ammattikoulu

heli k

amikseen menevät kaikki jotka eivät muualle pääse. Heistä tulee pienipalkkaisia, katkeria duunareita jotka korjaavat mersuja sen sijaan että ajaisivat niitä.
amikseen menijät ovat laiskoja, aidan matalimmasta kohdasta menijöitä jotka haluavat päästä kaikesta mahdollisimman helpolla. Valmistuttuaan heillä on huono ammatti, huono palkka(jos ylipäätään saavat töitä, useimmat elävät sossun tuilla)eikä ollenkaan työmoraalia, koska eivät sellaista opiskellessaan oppineet, koska amiskasta pääsee läpi kuka vaan.
Totuus on julma.

39

5261

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • no no!

      Satutko tietämään, että CNC-koneistajan(jos edes viisaana lukiolaisena, tiedät, mitä se tarkoittaa) saa parhaimmillaan 16000-17000 mk kuukausipalkkaa, kysyn paljon on keskiverto toimistorotan liksa? Kuten CNC- ja automaatioalan tyypit "saavat" valmistuttuaan, melkeinpä valita mihin menee töihin. Itse olen amiksessa 3.luokalla ja, kun olin 2.luokalla suorittamassa työharjoitteluja, minua kyseltiin, jo töihin. Mutta minä sanoin, että käyn amiksen loppuun tulen sitten vasta. Ja kuka väittää, että lukio on se ainoa oikea paikka??

      • Mine

        Juttusi oli kuin suoraan minun kirjoittamani. Aika harva on tiennyt mitä CNC-koneistaja todella tekee.
        Pidän CNC-koneistuksen hommasta. Tulipas käytyä Taitaja 2003 kisoissakin koneistamassa :)


    • Aaa

      Haloo Helik. sä olet ihminen sieltä tyhmemmästä päästä. Eihän kaikki ammattikoululaiset jää sille tasolle, vaan jatkavat opiskelua. Jos kauppatieteet kiinnostaa voi mennä kauppakouluun ja sieltä jatkaa kauppakorkeaan. Äläkä sano ettei ne sinne pääse, jos tekee tarpeeksi töitä sen eteen niin varmasti pääse. Minä sen tiedän.

      • Jenskuli

        Just joo aina tollaset lukiopellet (ei ne kaikki oo mut meil päin suurin osa) tulee jauhaan jotain et amis ym on perseestä jne...Kun ne lukion päättää ni ei hän niil idiooteil oo edes minkäälaista koulutusta minkääkaiseen työhön...Kun taas meillä on jotka o käyny amiksen,kauppiksen jne...Ite muuten valmistun parin vuoden päästä ajoneuvoasentajax ja oon ainut tyttö luokallani...=)


      • empatia
        Jenskuli kirjoitti:

        Just joo aina tollaset lukiopellet (ei ne kaikki oo mut meil päin suurin osa) tulee jauhaan jotain et amis ym on perseestä jne...Kun ne lukion päättää ni ei hän niil idiooteil oo edes minkäälaista koulutusta minkääkaiseen työhön...Kun taas meillä on jotka o käyny amiksen,kauppiksen jne...Ite muuten valmistun parin vuoden päästä ajoneuvoasentajax ja oon ainut tyttö luokallani...=)

        niin.


    • Joonas

      Kun itse olin amiksessa suorittamassa graafisenalan perustutkintoa niin meidän luokalla oli keski-ikä 23 vuotta. Vain 1 oli suoraan peruskoulusta tullut 16 vuotias muut oli 18-30 vuotiaita ja 16 oppilaasta vain 5 oli ilman yo-paperia.

      Voitko kertoa miksi ne lukion käyneet tyypit oli amiksessa, jos amis on vaan aidan ali menijöiden paikka?

      Yleensä ne, jotka elävät sossuntuella ovat niitä työttömiä ylioppilaita, jotka eivät ole päässeet mihinkään jatkamaan opintoja. Amiksen käyneet saavat työttömyyskorvauksia KELAsta, heidän ei tarvitse käydä sossunluukulla.

      Perusteena on se, etä amiksen käyneellä on ammatti, joten hän voi työllistyä tosin kuin lukion käynyt, jolla on todistus siitä, että osaa vain lukea ja kirjoittaa.

