Tietääkö kukaan miksi asuntohinnat ovat niin edullisia Suvilahdessa muihin kaupunginosiin verrattuna?
Suvilahti, Vaasa
4
589
Vastaukset
- Suvilahti
Eikös Suvilahdella ole ollut perinteisesti pikkasen slummimainen maine (parantunut kylläkin), paljon 70 ja 80 luvulla rakennettuja tylsän näköisiä kerrostaloja jotka kaipaavat nyt remonttia.
Eli vastaus: Suvilahdessa on halpaa koska:
1) Vaasan kaupunki on alueen aikoinaan typerästi kaavoittanut ja suunnitellut
2) Alueen kerrostalot suunnitelleet arkkitehdit ovat olleet täysin mielikuvituksettomia (ja käyttäneet suurelementtejä)
3) Alueen talot ovat sen ikäisiä, että remontteja on tiedossa
4) Alueen maine 80- ja 90 luvuilla oli huonohko- ex-vaasalaINEN.
Asuin lapsena Vaasassa vuosina- 72-78. Muistan kun Suvilahti rakennettiin ja asutettiin. M.m. koulukaveri muutti sinne. Jos silloin alue sai huonon maineen slummina joka sijaitsee "landella". En kyllä siihen aikaan ymmärtänyt eroa asunnon omistamisesta ja vuokraamisesta. Enkä tiedä missä suhteessa niitä vuokrataloja rakennettiin Suvilahteen.Tyypillisesti runsas vuokratalojen määrä vähentää alueiden vihtyvyyttä ja arvostusta. Tämä pätee kaikkialla suomessa.
Ajan myötä yleensä huonon maineen saaneet alueet paranevat arvostuksessa.
- slummialue
Talot 1970-80-luvulla rakennettuja elementtilaatikoita, huonokuntoisia ja myös kaupungin vuokrataloja alueella. Pienituloisten ja alemman sosiaaliluokan asuma-alue. Ongelmallinen maine, poliisikin taitaa nykysin tuntea alueen yhtä hyvin kuin toisen vaasalaisslummin, Ristinummen. Asuntomessut ovat tulossa muka Suvilahteen, mutta käytännössä alue on aivan erillinen alue meren rannalla. Ei siis puhettakaan että asuntomessut kohottaisivat alueen arvoa.
- Tale--
Vaan kohottivat kuitenkin. Nyt asuntojen hinnat pilvissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as593166Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232964- 512862
- 562668
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582548Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482530On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532301Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782188- 452082
- 692078