DNA:n laskutus

tai perintä

Olen saanut Instrum Justitialta laskun jonka periänä on DNA. Lasku on vuodelta 2004. Aloin asiaa selvittämään ja soitin DNA:lle. Heiltä kerrottiin, että heillä on ollut laskutuksessa häikkää tuolloin ja nyt he vain perivät perintätoimiston välityksellä nuo laskut. No, tämä on ok. Pyysin kuitenkin, että lähettävät minulle puheluerittelyn, jotta voin todentaa laskun aitouden. Samalla myös siirrettiin perintätoimiston eräpäivää. Dna:lta luvattiin asia hoitaa Instrum Justitialle päin. Soitin myös itse Instrum Justitialla asiasta. Maksoin laskun sovittuun eräpäivään mennessä (vaikka puheluerittelyssä olikin outouksia ja paljon). Tein asiasta selvityspyynnön kuluttajasuoja-asiamiehellekin. No, asia ei jäänyt siihen. Nyt minulle tuli lasku jossa näkyy etten ole maksanut koko summaa. Olen maksanut koko summan, mutta Instrum Justitia on veloittanut omia kulujaan tästä laskusta ja välittänyt vain osan rahoista DNA:lle. Uudessa laskussa näkyy, että minulla on edelleen pääomavelkaa. No, Instrum Justitia ei saa peria viivästyskorkoja vaan he ottavat ne salaa! Laitonta!!! Nyt olen tästäkin asiasta reklamointu ja tehnyt uudelleen ilmoituksen. Todella hämärää puuhaa ja kuluttasuoja-asiamieheltä olen saanut ohjeet miten toimia. Eli ottakaa yhteyttä kuluttajasuoja-asiamieheen tai täyttäkää netissä valitus. Eli laitonta oli tämä perintä!

48

9531

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uhriksi joutunut

      Samaa ovat yrittäneet myös minulta periä ja asia menee taatusti eteenpäin.

      • aika kallis

        mutta elämä on...On mullakin DNA liittymä, eikä vastaavanlaista hässäkkää ole kohdalleni sattunut.


      • Niin minullakiii

        Dna on toiminut niinkuin sopimuksissa on sovittu eli kaikkihan on maksettava.Ei siinä mitään huijausta ole jos et maksa niin perintään menee ja se tietää lisäkuluja .Siitä tässä on kyse eikä mistään huijauksesta tämä tiedoksi sinullekin joka et todennäköisesti ole edes dna:n asiakas vaan erään toisen kilpailevan joidenka parjaavia tekstejä on joka paikka täynnä.


      • kyllä vain
        Niin minullakiii kirjoitti:

        Dna on toiminut niinkuin sopimuksissa on sovittu eli kaikkihan on maksettava.Ei siinä mitään huijausta ole jos et maksa niin perintään menee ja se tietää lisäkuluja .Siitä tässä on kyse eikä mistään huijauksesta tämä tiedoksi sinullekin joka et todennäköisesti ole edes dna:n asiakas vaan erään toisen kilpailevan joidenka parjaavia tekstejä on joka paikka täynnä.

        Olkoon kyseessä mikä vain yritys. Tuollainen ei ole sallittua. Asiakkaalle pitää lähettää lasku, jotta voi sen maksaa. Kyseinen yritys, kun ei ole laskuja koskaan lähettänyt ja tämä näkyy myös heidän tiedoissaan. Tällaisessa tilanteessa kuluttajalta ei voi periä viivästyskorkoja tai perimiskuluja. Avoinna oleva pääoma on kuitenkin maksettava takaisin ja siitähän tässä ei ole kyse vaan vääränlaisesta perimistavasta sekä koroista. DNA:n asiakas en todellakaan halua enää koskaan olla, siinä olet aivan oikeassa! Vuonna 2004 oli todellakin kyseiseltä yritykseltä laskutus erittäin sekaisin ja sen he ovat itsekin myöntäneet (mm. Kuningaskuluttaja ohjelmassa, lehtijutuissa ja asiakaskirjeissä)!


      • jtv
        aika kallis kirjoitti:

        mutta elämä on...On mullakin DNA liittymä, eikä vastaavanlaista hässäkkää ole kohdalleni sattunut.

        Tarkistaa puhelu erittelyt niin huomaatte. Teitä k*setetaan niin kuin rahastosijoittajia.


      • Marttiiini
        kyllä vain kirjoitti:

        Olkoon kyseessä mikä vain yritys. Tuollainen ei ole sallittua. Asiakkaalle pitää lähettää lasku, jotta voi sen maksaa. Kyseinen yritys, kun ei ole laskuja koskaan lähettänyt ja tämä näkyy myös heidän tiedoissaan. Tällaisessa tilanteessa kuluttajalta ei voi periä viivästyskorkoja tai perimiskuluja. Avoinna oleva pääoma on kuitenkin maksettava takaisin ja siitähän tässä ei ole kyse vaan vääränlaisesta perimistavasta sekä koroista. DNA:n asiakas en todellakaan halua enää koskaan olla, siinä olet aivan oikeassa! Vuonna 2004 oli todellakin kyseiseltä yritykseltä laskutus erittäin sekaisin ja sen he ovat itsekin myöntäneet (mm. Kuningaskuluttaja ohjelmassa, lehtijutuissa ja asiakaskirjeissä)!

        Sain juuri myöhästymislaskun DNA:lta, ja olen 100% varma että minulle ei ole tullut ensimmäistä laskua. DNA tekee tälläistä pikkufibaa koko ajan. Vaihtakaa operaattoria. DNA:n lupailemat halvat hinnat eivät materialisoidu käytännössä.


