Al_Capo. onko sinulla lupa linkittää tiehallinnon kuvia?
http://www.tiehallinto.fi/servlet/page?_pageid=70&_dad=julia&_schema=PORTAL30&menu=1009&_pageid=71&linkki=1637&julkaisu=834&kieli=fi
Ote sieltä.
Muun materiaalin osalta tilanne on sellainen, että osa aineistosta (pääasiassa kuvia) on ostettu "vain tähän käyttöön". Muu materiaali on omaa tekemäämme. Ongelmien välttämiseksi linkittämiseen pitää pyytää lupa Tiehallinnon viestinnästä.
Al_Capolle
22
3063
Vastaukset
- Al_Capo
Onko sinulla lupa tuohon linkitykseen? Olet myös suoraan kopioinut osan tekstistä.
- antakaa surkastua pois
Nämä mokomat palstat, joissa ei ole johdonmukaisuutta, eikä tiedollista sisältöä, eivät ansaitse elämistä. Alempana erään toisen kanssa kysyn palstan linjaa sensuuriasiassa ja linkityksessä. Mitään vastausta ei näy tulevan. Se kertoo ylimielisyydestä, jolla on kansanomainenkin nimitys. Toisaalta sallitaan kirjoittajien mielenterveyteen, ulkomuotoon, poliittiseen katsomukseen ja uskontoon liittyvät herjat. Ne tarkoissa tutkimuksissa lähestyvät herjaamista ja julkista panettelua. Lopulta ollaan niin neitimäisen hipiäistä, kun puhutaan SKAL, AKT tai firman nimistä. Nyt tämä alcopo ja siihen liitetty lapsellinen sotku vaikuttaa teinipoikien jupakalta.
- pulmiin joutunut
En ota sinänsä kantaa Al Capon kuvien sisältöön, mutta periaateiltaan Eniro vetää sitä linjaa, mitä sen kuuluukin palstan ylläpitäjänä pitää. Ollaanhan "oikeassa elämässäkin" esimerkiksi erilaisten seminaariesitysten materiaalissakin tarkkoja. Olen itse törmännyt tähän ja minua on pyydetty poistaman joitain osia esityksistä. Eli Eniron kuuluukin toimia noin.
Tätä Al Capoa kyllä ihmettelin lukiessani eilen hänen aloittamaa viestiketjua. Joku sanoi, ettei kyseinen henkilö ymmärrä suomea ja oli kai siinä oikeassa. - ei näy mitään neideiltä
Vastauksen saaminen näyttää viipyvän. Sensuuri toimii muutamassa minuutissa. Olen "antakaa surkastua pois" kanssa samaa mieltä. Kokonainen palsta kun jahtaa yhtä alcapoa ja niitä, jotka kirjoittaa SKAL:lin asioista, niin miksi pitää olla olemassa?
- pitäisi
ei näy mitään neideiltä kirjoitti:
Vastauksen saaminen näyttää viipyvän. Sensuuri toimii muutamassa minuutissa. Olen "antakaa surkastua pois" kanssa samaa mieltä. Kokonainen palsta kun jahtaa yhtä alcapoa ja niitä, jotka kirjoittaa SKAL:lin asioista, niin miksi pitää olla olemassa?
Siis tämähän on ilmainen keskustelupalsta. Ylläpito voi vapaasti tehdä mitä vain ilman selityksiä. Käyttäkää nyt järkeä. Eikä tuo Al Capon kapinointi tunnu ihan viisaalta. Noiden kuvien osalta asiat on tehty selväksi, mutta herra vain jatkaa pelleilyään.
Palstan linjaus sensuuriasiassa on paljonkin myös teidän lukijoitten käsissä.
Jokaisen kirjoituksen kohdalla on sellainen punaisella pohjalla valkoinen käsi ja teksi ilmoita asiattomasta viestistä.
Ensiksi valituksen lukee suomi24 ylläpito ja jos perustelut poistoon on järkevä niin ylläpito poistaa sen, myös minä saan kyseisen viestin. Useesti vaan käy niin että ylläpito on sen jo poistanut kun minä avaan koneen töitten jälkeen.
