eli mistä voisi saada lisää tietoa kyseisestä harvinaisesta rodusta? mallorcanpaimenkoira kun ei anna googlettamalla kovin kummoista tulosta suomeksi. onko tämä rotu ns. laumanvartija?
kiitti kaikille
mallorcanpaimenkoira??
17
5019
Vastaukset
- löytyyköhän pentuja...?
Kokeile hakua "Perro de Presa Mallorquin" taikka "Ca de Bou"
ja tuossa alkuun:
http://www.bulldoginformation.com/presa-mallorquin.html
Ei vaikuttaisi olevan mikään laumanvartija, vaan mastiffi-tyyppinen taistelukoira. Tosin luin kovin nopeasti.- puhdasrotuinen
HUOM! EI OLE MALLORCANPAIMENKOIRA.
Ca de Bou on MALLORCAN MASTIFFI.
Espanjassa ei tunneta Ca de Bou'sta muita sana muotoja, ei koira ihmisiltä kysyttäessä.
Perro de Pressa Mallorquin = Ca de Bou - Dogo Mallorquin -Perro Dego Mallorquin ja suomessa
ainoastaan Mallorgan doggi.
Ca de Bou'ista tiedän jotain, mutten en Mallorcanpaimenkoirasta. - puhdasrotuinen
kuuluu ryhmä 1 eli siis paimentaviin koiriin.
Kennelliiton roduista löytyy rotumääritelmä
suomeksi.
Muutaman kuvan löydät alla olevasta linkistä
Minun tietääkseni suomessa on koira tai muutama
näitä koiria. Haastetta on luvassa, jos tälläisen
haluat ostaa ja harrastaa jotain tällä rodulla.
http://molosserdogs.com/modules.php?name=coppermine&file=displayimage&album=12&cat=0&pos=6
Kuten aikaisemmin kirjoitin tää ei ole
Ca de Bou = härkäkoira = Perro de Presa Mallorquin = Dogo Mallorquin.
Jos kiinnostaa nähdä ca de bou'ita livenä
joulumessarissa ja tammikuussa Lahden näyttelyssä mukana.
- sirkka
rotu tuli jokunen vuosi sitten. Yksi ainoa kappale.
Lähetin meiliä omistajalle, jolla siis tämä rotu on. Hollannista sen aikanaan sai, mutta ko. kennel ei enää "tuota" tätä rotua. Omistaja olisi teettättänyt pentuja, jos se olisi ollut mahdollista.
Itsekin olen etsimällä etsinyt mallorcan paimenkoiraa, ca de bestiaria. Ei löydy.
Pitääköhän lähteä mallorcalle hakemaan, siellähän niitä on. JOS löydät koiran, ilmoittele tälle palstalle, minä olen valmis ottamaan myös tälläisen uljaan mustan.- puhdasrotuinen
utelias ja kysyä.
Kyllä minä tiesin tästä koirasta, kun olin häneen
yhteydessä.
Oletko ollut yhteydessä Mallorcalaisiin kasvattajiin?
Tiedätkö heistä nimeltä tai kenneliä, joilla olis
kyseisiä koiria?
Rotu on kova ja hyvin haastava kasvattaa. - sirkka
puhdasrotuinen kirjoitti:
utelias ja kysyä.
Kyllä minä tiesin tästä koirasta, kun olin häneen
yhteydessä.
Oletko ollut yhteydessä Mallorcalaisiin kasvattajiin?
Tiedätkö heistä nimeltä tai kenneliä, joilla olis
kyseisiä koiria?
Rotu on kova ja hyvin haastava kasvattaa.En ole ollut kasvattajiin yhteydessä. Pitäisi osata ehdottomasti puhua espanjaa. Ehkä joku, joka osaa, voisi olla yhteydessä joihinkin klubiloihin Espanjassa, josta voisi kysellä.
Niin..rodun kovuudesta olen lukenut yhtä sun toista..niinkuin kuulee muistakin roduista:) - puhdasrotuinen
sirkka kirjoitti:
En ole ollut kasvattajiin yhteydessä. Pitäisi osata ehdottomasti puhua espanjaa. Ehkä joku, joka osaa, voisi olla yhteydessä joihinkin klubiloihin Espanjassa, josta voisi kysellä.
Niin..rodun kovuudesta olen lukenut yhtä sun toista..niinkuin kuulee muistakin roduista:)englantia ja kirjoittavat monet kasvattajat.
Meidän koiriemme kasvattaja asustaa Mallorcalla.
Haluatko, että kysymme häneltä Bastiareista?
Niin, jokaisessa koirassa on määrätynlaista
kovuutta, mutta sen ylös kasvattaminen onkin
jo toinen juttu, että pärjää tilanteessa kuin tilanteessa. - sirkka
puhdasrotuinen kirjoitti:
englantia ja kirjoittavat monet kasvattajat.