      • huijauksen uhri
        Niin minullakiii kirjoitti:

        Dna on toiminut niinkuin sopimuksissa on sovittu eli kaikkihan on maksettava.Ei siinä mitään huijausta ole jos et maksa niin perintään menee ja se tietää lisäkuluja .Siitä tässä on kyse eikä mistään huijauksesta tämä tiedoksi sinullekin joka et todennäköisesti ole edes dna:n asiakas vaan erään toisen kilpailevan joidenka parjaavia tekstejä on joka paikka täynnä.

        No ei kyllä kenenkään kuulu maksaa mitään asiatonta, vaikka kuinka kirjoittavat laskuun mitä tahansa.

        Mitä tulee kilpaileviin firmoihin, niin niissä on sentään asiakaspalveluakin, vaikka laskut ovat pienempiä.


      • Näreet....
        aika kallis kirjoitti:

        mutta elämä on...On mullakin DNA liittymä, eikä vastaavanlaista hässäkkää ole kohdalleni sattunut.

        Kun sinulle ei ole sattunut, niin silloin sitä ei ole sattunut muillekaan, ja kirjoittaja puhuu paskaa. Kysy vaikka DNA:n asiakaspalvelusta.


    • Siemens S65

      Moi ! Ei kai toi nyt ole laitonta koska sinä vain maksoit noi puhelin osuudet etkä perintämaksuja ei toi perintä ole nyt ihan ilmaistakaan sitten jos pakkoperintämaksu viivästyi se 5% laskusta.
      T:Marko

      • on!!!

        Kyseessä ei ollut asiakkaan vika vaan DNA:n. Perintätoimistonkin on lähetettävä asianmukainen lasku, jossa näkyy viivästyskorot sekä perintäkulut. He eivät voi mielivaltaisesti käyttää rahoja mihin vain (eli jos lyhentää pääomaa, niin siitä ei voi ottaa esim. korkoja) Laskussa tulee näkyä viivästyskoron summa sekä korkokanta ja tietysti myös perimismaksun suuruus. Kyseisessä laskussa ei ollut mitään tällaista. Eli perintäpalkkiot on säädetty perintälain 10, 10a ja 10c§:ssä. Alun perin en ole DNA:lta koskaan saanut kyseistä laskua saati muistutusta nyt vasta perintätoimistolta kyseinen lasku tuli (josta tosin pyysin puhelinerittelyn, jotta tiedän laskun aitouden). Yksi laskuista olikin "yllättäen" virheellinen. Että näin. Suosittelen tarkkuutta!


    • alkuperäinen kirjoittaja

      Kyse ei ole haukkumisesta tai muusta vastaavasta. Olen aina maksanut laskuni. DNA:lta ei tuolloin 2004 tullut minulle kyseisiä laskuja heidän oman laskutushäiriönsä vuoksi. Nyt he sitten 2006 laittoivat asioitansa kuntoon ja siirsivät kaikki laskut vuosilta 2003-2004 perintätoimiston hoidettavaksi. Tämä ei ole kuluttajien vika vaan DNA:n. Tämän he ovat myöntäneet. Nyt sitten saavat itse korjata omia mokiaan ja hyvitellä laskuja. Minulle jo yksi lasku maksettiin takaisin. Itse maksoin laskut, mutta tein niistä reklamaation ja ilmoituksen kuluttajasuojaan. Eli väärää perimistapaa on harjoitettu. Tarkana kannattaa todellakin olla!

      • niin minullakiii

        Vastaus ei ollut alkuperäiselle vaan sille joka sinua seurasi.Sille kun aina sattuu juuri niinkuin jollekin toiselle.Sinä olet oikessa että perintään voi mennä vasta kun laskut on maksamatta ja muistutuksia on tullut.Ikävä vaan että näitä syöpäläiskirjoittajia aina ilmestyy kuin tyhjästä ja jauhavat asioita joissa ei ole mitään perää.


      • tiedoksi....

        YLI KAKSI VUOTTA VANHOJA SAATAVIA EI VOI PERIÄ, NE ON VANHENTUNEITA. Nyt kun velat alakavat uuden lain mukaan vanhentua, niin firmat siistivät sotkuisisa tilejään ja lähettävät ne hyvissä ajoin perintätoimistoille. Katsokaa nyt tarkkaan onko saatava edes oma ja milloin se on lähetetty perintätoimistoon ja milloin te olette tiedon saaneet.


      • Näreet...

        Juu. Kannattaa olla tarkkana ja valita joku muu operaattroi kuin DNA, jos haluaa välttyä laskutusongelmilta.


    • Denavielä

      Mulle tuli ihan äsken perintätoimistolta lasku ja meinasin saada paskahalvauksen, sillä tälläisiä ei minulle tule, hoidan aina laskuni ajallaan!! Nytkin olin pari laskua etuajassa maksanut ja sitten tuleekin kuukausien takaa perintälasku!

      Laskuja tai maksukehoituksia ei ole tullut, jotka olisin jättänyt huomiotta.Kyllä ky..pi maksaa oletettu 10€:n lasku joka olikin perittynä 50€.

    • ei,

      (ja kaikki muutkin operaattorit) vastaa jos posti hukkaa laskun. Posti taas ei vastaa lähetyksitä joita ei ole tullut perille, joten ongelma jää silloin asiakkaan harmiksi.

      • -Juristi-

        Ei ihan noin!!! Jos et tiennyt niin kerron sinulle nyt että kaikki kirjeet joita ei erikseen kirjaa tai vakuuta ovat lähettäjän vastuulla ei missään nimessä VASTAANOTTAJAN tai postin!!!!


    • JTV

      Tarkistin puheluerittelyn ja kuinkas ollakkaan vanhaa konkaria jekutetaan.

    • kaikille....