Jos sinun mielestä täälä on kirjoitettu mielenterveyteen, ulkomuotoon, poliittiseen katsomukseen, ja uskontoon liittyviä herjoja niin tee niistä ilmoitus asiattomasta viestistä, ja muista PERUSTELLA valituksesi niin varmastikkin se silloin poistetaan.
Se jos sieltä on poistettu SKAL, AKT tai nimellämainitun firman juttuja, ei tarkoita sitä että minä henkilökohtaisesti olisin poistanut ne, yleensä poistoon liittyvän perustelun on tehnyt joku tämän palstan lukija.- Jätänpä mainitsematta
RK-asentaja kirjoitti:
Palstan linjaus sensuuriasiassa on paljonkin myös teidän lukijoitten käsissä.
Jokaisen kirjoituksen kohdalla on sellainen punaisella pohjalla valkoinen käsi ja teksi ilmoita asiattomasta viestistä.
Ensiksi valituksen lukee suomi24 ylläpito ja jos perustelut poistoon on järkevä niin ylläpito poistaa sen, myös minä saan kyseisen viestin. Useesti vaan käy niin että ylläpito on sen jo poistanut kun minä avaan koneen töitten jälkeen.
Jos sinun mielestä täälä on kirjoitettu mielenterveyteen, ulkomuotoon, poliittiseen katsomukseen, ja uskontoon liittyviä herjoja niin tee niistä ilmoitus asiattomasta viestistä, ja muista PERUSTELLA valituksesi niin varmastikkin se silloin poistetaan.
Se jos sieltä on poistettu SKAL, AKT tai nimellämainitun firman juttuja, ei tarkoita sitä että minä henkilökohtaisesti olisin poistanut ne, yleensä poistoon liittyvän perustelun on tehnyt joku tämän palstan lukija."Sheriffit voivat edelleen halutessaan vastata asialliseen heihin kohdistuvaan kritiikkiin. Kommentointi on jopa suositeltavaa silloin, jos kyse on esimerkiksi käyttäjän tietämättömyydestä sääntöjen suhteen. Voitte käyttää asiassa omaa harkintaa."
- .........
vanha kunnon bittivirran tuuppaustekniikka tämä vaan. peräisin S24 alkuajoilta ja käytössä pitkästä aikaa jälleen. poistoon joutaa tämä
- Al_Capo
http://alk.tiehallinto.fi/alk/kelikamerat/CA260840.jpg
Tiedot tuon kuvan aikoihin:
"TIE 4; HEINOLA, VIERUMÄKI 26.10.2006 08:32
ILMA -2.1 °C
TIE -1.9 °C
SADE POUTA
KELI MAHDOLLISESTI LIUKAS"
Kunpa vaan kaikki kuljettajat tuonkin liukkausmahdollisuuden tiedostaisivat.- oioioi
Ei taida onnistua linkittää yhtäkään kuvaa,jossa ei näkyis henkilöautojen tappituntumalla ajoa? Tuossa rekkojen edellä henkilöauto porukka kiusaa jotain isompaa autoa? Ja ne turvavälit...rekkakuskillekkin tulee ahdistava olo noin lähellä ajamisesta.
- Al_Capo
oioioi kirjoitti:
Ei taida onnistua linkittää yhtäkään kuvaa,jossa ei näkyis henkilöautojen tappituntumalla ajoa? Tuossa rekkojen edellä henkilöauto porukka kiusaa jotain isompaa autoa? Ja ne turvavälit...rekkakuskillekkin tulee ahdistava olo noin lähellä ajamisesta.