Meidän koiriemme kasvattaja asustaa Mallorcalla.
Haluatko, että kysymme häneltä Bastiareista?
Niin, jokaisessa koirassa on määrätynlaista
kovuutta, mutta sen ylös kasvattaminen onkin
jo toinen juttu, että pärjää tilanteessa kuin tilanteessa.olla mahdollista, että kohdalleni osuisi noin ystävällinen ihminen?
Tottakai haluan, että kyselet!! Mitä koiria itselläsi on?
1/2 vuotta olen koneelta etsinyt edes jotain, mihin voisi tarttua. Odottelen mielenkiinnolla, mitä jatkossa. - Raijuli
sirkka kirjoitti:
olla mahdollista, että kohdalleni osuisi noin ystävällinen ihminen?
1/2 vuotta olen koneelta etsinyt edes jotain, mihin voisi tarttua. Odottelen mielenkiinnolla, mitä jatkossa.Meillä on ca de bou'ita eli härkäkoiria, joka on Mallorcan mastiffi.
Oikeastaan muistuttaa enemmänkin amstaffia pään
alueelta, kun rodulla on ruusukorvat.
Laitamme huomenna kyselyn Bastiareista, kun olemme kyselemässä pentumme lentoa.
On meillä borkku ja perunkarvattomia keskikokoa.
Jos kiinnostaa ca de bout, niihin voi tulla tutustumaan. - sirkka
Raijuli kirjoitti:
Meillä on ca de bou'ita eli härkäkoiria, joka on Mallorcan mastiffi.
Jos kiinnostaa ca de bout, niihin voi tulla tutustumaan.kiinnostaa enemmän tämä bestiar.
On uskomatonta, että on joku, joka voisi kysellä. En ole todeksi uskoa tätä.
Mutta tuhannet kiitokset etukäteen. Ilmoitellaan. - raijuli
sirkka kirjoitti:
olla mahdollista, että kohdalleni osuisi noin ystävällinen ihminen?
1/2 vuotta olen koneelta etsinyt edes jotain, mihin voisi tarttua. Odottelen mielenkiinnolla, mitä jatkossa.Tässä on linkki sinulle Sirkka.
Koiriemme kasvattaja ei vastannut kyselyymme,
kun kirjoitimme hänelle.
Toivottavasti saat tästä linkistä tietoa ja apua.
http://www.nijmeijer.com/cadebestiar/ca_de_bestiar.htm
http://www.cadebestiar.nl/
Olen etsinyt koiria aikani kuluksi, kun en voi muutakaan tehdä. - Sirkka
raijuli kirjoitti:
Tässä on linkki sinulle Sirkka.
Koiriemme kasvattaja ei vastannut kyselyymme,
kun kirjoitimme hänelle.
Toivottavasti saat tästä linkistä tietoa ja apua.
http://www.nijmeijer.com/cadebestiar/ca_de_bestiar.htm
http://www.cadebestiar.nl/
Olen etsinyt koiria aikani kuluksi, kun en voi muutakaan tehdä.kasvattajalle niin kiirus ettei kerkee..? Toivottavasti.
Oon käynyt monesti noilla sivuilla, mutta onhan se hankalaa, vaikka jonkin verran englantia osaan.
Kaikki se mitä koiran hankintaan liittyy, kuljetukset, rokotukset jne,jne. Valtavasti kaikkea.
En kyllä oleta selviäväni yksin.
Olen kyllä valmis odottamaan pidemmänkin aikaa.
Voin kyllä yrittää jotain tehdä, vaikka kysellä.
Ilmoittele, jos saat jotakin tietoa. - Raijuli
Sirkka kirjoitti:
kasvattajalle niin kiirus ettei kerkee..? Toivottavasti.
Oon käynyt monesti noilla sivuilla, mutta onhan se hankalaa, vaikka jonkin verran englantia osaan.
Kaikki se mitä koiran hankintaan liittyy, kuljetukset, rokotukset jne,jne. Valtavasti kaikkea.
En kyllä oleta selviäväni yksin.
Olen kyllä valmis odottamaan pidemmänkin aikaa.
Voin kyllä yrittää jotain tehdä, vaikka kysellä.
Ilmoittele, jos saat jotakin tietoa.tullut.
Koiriemme kasvattaja on vähä kirjoitteinen mies.
[email protected]
Yritäppäs kirjoittaa tuohon ja kysy kasvattajaa rodulle Ca de Bastiarille.
Kai sulla on joku tuttu, joka osaa kirjoittaa ja lukea, jos tunnet että, et itse voi.
Laita viestiä, että tarvitsetko apua kirjoittamiseen. - Minää....