      Täällä myös yksi jolta peritty olemattomasta internetyhteydestä Intrum uhkauksella höystettynä. Sain tuhannenen soiton ja viidensadan e-mailin jälkeen asian selvitettyä.

      Tänään lähtee vaihtoon kännykän DNA liittymä. Kiitti kaikille tiedoista, en siis ole yksin.

      • entinen asiakas

        Aivan samanlaisia havaintoja. DNA vaihtoi yllättäen tilinumeronsa viime kesänä. Ei mitään käsitystä miten siitä ilmoitettiin, makselin laskujani kuten ennenkin.

        Sitten sain Intrun Justitialta perintäkirjeen, jossa olivat kaikki nuo syksyn internetlaskut ja perimiskulut kaupan päälle. Aloin selvitellä minne rahat olivat päätyneet ja selvisi, että vanhat tilit oli lopetettu. Kun vihdoin sain pankin kanssa metsästettyä nuo rahat, siirrettyä oikealle tilille ja sovittua asian DNA:n kanssa niin tällä välin Intrum Justitia vain kasvatti laskuaan. Tästä ei asiakaspalvelu tiennyt mitään, mutta lupasi hoitaa asian.
        No, nyt puolen vuoden jälkeen lähettivät jälleen laskun, mutta nyt jälkiperintäosaston toimesta.. eli taas täytyy moneen kertaan sovittua asiaa lähteä hoitamaan.

        Että tällaista. Käsittämätöntä toimintaa ja näköjään muillakin on yhtä hyviä kokemuksia. Kehoitin jo DNA:ta luopumaan tuosta Intrum Justitian käytöstä, pilaa menetelmillään koko firman maineen. Häntä vie koiraa.


      • Laskun välissä
        entinen asiakas kirjoitti:

        Aivan samanlaisia havaintoja. DNA vaihtoi yllättäen tilinumeronsa viime kesänä. Ei mitään käsitystä miten siitä ilmoitettiin, makselin laskujani kuten ennenkin.

        Sitten sain Intrun Justitialta perintäkirjeen, jossa olivat kaikki nuo syksyn internetlaskut ja perimiskulut kaupan päälle. Aloin selvitellä minne rahat olivat päätyneet ja selvisi, että vanhat tilit oli lopetettu. Kun vihdoin sain pankin kanssa metsästettyä nuo rahat, siirrettyä oikealle tilille ja sovittua asian DNA:n kanssa niin tällä välin Intrum Justitia vain kasvatti laskuaan. Tästä ei asiakaspalvelu tiennyt mitään, mutta lupasi hoitaa asian.
        No, nyt puolen vuoden jälkeen lähettivät jälleen laskun, mutta nyt jälkiperintäosaston toimesta.. eli taas täytyy moneen kertaan sovittua asiaa lähteä hoitamaan.

        Että tällaista. Käsittämätöntä toimintaa ja näköjään muillakin on yhtä hyviä kokemuksia. Kehoitin jo DNA:ta luopumaan tuosta Intrum Justitian käytöstä, pilaa menetelmillään koko firman maineen. Häntä vie koiraa.

        Lappunen ja yhdessä laskussa oli tietoisku punaisella tekstillä.. Näin siis muistaakseni..


      • Hieman pettynyt
        entinen asiakas kirjoitti:

        Aivan samanlaisia havaintoja. DNA vaihtoi yllättäen tilinumeronsa viime kesänä. Ei mitään käsitystä miten siitä ilmoitettiin, makselin laskujani kuten ennenkin.

        Sitten sain Intrun Justitialta perintäkirjeen, jossa olivat kaikki nuo syksyn internetlaskut ja perimiskulut kaupan päälle. Aloin selvitellä minne rahat olivat päätyneet ja selvisi, että vanhat tilit oli lopetettu. Kun vihdoin sain pankin kanssa metsästettyä nuo rahat, siirrettyä oikealle tilille ja sovittua asian DNA:n kanssa niin tällä välin Intrum Justitia vain kasvatti laskuaan. Tästä ei asiakaspalvelu tiennyt mitään, mutta lupasi hoitaa asian.
        No, nyt puolen vuoden jälkeen lähettivät jälleen laskun, mutta nyt jälkiperintäosaston toimesta.. eli taas täytyy moneen kertaan sovittua asiaa lähteä hoitamaan.

        Että tällaista. Käsittämätöntä toimintaa ja näköjään muillakin on yhtä hyviä kokemuksia. Kehoitin jo DNA:ta luopumaan tuosta Intrum Justitian käytöstä, pilaa menetelmillään koko firman maineen. Häntä vie koiraa.

        Minä sain kerran tuolta putiikilta perintäkirjeen jonkun firman maksamattomasta laskusta. Soitin sinne ja ihmettelin mistä on kyse. Sanoivat vain että minun firmani on jättänyt laskut maksamatta, että maksa pois. Soittoon vastannut naishenkilö ei ollut mitenkään kohtelias ja palveluhenkinen. Hänen mielestään vain yritän luistella perinnästä. Olin juuri tullut Helsinkiin opiskelemaan ja hankkinut juuri ensimmäisen lankapuhelinliittymän. Pitkällisen selvittelytyön jälkeen, joka minun itse piti tehdä, selvisi, että saamani puhelinnumero oli puolitoista vuotta aiemmin kuulunut jollekin firmalle, joka oli lopettanut ja jättänyt velkoja maksamatta.


