Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

BRATZIT POIS MARKKINOILTA

gasgashyhaha

18

3248

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • phöhh!

      mitäs vikaa pratseissa muka on?

      • eiufoille

        Ne on hirveän näköisiä!! Kuin jotain sairaita avaruusolentoja!! Ahdistavannäköisiä!!!!


      • itse........

        teini-äiti?


      • ahdistanut
        eiufoille kirjoitti:

        Ne on hirveän näköisiä!! Kuin jotain sairaita avaruusolentoja!! Ahdistavannäköisiä!!!!

        kun olet asioinut myymälässä.


    • huolestunut äiti

      Oma tyttöni (vaikka kuinka yritän "suojella" häntä medialta jne.) vaatii napapaitoja kun muillakin on, yms, joka ei vielä kuulu 5 vuotiaalle!! Yritä siinä sitten selostaa, että miksi ei, kun kaverit saa jo meikata ja pukeutua niinkuin aikuiset..!!
      Voi tätä nykyaikaa.

      • n y

        Siinä ei oikeastaan tarvitse paljoa selostaa 5 vuotiaalle, sanot vaan että sinä et pukeudu niin !
        Selostaa voit jos haluat, mutta sinä se kuitenkin päätäy miten lapsesi pukeutuu.
        Minunkin lapseni yrittää tuota usein, että kaverit saa pelata ja pukeutua sitä tätä tuota, mutta meillä vaan on omat säännöt ja pidän niistä kiinni. Toivottavasti sinä pystyt samaan.


      • huolestunut...
        n y kirjoitti:

        Siinä ei oikeastaan tarvitse paljoa selostaa 5 vuotiaalle, sanot vaan että sinä et pukeudu niin !
        Selostaa voit jos haluat, mutta sinä se kuitenkin päätäy miten lapsesi pukeutuu.
        Minunkin lapseni yrittää tuota usein, että kaverit saa pelata ja pukeutua sitä tätä tuota, mutta meillä vaan on omat säännöt ja pidän niistä kiinni. Toivottavasti sinä pystyt samaan.

        en anna lapsen meikata tuossa iässä, enkä osta "aikuisten" vaatteita, tarkoitin vaan että vaikea selittää ja saada lapsi ymmärtämään, mikä on "normaalia", kun nykymaailma on täynnä seksiä ja toiset lapset saa pukeutua toisella tavalla, sitten oma lapsi siis ihmettelee että miksi se ei käy, kun kaikki muutkin saa ja tuutin täydelttä tulee sitä samaa medialta....


      • ?????????

        Kirjoitat kuin lapsesi olisi jo murrosikäinen.
        Missä päin Suomea asut, kun 5-vuotiaat jo meikkaavat ja käyttävät napapaitoja? Täällä maalla, pienehkössä 7000 ihmisen "kylässä" ei kukaan 5-vuotias meikkaa tai pukeudu kuin aikuiset. Ala-astekin on vielä todella "siisti". Joulujuhlissa ja kevätjuhlissa tytöt ovat puettu siisteihin mekkohoin. Asuimme ennen noin 70 000 ihmisen kaupungissa. Siellä oli kyllä jo ekaluokkalaisia puettuina esim. joulujuhliin kuin pienet aikuiset. Jotkut pienet nätit tytöt oli puettu kuin olisivat olleet lähdössä kapakka kierokselle. Voin suorastaan huonosti.
        Olen sitä mieltä, että meillä vanhemmilla on vastuu siitä mitä lapsemme vielä kouluiässäkin tekevät tai miten pukeutuvat tai miten maalaavat naamansa. Kehoittaisin vaihtamaan kaveripiiriä.


