Jo nyt on piru. Olen haaveillut vanhan talon remontoimisesta tai vaihtoehtoisesti uuden rakentamisesta ikuisuuden.Mies on kätevä käsistään,on ollut mukana rakentamassa/remontoimassa ensin omaa (nyt jo myytyä) taloa sekä lukuisten kavereiden ja sukulaisten mökkejä. Mies on kaikenhuipuksi arkkitehti. Ollaan nyt matsailtu tästä asiasta todella piiiiiiiiitkään,mutta ei se piru anna periksi.Hän kun ei siihen hommaan ala! Kerran sen teki - ostettiin vanha talo, peruskorjattiin ja paklattiin koti aivan ihanaksi. Tosin mies oli jo silloin sitä mieltä että omakotitaloasujaksi hänestä EI OLE, PISTE.
Tämä voi kertakaikkiaan harmittaa ja jurmuttaa.Kun itse haluaisin alkaa rakennuspuuhiin ja alkaa paukuttaa urakalla. Rahastakaan se ei olisi kiinni, tienaamme molemmat hyvin. Tällä hetkellä asumme kyllä ihan hulppeasti,rivarissa lähes keskellä kaupunkia, 180m2. Mutta kun se ei ole sama kuin oma tölli, kasvimaineen,omenapuineen, marjapensaineen.
Miksei tuo ukkeli suostu? Kun se osaakin ja ammattimiehiä molemmilla suku väärällään ja varaa olisi ottaa vielä muutama ammattimieskin. Ei se sitä yksin joutuisi pykäämään.Miten omakotitalo voi toisille olla sellainen punainen vaate? Miehellä on läjä harrastuksia joiden epäilen olevan yksi syy. Mieluummin harrastaa curlingia,sählyä ja mitäkaikkeasillänytonkaan. Ikä on toinen, pelkääköhän se ettei enää jaksa 46-vuotiaana jatkaa työpäivää oman rakennusprojektin kanssa? En ole itsekään peukalo keskellä kämmentä,yhtälailla iskuporakone kuin sorvikin on tuttu. Teen mitä käsketään ja huolella. Auttaisin kyllä, no jaa,ehkä liiankin innokkaasti...
Joskus on kuullut sanottavan että jokaisen miehen pitäisi rakentaa elämänsä aikana 3 taloa. Että vasta se 3 on se, jossa on korjattu aimmissa taloissa tehdyt virheet.
Tämä mies, omani siis, piirtelee työkseen taloja ja tiloja ja yhden oman on peruskorjannut. Ja päätti että viimeiseksi jäi.
Onkohan ihan hullun hommaa yrittää enää edes toivoa? Hitto että on harvinaisen jääräpää mies mulla. Prkle. Taidanpa lukea toistamiseen Juoksuhaudantien...
Haluan remontoida ja rakentaa!
37
2068
Vastaukset
- Vaihtoehto
Rakentakaa mökki.
Ymmärrän hyvin, jos ei omakotiasuminen iske. Sitä työn määrää vielä työpäivän jälkeen....
Mutta kesämökki, sehän voisi olla talviasuttava, jolloin pääsisit sinne milloin vaan. Sinä olet saanut jo kerran tahtosi läpi tässä asiassa. Miksi sinun taas täytyisi saada? Miksi sinun mielipiteesi ja halusi on jotenkin tärkeämpi kuin miehesi? Jo nyt on piru, kun ei mikään riitä.
Minäkin olen aikoinani yhden talon kaverini kanssa tehnyt. Rivitalostakin sain tarpeekseni, enkä enää ikinä muuta kerrostalosta pois. Remontitkin teetätän tutulla remonttimiehelläni. Lupakuvia en piirrä sukulaisille enkä kavereille. Mökkiä voin remontoida juuri sen verran, että pysyy kunnossa. Muuten otan sinnekin remonttimiehen, istun kuistilla, lämmitän saunaa ja nautin virvokkeita.
Mikä pakko minun on? Siksi, että minun pitäsi jälleen toteuttaa jonkun toisen haaveita? Jos rouva saisi samanlaisen idean jälleen, niin rouva on hyvä vain ja pistää töpinäksi. Ei kuitenkaan minun rahojeni tai työpanokseni avulla.
