Autoilua pojan kanssa

Isäx2

Joskus huvittaa kun meidän 3,5 vuotias poika jolla on viivästynyt puheenkehitys huutelee ajo-ohjeita takapenkiltä. Pojalle tuottaa hankaluutta mm k-äänteet, mikä aiheuttaa huvittavia tilanteita.
Mm "Isi laita vilkku päälle" kuulostaa aivan kuin isi laita v*ttu päälle...

Meillä on kaksi autoa, iso ja pieni, joista pienempi on vanha jossa on aina vähänväliä jotain vikaa. Jälleen kerran pojalta tuli naseva komentti
kun olin korjaamassa pikkuautoa: V*ttuauto meni rikki. Olin pojan kanssa samaa mieltä... ;)

Ja hurskastelijoiden on turha vauhkoontua koska lapsi ei koskaan kiroile tarkoituksella eikä meillä muutkaan kiroile.

17

2897

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pöhh.

      kirjoitit kun siinä ei ole mitään hauskaa?
      "Joskus huvittaa"-mitä huvittavaa on lapsen puheviassa?

      • Isäx2

        Parahin pöhh, kerrohan minkälaisen vitsin lapsen pitäisi murjaista jotta se sinua huvittaisi?


      • puhevikainen aikuinen
        Isäx2 kirjoitti:

        Parahin pöhh, kerrohan minkälaisen vitsin lapsen pitäisi murjaista jotta se sinua huvittaisi?

        Jos 3,5-vuotias ei vielä kaikkia kirjaimia osaa oikein sanoa, ono se jo puhevika? Minusta ei!

        Kyllä tuollaiset sanomiset väkisinkin huvittaa, kun kyse on siitä, että lapsi ei puhu rumia tahallaan eikä edes tietoisesti. Tärkeintä on, että lapselle ei kuitenkaan noissa tilanteissa naureta.

        Hieman aiheen vierestä: Itseltäni lipsahti kerran 3-vuotiaan kummityttäreni kuullen manaus Voi v...u! Ja eiköhän tyttö toistanut sen saman tien. Hän tosin vielä silloin heikosti puhuen osasi sieventää sen muotoon "vippi". Onpa muuten sen jälkeen kieleni pysynyt kurissa!


      • Polliisi-setä

        Mitäs tänne sitten kirjoittelet? Vai tuliko se lapsen suusta?


      • puhevikainen aikuinen
        Polliisi-setä kirjoitti:

        Mitäs tänne sitten kirjoittelet? Vai tuliko se lapsen suusta?

        En nyt oikein tiedä, kenelle polliisi-setä kommenttinsa tarkoitti. Jos hän tarkoitti sen minulle, pointtini oli se, että pieni lapsi tietämättään *osasi* sieventää rumaa sanaa. Itse asiassa sanan "vippi" hän oli sitä ennen kuullut useammin kuin sen, joka minun suustani pääsi, joten siinä mielessä oli hieman huvittavaa, että hän minua *korjasi*. Selitin kyllä hänelle, että sanoin rumasti, pyysin anteeksi ja opetin, ettei sitä sanaa saa käyttää. Nykyään juuri "vippi" on meidän perheen oma manaus, jota ei onneksi tarvitse usein käyttää.


      • mättää v-sanaa?
        Isäx2 kirjoitti:

        Parahin pöhh, kerrohan minkälaisen vitsin lapsen pitäisi murjaista jotta se sinua huvittaisi?

        mitä hauskaa siinä on? Sitä mä tässä utelen?


      • Polliisi-Setä
        puhevikainen aikuinen kirjoitti:

        En nyt oikein tiedä, kenelle polliisi-setä kommenttinsa tarkoitti. Jos hän tarkoitti sen minulle, pointtini oli se, että pieni lapsi tietämättään *osasi* sieventää rumaa sanaa. Itse asiassa sanan "vippi" hän oli sitä ennen kuullut useammin kuin sen, joka minun suustani pääsi, joten siinä mielessä oli hieman huvittavaa, että hän minua *korjasi*. Selitin kyllä hänelle, että sanoin rumasti, pyysin anteeksi ja opetin, ettei sitä sanaa saa käyttää. Nykyään juuri "vippi" on meidän perheen oma manaus, jota ei onneksi tarvitse usein käyttää.

        Jos seuraat noita otsikon edessä olevia pallukoita ja niistä lähteviä viivoja niin saat selville kenelle vastaus on tarkoitettu...
        Tämä olettaen että vastaaja vastaa oikeaan viestiin eikä esim viimeiseen kirjoitukseen jos vastaus onkin tarkoitettu alkuperäiselle.
        Eli katoppa mihin se mun "viiva" menee.


      • Isäx2
        mättää v-sanaa? kirjoitti:

        mitä hauskaa siinä on? Sitä mä tässä utelen?

        Sinulla ei taida olla omia pieniä lapsia?
        Tai sitten sinulla ei ole tilannekomiikan tajua?
        Siksihän juuri kirjoitinkin että JOSKUS huvittaa. Pitääkö sulle vääntää rautalangasta? Eli kun esim meidän "pikkuauto" oli rikki niin minua harmitti korjata sitä ja tympäisi koko auto ja samalla poika sattuu tuleen paikalle tokaisemaan kyseisen lauseensa.
        Ääh antaa olla...


