Onko kukaan muu väsynyt hommiin?

minä vain

Teen respahommia, mutta vitutus nousee joka päivä vaan enemmän. Jokainen viikko odotan vaan, että tulis viikonloppu ja sunnuntaina masentaa jo taas työt. Yli puoli vuotta jo näitä hommia ja väliaikaiseksi tarkotettukin... Nyt alkaa tulla jo mitta täyteen jotenkin. Hommat ei tunnu omilta ollenkaan. Kohteessani vielä on informaation kulku mitä sattuu ja muutenkin hommat aika sekaisin.

Mulla on amk-koulutus ihan toiselle alalle. Joka päivä toivon, et löytäsin oman alan töitä. Nostan hattua kaikille, jotka jaksaa vartiointialan hommia tehdä! Ei tunnu alalla aina kaikki olevan ihan kohdallaan. Välillä tuntuu kauheelta säheltämiseltä...

11

1803

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksi väijy

      Itse vajaa kolmekymppinen tällä hetkellä ja ikuisuuden puursin erilaisia sisähommia konttoreissa yms. Koulutuksia parikin ja juuri atk- ja "siisteihin sisätöihin".

      Loppujen lopuksi olin aika kypsä niihin ja erään pätkän jälkeen (olisi taas tullut 4 vuoden pätkä lisää jos olisi ottanut) päätin, että nyt se saa olla tässä. Aiemminkin alalla aikanaan sivutoimisesti olleena siirryin vartijaksi ja eipä ole kaduttanut päivääkään. Kohteet ovat mukavia, vähät työkaverit asiallista väkeä ja työ mielekästä. Vaihtoehtoja olisi ollut, mutta kaksi hylkäsin saman tien, ei-mitään-tekemistä paikallisväijyn hommat ja piiriajon.

      Vaikka nyt jo hyvän tovin tehnytkin taas, niin ei ole kyllä vielä väsymys iskenyt eikä varmaan vähään aikaan tulekaan. No, vakiohommathan aina tietty ovat, eli kaikki tietävät jokaisella firmalla olevat pikku oikkunsa ja alan epäkohdat plus liksat saisivat aina olla paremmat, mutta oma valintahan tämä itselläkin.

      Ainut tietty, että ns. ylenemistä ei paljoa tulisi tapahtumaan...Alan ammattitutkinnolla ei oikein tee mitään ja Tveat:n jos kävisi niin olisi kierros kulkenut ympäri ja mahdollinen siirto "siistimpiin" hommiin tarkoittaisi kulkeutumista takaisin jonnekin sisäkonttoriin samankaltaisiin hommiin joita tehnyt aiemmin ei-vartiointialalla. Ainut ero, että palkka olisi huomattavasti pienempi ja suurella tod.näk. viihtyminen huippua kun kerran jo muutenkin häipynyt konttorirotan hommista:)

      Mutta katsotaan nyt, aikansa kutakin. Kohde tekee paljon kyllä, jos itse olet hommaasi kypsä ja firma mättää vielä taustalla niin sitten ymmärrän ettei varmaan mukavaa ole. Skeidaa kohdetta huonossa hengessä en kyllä varmasti tekisi itsekään.

      • istumista

        Joo täällä yksi "aulapalvelija" samassa tilanteessa.
        Pian vuosi täynnä.

        Joka helvetin aamu kun raahaudut kahdeksaksi tähän kohteeseen. Istut tietokoneella. Asiakkaita käy harvakseltaan ja enimmäkseen aika kuluu netissä surffaillen.

        Saattaa kuulostaa mukavalta ja helpolta, mutta kysynpä vaan että moniko jaksaa istua päivästä toiseen 08.00-16.00 netissä.Käteen jää kuussa 1100€/ netto. Tässä kun on istuttava ja taukoja on vain yksi koko päivänä, silloin tulee tauottaja päästämään syömään. Vessassa saat käydä jos olet oikein nopea.

        Kyllä ahdistaa välillä niin helvetisti.


      • vastaus tähän
        istumista kirjoitti:

        Joo täällä yksi "aulapalvelija" samassa tilanteessa.
        Pian vuosi täynnä.

