moottoripyöräily

vähänkö on jännää!!

parivuotta siten alkoi tuttavapiiriin ilmestyä pyöriä ja hankinpa sellaisen sitten itsekkin. Muutama tuhat kilsaa on mittariin tullut, pääasiassa tallissa seisoo. Ei oikein valjennut homman idea. Ajella huristeliin sata tai parisataa kilsaa johonkin suuntaan ja sitten takasin, ei huvita. Turhaa touhua.

Mitäs mieltä olette? Onko jänskää, hyödyllistä, turhaa, idioottimaista, lapsellista, tarpellista, tarpeetonta, mukavaa..??

31

4405

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • motoristisetä

Useimmat meistä tulisivat toimeen ilmankin. Se on siis turhaa, hyödytöntä, kallista ja kaikin puolin tuomittavaa. Kuten useimmat muutkin harrastukset. Minusta se on mukavaa, rentouttavaa ja toisinaan jopa jännittävää - ja siksi hyödyllistä juuri minulle. Jos sinä et pidä, niin kokeile jotain muuta, esim. veneilyä, kiipeilyä tai golfia. Täyttävätkö ne em. kriteerit ja miksi niiden pitäisi?

• vähän myös hienoa

Ei moottoripyörää kannata hankkia siksi että kavereilla on sellainen. Se kannattaa hankkia siksi että siitä pitää, tai siitä on hyötyä. Itse pidän moottoripyöräilystä ja ajan moottoripyörällä työmatkat, joten siitä on myös hyötyä.

Itse en viitsi lähteä autolla tutustumaan mutkaisiin pikkuteihin, mutta moottoripyörällä ajellessa tulee katsottua karttaa ja tuumattua että "tuolla en olekaan käynyt".

Sama se millä ajaa kunhan siinä on vain kaksi rengasta. Myös pörisemätön käy :)

• Pusse.

Mutta kysymyksessä oli golf..tuli ostettua välineetkin..ja paska ei ole mitään järkeä koko touhussa..kepin kanssa pellolla?
        Jatkoin retkeilyä moottoripyörällä..ja taas maistuu elämä.

• Kra

On niitä mukavimpia juttuja mitä ihminen voi harrastaa housut jalassa. Ja paranee vaan vanhetessaan ihan kuin vuosikertaviinitkin.

Moottoripyöräily on kuin hyvä vitsi, sen joko ymmärtää heti tai sitten ei ollenkaan. Jos sitä joutuu selittämään, niin vitsikin menee totaalisesti pilalle.

• Täytyy sanoa että sulla on toi sana hallussa!
        Sun kommentti oli ehdottomasti päivän paras!
        Lisää tällasia!
        Kiitos sinulle!

• Tunnen paljon noin viisikymppisiä ihmisiä jotka ostavat pyörän kun nuoruudessa ovat omistaneet sellaisen. No siihen liittyy paljon ajan kultaamia muistoja. On kiva kun nyt on vara hankkia sellanen pyörä kun itse haluaa! On aikaa ajella ja jne...
      Mutta eka kesä jo paljastaa sen karun tosiseikan ettei enää olla nuoria. On se aika kylmä ja karu kyyti kun on totuttu lämpimällä autolla liikkumaan ja on saanut kaikki kamat takakonttiin pakattua.
      Se nuoruus kaikkine ihanuuksineen on auttamatta jäänyt taakse ja on parasta antaa niiden ajaa jotka siitä oikeesti nauttii!
      Ostakaa pyörä ja ajakaa ja nauttikaa vauhdista ja vapaudesta. Mutta muistakaa että vanhuus tulee, vanhuus tulee!
      Ei moottoripyöräilyssä ole mitään väärää eikä tarvitse puolustella jos on pyörä tullut hankittua. Voi sitä paljon tyhmemminkin rahansa sijoittaa!

• mietteitä:

Joo. Mulla meni toistakymmentä vuotta ajamatta, pyörä seisoi tallissa. Joka kesä piti näinä vuosina lähteä ajamaan. Ei ollut intoa, ajelin kesälläkin mieluiten autolla tai polkupyörällä (oma kunto!). Lapsetkin oli pieniä.

Tämä kesä meni heinäkuulle - ei sateita, loistavat säät ja lomakin alkoi heinäkuussa ... Mitäs jos ottaisi pyörän esiin, kunnostaisi ja möisi pois? Turhaan tuo tilaa vie tallissa ja poikakin tarvitsee säilytyspaikan uudelle mopolle!

