Hei.
Minulla on 10x15 cm paperivalokuva, joista pitäisi saada 40 cm leveälle koko aukeamalle kuva. Resoluutiota vaaditaan 300 dpi. Skannaanko paperivalokuvan vaan esim. 1200 dpi resoluutiolla vai miten tällainen toiminto olisi mahdollista?
Kiitos vastaajille jo etukäteen!
Kuvan suurentaminen
3
716
Vastaukset
- Ohje on
Skannaa suurimmalla mahdollisella tiheydellä, mihin skanneri kykenee,
Riippuu sitten kuvan ja skannerinkin laadusta, mitä siitä tulee.
Säädä varsinkin valoisuus- ja kontrastiarvot kohdalleen jo skannatessa.- Black & Blue
Kiitos neuvostasi! Olin jo oikealla tiellä mutta nyt voin päästellä menemään täysillä eteenpäin turvallisin mielin!
- mietintämyssy
Black & Blue kirjoitti:
Kiitos neuvostasi! Olin jo oikealla tiellä mutta nyt voin päästellä menemään täysillä eteenpäin turvallisin mielin!
Aaaarg ei näin 10*15cm kuvaa ei saa mitenkään kasvatettuu 40cm tai saa mutta alkaa näkymään painotuotteen kivoi kuvioit ja värei. Aina tulisi skannata diasta ei koskaan painotuotteesta. Ja jos painotuotetta skannaa ei mielellään yli 20% suurempana kuin alkuperäinen. Toki siitä silti siedettävän voi saada mutta ei tarkkaa kuvaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille
Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest886444Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä
Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden4464492Aleksei Miltsakov - venäläinen uusnatsi antaa oppitunteja lapsille
34-vuotias Miltsakov palvelee Le Monden mukaan yhä Ukrainassa tiedusteluun ja sabotaasiin erikoistuneen Russitš-yksikön633664Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1202395Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?
Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed1372309Pituuden mittaaminen
Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m231051En tiedä enää
Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su691000Luuletko, että löydetään vielä
Yhteys takaisin? En tiedä enää mitä tehdä... tuntuu jo että olen vieraantunut sinusta. Naiselta52936- 91832
- 59725