Ensimmäistä kertaa

Englantiin

Olen menossa joulukuussa Lontooseen viikoksi, ja hieman mietityttää pari seikkaa.
Osaavatko ne mitään kieliä? Niinkuin Suomea tai Ruotsia edes samalla tavalla kuin Kanarialla?
Olen kuullut, että ne on aika epärehellisiä. Uskaltaako siellä maksaa luottokortilla mitään?
Onko siellä mitään syötävää, siis suomalaiselle normaalia. Vai pitäisikö ottaa omat eväät?
Onko siellä vielä paljon värillisiä tai niitä punkkareita?

22

2120

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Thelwell

      Englantia ne puhuu.

      Uskaltaa maksaa luottokortilla, ihan ovat yhta rehellisia tai eparehellisia kuin suomalaisetkin.

      Ota evaat jos pelottaa.

      Kaikenvarista ja nakoista ja kokoista kansaa on, ja matkailu avartaa.

    • täytyy...

      ...olla trolli:D

    • pl.....

      Sä pelleilet varmasti!!! Pysy suomessa.

    • Englantiin

      Ihan tosissani kysyn. Miksi tätä luullaan vitsiksi? Eivät kaikki ole matkustelleet niin paljon.
      Englanti kiinnostaa, mutta mietityttää, kun niillä on niin outoja tapoja. Ajavat väärällä puolella tietä ja muuta semmosta.

      • Thelwell

        Lontoo on maailman upein kaupunki, vaikkakin tosi kallis ja valilla vahan rasittava. Ota puntia ja luottokortti mukaan, ja hyvin parjaat. Syo vaikka McDonaldsissa joka paiva, jos et uskalla paikallissapuskaa kokeilla.


      • upein?
        Thelwell kirjoitti:

        Lontoo on maailman upein kaupunki, vaikkakin tosi kallis ja valilla vahan rasittava. Ota puntia ja luottokortti mukaan, ja hyvin parjaat. Syo vaikka McDonaldsissa joka paiva, jos et uskalla paikallissapuskaa kokeilla.

        No ei nyt sentään:D Vaikka kyllä Lontoo ihan jees on, ei siinä mitään.


      • Thelwell
        upein? kirjoitti:

        No ei nyt sentään:D Vaikka kyllä Lontoo ihan jees on, ei siinä mitään.

        Arvasin etta tahan heti joku tarttuu, mutta kirjoitin kuitenkin. Eikos tama ole aika henkilokohtainen mielipide? Itse olen aika lailla maailmaa kiertanyt ja asun ulkomailla pysyvasti (en Englannissa), enka silti paase yli enka ympari siita, etta mielestani Lontoo on kuitenkin maailman upein kaupunki.


      • se...
        Thelwell kirjoitti:

        Arvasin etta tahan heti joku tarttuu, mutta kirjoitin kuitenkin. Eikos tama ole aika henkilokohtainen mielipide? Itse olen aika lailla maailmaa kiertanyt ja asun ulkomailla pysyvasti (en Englannissa), enka silti paase yli enka ympari siita, etta mielestani Lontoo on kuitenkin maailman upein kaupunki.

        mielipideasia tottakai, en toki muuta väittänytkään:) Itse taas olen asunut vuosia Lontoossa ja yhä edelleen pidän siitä, mutta ei se koskaan vedä vertoja monelle muulle. Kun taas minulle maailman upein kaupunki Tokio ei varmaan herätä samanlaisia tunteita kaikissa muissa:)


      • --Sampo--

        Niin kertahan se on ensimmäinenkin.. Toki Lontoo on hiukka eri paikka kun vaikka Nakkila tai Kolari Suomessa, totta kai.. Ehkä sen paikan viehättävyys juuri siitä johtuukin.. Väki on todella monipuolista, erilaisia ihmisiä mitä erilaisimista kulttuureista.. Ja jos hyvä säkä käy, niin punkkareita voit nähdä, toki saisi liikkua paljon enempikin.. Varmin paikka on törmätä heihin on varmaan suuurten valomainosten nurkilla, siellä missä moni muukin on..

        Valitsit muuten hyvän ajankohdan, joulun tienoon.. Saattaa olla hiukka väkee liikkeellä, mut se kuuluu asiaan, sekaan mahtuu aina mukaan.. Suosittelen muuten käymään erilaisilla joulutoreilla.. Mm. muutamat luomutuotteita myyvät kaupan pitää erilaisia toreja joissa on tuottajat esittelemässä mahtavia tuotteitaan ympärimaailmaa..

