä on.
peräkammarin poju on kaikkea muuta mitä täällä ymmärtää antaa.
sen tiedän myös että ihmisillä on erilaisia pelkotiloja ,jopa niin pahoja että ne omalta osaltaan vaikuttavat jokapäiväiseen elämään.
mutta niidenkin kanssa on vaan yritettävä tulla toimeen. - tomppa2006
blackwomans kirjoitti:
peräkammarin poju on kaikkea muuta mitä täällä ymmärtää antaa.
sen tiedän myös että ihmisillä on erilaisia pelkotiloja ,jopa niin pahoja että ne omalta osaltaan vaikuttavat jokapäiväiseen elämään.
mutta niidenkin kanssa on vaan yritettävä tulla toimeen.Näiden pelkojen kanssa on vaan yritettävä tulla toimeen.
- Morningstar*
Fyysinen väkivalta on se, jota pelkään eniten.Mikään ei ole kauheampaa kuin olla nurkkaan ahdistettu ja tiedät mitä tuleman pitää ja karkuun et pääse.Tilanne jolloin uskot kuolevasi, ulkopuolisen kautta.
- Peräkammarin poika
Nyrkkeily yms. auttaa, olen itse poksannut pienestä saakka, sekä nyrkkeilyä että potkunyrkkeilyä.
Aina olen saanut kulkea rauhassa ilman pelkoa, suosittelen. - kun on kokenut
Peräkammarin poika kirjoitti:
Nyrkkeily yms. auttaa, olen itse poksannut pienestä saakka, sekä nyrkkeilyä että potkunyrkkeilyä.
Aina olen saanut kulkea rauhassa ilman pelkoa, suosittelen.Jos olet katsonut kuolemaa silmiin,luullut että kuolet paihoinpitelyyn, menettäen tajusikin.Sitä muistoa ei mikään pyyhi pois, vaikka kuinka treenaisit esim.nyrkkeilyä.
Itsekkin säikähdän yhä edelleen vuosienkin jälkee käsillään puhuvia ihmisiä. - tomppa2006
kun on kokenut kirjoitti:
Jos olet katsonut kuolemaa silmiin,luullut että kuolet paihoinpitelyyn, menettäen tajusikin.Sitä muistoa ei mikään pyyhi pois, vaikka kuinka treenaisit esim.nyrkkeilyä.
Itsekkin säikähdän yhä edelleen vuosienkin jälkee käsillään puhuvia ihmisiä.Väkivalta aiheuttaa ihmisellä jatkuvasti pelkotiloja. Itselläni ei ole onneksi tämän suuntaista vaivaa.
- että nukahdan
hammaslääkärissä toimenpiteen aikana ja herään siihen kun lääkäri valaa muottia tekareille.
- tomppa2006
naureskelemaan ihmisten ongelmille. Vielä parempi on, kun pystyy naureskelemaan omille ongelmilleen ja kertomaan ne myös toisille.
- sanon
tomppa2006 kirjoitti:
naureskelemaan ihmisten ongelmille. Vielä parempi on, kun pystyy naureskelemaan omille ongelmilleen ja kertomaan ne myös toisille.
minä. Nimittäin naureskella ongelmille. En niitä ongelmiani kuitenkaan alkaisi täällä (huumori- ja moi moi -palstalla) esittelemään, tai sitten vastauksia ei kannata ainakaan ottaa turhan vakavasti.
- tomppa2006
sanon kirjoitti:
minä. Nimittäin naureskella ongelmille. En niitä ongelmiani kuitenkaan alkaisi täällä (huumori- ja moi moi -palstalla) esittelemään, tai sitten vastauksia ei kannata ainakaan ottaa turhan vakavasti.
...vähän kyyninen.
- mutta ....
tomppa2006 kirjoitti:
...vähän kyyninen.
... oikeastaan lievä kyynisyys ei ole välttämättä ollenkaan huono ominaisuus. Vähän vaihtelua ja säpinää "moi moi" -palstalle.
- tomppa2006
mutta .... kirjoitti:
... oikeastaan lievä kyynisyys ei ole välttämättä ollenkaan huono ominaisuus. Vähän vaihtelua ja säpinää "moi moi" -palstalle.
...vaihtelu virkistää ja tällä palstallahan on nimenomaan kyse ihmisten mielipiteistä. Jokainen voi kertoa vapaasti mitä mieltä on.
- Puhurix
palkkaa, mut siihen on jo tottunu. Oikeasti mä pelkään kateellisia ja pikkusieluisia ihmisiä niin paljon että käännän heille selkäni kylmästi.
- tomppa2006
kateellisille ja pikkusieluisille...ne alkaa jotenkin jäytää, jos joutuu pidempään tekemisiin.
- Puhurix
tomppa2006 kirjoitti:
kateellisille ja pikkusieluisille...ne alkaa jotenkin jäytää, jos joutuu pidempään tekemisiin.
Energiaa voi käyttää paljon järkevämpäänkin.
- tomppa2006
Puhurix kirjoitti:
Energiaa voi käyttää paljon järkevämpäänkin.
ja kateellisten nähdä vaivaa omissa porukoissaan. Ei hetkauta minuakaan. Käytän siitä vapautuvat voimat muuhun tarkoitukseen.
- piikkejä vaan
että paniikkikohtaukseni saa vallan ja sekoan :-(
Hirveä tunne kun ei saa happea vaan tuntuu että tukehtuu tai nielaisee kielensä. Kenellekkään en toivoisi tällaista elämää. No elämässäni ei muuten vikaa ole mutta nämä kohtaukset pilaa kaiken. :-(- tomppa2006
..joskus tullut suuressa tavaratalossa pienen pieni...orastava tunne mahdollisesta paniikista...tuntuu pahalta...ahdistava. Onneksi meni ohi.
- että se oli pieni ja yksitt...
tomppa2006 kirjoitti:
..joskus tullut suuressa tavaratalossa pienen pieni...orastava tunne mahdollisesta paniikista...tuntuu pahalta...ahdistava. Onneksi meni ohi.
Minulla nämä ovat päivittäisiä lähestulkoon. Kohtauksen sattuessa päähän iskee ilkeitä ajatuksia vai sanoisinko surullisia, kuolemanpelkoa ja kaikkea. Kovasti yritän ajatella iloisempia asioita mutta vaikealta se tuntuu. Lieneekö tämä masennusta vai mitä, en tiedä, mutta toivon tämän häviävän mahdollisimman pian.
- tomppa2006
että se oli pieni ja yksitt... kirjoitti:
Minulla nämä ovat päivittäisiä lähestulkoon. Kohtauksen sattuessa päähän iskee ilkeitä ajatuksia vai sanoisinko surullisia, kuolemanpelkoa ja kaikkea. Kovasti yritän ajatella iloisempia asioita mutta vaikealta se tuntuu. Lieneekö tämä masennusta vai mitä, en tiedä, mutta toivon tämän häviävän mahdollisimman pian.
sinulle voimia ja asian ennenkaikkea asian sietämistä. Masennusta on näin syksysin monella ihmisellä.
- ja olen pahoillani
tomppa2006 kirjoitti:
sinulle voimia ja asian ennenkaikkea asian sietämistä. Masennusta on näin syksysin monella ihmisellä.
että tulin purkamaan mieltäni sinun viestiketjuusi. Yritän jaksaa, mieleni valtasi surullisuus mutta tämä menee aikanaan ohi. Kiitos vielä kerran sinulle ystävällisyydestäsi.
- tomppa2006
ja olen pahoillani kirjoitti:
että tulin purkamaan mieltäni sinun viestiketjuusi. Yritän jaksaa, mieleni valtasi surullisuus mutta tämä menee aikanaan ohi. Kiitos vielä kerran sinulle ystävällisyydestäsi.
