Aapuaa!!

Pässilö

Oukhei, mulla on kaks neitokakadua ollut 5 ja puol vuotta. Eläinkaupasta annettiin tämä pari jonka piti olla kolmevuotias pariskunta, jolla oli täysikasvuiset poikaset siellä eläinkaupassa. Lotta-kakaduni oli tuolloin naaraan värinen, ei ole enää, ja epäilen saaneeni kaksi koirasta.

Lotta: laulaa erilaisia sävelmiä, tepastelee siivet koholla häkin päällä, hyppii tasajalkaa, naputtelee nokallaan, koiraan väritys, pomo.

Pate: alkoi laulaa erilaisia sävelmiä oltuaan minulla pari vuotta, koiraan väritys, parittelutilanteessa päällä, vaikka Lotta on pomo.

Sanokaa nyt joku asiantuntija, että naaras voi olla täysin koiraan näköinen ja luontoinen, vai sainko väärät kakadut. Voi olla että lotta oli nuori koiras kun sain sen ja Pate aluksi hiljainen kun erotettiin oikeasta kumppanistaan.

4

445

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • perusteella

      sinulla on 2 koirasta, naaraalla on hieman "harmaammat" värit, mikäli perusharmaa värityksestä on kyse.

      Koiraalla on pyrstön alapuoli tumma kun taas naaraalla on kellertäviä raitoja, koiraan pää on keltainen ja "posket" punertavat kun taas naaraalla harmaampi sävyinen...

      Urokset myös enempi lauleskelee ja vislailee kun taas naaraat välillä vain kiljahtelevat. Toki poikkeuksiakin löytyy...

      • Vähän sama tilanne mulla. Aluksi oli Reiska joka on varmasti poika, ja juuri sen metelin takia ajattelinkin hommata naaraan seuraksi. Löytyikin sitten lähistöltä lintu halvalla, omistaja sanoi et naaras se taitaa olla kun niin hiljainenkin on. No joo olihan Veera hiljainen kun meille tuli, pari viikkoa jopa mut sitte alkoikin se meteli. Nykyisin kyllä Reiska on muuttunut lähes tuppisuuksi ja Veera pitää meteliä yllä. Ja Veerahan on väritykseltään harlekiini joiden värityksen perusteella sukupuolia voi olla hankalampi päätellä, mutta kuitenkin kuvien perusteella moni sitä pojaksi on veikannut. Mutta olkoon nyt kuitenkin Veera, ei nimeä viitsi enää vaihtaa. =)


      • Pässilö
        Henna.S kirjoitti:

        Vähän sama tilanne mulla. Aluksi oli Reiska joka on varmasti poika, ja juuri sen metelin takia ajattelinkin hommata naaraan seuraksi. Löytyikin sitten lähistöltä lintu halvalla, omistaja sanoi et naaras se taitaa olla kun niin hiljainenkin on. No joo olihan Veera hiljainen kun meille tuli, pari viikkoa jopa mut sitte alkoikin se meteli. Nykyisin kyllä Reiska on muuttunut lähes tuppisuuksi ja Veera pitää meteliä yllä. Ja Veerahan on väritykseltään harlekiini joiden värityksen perusteella sukupuolia voi olla hankalampi päätellä, mutta kuitenkin kuvien perusteella moni sitä pojaksi on veikannut. Mutta olkoon nyt kuitenkin Veera, ei nimeä viitsi enää vaihtaa. =)

        No taidanpa laittaa naaraat harkintaan, pikkuneitsikoihin on tullut sellainen kiinnostus.


    • Lutino

      Kysymys kuulostaa ehkä typerältä,mutta kuitenkin haluan tietää oletko se Henna joka on asunut,tai asut helsingissä? Lähellä kulki ainakin silloin ainakin 58.Jos olet se Henna,Ostin sinulta n.6v. sitten neitokakadu naarapoikasen,jonka väritys on lutino...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      595
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      66
      548
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      535
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe