portaat vintille

vintti pimeenä

kyselin portaita vinttiin. suorat reilu 3m pitkät, 14 askelmaa, massiivimänty 38mm ainevahvuus, hinta n. 1500 €. pidin kalliina, onko kokemuksia hinnoista ?

9

2295

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Puukeskukselta

tarvikkeet ja tee itse.
      Tienaat hyvin.
      Ota mitat laillisista, normin täyttävistä portaista.

• Tupajumi

Puukeskuksessa on hyvin suolaiset hinnat verrattuna pieniin sahoihin maaseudulla.

• isännän
        Tupajumi kirjoitti:

Puukeskuksessa on hyvin suolaiset hinnat verrattuna pieniin sahoihin maaseudulla.

sahalta ei saa höylättyä ja kuivaa tavaraa.

• puukeskus
        Tupajumi kirjoitti:

oli vaan nyt yhtenä esimerkkinä.
        Toki on varmaan paljon muitakin ja edullisempia paikkoja.
        Itse ostin paikalliselta höyläämöltä tavarat, kun rakensin.
        Kaikilla ei ehkä ole sitä "puukeskusta" siinä nurkalla.
        Täällä maalla on pieniä höyläverstaita, joista löytyy mielenkiintoisia tuotteita.
        Ostin mm. koivupaneelia ja höylättyä koivulankkua nikkarointihommiin.

• köyhällä ei varaa halpaan

Ilmaiseksi et saa kuin varastamalla.
      Et ole huomannut mutta kaikki tässä maassa maksaa.
      Ostat ne valmiina tai teetät ne hyvällä (huono ei osaa, portaat eivät ole mikään "helppo juttu")
      timpurilla, hatusta vetäisten, tuollainen hyvin tehty, huom! hyvin tehty maksaa min. tuon 1500€.
      Näitä itse tehtyjä, onko ne nyt sitten portaita tai sisäremontteja, saunaremontteja jne. on nähty!! Huulta on purtava ettei nauru pääse, itku ennemmin.
      Näillä viisailla paino tuntuu olevan lauseella: Eikä maksanut paljon!
      Mutta makunsa kullakin, muista kuitenkin hyvää ja halpaa ei ole olemassa.

• oli, kyllä

yksinkertaisesta portaasta 1500 euroa on melko paljon.
        Eikä tuotakaan porrasta kannata poropeukalon alkaa tekemään.
        Ammattimiehelle simppeli homma, eikä maksa 1500 euroa!
        ( Oliko 1500 euroa muuten Suomen rahassa lähes 9000 mk, muistanko oikein?)

• vintti pimeenä
        oli, kyllä kirjoitti:

yksinkertaisesta portaasta 1500 euroa on melko paljon.
        Eikä tuotakaan porrasta kannata poropeukalon alkaa tekemään.
        Ammattimiehelle simppeli homma, eikä maksa 1500 euroa!
        ( Oliko 1500 euroa muuten Suomen rahassa lähes 9000 mk, muistanko oikein?)

joo, ammattimieshän ne tekee: liimaa ja tapittaa itse puutavaran, jyrsii upotukset ja kulmat, kokoaa ja tuo kotiin.jostain luin että portaat ovat rakennuskustannuksiltaan kodin kalleimpia hankintoja ???!!

• tarvittais jotain
        vintti pimeenä kirjoitti:

joo, ammattimieshän ne tekee: liimaa ja tapittaa itse puutavaran, jyrsii upotukset ja kulmat, kokoaa ja tuo kotiin.jostain luin että portaat ovat rakennuskustannuksiltaan kodin kalleimpia hankintoja ???!!

esimerkkilaskelmia tähän! Alkuperäinen kysyjä antoi selkeät tiedot portaista, ehkäpä joku voisi kertoa, minkä verran siihen puuta tarvitaan ja montako tuntia ammattimies tekee töitä??? Sittenhän hinta alkaisi löytyä, vai kuinka?

• Pikkusahuri

viime kesänä. Hyvää honkalankkua joista olis saanut mahtavat portaat.
      Ei osannu rakentaja tehdä, eikä koko kylältä löytynyt sellaista henkilöä, joka olis osannu tehdä. Kädettömät kylän "mestarit " sanoivat ettei niistä saa tehdyksi.

Minä itse olen juuri samanlaisista tehnyt useita portaita. Komeiksi on kehuttu. Mutta nyt ei ole aikaa portaiden tekoon kun on niin paljon sahuuta.
      Nyt kylän "mestarit" ovat saaneet rakentajan siihen uskoon,ettei niistä todellakaan saa tehdyksi portaita. On päättänyt jättää maksamatta ne lankut kun ovat sateessa reikäisen peiton alla jo märäksi lionneet ja homehtuneet.

Väittää, etten ole toimittanut kunnollisia tarvikkeita rappuihin. Ulkopuolisten osaamattomuus kaatuu minun päälleni.
      Laitanko laskun lankuista perintään?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet hirvein ihminen kenet olen tavannut.

Olet järkyttävä.
      Ikävä
      200
      4373
    2. Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?

Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!
      Huittinen
      42
      2026
    3. Haluan sua ihan vtullisen paljon

Kokonaan ja seksuaalisesti. Pää räjähtää kohta
      Ikävä
      63
      1703
    4. Ymmärrätköhän nainen

Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi
      Ikävä
      133
      1363
    5. Martina on käynyt puhumassa viisauksia

Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      358
      1337
    6. Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin

Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss
      Ihastuminen
      93
      969
    7. SDP:läinen lähettiläs Titta Maja-Luoto RAIVOAA lähetystössä -?

SDP:n puolueen Maja-Luoto on Portugalissa noussut Median otsikoihin, koska RAIVOAA työntekijöille ja pitää Heitä lähinnä
      Yhteiskunta
      26
      933
    8. Mitä alkoholijuomaa on myyty sekä Linda Lampeniuksen että Matti Nykäsen nimellä? Testaa tietosi!

Mikähän alkoholijuoma se mahtoi olla…? Tule pelaamaan kivaa Testerin Juomavisaa! Kuinka monta saat oikein? Tästä pääse
      Juomat
      10
      899
    9. Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus

Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte
      Sinkut
      170
      818
    10. Voiko vauva uskoa ?

Lohkoissa väitetään ettei vauva voi uskoa. Tässä näet vauvan uskon. https://youtube.com/shorts/QhFbPSdjpnA?si=Zb2BCRST9
      Helluntailaisuus
      186
      706
    Aihe