        Joka helvetin aamu kun raahaudut kahdeksaksi tähän kohteeseen. Istut tietokoneella. Asiakkaita käy harvakseltaan ja enimmäkseen aika kuluu netissä surffaillen.

        Saattaa kuulostaa mukavalta ja helpolta, mutta kysynpä vaan että moniko jaksaa istua päivästä toiseen 08.00-16.00 netissä.Käteen jää kuussa 1100€/ netto. Tässä kun on istuttava ja taukoja on vain yksi koko päivänä, silloin tulee tauottaja päästämään syömään. Vessassa saat käydä jos olet oikein nopea.

        Kyllä ahdistaa välillä niin helvetisti.

        vaihtakaa kohdetta firman sisäisesti, tai vaihtakaa alaa niin piristytte. Vaihtelu virkistää :)


      • minä vain
        vastaus tähän kirjoitti:

        vaihtakaa kohdetta firman sisäisesti, tai vaihtakaa alaa niin piristytte. Vaihtelu virkistää :)

        Niin kuin sanoin, todellakin alan vaihto edessä. Ja ei tämä edes ole se ns. oma ala. Vartijan hommia vain oli yllättävän helppo saada ja koulutus oli niin minimaalinen. Onhan tästä nyt jotain rahaa ja työkokemusta saanut.

        Hauska kuulla, että on myös myönteisiä kokemuksia :) Oikein vartiointialaan konttorihommat vaihtanut. Eipähän ne konttorihommatkaan varmasti herkkua ole aina.

        Totta on toki, että jos sattuu kiva kohde, niin sitten varmasti jaksaakin paremmin. Täällä ihmiset/asiakkaat on pääosin todella mukavia ja se kyllä piristää mieltä ainakin jonkin verran. Olen itsekin istunut ns. kuolleissa kohteissa, joissa päivä todellakin meni netissä surfatessa ja tunsi itsensä jotenkin tarpeettomaksi (9h). 20 minuutin tauko on kyllä naurettava ja muuten oot niinku vanki siinä kopissas tai tiskillä. Mulla ei täällä edes käy tauottajaa, syön eväät takahuoneessa ja hyvällä tuurilla onnistun pitään keskeytymättä ruokatauon...

        Jotenkin vaan... En tätä varten oo opiskellu montaa vuotta. Samat ongelmat ne tuntuu olevan muilla koulut käyneillä ihmisillä tänä päivänä :(


      • yepyep
        minä vain kirjoitti:

        Niin kuin sanoin, todellakin alan vaihto edessä. Ja ei tämä edes ole se ns. oma ala. Vartijan hommia vain oli yllättävän helppo saada ja koulutus oli niin minimaalinen. Onhan tästä nyt jotain rahaa ja työkokemusta saanut.

        Hauska kuulla, että on myös myönteisiä kokemuksia :) Oikein vartiointialaan konttorihommat vaihtanut. Eipähän ne konttorihommatkaan varmasti herkkua ole aina.

        Totta on toki, että jos sattuu kiva kohde, niin sitten varmasti jaksaakin paremmin. Täällä ihmiset/asiakkaat on pääosin todella mukavia ja se kyllä piristää mieltä ainakin jonkin verran. Olen itsekin istunut ns. kuolleissa kohteissa, joissa päivä todellakin meni netissä surfatessa ja tunsi itsensä jotenkin tarpeettomaksi (9h). 20 minuutin tauko on kyllä naurettava ja muuten oot niinku vanki siinä kopissas tai tiskillä. Mulla ei täällä edes käy tauottajaa, syön eväät takahuoneessa ja hyvällä tuurilla onnistun pitään keskeytymättä ruokatauon...

        Jotenkin vaan... En tätä varten oo opiskellu montaa vuotta. Samat ongelmat ne tuntuu olevan muilla koulut käyneillä ihmisillä tänä päivänä :(

        Itsekkin tein usean vuoden vartijan alan eri hommia opiskelun aikana. Opiskelijalle varsinkin respahomma on omiaan kun voi tehdä kouluhommeleita jne. Sitten joutui vaihtamaan pienemmästä firmasta "suomen isoimpaan vartiointifirmaan" ja hommat alkoivat kusta. Todellakin, sähläys lisääntyi, pois ei voinut olla kun ei ollut ketään tuuraajaa ja johdon ainainen"kauhea kiire." kun yritti saada vapaita jne.