Kuten otsikossasi kirjoitit, sinä haluat remontoida ja rakentaa. Te ette halua.- YogaYin
Au. Tuo osui ja upposi. Oletpa ärhäkkä mies, etten sanoisi jopa töykeä.
Puolustuksekseni sanon että olen kyllä tehnyt osani komprosmisseista minäkin; 18 vuotta yhteistä taivalta takana joten ihan niin itsekäs en ole mitä annat ymmärtää. Olkoonkin että talo on unelmani - miehelle ei ole. Mutta toisinaan voi käydä niin että yhden unelmasta voi hyvinkin tulla kahden yhteinen, yhteisellä sopimuksella. Mahdatko sellaisesta mitään ymmärtää, viestin perusteella voisin veikata että et. YogaYin kirjoitti:
Au. Tuo osui ja upposi. Oletpa ärhäkkä mies, etten sanoisi jopa töykeä.
Puolustuksekseni sanon että olen kyllä tehnyt osani komprosmisseista minäkin; 18 vuotta yhteistä taivalta takana joten ihan niin itsekäs en ole mitä annat ymmärtää. Olkoonkin että talo on unelmani - miehelle ei ole. Mutta toisinaan voi käydä niin että yhden unelmasta voi hyvinkin tulla kahden yhteinen, yhteisellä sopimuksella. Mahdatko sellaisesta mitään ymmärtää, viestin perusteella voisin veikata että et."Mutta toisinaan voi käydä niin että yhden unelmasta voi hyvinkin tulla kahden yhteinen, yhteisellä sopimuksella."
- Oikein kauanko jauhaa tuosta asiasta miehelle niin, kyllä se mies antaa sitten periksi.
- dayum
että omakotitalossa on työlästä asua. Kuten eka vastaajakin totesi. Aina sitä pientä näpertelyä jos mielii pitää talon / pihan siistinä. On paljon helpompaa asua esim. rivitalossa jossa suurin huolenaihe taitaa olla sen postimerkin kokoisen nurtsin ajelu ja lumien lapiointi oven edestä.
Tähän kun lisätään mahdollisesti mukava ympäristö ja möykkäämättömät naapurit, niin johan on mukavan helppoa asustella. Jotkut eivät yksinkertaisesti halua asua omakotitalossa, onhan miehesikin todennut ettei hänestä ole omakotitaloasujaksi.
Miehesi on arkkitehti. Ok. Eli hänen pitäisi vielä vapaa-aikanaankin tehdä työhönsä liittyviä asioita. Puhumattakaan siitä miten iso urakka on rakentaa uusi talo. Tai alkaa peruskorjaamaan jotain mörskää joka on siihen suuntaan kallellaan, mihin sattuu tuulemaan. Ehkä hän on sen verran "täynnä" talojen pykäämistä ettei halua enää ylimääräistä vouhotusta aiheeseen liittyen.
Mikähän siinä muuten on kun varsinkin naisilla tuntuu olevan halua hommata jokin vanha mummonmökki ja peruskorjata se?
Liekkö jokin pesänrakennusvietti :)
"Onkohan ihan hullun hommaa yrittää enää edes toivoa?"
En tiedä. Miehesi on yhtä paljon oikeassa / väärässä haluamattomuutensa kanssa kuin sinäkin omien halujesi kanssa. Mutta jos hän ei halua, niin pitäisikö hänen vain sinun mieliksi sitten suostua noin mittavaan urakkaan?
Minkäs ikäinen sinä muuten oletkaan, jossain kolmissakymmenissä vai oletko miehesi kanssa samoissa lukemissa... :)- YogaYin
"Mutta jos hän ei halua, niin pitäisikö hänen vain sinun mieliksi sitten suostua noin mittavaan urakkaan?"
-No ei tietenkään.Yhteisestä sopimukset tämän kokoluokan asiat päätetään. Ja näyttää siltä että oppositioon jään joten pitää vaan yrittää sopeutua :D Huonomminkin voisi olla, sitä en kiellä.
