Hei.
Minulla on 10x15 cm paperivalokuva, joista pitäisi saada 40 cm leveälle koko aukeamalle kuva. Resoluutiota vaaditaan 300 dpi. Skannaanko paperivalokuvan vaan esim. 1200 dpi resoluutiolla vai miten tällainen toiminto olisi mahdollista?
Kiitos vastaajille jo etukäteen!
Kuvan suurentaminen
3
691
Vastaukset
- Ohje on
Skannaa suurimmalla mahdollisella tiheydellä, mihin skanneri kykenee,
Riippuu sitten kuvan ja skannerinkin laadusta, mitä siitä tulee.
Säädä varsinkin valoisuus- ja kontrastiarvot kohdalleen jo skannatessa.- Black & Blue
Kiitos neuvostasi! Olin jo oikealla tiellä mutta nyt voin päästellä menemään täysillä eteenpäin turvallisin mielin!
- mietintämyssy
Black & Blue kirjoitti:
Kiitos neuvostasi! Olin jo oikealla tiellä mutta nyt voin päästellä menemään täysillä eteenpäin turvallisin mielin!
Aaaarg ei näin 10*15cm kuvaa ei saa mitenkään kasvatettuu 40cm tai saa mutta alkaa näkymään painotuotteen kivoi kuvioit ja värei. Aina tulisi skannata diasta ei koskaan painotuotteesta. Ja jos painotuotetta skannaa ei mielellään yli 20% suurempana kuin alkuperäinen. Toki siitä silti siedettävän voi saada mutta ei tarkkaa kuvaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois
Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v1822569Riikan perintö: ennätysvelka, ennätystyöttömyys ja ennätysverotus
Tavallisen keskituloisen suomalaisen verotus on kireintä vuosikymmeniin, ja ensi vuonna palkansaajien käteen jää vieläki252399Sannalta jälleen fiksu lausunto johtamisesta
"I used to think the best argument would win – but real leadership means listening, understanding where people come from582129- 1082073
Riikka se runnoo työttömyyttä lisää
Menkää töihin! "15–74-vuotiaiden työttömyysasteen trendiluku oli lokakuussa 10,3 prosenttia. Työttömiä oli yhteensä 276702034Sanna Antikainen (ps) : Vornasen pyssy suututti demarit
https://www.suomenuutiset.fi/sanna-antikaisen-kolumni-vornasen-pyssy-suututti-demarit-mutta-kuka-puhuu-totta/ Vornasen382023Hallinto-oikeus totesi Sysmän kunnanjohtajan potkut laittomiksi (YLE Lahti 24.11.2025)
Että näin sitten: Hallinto-oikeus totesi Sysmän kunnanjohtajan potkut laittomiksi – valtuuston päätös nurin ja 50 000 la631374- 1251195
Poistettuun aloitukseen
Ei se mulle ollut varmastikaan. En usko vaik sille tuntuukin että oisit voinut olla eräs. Mut niin mäkin pelkään. Ei241107- 55968