      • sitten selvisi
        Hieman pettynyt kirjoitti:

        Minä sain kerran tuolta putiikilta perintäkirjeen jonkun firman maksamattomasta laskusta. Soitin sinne ja ihmettelin mistä on kyse. Sanoivat vain että minun firmani on jättänyt laskut maksamatta, että maksa pois. Soittoon vastannut naishenkilö ei ollut mitenkään kohtelias ja palveluhenkinen. Hänen mielestään vain yritän luistella perinnästä. Olin juuri tullut Helsinkiin opiskelemaan ja hankkinut juuri ensimmäisen lankapuhelinliittymän. Pitkällisen selvittelytyön jälkeen, joka minun itse piti tehdä, selvisi, että saamani puhelinnumero oli puolitoista vuotta aiemmin kuulunut jollekin firmalle, joka oli lopettanut ja jättänyt velkoja maksamatta.

        sinun kohdaltasi kun sait tietää että tuo numero oli aiemmin firmalla joka jätti laskut maksamatta? Suostuiko Intrum Justitia perääntymään vaatimuksissaan? Jos ei, niin laita ihmeessä joku viranomainen asialle esim poliisi tai kuluttajaviranomainen, tarvittaessa nosta vaikka syyte Intrumia vastaan, tuohan on silkkaa kusetusta että joku perintäfirma alkaa kiusaamaan ihmisiä joilla ei ole mitään tekemistä jonkun toisen, täysin ulkopuolisen, aiheuttaman sotkun kanssa!

        Tuo Intrum kuuluisi jo jollekin mustalle listalle, rikoksen ja petoksen makua jos asiat todella on kuin sanot. Ehdottomasti firmojen pitää lakata käyttämästä tuollaista rikollista perintäfirmaa.


      • dna:n ent. asiakas
        entinen asiakas kirjoitti:

        Aivan samanlaisia havaintoja. DNA vaihtoi yllättäen tilinumeronsa viime kesänä. Ei mitään käsitystä miten siitä ilmoitettiin, makselin laskujani kuten ennenkin.

        Sitten sain Intrun Justitialta perintäkirjeen, jossa olivat kaikki nuo syksyn internetlaskut ja perimiskulut kaupan päälle. Aloin selvitellä minne rahat olivat päätyneet ja selvisi, että vanhat tilit oli lopetettu. Kun vihdoin sain pankin kanssa metsästettyä nuo rahat, siirrettyä oikealle tilille ja sovittua asian DNA:n kanssa niin tällä välin Intrum Justitia vain kasvatti laskuaan. Tästä ei asiakaspalvelu tiennyt mitään, mutta lupasi hoitaa asian.
        No, nyt puolen vuoden jälkeen lähettivät jälleen laskun, mutta nyt jälkiperintäosaston toimesta.. eli taas täytyy moneen kertaan sovittua asiaa lähteä hoitamaan.

        Että tällaista. Käsittämätöntä toimintaa ja näköjään muillakin on yhtä hyviä kokemuksia. Kehoitin jo DNA:ta luopumaan tuosta Intrum Justitian käytöstä, pilaa menetelmillään koko firman maineen. Häntä vie koiraa.

        Juu, kannattaa luopua DNA:n liittymästä heti kun vain suinkin mahdollista. Vika ei kuitenkaan ole Intrumissa, hehän tekevät vain mitä DNA heille tehtäväksi antaa. Vika on nimenomaan DNA:ssa, eihän siellä ole minkäänlaista asiakaspalvelun tapaistakaan. Jos posti hukkaa laskun, kuuluu DNA:n tietenkin toimittaa asiakkaalle kopio siitä, eikä lähetellä perintätoimistoon.

        Ja jos DNA vahingossa lähettää jotain aiheetta perintätoimistoon, on heidän itse korjattava saatava sieltä poiskin. DNA ja Elisa ovat ainoat matkapuhelinoperaattorit, jotka lähettelevät perintätoimistoon vanhoja laskuja, joita ei ole koskaan asiakkaalle lähetettykään. Ne ovat niitä asiakkaalle luvattuja ilmaisia puheaikoja. Sitten kun kassavirta ehtyy, laitetaankin ne perintään. Kokemusta on jo Elisan ajoilta, kun rakensivat uuden konttorin, mikä aiheutti rahapulaa. DNA:lla on myös jostain syystä rahapulaa.

        Mutta esim. Saunalahdella asiakaspalvelu toimii ja hinnatkin ovat edulliset.


      • DNA närästää

        Valitettavasti emme ole yksin vieläkään, vaikka kirjoitit tuon viestin jo v 2007 ja nyt on vuosi 2012. Eivät ole viidessä vuodessakaan saaneet asiaa kuntoon. Eivät ilmeisesti haluakaan saada sitä kuntoon, sillä moni ei jaksa tapella vastaan, vaan maksaa aiheettomia laskuja.


    • Juhahint

      Minulle tuli Instrum Justitialta lähes 99 euron lasku, jonka lähetti DNA. On myöntänyt virheen sattuneen, mutta IJ ei edes vastaa laskun korjaamiseksi. Myös Sampopankki on lähettänyt olemattomia laskuje, joita ei myöskään voi olla ottamatta. Miten olette menetelleet?

      Juha

      • just joo

        laskuja ei tullut kotiini (tuli välillä, välillä ei) yht äkkiä liittymäni suljettiin ikinä en ole saanut perintä laskua enkä ite lasku nekä muistutusta, mutta puhelin suljettiin kyllä paskaa sanon minä. En odottanut laskuja koska vällillä tekevät niin että jos oli pieni lasku eivät lähettäneet sitä vaan lisäsivät seuraavaan :( olis taas kirveelle töita, tai nykyään helpommalla pääsee kun laittaa poliisin töihin. maksoin tarvittavan laskun heti (soitin siis asiakaspalveluun että mitä tämä on) ja nyt pitäisi vielä odottaa kuulemma "muutama" päivä... :(


    • jlzsdjlzs

      DNA huijaa laskuissa! Itselleni lähes 3 vuotta liittymän irtisanomisen jälkeen lähetettiin 80€ lasku, jota ei muka ole maksettu. Ihan kuin eivät olisi sitä heti aikoinaan laskuttaneet ja laittaneet nopeasti perintään ellei maksua olisi kuulunut!