..pahoillasi. Yritän herätellä keskustelua mitä kaikenlaisia pelkoja sitä lainkaan onkaan olemassa. Niitä on paljon...
- Mysteriet
Taju menee, jos pitää kävellä huteralla (tai sellaiselta näyttävällä) sillalla...
En mene myöskään laiturille...
Uimassa kyllä käyn, kun saan mennä rauhassa, tassut maata pitkin veteen...- tomppa2006
...että olen meinannut hukkua lapsena. Jouduttiin ihan tekohengitystä antamaan ja olin tajuttomana. Muistan tapahtuneen oikein hyvin. Silti en pelkää vettä millään muotoa, olen mukana monessa vesiurheilulajissa.
- Mysteriet
tomppa2006 kirjoitti:
...että olen meinannut hukkua lapsena. Jouduttiin ihan tekohengitystä antamaan ja olin tajuttomana. Muistan tapahtuneen oikein hyvin. Silti en pelkää vettä millään muotoa, olen mukana monessa vesiurheilulajissa.
Erinomainen uimari ja sukeltaa osaan - melko syvällekin... ;D
Sillalle vaan en mene (jos voin välttää) - tajunneeko kukaan, miten hatara rakennelma on esimerkiksi Tammerkosken silta... ;D - tomppa2006
Mysteriet kirjoitti:
Erinomainen uimari ja sukeltaa osaan - melko syvällekin... ;D
Sillalle vaan en mene (jos voin välttää) - tajunneeko kukaan, miten hatara rakennelma on esimerkiksi Tammerkosken silta... ;DOlen kävellyt sadat kerrat sitä siltaa, se on kyllä kivestä tehty. Tälläisiä pelkotiloja keskustelun aloituksellani nimenomaan hain. Sinusta saa varmaan ottaa verta vaikka kymmenen putkiloa?
Siitä sillasta vielä...minulle tulee aina mieleen Juicen kappale: "beibi, hypätään koskeen...", juuri siinä sillalla. - Mysteriet
tomppa2006 kirjoitti:
Olen kävellyt sadat kerrat sitä siltaa, se on kyllä kivestä tehty. Tälläisiä pelkotiloja keskustelun aloituksellani nimenomaan hain. Sinusta saa varmaan ottaa verta vaikka kymmenen putkiloa?
Siitä sillasta vielä...minulle tulee aina mieleen Juicen kappale: "beibi, hypätään koskeen...", juuri siinä sillalla.Tämä "uusin" siltahan on rakennettu 1929 - kyllä sille on aika saattanut tehtävänsä jo tehdä... hyyr
Aikaisemmat sillat on joko sotien aikana tuhottu tai LAHONNEET...
Silloista tuli mieleen eräs dokkari jostain amerikanmaalla olevasta sillasta (muistisoluni ovat aktiivisesti yrittäneen unohtaa sen sillan nimen ja paikan, missä oli - onnistuneesti) No, se siltahan heilui tuulessa - ihmiset pitivät huvimatkoja ajaen sen sillan yli... kunnes se sitten eräänä kauniina päivänä hajosi (Luojan kiitos) - jo pelkkä sen ohjelman katselu sai verenpaineeni nousemaan lukemiin, joita voidaan mitata Richterin asteikolla... ;D
Minusta saa valuttaa verta joo... ;D - tomppa2006
Mysteriet kirjoitti:
Tämä "uusin" siltahan on rakennettu 1929 - kyllä sille on aika saattanut tehtävänsä jo tehdä... hyyr
Aikaisemmat sillat on joko sotien aikana tuhottu tai LAHONNEET...
Silloista tuli mieleen eräs dokkari jostain amerikanmaalla olevasta sillasta (muistisoluni ovat aktiivisesti yrittäneen unohtaa sen sillan nimen ja paikan, missä oli - onnistuneesti) No, se siltahan heilui tuulessa - ihmiset pitivät huvimatkoja ajaen sen sillan yli... kunnes se sitten eräänä kauniina päivänä hajosi (Luojan kiitos) - jo pelkkä sen ohjelman katselu sai verenpaineeni nousemaan lukemiin, joita voidaan mitata Richterin asteikolla... ;D
Minusta saa valuttaa verta joo... ;D...kaikkien kuullen, että se silta voi hajota ihan minä päivänä tahansa. Tulen kuitenkin joka tapauksessa kävelemään kyseistä siltaa viikon päästä. Sain juuri varmistuksen työmatkasta sinun kaupunkiisi.
- Mysteriet
tomppa2006 kirjoitti:
...kaikkien kuullen, että se silta voi hajota ihan minä päivänä tahansa. Tulen kuitenkin joka tapauksessa kävelemään kyseistä siltaa viikon päästä. Sain juuri varmistuksen työmatkasta sinun kaupunkiisi.
Ikinä enää mee sille sillalle... ;D
Pitäiskö soittaa varmuuden vuoksi kaupungin rakennusvirastoon tai jonnekin... ;D - tomppa2006
Mysteriet kirjoitti:
Ikinä enää mee sille sillalle... ;D
Pitäiskö soittaa varmuuden vuoksi kaupungin rakennusvirastoon tai jonnekin... ;Dkun on arvovaltaisia vieraitakin tulossa...
Kaupungin rakennusvirasto on yksi paikka ja sitten on tekninen virasto ja tarkastus osasto ja kunnossapito... - irpa45
tomppa2006 kirjoitti:
Haikaloja,asuessamme Arabiemiraateissa en
pystynyt menemään uimaan Persianlateen,oiken
pustatti ajatuskin.Eikä siitä ollut apua
vaihka toiset yritti vannoa että hait on kuvaitin korkeudella,siis siihen ei auttanut
mikään,niin jätin uimati. - tomppa2006
irpa45 kirjoitti:
vaihka toiset yritti vannoa että hait on kuvaitin korkeudella,siis siihen ei auttanut
mikään,niin jätin uimati....Keniassa ja aamulla alkoi bungalowini ulkopuolelta kuulua kauheaa meteliä. Turistikeskuksen hiekkarantaan oli ajautunut kuollut mies, jonka toisen jalan ja toisen käden oli hai syönyt. Tapaus ei estänyt minua uimassa kyseisellä rannalla.
irpa45 kirjoitti:
mikään,niin jätin uimati.pelkäät...:)
tomppa2006 kirjoitti:
...Keniassa ja aamulla alkoi bungalowini ulkopuolelta kuulua kauheaa meteliä. Turistikeskuksen hiekkarantaan oli ajautunut kuollut mies, jonka toisen jalan ja toisen käden oli hai syönyt. Tapaus ei estänyt minua uimassa kyseisellä rannalla.
tunnusta en....
- irpa45
hai kirjoitti:
pelkäät...:)
Sanoppa se,kumpa ymmärtäisi itsekin.
- irpa45
tomppa2006 kirjoitti:
...Keniassa ja aamulla alkoi bungalowini ulkopuolelta kuulua kauheaa meteliä. Turistikeskuksen hiekkarantaan oli ajautunut kuollut mies, jonka toisen jalan ja toisen käden oli hai syönyt. Tapaus ei estänyt minua uimassa kyseisellä rannalla.
Turisti vai paikallinen,tuollaisen nähtyäni en
uskaltaisi varmaan mennä omaan kylpyammeeseen. - tomppa2006
irpa45 kirjoitti:
Turisti vai paikallinen,tuollaisen nähtyäni en
uskaltaisi varmaan mennä omaan kylpyammeeseen....saksalaisturisti, joka oli kadonnut 2 viikkoa aikaisemmin sukellusretkellä kilometrin päässä merellä. En mennyt katsomaan, kuten sanottu, pelkään verennäkemistä, enkä muutenkaan pidä silpouttuneista ruumista.