        Asuessani Englannissa en törmännyt lainkaan näihin mainitsemiisi huijareihin, tosin sitä en väitä, etteikö niitäkin sekaan mahtuisi.. Äläkä pelästy jos joku tulee jutteleen keskellä päivää ilman syytä, se on ihan tavallista, eli silloin ei välttämättä ole heti pahat mielessä.. (Tarkkana kannattaa toki olla jos vaihdat lisää puntia, siellä vaihto kertoimet saattaa olla tosi loistavat ja näin helposti tuntee itsensä todella idiootiksi..) Muutenkin yleisesti ottaen Lontoo on mielestäni todella turvallinen paikka liikkua, kunhat et oo aivan nakit silmillä..

        Ja mitä safkaan tulee, niin vältä pääkatujen varsilla olevia paikkoja sekä tyhjiä paikkoja.. Lontoo on myöskin ravintoloiden puolesta todella mielenkiintoinen paikka, voit siis päästä maistaan makuja todella laajasti ympäri maailmaa.. Äläkä vaan unohda tätä tyypillistä paikallista kala-ateriaa perunoilla, se on koettava..


      • ...
        --Sampo-- kirjoitti:

        Niin kertahan se on ensimmäinenkin.. Toki Lontoo on hiukka eri paikka kun vaikka Nakkila tai Kolari Suomessa, totta kai.. Ehkä sen paikan viehättävyys juuri siitä johtuukin.. Väki on todella monipuolista, erilaisia ihmisiä mitä erilaisimista kulttuureista.. Ja jos hyvä säkä käy, niin punkkareita voit nähdä, toki saisi liikkua paljon enempikin.. Varmin paikka on törmätä heihin on varmaan suuurten valomainosten nurkilla, siellä missä moni muukin on..

        Valitsit muuten hyvän ajankohdan, joulun tienoon.. Saattaa olla hiukka väkee liikkeellä, mut se kuuluu asiaan, sekaan mahtuu aina mukaan.. Suosittelen muuten käymään erilaisilla joulutoreilla.. Mm. muutamat luomutuotteita myyvät kaupan pitää erilaisia toreja joissa on tuottajat esittelemässä mahtavia tuotteitaan ympärimaailmaa..

        Asuessani Englannissa en törmännyt lainkaan näihin mainitsemiisi huijareihin, tosin sitä en väitä, etteikö niitäkin sekaan mahtuisi.. Äläkä pelästy jos joku tulee jutteleen keskellä päivää ilman syytä, se on ihan tavallista, eli silloin ei välttämättä ole heti pahat mielessä.. (Tarkkana kannattaa toki olla jos vaihdat lisää puntia, siellä vaihto kertoimet saattaa olla tosi loistavat ja näin helposti tuntee itsensä todella idiootiksi..) Muutenkin yleisesti ottaen Lontoo on mielestäni todella turvallinen paikka liikkua, kunhat et oo aivan nakit silmillä..

        Ja mitä safkaan tulee, niin vältä pääkatujen varsilla olevia paikkoja sekä tyhjiä paikkoja.. Lontoo on myöskin ravintoloiden puolesta todella mielenkiintoinen paikka, voit siis päästä maistaan makuja todella laajasti ympäri maailmaa.. Äläkä vaan unohda tätä tyypillistä paikallista kala-ateriaa perunoilla, se on koettava..

        "Ja jos hyvä säkä käy, niin punkkareita voit nähdä, toki saisi liikkua paljon enempikin.. Varmin paikka on törmätä heihin on varmaan suuurten valomainosten nurkilla, siellä missä moni muukin on.."

        Ne on kaikki Camdenissa:/


    • Menen uudestaankin

      Kävin eka kertaa Lontoossa Heinäkuussa 06. Suuri ja hieno kaupungi josta löytyy kyllä monenlaista syötävää niinkuin esim täältä Suomestakin. Puhuvat tietysti enimmäkseen omaa kieltään mutta kun se on kansainvälinen "sulatusuuni" niin törmäät viikossa varmasti niin suomalaisiin kuin ruotsalaisiinkin jne. Mustia ihmisiä Lontoossa on niinkuin kaikissa suur kaupingeissa huomattavan paljon töissä monenlaisissa tehtävissä ja esim kaikki liikkeiden vartijat tai ulos heittäjät ovat mustia. Punkkareiden aika kai on ohi kun en niihin siellä onneksi törmännyt, ei millään pahalla nuorisoa kohtaan. Nuorisolla muuten on lähes kaikilla isommat tai pienemmät puukot turvanaan kaduilla ja puukotus on Lontoossa ERITTÄIN yleistä joten kannatta katsoa missä liikkuu ilta ja yö aikaan. Lennän lontooseen varmasti toistekkin oli se niin mahtava ja kokomuksen arvoinen suurkaupunki. Suomesta kun pääsee niin edullisesti Tampereelta Lontoon Stanstediin josta hyvät bussiyhteyde keskustaan n 10 puntaa/hlö/sivu. Sanotaan että Englannissa sataa aina, minun viikossa oli vain yksi aamu jolloin tuli vettä. Hyvää matkaa!

