koiranluut vaihdettu,silti etupuolelta kuuluu kuoppaan ajettaessa klonks,klonks.??mitään silmiin nähden väljää ei löydy ,ehkä hiukan etualatukivarren puslat??kallistuksenvakaajaa ei pääse näkeen kunnolla??siis viisaita neuvoja??
carina e kolina v..
22
6177
Vastaukset
- Klonkku.
Kerran kävi niin,että jakopään hihnaa vaihtaessani unohtui kiristää viereinen moottorin kannake lopulliseen kireyteen.Kuopaan ajettaessa kuului "klunk",klunk...!.Mutta ei enää.
- Kallistuksenvakaajan
Koiranluut tai kallistuksenvakaajan tukikumit. Alkuperäiset koiranluut maksavat muistaakseni 65€/kpl ja tukikumien hinta tais olla kympin luokkaa. Motonetistä saa halvemmalla mutta mulla ne kesti vajaan vuoden. Sitten ostin alkuperäiset ja ne kyllä kestää kun varaosat ovat made in japan.
- pave.
tutki alapallonivelen väljyys?
- tyota
alapallot tarkistettu ei väljää?koiranluut uudet alkuperäiset.iskareissa ei ongelmaa??
- Johtuu
tyota kirjoitti:
alapallot tarkistettu ei väljää?koiranluut uudet alkuperäiset.iskareissa ei ongelmaa??
Kovettuneista kallistuksen vakaajan kumeista. Siis niistä mitä ovat vakaajan ja ympärillä siinä mistä se tulee runkoon kiinni...
- tyota
Johtuu kirjoitti:
Kovettuneista kallistuksen vakaajan kumeista. Siis niistä mitä ovat vakaajan ja ympärillä siinä mistä se tulee runkoon kiinni...
tarkistin kaikki nivelet ,ei väljää,ainoo mikä pisti silmään oli kallistuksenvakaajan kumit ne on väljät kun heilutin tankoa ,ja jonkun verran kovettuneetkin. kuuluuko niiden olla tiukat?
- niiden kuuluu
tyota kirjoitti:
tarkistin kaikki nivelet ,ei väljää,ainoo mikä pisti silmään oli kallistuksenvakaajan kumit ne on väljät kun heilutin tankoa ,ja jonkun verran kovettuneetkin. kuuluuko niiden olla tiukat?
olla tiukat niinku *****kin, mutta vanhemmiten kovettuu ja löystyy. Uudet makso muistaakseni 4€/kpl kun ne tarvikkeena ostin. Toki vielä vaihtamatta mutta juuri siksi kuuluu kolinaa...
- tyota
niiden kuuluu kirjoitti:
olla tiukat niinku *****kin, mutta vanhemmiten kovettuu ja löystyy. Uudet makso muistaakseni 4€/kpl kun ne tarvikkeena ostin. Toki vielä vaihtamatta mutta juuri siksi kuuluu kolinaa...
onko kova työ vaihtaa ne kumit uusiin,joutuuko purkaan paljon?
- irti...
tyota kirjoitti:
onko kova työ vaihtaa ne kumit uusiin,joutuuko purkaan paljon?
...koiranluusta ja rungosta, vanha kumi poies ja uusi tilalle ja vakaaja kiinni runkoon ja koiranluuhun... Sama homma toiselle puolelle... Aikaa menee noin 20 min, 10 min/ puoli...
- tyot
irti... kirjoitti:
...koiranluusta ja rungosta, vanha kumi poies ja uusi tilalle ja vakaaja kiinni runkoon ja koiranluuhun... Sama homma toiselle puolelle... Aikaa menee noin 20 min, 10 min/ puoli...
kiitos paljon neuvoista...tartutaan toimeen.
- kiitellä...
tyot kirjoitti:
kiitos paljon neuvoista...tartutaan toimeen.
...toivottavasti kumien vaihto poistaa kolinan...