Mutta uimaan menin heti tapahtuneen jälkeen, en kovin syvälle ja myönnän kyllä pälyilleeni ympärilleni, että näkyykö hain eviä. - tomppa2006
hai kirjoitti:
tunnusta en....
...kenialainen hai...ei suomalainen hai, en epäilyt sinua hetkeäkään.
- meinasin
tomppa2006 kirjoitti:
hukkua lapsena. Luulin jalkani ylettyvän joen pohjaan, mutta niin ei käynytkään vaan pääni vaipui veden alle. Ehkä siinä kohdassa olikin kuoppa.. Sain itseni takaisin pinnalle.
Erikoista siinä päivässä oli se, että lähitienoolla tapahtui kaksi muuta onnettomuutta (liittyen eri elementteihin), joiden seuraukset olivat pahemmat.
- niisku-myy46
Noh, minä pelkään:
- pimeitä, vieraita paikkoja
- esiintymistä
- korkeita paikkoja
- että läheisille ihmisille sattuu jotain pahaa
- luottaa miehiin
Tässä ihan vain pieni otanta :) Ei missään järjestyksessä- tomppa2006
Meinaatko niisku-myy niinku, että sinulta kyllä tarvittaessa löytyy? Onko ihan varaa valita mitä listalle otetaan?
Ei ihan tosissaan, näyttää olevan sinullakin monenlaista asiaa, mitkä aiheuttavat normaali elämään paljon mietittävää ja murehdittavaa. Ainakin minulla on siitä kyse. Kun joudun verikokeeseen, alkaa hirveä pohdinta miten siitä selviän. - niisku-myy46
tomppa2006 kirjoitti:
Meinaatko niisku-myy niinku, että sinulta kyllä tarvittaessa löytyy? Onko ihan varaa valita mitä listalle otetaan?
Ei ihan tosissaan, näyttää olevan sinullakin monenlaista asiaa, mitkä aiheuttavat normaali elämään paljon mietittävää ja murehdittavaa. Ainakin minulla on siitä kyse. Kun joudun verikokeeseen, alkaa hirveä pohdinta miten siitä selviän.hyvin, että pelkäät neuloja, pistämistä yms. Itse en pelkää, mutta en nyt niin kamalasti rakastakaan sitä, että tökitään. Minulla vielä aivan olemattomat suonet käsivarsissa ja aina saan varautua siihen, että pistetään useaan kertaan :(
Kaikki pelot eivät ole edes järjellä selitettävissä... Mistä ne sitten tulevat, epämiellyttävistä kokemuksistako vai mistä? Persoonallisina ominaisuuksina kun ne osaisi kantaa ja ajatella, että tuskinpa maan päältä löytyy täysin pelko-vapaata ihmistä.
Hammaslääkäri-pelkoni on lieventynyt, koska välineet ja palvelu on parantunut. Ainakin yksityispuolella otetaan potilas huomioon erittäin kiitettävästi. Tai jos ei oteta, niin yksi kerta riittää minulle heidän hoitoaan.Piste. - tomppa2006
niisku-myy46 kirjoitti:
hyvin, että pelkäät neuloja, pistämistä yms. Itse en pelkää, mutta en nyt niin kamalasti rakastakaan sitä, että tökitään. Minulla vielä aivan olemattomat suonet käsivarsissa ja aina saan varautua siihen, että pistetään useaan kertaan :(
Kaikki pelot eivät ole edes järjellä selitettävissä... Mistä ne sitten tulevat, epämiellyttävistä kokemuksistako vai mistä? Persoonallisina ominaisuuksina kun ne osaisi kantaa ja ajatella, että tuskinpa maan päältä löytyy täysin pelko-vapaata ihmistä.
Hammaslääkäri-pelkoni on lieventynyt, koska välineet ja palvelu on parantunut. Ainakin yksityispuolella otetaan potilas huomioon erittäin kiitettävästi. Tai jos ei oteta, niin yksi kerta riittää minulle heidän hoitoaan.Piste....lähtöisin epämiellyttävistä kokemuksista. Minulle tuli piikkikammo kouluikäisenä, olimme rokotettavana ja neula osui luultavasti jotenkin pahasti. Pyörryin rokotushuoneen ulkopuolelle poislähtiessä. Kukaan ei nähnyt tapahtumaa ja häpesin sitä itse suunnattomasti silloin...
Pelko-vapaata ihmistä ei varmaan löydykään. Olen samaa mieltä. Ihmiset eivät mielellään keskustele peloistaan. Itse olen puhunut muutaman kerran samasta piikkikammosta kärsivän kanssa. Lohdullista tietää, että on muitakin...
Mua aina hirvittää ihan mielettömästi,jos joudun lapsen kans lääkäriin ja joihinki tutkimuksiin...Muistan kun eilisen,kun jouduin nuoremman kanssa menemään ultratutkimukseen..Mää olin ihan hermona..hyvä ettei taju lähteny...
Noista neuloista...Kyllä tulee itellekki siinä mieleen,et karkaanko viime hetkellä..- tomppa2006
Noista neuloista...Minusta ei ainakaan tulee suonensisäisten huumeiden käyttäjää, ei varmaan. Ei voi edes harkita kokeilemista, kun pyörtyisi toimituksen aikana. Se on se hyvä asia tässä minun pelkotilassani.
- Kilroy4
tomppa2006 kirjoitti:
Noista neuloista...Minusta ei ainakaan tulee suonensisäisten huumeiden käyttäjää, ei varmaan. Ei voi edes harkita kokeilemista, kun pyörtyisi toimituksen aikana. Se on se hyvä asia tässä minun pelkotilassani.
ei ole suoranaisia pelkotiloja, ainakaan nykyisin.
Olen kaksi kertaa meinannut hukkua. 2-vuotiaana
menin koskesta hakemaan leikkihommiin vettä. Astuin liukkaalle rantakivelle ja luiskis veteen. Taju meni ja äiti osasi elvyttää eloon.
Toinen kerta sattui koulupoikana leveää jokea vastavirtaan uidessa, voimat loppuivat ja juuri ja juuri jaksoin uida matalampaan kohtaan.
Aluksi pelkäsin jonkin aikaa, mutta pakotin itseni uimaan ja opettelemaan paremman uimataidon. Enää ei pelota.
Pistämistä en pelkää, kun olen käynyt verenluovutuksissa 51 kertaa.
Mysteriet kertoi siltapelostaan? Jotenkin vain on vaikea uskoa, mutta mutta kai se on mahdollista sitten :) - Mysteriet
Kilroy4 kirjoitti:
ei ole suoranaisia pelkotiloja, ainakaan nykyisin.
Olen kaksi kertaa meinannut hukkua. 2-vuotiaana
menin koskesta hakemaan leikkihommiin vettä. Astuin liukkaalle rantakivelle ja luiskis veteen. Taju meni ja äiti osasi elvyttää eloon.
Toinen kerta sattui koulupoikana leveää jokea vastavirtaan uidessa, voimat loppuivat ja juuri ja juuri jaksoin uida matalampaan kohtaan.
Aluksi pelkäsin jonkin aikaa, mutta pakotin itseni uimaan ja opettelemaan paremman uimataidon. Enää ei pelota.
Pistämistä en pelkää, kun olen käynyt verenluovutuksissa 51 kertaa.
Mysteriet kertoi siltapelostaan? Jotenkin vain on vaikea uskoa, mutta mutta kai se on mahdollista sitten :)Varsinaista siltapelkoa - vaan kun siinä ollaan veden päällä... veneeseen en myöskään mene ihan helpolla... ;D
- tomppa2006
Mysteriet kirjoitti:
Varsinaista siltapelkoa - vaan kun siinä ollaan veden päällä... veneeseen en myöskään mene ihan helpolla... ;D
...eli koko elämänsä menemättä veneeseen ja hyvin pärjäsi. Muistan lapsena asian aiheuttaneen pienoista kummaksuntaa meissä lapsissa.
