koiranluut vaihdettu,silti etupuolelta kuuluu kuoppaan ajettaessa klonks,klonks.??mitään silmiin nähden väljää ei löydy ,ehkä hiukan etualatukivarren puslat??kallistuksenvakaajaa ei pääse näkeen kunnolla??siis viisaita neuvoja??
carina e kolina v..
22
5932
Vastaukset
- Klonkku.
Kerran kävi niin,että jakopään hihnaa vaihtaessani unohtui kiristää viereinen moottorin kannake lopulliseen kireyteen.Kuopaan ajettaessa kuului "klunk",klunk...!.Mutta ei enää.
- Kallistuksenvakaajan
Koiranluut tai kallistuksenvakaajan tukikumit. Alkuperäiset koiranluut maksavat muistaakseni 65€/kpl ja tukikumien hinta tais olla kympin luokkaa. Motonetistä saa halvemmalla mutta mulla ne kesti vajaan vuoden. Sitten ostin alkuperäiset ja ne kyllä kestää kun varaosat ovat made in japan.
- pave.
tutki alapallonivelen väljyys?
- tyota
alapallot tarkistettu ei väljää?koiranluut uudet alkuperäiset.iskareissa ei ongelmaa??
- Johtuu
tyota kirjoitti:
alapallot tarkistettu ei väljää?koiranluut uudet alkuperäiset.iskareissa ei ongelmaa??
Kovettuneista kallistuksen vakaajan kumeista. Siis niistä mitä ovat vakaajan ja ympärillä siinä mistä se tulee runkoon kiinni...
- tyota
Johtuu kirjoitti:
Kovettuneista kallistuksen vakaajan kumeista. Siis niistä mitä ovat vakaajan ja ympärillä siinä mistä se tulee runkoon kiinni...
tarkistin kaikki nivelet ,ei väljää,ainoo mikä pisti silmään oli kallistuksenvakaajan kumit ne on väljät kun heilutin tankoa ,ja jonkun verran kovettuneetkin. kuuluuko niiden olla tiukat?
- niiden kuuluu
tyota kirjoitti:
tarkistin kaikki nivelet ,ei väljää,ainoo mikä pisti silmään oli kallistuksenvakaajan kumit ne on väljät kun heilutin tankoa ,ja jonkun verran kovettuneetkin. kuuluuko niiden olla tiukat?
olla tiukat niinku *****kin, mutta vanhemmiten kovettuu ja löystyy. Uudet makso muistaakseni 4€/kpl kun ne tarvikkeena ostin. Toki vielä vaihtamatta mutta juuri siksi kuuluu kolinaa...
- tyota
niiden kuuluu kirjoitti:
olla tiukat niinku *****kin, mutta vanhemmiten kovettuu ja löystyy. Uudet makso muistaakseni 4€/kpl kun ne tarvikkeena ostin. Toki vielä vaihtamatta mutta juuri siksi kuuluu kolinaa...
onko kova työ vaihtaa ne kumit uusiin,joutuuko purkaan paljon?
- irti...
tyota kirjoitti:
onko kova työ vaihtaa ne kumit uusiin,joutuuko purkaan paljon?
...koiranluusta ja rungosta, vanha kumi poies ja uusi tilalle ja vakaaja kiinni runkoon ja koiranluuhun... Sama homma toiselle puolelle... Aikaa menee noin 20 min, 10 min/ puoli...
- tyot
irti... kirjoitti:
...koiranluusta ja rungosta, vanha kumi poies ja uusi tilalle ja vakaaja kiinni runkoon ja koiranluuhun... Sama homma toiselle puolelle... Aikaa menee noin 20 min, 10 min/ puoli...
kiitos paljon neuvoista...tartutaan toimeen.
- kiitellä...
tyot kirjoitti:
kiitos paljon neuvoista...tartutaan toimeen.
...toivottavasti kumien vaihto poistaa kolinan...
- tyota
kiitellä... kirjoitti:
...toivottavasti kumien vaihto poistaa kolinan...
eipä ollu kummonen projekti,kumit on pohjasta halki joten ei muuta kuin vanha pois ja uusi tilalle.ei tarvitse kallistuksenvakaajaa irrottaa eikä koiranluita..kaksi mutteria auki ja koko komeus käsisä ,helppo homma ...ei auttanut.
- carinae jt
tyota kirjoitti:
eipä ollu kummonen projekti,kumit on pohjasta halki joten ei muuta kuin vanha pois ja uusi tilalle.ei tarvitse kallistuksenvakaajaa irrottaa eikä koiranluita..kaksi mutteria auki ja koko komeus käsisä ,helppo homma ...ei auttanut.
kolinat loppu ainakin mulla kun vaihd.kallistuksevakaajan kumit.ja alkuperäiset,ei tarvike.
- Paappa2
Mikäli se on sellaista vaimeaa kolinaa ja kuuluu eritoten "nimismiehenkihara" tyyppisissä olosuhteissa niin syynä ovat kulahtaneet raidetangon sisäpäännivelet. Ne alkaa pitää ääntä jo ennenkuin katsastusmieskään huomauttaa väljyydestä tai ratissa tuntuu mitään. Ainakin englannin versioista noita on vaihdettu useissa.
- toyo-95
Jos vika paikallistuu sisempiin raidetangonpäihin, niin toyotan huolto todennäköisesti mainitsee, että Brittimalliehin ei saa varaosaliikkeistä osia. Ja osat vaativat "erikoistyökalun". Osta ulommat ja sisemmät raidetangonpäät samalla kertaa ja vaihtoon tarvitset pitkäleukaiset putkipihdit ja kori riittävän korkealle. Varaosaliikkeessä osien yhteishinta puolet halvempi kuin alkuperäisten hinta.