      Totuus on julma, aivan kuten kirjoitit


      Nyt olen AMK-insinööri (mediatekniikka)ja toimin johto- ja suunnittelutehtävissä keskisuuressa painotalossa pääkaupunkiseudulla.

      Mikäs ihme se on jos amis lähtee akatemiselle uralle se on ihmisestä kiinni mihin se pystyy.
      Ihmettelen sitä yleistä asennetta että amis jotenkin tyhmentää. Taitaa olla se lukio, mikä ihmisiä tyhmentää =)

      Tiedän yhden amislaisen, joka on päässyt yliopistoon, tosin hänellä oli jo peruskoulun ka 8,9 ja amiksen ka 4,7. Amiksesta valmistu hoitajaksi ja nyt opiskelee lääkäriksi.

      • z

        eli pointti on siinä, että tunnen lukemattomia ylioppilaita jotka nyt opiskelevat yliopistossa tai ovat valmistuneet sieltä tai amk ja tienaavat nyt rutosti.
        Eli se sinun yksi hoitaja/lääkäri tuttavasi ei kyllä kesää tee. Hän on vain yksi tuhannesta.
        Fakta on, että ylioppilaista vain hyvin pieni osa ei pääse korkeakouluihin, mutta amiksista suurinosa ei sinne pääse.


      • Humanisti
        z kirjoitti:

        eli pointti on siinä, että tunnen lukemattomia ylioppilaita jotka nyt opiskelevat yliopistossa tai ovat valmistuneet sieltä tai amk ja tienaavat nyt rutosti.
        Eli se sinun yksi hoitaja/lääkäri tuttavasi ei kyllä kesää tee. Hän on vain yksi tuhannesta.
        Fakta on, että ylioppilaista vain hyvin pieni osa ei pääse korkeakouluihin, mutta amiksista suurinosa ei sinne pääse.

        Jos ketjun aloittaja väittää amiksesta valmistuvien tyyppien olevan yhteiskunnanpohjasakkaa sossupummeja yms. niin jos joku amiksen ja AMK:n käynyt kertoo muutaman esimerkin, että toisinkin voi käydä niin mikä siinä sinua riepoo?

        Totta helvetissa valtaosa ylioppilaista menee yliopistoihin, mutta valtaosa amiksen käyneistä jatkaa myös opintojaan.

        Pointti ei ollut se, että amikset tunkee itsensä yliopistoihin vaan se että amiksetkin jatkavat opintojaan ja voivat menestyä!


      • Anonyymi

        Oikeassa olet opetin 40v ammattikouluissa ja yrityksissä koneistajia ja asentajia nyt päättäjät itkee kun eivät saa opettajia , miksi kun opettaja saa vähemmän palkaa kuin hyvin asiansa hoitanut opiskelija. Itse en ole käynyt edes kasakoulua silti tutkintoaja yliopistossa amk: ssa.
        Joten turha mollata ammattikoulun käyneitä .
        kun suoritin opettaja tutkintoa sijaiseni oli Di kun tulin takaisin pojat sanoi ei se osaa mitään kysyin minkälainen työkokemus sinulla on hän ollut tehtaassa lakaisemassa lattioita.
        Ne jotka valitsivat sijaisen olivat polittisesti valittuja johtaja pellejä mihin suomi menee tällä pelillä huolestuttaa


      • Anonyymi
        z kirjoitti:

        eli pointti on siinä, että tunnen lukemattomia ylioppilaita jotka nyt opiskelevat yliopistossa tai ovat valmistuneet sieltä tai amk ja tienaavat nyt rutosti.
        Eli se sinun yksi hoitaja/lääkäri tuttavasi ei kyllä kesää tee. Hän on vain yksi tuhannesta.
        Fakta on, että ylioppilaista vain hyvin pieni osa ei pääse korkeakouluihin, mutta amiksista suurinosa ei sinne pääse.