      • ipanalle ei mössövä
        ????????? kirjoitti:

        Kirjoitat kuin lapsesi olisi jo murrosikäinen.
        Missä päin Suomea asut, kun 5-vuotiaat jo meikkaavat ja käyttävät napapaitoja? Täällä maalla, pienehkössä 7000 ihmisen "kylässä" ei kukaan 5-vuotias meikkaa tai pukeudu kuin aikuiset. Ala-astekin on vielä todella "siisti". Joulujuhlissa ja kevätjuhlissa tytöt ovat puettu siisteihin mekkohoin. Asuimme ennen noin 70 000 ihmisen kaupungissa. Siellä oli kyllä jo ekaluokkalaisia puettuina esim. joulujuhliin kuin pienet aikuiset. Jotkut pienet nätit tytöt oli puettu kuin olisivat olleet lähdössä kapakka kierokselle. Voin suorastaan huonosti.
        Olen sitä mieltä, että meillä vanhemmilla on vastuu siitä mitä lapsemme vielä kouluiässäkin tekevät tai miten pukeutuvat tai miten maalaavat naamansa. Kehoittaisin vaihtamaan kaveripiiriä.

        Vai että bratsit pois kaupoista? Tätäpä voisin kannattaa, koska ne ovat minunkin mielestäni vähän sellaisia, etteivät sovi leluiksi lapsille.
        Karpinhuuliset, suttunaamaiset nuket hiiteen ja vanhat kunnon my little ponyt ja barbiet kehiin.


        Itse tosin en lapsena koskaan osannut leikkiä nukeilla, kun olin "poikatyttö".
        Barbeilta katkoin jalat. :)
        Kyllä barbi on kuitenkin barempi kuin bartsit.

        Ai, kun muistan, kun oma äitini sanoi häpeävänsä minua, kun en pukeutunut hienoihin vaatteisiin tai en meikannut.
        Että kai se menee joskus näinkin päin.

        Ei todellakaan viisivuotiaan tarvitse pitää mitään napapaitoja.
        Meikkaaminenkin on turhaa siinä iässä.

        Kyllä lapsen pitäisi saada olla lapsi, mutta kun on tämä nykymaailma semmoinen, että pitää
        olla paakkelia nassussa ja pienet rätit päällä.


      • kaupungista
        ????????? kirjoitti:

        Kirjoitat kuin lapsesi olisi jo murrosikäinen.
        Missä päin Suomea asut, kun 5-vuotiaat jo meikkaavat ja käyttävät napapaitoja? Täällä maalla, pienehkössä 7000 ihmisen "kylässä" ei kukaan 5-vuotias meikkaa tai pukeudu kuin aikuiset. Ala-astekin on vielä todella "siisti". Joulujuhlissa ja kevätjuhlissa tytöt ovat puettu siisteihin mekkohoin. Asuimme ennen noin 70 000 ihmisen kaupungissa. Siellä oli kyllä jo ekaluokkalaisia puettuina esim. joulujuhliin kuin pienet aikuiset. Jotkut pienet nätit tytöt oli puettu kuin olisivat olleet lähdössä kapakka kierokselle. Voin suorastaan huonosti.
        Olen sitä mieltä, että meillä vanhemmilla on vastuu siitä mitä lapsemme vielä kouluiässäkin tekevät tai miten pukeutuvat tai miten maalaavat naamansa. Kehoittaisin vaihtamaan kaveripiiriä.

        En ole tuo kirjoittaja jonka lapsen kaverit meikkaavat 5-vuotiaana. Kommentoin vaan, että eipä täällä Helsingissäkään 5-v lapset meikkaa. Koskaan moista nähnyt, lukuunottamatta kenties jotain harvinaista kertaa kun kotona laitettu hieman kynsilakkaa tai huulipunaa kun äitikin niin tekee. Kyllähän mekin leikimme usein pienenä hienoa rouvaa ja saatoimme laittaa sen vuoksi äidin huulipunaa (siitä ei äiti tietenkään tykännyt)
        Missä päin lienee kirjoittaja asuu jos päiväkotilapset meikaavat???? kyllä siihen jo hoitopaikassa puututtaisiin.Olisikohan oma tytteli hieman narrannut?
        Samaa mieltä minäkin siinä, että kyllä me vanhemmat määräämme mitä 5v lapsi laittaa päälleen. Kyllä meilläkin pojat vinkuu milloin mitäkin kamerakännykkää sun muuta, mutta kukaan ei pakota ostamaan.