    • käyneeltä

      Englantilaisethan ovat tunnettuja kielitaidostaan. Kaikki puhuvat kuutta, seitsemää kieltä sujuvasti. Suomea osataan parhaiten Lontoon bisnesalueella eli Cityssä.

      Luottokortti kannattaa jättää Lievestuoreelle. En ole koskaan kuullut kenenkään uskaltaneen käyttää luottokorttia Englannissa. Huijareita täynnä koko maa. Noh, ehkä jossakin isossa tavaratalossa voisi ajatella ostavansa joltakulta IÄKKÄÄLTÄ myyjältä jotakin ihan halpaa kortilla.

      Englantilainen ruoka on kamalaa, etenkin rasvaiset aamiaiset. Syövät jotakin fish and chipsejä alvariinsa. Kannattaa ottaa useita purkkeja säilykkeitä mukaan, ne kulkevat mukavasti koneen ruumassa. Lihapullia esimerkiksi ei saa mistään.

      Jos pysyt Cityssä, punkkareita on aika vähän. Älä vaan lähde kulkemaan illalla minnekään tosi vaaralliseen paikkaan, kuten vaikkapa Covent Garden. Siellä ei muuta olekaan kuin kaikenlaista epämääräistä porukkaa, joka ei osaa pukeutua asiallisesti liituraitaan. Jauhavat jotakin mälliä suupielessään koko ajan ja luulisin, että pubeissa juodaan varmasti olutta vahvempia juomiakin ihan holtittomasti.

      Minkä hemmetin takia sinun täytyy Englantiin ängetä? En ymmärrä, miten joku on voinut saada päähänsä niin pöljän ajatuksen, vaikka kirjoituksestasi selvästi näkee, että sinulla on oikeata asiatietoa maasta ihan riittävästi.

    • pl....

      Ehkä joku toinen pääkaupunki, kun esimerkiksi Tukholma,Oslo,Reykjavik olisi kuitenkin parempi vaihtoehto sulle. Ainakin Tukholmassa pärjää suomenkielellä aika hyvin. Ja sieltä saa tosi hyvät lihapullat. Muusilla.

    • P-R-O-V-O

      VITU HOONO SOOMI HAJOO

    • Englantiin

      Kiitoksia vaan vastauksista. Kyllä noista sai hyviäkin vinkkejä. Vähän nuo oudot tavat hirvittää, jos ei ne kerta puhu suomeakaan. Kertookaapa minulle vielä tuleeko siellä hanasta kuumaa vettä? Kun joku sanoi ettei tule ja itse pitää lämmittää.
      Ja lämmityskin oli jotensakin outo. Kun sitten on joulukuu jo niin voi olla aika kylmä. Mistäs siellä saa polttopuita, kun se on iso kaupunki? Ja jos ei lämpö pelaa?

      • .........

        Mä olin ihan varma että olet trolli, mutta nyt en enää ole niin varma....:S
        Tulee kuumaa vettä hanasta. Kylmyys yleensä johtuu huonosta lämmöneristyksestä enemmän kuin lämmityksestä. Paljon lämmintä vaatetta mukaan vaan. Missä oikein majoitut, hotellissako? Missä ajattelit niitä polttopuita polttaa??
        Ei Englannin tavat mitenkään erityisen outoja ole, se nyt vaan on niin että ulkomailla ei voi olla juuri samanlaista kuin Suomessa:) Et kai ole tosissasi että se, ettei siellä puhuta suomea, on jotenkin outo tapa:D Miten ylipäätään sait päähäsi että siellä voitaisiin puhua suomea? Puhutaanko Suomessa hindua? Pärjääkö täällä italialla? haloo...
        Hauskaa matkaa kuitenkin. Ei siellä Lontoossa mitään niin pelottavaa ole kunhan pitää järjen päässä.:)


      • ankara
        ......... kirjoitti:

