Hei.
Minulla on 10x15 cm paperivalokuva, joista pitäisi saada 40 cm leveälle koko aukeamalle kuva. Resoluutiota vaaditaan 300 dpi. Skannaanko paperivalokuvan vaan esim. 1200 dpi resoluutiolla vai miten tällainen toiminto olisi mahdollista?
Kiitos vastaajille jo etukäteen!
Kuvan suurentaminen
3
791
Vastaukset
- Ohje on
Skannaa suurimmalla mahdollisella tiheydellä, mihin skanneri kykenee,
Riippuu sitten kuvan ja skannerinkin laadusta, mitä siitä tulee.
Säädä varsinkin valoisuus- ja kontrastiarvot kohdalleen jo skannatessa.- Black & Blue
Kiitos neuvostasi! Olin jo oikealla tiellä mutta nyt voin päästellä menemään täysillä eteenpäin turvallisin mielin!
- mietintämyssy
Black & Blue kirjoitti:
Kiitos neuvostasi! Olin jo oikealla tiellä mutta nyt voin päästellä menemään täysillä eteenpäin turvallisin mielin!
Aaaarg ei näin 10*15cm kuvaa ei saa mitenkään kasvatettuu 40cm tai saa mutta alkaa näkymään painotuotteen kivoi kuvioit ja värei. Aina tulisi skannata diasta ei koskaan painotuotteesta. Ja jos painotuotetta skannaa ei mielellään yli 20% suurempana kuin alkuperäinen. Toki siitä silti siedettävän voi saada mutta ei tarkkaa kuvaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1701499
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa3361126- 47951
Tappio Rydmanille
Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html179835- 39759
- 49720
Sometähti villisika-Seppo on kuollut
Suomussalmella lemmikkieläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-2023244530605- 116578
- 52571
Tiesitkös rakas
Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔44541