Vähän teetti kunnostus töitä pitkän seisonnan jälkeen, kaasari piti purkaa palasiksi ja putsata, sähköt vaati vähän CRC:tä ja muutakin pientä fiksaamista oli. Mutta niin vain pärähti pärrä käyntiin upeilla helleilmoilla! Ja siitä se lähti: tuhat kilsaa tuli mittariin alta aikayksikön. Olipas kivaa - myyn tämän sittenkin pois vasta vähän syssymmällä ...

Ja sitten yhtäkkiä teki jo mieli kokeilla vähän isompaa ja uudempaa: vanha myyntiin - ja uudempi tilalle elokuussa ;-)
        Uudet kunnolliset ajovarusteet ostoon, vanhat olin jo ehtinyt myydä kai 10 vuotta sitten .. Parituhatta kilsaa mittarissa ja ihan muutama päivä sitten viimeksi mukava syksyinen ajolenkki lämpimät kuteet päällä. Kivaa oli! Autoon taas kertyi mitättömän vähän kilsoja heinäkuusta eteenpäin ...

En edes erityisemmin piittaa vauhdista mutta kyllä tuo mopokuume iski vuosien jälkeen uudelleen arvaamatta! Vaikeahan sitä on kenellekään sivulliselle perustella. Katsotaan nyt ensi keväänä, josko tekisi reissun pyörällä tuonne Eurooppaan ...

• mutta nyt

vanhana siinä on se pointti ettei ole "pakko" lähteä ajelemaan vaan voi valita milloin lähtee. Lähtee vain hyvällä kelillä tai jos tykkää niin vaikka kaatosateella tai lumipyryssä. Kyllä se vaan on yhtä hauskaa ajella nytkin kuin 30 vuotta sitten, vaikka ikää on jo lähes kuusi vuosikymmentä.

• mietteitä: kirjoitti:

Joo. Mulla meni toistakymmentä vuotta ajamatta, pyörä seisoi tallissa. Joka kesä piti näinä vuosina lähteä ajamaan. Ei ollut intoa, ajelin kesälläkin mieluiten autolla tai polkupyörällä (oma kunto!). Lapsetkin oli pieniä.

Tämä kesä meni heinäkuulle - ei sateita, loistavat säät ja lomakin alkoi heinäkuussa ... Mitäs jos ottaisi pyörän esiin, kunnostaisi ja möisi pois? Turhaan tuo tilaa vie tallissa ja poikakin tarvitsee säilytyspaikan uudelle mopolle!

Vähän teetti kunnostus töitä pitkän seisonnan jälkeen, kaasari piti purkaa palasiksi ja putsata, sähköt vaati vähän CRC:tä ja muutakin pientä fiksaamista oli. Mutta niin vain pärähti pärrä käyntiin upeilla helleilmoilla! Ja siitä se lähti: tuhat kilsaa tuli mittariin alta aikayksikön. Olipas kivaa - myyn tämän sittenkin pois vasta vähän syssymmällä ...

Ja sitten yhtäkkiä teki jo mieli kokeilla vähän isompaa ja uudempaa: vanha myyntiin - ja uudempi tilalle elokuussa ;-)
        Uudet kunnolliset ajovarusteet ostoon, vanhat olin jo ehtinyt myydä kai 10 vuotta sitten .. Parituhatta kilsaa mittarissa ja ihan muutama päivä sitten viimeksi mukava syksyinen ajolenkki lämpimät kuteet päällä. Kivaa oli! Autoon taas kertyi mitättömän vähän kilsoja heinäkuusta eteenpäin ...

En edes erityisemmin piittaa vauhdista mutta kyllä tuo mopokuume iski vuosien jälkeen uudelleen arvaamatta! Vaikeahan sitä on kenellekään sivulliselle perustella. Katsotaan nyt ensi keväänä, josko tekisi reissun pyörällä tuonne Eurooppaan ...

juttuja:

"Neljäkymmentä on nuoruuden vanhuus,
        viisikymmentä vanhuuden nuoruus"

Olikohan Vihtorilla mopo???