Minkäs ikäinen sinä muuten oletkaan, jossain kolmissakymmenissä vai oletko miehesi kanssa samoissa lukemissa... :)
-Heh heh, olen miestäni nuorempi. Kuten arvasit :D Kolmissakymmenissä ja risat päälle :D
Tottakai omakotitalossa on hommaa ja huolta, mutta silti - se oma rauha, se oma rauha... - omakotitalossa
YogaYin kirjoitti:
"Mutta jos hän ei halua, niin pitäisikö hänen vain sinun mieliksi sitten suostua noin mittavaan urakkaan?"
-No ei tietenkään.Yhteisestä sopimukset tämän kokoluokan asiat päätetään. Ja näyttää siltä että oppositioon jään joten pitää vaan yrittää sopeutua :D Huonomminkin voisi olla, sitä en kiellä.
Minkäs ikäinen sinä muuten oletkaan, jossain kolmissakymmenissä vai oletko miehesi kanssa samoissa lukemissa... :)
-Heh heh, olen miestäni nuorempi. Kuten arvasit :D Kolmissakymmenissä ja risat päälle :D
Tottakai omakotitalossa on hommaa ja huolta, mutta silti - se oma rauha, se oma rauha...on jotain hyviä puolia.. öisin ainakin.
- dayum
omakotitalossa kirjoitti:
on jotain hyviä puolia.. öisin ainakin.
myös omakotitaloasumisessa on omat hyvät puolensa. On huonojakin, kuten jo mainittu, mutta niinhän on kaikissa muissakin asumismuodoissa. Jos asuu omakotitalossa ja tekee esim. pitkää päivää töissä tai kuitenkin niin, että työ vie paljon aikaa, niin kaikilla ei enää riitä kiinnostusta askarrella vähiä vapaa-aikojaan talonsa kimpussa.
Tehdä lumitöitä, puotella katolta lumia, kykkiä siellä puutarhassa kitkemässä rikkaruohoja ja penkomassa puskia, ajella nurmikkoa, kenties hakata halkoja, lämmittää taloa, ehkä maalata tai tapetoida, hoitaa kitiseviä lapsia ja puolisollekin pitäisi irrota sitä aikaa. Ja itselleen. Ja kun levätäkin pitäisi joskus, rentoutua. No, eihän sitä askartelua jokaiseksi päiväksi riitä. Ja onhan suurin osa elämästä muutenkin edellä mainittua, arkea :)
Mutta asumisen "helppous" omalla tavallaan helpottaa elämää. Vaikka voihan se köyhdyttääkin sitä. Riippuu ihmisestä itsestään.
- Pekka Peukalo
Sillä on parempaakin tekemistä vapaa-aikana, kuin uhrata aika ja terveys rouvan projektille. ;-)
- YogaYin
Koettakaahan nyt jo uskoa: en ole pakottamassa ketään yhtään mihinkään.
Lupaan, että jos alan rakentaa, teen sen yksin. Kyllä kai nainen nyt yhden leikkimökin saa aikaiseksi ilman miestä. Aina te olette vetämässä hernettä herkkään nenään. - leikkimökkiin?
YogaYin kirjoitti:
Koettakaahan nyt jo uskoa: en ole pakottamassa ketään yhtään mihinkään.
Lupaan, että jos alan rakentaa, teen sen yksin. Kyllä kai nainen nyt yhden leikkimökin saa aikaiseksi ilman miestä. Aina te olette vetämässä hernettä herkkään nenään.Et kai aio miehen rahoja omaan unelmaasi tuhlata? Tai mikä voisi olla saman kokoluokan unelma miehelläsi, jonka sinä olisit valmis yhteistuumin toteuttamaan ja kustantamaan?
- YogaYin
leikkimökkiin? kirjoitti:
Et kai aio miehen rahoja omaan unelmaasi tuhlata? Tai mikä voisi olla saman kokoluokan unelma miehelläsi, jonka sinä olisit valmis yhteistuumin toteuttamaan ja kustantamaan?
No jopas nyt. Kyllä tässä on yhteiset rahat kyseessä,tienaamme saman verran, itse asiassa minä himpun paremmin. Että ei tässä olla miehen kukkaron varassa ensinkään.
