Puheen aihe?

zeebraaa

Miun pitäs pitää puhe parin viikon päästä äikän 4 kurssin puhe. Aihe on vapaa, kunhan vain on sopiva kuulijakunnalle. Ehdotelkaa nyt jotain aiheita kun en mie tiiä mistä sitä rupeis puhuun muutenki huono tällasissa.

14

27379

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyväkö?

Yhteiskunnan luomat paineet ja sen ilmeneminen koulutuksessa

• Saisa

Saat ainakin omaperäisen puheen, kun lainaat joltakin, joka on jo puheensa pitänyt, hänen puhettaan ja aloitat lukemalla sitä. Sitten kysyt, kuulostiko tutulta? Ja sen jälkeen alat kertomaan plagioinnista. Meillä eräs tyttö teki näin, ja kaikki oli alussa ihan äimänä, että tämä puhehan on jo tullut ja opekin oli ihan ihmeissään, mutta sitten kun se selvisi, oli kaikki ihan että wau!

• idea

Meillä kanssa ois äikän 8.kurssissa eli puheviestinnässä yhtenä kurssitehtävän vaihtoehtona puhe, mutta en sitten sitä valinnut. Jos olisin puheen valinnut, niin tuota ideaa olisn käyttänyt.

• 4.kurssi edessä

plagiointi aihe olisi ihan mahtava, mutta jos nyt käyttäisin sitä niin eikö sekin olisi plagiointia?

• avun tarpeessa :)

eikai haittaa jos itse käytän tätä ideaa omassa AI4 kurssissani? minulla olisi ensiviikon perjantaina puhe pidettävänä, ja satuin tälle sivulle eksymään ideoita puheeseeni etsiskellessä, ja tämä idea jäi mieleen parhaiten kaikista mitä olen tässä nyt lueskellut.

• ei_hyvä_puhuja
        avun tarpeessa :) kirjoitti:

eikai haittaa jos itse käytän tätä ideaa omassa AI4 kurssissani? minulla olisi ensiviikon perjantaina puhe pidettävänä, ja satuin tälle sivulle eksymään ideoita puheeseeni etsiskellessä, ja tämä idea jäi mieleen parhaiten kaikista mitä olen tässä nyt lueskellut.

itekki katsomassa näitä aiheita viel 2018

• ......................
    • ....

kaikki tuollaiset "epäkohdat" tai muut nalkuttamisen aiheet ovat hyviä aiheita. Esim juuri pakkoruotsi, opintotuki tai mikä tahansa, mikä omalla koululla ärsyttää. Niistä saa hyvän puheen, kun kertoo esimerkkejä ja riittävän laajasti jne. jne. ja loppuun tarjoaa ratkaisuja ja kehottaa kuulijoita toimiin. Ei välttämättä mikään hurjan kekseliäs, mutta hyvin tehtynä takuuvarma aihepiiri.
      Tärkeintähän noissa puheissa on, että siis... puhuu hyvin! Eli oikein eläytyy siihen puhumiseen ja käyttää kaikkia mahdollisia argumentointikeinoja; silloin ei haittaa, vaikka aihe olisi kuinka mitätön.

• ruotsi...

Pakkoruotsi oli iha pirun hyvä idea, koska sain sillä työstäni 9-
      :D

• ruotsi...

Homostelin siis taitavasti!

• jjjjj7j

Mä pidin koeviikon hyödyistä. Mut toisena vaihtoehtona ois ollu toi plagiointi. :)

• voljuu

kiitti hyvästä ideasta, aattelin pitää tuosta plagioinnista AI2 kurssin tietoa välittävän puheenvuoron eli puhe se käytännössä on, mutta saa vapaammin käyttää rekvisiittaa ym.

• ebony

älä jaksa viitsiä tero

• dsdas

Kerran lukiossa yritin pitää spontaanin tilannepuheen, leikin kaupunginjohtajaa joka avaa uuden kauppakeskuksen.

Ihan virkistävää vaihtelua tuommoinenkin, kun sen tekee hyvin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      224
      1556
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      29
      1403
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      61
      1269
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1242
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1204
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      75
      1172
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1163
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      998
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      962
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      177
      865
    Aihe