Henkilöautokuskeista se tappituntumalla ajaminen onkin helppo uskoa, raskasta ajoneuvoa kuljettavasta ei. Onneksi poliisi on nyt ottanut jostain kumman syystä ajovälit tehotarkkailuun: http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=4500000000001166&posting=22000000020737029
Poliisi nyt hiukan ryhtyi helpottamaan minun asiaani, onneksi. "Ähäkutti" kaikille sakot saaville ajoneuvon kokoon katsomatta. - väillä
Al_Capo kirjoitti:
Henkilöautokuskeista se tappituntumalla ajaminen onkin helppo uskoa, raskasta ajoneuvoa kuljettavasta ei. Onneksi poliisi on nyt ottanut jostain kumman syystä ajovälit tehotarkkailuun: http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=4500000000001166&posting=22000000020737029
Poliisi nyt hiukan ryhtyi helpottamaan minun asiaani, onneksi. "Ähäkutti" kaikille sakot saaville ajoneuvon kokoon katsomatta.Nyt oli liikkuva aloittanut tehokamppanjansa. Kaikki sakotettavat oli kyllä henkilautoja. Yhtään rekkaa ei rysään tarttunut tunnin aikana.
- Al_Capo
väillä kirjoitti:
Nyt oli liikkuva aloittanut tehokamppanjansa. Kaikki sakotettavat oli kyllä henkilautoja. Yhtään rekkaa ei rysään tarttunut tunnin aikana.
En kyllä yhtään yllättyisi, vaikka yhtään rekkakuskia ei saataisi kiinni liian lähellä ajamisesta kampanjan aikana, sen verran hyvin pelaa tiedotukset. Kyllä minä tiedän, on tullut ajettua rekan edellä kyltti ja vilkut katolla. Vielä nykyäänkin satunnaiset tutut vastakkaiseen suuntaan mennessään kysäisevät mahdollisista ratsiapaikoista ja tulee joskus varoiteltuakin ihan oma-aloitteisesti.
- Seppuku
Al_Capo kirjoitti:
En kyllä yhtään yllättyisi, vaikka yhtään rekkakuskia ei saataisi kiinni liian lähellä ajamisesta kampanjan aikana, sen verran hyvin pelaa tiedotukset. Kyllä minä tiedän, on tullut ajettua rekan edellä kyltti ja vilkut katolla. Vielä nykyäänkin satunnaiset tutut vastakkaiseen suuntaan mennessään kysäisevät mahdollisista ratsiapaikoista ja tulee joskus varoiteltuakin ihan oma-aloitteisesti.
Tuossa Liikkuvan Poliisin pojat melko lähellä kun heinolassa paahdoin menemään pohjoista kohti. Semmonen 12 metriä oli väliä kun peruutuskameran avulla tarkistin matkan, ja vieläpä 82 km/h:n nopeudessa Eli tosiaan näyttävät esimerkkiä muille autoilijoille. Eikä kyseisiä kavereita näyttänyt haittaavan se että heidän kontissaan kiinni ajeli toyota avensis samanlaisella välimatkalla..
Pitäs melkein hankkia nauhottavat kamerat yhdistelmään että saisi kuvattua kaikki vaaratilanteet päivässä N: 20-40 kpl henkilöautojen aiheuttamia vaaratilanteita ohituksissa, kolmiontakaa tulemisissa, ylinopeuksissa yms.. Jatkuvasti saa olla polkemassa jarrua ja luopumassa omista oikeuksistaan liikenteessä, että joku "keskivertoa parempi kuljettaja" pääsee nissan micrallansa noin 5 sek nopeammin kotiinsa.
Ja teinpä pienen testin tuossa eräs päivä.. Nyt kun on talvinopeus rajoitukset laitettu 80 km/h tuossa nelostiellä niin : pistinpä 5 min ajaksi nopeuden 89 km/h ja yhdeksän kymmenestä henkilöautosta ohitti ja jatkoi matkaansa semmoisella 100 kilometrin tuntivauhdilla! Ja se yksi mikä yleensä jäi sinne viimeiseksi oli paketti-auto.
Tästä voi päätellä sen että kyllä ne h-autot tulee ohi, vaikka ajais täysperällä 140 km/h 80 km/h rajoituksella!
Se on kumma juttu että jos joku ajaa raskaalla-kalustolla 89 km/h niin sehän on aivan kamalaa!
Olet heti liikenneterroristi ja kaahari! Ja jos ajat 80 km/h niin olet saatanan hidastelija & tientukko! Sanokaapa nyt että mitä vauhtia sitä pitäisi sitten ajaa?!
