Joskus huvittaa kun meidän 3,5 vuotias poika jolla on viivästynyt puheenkehitys huutelee ajo-ohjeita takapenkiltä. Pojalle tuottaa hankaluutta mm k-äänteet, mikä aiheuttaa huvittavia tilanteita.
Mm "Isi laita vilkku päälle" kuulostaa aivan kuin isi laita v*ttu päälle...
Meillä on kaksi autoa, iso ja pieni, joista pienempi on vanha jossa on aina vähänväliä jotain vikaa. Jälleen kerran pojalta tuli naseva komentti
kun olin korjaamassa pikkuautoa: V*ttuauto meni rikki. Olin pojan kanssa samaa mieltä... ;)
Ja hurskastelijoiden on turha vauhkoontua koska lapsi ei koskaan kiroile tarkoituksella eikä meillä muutkaan kiroile.
Autoilua pojan kanssa
17
2910
Vastaukset
- pöhh.
kirjoitit kun siinä ei ole mitään hauskaa?
"Joskus huvittaa"-mitä huvittavaa on lapsen puheviassa?- Isäx2
Parahin pöhh, kerrohan minkälaisen vitsin lapsen pitäisi murjaista jotta se sinua huvittaisi?
- puhevikainen aikuinen
Isäx2 kirjoitti:
Parahin pöhh, kerrohan minkälaisen vitsin lapsen pitäisi murjaista jotta se sinua huvittaisi?
Jos 3,5-vuotias ei vielä kaikkia kirjaimia osaa oikein sanoa, ono se jo puhevika? Minusta ei!
Kyllä tuollaiset sanomiset väkisinkin huvittaa, kun kyse on siitä, että lapsi ei puhu rumia tahallaan eikä edes tietoisesti. Tärkeintä on, että lapselle ei kuitenkaan noissa tilanteissa naureta.
Hieman aiheen vierestä: Itseltäni lipsahti kerran 3-vuotiaan kummityttäreni kuullen manaus Voi v...u! Ja eiköhän tyttö toistanut sen saman tien. Hän tosin vielä silloin heikosti puhuen osasi sieventää sen muotoon "vippi". Onpa muuten sen jälkeen kieleni pysynyt kurissa! - Polliisi-setä
Mitäs tänne sitten kirjoittelet? Vai tuliko se lapsen suusta?
- puhevikainen aikuinen
Polliisi-setä kirjoitti:
Mitäs tänne sitten kirjoittelet? Vai tuliko se lapsen suusta?
En nyt oikein tiedä, kenelle polliisi-setä kommenttinsa tarkoitti. Jos hän tarkoitti sen minulle, pointtini oli se, että pieni lapsi tietämättään *osasi* sieventää rumaa sanaa. Itse asiassa sanan "vippi" hän oli sitä ennen kuullut useammin kuin sen, joka minun suustani pääsi, joten siinä mielessä oli hieman huvittavaa, että hän minua *korjasi*. Selitin kyllä hänelle, että sanoin rumasti, pyysin anteeksi ja opetin, ettei sitä sanaa saa käyttää. Nykyään juuri "vippi" on meidän perheen oma manaus, jota ei onneksi tarvitse usein käyttää.
- mättää v-sanaa?
Isäx2 kirjoitti:
mitä hauskaa siinä on? Sitä mä tässä utelen?
- Polliisi-Setä
puhevikainen aikuinen kirjoitti:
En nyt oikein tiedä, kenelle polliisi-setä kommenttinsa tarkoitti. Jos hän tarkoitti sen minulle, pointtini oli se, että pieni lapsi tietämättään *osasi* sieventää rumaa sanaa. Itse asiassa sanan "vippi" hän oli sitä ennen kuullut useammin kuin sen, joka minun suustani pääsi, joten siinä mielessä oli hieman huvittavaa, että hän minua *korjasi*. Selitin kyllä hänelle, että sanoin rumasti, pyysin anteeksi ja opetin, ettei sitä sanaa saa käyttää. Nykyään juuri "vippi" on meidän perheen oma manaus, jota ei onneksi tarvitse usein käyttää.
Jos seuraat noita otsikon edessä olevia pallukoita ja niistä lähteviä viivoja niin saat selville kenelle vastaus on tarkoitettu...
Tämä olettaen että vastaaja vastaa oikeaan viestiin eikä esim viimeiseen kirjoitukseen jos vastaus onkin tarkoitettu alkuperäiselle.
Eli katoppa mihin se mun "viiva" menee. - Isäx2
mättää v-sanaa? kirjoitti:
mitä hauskaa siinä on? Sitä mä tässä utelen?
Sinulla ei taida olla omia pieniä lapsia?
Tai sitten sinulla ei ole tilannekomiikan tajua?