      • huomasin liian myöhään
        Polliisi-Setä kirjoitti:

        Jos seuraat noita otsikon edessä olevia pallukoita ja niistä lähteviä viivoja niin saat selville kenelle vastaus on tarkoitettu...
        Tämä olettaen että vastaaja vastaa oikeaan viestiin eikä esim viimeiseen kirjoitukseen jos vastaus onkin tarkoitettu alkuperäiselle.
        Eli katoppa mihin se mun "viiva" menee.

        Kiitos. Huomasin nuo viivat liian myöhään enkä voinut enää lisäkommenttia laittaa, koska palstalla taisi olla niin vilkasta, että se jumiutui kokonaan...


      • nauramista kun lapsi
        Isäx2 kirjoitti:

        Sinulla ei taida olla omia pieniä lapsia?
        Tai sitten sinulla ei ole tilannekomiikan tajua?
        Siksihän juuri kirjoitinkin että JOSKUS huvittaa. Pitääkö sulle vääntää rautalangasta? Eli kun esim meidän "pikkuauto" oli rikki niin minua harmitti korjata sitä ja tympäisi koko auto ja samalla poika sattuu tuleen paikalle tokaisemaan kyseisen lauseensa.
        Ääh antaa olla...

        tietämättään hokee naisen S...elimennimeä,josta hänellä ei ole aavistustakaan.
        Olisko susta yhtä hauskaa,jos se hokisi että "mul**u oli pihalla" vissiin naurasit selälläs väärällään maassa ittes tärviölle.......


      • Polliisi-setä
        nauramista kun lapsi kirjoitti:

        tietämättään hokee naisen S...elimennimeä,josta hänellä ei ole aavistustakaan.
        Olisko susta yhtä hauskaa,jos se hokisi että "mul**u oli pihalla" vissiin naurasit selälläs väärällään maassa ittes tärviölle.......

        Eräälle toisellekin keskustelufoorumille on ilmeisesti pesiytynyt näitä tosikkoja, koska sinne oli joku laittanu hyvän vinkin näille tiukkapipoisille tosikoille...
        linkki:
        http://www.vmpk.fi/forum/index.php/topic,14749.0.html


      • isäx2
        nauramista kun lapsi kirjoitti:

        tietämättään hokee naisen S...elimennimeä,josta hänellä ei ole aavistustakaan.
        Olisko susta yhtä hauskaa,jos se hokisi että "mul**u oli pihalla" vissiin naurasit selälläs väärällään maassa ittes tärviölle.......

        jos samaan aikaan pihalla sattuisi samaan aikaan olemaan kyseisen "tittelin" ansaitseva ihminen.

        Taidat olla aika mustavalkoinen ihminen jos et ymmärrä mitä eroa on ilmaisulla "hymyilyttää" ja "naurasit selälläs väärällään maassa ittes tärviölle....... "

        Ps Minkälainen ihminen käyttää lapsesta ilmaisua "se" ja haukkuu puhevikaiseksi??


      • R vai L
        nauramista kun lapsi kirjoitti:

        tietämättään hokee naisen S...elimennimeä,josta hänellä ei ole aavistustakaan.
        Olisko susta yhtä hauskaa,jos se hokisi että "mul**u oli pihalla" vissiin naurasit selälläs väärällään maassa ittes tärviölle.......

        Kuinkahan moni lapsi on kutsunut sokerimuurahaista esim. "mustaksi mu*kuksi"? Eipä ole vaarallista, vaikka sen huutaisi keskellä pihaa. Lapset on lapsia!


      • alp...
        isäx2 kirjoitti:

        jos samaan aikaan pihalla sattuisi samaan aikaan olemaan kyseisen "tittelin" ansaitseva ihminen.

        Taidat olla aika mustavalkoinen ihminen jos et ymmärrä mitä eroa on ilmaisulla "hymyilyttää" ja "naurasit selälläs väärällään maassa ittes tärviölle....... "

        Ps Minkälainen ihminen käyttää lapsesta ilmaisua "se" ja haukkuu puhevikaiseksi??

        "Pojalle tuottaa hankaluutta mm k-äänteet, mikä aiheuttaa huvittavia tilanteita"
        toivottavasti lapsi ei näe että isää huvittaa hänen kömpelöt sanansa...


      • vetämään herneen nenään,mol...
        huomasin liian myöhään kirjoitti:

        Kiitos. Huomasin nuo viivat liian myöhään enkä voinut enää lisäkommenttia laittaa, koska palstalla taisi olla niin vilkasta, että se jumiutui kokonaan...

        tahallai usutan teitä toistenne kimppuun


    • Mies, nyt 25v

      Oman äitini ollessa noin 4v 1940-luvulla hän sanoi kerran ruokapöydässä, että "Minä olen vittu tyttö" kun hänen piti sanoa, että hän on viksu tyttö :-)

    • Nimetön

      minusta tuo oli hauskaa, kyllä varmaan todellisessa tilanteessa kaikkia tuollainen huvittaisi..
      antaa noiden hurskastelijoiden sanoa mitä huvittaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      277
      3090
    2. 201
      2876
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      70
      2464
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      221
      1936
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      13
      1378
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1371
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1327
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      24
      1298
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1267
    10. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      160
      1213
    Aihe