      • bratz fani
        ipanalle ei mössövä kirjoitti:

        Vai että bratsit pois kaupoista? Tätäpä voisin kannattaa, koska ne ovat minunkin mielestäni vähän sellaisia, etteivät sovi leluiksi lapsille.
        Karpinhuuliset, suttunaamaiset nuket hiiteen ja vanhat kunnon my little ponyt ja barbiet kehiin.


        Itse tosin en lapsena koskaan osannut leikkiä nukeilla, kun olin "poikatyttö".
        Barbeilta katkoin jalat. :)
        Kyllä barbi on kuitenkin barempi kuin bartsit.

        Ai, kun muistan, kun oma äitini sanoi häpeävänsä minua, kun en pukeutunut hienoihin vaatteisiin tai en meikannut.
        Että kai se menee joskus näinkin päin.

        Ei todellakaan viisivuotiaan tarvitse pitää mitään napapaitoja.
        Meikkaaminenkin on turhaa siinä iässä.

        Kyllä lapsen pitäisi saada olla lapsi, mutta kun on tämä nykymaailma semmoinen, että pitää
        olla paakkelia nassussa ja pienet rätit päällä.

        my little ponyt hyi olkoon ne hiiteen ja lisää bratzeja. ok?. bratzit on parhait mul on 34 bratzii. et tiedoks....


    • o.m.skakas

      Kuka vanhempi aidosti kannattaa prätsien ideaa?

      Präts-maailman tärkeimmät asiat ovat shoppailu, ulkonäkö ja deittailu, ehtaa pissisimiä ilman dokaamista... :/

      • 123

        Musta on hirveetä ajatella minkälaisia ulkonäköpaineita syydetään jo pikku-tytöille joka puolelta! Jossain artikkelissa luki, että tosi moni (oliko peräti joka toinen) 7-v. tyttö pitää itseään lihavana.. Mun mielestä tyttöjä pitää "suojella" kaikelta ulkonäköpainotteiselta skeidalta! Ei pikku-tyttöjen kuulu murehtia ulkonäköasioita! Brazit eivät todellakaan auta tyttöjen terveen itsetunnon kehittymiseen eikä se, että vanhemmat ruokkivat lapsen vääränlaista mielikuvaa siitä minkälaisia pikkutyttöjen kuuluu näyttää. Bratzeillä on aivan törkeet töröhuulet ja eikä niillä ole edes nenää!


    • tyttönen17^

      itse en tunne itseäni vielä ihan aikuiseks ja miks tuntisinkaan kun ikää on vasta 17v. mut silti minäkin tajuun et bratzit on huonoks lapsille. ei siinä mitään jos lapset koittaa rajoja ja sanoo et haluu pukeutuu niin kuin bratz ainahan sitä voi kieltää siks ne vanhemmat on mutkun niistä nukeista on muutakin harmia. lapset saa siis jo lapsena sellasen kuvan et joo mun pitää pukeutua niin kuin bratz ja vaikka vanhemmat kieltäs kuinka niin pukeutumasta niin ei ne niitä ajatuksia lapsen päästä saa pois vietyä kovin helpolla. Jos markkinoilla myydään noita huora nukkeja niin voitte kuvitella millasii teidän viattomat lapset on sit teineinä. iha lapsien takia älkää ostako niille bratzeja vaikka ne kuin kinuis :D!!! tässäpä teille siis nuoren neuvo joka on kokenu sen millasta on kun pitää olla just huippu suosittu laiha ja nätti... ja kohta mikään ei riitä.. tällasella ajattelulla on jäljet jo ihan lapsuudessa ja barbit voi olla osa syy siihen miks nuori haluu olla täydellinen!!! auttakaa lapsianne.!.

      • "huono äiti?"