AL_capohan voisi kaikkitietävänä ja valaistuneena viisaana vaikka ystävällisesti vastata! Olethan sentään "monen miljoonan kilometrin mies" -joita löytyy tästä maasta n 3 miljoonaa muuta. - Al_Capo
Seppuku kirjoitti:
Tuossa Liikkuvan Poliisin pojat melko lähellä kun heinolassa paahdoin menemään pohjoista kohti. Semmonen 12 metriä oli väliä kun peruutuskameran avulla tarkistin matkan, ja vieläpä 82 km/h:n nopeudessa Eli tosiaan näyttävät esimerkkiä muille autoilijoille. Eikä kyseisiä kavereita näyttänyt haittaavan se että heidän kontissaan kiinni ajeli toyota avensis samanlaisella välimatkalla..
Pitäs melkein hankkia nauhottavat kamerat yhdistelmään että saisi kuvattua kaikki vaaratilanteet päivässä N: 20-40 kpl henkilöautojen aiheuttamia vaaratilanteita ohituksissa, kolmiontakaa tulemisissa, ylinopeuksissa yms.. Jatkuvasti saa olla polkemassa jarrua ja luopumassa omista oikeuksistaan liikenteessä, että joku "keskivertoa parempi kuljettaja" pääsee nissan micrallansa noin 5 sek nopeammin kotiinsa.
Ja teinpä pienen testin tuossa eräs päivä.. Nyt kun on talvinopeus rajoitukset laitettu 80 km/h tuossa nelostiellä niin : pistinpä 5 min ajaksi nopeuden 89 km/h ja yhdeksän kymmenestä henkilöautosta ohitti ja jatkoi matkaansa semmoisella 100 kilometrin tuntivauhdilla! Ja se yksi mikä yleensä jäi sinne viimeiseksi oli paketti-auto.
Tästä voi päätellä sen että kyllä ne h-autot tulee ohi, vaikka ajais täysperällä 140 km/h 80 km/h rajoituksella!
Se on kumma juttu että jos joku ajaa raskaalla-kalustolla 89 km/h niin sehän on aivan kamalaa!
Olet heti liikenneterroristi ja kaahari! Ja jos ajat 80 km/h niin olet saatanan hidastelija & tientukko! Sanokaapa nyt että mitä vauhtia sitä pitäisi sitten ajaa?!
AL_capohan voisi kaikkitietävänä ja valaistuneena viisaana vaikka ystävällisesti vastata! Olethan sentään "monen miljoonan kilometrin mies" -joita löytyy tästä maasta n 3 miljoonaa muuta.Olen minäkin tehnyt havaintoja poliisin tempuista, selvästä painostuksesta ylinopeuteen sivarilla ja puskurissa roikkumisesta virka-autoilla ja moottoripyörällä. Tuli kyllä kiroiltua oikein kunnolla, kun ei sattunut olemaan kamera taakse suunnattuna silloin, kun hiillostivat. Muutaman kuvan olen onnistunut nappaamaan edelläni ajavasta poliisiajoneuvosta, joa ajaa liian lähellä edellään ajavaa, mutta ne ovat olleet liian etäältä ja huonosta kuvakulmasta otettuja. Joskus se vielä tulee onnistumaan.
"20-40 kpl henkilöautojen aiheuttamia vaaratilanteita ohituksissa, kolmiontakaa tulemisissa, ylinopeuksissa yms.. Jatkuvasti saa olla polkemassa jarrua ja luopumassa omista oikeuksistaan liikenteessä, että joku "keskivertoa parempi kuljettaja" pääsee nissan micrallansa noin 5 sek nopeammin kotiinsa."
Aivan, nämä sivuteiltä kolmion takaa kiireellä eteen tulevat ovat mielestäni jotenkin lisääntyneet aivan viime vuosina, mikähän siinäkin lie? Jarrua joudun usein polkemaan minäkin henkilöautolla, kun vaikka esim. asuntovaunua hinaava haluaa ehtiä kolmion takaa eteeni. Sitten kun siihen eteen on ehditty, niin kiire loppuu siihen!