- tyota
kiitellä... kirjoitti:
...toivottavasti kumien vaihto poistaa kolinan...
eipä ollu kummonen projekti,kumit on pohjasta halki joten ei muuta kuin vanha pois ja uusi tilalle.ei tarvitse kallistuksenvakaajaa irrottaa eikä koiranluita..kaksi mutteria auki ja koko komeus käsisä ,helppo homma ...ei auttanut.
- carinae jt
tyota kirjoitti:
eipä ollu kummonen projekti,kumit on pohjasta halki joten ei muuta kuin vanha pois ja uusi tilalle.ei tarvitse kallistuksenvakaajaa irrottaa eikä koiranluita..kaksi mutteria auki ja koko komeus käsisä ,helppo homma ...ei auttanut.
kolinat loppu ainakin mulla kun vaihd.kallistuksevakaajan kumit.ja alkuperäiset,ei tarvike.
- Paappa2
Mikäli se on sellaista vaimeaa kolinaa ja kuuluu eritoten "nimismiehenkihara" tyyppisissä olosuhteissa niin syynä ovat kulahtaneet raidetangon sisäpäännivelet. Ne alkaa pitää ääntä jo ennenkuin katsastusmieskään huomauttaa väljyydestä tai ratissa tuntuu mitään. Ainakin englannin versioista noita on vaihdettu useissa.
- toyo-95
Jos vika paikallistuu sisempiin raidetangonpäihin, niin toyotan huolto todennäköisesti mainitsee, että Brittimalliehin ei saa varaosaliikkeistä osia. Ja osat vaativat "erikoistyökalun". Osta ulommat ja sisemmät raidetangonpäät samalla kertaa ja vaihtoon tarvitset pitkäleukaiset putkipihdit ja kori riittävän korkealle. Varaosaliikkeessä osien yhteishinta puolet halvempi kuin alkuperäisten hinta.
- tyota
toyo-95 kirjoitti:
Jos vika paikallistuu sisempiin raidetangonpäihin, niin toyotan huolto todennäköisesti mainitsee, että Brittimalliehin ei saa varaosaliikkeistä osia. Ja osat vaativat "erikoistyökalun". Osta ulommat ja sisemmät raidetangonpäät samalla kertaa ja vaihtoon tarvitset pitkäleukaiset putkipihdit ja kori riittävän korkealle. Varaosaliikkeessä osien yhteishinta puolet halvempi kuin alkuperäisten hinta.
japsimalli on ja raidetangon päät tutkittu...elikkä seuraavana kallistuksenvakaaja? nivelet ehjät,,palautetta tulee lähiaikoina. kiitos vinkeistä.
- Carinisti
toyo-95 kirjoitti:
Jos vika paikallistuu sisempiin raidetangonpäihin, niin toyotan huolto todennäköisesti mainitsee, että Brittimalliehin ei saa varaosaliikkeistä osia. Ja osat vaativat "erikoistyökalun". Osta ulommat ja sisemmät raidetangonpäät samalla kertaa ja vaihtoon tarvitset pitkäleukaiset putkipihdit ja kori riittävän korkealle. Varaosaliikkeessä osien yhteishinta puolet halvempi kuin alkuperäisten hinta.
"Jos vika paikallistuu sisempiin raidetangonpäihin, niin toyotan huolto todennäköisesti mainitsee, että Brittimalliehin ei saa varaosaliikkeistä osia."
Saahan sitä aina sanoa, ettei niitä löydy. :)
Nimimerkillä -97 britti ja sisemmät raidetangon päät korvattu Toyotan huollossa tarvikeosilla.
Kannattaa vaan olla tarkka kun ostaa noita, en muista nyt ihan varmaksi, miten päin meni jenkojen paksuus noissa, mutta briteissä taisi olla 14 millin kierre ja japseissa 15 millin jenka. Jos joku voi vahvistaa asian, niin be my guest. Muuten nuo osat on tismalleen samanlaiset. Erikoistyökalun ne joka tapauksessa vaatii, pääsin kohtuullisen helpolla kun käytin omani tosiaankin Toyotan huoltopisteessä jossa nuo osat vaihdettiin ilman muita mukinoita.
