Hei! Muistatteko Kuopion Savilahdessa vuonna -87 tapahtuneen kaksoissurman. Tekijähän oli Mika Voutilainen, 19-v pikkurikollinen Kuopiosta. Voutilainen on käynyt ainakin kerran lusimassa uudemman kerran puukotuksesta, mutta taitaa asustella tällä hetkellä piripäissään vapaalla...ainakin toistaiseksi.
Savilahden kaksoistappaja
16
5941
Vastaukset
- kerro lisää
.........
- ...
Voutilainen oli 26.11.1987 klo: 23.10 ampunut kuoliaaksi kaksi nuorta ihmistä, Jukka Haataisen ja autoon tämän tyttöystävän Eeva Riitta Markkasen huutokauppakeskuksen yhteydessä tultuaan yllätetyksi kavereineen murtopuuhissa
huutokauppakeskuksessa, saaden siitä 15 vuoden vankeustuomion, tuomioon sisältyen 16.10.1985 kuoliaaksi pahoinpitelemänsä entinen ulos-ottoapulainen tavattuaan tämän yöllä ravintolsta kadulla kävelemässä kotiinsa. Samainen tappaja oli syylistynyt myös kaikkienaikojen suurimpaan myymälävarkaussarjaan joka poliisi onnitui tuoloin selvittämään. Kyse oli noin kahdenmiljoonanmarkan edestä myymälöistä varastettua erilaista tavaraa. Elorannan urheiluliikeestä oli viety noin 40 asetta. - Anonyymi
... kirjoitti:
Voutilainen oli 26.11.1987 klo: 23.10 ampunut kuoliaaksi kaksi nuorta ihmistä, Jukka Haataisen ja autoon tämän tyttöystävän Eeva Riitta Markkasen huutokauppakeskuksen yhteydessä tultuaan yllätetyksi kavereineen murtopuuhissa
huutokauppakeskuksessa, saaden siitä 15 vuoden vankeustuomion, tuomioon sisältyen 16.10.1985 kuoliaaksi pahoinpitelemänsä entinen ulos-ottoapulainen tavattuaan tämän yöllä ravintolsta kadulla kävelemässä kotiinsa. Samainen tappaja oli syylistynyt myös kaikkienaikojen suurimpaan myymälävarkaussarjaan joka poliisi onnitui tuoloin selvittämään. Kyse oli noin kahdenmiljoonanmarkan edestä myymälöistä varastettua erilaista tavaraa. Elorannan urheiluliikeestä oli viety noin 40 asetta.ei ollut myymälä varkaus sarjassa mukana se oli eeva markkasen entinen poika ystävä
- *v
Tunsin Jukan hyvin.
Oli käynyt isänsä verstaalla tarkistamassa paikkoja ja tuli ammutuksi pikkunilkin toimesta. Oltiin Intissä samassa komppaniassa ja muutenkin kavereita.
Onneksi poliisit löysivät syyllisen, ehkä olisi ollut parempi, että joku meistä Jukan kavereista olisi löytänyt, niin ei olisi rötöstellyt sen jälkeen.- aikana
Mites tuo Voutilainen, onko vielä hengissä?
- Jääkäritupa2
Olin tupakaveri. Kukas sinä olet?
- Anonyymi
Jääkäritupa2 kirjoitti:
Olin tupakaveri. Kukas sinä olet?
Kuka itse olet? Nimesi ja osoitteesi?
- Anonyymi
Toivottavasti kävisi vähän vierailemassa muutaman miestoimittajan luona.
- Anonyymi
Hirtitkö itsesi jo?
- Anonyymi
Se Vote teki itsemurhan! Olin hänen hyvä kaveri ja se sano että oli pentu kun teki ne murhat ja yhen idiootin mukaan siellä piti olla 250tuhatta rahaa jne. Mutta sitä painoi se asia ja päätti itse päivänsä.
- Anonyymi
Tämä on erittäin hyvä asia.
- Anonyymi
Tämä on erittäin hyvä asia.
- Anonyymi
Karmako?
- Anonyymi
Ei tehnyt Voutilainen mitään itsemurhaa.
Huvittaa mukana olleena lukea kirjoituksia jotka eivät pysy totuudessa tai ei ole asioista todellisesti mitään tietoa mutta kova halu kommentoida ;) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tehnyt Voutilainen mitään itsemurhaa.
Huvittaa mukana olleena lukea kirjoituksia jotka eivät pysy totuudessa tai ei ole asioista todellisesti mitään tietoa mutta kova halu kommentoida ;)Onkkoon tuo Vootilaene sittä vielläe hengissä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onkkoon tuo Vootilaene sittä vielläe hengissä?
Vanha ketju, mutta kommentoin silti, kun näkyy olevan epätietoisuutta asioista.
Ei ole kolmoistappaja Voutilainen enää hengissä. Kuoli vuonna 2010. Kuolinsyytä en tiedä, mutta on haudattu Kuopioon, Vehmasmäen hautausmaalle.
Voutilainenhan kuului 80-luvulla samaan kuopiolaiseen rötöstelyporukkaan nykyisen pastori ja huumevalistaja Kari "KK" Korhosen kanssa. KK on kertonut omilla somekanavillaan (tiktok) omia tietojaan tapauksesta. KK ei ollut itse mukana kyseisellä, vituiksi menneellä murtokeikalla, vaan oli armeijassa Tikkakoskella. Aiemmin mainittu Elorannan murtokeikka, jossa varastettiin kymmeniä käsiaseita, liittyy myös tavallaan tapaukseen, koska tekijät olivat samat, ja olettaa sopii, että surma-asekin oli todennäköisesti kyseistä murtosaalista
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1502029
Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa
Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir3241230Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.831048- 35908
- 107898
- 53844
Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31839Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?
https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta21775Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos58739Onko kaivattusi
Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?44711