• jopom
        mietteitä: kirjoitti:

Kirjoitit melkein mun kynällä.Mullakin on ollut koko ajan pyörä,mutta muutamana kesänä ei juurikaan tullut ajeltua.Syitä löytyy talon rakentamisesta vaipanvaihtoon.Tänä kesänä on kilometrejä tullut enemmän.Elokuussa sitten hommasin sen äijäpyörän mitä aikasemmin jo kaavailin.Siitä se riemu sitten repesi.No emäntä on jo rauhoittunut.Tuli jo kyytiinkin.

• 50-vee

ja yllättäen huomaat itsekin olevasi viiskymppinen. Ja yllättäen huomaat myös sen, että aika meni hetkessä.

Niin joo. Kilsoja mulle tulee mopolla keskimäärin 15 tkm vuodessa, eikä huonotkaan kelit pahemmin hetkauta. Ja nautin myös vauhdista, joskus hieman liikaakin.. En ole vain hyvällä kelillä mutterilla cruisaileva custom-pappa, eikä sellaista minusta tulekaan.
        Ja meitä moisia (ilmeisesti mielestäsi) kummajaisia on muuten paljon. Esim tfmk:n aktiivijäsenten keski-ikä pyörinee jopa viidenkympin yläpuolella ja sanoisinpa, että jokainen on tosimotoristi.

Vaikka nuoruus on jäänytkin taakse, niin mikään ei estä nauttimasta moottoripyöräilystä ja niitä muitakin ihanuuksia kokee ihan sen verran kuin itse haluaa.

Terveisin 50 vee vanhus

• Kra
        50-vee kirjoitti:

ja yllättäen huomaat itsekin olevasi viiskymppinen. Ja yllättäen huomaat myös sen, että aika meni hetkessä.

Niin joo. Kilsoja mulle tulee mopolla keskimäärin 15 tkm vuodessa, eikä huonotkaan kelit pahemmin hetkauta. Ja nautin myös vauhdista, joskus hieman liikaakin.. En ole vain hyvällä kelillä mutterilla cruisaileva custom-pappa, eikä sellaista minusta tulekaan.
        Ja meitä moisia (ilmeisesti mielestäsi) kummajaisia on muuten paljon. Esim tfmk:n aktiivijäsenten keski-ikä pyörinee jopa viidenkympin yläpuolella ja sanoisinpa, että jokainen on tosimotoristi.

Vaikka nuoruus on jäänytkin taakse, niin mikään ei estä nauttimasta moottoripyöräilystä ja niitä muitakin ihanuuksia kokee ihan sen verran kuin itse haluaa.

Terveisin 50 vee vanhus

....Vain ohimenevä "vaiva", iän myötä se alkaa helpottamaan.

On hyvä muistaa, että me kaikki 50 vee olemme sen lastentaudin poteneet ja selvinneet siitä hengissä, kuka mitenkin.

• mankelix

Montakos vuotta olet ajanut? Itsellä ollut pyörä oikeastaan aina enkä mitenkään tunne että se olisi jotenkin mihinkään ikään kuuluva. Siinä vaiheessa, vuosien päästä, kun siirryn rollaattoriin, asennan siihen jonkinsortin moottorin. Jos ite vielä ajelet muutaman vuosikymmenen päästä, niin nostan kypärää tai karvahattua kun kohdataan. Mikään ikinuori ei ole yksikään ihminen, ja ylitettyäsi 30 huomaat että vauhti vain kiihtyy. En tarkoita pyörän vauhtia, vaan vuosien. On helppoa ajatella nuorena asioita eteen päin, kun se taakse jäänyt aika on vielä niin sangen lyhyt vertailukohtana asioille ja tapahtumille. Mutta tervettä henkistä kasvua sulle, ja toivotaan että ajelet itsekin vielä 50 v.

• L. Armstrong

Jos sun sitä täytyy kysyä, et sitä koskaan voi ymmärtää!

Ja näitä provoja vaan riittää...

• justjustjoojoo

Jaa että ostit prätkän, kun kavereillakin on? Oikea suhtautuminen!

• "Mitäs mieltä olette? Onko jänskää, hyödyllistä, turhaa, idioottimaista, lapsellista, tarpellista, tarpeetonta, mukavaa..??"