        Mä olin ihan varma että olet trolli, mutta nyt en enää ole niin varma....:S
        Tulee kuumaa vettä hanasta. Kylmyys yleensä johtuu huonosta lämmöneristyksestä enemmän kuin lämmityksestä. Paljon lämmintä vaatetta mukaan vaan. Missä oikein majoitut, hotellissako? Missä ajattelit niitä polttopuita polttaa??
        Ei Englannin tavat mitenkään erityisen outoja ole, se nyt vaan on niin että ulkomailla ei voi olla juuri samanlaista kuin Suomessa:) Et kai ole tosissasi että se, ettei siellä puhuta suomea, on jotenkin outo tapa:D Miten ylipäätään sait päähäsi että siellä voitaisiin puhua suomea? Puhutaanko Suomessa hindua? Pärjääkö täällä italialla? haloo...
        Hauskaa matkaa kuitenkin. Ei siellä Lontoossa mitään niin pelottavaa ole kunhan pitää järjen päässä.:)

        tultiin viime viikolla kanarialta ja anopilla meni loma ihan pilalle kun hotellin respa ei osannutkaan suomea niinkuin meille painotettiin lähtövaiheessa. Ei kaikki voi osata englantia eikä tarvikaan tuntuu että tyhmiltä rahat pois ja äkkiä.


      • 40+
        ankara kirjoitti:

        tultiin viime viikolla kanarialta ja anopilla meni loma ihan pilalle kun hotellin respa ei osannutkaan suomea niinkuin meille painotettiin lähtövaiheessa. Ei kaikki voi osata englantia eikä tarvikaan tuntuu että tyhmiltä rahat pois ja äkkiä.

        Mutta herra jumalaa.... Siis mitä te oikein luette koulussa? Ei ruotsia, eikä englantia. Siis te luulette että maailmassa pärjää pelkkä suomen kielellä?


      • Pelleily loppu nyt.

        Hei, loppu slut ja heti. Siis suomessa ei voi olla niin tyhmä ihminen joka juoksee vapaana kun sinä. Pysy suomessa, please(=ole kiltti).


      • ei oo totta:)
        ankara kirjoitti:

        tultiin viime viikolla kanarialta ja anopilla meni loma ihan pilalle kun hotellin respa ei osannutkaan suomea niinkuin meille painotettiin lähtövaiheessa. Ei kaikki voi osata englantia eikä tarvikaan tuntuu että tyhmiltä rahat pois ja äkkiä.

        Lähettekö te oikeesti ulkomaille puhumaan suomea ja syömään perunamuusia ja lihapullia? Ja iik, kamalaa jos siellä sattuu näkemään vähän erilaisia ihmisiä...eikä Salkkareitakaan tule telkusta...Parempi pysyä Suomessa!
        Miten kenenkään loma voi mennä pilalle jollei hotellin respa puhu suomea? Vaikka itse puhunkin englantia, niin olen matkustellut esim. Aasiassa jossa yhteistä kieltä ei yksinkertaisesti ollut, ja hyvin meni. Osta vaikka sanakirja niin voit katsoa tärkeimmät jutut, esimerkiksi kylteistä tai vaikkapa ravintolan ruokalistasta:)


      • mutta ei se haittaa
        ei oo totta:) kirjoitti:

        Lähettekö te oikeesti ulkomaille puhumaan suomea ja syömään perunamuusia ja lihapullia? Ja iik, kamalaa jos siellä sattuu näkemään vähän erilaisia ihmisiä...eikä Salkkareitakaan tule telkusta...Parempi pysyä Suomessa!
        Miten kenenkään loma voi mennä pilalle jollei hotellin respa puhu suomea? Vaikka itse puhunkin englantia, niin olen matkustellut esim. Aasiassa jossa yhteistä kieltä ei yksinkertaisesti ollut, ja hyvin meni. Osta vaikka sanakirja niin voit katsoa tärkeimmät jutut, esimerkiksi kylteistä tai vaikkapa ravintolan ruokalistasta:)

        Aikanaan naapurissa asui pariskunta joka joka vuosi lähti lomalle toisen naapuripariskunnan kanssa luonnollisesti kanarialle :D
        ja sit loman jälkeen loppuvuosi valitettiin, että kun naapurin Pirkon ja Kalevin kanssa on niin raskasta olla lomalla kun "sen Pirkon pitää päästä sinne kaikenmaailman museoihin ja kalevi on koko ajan humalassa ja se tuon meidän lassenkin aina houkuttelee ottamaan kuppia.." ja joka vitun vuosi sama juttu :D Lomallehan voi myös mennä yksin ja tehdä mitä haluaa..


    • ........

      No, selvisitkö sä hengissä sieltä outojen tapojen, epärehellisten ja kielitaidottomien punkkareiden ja värillisten keskeltä?? :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8464
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2575
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2297
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1509
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1462
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1193
    Aihe