      Kuluttajariitalautakunta ei minua auttanut. Yrityksillä on kuulemma 3 vuotta aikaa laskuttaa saatavansa. Minun tehtäväni olisi ollut todistaa, että olen tuon laskun aikoinaan maksanut, mutta millä sen todistan, kun koko lasku on selkeästi tuulesta temmattu ja tekaistu, sellaista minulle ei ole koskaan lähetetty enkä ole sitä velkaa!

      Muutenkin, kun asiaa selvitellessä tilasin puheluerittelyt, (joita siis ei ilman erillistä maksua laskujen mukana lähetetty,) olin sitä mieltä että niihin oli llisätty tekaistuja puheluita. Olin muka muutaman sekuntin välein soitellut päivittäin kymmeniä puheluita, jotka kestivät joitakin sekunteja jokainen. Näistä pienistä puroista sitten oli kasvanut mukavia summia, jotka minulta oli laskutettu. Eihän kukaan soittele muutaman sekuntin välein muutaman sekuntin puheluita kymmeniä päivittäin!!! En ainakaan minä soittele enkä ollut soitellut.

      Mielipiteeni on, että DNA on rosvolafka, joka huijaa törkeästi laskutuksessa! Tulee se DNA:lle jossain vaiheessa vastaan: Kun asiasta tarpeeksi puhutaan ja ihmiset huomaavat miten operaattori toimii, asiakkaat loppuvat ja bisnes loppuu siihen. Rikollisia ovat!!!

      • eljii

        > DNA huijaa laskuissa

        ... huijaamisen helpottamiseksi lopetettiin omadna-palvelu josta sentään olisi itse voinut seurata tilannettaan


      • Entinen Dna asiakas
        eljii kirjoitti:

        > DNA huijaa laskuissa

        ... huijaamisen helpottamiseksi lopetettiin omadna-palvelu josta sentään olisi itse voinut seurata tilannettaan

        Nyt Dna tulee samalla laskunumerolla uusi lasku ja erä päivä on heti jos soittaa asiakaspalveluu huonolla Suomen kielelle kuunella kyllä ja luvtaa lähetää tieto laskutukseen mutta mitään ei kuulu.


      • jataaspaskaa
        eljii kirjoitti:

        > DNA huijaa laskuissa

        ... huijaamisen helpottamiseksi lopetettiin omadna-palvelu josta sentään olisi itse voinut seurata tilannettaan

        Opettele käyttämään sitä konettas muuhunkin kuin paskanjauhantaan niin pääset pidemmälle.
        Omadna kyllä toimii. Osaatko tehdä puhelimella laskuakaan? Ja tuo yks massapostittaa jokaiseen
        viestiketjuun. Olis aika katsoa näitten kirjoittajien peiliin.......


      • DNA:n uhri
        Entinen Dna asiakas kirjoitti:

        Nyt Dna tulee samalla laskunumerolla uusi lasku ja erä päivä on heti jos soittaa asiakaspalveluu huonolla Suomen kielelle kuunella kyllä ja luvtaa lähetää tieto laskutukseen mutta mitään ei kuulu.

        Osaako joku tulkita laskutusta " puhelut dna:n 118-palveluun, matkapuhelumaksu 149,87 min yhteensä 8,47 alv = 10,42 €" ja "puhelut dna:n 118-palveluun, palvelumaksut 799,00 SYK yhteensä 53,77 alv = 66,14 €"? Eli tarkoittaako tämä, että olen muka keskustellut numerotiedustelutyöntekijän kanssa 2,5 tuntia kuukaudessa?? Entä miten tuo "SYK" määritetään? Joskus olen jonkun numeron tiedustelusta kysynyt, mutta en todellakaan 2,5 tuntia lörpötellyt 118:aan!! Eikä kyse ole vain tästä yhdestä laskusta, vaan tätä "rosvousta" on jatkunut jo pitkään. Laskut olen maksanut kiltisti tähän saakka, kun ei ole ollut voimia puuttua asiaan. Nyt on kuitenkin tullut mitta täyteen, ja soitan huomenna kuluttajasuojavirastoon. Oletteko saaneet liikaa karhuttuja rahojanne takaisin DNA:lta? Millainen prosessi jne? DNA:n asiakaspalveluun ei saa yhteyttä yms... Elämä halpa, DNA kallis...


      • Ritva*
        jataaspaskaa kirjoitti:

        Opettele käyttämään sitä konettas muuhunkin kuin paskanjauhantaan niin pääset pidemmälle.
        Omadna kyllä toimii. Osaatko tehdä puhelimella laskuakaan? Ja tuo yks massapostittaa jokaiseen
        viestiketjuun. Olis aika katsoa näitten kirjoittajien peiliin.......

