Sain eräältä tutultani poron luita. Saa koira kaluta. Tuttuni kuitenkin sanoi ettei niitä saisi koiralle antaa, sillä ne saattavat repiä suolistoa tai jotain.. Onko tällä väittämällä perää?
Poron luut
6
5693
Vastaukset
- Mirzu
Mä en tiiä, mut kananluita ei ainakaa saa antaa..
- serop1
Pronluita saa antaa raakana. Niin kuin kaikki muutkin luut saa antaa.
Siipikarjanluitakin saa antaa raakana. Ehdottomasti raakana. Kanansiivet on koiralle erinomaista ravintoa.
Kypsästä luusta saattaa haljeta isoja ja teräviä palasia, mikä puhkoo suoliston/mahan. Raa'assa luussa ei tapahdu näin.- ekan kerran
Koira söi eilen ekan kerran siipiä.tänään illalla ripuloi ja oksensi.Johtuiko siivistä vai mistä?Koira on lähes viiden vanha ja syönyt aiemmin esim rustoluita.
- serop1
ekan kerran kirjoitti:
Koira söi eilen ekan kerran siipiä.tänään illalla ripuloi ja oksensi.Johtuiko siivistä vai mistä?Koira on lähes viiden vanha ja syönyt aiemmin esim rustoluita.
Koirasi ei ole tottunut siipiin, kun kerran sai niitä eka kerran. Kannattaa aloittaa varovasti antaminen. Vaikka vain yksi siipi ensin! ja seuraavalla kerralla useempi. Koiran maha reagoi juuri noin, jos se syö jotain, mihin se ei ole tottunut!
Rustoluihin se on tottunut jo, joten niistä tule mitään. Erilaista ruoka tämä kana :)
- saa antaa
Minulla on koira, siis allerginen sellainen jonka kanssa olen opetellut aasta ööhön ruokia jotka olisivat hyviä. Kuivamuona peura-peruna oli hyvä ja samoin hirven ja poron luut. Toki kaikki tekee ripulia kun oudokseltaan liikaa antaa kerralla, mutta varovasti aloittaen vaihtoehto on hyvä. Tarkoitin ripulia/oksennusta sillä kun liikaa annetaan kerralla. Poro/hirvi on erinomainen vaihtoehto, ei revi suolistoa, mutta itse katson niin kauan kuin luiden syöminen kestää ettei mene liian isoja paloja nieluun. Syötä rohkeasti, ei hätää.
- Dogz
Anna vaan, mutta kerää pois kun alkaa lohkeamaan säleitä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod202293Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2281714Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3061262- 65959
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53915- 39834
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53825J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e35737Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273673Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh33662