"Ja teinpä pienen testin tuossa eräs päivä.. Nyt kun on talvinopeus rajoitukset laitettu 80 km/h tuossa nelostiellä niin : pistinpä 5 min ajaksi nopeuden 89 km/h ja yhdeksän kymmenestä henkilöautosta ohitti ja jatkoi matkaansa semmoisella 100 kilometrin tuntivauhdilla! Ja se yksi mikä yleensä jäi sinne viimeiseksi oli paketti-auto."
Joo, noin voi olla nyt juuri, kun talvirajoitukset ovat vasta laitettu ja varsinainen talvi on vasta edessäpäin, mutta minä tein vastaavan testin edellisenä talvena silloin, kun voi sanoa talven todella alkaneen. Laitoin nopeudeksi 90 km/h ja sain ajaa kaikessa rauhassa, en saavuttanut ketään, eikä minua saavuttanut kuin muutamat pakettiautot, jotka menivät vauhdilla ohi.
"Tästä voi päätellä sen että kyllä ne h-autot tulee ohi, vaikka ajais täysperällä 140 km/h 80 km/h rajoituksella!"
No jaa, mieluummin minäkin siellä rekan edellä ajan kuin takana, mutta näkeehän noita rekkojen taakse liimautuneita henkilöautoja joka päivä, olipa sitten talvi-, tai kesärajoitukset.
"pistinpä 5 min ajaksi nopeuden 89 km/h"
Mitäs nopeutta sitten yleensä ajoit?
Aika paljon taakse kerääntynyt autoja, jos viidessä minuutissa ohi lappaa autoja niin paljon, että voi sanoa yhdeksän kymmenestä? Ilmeisesti aika hyvä ohituspaikkakin jossain, missä ei ole vastaantulijoita, hmm.. ohituskaistaosuudella ilmeisesti?
"Se on kumma juttu että jos joku ajaa raskaalla-kalustolla 89 km/h niin sehän on aivan kamalaa!"
Ei ole, vaan ainoastaan niiden mielestä, joilla nopeusmittari näyttää silloin satasta, tai yli. Niin ja tietysti myös silloin, jos on onnettomuuden osapuolena ja tutkinnassa käy selville tuo käytetty nopeus.
"Olet heti liikenneterroristi ja kaahari! Ja jos ajat 80 km/h niin olet saatanan hidastelija & tientukko! Sanokaapa nyt että mitä vauhtia sitä pitäisi sitten ajaa?!"
Tämä on helppo! Jos keliolosuhteet sallivat, niin aja satasen ja kahdeksankympin alueilla 85-88 km/h jos taaksesi näyttää kerääntyvän nopeampia. Alemmilla rajoitusalueilla noudata rangaistavuusrajoja, eli taajamissa max. 5 km/h ja muualla max. 10 %, nuo toleranssit oli poliisin sivuilla vielä jokin aika sitten.
Ikävähän se on niille risteysalueiden lyhyille pätkille pudottaa nopeus 80 -> 60 ja sitten taas kiihdyttää, mutta se on vaan tehtävä, vaikka kuinka typerältä tuntuisi. Typerintä on yrittää painostaa henkilöautoilija ajamaan paikan ohi ylinopeudella tulemalla puskuriin melkein kiinni.
"AL_capohan voisi kaikkitietävänä ja valaistuneena viisaana vaikka ystävällisesti vastata!"
Tyydyttikö vastaukseni, vai onko vielä jotain kysyttävää? - älä nuuo
Al_Capo kirjoitti:
Olen minäkin tehnyt havaintoja poliisin tempuista, selvästä painostuksesta ylinopeuteen sivarilla ja puskurissa roikkumisesta virka-autoilla ja moottoripyörällä. Tuli kyllä kiroiltua oikein kunnolla, kun ei sattunut olemaan kamera taakse suunnattuna silloin, kun hiillostivat. Muutaman kuvan olen onnistunut nappaamaan edelläni ajavasta poliisiajoneuvosta, joa ajaa liian lähellä edellään ajavaa, mutta ne ovat olleet liian etäältä ja huonosta kuvakulmasta otettuja. Joskus se vielä tulee onnistumaan.
