Onpa hankalaa tämän alkuraskauden sovittaminen arkeen.. Olemme tietenkin haltioissamme raskaudesta, älkää nyt ymmärtäkö väärin, mutta kun emme millään haluaisi kertoa tilanteesta vielä kellekään ennen kun on varmaa, että siellä kohdussa tosiaan on elävä otus. Kaverit kyselevät lasilliselle, on tulossa pikkujouluja ja vaikka mitä kuntopyrähdyksiä.. Selittele siinä sitten, että osallistunhan minä yleensä kaikkeen, mutta just nyt pikku flunssa estää lähdön, äh.. Toki ystävät ymmärtäisivät jos vaan kertoisin, että olen raskaana ja ihan alkuvaiheessa, mutta en vain halua joutua selittämään kaikille uudestaan jos ikävä tilanne tuleekin eteen. Kerron sitten jos/kun ollaan pidemmällä! Ootteko keksineet jonkun aukottoman valkosen valheen näihin tapauksiin? Tulisi kyllä tarpeeseen!
Vielä en haluaisi julkistaa..
9
1025
Vastaukset
- aina...
ainakin muutaman kerran =) ja kuurin pituus on yleensä se 10 päivää ni kerralla on "turvassa" sen aikaa =)
sit on tietty vaikka että on menossa työpaikan terveystarkastukseen liittyviin verikokeisiin ja sanottiin ettei sais pariin viikkoon ottaa alkoholia kun otetaan maksa-arvoja...
itse oon käyttäny noiden lisäksi vielä että on luvannu mennä kuskiksi äidille/anopille tai lapsenvahdiksi siskolle/miehen siskolle... - rv 11
Moikka!
Nyt toinen raskaus menossa ja töissä eikä kaveripiirissä vielä kaikki tiedä raskauttani. Työpipploista olen jo kahdesti joutunut jättäytymään, mutta pieni valhe on helppo..esikoinen on kipeä tai ei saada lapsenvahtia ym. Mutta ensimmäistä odottaessni syyt oli vaikeampi keksiä. Kerran sanoin, että joudun hoitamaan vanhempien koiraa kun he lähtevät Tallinnaan ja kerran oli anopin synttärilounas juuri samaan aikaan kun joku muu meno. Olihan se inhottavaa valehdella mutta kun totuuttakaan ei aina viitsi kertoa (yksi raskaus kun päättyi keskenmenoon vkolla 10 niin siitä oppi olemaan kertomatta liian aikaisin)!!!!
Tsemppi raskauteen ja onnea!- Onnellinen :)
Kiitokset =)! Tämä tosiaan vasta ensimmäinen tulokas meillä joten valitettavasti en voi turvautua lastenhoito-ongelmiin.. Työkaverit aiheuttaa oikeestaan eniten päänvaivaa kun kaikenmoista vapaa-ajan aktiviteettia työporukalla aika useinkin kehitteillä. Ja sen lisäksi tietty menot, jotka on sovittu ennen plussaamista. Täytynee vaan kaataa pommacia kierrekorkilliseen siideripulloon ja olla niin kuin ei oliskaan..:)
Itse käytin alkuraskauden aikana tekosyynä kahvin tai limun juonnille ravintolassa aina "huomenna on työpäivä , täytyy herätä aikasin..."
tai toinen hyvä oli myös se lääkekuuri-tekosyy.
- toimittiin näin
Olen järjestellyt työpaikkani pippaloita. Kerran raskaana oleva työkaverini kysyi minulta, voisinko jotenkin auttaa häntä pitämään asian salassa, kun ei halunnut vielä kertoa muille. Kun mentiin ravintolaan syömään kävin sopimassa tarjoilijoiden kanssa, että voisivatko he tuoda "tuolle naiselle" samannäköisiä mutta alkoholittomia juomia. Henkilökunta oli palvelualtiina mukana juonessa ja työkaverini sai mm. alkusnapsina puhdasta vettä jäädytetyssä lasissa kun muut hörppäsivät väkevämpää kirkasta... Saunailtaan ostin hänelle alkoholitonta Kopparberin tölkkisiideriä - eihän niistä tölkeistä kukaan huomaa tiirata, lukeeko jonkun tölkissä alkoholiton.
Olisko sun pikkujouluissa luotettava järjestelijä, jolle voisit kertoa ja saada apua hämäykseen?- Onnellinen :)
Kiitos vinkistä! Ehkä kokeilenkin tätä.
- tuohon lähtisi..
Onnellinen :) kirjoitti:
Kiitos vinkistä! Ehkä kokeilenkin tätä.
Hyvä idea sinänsä, mut eikös se ole hirveän kiusallista, kun työkaverit alkavat miettiä että mitäs ihmettä sekin joi siellä pikkujouluissa vaikka raskaana oli. Ja sehän on selvä että sitä ei kuitenkaan suoraan kysytä ja ihmetellä, vaan selän takana supistaan/itsekseen omassa päässä miettivät..
- Onnellinen :)
tuohon lähtisi.. kirjoitti:
Hyvä idea sinänsä, mut eikös se ole hirveän kiusallista, kun työkaverit alkavat miettiä että mitäs ihmettä sekin joi siellä pikkujouluissa vaikka raskaana oli. Ja sehän on selvä että sitä ei kuitenkaan suoraan kysytä ja ihmetellä, vaan selän takana supistaan/itsekseen omassa päässä miettivät..
Tee niin tai näin, niin aina väärinpäin :). Työpaikka on kyllä pahin ;)!!!
- salailija
yllättävä rahapula tepsii kaikkeen :D...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.5264404Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek183521Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2842312Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4762179Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.871507- 1571373
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1021321Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel641291- 651224
- 841144