Hm,miehen unelma taas liittyy purjeveneeseen. Iso investointi sekin. Enkä ole lainkaan ajatusta vastaan - työtä sekin teettää ja nielee paljon rahaa. Jos taloprojektista ei tule mitään, alamme YHDESSÄ sitten veneprojektin kimppuun.
Kuten sanottu, toiset osaavat tehdä kompromisseja, toiset eivät. Minusta venekin on ihan hyvä sijoitus ja tuleehan siinä yhdessä puuhailtua mukavan projektin kimpussa, vähän pienemmässä mittakaavassa tosin jos vertaa taloon.
Mutta tuo asenne on todella ärsyttävä; kuvitellaan että kaikki naiset ovat miehensä kukkarolla. Jos palkkanauha näyttää 7500 e / kk kuten itselläni, voit olla sinäkin huoletta - en tarvitse mieheltäni_todellakaan_rahallista tukea. JA olen valmis jakamaan kustannukset mikäli vene tulee ostetuksi. Tulkoon tämäkin nyt selväksi.
- itsekin
Ketjussa oli jo hyviä kommentteja koskien tuota Sinun haavettasi, mm. Ratikkakuski oli esittänyt oivan näkökannan.
Sen vielä kuitenkin halusin lisätä, että yleensä joka alan ammattilainen tietää ja tuntee oman alansa asiat siinä määrin hyvin, ettei itse halua sotkeutua näihin kiemuroihin omassa yksityiselämässään.
Työ on työtä ja jää työpaikalle. Vapaa-ajalla nautiskellaan.
Ja mitä tulee siihen, että joka miehen tulee elämässään talo (tai useampi) rakentaa, niin se on historiaa. Nykyään voi ja saa elää nauttien elämästään.
t. rakennusinsinööri, joka on muiden touhuamista katsoessaan päättänyt vakaasti asua kerrostalossa. - Justus Maximus
Korjaa otsikkosi muotoon "Haluan että mieheni remontoi ja rakentaa!" Itsehän et ilmeisesti ole halukas tekemään mitään.
Tämän jälkeen voit miettiä, kumman sanan tulisi asiassa painaa enemmän, itse rakentajan vai hänen joka ei tee mitään.- YogaYin
Onko Sinulla ongelmia luetun ymmärtämisessä? Siltä vaikuttaa.
Kirjoitin aloituksessa esim:
"En ole itsekään peukalo keskellä kämmentä,yhtälailla iskuporakone kuin sorvikin on tuttu. Teen mitä käsketään ja huolella. Auttaisin kyllä, no jaa,ehkä liiankin innokkaasti..."
Olin mukana ensimmäisen talomme remontoinnissa alusta asti. Olin raskaana 8.kuukaudella ja tein hommia siinä missä muutkin. Tapanani ei ole käskyttää vaan tehdä itse niin paljon kuin mahdollista.
Kuule, ole ystävällinen ja lue ensin ja tuomitse vasta sitten. Mikäli siis osaat lukea ja vielä sisäistää lukemasi. - Justus Maximus
YogaYin kirjoitti:
Onko Sinulla ongelmia luetun ymmärtämisessä? Siltä vaikuttaa.
Kirjoitin aloituksessa esim:
"En ole itsekään peukalo keskellä kämmentä,yhtälailla iskuporakone kuin sorvikin on tuttu. Teen mitä käsketään ja huolella. Auttaisin kyllä, no jaa,ehkä liiankin innokkaasti..."
Olin mukana ensimmäisen talomme remontoinnissa alusta asti. Olin raskaana 8.kuukaudella ja tein hommia siinä missä muutkin. Tapanani ei ole käskyttää vaan tehdä itse niin paljon kuin mahdollista.
Kuule, ole ystävällinen ja lue ensin ja tuomitse vasta sitten. Mikäli siis osaat lukea ja vielä sisäistää lukemasi.Useita projekteja vetäneenä Justus tunnistaa tämän ihmistyypin. Todennäköisesti sinusta on työmaalla intoillessasi enemmän haittaa kuin hyötyä, kenties yksi syy miksi miehesi ei urakkaan halua ryhtyä. Edelleen muistuttaisin, että on aivan eri asia olla rakentaja kuin rakentajan nk. innokas aputyttö.