- paikkoja
alakaa tekköö pahaa kun korkialt katsoo.
- tomppa2006
...kesätöissä 125 metrin korkeudessa maanpinnasta. Ei pelota, mutta huomasin kyllä puristavani kaidetta tavallista kovempaa...
- xs2jammu
Noi kokemuksesi ei tuota mitään ongelmia, hammaslääkärissäkin voi melkein nukkua, mutta lentokoneeseen että mua enään saa ikinä tajuissa ollessani. Maan kamaralla paras paikka ihmisen.
- tomppa2006
Minä sitten taas nukun lentokoneessa ja hammaslääkäriin saa melkein raahata. Näin me ollaan erilaisia.
Hammaslääkärissä todettiin viisaudenhampaideni olevan niin huonossa kunnossa, että ne pitää poistaa. Operaatio jouduttiin tekemään minulle nukutuksessa, en olisi muuten kertakaikkiaan pystynyt neljän hampaan poistoon.
- Milana
Pelkään vaikka mitä, esimerkiksi korkeita paikkoja, hissejä, lentämistä, ukkosmyrskyjä ja valitettavasti myös pistämistä. Olen yrittänyt päästä pistämiskammostani eroon käymällä luovuttamassa verta. Nyt on 20 luovutuskertaa takana - ja yhtä kauhuissani olen edelleenkin jo sormenpäätäni ojentaessani, mutta vastaavasti kun piikki irroitetaan kyynärtaipeesta, onnen tunne on mahtava: mä uskalsin tehdä sen taas!
- ihminen---
Minä pelkään
- kipua ja kärsimystä on se sitten luonteeltaan psyykkistä tai fyysistä. - tomppa2006
minä pelkään myös hissejä. Olen kerran jäänyt jumiin pimeään hissiin, tuntui hirveältä mennä alaspäin 10 kerrosta pimeässä hississä. Siinä asiassa en anna pelolle valtaa, käytän hissiä normaalisti, mutta pelkään.
Kerran joku väitti minun erehtyneen... Karmea ajatus. Onneksi sain selitettyä olleeni oikeassa. Kuitenkin epäilys jäi kalvamaan mieltä. Jospa sittenkin joskus sattuisin erehtymään... Pitää lopettaa viesti, ettei mene yöunet.
- tomppa2006
sitä että et saa nukuttua öisin. Sen vuoksi alat valmistautua nukkumaan menoon 7:n aikaan illalla, ettei vaan mene yli unen.
Toivottavasti nukuit hyvin?
- retros
Nyt vasta aikuisena koin sellaisen ukkosmyrskyn metsän keskellä kotitalossa ettei pahemmasta väliä.Se oli niin raju,että menin peiton alle piiloon.Elämä ukkosmyrskyjen aikana ei ole enään samaa ja kaukainenkin jyrinä saa mussa adrenaliinit jylläämään..huh mikä luonnonvoima!!
- tomppa2006
siinä sitä on poweria. Menen ulos katselemaan parvekkeelle tai verannalle, aistii luonnonvoiman jotenkin vielä paremmin, ei pelota minua.
- retros
tomppa2006 kirjoitti:
siinä sitä on poweria. Menen ulos katselemaan parvekkeelle tai verannalle, aistii luonnonvoiman jotenkin vielä paremmin, ei pelota minua.
osunut!!??
- tomppa2006
retros kirjoitti:
osunut!!??
...osunut kohdalle, ei Suomessa, mutta lomareissulla Korfulla salama iski 10 metrin päässä olleeseen oliviipuuhun ja halkaisi sen. Olin ulkona katsomassa mahtavaa luonnonnäytelmää.
Ajattelen ukonilmasta ja salamoista, että se on todennäköisyyden vastaista sattumaa, jos se minuun iskee. En ole kuitenkaan niin hölmö, että lähtisin mihinkään aukeille paikoille kävelemään, en kerjää hankaluuksia, enkä halua kastua vesisateessa. - retros
tomppa2006 kirjoitti:
...osunut kohdalle, ei Suomessa, mutta lomareissulla Korfulla salama iski 10 metrin päässä olleeseen oliviipuuhun ja halkaisi sen. Olin ulkona katsomassa mahtavaa luonnonnäytelmää.
Ajattelen ukonilmasta ja salamoista, että se on todennäköisyyden vastaista sattumaa, jos se minuun iskee. En ole kuitenkaan niin hölmö, että lähtisin mihinkään aukeille paikoille kävelemään, en kerjää hankaluuksia, enkä halua kastua vesisateessa.mihin salama iskee ei yleensä rajumyrsky edes ylety.
- tomppa2006
retros kirjoitti:
mihin salama iskee ei yleensä rajumyrsky edes ylety.
...väärässäkin, mutta minulla on sellainen näkemys, että ensiksi iskee salama ja sen jälkeen useinmiten rajumyrsky pyyhältää siitä yli.
- retros
tomppa2006 kirjoitti:
...väärässäkin, mutta minulla on sellainen näkemys, että ensiksi iskee salama ja sen jälkeen useinmiten rajumyrsky pyyhältää siitä yli.
Voin olla!
- tomppa2006
retros kirjoitti:
Voin olla!
tasapeli 1-1
- retros
tomppa2006 kirjoitti:
tasapeli 1-1
mutta en vieläkään voi ymmärtää,ettei luonnonvoimat ole sua pelästyttänyt?
- tomppa2006
retros kirjoitti:
mutta en vieläkään voi ymmärtää,ettei luonnonvoimat ole sua pelästyttänyt?
..että ajattelen niin...että en mahda luonnonvoimille mitään. Hirmumyrskyssä voi puu kaatua talon päälle, se on huonoa tuuria, mutta en pelkää niin tapahtuvan. Samoin voin katsoa myrskyä ulkona, jos se päättänyt nujertaa minut, niin tapahtuu, olen minä sisällä tai ulkona.
En usko, että ymmärrät sitäkään, miksi verikoe pelottaa minua paljon, siis todella paljon. Siitä voin kieltäytyä...ja olen sen tehnytkin pelkoni takia... - retros
tomppa2006 kirjoitti:
..että ajattelen niin...että en mahda luonnonvoimille mitään. Hirmumyrskyssä voi puu kaatua talon päälle, se on huonoa tuuria, mutta en pelkää niin tapahtuvan. Samoin voin katsoa myrskyä ulkona, jos se päättänyt nujertaa minut, niin tapahtuu, olen minä sisällä tai ulkona.
En usko, että ymmärrät sitäkään, miksi verikoe pelottaa minua paljon, siis todella paljon. Siitä voin kieltäytyä...ja olen sen tehnytkin pelkoni takia...luonnonvoimat aika kamalat..mutta..
ihmisiäkö pelkäät? - tomppa2006
retros kirjoitti:
luonnonvoimat aika kamalat..mutta..
ihmisiäkö pelkäät?...alunperin se pelko lähti siitä, että rokotuksessa tapahtui virhe, kun olin pikkupoika. Neula osui varmaan väärään kohtaan tai jotain...pyörryin hetkellisesti. Ehkä tosiaan pelkään, että toimenpiteen tekevä ihminen erehtyy taas ja tekee minulle pahaa...
- retros
tomppa2006 kirjoitti:
...alunperin se pelko lähti siitä, että rokotuksessa tapahtui virhe, kun olin pikkupoika. Neula osui varmaan väärään kohtaan tai jotain...pyörryin hetkellisesti. Ehkä tosiaan pelkään, että toimenpiteen tekevä ihminen erehtyy taas ja tekee minulle pahaa...