        Aivn väärää tietoa itse en ole suorittanut edes kansakoulua silti 3 tutkintoa yliopistossa opettajaopiston tutkinta amk insinööri . Oppilaistani on yksi tekniikantohtori monta insinööriä ja teknikkoa ja hyvissä ammateissa satoja joten kyllä ammttikoulun kauttakin voi edetä jos on haluja. Ylioppilaita kuleksii jouten kun ei oikea työ kiinnosta


    • Metsäkoneenkuljettaja

      Tuohon huonoihin palkkoihin haluisin vähän kertoa että olen opiskellut 3vuotta metsäoppilaitoksessa viime keväänä valmistuin harvesterikuljettaksi ja saan tuollaiset 3000 euroa kk/palkkaa eli vanhassa rahassa 18000mk ulkomailla tili nousee nopeasti 35000mk kuukaudessa.noihin summiin saa lukiolaiset muutaman vuoden vielä lukion jälkeen opiskella et opiskelu intoa vaan.Mukava saada 20 vuotiaana samaa palkkaa mitä lukiolaiset tuolla kolmenkympin korvil.

      • joku

        oletko tutkinut esim. DI:n palkkoja?


      • Anonyymi

        Ammttikoulun käyneenä saan eläkettä 3200 kuukaudessa ja sijoitustulot päälle


    • tyttö

      Mutta ootko tullu ajatelleeks että ammattikoulusta pääsee nopeemmin siihen ammattiin mihin tahtoo!? Kato jotkut ei halua elää porukoittensa katon alla ja opiskella, vaan muuttaa omaan koppiin ja tienata rahansa ite! Ja mistäs helvetistä tiiät kuinka paljon ihmiset tienaa vaikka koulutusta oliskin vaan amitsusta... V***n pelle...

      • äippä

        se mitä kirjoitit.Täytyy sanoa, että ei ole kaikilla toi aivojen käyttö ilmeisesti mahdollista(siis varmasti lukion käynyt).Sillä tänä päivänähän on niin , että lukioon pääsee kaikki hakijat ja amikseen haluamalleen linjalle ei kaikki pääse. On se hyvä, että on järkeviä nuoria jotka menevät amikseen ja saavat ammatin, oman kodin(nopeammin) eivätkä tarvitse opintolainoja. Hyvää alkavaa kevättä kaikille amislaisille ja järkeville lukiolaisille(koska uskon, että niitäkin on).


    • kunhankatselinvaan

      Katoin juuri. Ei todellakaan ole pelkkiä automekaanikkoja, jos osaat edes ollenkaan katsoa mitä muita linjoja siellä on. Ja ammattikoulun jälkeen pääset ihan hyvällä palkalla ammattiin jonka kävit ammattikoulussa ja voit hakea sen jälkeen ammattikorkeakouluun tai yliopistoon, kun taas lukiosta pääset vain itellaan tai kaupan kassalle. Ja ammattikoulusta hyötyä myös armeijassa, riippuu kyllä linjasta. En tajua ihmisiä jotka halveksivat ammattikoulua, minusta saisi vähän miettiä, kyllä ammattikoulusta enemmän työelämään haluavia kuin lukiosta. Lukio on vähän myös sitä varten, ettet ole varma mihin haet. Yhdyn Joonaksen kommenttiin. Sori, tämä on kyllä vähän vanha jo. Ja vielä haluaisin lisätä, että kyllä vain ammattikoulusta pääsee korkeakouluun yhtä hyvin kuin lukiosta, jos vain opiskelee, sitähän varten on lukiokin, ei millään paskoilla lukion papereilla mihikä pääse. Nykypäivänä nähtävästi ammattikoulu ollut jopa suositumpi ja myös tosiaan ammattikoululaiset hakevat jatko-opintoja, jos vain haluavat kuin myös lukiolaiset, jotka eivät pääse mihinkään suoraan lukiosta, niinku aiemmin mainitsin. Joten sanonpa, että itse näin ammattikoulun kaikkein järkevämmäksi ja viisaimmaksi vaihtoehdoksi. Eihän se lukio mikään huono vaihoehto ole, onhan sekin ihan hieno, mutta ***, kun ammattikoululaisia halveksitaan. Itse suvaitsen molemmat vaihtoehdot, mutta minulla ammattikoulu voitti.