Raijuli kirjoitti:
Meillä on ca de bou'ita eli härkäkoiria, joka on Mallorcan mastiffi.
Jos kiinnostaa ca de bout, niihin voi tulla tutustumaan.Niin montako teillä on niitä onko suomeen tulossa pentuja kun jossain oli sillai? Kysyin joskus kennelliitosta kyseisestä rodusta niin eipä ollu paljon innostusta auttaa vaan väitti ettei ole edes koko rotua olemassa mut olis kiva joskus nähdä luonnossa mallorkan doggi...
- kysellyt joiltain kasvattaj...
koska itseänikin kiinnostaa rotu! Tässä vähän mitä olen saanut selville:
Mailasin tuolle hollantilaiselle kasvattajalle, jolta se Suomen ainoa mallorcanpaimenkoira on hankittu. Hän sanoi, ettei kasvata enää rotua, mutta sanoi että jos olen kiinnostunut koirasta, ainoa vaihtoehto taitaa olla tuoda Mallorcalta se. Amerikassakin on yksi hänen kasvattinsa samasta pentueesta kuin Suomen yksilö, mutta koska jenkeissäkään ei taida olla muita yksilöitä sinne tuskin pentuja syntyy, jolleivät nämä amerikkalaiset sitten löydä urosta. Mutta eiköhän hyvien siitosurosten hankalasta löytämisestä kerro sekin, että tämä Suomen koiran omistajakaan ei löytänyt sopivaa.
Olen myös mailannut eräälle saksalaiselle, joka omistaa rekisteröimättömän mallorcanpaimenkoiran. Saksassa on muuten hämmästyttävän paljon rekisteröimättömiä bestiareja ja sekarotuisia, jotka ovat pääosilta bestiareja. Se on harmillista, sillä kun rotu on muutenkin näin harvinainen, rekkaamattomien yksilöiden vienti Espanjan ulkopuolelle ja rodun sekoittuminen muihin rotuihin ei ainakaan auta sen tilannetta.
Kolmas paikka, jonne olen mailannut on eräs mannerespanjalainen (taisi olla Madridista tai Barcelonasta), jolle syntyi vuosi sitten pentuja. Mutta hän kertoi, ettei hänellä itsellään ole kuin kaksi Mallorcalta tuotua koiraa eli pentueen isä ja emä.
Sen suomalaisen mallorcanpaimenkoiran olen myös tavannut messukeskuksen näyttelyssä (kannattaa bongailla voittaja-näyttelyiden varalta, se on ollut nyt ainakin kahdessa viimeisimmässä voittajassa). Omiin silmiini on kyllä kaunis narttu. Omistajan kanssa juttelin ja hän kertoi, että mallorcalaiset eivät mielellään anna koiriaan pois, sillä he arvostavat sitä nimenomaan työkoirana ja haluavat säilyttää sen sellaisena eivätkä tehdä siitä seura- ja näyttelykoiraa.
Kaiken kaikkiaan olen siis ymmärtänyt, että paras on lähteä etsimään kasvattajia suoraan Mallorcalta. Mutta kuten tuosta kävi ilmi, jos hankit mallorcalaisen, hanki se työkoiraksi. Se on toiminut karjan vahtina jo vuosisatoja ja on arvostettu koira siihen hommaan. Minultakin rupesi innostus loppumaan, kun tajusin että tuskin minulla olisi mahdollisuus tarjota sille sen alkuperäisiä työtehtäviä. Siksi olen luopunut ajatuksesta bestiarista omana koiranani. Se on hieno koira, ja sillä on monia ominaisuuksia joita itse arvostan (mm. itsenäisyys, määrätietoisuus, kestävyys ja kovuus) mutta se ei vain sovi yhteen harrastus- ja aktiviteettitoiveideni kanssa.
Suomalaisen bestiarin omistaa eräs ibizanpodenco-kasvattaja. Mailaapa hänelle, täältä varmaan löytyy oso: http://www.geocities.com/cadebestiar - jormapietinen
- Ca de bou-fani
Olen rotua katsellut jo jonkin aikaa ja tuo osoite alkoi heti houkutella. Pentujakin tulossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eroa Orpo! Orpo eroa!
Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa2143200Riikan vappumiljardin maksavat sairaat, vanhukset ja kuolleiden omaiset
Vappumiljardi, eli Riikan päätös laskea yhteisöveroa kaksi prosenttiyksikköä 18 prosenttiin, vie verotuloja noin miljard192321Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,3222017SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa
Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän791992Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava1081911Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti
Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --251731Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä
Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.311618Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue311429Menettämisestä
Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?1211301Särkyneelle sydämelle
Särjin sun sydämen En voi lakata itkemästä Minuun tekee kipeää Koska sinuunkin. Että näin.. En ole runoilija😂301170