Oiskohan kellään hyviä neuvoja mita tehdä kuiville ja halkeileville tassuille? Onko esim. olemassa jotain tiettyä voidetta mitä vois laittaa? Mistä tollanen ylipäätään johtuu? Koirani ei tunnu niistä kärsivän vaikka ovat aika pahannäköiset.Kiitos etukäteen vinkeistä!
Halkeilevat anturat ongelma..
6
692
Vastaukset
- Kille
Uskoisin että suurin syyllinen on tiesuola, se kuivattaa tassuja. Talviaikaan iho kuivuu muutenkin. Eiköhän tavallinen apteekkirasva auta aika hyvin. Suojaksi on saatavana tassuvahaa, kysy vaikka eläinkaupasta.
- Haukku
saa ihan marketeistakin.. se on puhdistettua vaseliinia ja suojaa koiran anturoita.
Suola on tosiaan yksi joka on pahasta tassuille. - Sari
sellasta ihan perus voidetta joka on todella rasvapitoista esim.Apobase(pun.tuubi)sitä olen käyttänyt itse Labradorini kuiviin tassuihin ja Tummeli on toinen hyvä rasva.Ja sitten tietty vaseliini.Jos tassut on tosi kuivaneet niin kannattaa tehdä niin että rasvaa tassut hyvin ja laittaa sukat päälle niin rasva saa imeiytyä rauhassa.omalle koiralle jouduin kuitenkin teippaamaan sukat jalkaan,kun muuten se repi ne pois heti kun silmä vältti.
- Eppu
Itse olen laittanut koirani tassuihin ihan ihmisille tarkoitettua Erisan Käsivoide C:tä, joka on ainakin meidän tapauksessa ollut kaikista paras ja auttava ratkaisu (olen siis kokeillut useita eri vaihtoehtoja). Koirallani oli todella pahasti halkeilleet takatassut, mutta päivittäisellä rasvauksella olen saanut ne "kuriin".
- Sesam
Sisäisesti helokkiöljyä tai ainakin kylmäpuristettua oliiviöljyä kerran päivässä loraus ruoan sekaan.
Ulkoisesti Bepanthen-voidetta (apteekista) aina ulkoilun jälkeen, varsinkin illalla ennen nukkumaan menoa. Laita vielä sukat jalkaan, niin koira ei pääse nuolemaan rasvoja pois. - laura& lappis
laita voidetta nimeltä :TUMMELI
se käy ihmisen aurinkovoiteeksikin mutta purkin kyljessä lukee olikos se ny : koiran polkuanturoille ja lehmien utareille! tää on hyvää ainetta ittelläni on lappis ja se ei voi olla kun parin tunnin välein korkein.5minuuttia kerrallaan pihalla... kokeile! sitä saa joistain tavarataloista pesuainepuolelta ja ehkä apteekeista!!! "JESSE" lappikselta terkkuja lajitoverilleen =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2623218Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.751281- 661203
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra180998- 62919
Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta
"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:48913- 48824
- 47762
- 41752
- 39708