- scale
Kyllä mullekkin yksi isompi remontointi riittää.
Lisäksi joskus jurppii se kun omakotitalossa on jatkuvasti jotakin nypittävää.
Nytkin rakas avokkini "puuduttaa" mua tekemään kylppäri remonttia, vaikka se perskeles on tehty uusiksi vasta 3 vuotta sitten, poreallasta ja valokuitua pitäisi saada.
Täytyy tosin myöntää, että joskus remontointi on kyllä helkkarin terapeuttista, saa omin käsin tehdä jotakin konkreettista.- samaa
mieltä, että ihminen tarvitsee jotain konkreettista käsiinsä, että hän pysyisi järjissään. Olkoon se konkreettinen tekeminen sitten työ- tai vapaa-aikana tapahtuvaa.
Konkreettisuutta ei ole pelkkä sanansäilällä sivaltelu.
Mielestäni tasapainoa elämään luo juuri erilaisten elementtien läsnäolo.
fyysisyys >< henkisyys
naiseus >< miehisyys
äänet >< hiljaisuus
jne.
- mieleeni
...voisiko tuo vastahakoisuus rakentaa johtua miehelläsi pelosta? Ettei kaikki onnistukkaan niin hyvin kuin hän olisi suunnitellut? Hän kun on arkkitehti itse, joten ne paineet suunnitella toimiva tyylikäs talo ovat entistäkin suuremmat!
En tiedä, voisiko hänellä olla sitten niin heikko itsetunto? Jos ei vain myönnä sinulle ja keksii tekosyitä välttyä tuolta urakalta. Eipä hänen näin tarvitse saada arvostelua kohdalleen.
Jotkut vaan voivat olla niin itsekriittisiä ihmisiä kun itselleen tekevät, että ahdistuvat jollei asia onnistu just eikä melkein :) Riskejä vältellään kuolemaksi asti. (Eihän se elämää ole).- huipussaan...
on tällainen työkaverin isästään kertoma tositapahtuma. Oli rakentanut kesämökin ja valmistuttua huomasi sen olevan 3mm vinossa, joten seurauksena oli mökin kokonaan purkaminen.
- Apollo
Kuulehan YY. Jos kotimainen omakotitalorakentaminen nojaisi näiden tässä ketjussa kirjoittavien miesten harteilla, luulen että muutamaa koirankoppia kummenpaa kyhäelmää ei tässä maassa olisi rakennettu eikä tultaisi rakentamaankaan.
Mutta luojan kiitos on olemassa miesrotu joka edelleen rakentaa, sillä joillekin se on yhtälailla [saavutettavissa] oleva unelma kuin nyt esim ap:lle. Luulevatko miehet että kaikki rakennetut omakotitalot ovat ns.rouvien projekteja joihin miehet väkivalloin pakotetaan osallistumaan? Luuletteko te että omakotitalot on aina vain miesten kustantamia?
Tekisihän mieli sanoa pari valittua sanaa näille joille sohvalla rötköttely, nettiparjaaminen ja yleinen lusmuilu voittaa yhteiseen tulevaisuuteen panostamisen esim. talon muodossa. Työtä ei olla valmiita tekemään mistään hinnasta sillä jumaliste, pitäähän sitä vapaata olla! Talonrakennuksessahan ei voi pitää vapaata, niin varmaan on jossain laissa säädetty mikäli noiden "työn raskauttamien" nettipoikien juttuihin on uskomista.
Jumalauta sentään. On se suorastaan saatanallinen synti kun joku uskoltaa haaveilla omasta talosta.
Vielä Sinulle YY - toteuta unelmasi oli se mikä tahansa. Tunnut vahvalta, perusjäkevältä naiselta. Ja lopuksi vinkki: näiltä herroilta ei juuri kannata kysyä mitään. Ei kertakaikkiaan yhtään mitään.Luuserimieshän se tietenkin on, joka ei innolla lähde naisen haaveita toteuttamaan. Tässäkin tapauksessa siis jo toista kertaa.
