Käykö eurot englannissa

Mikä valuutta

Muuten millä valuutalla englannissa toimitaan, käykö eurot vai pitääkö vaihtaa punniksi. Tuntus oudolta jos pitäisi, koska englantihan on EU:n jäsen.

10

4372

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sssskkkkksssss

      Koska ei ole EMU:n jäsen.
      Eli vaihda tai kiukuttele siellä sitten.

    • From London

      Joissain kaupoissa käy, mutta tavaroiden hinnat ovat huomattavasti kalliimpia euroissa kuin punnissa. Ravintolat ja pubit tuskin ottavat euroja vastaan.

      • paikoissa?

        Ainoat paikat missä olen nähnyt eurojen käyvän, ovat olleet jotain turisti-krääsäpuoteja... Niissäkin otetaan kai yleensä vain euron seteleitä. Ai niin ja joissain puhelinkopeissa voi maksaa euroilla(siis kolikoilla tietysti) Kerro ihmeessä missä muualla euro käy...:)
        Ravintolat ja pubit tuskin ottavat euroja vastaan = ravintolat ja pubit EIVÄT ota euroja vastaan.


      • hevosmies
        paikoissa? kirjoitti:

        Ainoat paikat missä olen nähnyt eurojen käyvän, ovat olleet jotain turisti-krääsäpuoteja... Niissäkin otetaan kai yleensä vain euron seteleitä. Ai niin ja joissain puhelinkopeissa voi maksaa euroilla(siis kolikoilla tietysti) Kerro ihmeessä missä muualla euro käy...:)
        Ravintolat ja pubit tuskin ottavat euroja vastaan = ravintolat ja pubit EIVÄT ota euroja vastaan.

        Manchesterin lentokentalla voi parkkimaksun maksaa automaattiin Euroissa. Muistaakseni isommat tavaratalotkin ottaa Euroja.

        Mutta yleensa ne ei kay, eli ehka kannattaa ihan uskaltautua hankkimaan puntia.


      • tietämättömälle..
        paikoissa? kirjoitti:

        Ainoat paikat missä olen nähnyt eurojen käyvän, ovat olleet jotain turisti-krääsäpuoteja... Niissäkin otetaan kai yleensä vain euron seteleitä. Ai niin ja joissain puhelinkopeissa voi maksaa euroilla(siis kolikoilla tietysti) Kerro ihmeessä missä muualla euro käy...:)
        Ravintolat ja pubit tuskin ottavat euroja vastaan = ravintolat ja pubit EIVÄT ota euroja vastaan.

        Jotkut isokauppaketjut ottaa vastaan jossain toimipisteissään,,, esim:
        Body Shop, Clarks, Debenhams, Habitat, HMV, Marks and Spencer, Miss Selfridge, Topshop, Virgin, WH Smith ja kirjakauppa Waterstone's..
        Jotkin JD Wetherspoonin Scottish and Newcastlen ja Shepherd Neamen omistamat pubit sekä jotkin BP:n huoltoasemat ottaa vastaan euroja.
        Stansted Express, Gatwick Express ja Virgin-yhtiön junalippuja voi ostaa euroilla.

        Ehkei mitenkään kätevää, kun ei tiedä mikä toimipiste ottaa vastaan euroja, mutta kyllä niitä monta on jotka ottavat...


    • ristuksen

      per...! On kyllä yleistietoisuus huipussaan!
      Ottsä sä tosiaan noin dorka!
      Onhan moni muukin maa EU:ssa eikä niissä käy eurot!

    • euroilla

      Eurot kelpaavat ihan yhtä hyvin kuin punnat Suomessa.

    • Olimo

      Minäpä kysyn sinulta, että käykö ruplat Suomessa, jos sinä kysyt, käykö eurot Englannissa. Kiesus sentään!!!

    • Mari-

      Vaihda punniksi vaan. Huomattavasti helpompaa. En ole juurikaan törmännyt euroihin täällä.

    • Anonyymi

      Pitäs kyllä olla pelkästään punta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      147
      10722
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3043
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2859
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2137
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1888
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1709
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1656
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1597
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1543
    10. 83
      1496
    Aihe