"20-40 kpl henkilöautojen aiheuttamia vaaratilanteita ohituksissa, kolmiontakaa tulemisissa, ylinopeuksissa yms.. Jatkuvasti saa olla polkemassa jarrua ja luopumassa omista oikeuksistaan liikenteessä, että joku "keskivertoa parempi kuljettaja" pääsee nissan micrallansa noin 5 sek nopeammin kotiinsa."
Aivan, nämä sivuteiltä kolmion takaa kiireellä eteen tulevat ovat mielestäni jotenkin lisääntyneet aivan viime vuosina, mikähän siinäkin lie? Jarrua joudun usein polkemaan minäkin henkilöautolla, kun vaikka esim. asuntovaunua hinaava haluaa ehtiä kolmion takaa eteeni. Sitten kun siihen eteen on ehditty, niin kiire loppuu siihen!
"Ja teinpä pienen testin tuossa eräs päivä.. Nyt kun on talvinopeus rajoitukset laitettu 80 km/h tuossa nelostiellä niin : pistinpä 5 min ajaksi nopeuden 89 km/h ja yhdeksän kymmenestä henkilöautosta ohitti ja jatkoi matkaansa semmoisella 100 kilometrin tuntivauhdilla! Ja se yksi mikä yleensä jäi sinne viimeiseksi oli paketti-auto."
Joo, noin voi olla nyt juuri, kun talvirajoitukset ovat vasta laitettu ja varsinainen talvi on vasta edessäpäin, mutta minä tein vastaavan testin edellisenä talvena silloin, kun voi sanoa talven todella alkaneen. Laitoin nopeudeksi 90 km/h ja sain ajaa kaikessa rauhassa, en saavuttanut ketään, eikä minua saavuttanut kuin muutamat pakettiautot, jotka menivät vauhdilla ohi.
"Tästä voi päätellä sen että kyllä ne h-autot tulee ohi, vaikka ajais täysperällä 140 km/h 80 km/h rajoituksella!"
No jaa, mieluummin minäkin siellä rekan edellä ajan kuin takana, mutta näkeehän noita rekkojen taakse liimautuneita henkilöautoja joka päivä, olipa sitten talvi-, tai kesärajoitukset.
"pistinpä 5 min ajaksi nopeuden 89 km/h"
Mitäs nopeutta sitten yleensä ajoit?
Aika paljon taakse kerääntynyt autoja, jos viidessä minuutissa ohi lappaa autoja niin paljon, että voi sanoa yhdeksän kymmenestä? Ilmeisesti aika hyvä ohituspaikkakin jossain, missä ei ole vastaantulijoita, hmm.. ohituskaistaosuudella ilmeisesti?
"Se on kumma juttu että jos joku ajaa raskaalla-kalustolla 89 km/h niin sehän on aivan kamalaa!"
Ei ole, vaan ainoastaan niiden mielestä, joilla nopeusmittari näyttää silloin satasta, tai yli. Niin ja tietysti myös silloin, jos on onnettomuuden osapuolena ja tutkinnassa käy selville tuo käytetty nopeus.
"Olet heti liikenneterroristi ja kaahari! Ja jos ajat 80 km/h niin olet saatanan hidastelija & tientukko! Sanokaapa nyt että mitä vauhtia sitä pitäisi sitten ajaa?!"
Tämä on helppo! Jos keliolosuhteet sallivat, niin aja satasen ja kahdeksankympin alueilla 85-88 km/h jos taaksesi näyttää kerääntyvän nopeampia. Alemmilla rajoitusalueilla noudata rangaistavuusrajoja, eli taajamissa max. 5 km/h ja muualla max. 10 %, nuo toleranssit oli poliisin sivuilla vielä jokin aika sitten.
Ikävähän se on niille risteysalueiden lyhyille pätkille pudottaa nopeus 80 -> 60 ja sitten taas kiihdyttää, mutta se on vaan tehtävä, vaikka kuinka typerältä tuntuisi. Typerintä on yrittää painostaa henkilöautoilija ajamaan paikan ohi ylinopeudella tulemalla puskuriin melkein kiinni.
"AL_capohan voisi kaikkitietävänä ja valaistuneena viisaana vaikka ystävällisesti vastata!"