    • ..Amis

      Lukio: Niille, jotka eivät tiedä mihin ammattiin haluavat ja mitä aikovat tehdä vanhempina tai haluavat johonkin todella korkeaan ammattiin esim. aivokirurgi yms - jolloin opiskeluun menee tajuttoman monta vuotta. haluavat penkkareihin, vanhojen tansseihin ja valkolakin.
      Ammattikoulu: Sellaisille henkilöille, joilla on selvät tulevaisuuden suunnitelmat ja tahtovat edetä nopeammin urallaan. Heistäkin voi tulla rikkaita mersuilla ajelijoita! He haluavat oman elämän, eivätkä tahdo elää toisten siivellä.

      Että eläpäs pikkulikka rupea amiksia heti morkkaamaan ;PP

      • viivapitsteviiva

        En tajua näitä kirjotuksia että lukiolaiset ellää toisten siivellä ja assuu vanhempien tykönä 4evör?!
        Yleensä lukion jälkeen muutetaan pois kotoa (= usein 3 vuotta kuten amiskin) koska monen seuraava koulu on isommassa kaupungissa/muualla, ja muutenki!!!


    • Tyttö vaan.

      Oot säälittävä tapaus kirjoituksesi kanssa.Ammattiin valmistuneita arvostettaan nykypäivänä paljon enemmän,kun lukiosta valmistuneita.Mitä järkeä on opiskella jotain valkoista lippahattu,kun saa paljon arvostetun ammatin.Oot väärässä todellakin,ku tuut haukkuu tänne kansalaisia,jotka tekevät työtä.Mietihän sanojasi mitä tänne laitat.Monet ovat valmistuneet ammattiin ja sinä vaan tulet tänne törkeillä sanoilla haukkuu.Oo vaikka ylimmän luokan maisteri,niillähän niitä töitä ei todellakaan oo.

      • Anonyymi

        Oikei kirjoitettu ja todella totta 48 vuotta opettaneen tiedän


    • lääkäriopiskelija

      olen käynyt ammattikoulun ja nykyään opiskelen lääkäriksi.. nykyään sitä lukiota ei tarvitse käydä välttämättä, lääkärin pääsykokeissa on avuksi lukion matikka, fysiikka ja kemia. mutta ne voi opetella muutenkin kuin siellä lukiossa. sinun epärealistisella maailmankuvalla pääset ehkä siivojaksi.. tai psykiatriselle puolelle huomattua ettei maailmassa asiat mene niin kuin kuvittelet. :)

    • YOU ARE SO WRONG!

      Mikä vtu sun ongelma on? Onneks toi on vuonna 2003 kirjotettu.... olipas outoa porukkaa.

      Oma keskiarvo on 8,5 lukuaineissa, ja ajattelin kyllä mennä ammattikouluun, jotta pääsisin nopeammin muuttamaan New Yorkiin.

      Opiskelen jossain vaiheessa stylistiksi, jos on mahdollista. Ensin opiskelisin vaikka kosmetologiksi. Tästä mitä kerroin, olen aloittanut keskustelun palstalla , aikuisopiskelu. Tarvitsen vastauksia siellä.... :D sry mainostus.

      En todellakaan ole mikään tyhmä, vaikka en lukioon ajatellutkaan suunnata. Mielestäni tämä koulu on riittävää minulle. Tietysti mieleni saattaa vielä tässä parissa vuodessa muuttua, mutta amis on mulle kiinnostava.

      Ainahan sitä voi edetäkin.
      Jos olisin vaikka kosmetologi, enkä vaikka pääse stylisti kouluun, voin sen huonon palkan ohessa tehdä muutakin duunia. New Yorkista sellasta kyllä löytyy. Esimerkiksi myyn tuotteita, laulan (suuri unelma) aina kun mahdollisuus, kirjoitan biisejä levy-yhtiöihin YMS.

      Aina kannattaa ottaa riskejä, ja tehdä mitä ITSE haluaa. Ei kannata ottaa ennakkoluuloja!
      Itse ajattelen näin. Katsotaan sitten 20 vuotiaana, missä olen ja mitä teen.

      :) Sulle vaan tiedoks, ei tollein kannata heti aliarvioida eri koulutusvaihtoehtoja!

    • Kari u..

      Oon lortto.