Kaikkia näitä.
      Siitä nyt ei pääse yli eikä ympäri että kyseessä on liikkumisväline, jolla todella pääsee johonkin. Voi olla että esmes autonomistaja-eläkeläinen kokee asian hieman toisin, mutta minä olen siitä porukasta siirtynyt 2-pyöräiseen (fillariin) jo ammoisina aikoina kun huomasin olevani hyvää kyytiä liittymässä säkinkantajien veljeskuntaan.
      (Viittaan siihen 30-50 kg ylipainoon joka mon.... no jospa ei puhuttais muista, joka siis minulle oli hyvää kyytiä kehittymässä. )
      Kun kuitenkin tarve on liikkua vähän pitemmällä kun mihin fillarilla viitsii lähteä (on silläkin kyllä liikuttu ulkomaita myöten, ei sen puoleen), niin hankin jopa purjeveneen, ajatuksella että tällä pääsee pitkille kesäretkille.
      2 kesässä valkeni totuus: purjehdus edistää löhöilevää elämäntapaa siinä kuin autokin, jos meinaa johonkin ehtiä on oltava varhain jalkeilla ja myöhään liikkeellä, niin että enin osa ajasta menee kuuristellessä pienessä purtilossa isonpurjeen puomin väistelyn ollessa pääasiallinen liikuntamuoto :(

Olen nyt vasta 1 täyden kesän opetellut prätkäilyä ja sen olen havainnut, että mp on mainio liikkumisväline, kun ajaa sillä ne hyötyajot, mitä muuten ajaisi autolla, pääsee kaikkiin haluamiinsa kohteisiin, kuten körttiseuroihin, muttimarkkinoille, tukkilaiskisoihin, musiikkifestareille ja tervanpolttonäytökseen vaivattomasti ja turhia murehtimatta ja perillä on (heti kuteita vaihdettua) valmis liikkumaan lihasvoimin ihan mielin määrin. Lisäksi on aikaa tehdä se.

Ja sanokaa mitä sanotte, mutta se kuteitten vaihto vaikka keskellä toria tai torin laidassa ei ole yhtään vaivalloisempaa kun vaikkapa parkkipaikan etsiminen autonromulle. Vaikka nuori olenkin morotistina niin tästä sain jo riittävästi kokemusta :)

"Nuoruudesta" puheenollen, olen tavannut joukon ikäisiäni miehiä joista osa on kokeillut prätkää muttei kiinnostunut, osa hankkinutkin vaan ei paljoa ajele. Ja sellaisen havainnon olen ollut tekevinäni, että monikin tuumaa jatkaa vain siitä mitä on 50-60 luvulla oppinut.

Itse ajoin tuolla 1. kevarillani n. 600 km Vantaalta Kokkolaan mutkan kautta, ja kylmä hiki oli pinnassa ja kylmä rengas siellä yhesä paikassa lähes koko matkan, pari todellista vaaratilannettakin sattui. Kas kun olin saanut sen ns. ajo oikeuden prätkään autokoulusta kaupan päällisinä, ilman että kukaan on missään vaiheessa kysynyt, osaanko minä ajaa :(

Onneksi sattui eräs vittumainen tyyppi kysymään minulta olenko ikinä kuullut vastaohjauksesta. En ollut, ja tämä murjaisi että "vie kääkkä heti korttis hyllylle vapaaehtosesti tai mene ohjattuun ajo-opetukseen! Sinä olet vaaraksi itelles ja muille!"
      "Haista paska" minä vastasin, mutta googletin salaa netistä vastaohjaus-sanalla helkkarin hyvä oppaan jossa tuo asia (ja vähän muutakin) selvitettiin, ja totesin oitis, että ei 50-luvun opeilla tule toimeen. Syynä ennen kaikkea nykyiset tiet, jotka ovat jotain muuta kuin mutkaiset soratiet silloin.

Niin minä siis olin ajanut 600 km moottoripyörällä ja ryhdyin opiskelemaan että mitenkähän tää vekotin käänetään.
      Tulos oli että kun lähdin seuraavana tuulisena päivänä kokeilemaan, oli kuin eri JU1PP1 olisi ajanut eri pyörää.

Nyt ei sitten tarvitse selitellä tuttaville eikä sukulaisille että "ei se sovi näin vanhalle", vaan sensijaan olen hankkimassa 1:stä todellista moottoripyörää ensikesäksi.