Tyydyttikö vastaukseni, vai onko vielä jotain kysyttävää?älä kehota ajamaan ylinopeutta korkeintaan 80 niinkun Shellin autot se on suurin sallittu kuorma-autolle Suomessa
- Al_Capo
älä nuuo kirjoitti:
älä kehota ajamaan ylinopeutta korkeintaan 80 niinkun Shellin autot se on suurin sallittu kuorma-autolle Suomessa
Käytännössä kuitenkin sallitaan rajoitusta suurempi nopeus, se on sanottu suoraan niin poliisien kuin tiehallinnonkin toimesta. Poliisien sivuilla sitä ei viimeksi, kun selailin, enää erikseen mainittu.
Enkä minä kehottanut, annoin vaan hyvän käytännön neuvon. - Seppuku
Al_Capo kirjoitti:
Olen minäkin tehnyt havaintoja poliisin tempuista, selvästä painostuksesta ylinopeuteen sivarilla ja puskurissa roikkumisesta virka-autoilla ja moottoripyörällä. Tuli kyllä kiroiltua oikein kunnolla, kun ei sattunut olemaan kamera taakse suunnattuna silloin, kun hiillostivat. Muutaman kuvan olen onnistunut nappaamaan edelläni ajavasta poliisiajoneuvosta, joa ajaa liian lähellä edellään ajavaa, mutta ne ovat olleet liian etäältä ja huonosta kuvakulmasta otettuja. Joskus se vielä tulee onnistumaan.
"20-40 kpl henkilöautojen aiheuttamia vaaratilanteita ohituksissa, kolmiontakaa tulemisissa, ylinopeuksissa yms.. Jatkuvasti saa olla polkemassa jarrua ja luopumassa omista oikeuksistaan liikenteessä, että joku "keskivertoa parempi kuljettaja" pääsee nissan micrallansa noin 5 sek nopeammin kotiinsa."
Aivan, nämä sivuteiltä kolmion takaa kiireellä eteen tulevat ovat mielestäni jotenkin lisääntyneet aivan viime vuosina, mikähän siinäkin lie? Jarrua joudun usein polkemaan minäkin henkilöautolla, kun vaikka esim. asuntovaunua hinaava haluaa ehtiä kolmion takaa eteeni. Sitten kun siihen eteen on ehditty, niin kiire loppuu siihen!
"Ja teinpä pienen testin tuossa eräs päivä.. Nyt kun on talvinopeus rajoitukset laitettu 80 km/h tuossa nelostiellä niin : pistinpä 5 min ajaksi nopeuden 89 km/h ja yhdeksän kymmenestä henkilöautosta ohitti ja jatkoi matkaansa semmoisella 100 kilometrin tuntivauhdilla! Ja se yksi mikä yleensä jäi sinne viimeiseksi oli paketti-auto."
Joo, noin voi olla nyt juuri, kun talvirajoitukset ovat vasta laitettu ja varsinainen talvi on vasta edessäpäin, mutta minä tein vastaavan testin edellisenä talvena silloin, kun voi sanoa talven todella alkaneen. Laitoin nopeudeksi 90 km/h ja sain ajaa kaikessa rauhassa, en saavuttanut ketään, eikä minua saavuttanut kuin muutamat pakettiautot, jotka menivät vauhdilla ohi.
"Tästä voi päätellä sen että kyllä ne h-autot tulee ohi, vaikka ajais täysperällä 140 km/h 80 km/h rajoituksella!"
No jaa, mieluummin minäkin siellä rekan edellä ajan kuin takana, mutta näkeehän noita rekkojen taakse liimautuneita henkilöautoja joka päivä, olipa sitten talvi-, tai kesärajoitukset.
"pistinpä 5 min ajaksi nopeuden 89 km/h"
Mitäs nopeutta sitten yleensä ajoit?
Aika paljon taakse kerääntynyt autoja, jos viidessä minuutissa ohi lappaa autoja niin paljon, että voi sanoa yhdeksän kymmenestä? Ilmeisesti aika hyvä ohituspaikkakin jossain, missä ei ole vastaantulijoita, hmm.. ohituskaistaosuudella ilmeisesti?