Yleensä ihminen tekee virheitä.
Luonnonvoimia ei osaa ajatellä virheitä tekevänä:) - tomppa2006
retros kirjoitti:
Yleensä ihminen tekee virheitä.
Luonnonvoimia ei osaa ajatellä virheitä tekevänä:)...olemmeko me löytämässä yhteistä säveltä?
- retros
tomppa2006 kirjoitti:
...olemmeko me löytämässä yhteistä säveltä?
nyt ön keskiyö!
- Myöntää
...tuollaiset pelot. varsinkin miehen kohdalla. Olen takiasi pahoillani. :/ Kurjaa.
Minä itse pelkään yksinkertaisesti kuolemaa. Siitä tullut kauhea uhka jokaiselle päivälle. Lapset pieniä ja pelkään , että joudun jättämään heidät liian aikaisin. Tähän eivät auta järkipuheet tai kliseet. Tämän kanssa on vain koitettava elää niin,ettei näytä sitä muille. Kaikesta huolimatta valoisaa , ja piikitöntä syksyä Sinulle !!!- tomppa2006
..häpeä koko piikkikammoa. Olen tietoinen, että joudun elämään sen kanssa lopun elämääni. Mielestäni on huvittavaa, kun 10-vuotias poikani kiusaa isäänsä siitä, että tämä pelkää...ei uskalla mennä hammaslääkäriin...tai verikokeeseen...tai rokotettavaksi.
Onneksi pelko ei ole periytyvää. - jokainen ihminen
tomppa2006 kirjoitti:
..häpeä koko piikkikammoa. Olen tietoinen, että joudun elämään sen kanssa lopun elämääni. Mielestäni on huvittavaa, kun 10-vuotias poikani kiusaa isäänsä siitä, että tämä pelkää...ei uskalla mennä hammaslääkäriin...tai verikokeeseen...tai rokotettavaksi.
Onneksi pelko ei ole periytyvää.pelkää jotain. Minäkin pelkään.
- tomppa2006
jokainen ihminen kirjoitti:
pelkää jotain. Minäkin pelkään.
...hävettävää olekaan, ei todellakaan.
- myöntää :)
tomppa2006 kirjoitti:
Onneksi pelko ei ole periytyvää.Hauskaa kun sanoit noin. Minulla saman ikäinen tyttö,joka rohkea kuin leijona joka asiassa....ainoa huoli hänen suhteensa,kun huolehtii äidistään jatkuvasti. ;) Olen sellainen joka paikan sätkijä..kaikki pelottaaa,jos vaikka sattuis jotain jne........ Sinulle mukavaa jatkoa ja pidä toi kiva asenne , mikä pilkistää kaikista sun teksteistä. (olet oikeassa, onneksi se ei periydy :D )
- tomppa2006
myöntää :) kirjoitti:
Hauskaa kun sanoit noin. Minulla saman ikäinen tyttö,joka rohkea kuin leijona joka asiassa....ainoa huoli hänen suhteensa,kun huolehtii äidistään jatkuvasti. ;) Olen sellainen joka paikan sätkijä..kaikki pelottaaa,jos vaikka sattuis jotain jne........ Sinulle mukavaa jatkoa ja pidä toi kiva asenne , mikä pilkistää kaikista sun teksteistä. (olet oikeassa, onneksi se ei periydy :D )
palautteesta. Sai minut hyvälle tuulelle. Tästä tulee varmaan hyvä päivä minulle, kun näin mukavasti lähti käyntiin.
- niisku-myy46
tomppa2006 kirjoitti:
palautteesta. Sai minut hyvälle tuulelle. Tästä tulee varmaan hyvä päivä minulle, kun näin mukavasti lähti käyntiin.
otsatukkaani. On hienoa, että ihminen yleensä uskaltaa myöntää pelkäävänsä. Jotenkin minulla on sellainen kuva, että moisia juttuja häpeillään ja yritetään salailla ja kierrellä.
Johan se helpottaa, että voi puhua peloistaan ja vaikka nyt hammaslääkärissäkin kertoa ihan suoraan, että "Minua pelotti tulla tänne".
Eihän kaikki ymmärrä, se on saletti. Kerran möläytin eräälle väärälle henkilölle, että "Olen työpaikkakiusattu ja jännitän hirveästi uuden työn aloittamista." Hän totesi kylmästi: "Meillä ei ehditä antaa terapiaa. Meillä tehdään töitä."
Oli sen verran järkeä, etten ottanut työtä vastaan. Sen verran kylmä alku jo.
Hienoa, Tomppa! - tomppa2006
niisku-myy46 kirjoitti:
otsatukkaani. On hienoa, että ihminen yleensä uskaltaa myöntää pelkäävänsä. Jotenkin minulla on sellainen kuva, että moisia juttuja häpeillään ja yritetään salailla ja kierrellä.
Johan se helpottaa, että voi puhua peloistaan ja vaikka nyt hammaslääkärissäkin kertoa ihan suoraan, että "Minua pelotti tulla tänne".
Eihän kaikki ymmärrä, se on saletti. Kerran möläytin eräälle väärälle henkilölle, että "Olen työpaikkakiusattu ja jännitän hirveästi uuden työn aloittamista." Hän totesi kylmästi: "Meillä ei ehditä antaa terapiaa. Meillä tehdään töitä."
Oli sen verran järkeä, etten ottanut työtä vastaan. Sen verran kylmä alku jo.
Hienoa, Tomppa!..pidän sinun tavastasi nostaa otsatukkaa. Se on jotenkin niin vieno, kaino ele.
Oletko huomannut, että en minä muutenkaan kiertele, enkä salaile. Se on luonteenpiirre, en halua olla salaperäinen. Voin kyllä kertoa lähes kaiken totuudenmukaisesti ja niinkuin asia on. - niisku-myy46
tomppa2006 kirjoitti:
..pidän sinun tavastasi nostaa otsatukkaa. Se on jotenkin niin vieno, kaino ele.
Oletko huomannut, että en minä muutenkaan kiertele, enkä salaile. Se on luonteenpiirre, en halua olla salaperäinen. Voin kyllä kertoa lähes kaiken totuudenmukaisesti ja niinkuin asia on.Kyllä. Mielikuvani sinusta on, että olet rehellinen ja suorapuheinen mies. Epäilen, että kanssasi voisi puhua asiasta kuin asiasta.
- tomppa2006
niisku-myy46 kirjoitti:
Kyllä. Mielikuvani sinusta on, että olet rehellinen ja suorapuheinen mies. Epäilen, että kanssasi voisi puhua asiasta kuin asiasta.
...pitää paikkansa. Kiertely, kaartelu ja kyräily ei kuulu luonteenpiirteisiini.
Voit puhua kanssani aivan mistä tahansa, minulle ei ole mikään kiellettyä. En kuitenkaan paljasta aivan kaikkea itsestäni, jos menee liian intiimiksi.
- tuffe
Pelkään:
- hammaslääkäriä, siksi käyn tarkasti joka vuosi kontrollissa, ettei tule ylläreitä :/
- karhuja, (myös vero- sellaisia)
- miehiä pimeässä ellei koira ole viekussa :)
- pedofiilejä
- korkeita paikkoja (Tampereen motarilla on sellaiset korkeat hutarat sillat, joista ekan kerran ajattelin kun yli piti päästää, että nyt jää auto tähän).
- kaikkia ötököitä sisätiloissa
Muuten olen henkisesti oikea amatsooni :))- tomppa2006
...amatsooni? Jos en itse olisi näin suuri pelkuri mikä olen, niin väittäisin myös sinua pelkuriksi.