    • RytkönVille

      Toivottavasti enään tänäpäivänä ei ole näin ahdasmielisiä ja saatanan säälittäviä ihmisiä, jotka joutuvat anonyymisti tekemään keskustelun amiksen haukumiselle.. Uskallan lyödä vetoa, että kyseinen aloittaja on itse työtön, "pienipalkkainen" tai muuten elämäänsä ja itseensä suuresti pettynyt tyttönen. Vaihtoehdot paljastaa se, että hänellä on ollut aikaa kirjoittaa tälläistä paskaa ihmisten luettavaksi. Toivon, että elämä opettaa ja kavattaa tätä heli k:ta kovemmalla tavalla, jotta tälläisiä "älykköjä" ei pääsisi lisääntymään.

      • EiksVaan___

        Kirjoittajana on varmaan ollut mies, joka esiintyi ”tyttösenä”, jotta kaikki viha voisi kohdistaa naissukupuolen edustajiin.


    • tervetuloa_elämä

      Kaikki opiskelu vie ihmistä eteenpäin. On vain valittava/löydettävä itsellensä parhaiten sopiva juttu. Kyllä ammattikoulutukseen kannattaa ehdottomasti mennä. Ei amis ole mikään elämän umpiperä tai sivuraide. Rohkeasti vaan eteenpäin. Kun valmistuu haluamaansa ammattiin niin on oltava saavutuksestansa hiton ylpeä. Silloin menestyy varmasti elämässänsä. Joku edellä puhui riskinotosta. Se on totta. Elämä on jatkuvaa riskiä. Heti ensimmäisestä hengenvedosta asti. Ei ammattiopistolainen ole sen tyhmempi kuin yliopistossakaan opiskeleva. Samanlaiset hoksottimet meillä kaikilla suurinpiirtein on. Osaamistansa ja taitojansa vain on trimmattava jatkuvasti koko elämän.

      • Insinööri1

        Helvetin ylpeä saa ollakin. Yksikin kaveri pääsi raksalta läpi vaikka ei edes käynyt siellä. Opinnäytetyökin oli joku PARVEKE johonkin murjuun.
        Minä menin lukioon, sain hyvät arvosanat, sitten kouluttauduin insinööriksi hyvin arvosanoin.
        Saan kunnon palkkaa kun tuo parvekkeen tekijä on tehtaalla eikä saa edes kahta tonnia kuussa.
        Luuseri mikä luuseri.


      • Raks
        Insinööri1 kirjoitti:

        Helvetin ylpeä saa ollakin. Yksikin kaveri pääsi raksalta läpi vaikka ei edes käynyt siellä. Opinnäytetyökin oli joku PARVEKE johonkin murjuun.
        Minä menin lukioon, sain hyvät arvosanat, sitten kouluttauduin insinööriksi hyvin arvosanoin.
        Saan kunnon palkkaa kun tuo parvekkeen tekijä on tehtaalla eikä saa edes kahta tonnia kuussa.
        Luuseri mikä luuseri.

        Ihmettelen vaan miten kyseinen heppu edes on päässyt raksalta läpi. Nykyäänhän ekalla luokalla ollaan ensin harjottelemassa koulun omassa hallissa ja sen jälkeen toisella ja kolmannella luokalla oppiminen tapahtuu työssäoppimispaikalla jonkun firman työmaalla ja yhteensä näyttöjä on 6.


    • tietämättömiäkommentteja

      sinun ei kannata hake tuolla asnteellam mihinkään olen opettnut amiksessa oppilaita joista on tullut insinöörejä teknikoita hyväpalkkkaisia ammattimiehiä jopa yksi tekniikan tohtori se on vain asenteesta kiinni ei koulusta.

    • jfyru

      Kirjoituksen aloittanut on kädetön imbesilli ja kaivaa nenäänsä ihmetellen kun jotain pitäis oikeesti tehdä , kukahan senkin asuintalon tai paskahuussin on rakentanut missä kyseinen ääliö oleilee tai yleensä jonkun härvelin mitä älymätä käyttää ettei vaan olis joku amislainen tai muu oikeasti osaava mutta eihän mies tais naisoletettu semmoista osaa ajatella kun on muka niin hyvä.ps paskanna sukkaas ja tee nuotio sukkia tai nuotioita yhtää väheksymättä.