        Huh, huh! Eiköhän tässä olla panikoitu jo liikaa. Lapsi, jonka vanhemmat osaavat asettaa rajat ja kasvattaa maalaisjärjellä lastaan, ei voi kovin pahasti vahingoittua, jos saa leikkiä bratz nukeilla siinä missä muillakin nukeilla/leluilla.

        Kyllä normaali lapsi oppii ennen murrosikää käsittämään mikä on oikein ja mikä väärin, vaikka olisikin leikkinyt välillä bratzeillakin. Sen opettaminen on meidän vanhempien asia. Jos vanhemmat suhtautuvat neuroottisesti asioihin, kuten useassa viestissä edellä, heijastuu sekin lapseen.
        T. 7v tytön äiti


      • säälin lapsiasi
        "huono äiti?" kirjoitti:

        Huh, huh! Eiköhän tässä olla panikoitu jo liikaa. Lapsi, jonka vanhemmat osaavat asettaa rajat ja kasvattaa maalaisjärjellä lastaan, ei voi kovin pahasti vahingoittua, jos saa leikkiä bratz nukeilla siinä missä muillakin nukeilla/leluilla.

        Kyllä normaali lapsi oppii ennen murrosikää käsittämään mikä on oikein ja mikä väärin, vaikka olisikin leikkinyt välillä bratzeillakin. Sen opettaminen on meidän vanhempien asia. Jos vanhemmat suhtautuvat neuroottisesti asioihin, kuten useassa viestissä edellä, heijastuu sekin lapseen.
        T. 7v tytön äiti

        Säälin lapsiasi. Kyllä nuo nuket ovat täysin epäsopivia lapsille.


      • kummastellen
        säälin lapsiasi kirjoitti:

        Säälin lapsiasi. Kyllä nuo nuket ovat täysin epäsopivia lapsille.

        Ja kun ne ovat epäsopivia (ha ha) lapsille, niin nyt kun olen aikuinen, minulla on niitä 200 kpl. Pidän niistä todella enkä antaisi lapsille leikkeihin pilattaviksi. Itse en ole pissis ikinä ollutkaan, eikä bratzit ole pissiksiä vaan oikeudenmukaisia ja reiluja hahmoja sarjoissa. Sarjoja en katsele, kun on omat leikit.

        Mikä osa niistä on epäsopiva? Iso pää? Pienet rinnat? Isot jalat? Hui kuinka seksikkäitä! ... hoh hoijaa


    • keräileväjä

      Olen AIKUINEN nainen ja KERÄILEN BRATZ-nukkeja! Tiedän myös monia muita ei-leikki-iässä olevia, jotka ovat hurahtaneita näihin nukkeihin. Ei se ole näiden nukkien syy, jos jotkut lapset haluavat meikata ja pukeutua minihameisiin. Itse asiassa, lapsuudessani minäkin olisin tykännyt meikata ja pitää vähän "aikuisempia" vaatteita, mutta siihen aikaan ei voinut, koska vanhempani olivat syvästi uskonnollisia ja vanhoillisia. Musiikkivideot ne enemmänkin vaikuttaa jos jotakin on pakko asiasta syyttää. Tämä on nykyaikaa, että enää ei kaikkien tyttöjen tarvitse leikkiä prinsessaa! Ei kai tuo voi pitää paikkaansa, että nukkien valmistus on lopetettu? Minkä takia? Nehän ovat olleet räjähdysmäinen myyntimenestys! Bratzilla on ehkä muhkeat huulet, mutta se ei tarkoita, että niiden takia nyt kaikki tytöt haluaisivat myös täytettä huuliinsa. Ottakaa huomioon, että Barbeilla on isot rinnat, Bratzeilla pienet, että ei ne Barbiet loppujen lopuksi sen vaarallisempia ole kuin Bratzitkaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2067
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1773
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1644
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1460
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      64
      1394
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      19
      1331
    7. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1318
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1292
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      11
      1245
    Aihe