Nyt en sitä voi tehdä, joten tyydyn sanomaan, että meillä kaikillahan on omat pelkomme. - tuffe
tomppa2006 kirjoitti:
...amatsooni? Jos en itse olisi näin suuri pelkuri mikä olen, niin väittäisin myös sinua pelkuriksi.
Nyt en sitä voi tehdä, joten tyydyn sanomaan, että meillä kaikillahan on omat pelkomme.olet pelkuri, muuten minun olisi ollut pakko tulla sotkemaan sun steriilit paikat ;)) Ja olisit vielä joutunut syömään mun tekemää... noh, tekelettä :))
♪ tomppa pelkää tuffea, tomppa pelkää tuffea... :)))) Kiitos, nyt sujuu perjantaikin paremmin kun on jotakuta saanut kiusata ;)) - tomppa2006
tuffe kirjoitti:
olet pelkuri, muuten minun olisi ollut pakko tulla sotkemaan sun steriilit paikat ;)) Ja olisit vielä joutunut syömään mun tekemää... noh, tekelettä :))
♪ tomppa pelkää tuffea, tomppa pelkää tuffea... :)))) Kiitos, nyt sujuu perjantaikin paremmin kun on jotakuta saanut kiusata ;))...läpsäyttää sinua pyllylle...mitäs siitä tykkäisit vai pelkäisitkö?
- tuffe
tomppa2006 kirjoitti:
...läpsäyttää sinua pyllylle...mitäs siitä tykkäisit vai pelkäisitkö?
mä laitan paistin pannun housuihin :))))
*klonks*
Mun duunit huutaa apua, täytyy kai tarttua niihin vaikka vähän pelkään/vihaankin niitä x) Mukavaa perjantaita :) - tomppa2006
tuffe kirjoitti:
mä laitan paistin pannun housuihin :))))
*klonks*
Mun duunit huutaa apua, täytyy kai tarttua niihin vaikka vähän pelkään/vihaankin niitä x) Mukavaa perjantaita :)...seksuaalisesti kieroutunut, kun rupesin miettimään, että on tavattoman kiihottavaa kuvitella naista paistinpannu takapuolen päällä ja pienet kattilat rintojen peittona? Siis ajattelen alastonta 40 naista.
- tuffe
tomppa2006 kirjoitti:
...seksuaalisesti kieroutunut, kun rupesin miettimään, että on tavattoman kiihottavaa kuvitella naista paistinpannu takapuolen päällä ja pienet kattilat rintojen peittona? Siis ajattelen alastonta 40 naista.
anna tulla vaan, astu ulos kaapista, kerro kaiken tuffe-tädille :)))) Lupaan etten kerro siitä eteenpäin. Korkeintaan linkitän ;)))
Muuten, ei sinusta ole piiskan-antajaksi, luin joskus jonkun galleriasivuista että domina kirjoittaa nimensä Isolla alkukirjaimella, alistuja pienellä kirjaimella :))) Niin, kuules tomppa :)))) - tomppa2006
tuffe kirjoitti:
anna tulla vaan, astu ulos kaapista, kerro kaiken tuffe-tädille :)))) Lupaan etten kerro siitä eteenpäin. Korkeintaan linkitän ;)))
Muuten, ei sinusta ole piiskan-antajaksi, luin joskus jonkun galleriasivuista että domina kirjoittaa nimensä Isolla alkukirjaimella, alistuja pienellä kirjaimella :))) Niin, kuules tomppa :))))No niin, pidän naisista jonkinlaisissa hoitotamineissa...sairaanhoitajat..nam.nam, hammaslääkärit. Tai yleensä uniformuissa: lentoemännät, parkkipirkot, poliisit...mutta ei sotilaat, ei mitään natsi-renate-touhuja...ei,ei.
Tavallisella 40 naisella saisi olla jotain alastoman vartalon päällä, siitä varmaan nuo kattila ja paistinpannu fantasiat lähtivät... - tuffe
tomppa2006 kirjoitti:
No niin, pidän naisista jonkinlaisissa hoitotamineissa...sairaanhoitajat..nam.nam, hammaslääkärit. Tai yleensä uniformuissa: lentoemännät, parkkipirkot, poliisit...mutta ei sotilaat, ei mitään natsi-renate-touhuja...ei,ei.
Tavallisella 40 naisella saisi olla jotain alastoman vartalon päällä, siitä varmaan nuo kattila ja paistinpannu fantasiat lähtivät...paljonkohan saan jos vähän vihjaisen :)))
Vai sellaisia... mitä jos sillä hoitsulla sattuisi olemaan iso ruisku mukana? Hups, sorgen... :¤ Noh, kohtelias paljastaa itsekin jotain kun on toiselta udellut :) Oletko valmis? Varmasti? Etkä ole, huijaat ;)))
Niin kait tässä iässä enää harvempi kestää katsomista ilman jotain sensuuria :) jotenkin olin kuitenkin luullut että olisi käväissyt mielessä sensuroida jotain muita paikkoja ;)) - (.)Y(.)
tuffe kirjoitti:
paljonkohan saan jos vähän vihjaisen :)))
Vai sellaisia... mitä jos sillä hoitsulla sattuisi olemaan iso ruisku mukana? Hups, sorgen... :¤ Noh, kohtelias paljastaa itsekin jotain kun on toiselta udellut :) Oletko valmis? Varmasti? Etkä ole, huijaat ;)))
Niin kait tässä iässä enää harvempi kestää katsomista ilman jotain sensuuria :) jotenkin olin kuitenkin luullut että olisi käväissyt mielessä sensuroida jotain muita paikkoja ;))Suorittaa huuhtelun?.. ;)) :DD
http://www.yle.fi/terveys/aitounelma/colonic1.html - tomppa2006
tuffe kirjoitti:
paljonkohan saan jos vähän vihjaisen :)))
Niin kait tässä iässä enää harvempi kestää katsomista ilman jotain sensuuria :) jotenkin olin kuitenkin luullut että olisi käväissyt mielessä sensuroida jotain muita paikkoja ;))...sinulle kuinka tavattoman viehättäviä alastomat 40 naiset ovat? Ei mitään sensurointia, mutta jotain sellaista lisäväriä. Esimerkiksi hiuksisssa voisi olla jotain...tai vaikka ihan jokin päähine...
Kerro nyt minulle niistä omista fantasioistasi jotain, kyllä miehiä kiinnostaa naisten päiväunet ja haaveet. tomppa2006 kirjoitti:
...sinulle kuinka tavattoman viehättäviä alastomat 40 naiset ovat? Ei mitään sensurointia, mutta jotain sellaista lisäväriä. Esimerkiksi hiuksisssa voisi olla jotain...tai vaikka ihan jokin päähine...
Kerro nyt minulle niistä omista fantasioistasi jotain, kyllä miehiä kiinnostaa naisten päiväunet ja haaveet....pienenä muistutuksena,että jos tahdotte jatkaa fanasiointianne enemmänkin,suosittelen seuraavan kategorian keskustelupalstoja.
http://keskustelu.suomi24.fi/agecheck.fcgi?wanted_url=http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=119
Master..vaiko Domina Zamio ;)- tomppa2006
Zamio kirjoitti:
...pienenä muistutuksena,että jos tahdotte jatkaa fanasiointianne enemmänkin,suosittelen seuraavan kategorian keskustelupalstoja.
http://keskustelu.suomi24.fi/agecheck.fcgi?wanted_url=http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=119
Master..vaiko Domina Zamio ;)...että kyllä tässä hyvin on pysynyt pöksyt jalassa.
- tuffe
Zamio kirjoitti:
...pienenä muistutuksena,että jos tahdotte jatkaa fanasiointianne enemmänkin,suosittelen seuraavan kategorian keskustelupalstoja.