        Meitä dna:n vedättämiä tuntuu olevan paljon. Tehdään joku joukkohaaste ko. yritystä vastaan. Omassa elämässä ollut niin paljon sairastapauksia ym., että ei ole jaksanut puuttua vedätykseen ajoissa. 800-1300 €:n laskus maksettu maksusuunnitelmien avulla. Puhelinerittelyjä ei saa ko. firmasta, palvelupuhelimiin soitettu jopa 11 h kuussa, että pahasti huijattu (sis. soneran palvelupuhelut, 118-palvelu jne). 118-palveluunkin mukamas 2,5 h kuussa...Ei ikinä! Pettynyt olen todella, ja nyt, kun olen lukenut muiden kertomuksia, olen varma, että täysi vedätys päällä. Yksin kukaan ei voi mitään, mutta porukalla voimme nousta ko. lafkaa vastaan... Auttakaa! Monet tonnit mennyt huijarifirmaan sinisilmäisyyden takia! Viedään tämä asia yhdessä eteenpäin! Heti suostuvat maksusuunnitelman tekoon kyllä, mutta jos maksuvaikeuksia sittenkin, on edessä ulosotto ym. uhkaukset. Mitä voisimme tehdä yhdessä kaikkien huijattujen hyväksi? Itse olen ollut jo yhteydessä kuluttajansuojaan ja tänään soitin Tiuraniemelle, joka kuitenkin tavattavissa vasta maanantaina... Olen varmasti saamassa tuhansia euroja, ja tämän lisäksi, hyvä, jos huijarit saadaan kiinni ja pulju kumoon! Kehuvat vain, että hyvin menee, asiakkaita riittää ja laajennus edessä Helsinkiin! Estetään tämä yhdessä! Kiitos kaikille ja vastatkaa ideoin, mitä tehdä? Porukka on voimaa!


    • jHeikkinen

      Hui kamala mikä huijarifirma! Olen itsekin joutunut tämän firman uhriksi, eikä heidän bluffauksensa olisi ikinä onnistunut, jos olisin huomannut tämän sivuston ajoissa. Joukkohaaste ei ole käytössä Suomessa, mutta kai jotain on tehtävissä. Ottakaa yhteyttä: [email protected]

      • Ritva*

        Todella huijarifirma,samoin olen harmitellut,etten aiemmin tälläisille palstoille eksynyt.Tämän jälkeen kyllä oli vähällä pää hajota,kun tajusi laskujen suuruuden,tolkuttomat soitot,minuutit jne.Laskutetaan kahteen kertaan samoja laskuja,uhkaillaan perintätoimistolla ja lähetellään sitä kautta ,lisänä tietysti perintätoimiston kulut.Viimein,kun tähän todellisuuteen heräsi ja olen tarkastellut laskuja ovat uskomattomia.Joissakin laskuissa on jopa 100e.ja 200e enemmän lisätty laskuun,mitä jo valheellisista puheluista ja minuuteista olisi kertynyt.Tyhmänä ja sinisilmäisenä olen kyseisen puljun asiakas ollut 10v.enkä tiedä,miten paljon ovat rosvonneet.Perheessämme on useampikin liittymä ja nettiyhteys,et voi kaiken summaa.Liittymät on kyllä vaihtumassa toiselle operaattorille.KIITOS TEILLE KAIKILLE,jotka olette tänne omia kokemuksianne kirjoittaneet.Kohtalokavereilta saa edes voimia ja heräsin tajuamaan,kuinka petollista touhua dna pelaa.Hehkutellaan suurilla vuosituotoilla ja uuden toimipaikan rakentamisella Helsinkiin.Olen yrittänyt viedä asiata eteenpäin,mut pahoin pelkään,johtaako mihinkään.PORUKKA OLISI VOIMAA.


    • 1000000. uhri

      Sain huijarifirmalta DNA:lta laskun, jonka posti kantoi perille meille eräpäivänä. Kuoressa ei ole postileimaa, joten kysyin postilta mistä johtuu? Arvelivat, että joku fiba on sattunut. Tuleeko teille muille DNA:n laskut ajallaan? Kakkospostikin on perillä kahden arkipäivän kuluttua postituksesta, ainakin muiden kuin DNA:n laskut.

      Jokaisen pitäisi kuulemma valittaa postille, niin alkavat tutkimaan, missä DNA:n laskut makaavat. Osoite: [email protected]

      DNA on kuulemma iso ja tärkeä asiakas postille, joten heidän lähetyksensä eivat ainakaan postin nurkissa loju.

    • oi voi...

      Joo, DNA ei saa laskuja ulos, mutta asiakkaiden pitäisi silti maksaa eräpäivänä heidän ilmoituksensa mukainen summa. Kaksi vuotta pitäisi muistaa anoa joka laskua DNA:lta, koska olen kahden vuoden sopimuksen erehtynyt tekemään. Jos sen kestän, niin en ikinä vilkaisekaan DNA:han, Welhoon tai mihinkään Tiuraniemen firmaan päinkään.

    • Ei toimi ei

      Irtisanoin DNA-matkapuhelinliittymäni elokuussa 2011 pitkään jatkuneiden laskutusepäselvyyksien ja ennen kaikkea huonon asiakaspalvelun vuoksi.

      -Kahteen kertaan maksamani laskun summan saaminen takaisin tililleni vei noin kolme kuukautta vaatien edeltävästi lukuisia yhteydenottoja sähköpostitse. Puhelimitse en saanut asiakaspalvelua vastaamaan lukuisten n.20-min kestäneiden soittojen aikana. Sähköpostitse lupasivat palauttaa rahat tietyllä päivämäärällä mutta eivät palauttaneet. Tätä selittivät myöhemmin sillä että reskontrassa oli epäselvyyksiä. Vastaukset sähköposteihini tulivat pitkällä viiveellä eikä kaikkiin kyselyihin edes vastattu. Lopulta DNA-myymälästä (kuvaus alla) faksattu kirje sai asian eteenpäin.

      -Minua alettiin laskuttaa uudestaan aiemmin perumastani nettiturvasta jota en ollut uudelleen tilannut. Puhelinlaskussa näkyi merkintä asiointipalvelut. Sähköpostikysely ei tuottanut tulosta eikä asiakaspalvelu vastannut.