Ja sekös vituttaakin sekä tuttavia että sukulaisia :)

• ajellut

pyörällä parikymmentä vuotta. Ainoana työpaikalla viisitoista ensimmäistä, mutta nyt on muutama muukin ilmestynyt joukkoon. Silti oma peli muutamia harvoja aamuja lukuunottamatta on ainoa, joka parkkipaikalla seisoo. Muutama kaveri on jo ehtinyt myymään pyöränsä poiskin käytön vähäisyydestä johtuen. Tuollaiset ilman päämäärää ajelut on jo jääneet vähemmälle. Joskus nuorenpana oli sateellakin ajelu mukavaa, mutta ei ole enään. Eihän tuossa mitään järkeä ole, mutta kun on tottunut pyörän pitoon, ei siitä oikein osaa luopuakkaan. Tuskinpa moni muukaan kallis harrastus sen järkevämpää olisi.

• sovi sulle

ehkä joku homostelu tai muu mukava olisi sulle sopiva harrastus.

• sekään sopii

no ei se homostelukaan sovi sille, vasta kun kaverit aloittaa sen, sit voi kokeilla

• kavereiden
        sekään sopii kirjoitti:

no ei se homostelukaan sovi sille, vasta kun kaverit aloittaa sen, sit voi kokeilla

perässä vaikka homostelaan.Kokeile sitä,voit vaikka pitää siitä!

• K12 RS

kun homman oikein oivaltaa..

Vaan ei se valkenekaan, ennen kuin opit oikeasti ajamaan ja alat nauttia hommasta. Eikä se valkene ajaa huristelemalla parisataa kilsaa johonkin suuntaan ja sitten takasin, ei huvita. Turhaa touhua, näin on.

Vertaisin hommaa vaikkapa purjehtimiseen. Sekin on äkkinäiselle turhaa, tarpeetonta, vaikeaa, vaarallistakin ja jopa pelottavaa.

• minä vaan

kävin kerran keilaamassa. otin pallon ja nakkasin menemään. kaikki kaatuivat. sama toistui pari kertaa.

homman idea ei valjennut ja lisäksi meteli keilaradalla oli suorastaan helvetillinen.

ei minun juttuni.

mp on kulkuväline, varsin toisenlainen kuin auto. kosketus luontoon ja tiehen on varsin toisenlainen kuin autossa jossa matkustajat pidetään tasalämpöisinä, vailla kosketusta tuuleen, sateeseen, jne. ikäänkuin autossa virtualisoitaisiin kaikki konkreettinen.

• pitää olla?

Tuo oli aika hyvä kuvaus - auton sijaan tosiaan voi istua vaikka pelikoneen ratin edessä! Hajuttomassa ja mauttomassa virtuaalimaailmassa!

Mulla on nakupyörä ihan pienellä pleksillä. Kyllä sallitut motarivauhdit usein riittää ja antaa tarpeeksi sitä vauhdin tunnetta, kun tuuli painaa rintaan. Välillä pääsee maalaismutkateille kurvailemaan ja haistelemaan vaikka lannantuoksua, kun ei se pelkkä suora tie kuitenkaan pitemmän päälle innosta!

Tämä pyörä kyllä vielä ylittää mun (uusiomotoristin) kyvyt - en ole uskaltanut sen miltei kahtasataa lähenteleviä huippuja vielä koetella missään. Sitäpaitsi olen todennut, että kyllä varsin kiihtyy, kun kaasusta vääntää vähintään sen 8 ... 9 tuhatta kierrosta mittariin eikä ohituksetkaan tuota tuskaa.

Nuoriso kertoo (näilläkin palstoilla), että "pientä" pyörää (siis varsinkaan 500 kuutioista, vajaat 60 heppaa) ei kannata ostaa ja tämä mun pyöräkin menisi vaihtoon kuukauden sisällä, jos pakotettaisiin sellainen hankkimaan ;-)

Nykynuoriso on kai sitten aika kehittynyttä - tälleen 5-kymppisenä meinaan ajaa tuolla vielä ensi kesänkin ;-) Onhan tuosta aliarvostuksesta se hyöty, että näitä mopoja saa sitten vähän käytettynä edullisesti ...

Kaipa mulla on onneton lapsuus - jouduin aikoinaan ajokortin saaneenakin ajamaan autolla, jossa oli saman verran hevosvoimia kuin tässä mun pyörässä ...

• ixx

moottoripyöräily on mukavinta mitä voi kesällä tehdä housut jalassa ilman housuja voi tehdä jotain muuta. vaikka saunoa.

• prrmmrprrrmm!!