Master..vaiko Domina Zamio ;)tuffe on ollut tuhma, tarttee piiskaa :P
Ei maar, nyt loppui :))) - tomppa2006
tuffe kirjoitti:
tuffe on ollut tuhma, tarttee piiskaa :P
Ei maar, nyt loppui :)))...kaikkeen sen sefun pitääkin puuttua, juuri kun oltiin pääsemässä asiaan...vielä täällä kakkossivulla, vähän niinkuin piilossa katseilta...ei onnistunut, pahus sentään...
- tuffe
tomppa2006 kirjoitti:
...kaikkeen sen sefun pitääkin puuttua, juuri kun oltiin pääsemässä asiaan...vielä täällä kakkossivulla, vähän niinkuin piilossa katseilta...ei onnistunut, pahus sentään...
juuri kun meinasin saada palkkion juorulehdiltä, pitää taas muuttua kiltiksi tytöksi ;)) Sitä paitsi tulee joulukin, pitäähän mun harjoitella sitä kiltteyttä kunnes pukki tulee :P
Vai oisko vitsa sittenkin parempi...? Hmmmm... hitsi tätä valinnan vaikeutta :) - tomppa2006
tuffe kirjoitti:
juuri kun meinasin saada palkkion juorulehdiltä, pitää taas muuttua kiltiksi tytöksi ;)) Sitä paitsi tulee joulukin, pitäähän mun harjoitella sitä kiltteyttä kunnes pukki tulee :P
Vai oisko vitsa sittenkin parempi...? Hmmmm... hitsi tätä valinnan vaikeutta :)...kesät talvet. Varo pukkeja. Joulupukki on sitten taas ihan vaaraton, siitä saat hyvää seuraa joulun ajaksi.
Vitsa on niin perinteinen. Nykyään on ratsupiiska muotia. Sillä saadaan kilttejä tyttöjä. - retros
tomppa2006 kirjoitti:
...kesät talvet. Varo pukkeja. Joulupukki on sitten taas ihan vaaraton, siitä saat hyvää seuraa joulun ajaksi.
Vitsa on niin perinteinen. Nykyään on ratsupiiska muotia. Sillä saadaan kilttejä tyttöjä.saan kuulla ratsupiiskoista,niin Mustanaamio tulee ja antaa Herolle paikan!
- tuffe
retros kirjoitti:
saan kuulla ratsupiiskoista,niin Mustanaamio tulee ja antaa Herolle paikan!
mä oon heikkona siihen Mustanaamioon, joten jos sen tuolla tavalla saa paikalle niin...
Ratsupiiska ratsupiiska rats...
Onko se jo tulossa?
;))) - (.)Y(.)
Zamio kirjoitti:
Master..vaiko Domina Zamio ;)Asennos osaan olla ilmanki,
ehkäsyki on hallinnas,
e - häiriöit ei oo.. ;))
Sheivaaminenki sujuu ilman neuvoo,
lehtikin tulee ja töllöst tulee mitä tulee,
isot tytöt ei leiki nukeil.. ;))
Miesten käsitöist oon kuullunna,
omat sujuu ihan näppärästi,
neitsyyski meni.. millon se oli?.. ;))
Vaatteet saan pois omin avuin,
koollakin on välii, jos puuttuu vääräst sanasta.. ;))
Vanhimmasta ammatistaki on kuultu,
orkku - oravaki on nähty monasti.. ;))
Isot tytöt on kertonu, peppu ja
kimppakivast.. ;))
Normisexy on jees.. :))
Sexyjutut - välineet.. tuttui kans.. :))
Väkivalta, nois jutuis on aut mulle.. :((
Selibaatti... byäääääähhhh.. ;)))
Taudit, niit ei kukaan halua.. ;))
Suu.. suuteleminen.. ;))
Mihin helvataan, mie tuota osastoo tarviin?.. ;))
PS. Peseekö Master, nyt suuni saippualla?.. :DDD (.)Y(.) kirjoitti:
Asennos osaan olla ilmanki,
ehkäsyki on hallinnas,
e - häiriöit ei oo.. ;))
Sheivaaminenki sujuu ilman neuvoo,
lehtikin tulee ja töllöst tulee mitä tulee,
isot tytöt ei leiki nukeil.. ;))
Miesten käsitöist oon kuullunna,
omat sujuu ihan näppärästi,
neitsyyski meni.. millon se oli?.. ;))
Vaatteet saan pois omin avuin,
koollakin on välii, jos puuttuu vääräst sanasta.. ;))
Vanhimmasta ammatistaki on kuultu,
orkku - oravaki on nähty monasti.. ;))
Isot tytöt on kertonu, peppu ja
kimppakivast.. ;))
Normisexy on jees.. :))
Sexyjutut - välineet.. tuttui kans.. :))
Väkivalta, nois jutuis on aut mulle.. :((
Selibaatti... byäääääähhhh.. ;)))
Taudit, niit ei kukaan halua.. ;))
Suu.. suuteleminen.. ;))
Mihin helvataan, mie tuota osastoo tarviin?.. ;))
PS. Peseekö Master, nyt suuni saippualla?.. :DDDSiirtää noi sun touhut... 18 palstalle...=))))
- tomppa2006
tuffe kirjoitti:
mä oon heikkona siihen Mustanaamioon, joten jos sen tuolla tavalla saa paikalle niin...
Ratsupiiska ratsupiiska rats...
Onko se jo tulossa?
;)))...täältä tullaan. Ollaankos sitä oltu kilttejä tyttöjä vai pitääkö antaa piiskaa...ratsupiiskaa...
- tomppa2006
mohna kirjoitti:
Siirtää noi sun touhut... 18 palstalle...=))))
...älä ole noin kriittinen. Minun mielestäni ihan kelpo luettavaa 40 palstalaisten luettavaksi. Suht koht normaalia.
tomppa2006 kirjoitti:
...älä ole noin kriittinen. Minun mielestäni ihan kelpo luettavaa 40 palstalaisten luettavaksi. Suht koht normaalia.
Enhän määää... olihan siinä hymyt perässä...=))))
Kyllähän se näin on, kun sanoit. Pelkäämpä vaan, kun sheriffi herää on meidän jutut siirretty 18 paremmalle puolelle...=))))- tomppa2006
mohna kirjoitti:
Enhän määää... olihan siinä hymyt perässä...=))))
Kyllähän se näin on, kun sanoit. Pelkäämpä vaan, kun sheriffi herää on meidän jutut siirretty 18 paremmalle puolelle...=))))Pelkään...Minä en pelkää, että sheriffi siirtää meidän juttuja. Hän on ymmärtäväinen mies ja ymmärtää meidän tarpeemme.
tomppa2006 kirjoitti:
Pelkään...Minä en pelkää, että sheriffi siirtää meidän juttuja. Hän on ymmärtäväinen mies ja ymmärtää meidän tarpeemme.
Sen takia laitoin että pelkäämpä. Muuta en näköjään pelkää...=))))
Ja tiedän senkin että meillä on tarpeemme, kunhan ne pysyy tarpeeksi asiallisina tällä palstalla. Rasvaisille jutuille on omat sivunsa...=))))- Tok-Fia
mohna kirjoitti:
Sen takia laitoin että pelkäämpä. Muuta en näköjään pelkää...=))))
Ja tiedän senkin että meillä on tarpeemme, kunhan ne pysyy tarpeeksi asiallisina tällä palstalla. Rasvaisille jutuille on omat sivunsa...=))))tarpeita pojilla on heti aamusta?