Siinä olet tosin väärässä, etteikö Perus-Pera edelleen haaveilisi siitä omakotitalosta. Minullakin on 3!!! työkaveria, jotka ovat omin käsin sen talonsa vääntäneet. Valitettavasti kaikkien ex-vaimot ovat ensin ehtineet vääntää pari tenavaa, josta tilantarve tietenkin johtuikin.
Ja kas, rahat ovat olleet tiukassa, mies on aina joko töissä tai rakennuksella ja nainen uupuu tai turhautuu kotona lasten kanssa. Ja hups, parisuhde jäikin taka-alalle ja naiset ovat olleet priimusmoottoreina eropapereiden jättämisessä. Sitten on asuttu talossa kämppiksinä 2 vuotta hampaat irvessä, että on saatu se myytyä verottomana.
Lisäksi täytyy alan ihmisenä ihmetellä, että miten helvetissä jokainen nykymieskin kuvittelee (ja vaimot haluavat uskoa) osaavansa sen talon omin käsin tehdä? Ei enää eletä käsityöläiskulttuurissa ja rakennustekniikka on kehittynyt aimoaskelin rintamamiestalojen ajasta. Onko sitten ihme, että on monenmoisia rakennusvirheitä. Mutta ei uskota ei, kyllä joka ukon pitää osata talo tehdä. Muutenhan sitä on munaton vätys hameväen silmissä.- Apollo
Ratikkakuski kirjoitti:
Luuserimieshän se tietenkin on, joka ei innolla lähde naisen haaveita toteuttamaan. Tässäkin tapauksessa siis jo toista kertaa.
Siinä olet tosin väärässä, etteikö Perus-Pera edelleen haaveilisi siitä omakotitalosta. Minullakin on 3!!! työkaveria, jotka ovat omin käsin sen talonsa vääntäneet. Valitettavasti kaikkien ex-vaimot ovat ensin ehtineet vääntää pari tenavaa, josta tilantarve tietenkin johtuikin.
Ja kas, rahat ovat olleet tiukassa, mies on aina joko töissä tai rakennuksella ja nainen uupuu tai turhautuu kotona lasten kanssa. Ja hups, parisuhde jäikin taka-alalle ja naiset ovat olleet priimusmoottoreina eropapereiden jättämisessä. Sitten on asuttu talossa kämppiksinä 2 vuotta hampaat irvessä, että on saatu se myytyä verottomana.
Lisäksi täytyy alan ihmisenä ihmetellä, että miten helvetissä jokainen nykymieskin kuvittelee (ja vaimot haluavat uskoa) osaavansa sen talon omin käsin tehdä? Ei enää eletä käsityöläiskulttuurissa ja rakennustekniikka on kehittynyt aimoaskelin rintamamiestalojen ajasta. Onko sitten ihme, että on monenmoisia rakennusvirheitä. Mutta ei uskota ei, kyllä joka ukon pitää osata talo tehdä. Muutenhan sitä on munaton vätys hameväen silmissä.Mitä lienee sinullekin tapahtunut tässä ajan saatossa. Niin paljon olet muuttunut. Keski-ikä on tehnyt sinusta luodinkestävän kyynikon. Onnea. Pahoitteluni vaimollesi.
Vääntelit sanojani itsellesi sopivaksi, mutta sama se. Asia on minulle herttaisen yhdentekevä. Tunnut suhtautuvan siihen [rakentamiseen]lähes vihamielisesti, joka on omituista - tässähän ei nyt sen vakavammasta puhuta kuin eräiden omakotitalo-unelmista.
Anna jo olla ja rauhoitu. Mitä siinä raivoat? Mene salille hakkaamaan säkkiä jos noin vituttaa. Apollo kirjoitti:
Mitä lienee sinullekin tapahtunut tässä ajan saatossa. Niin paljon olet muuttunut. Keski-ikä on tehnyt sinusta luodinkestävän kyynikon. Onnea. Pahoitteluni vaimollesi.
Vääntelit sanojani itsellesi sopivaksi, mutta sama se. Asia on minulle herttaisen yhdentekevä. Tunnut suhtautuvan siihen [rakentamiseen]lähes vihamielisesti, joka on omituista - tässähän ei nyt sen vakavammasta puhuta kuin eräiden omakotitalo-unelmista.