"Se on kumma juttu että jos joku ajaa raskaalla-kalustolla 89 km/h niin sehän on aivan kamalaa!"
Ei ole, vaan ainoastaan niiden mielestä, joilla nopeusmittari näyttää silloin satasta, tai yli. Niin ja tietysti myös silloin, jos on onnettomuuden osapuolena ja tutkinnassa käy selville tuo käytetty nopeus.
"Olet heti liikenneterroristi ja kaahari! Ja jos ajat 80 km/h niin olet saatanan hidastelija & tientukko! Sanokaapa nyt että mitä vauhtia sitä pitäisi sitten ajaa?!"
Tämä on helppo! Jos keliolosuhteet sallivat, niin aja satasen ja kahdeksankympin alueilla 85-88 km/h jos taaksesi näyttää kerääntyvän nopeampia. Alemmilla rajoitusalueilla noudata rangaistavuusrajoja, eli taajamissa max. 5 km/h ja muualla max. 10 %, nuo toleranssit oli poliisin sivuilla vielä jokin aika sitten.
Ikävähän se on niille risteysalueiden lyhyille pätkille pudottaa nopeus 80 -> 60 ja sitten taas kiihdyttää, mutta se on vaan tehtävä, vaikka kuinka typerältä tuntuisi. Typerintä on yrittää painostaa henkilöautoilija ajamaan paikan ohi ylinopeudella tulemalla puskuriin melkein kiinni.
"AL_capohan voisi kaikkitietävänä ja valaistuneena viisaana vaikka ystävällisesti vastata!"
Tyydyttikö vastaukseni, vai onko vielä jotain kysyttävää?"Mitäs nopeutta sitten yleensä ajoit?
Aika paljon taakse kerääntynyt autoja, jos viidessä minuutissa ohi lappaa autoja niin paljon, että voi sanoa yhdeksän kymmenestä? Ilmeisesti aika hyvä ohituspaikkakin jossain, missä ei ole vastaantulijoita, hmm.. ohituskaistaosuudella ilmeisesti"
Vastaus : Sitä lainmääräämää ajoneuvokohtaista nopeusrajoitusta eli tasan 80 km/h, (joka on suurin sallittu nopeus "pienessä" firmassamme) digipiirturin mukaan. Ja Kyseinen testi tuli tehtyä sysmä - joutsa välillä jossa on asflattityöt käynnissä. Ja ohituspaikoista sen verran että ohituskielto on voimassa melkein koko asfalttityö matkan.. Ja kello oli siinä neljä, iltapäivällä eli porukkaa kyllä riittää lahti - jyväskylä välillä siihen aikaan.
Ja sen verran vielä että kylläpä "irtoperä"-miehillä palaa hermot samantien kun on "köröttelijä" edessä. Kun eivät pääse ajamaan rajoitinta vasten /ilman rajoitinta -ties mitä nopeuksia. Kiireisin kaveri ohitti jyväskylään mennessä toivakanmäessä keltaisilla.. Olihan vastaantulijoilla ihmettelemistä!
- ettäs tiedät
Linkitys-asiaa et pysty muuttamaan. Se on oikeudessa kokeiltu, joten on olemassa ennakkopäätös.
- Selvä!
ettäs tiedät kirjoitti:
Linkitys-asiaa et pysty muuttamaan. Se on oikeudessa kokeiltu, joten on olemassa ennakkopäätös.
"Suomessa linkitystä koskevien kysymysten voidaan katsoa saaneen melko selvän perusratkaisun hallituksen esityksessä HE 28/2004. Sen perustelujen mukaan normaali linkitys on sallittua, lupia kyselemättä, kun taas upottaminen vaatii yleensä luvan."
- unohtui
Selvä! kirjoitti:
"Suomessa linkitystä koskevien kysymysten voidaan katsoa saaneen melko selvän perusratkaisun hallituksen esityksessä HE 28/2004. Sen perustelujen mukaan normaali linkitys on sallittua, lupia kyselemättä, kun taas upottaminen vaatii yleensä luvan."
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä762701Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2781545Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461497- 871351
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3991311Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3891253Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat38997Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik2899Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?
"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden254812Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun316805