- retros
tomppa2006 kirjoitti:
Pelkään...Minä en pelkää, että sheriffi siirtää meidän juttuja. Hän on ymmärtäväinen mies ja ymmärtää meidän tarpeemme.
ihan harmitonta "kimppakivaa" tämä on:)
- (.)Y(.)
mohna kirjoitti:
Siirtää noi sun touhut... 18 palstalle...=))))
Ja, suussakaan ei maistu saippua.. ;))
- (.)Y(.)
tomppa2006 kirjoitti:
Vai, suht koht normaalii?.. ;))
Mikä ei ollu normaalii?.. :DDDDD (.)Y(.) kirjoitti:
Ja, suussakaan ei maistu saippua.. ;))
Ne varmaan sokaistui sun nikistä, meni palikat sekaisin ja unohtivat siirtää...=))))
- tomppa2006
mohna kirjoitti:
Ne varmaan sokaistui sun nikistä, meni palikat sekaisin ja unohtivat siirtää...=))))
...nämä meidän jutustutelut eivät ole niin rasvaisia, että tarvittaisiin mitään siirtämisiä.
tomppa2006 kirjoitti:
...nämä meidän jutustutelut eivät ole niin rasvaisia, että tarvittaisiin mitään siirtämisiä.
keskusteluita, vaan valionaisen väliinheittoa...=))))
- tomppa2006
mohna kirjoitti:
keskusteluita, vaan valionaisen väliinheittoa...=))))
...oli pari päivää veke täältä, enkä lukenut ihan kaikkia viestejä...
Huomenta vaan sulle, onko talvirenkaat alla? - (.)Y(.)
mohna kirjoitti:
Ehtineet moneen kertaan kyllästyä,
kun ovat joutuneet, kaks vuotta
kattelemaan.. :DDD - (.)Y(.)
tomppa2006 kirjoitti:
http://veryfunnyads.com/index.html?id=24983
No, voi perrrrhana.. :DDD (.)Y(.) kirjoitti:
Ehtineet moneen kertaan kyllästyä,
kun ovat joutuneet, kaks vuotta
kattelemaan.. :DDDon uusi sheriffi. Tiedä häntä, vaikka olis silmät jäänyt jumiin...=))))
- tomppa2006
(.)Y(.) kirjoitti:
No, voi perrrrhana.. :DDD...luistoa, kun koko linkki ei auennut?...
- (.)Y(.)
(.)Y(.) kirjoitti:
No, voi perrrrhana.. :DDDJotain estoja.. näemmä,
kun ei luisto linkki aukee.. ;))
Salli upit, niin ehkä sit luistaapi.. :DD - (.)Y(.)
mohna kirjoitti:
on uusi sheriffi. Tiedä häntä, vaikka olis silmät jäänyt jumiin...=))))
Onneks, kerkii kaikkee kattelemaan.. :DDD
- tomppa2006
mohna kirjoitti:
...eiks me olla jo melko aikuisia?
- tomppa2006
(.)Y(.) kirjoitti:
No, voi perrrrhana.. :DDD...näitä Push-up:a, niin täytyy kertoa, etten käytä.
- (.)Y(.)
(.)Y(.) kirjoitti:
No, voi perrrrhana.. :DDDPop - upeista oli kyse.. :DDD
- (.)Y(.)
mohna kirjoitti:
Pärjätä ilman vahtimistakin.. ;))
Tulit takas... Kiva nähdä sinnuu...=))))
Mitäs meillä nyt olis, täällä siveellisellä palstalla...=))))- Tok-Fia
kun en voinut olla pois..tämän ajan kun olin pois niin sormet syyhys joka päivä kun olis tehnyt mieli toivotella huomenia ainakin:))
Niin..sivistynyt palstahan tää;) Ja onhan niitä tarpeita tehtävä heti aamusta:)) Tok-Fia kirjoitti:
kun en voinut olla pois..tämän ajan kun olin pois niin sormet syyhys joka päivä kun olis tehnyt mieli toivotella huomenia ainakin:))
Niin..sivistynyt palstahan tää;) Ja onhan niitä tarpeita tehtävä heti aamusta:))Äläkä niistä huutajista välitä... melkein jokainen näköjään joutuu niiden hampaisiin. Antaa niiden vaan olla omissa oloissaan.
No niitä tarpeita on jokaisella...=))))- Tok-Fia
mohna kirjoitti:
Äläkä niistä huutajista välitä... melkein jokainen näköjään joutuu niiden hampaisiin. Antaa niiden vaan olla omissa oloissaan.
No niitä tarpeita on jokaisella...=))))välittääkään..Joten Haloo puskikset!Turhaan mölisette..en välitä..ja tähän vielä näytän minun pitkää ja rumaa kieltäni..Pläää!!!
Tok-Fia kirjoitti:
välittääkään..Joten Haloo puskikset!Turhaan mölisette..en välitä..ja tähän vielä näytän minun pitkää ja rumaa kieltäni..Pläää!!!
Nyt on asenne kohdallaan...=))))
- tomppa2006
Tok-Fia kirjoitti:
välittääkään..Joten Haloo puskikset!Turhaan mölisette..en välitä..ja tähän vielä näytän minun pitkää ja rumaa kieltäni..Pläää!!!
...ole ja puskiksista olen aivan samaa mieltä.
Hyvä Tok-Fia!
Nastas on alla.
Sais pikkasen olla kovempi pakkanen, etteivät sitä suolaa ajelis teille.- tomppa2006
...toivo pakkasta. Ajelin kesärenkailla tänään töihin. Voin kertoa, että hiukan paljon vilkutteli oranssia luistonestovaloa!
tomppa2006 kirjoitti:
...toivo pakkasta. Ajelin kesärenkailla tänään töihin. Voin kertoa, että hiukan paljon vilkutteli oranssia luistonestovaloa!
ennemmin ajelen jäisellä kuin suolaisella tiellä. Ja se pakkasraja on siinä kymmenen astetta, kun lopettavat suolan kylvämisen.
Aikas rohkea olet kun suvikumeilla ajelet.- tomppa2006
mohna kirjoitti:
ennemmin ajelen jäisellä kuin suolaisella tiellä. Ja se pakkasraja on siinä kymmenen astetta, kun lopettavat suolan kylvämisen.
Aikas rohkea olet kun suvikumeilla ajelet....ei ole tietoinen valinta. Olin pari päivää matkoilla tampereella yhteiskuljetuksella. Tulin eilen illalla niin myöhään, ettei ehtinyt renkaiden vaihtoon. Tänään se on edessä.
tomppa2006 kirjoitti:
...ei ole tietoinen valinta. Olin pari päivää matkoilla tampereella yhteiskuljetuksella. Tulin eilen illalla niin myöhään, ettei ehtinyt renkaiden vaihtoon. Tänään se on edessä.
aina ihmetellyt. Mitenkä se joka vuosi pääse yllättämään. Onko se siinä että se tulee vaan kerran vuodessa. Nytkin toitotettiin jo useampi päivä ennen liukkaita, että kannattaa vaihtaa talvikiekot alle. Ja joka vuosi on sama juttu, rengasliikkeissä tajuttomat jonot matti myöhäsiä. Noo... sehän on jokaisen oma asia missä haluaa jonottaa, mutta kuitenkin...=))))
- tomppa2006
mohna kirjoitti:
aina ihmetellyt. Mitenkä se joka vuosi pääse yllättämään. Onko se siinä että se tulee vaan kerran vuodessa. Nytkin toitotettiin jo useampi päivä ennen liukkaita, että kannattaa vaihtaa talvikiekot alle. Ja joka vuosi on sama juttu, rengasliikkeissä tajuttomat jonot matti myöhäsiä. Noo... sehän on jokaisen oma asia missä haluaa jonottaa, mutta kuitenkin...=))))
...on se vaan kumma, kun ihmiset ei vaihda ajoissa talvirenkaita...
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as983762Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna353242- 603209
- 683029
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)682884Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.672809On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle632524Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä802321- 452162
- 692158