Ja jos kaikki muut osat (koiranluut, alapallot, iskarit jne) on jo vaihdettu ja kolina jatkuu, niin satavarmasti vika on noissa sisemmissä raidetangon päissä. Itsellä loppui kopinat just sillä hetkellä kun nuo uusittiin. - carinaE
Carinisti kirjoitti:
"Jos vika paikallistuu sisempiin raidetangonpäihin, niin toyotan huolto todennäköisesti mainitsee, että Brittimalliehin ei saa varaosaliikkeistä osia."
Saahan sitä aina sanoa, ettei niitä löydy. :)
Nimimerkillä -97 britti ja sisemmät raidetangon päät korvattu Toyotan huollossa tarvikeosilla.
Kannattaa vaan olla tarkka kun ostaa noita, en muista nyt ihan varmaksi, miten päin meni jenkojen paksuus noissa, mutta briteissä taisi olla 14 millin kierre ja japseissa 15 millin jenka. Jos joku voi vahvistaa asian, niin be my guest. Muuten nuo osat on tismalleen samanlaiset. Erikoistyökalun ne joka tapauksessa vaatii, pääsin kohtuullisen helpolla kun käytin omani tosiaankin Toyotan huoltopisteessä jossa nuo osat vaihdettiin ilman muita mukinoita.
Ja jos kaikki muut osat (koiranluut, alapallot, iskarit jne) on jo vaihdettu ja kolina jatkuu, niin satavarmasti vika on noissa sisemmissä raidetangon päissä. Itsellä loppui kopinat just sillä hetkellä kun nuo uusittiin."14 millin kierre ja japseissa 15 millin jenka."
=Briteissä on kierteet ja Japseissa Jengat...???
Vai tuo kokoko sen tekee 14milliin asti on kierre ja siitä ylös päin jenkaa??? - Carinisti
carinaE kirjoitti:
"14 millin kierre ja japseissa 15 millin jenka."
=Briteissä on kierteet ja Japseissa Jengat...???
Vai tuo kokoko sen tekee 14milliin asti on kierre ja siitä ylös päin jenkaa???No voi kuule. Anteeksi kauheasti ilmaisuni, jos moinen nyt sinun mielenrauhaasi järkytti.
Puhutaan sitte kierteestä tai jengasta, meillä päin se on sama asia.
- Jos sallitaan
Sellaiset vakiojutut edellämainittujen lisäksi jotka on helppo tarkistaa,ovat iskunvaimentimien yläpään napamutterit.Liikuttele myös kaikkia tilpehöörejä,joku on irti(paisuntasäiliö,tuulilasin pesunestesäiliö,lohkolämmittimen pistorasian kiinnitys,ajovaloumpiot,...)
kolina on vanhuuden vaiva, ei haittaa auton käyttämiseen. samanlaista ääntä pitää corolla korin ääniä tulee autoon ja ohjauspyörän nivelet pitää kans ääntä. näitä vikoja on carina2, corolla ja carinaE
- carina e
Itelläni on -95vm. carina ja ihmettelin ite samaa asiaa ku katoin joka ikisen nivelen ja koiranluut ja missään ei ollu välystä. Ja sit huomasin jostain kumman syystä et ku paino jarrua samalla nii kolina lakkas.. Ja vika selvis heti et oli jarrusatulan kiinnitys tapit välistyny ja ne siellä aiheutti kolinaa..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2944781Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1353066Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?
Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k522983Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn281541Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2271242- 471189
Yksikään persu ei ole saanut Nobelin palkintoa
Kertoo paljon persujen älyn puutteesta. Demareista mm. Ahtisaari on kyseisen palkinnon saanut.71016Miten antaa merkki hyvin eri ikäiselle miehelle, että kertoisi toiveensa ja ajatuksensa?
Olen pitkään pitänyt miehestä, joka myös varmasti minusta. Hän ei tosin kerro ihastumisesta, eli voi hyvin olla, että tu78991Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme
Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu58981Paskalaista valokuitulakiin
Nyt maksajiksi joutuvat kaupunkilaiset eivätkä mökkiensä ulkohuusseissa kakistelevat mummot. Nimittäin EU määrää jokais52979