        Ainoa asia minkä takia jaksoi hommissa oli kohteen todella mukava henkilökunta. Niin...nekin hommat sitten jäi kun tämä "firma" ei uusinut sopimusta vaikka kokemukseni takia pystyin hoitamaan kohteen kaikki respan monet monet muut työt niin, että kehuja sateli kohteen pomoilta. No, en olisi sillä palkalla pitkään jatkanutkaan kohteessa.

        Nyt lopputyö valmiiksi ja toisiin hommiin. Kyllä vartiointiala on melko hyvin nähty ja koettu sanan negatiivisessa merkityksessä vain tämän viimeksimainitun "firman" vuoksi. Vaikka eihän saisi yleistää koko yritystä jos jonkin yksikön toiminta kusee...hmmmm...


    • pava+respa

      täysin ulos korvista! Onneksi olen vaihtamassa firmaa, vartijana kyllä jatkan, mutta täysin erilaisissa tehtävissä. Mutta paikallaan istumiseen ilman mitään tekemistä en suostu enää ikinä!

      • rallaa...

        Ensimmäinen viestiketju ilmaan yhtään provoa :) Mie kyl viihdyn omissa istuskelukohteissani. Rauhallinen luonteeni ei kaipaa taisteluja osakseen. Mukavata istua yöllä itsekseen ja lueskella kirjaa kahvikupposen ääressä :)


      • toiselle toinen
        rallaa... kirjoitti:

        Ensimmäinen viestiketju ilmaan yhtään provoa :) Mie kyl viihdyn omissa istuskelukohteissani. Rauhallinen luonteeni ei kaipaa taisteluja osakseen. Mukavata istua yöllä itsekseen ja lueskella kirjaa kahvikupposen ääressä :)

        En tahdo mitään vauhtia ja vaaratilanteita, mutta jatkuva paikallaanistuminen tökkii.


      • .........
        toiselle toinen kirjoitti:

        En tahdo mitään vauhtia ja vaaratilanteita, mutta jatkuva paikallaanistuminen tökkii.

        Itse olen nyt ollut nelisen kuukautta töissä ja olen tehnyt respahommia 2 eri kohteessa ja niiden lisäksi perus vahtimestari hommia erikaupoissa. Nyt on vakiintunut seuraavanlaiset kohteet työvuorolistoihin. Respahommia 2 kohteessa ja turvallisuuspäällikön sijaisen tehtävät eräässä kaupassa jossa on erittäin mukava henkilökunta erinomaiset työskentelytilat vartijalle(ensimmäinen kauppakeskus jossa tälläistä olen nähnyt) Aika ei ole vielä ainakaan käynyt pitkäksi kun vaihtelua riittää eikä tarvitse aina olla samassa kohteessa päivästä toiseen. :)


    • Alex Murphy

      Tällä hetkellä töissä lentokentällä turvatarkastustoimeksiannossa. V*tuttaa vuorosta vuoroon katsella samoja naamoja, jotka tulee töihin turvatarkastuksen läpi. Kun aloitin niin esimiehet totes papereista "ai sulla on kokemusta useasta eri tehtävästä" mm. piirityöstä, kauppakeskus ja järjestyksenvalvonta "eiköhän me löydetä sulle kokemuspohjaasi vastaava tehtävä".
      Työssä ei saa mitään konkreettista aikaan ja jos joku sattuu tuomaan alueelle kielletyn esineen niin voi voi jos teet asialle jotain, koska seuraavaan päivään mennessä on tullut usean sivun pituinen reklamaatio asenneongelmaisesta vartijasta. Asiasta puhuttu pomoille ja kysytty mutta vastaus " Sä oot niin hyvä siin hommassa"

    • Anonyymi

      Kyllä. Ala alkaa olemaan nähty. Väsyttää. Kyynistyttää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1545
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1315
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1112
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1045
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    9. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    Aihe