- tyota
toyo-95 kirjoitti:
Jos vika paikallistuu sisempiin raidetangonpäihin, niin toyotan huolto todennäköisesti mainitsee, että Brittimalliehin ei saa varaosaliikkeistä osia. Ja osat vaativat "erikoistyökalun". Osta ulommat ja sisemmät raidetangonpäät samalla kertaa ja vaihtoon tarvitset pitkäleukaiset putkipihdit ja kori riittävän korkealle. Varaosaliikkeessä osien yhteishinta puolet halvempi kuin alkuperäisten hinta.
japsimalli on ja raidetangon päät tutkittu...elikkä seuraavana kallistuksenvakaaja? nivelet ehjät,,palautetta tulee lähiaikoina. kiitos vinkeistä.
- Carinisti
toyo-95 kirjoitti:
Jos vika paikallistuu sisempiin raidetangonpäihin, niin toyotan huolto todennäköisesti mainitsee, että Brittimalliehin ei saa varaosaliikkeistä osia. Ja osat vaativat "erikoistyökalun". Osta ulommat ja sisemmät raidetangonpäät samalla kertaa ja vaihtoon tarvitset pitkäleukaiset putkipihdit ja kori riittävän korkealle. Varaosaliikkeessä osien yhteishinta puolet halvempi kuin alkuperäisten hinta.
"Jos vika paikallistuu sisempiin raidetangonpäihin, niin toyotan huolto todennäköisesti mainitsee, että Brittimalliehin ei saa varaosaliikkeistä osia."
Saahan sitä aina sanoa, ettei niitä löydy. :)
Nimimerkillä -97 britti ja sisemmät raidetangon päät korvattu Toyotan huollossa tarvikeosilla.
Kannattaa vaan olla tarkka kun ostaa noita, en muista nyt ihan varmaksi, miten päin meni jenkojen paksuus noissa, mutta briteissä taisi olla 14 millin kierre ja japseissa 15 millin jenka. Jos joku voi vahvistaa asian, niin be my guest. Muuten nuo osat on tismalleen samanlaiset. Erikoistyökalun ne joka tapauksessa vaatii, pääsin kohtuullisen helpolla kun käytin omani tosiaankin Toyotan huoltopisteessä jossa nuo osat vaihdettiin ilman muita mukinoita.
Ja jos kaikki muut osat (koiranluut, alapallot, iskarit jne) on jo vaihdettu ja kolina jatkuu, niin satavarmasti vika on noissa sisemmissä raidetangon päissä. Itsellä loppui kopinat just sillä hetkellä kun nuo uusittiin. - carinaE
Carinisti kirjoitti:
"Jos vika paikallistuu sisempiin raidetangonpäihin, niin toyotan huolto todennäköisesti mainitsee, että Brittimalliehin ei saa varaosaliikkeistä osia."
Saahan sitä aina sanoa, ettei niitä löydy. :)
Nimimerkillä -97 britti ja sisemmät raidetangon päät korvattu Toyotan huollossa tarvikeosilla.
Kannattaa vaan olla tarkka kun ostaa noita, en muista nyt ihan varmaksi, miten päin meni jenkojen paksuus noissa, mutta briteissä taisi olla 14 millin kierre ja japseissa 15 millin jenka. Jos joku voi vahvistaa asian, niin be my guest. Muuten nuo osat on tismalleen samanlaiset. Erikoistyökalun ne joka tapauksessa vaatii, pääsin kohtuullisen helpolla kun käytin omani tosiaankin Toyotan huoltopisteessä jossa nuo osat vaihdettiin ilman muita mukinoita.
Ja jos kaikki muut osat (koiranluut, alapallot, iskarit jne) on jo vaihdettu ja kolina jatkuu, niin satavarmasti vika on noissa sisemmissä raidetangon päissä. Itsellä loppui kopinat just sillä hetkellä kun nuo uusittiin."14 millin kierre ja japseissa 15 millin jenka."
=Briteissä on kierteet ja Japseissa Jengat...???
Vai tuo kokoko sen tekee 14milliin asti on kierre ja siitä ylös päin jenkaa??? - Carinisti
carinaE kirjoitti:
"14 millin kierre ja japseissa 15 millin jenka."
=Briteissä on kierteet ja Japseissa Jengat...???
Vai tuo kokoko sen tekee 14milliin asti on kierre ja siitä ylös päin jenkaa???No voi kuule. Anteeksi kauheasti ilmaisuni, jos moinen nyt sinun mielenrauhaasi järkytti.
Puhutaan sitte kierteestä tai jengasta, meillä päin se on sama asia.
- Jos sallitaan
Sellaiset vakiojutut edellämainittujen lisäksi jotka on helppo tarkistaa,ovat iskunvaimentimien yläpään napamutterit.Liikuttele myös kaikkia tilpehöörejä,joku on irti(paisuntasäiliö,tuulilasin pesunestesäiliö,lohkolämmittimen pistorasian kiinnitys,ajovaloumpiot,...)
kolina on vanhuuden vaiva, ei haittaa auton käyttämiseen. samanlaista ääntä pitää corolla korin ääniä tulee autoon ja ohjauspyörän nivelet pitää kans ääntä. näitä vikoja on carina2, corolla ja carinaE
- carina e
Itelläni on -95vm. carina ja ihmettelin ite samaa asiaa ku katoin joka ikisen nivelen ja koiranluut ja missään ei ollu välystä. Ja sit huomasin jostain kumman syystä et ku paino jarrua samalla nii kolina lakkas.. Ja vika selvis heti et oli jarrusatulan kiinnitys tapit välistyny ja ne siellä aiheutti kolinaa..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä702351Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1721772Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on711450Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461447Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2521418- 831252
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421215IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3701195- 1281185
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3411150