Taitaa olla että et ole rätkää nähnykkään kun noin kirjoitat. Se nimittäin on pikkusen siistiä painaa baanalla tuntitolkulla ja tuijottaa vilkkuvaa keskiviivaa ja puut sekä pellot vain vilisee silmäkulmassa. Jos sataa on tosi siistiä vetää asian mukainen varustus niskaan ja jatkaa matkaa. Ei siinä ole mitää idiottimaista tai lapsellista, sitä paitsi pyörä saastuttaa paljon vähemmän kuin auto.

Minulle ainakin on valjennut moottoripyöräilyn idea. Polkaistaan käyntiin, väännetään kahvaa ja ei kun baanalle, maisema vaihtuu, pärinä kuuluu, joskus päristelen itsekkin kielellä lisäksi näin plrrrplrrr.

• gwert

Kokeile vaikka villasukkien kutomista,se ei ole turhaa touhua ainakaan nyt,kun talvikin tekee tuloaan. Kun istut puolivuotta perse homeessa siinä sohvallasi kilistelemässä puikkoja,niin ei tarvitse lähteä yhtään mihinkään,kun vain huolehdit siitä että lankaa piisaa. Muistahan ottaa tämäkin uusi harrastuksesi pienellä varauksella ettet vaan pety,sillä sekin voi alkaa tuntua typerältä kun muutama tuhat kilsaa lankaa on kulunut.

• vielä typerämpää

koska sen kaverit ei harrasta sitä ;-))

• autoilua "harrastava...

Taidat lukeutua niihin jotka ilmoittavat harrastavansa moottoripyöräilyä,eikö vain?
      Itse en ole koskaan "harrastanut moottoripyöräilyä".
      Myös minunkin tuttavapiirissä ihmiset vastaavat harrastavansa moottoripyöräilyä.Minulle pyörä on kulkuväline, samoin kuin joillekin auto. Huhti-Lokakuun ajan päivittäiset liikkumiset työmatkoista alkaen ovat minulle arkea, enkä todellakaan koe "harrastavani moottoripyöräilyä".Minulle taas ei ole myöskään koskaan valjennut, että joku huristelee autolla edestakaisin tai ajaa pitkin öitä korttelirallia,ei huvita ei todellakaan, ei kummallakaan. Mutta onneksi meillä on vielä vapaus valita(toistaiseksi), kummalla huristelee. Ainoastaan siitä koituu lähinnä päänvaivaa näköjään muille kanssaihmisille, jotka päivästä toiseen murehtivat miksi joku tekee sitä ja joku tekee tätä.

• asia selkis

olen samaa mieltä. Huristelu harrastuksena on vähän lapsellista. Mielestäni harrastaja huristelijan tunnistaa siitä, että se katsoo lähtiessään taaksepäin että sutiko pyörä ja jäikö jäki. Se on ikään kuin paluuta hiekkalaatikolle. Tai oire puutuneesta hiekkalaatikosta

• talvimotoristi

Itse en aja kesällä lainkaan. Otan pyörän esille vasta marraskuussa. Silloin vasta saa oikean tuntuman ajoviimaan ja luontoon, tuntuu oikealta moottoripyöräilyltä. Kesällä ajaminen on vähan niinkuin lasten touhua. Tietysti talvella ajamiseen tarvitaan taitoa jota kesäpyöräilijöillä ei monestikkaan ole.

Bensaa säästyy todella paljon talvella sillä jos vettää esim 35 metrisen viivan aina lähtiessä, talvella se onnistuu tyhjäkäynnillä, mutta kesällä kuivalla asfaltilla tarvitaan 10000 kiekkaa vastaavaan sutimiseen.

Talvipyöräily muuten lisääntyy kokoajan, meitä on jo tuhansia järjestäyneitä talvimotoristeja.

Taidankin lähteä huristelemaan ihan huvin vuoksi parisataa kilsaa.

• tunturi tiger

Itse ajan vain mopolla. Se on kivaa. On moottoripyöräkin. Silläkin on mukava huristaa, mutta ei ole korttia, niin moottoripyöräilen vain pihamaalla ja sitten tiellä ajan vai mopolla, mutta on se ihan sama asia. Porasin mopon pakoputkeen reikiä, kuulostaa ihan tonniselta...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      153
      2617
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      197
      1890
    3. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      70
      1667
    4. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1628
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1351
    6. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      72
      1021
    7. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1010
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      999
    9. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      190
      924
    10. Milloin viimeksi

Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      67
      901
    Aihe