Anna jo olla ja rauhoitu. Mitä siinä raivoat? Mene salille hakkaamaan säkkiä jos noin vituttaa.Minä en selvästikään ollut mielipiteineni yksin tässä ketjussa. Ja mitä tulee vihamielisyyteen, et sinäkään kovin kauniisti muista vastaajista kirjoittanut.
Unelmia toki saa ja pitääkin olla, mutta toteutuksen kannalta on eduksi, jos pariskunta jakaa ne keskenään. Nyt niin ei ole käynyt, eikä siitä auta miestäkään syyllistää.- Justus Maximus
ettei parisuhde ole naisen unelmien toteuttamista varten eikä sitä ole talonkaan takia järkevää uhrata.
Ketjun aloittaja tyydyttäköön rakentamisen haluaan niitä koirankoppeja kyhäilemällä, mutta jättäköön omakotitalorakentamisen niille, jotka siihen kykenevät ja sitä haluavat harjoittaa. - Pekka Peukalo
Taitaa rouva olla noussut väärällä jalalla :P
- Apollo
Ratikkakuski kirjoitti:
Minä en selvästikään ollut mielipiteineni yksin tässä ketjussa. Ja mitä tulee vihamielisyyteen, et sinäkään kovin kauniisti muista vastaajista kirjoittanut.
Unelmia toki saa ja pitääkin olla, mutta toteutuksen kannalta on eduksi, jos pariskunta jakaa ne keskenään. Nyt niin ei ole käynyt, eikä siitä auta miestäkään syyllistää.Oijoi, kylläpä sitä ollaan mieheksi varsin herkkänahkaista sorttia.
Kyllä minun vasteeni oli pientä siihen verrattuna mitä herra Ratikkakusi päästeli.
"Unelmia toki saa ja pitääkin olla, mutta toteutuksen kannalta on eduksi, jos pariskunta jakaa ne keskenään." Luepa tuo ketju ihan huviksesi uudestaan. Vastaus tähänkin löytyi sieltä.
En jatka keskustelua tästä sillä ilmiselvästi ajatuksemme ei kohtaa millään tasolla.
- YogaYin
Kaikille vastaajille jotka kuvittelitte olevanne jotenkin fiksuja ja jostain käsittämättömästä syystä yläpuolellani: ääliövastauksenne voitte tunkea sinne mihin aurinko ei paista.
Siitä tosin kiitän luojaa että jälleen kerran sain todisteen siitä kuinka uskomattoman fiksun miehen olen rinnalle saanut. Nimittäin jos teihin vertaa.
Varsinaisia alisuorittajia koko sakki.
Kateellisiakin kaiketi, pikkuruisessa kaksiossa Korson perukoilla on varmaan aika upeaa asua vai mitä? Ja vain haaveilla jostain paremmasta.
Pitäkää te koirankoppinne, tämä tyttö laittaa tuulemaan.- suuttuneena
Annatko pillua?
- itsekin
Kiitos itsellesi mielipiteitä herättäneestä aloituksesta. Noin kovin ei sentään olisi ollut aihetta provosoitua. Jatkamme edelleen rouvan kanssa valitsemallamme tiellä ja asumme onnellisina ja niin vaatimattomina kerrostalo-osakkeessamme. Emme haaveile leveämmästä asumisesta ja välttelemme turhan omistamisen aiheuttamia murheita.
Elämässä on muutakin kuin rakentaminen, asuminen, omistaminen ja päätön touhuaminen. Rauhaa et voi löytää etsimällä, usein se on synnynnäinen ominaisuus. - palstalla.
itsekin kirjoitti:
Kiitos itsellesi mielipiteitä herättäneestä aloituksesta. Noin kovin ei sentään olisi ollut aihetta provosoitua. Jatkamme edelleen rouvan kanssa valitsemallamme tiellä ja asumme onnellisina ja niin vaatimattomina kerrostalo-osakkeessamme. Emme haaveile leveämmästä asumisesta ja välttelemme turhan omistamisen aiheuttamia murheita.
Elämässä on muutakin kuin rakentaminen, asuminen, omistaminen ja päätön touhuaminen. Rauhaa et voi löytää etsimällä, usein se on synnynnäinen ominaisuus.Se tekee niinkun muutkin palstan inttäjä-ämmät. Vaihtaa nickinsä ja palaa kuin kameliontti.