Siksihän juuri kirjoitinkin että JOSKUS huvittaa. Pitääkö sulle vääntää rautalangasta? Eli kun esim meidän "pikkuauto" oli rikki niin minua harmitti korjata sitä ja tympäisi koko auto ja samalla poika sattuu tuleen paikalle tokaisemaan kyseisen lauseensa.
Ääh antaa olla... - huomasin liian myöhään
Polliisi-Setä kirjoitti:
Jos seuraat noita otsikon edessä olevia pallukoita ja niistä lähteviä viivoja niin saat selville kenelle vastaus on tarkoitettu...
Tämä olettaen että vastaaja vastaa oikeaan viestiin eikä esim viimeiseen kirjoitukseen jos vastaus onkin tarkoitettu alkuperäiselle.
Eli katoppa mihin se mun "viiva" menee.Kiitos. Huomasin nuo viivat liian myöhään enkä voinut enää lisäkommenttia laittaa, koska palstalla taisi olla niin vilkasta, että se jumiutui kokonaan...
- nauramista kun lapsi
Isäx2 kirjoitti:
Sinulla ei taida olla omia pieniä lapsia?
Tai sitten sinulla ei ole tilannekomiikan tajua?
Siksihän juuri kirjoitinkin että JOSKUS huvittaa. Pitääkö sulle vääntää rautalangasta? Eli kun esim meidän "pikkuauto" oli rikki niin minua harmitti korjata sitä ja tympäisi koko auto ja samalla poika sattuu tuleen paikalle tokaisemaan kyseisen lauseensa.
Ääh antaa olla...tietämättään hokee naisen S...elimennimeä,josta hänellä ei ole aavistustakaan.
Olisko susta yhtä hauskaa,jos se hokisi että "mul**u oli pihalla" vissiin naurasit selälläs väärällään maassa ittes tärviölle....... - Polliisi-setä
nauramista kun lapsi kirjoitti:
tietämättään hokee naisen S...elimennimeä,josta hänellä ei ole aavistustakaan.
Olisko susta yhtä hauskaa,jos se hokisi että "mul**u oli pihalla" vissiin naurasit selälläs väärällään maassa ittes tärviölle.......Eräälle toisellekin keskustelufoorumille on ilmeisesti pesiytynyt näitä tosikkoja, koska sinne oli joku laittanu hyvän vinkin näille tiukkapipoisille tosikoille...
linkki:
http://www.vmpk.fi/forum/index.php/topic,14749.0.html - isäx2
Olisko susta yhtä hauskaa,jos se hokisi että "mul**u oli pihalla" vissiin naurasit selälläs väärällään maassa ittes tärviölle.......jos samaan aikaan pihalla sattuisi samaan aikaan olemaan kyseisen "tittelin" ansaitseva ihminen.
Taidat olla aika mustavalkoinen ihminen jos et ymmärrä mitä eroa on ilmaisulla "hymyilyttää" ja "naurasit selälläs väärällään maassa ittes tärviölle....... "
Ps Minkälainen ihminen käyttää lapsesta ilmaisua "se" ja haukkuu puhevikaiseksi?? - R vai L
Olisko susta yhtä hauskaa,jos se hokisi että "mul**u oli pihalla" vissiin naurasit selälläs väärällään maassa ittes tärviölle.......Kuinkahan moni lapsi on kutsunut sokerimuurahaista esim. "mustaksi mu*kuksi"? Eipä ole vaarallista, vaikka sen huutaisi keskellä pihaa. Lapset on lapsia!
- alp...
isäx2 kirjoitti:
jos samaan aikaan pihalla sattuisi samaan aikaan olemaan kyseisen "tittelin" ansaitseva ihminen.
Taidat olla aika mustavalkoinen ihminen jos et ymmärrä mitä eroa on ilmaisulla "hymyilyttää" ja "naurasit selälläs väärällään maassa ittes tärviölle....... "
Ps Minkälainen ihminen käyttää lapsesta ilmaisua "se" ja haukkuu puhevikaiseksi??"Pojalle tuottaa hankaluutta mm k-äänteet, mikä aiheuttaa huvittavia tilanteita"
toivottavasti lapsi ei näe että isää huvittaa hänen kömpelöt sanansa... - vetämään herneen nenään,mol...
huomasin liian myöhään kirjoitti:
Kiitos. Huomasin nuo viivat liian myöhään enkä voinut enää lisäkommenttia laittaa, koska palstalla taisi olla niin vilkasta, että se jumiutui kokonaan...
tahallai usutan teitä toistenne kimppuun
- Mies, nyt 25v
Oman äitini ollessa noin 4v 1940-luvulla hän sanoi kerran ruokapöydässä, että "Minä olen vittu tyttö" kun hänen piti sanoa, että hän on viksu tyttö :-)
- Nimetön
minusta tuo oli hauskaa, kyllä varmaan todellisessa tilanteessa kaikkia tuollainen huvittaisi..
antaa noiden hurskastelijoiden sanoa mitä huvittaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113475MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681878Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin801188Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt209872- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59816Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768