      Lopulta kävelin DNA-myymälään ja pyysin selvittämään merkinnän asiointipalvelut-sisällön. Myyjä totesi minun tilanneen jotakin josta laskutettiin. Halusin saada tarkemman selvyyden ja vastentahtoinen myyjä sanoi laskun tulevan DNA-nettiturvasta. Sanoin siitä jo laajakaistaliittymässä maksavani ja näytin laskun josta tämä kävi ilmi. Pyysin selvittämään asiaa ja oikaisemaan virheen. Myyjä totesi ettei voi sitä tehdä ja kehoitti soittamaan asiakaspalveluun. Totesin ettei sieltä vastata ja pyysin katuosoitetta johon voisin laittaa kirjatun selvityspyynnön. Tähän myyjä totesi ettei sellaista ollut koska laskutusorganisaatio on moniportainen ja hajautettu. Kun en suostunut poistumaan ennen kuin asia on viety eteenpäin suostui myyjä faksaamaan selvityspyynnön laskutukseen. Sain rahat ylimääräisesti maksamastani laskusta mutta en ylimääräisestä nettiturvasta koska palvelu on ollut käytössä. En ole käyttänyt puhelimeni nettiyhteyttä ainakaan vuoteen!

    • Nina1969

      Pojalla ollut myös laskutuksessa epäselvyyksiä - sim-kortti jonkä soitoista peritään nyt , on ollut lukkojen takana irti puhelimesta jo puoli vuotta.Poika ei ole irtisanonut , koska kyseiseen liittymään on kytketty puhelin.Mutta niin vaan piti maksaa useampi satanen :O.

      Itse irtisanoin kotona asuvien viisi liittymää huhtikuussa 2011.Eilen kopsahti sitten luukusta DNA:n lasku.Soitin asiakaspalveluun,josta ilmoitettiin että "ovat odottaneet,josko tulee uusia liittymiä tai puheluita,ja siksi eivät ole laskuttaneet aiemmin".Siis kun irtisanon kaikki nimissäni olevat liittymät,niin jäävät odottamaan avaanko uusia liittymiä heti perään?????

      Loogisesti ajateltuna kun asiakas irtisanoo kaikki liittymänsä ja vielä kysyttäessä tähdentää että liittymää vaihdetaan koska laskutus on aivan sekaisin heillä - silloin tarkistetaan kaikki roikkuvat laskut mahdollisimman nopeasti ja lähetetään lasku asiakkaalle mahdollismman nopeasti.

      Mutta DNA odottaa neljä kuukautta ennenkuin lähettävät laskut.Summa ei ollut suuri,mutta nyt en esimerkiksi muista enää minä päivänä tarkalleen DNA:n sim mykistyi ja uuden operaattorin kortti lyötiin paikoilleen puhelimeen.Laskun paikkansapitävyyttä ei voi siis tarkistaa.

      Mutta tämähän on varmasti se tarkoituskin.Kuinkahan paljon kyseinen firma nettoaa näistä laskutuksista??

    • Shit Happens........

      Hei hyvät ihmiset, olen itse taas pitkään ollu soneran ja saunalahden asiakkaana mulla on molemmilta netti ja liittymä. Ihan samaa paskaa palvelua ja kusetusta saa niiltäkin. Esim. Otin Soneralta kytkypuhelinmen 2008 ja sanoivat että on 2v sopimus ei siinä vielä mitään. maksoin puhelin kaikessa rauhassa pari vuotta ja sit tuli txt että sopimus loppuu. Niimpä päätin sitte vaihtaa Saunalahteen ja onnistui siihen saakka hyvin. Nyt eilen eli melkein vuosi sen jälkeen kun olin lähtenyt Soneralta mulle tulee lasku 8kk vanhan liittymän perusmaksuista. Soitin saman tien Soneran asiakaspalveluun ja odotin langan päässä 22min (HUOM! maksullinen) ja sit ku pääsin läpi neitokainen kertoo että "hups meidän moka, lasku on aiheeton" Saunalahteen kyl olin aika tyytyväien mutta sais joskus neki soittaa nykyasiakkaile ja "lahjoa" pikkasen. :)

    • DNA:n ent asiakas

      Saunalahti on ainoa toimiva operaattori ainakin tällä hetkellä. DNA Oy ei saa edes laskujaan postitettua ja Soneralla taas ei toimi yhtään mikään.

    • pettynyt asiakas

      - DNA ei lähetä laskuja asiakkailleen, vaan suoraan Intrumille perittäviksi.
      - Sonera puolestaan optimistisena lähettelee kaiken maailman ylimääräisiä laskuja, joten ilmeisesti joku vahingossa makseleekin niitä.
      - Saunalahti on ainoa, joka jää jäljelle, mutta maksullisiin palvelunumeroihin ei kannata soitella.

    • nghtjyjykkkykj

      Joo voin sanoa dna:st pari sanaa. itse olen ollut nytten reilun kuukauden. Eli minulla on puhelin ja liittymä paketti. paketin hinta on 34.90 ja siihen kuuluu 350 tekstaria tai minunttia. Annoin kaverin soittaa numero palveluun ja siitä tuli 4e lisää ja euro tuli ylimennneist tekstareista ja puheluista.. Laskua ei ole vielä tullut ja päätin rekisteröityä oma dnahan ja kas kummaa erä pv 4pv päästä ja lasku oli 48e.. Alv 8 jotakin repesin riemusta kun seuraillut dnan sopimustani ja mainoksia niin he eivät ole maininneet mistään alvista tai lisä kustannuksista joten laitonta tämä on ja en kehtaa soittaa asiakas palveluun kun siitä taas laskutetaan lisäksi niin perkeleesti,. saunalahdella ei ollu mitään ongelmaa

    • dna_on_toimiva

      vuosi sitten muutimme toiseen kotiin,
      missä dna-liittymän nettiä ei tarvinnut.

      olen 2 kertaa käynyt DNAn konttorissa, 3 kertaa soittanut ja 2 kertaa lähettänyt sähköpostia heille.