- YogaYin
palstalla. kirjoitti:
Se tekee niinkun muutkin palstan inttäjä-ämmät. Vaihtaa nickinsä ja palaa kuin kameliontti.
Ei käynyt mielessäkään. Ei muutaman ääliön vastaus vaikuta kirjoituksiini tuon taivaallista. Jos niistä nokkaan ottaisi, saisi nickia vaihtaa 3 krt tunnissa.
Itselläsi taitaa olla kokemusta asiasta kun niin asiasta tunnuit niin tietävän.
Ja eikun plaraamaan rakentamiseen liittyviä esitteitä, heipparallaa sullekin vaan, herra "Palstalla". - teki.
YogaYin kirjoitti:
Ei käynyt mielessäkään. Ei muutaman ääliön vastaus vaikuta kirjoituksiini tuon taivaallista. Jos niistä nokkaan ottaisi, saisi nickia vaihtaa 3 krt tunnissa.
Itselläsi taitaa olla kokemusta asiasta kun niin asiasta tunnuit niin tietävän.
Ja eikun plaraamaan rakentamiseen liittyviä esitteitä, heipparallaa sullekin vaan, herra "Palstalla".Tunnusti itse.
- YogaYin
teki. kirjoitti:
Tunnusti itse.
Jaa. Mitä se tähän liittyy? Talonrakentamiseen? Pysy aiheessa aasi.
Käsittääkseni täällä pyörii liuta "miehiä" jotka ovat muuttaneet paitsi nickinsä, myös koko persoonallisuutensa. Ettet olisi sinä, mr. "teki".
Lässytä nyt jossain muualla. Näin idioottimaisiin juttuihin vastaaminen on silkkaa ajanhukkaa.
Ai niin, Apollo. Taidat olla kiinnostunut jos noin paljon siitäkin tiedät. Pyydä puhnro ja kysele lisää kun olet noin julmetun utelias urpo. - välillä
YogaYin kirjoitti:
Käsittääkseni täällä pyörii liuta "miehiä" jotka ovat muuttaneet paitsi nickinsä, myös koko persoonallisuutensa. Ettet olisi sinä, mr. "teki".
Lässytä nyt jossain muualla. Näin idioottimaisiin juttuihin vastaaminen on silkkaa ajanhukkaa.
Ai niin, Apollo. Taidat olla kiinnostunut jos noin paljon siitäkin tiedät. Pyydä puhnro ja kysele lisää kun olet noin julmetun utelias urpo.Se sopii varmaan sulle paremmin kuin rakentaminen.
- Remontti-Reiska.
YogaYin kirjoitti:
Ai niin, Apollo. Taidat olla kiinnostunut jos noin paljon siitäkin tiedät. Pyydä puhnro ja kysele lisää kun olet noin julmetun utelias urpo.Lopettaisit jo sisustus- ja rakennusohjelmien katselun ja -lehtien lukemisen, niin rauhoitut. Kivahan olisi tietenkin brilienteerata kevereille, miten teillä on niiiiiin ihqu koti. Mmmm.....
Uskaltaisitko muuten näyttää keskustelun miehellesi, jonka ihanuuden tänään tajusit? - remonttireiskalle
Remontti-Reiska. kirjoitti:
Lopettaisit jo sisustus- ja rakennusohjelmien katselun ja -lehtien lukemisen, niin rauhoitut. Kivahan olisi tietenkin brilienteerata kevereille, miten teillä on niiiiiin ihqu koti. Mmmm.....
Uskaltaisitko muuten näyttää keskustelun miehellesi, jonka ihanuuden tänään tajusit?Eikö unelmia saisi olla?
Lopeta siis itse se purjehtija, auto- ja moottoripyörälehtien vahtaaminen, niin rauhoitut. Olisihan se niin kivaa, jos voisi kavereilleen brilienteerata, miten teillä on niin ihqu ökykallis paatti ;)Mmmmm....
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 703063
- 922855
- 512095
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201545- 151329
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51318Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131291Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131263- 181230
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241222