    • teeomalatusi

      Ammattikoulun käynyt pääsee tienaamaan aikaisemmin. Ero yliopistosta valmistuneeseen saattaa olla huimat 10 vuotta. Se on valtavan pitkä aika ihmiselämässä. Mikään ei estä ammattikoulun käynyttä rupeamasta yrittäjäksi. Yrittäjyysbaana on aina auki. Yleensäkin kannattaa hankkia omatoimisesti taitoja/osaamista joita muilla ei ole. Itsensä kouliminen jonkin jutun expertiksi ei vaadi yliopisto-opintoja ja harvoin edes poikkeuksellisen suurta älykyysosamäärää. Menestys on useinkin itsetehtyä. Putkiajatteluun on aivan liian helppo jämähtää. Perässä hiihtämistä valmilla ladulla kannattaa välttää. On tehtävä ikioma latu. Silloin ei kukaan ole edessä tukkeena eikä kukaan ohita.

    • Anonyymi

      Ammattikoulu on tosi hyvä jos oikea ala ja löytyy töitä.

      Merimiehille ei töitä löydy. Oisin opiskellut sen ammatin.

      • Anonyymi

        Valmistuin konemestarilinjalta 1967 olin kesätöissä merillä ajelin uudehkolla utolla velkaa ei ollut . Tulin kaverin kanssa tansseista aamu yöllä poliisit pysäytti ajokortti radiolupa oli mutta väliaiakinen rekisteriote oli jäänyt kämpille. Nuorempi poliisi tiukkaa kenen auto kaveri todisti minun on juuri ostettu.
        Mikä on ammtti kysyy poliisi opiskelija sanoo ei opiskelijalla voi olla tällaista autoa. onneksian sanonut etttä onko snulla niin huono palka ettäet pysty tällaista ostamaan, onnksi vnhempi poliisi pelasti sanomalla tule huomenna näyttämään polisilaitokselle.


    • Anonyymi

      Ei pidä paikkaansa toimin 48 vuotta opettajana metalli alalla ja lopuksi tietotekniikkaa ja automaatiota. Olen seurannut oppilaideni menstystä . Vaikka kuinka kehutaan lukiota niin . Tässä esimerkkejä Peruskouluxstas erotettu oppilas valmistui insinööriksi ja armeijasta vänrikkinä nyt vetää konepajaa. Sitten toinen lähettiminulle viestin tervetuloa tohtorin väitöstilaisuuteen. monta teknikkoa ja ammttimiestä tullut. Ei voi väittää että amiksen kävijät ei pärjää . Keikki on kiinni asenteesta. Nyt on suoranainen pula asentajista hitsareista ja koneistajista joulla palkka on parempi kuin jollain merkonoomilla.

    • Anonyymi

      Merimiehet sai 60-luvulla verovapaan auton! Ja muitakin etuja aina ollut...

    • Anonyymi

      Älykkäät miekkaa heiluttavat nörtit menevät amikseen. Siinäpä sitä onkin ihmettelemistä

    • Anonyymi

      Oikeastaan se ei aina mene noin. Olen itse käynyt lukion ja menin ammattikouluun sen jälkeen. Ihan vain sen takia, että oppisin alan, josta saisin oikeasti jotain irti ja pääsisin töihin koulun jälkeen. nautin alasta, jota olen opiskellut

      • Anonyymi

        Hyvä valinta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä valinta

        Itse hain yläasteella merimieskouluun Kotkaan, alaikäisenä jouduin lukioon. Tottakai vanhemmat halusivat että opiskelen ylioppilaaksi sitten yliopistoon.

        Lukio ei oikein maistunut, ammattikoulu olisi ollut parempi ratkaisu. Intti merivoimissa, sitten töihin. Lisäopiskelu olisi kiinnostanut luultavasti, navigointi ja viestintä samoin eli perämies.

        Johtohommat ei koskaan ole kiinnostanut, olisi vaan opiskellut ammatin ja pitänyt ammattotaidon huipussa koko ajan.

        Joku tylsä monotoninen työ tietysti tylsyttää, siinä sitä onkin miettimistä minkä alan itselleen valitsee.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      47
      4683
    2. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      95
      4542
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      615
      4141
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3097
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2661
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      129
      2193
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      347
      2153
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      213
      2130
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      29
      1755
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1492
    Aihe