      ...laskujen tuleminen jatkuu vieläkin, pyynnöistä,, riidoista, paikanpäällä käymisestä ynnä muusta huolimatta. MITÄ V*TTUA DNA ihan oikeasti.
      tekis mieli vaihtaa koko paskan

    • Jake12

      DNA paketti joustava 200 joka riittää minun puheripulin ja näpyttelyn hoitoon. Mutta dna on päättänyt toisin. Tekstiviestejä (alle 160 merkkiä) laskutetaan kaksi tai kolme kertaa vaikka laitettu vain yksi viesti. Selvittelyssä maaliskuussa on todettu aspan puolelta että heillä (DNA) on järjestelmässä vikaa joka korjataan.
      Nyt viimeisimpään laskuun mennessä ei korjausta ole tapahtunut vaan edelleen laskutetaan kahdesta tai kolmesta viestistä yhden sijaan ja näin saadaan paketti täyteen nopeasti ja niinpä maksan yhdestä viestistä 27 senttiä/kpl. Aspa väittää viestien olevan yli 160 merkkiä jolloin pätkitään 160 merkkisiksi ja laskutetaan erikseen. Laitoin erittelystä selvityksen josta voi todeta viestien olevan 90-140 merkkisiä. Nyt ei aspasta kuulu mitään vastausta mutta laskutus toimii hyvin.
      Nyt on laitettu DNA:n puhelinasetukset uusiksi ja tarkoituksena oli seurata omadna:n sivulta miten vaikuttaa mutta laskutus katkesi 9.6. eikä niitä vanhempia erittelyjä saa mistään vaikka siellä se mahdollisuus olisi. Ja taas on järjestelmässä vikaa. Ja eikun taas luuri käteen ja aspaan soittelemaan. Kohta alkaa lomat joten aikaa on kun ei ole mukamas "muutakaan tekemistä".

      Mutta ei se bastulahtikaan ole kummoisempi. Osaa huijata aivan samanlailla sillä ilmainen liittymä maksaakin 12 ekee kuussa. Mutta ei enää sillä taisivat suuttua kun laitoin viestiä hyvästä palvelusta.

    • PK

      Katso pankkitiliotteestasi, oletko maksanut ko. laskun. Velka vanhentuu viidessä vuodessa. Jos olet maksanut, pyydä korvausta aiheettomasta kärsimyksestä asian vuoksi. Eivätköhän ala tehdä hommiaan paremmin. Ei ole reilua, että omat mokat pistetään noin vain asiakkaan syyksi, joten kannattaa tarkistaa pankista - tai jos olet säilyttänyt tiliotteet viiden vuoden ajalta, sieltä pitäisi näkyä, oletko maksanut laskusi ajallaan ja miltä ajalta.

      • pellolle heitetty

        Olin monta vuotta DNA:n asiakas ja maksoin laskut joko ennen tai eräpäivänä.
        Tuli taloudellinen romahdus ja en voinut maksaa DNA:lle laskua eräpäivänä se meni perintään, ja DNA uhkasi laittaa minut Asiakastietoon maksuhäiriöön.
        Olin sitä ennen tehnyt sopimuksen jotta maksan laskun 3:ssa erässä ja olin jo siitä maksanut 2 erää kun uhkailut alkoi. Sen jälkeen tuli jo irtisanominen, DNA oli lopettanut liittymäni, vaikka olli saanut rahansa tasan eräpäivinä perintätoimistolle.
        Tästä Asiakastieto asiasta ja liittymän sulkemisesta tuli kaksi eri noottia.
        Olin ymmälläni, maksoin viimeisen erän ja kysyin asiaa niin perintätoimistolta joka vastasi että asia on hoidettu heidän kannaltaan oikein. DNA:lla asiakaspalvelussa ei osattu sanoa olenko ilmoitettu Asiakastietoon, mutta kun sanoin että soitan kuluttaja asiamiehelle niin jopa selvisi että ei. Mutta minut monta vuotta kiltisti ajoissa laskun maksanut asiakas heitetttiin pellolle. Varokaa koko DNA:ta tekevät itse päätökset miten sattuu, ja toisessa saamassani kirjeessä olin muka ITSE IRTISANONUT LIITTYMÄN, MIKÄ ON TÄYSIN VALETTA. En ollut missään yhteydessä DNA.han ja perintätoimisto sanoi että he ei ole olleet asialla.
        Lasku on maksettu ja minulla on toisen firman puhelin. Että näin kohdellaan asiakasta joka ei saanut heille maksettua laskua ajoissa, ne uhkauskirjeet oli ihan hermostuttavia.


    • never tämä dna

      Itselle tuli noin 3v takaa lasku jonka summa oli noin 0,47€ j perintäkulut noin 60€. Dna ei oikaissu, mutta otin kuluttaja-asiamieheen yhteyttä ja pitivät tosi ihmeellisenä tälläistä,kuten minäkin. Eikö ylipäätään olisi voinu suoraan laittaa laskua jos aiheellinen??
      Soitin jälleen dna:lle vielä koettivat maksattaa,mutta kerroin käydystä keskustelusta ja lopulta lasku mitätöitiin. En aio olla enää ko firman asiakas,enkä ottaa mitään vaikka olisi viimeinen operaattori. Lisäksi poistuu muut suvun jäsenet,myös liittymien myyntipäällikkö kehaisi,miten dna tulee pärjäämään liittymillään,kum dna:lla ei voi pakettia pienentää jos haluaa pois vaan on maksettava sopimuskausi loppuun,ryöstöä..

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1286
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1185
    3. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      896
    4. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      51
      852
    5. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      73
      753
    6. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      29
      742
    7. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      157
      734
    8. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      60
      730
    9. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      58
      727
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      665
    Aihe