Tanskandoggi hyökkäsi

miksi?

TOKO-treeneissä treenihallin toisessa päässä ollut tanskandoggiuros hyökkäsi hallin poikki hallin toisessa päässä olleen heelerinartun kimppuun. Heelerin kaveri bordercollie hyökkäsi dogin kimppuun. Heelerin kurkussa oli syvä reikä ja se on leikattu hätäleikkauksena. Heeler taistelee hengestään.

8

2952

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • päin

      missäpäin suomea tää on tapahtunut? kovin vaikea kenenkään mitään kommenttia tuohon antaa jos ei itse ole paikalla ollut.

      • samaista asiaa

        on jo puitu joka ikisellä kanavalla missä vähääkään on keskustelua koirista.
        Kuka sen tietää miksi näin on käynyt. Todella kamala tapaus ja toivottavasti koira selviytyy.
        Täällä ei kuitenkaan vastauksia kysymykseesi löydy. Itse ei paikalla ollut niin ei voi tietää miksi näin.


      • kaikilla
        samaista asiaa kirjoitti:

        on jo puitu joka ikisellä kanavalla missä vähääkään on keskustelua koirista.
        Kuka sen tietää miksi näin on käynyt. Todella kamala tapaus ja toivottavasti koira selviytyy.
        Täällä ei kuitenkaan vastauksia kysymykseesi löydy. Itse ei paikalla ollut niin ei voi tietää miksi näin.

        Tätä asiaa on puitu jokaisella koirakanavalla joten vaikuttaa lähinnä tanskandogin mustamaalaamiselta yhden tapauksen kohdalla. Yhdeltäkään palstalta ei vastausta kysymykseen tule koska vain paikalla olleet voivat jotain kommentoida jos hekään mitään nähneet. ison vaivan kirjoittaja näkee etsimällä kaikki koirakeskustelut ja laittamalla viestin niihin.


    • ....

      Tämä on kopioitu heeleri-palstalta ja on heeleri-koiran omistajan kírjoittama:
      Kuulin juuri tänään että tämä Helmin juttu on levinnyt vaikka mille kaikille keskustelupalstoille ja siellä käydään kiivaitakin keskusteluja....tämä on valitettavaa sillä tämä tarina oli tarkoitettu vaan tämän porukan luettavaksi.No toivottavasti ne "muutkin keskustelijat"lukevat tämän:
      Jokaisen koiranomistajan pahin painajainen on että oma koira loukkaantuu tavalla tai toisella,niin on nyt käynyt meidän perheessä ja kovasti panostamme nyt toipumispuoleen,ja toivon myös ettei toista osapuolta näin julkisesti haukuttaisi...siitä miten tapahtumat saivat alkunsa on parikin eri versiota,itse kerroin sen miten asian näin mutta kuulin sen verran tarkennusta nyt tapahtumiin että doggi ei ollut enää hyökkäyshetkellä toisella puolella harjoitustilaa vaan aivan meidän takanamme joten doggi ei hyökännyt sieltä kaukaa kimppuun vaan lähti omistajansa hallinnasta vasta metrien päästä ja kuten kirjoitinkin jo aiemmin omistaja sai koiransa kiitettävän nopeasti hallintaansa.Kirjoitan tämän oikaisun paikallaolleiden pyynnöstä ja haluan korostaa että EN SYYTÄ TAPAHTUMASTA KETÄÄN,näitä onnetomuuksia sattuu aina aika ajoin,ja nyt ikäväksi asiaksi koitui vaan osapuolten kohtuuton kokoero joka tietysti pahensi tilannetta.Helmillä on vielä kuumetta 40.3 astetta,muutoin typyli alkaa olla jo ihan mukavan pirteä,kyllä tämä tästä...
      Kiitos niille jotka olette asiallisesti kannustusta antaneet,ei tämä ole helppoa kenellekään osapuolelle.
      Ja tässä paikalla olleen näkijän kuvaus tilanteesta:
      Oikaisu tapahtumien kulkuun olin nimittäin itse paikalla.Toko:n jälkeen, (jota kyseisen pienen koiran omistaja veti) tanskandogin omistaja ilmoitti ottavansa vielä muutaman kerran agility puomin, jonka alastulo ikävä kyllä on aivan oven suussa,josta kyseinen ohjaaja tuli sisään omien koiriensa kanssa juuri kun doggi oli tulossa puomia pitkin, puomin ja pienen koiran välimatka ei ollut kuin korkeintaan 2.5m Josta doggi alastullessaan jatkoi matkaa pienen koiran päälle ja onneksi omistaja pääsi tilanteeseen nopeasti mukaan.Koska ohjaaja tiesi sisällä olevan irrallisen ison koiran kun lähti hakemaan omia koiria autosta niin varmaan myös tiesi että tällä kyseisellä koiralla ei ole ollut mitään ongelmia aiemmin (koska on ennenkin kouluttanut doggia ja omistajaa) tai että se olisi käynyt muiden koirien päälle, nimittäin itse en ainakaan tosi koiriani sisään jos tietäisin siellä olevan "tappajan" irti. Eli mitähän olisi pitänyt tehdä toisin kun koskaanhan et voi tietää mitä koira ajattelee tai mikä tässä tilanteessa laukaisi tmän kaltaisen reaktion. Osaakohan kukaan ajatella miltä kyseisen tanskandogin omistajasta tuntuu... Ei varmaan kovin hyvältä kun tarina vääristellään ja lisä väritetään niin että koirasta saadaan kylmäverinen tappaja. Ja ihan pieni oikaisu siihenkin että takki ei kyllä ollut yltä päältä veressä... Eli kun kerrotte näitä tarinoita niin olisi varmaan kaikkien kannalta paljon mukavampaa kun kerrottaisiin asiat niinkun ne on. Tosiasiahan on että aina sattuu ja tapahtuu kun ollaan koirien kanssa tekemisissä,en puolustele tanskandogin käytöstä millään tavalla. Mutta nää on aina niitä ikävimpiä tapauksia ja ehkä tämmöisessä kohtaa kannattaisi pohtia miksi näin kävi tai jos vaikka joku koiran ajatusmaailmaan perehtynyt osaisi antaa jotain vastauksia..?? Toivotaan Helmelle pikaista paranemita niin fyysisesti kuin henkisestikin.

      • tervejärkistä

        toimintaa ja oikaisua ko. valitettavan tapauksen suhteen!
        (koira)Maailma olisi paljon parempi, jos kaikki muutkin ihmiset olisivat NÄIN selvä järkisiä!


      • valitettavaa
        tervejärkistä kirjoitti:

        toimintaa ja oikaisua ko. valitettavan tapauksen suhteen!
        (koira)Maailma olisi paljon parempi, jos kaikki muutkin ihmiset olisivat NÄIN selvä järkisiä!

        Oman koirani kimppuun hyökkäsi taannoin kaksi (!) tanskandogia yllättäen. Omistaja ei kyennyt koiriaan hallitsemaan, kuten usein isojen koirien ollessa kyseessa. Suurin vika oli tietty omistajalla, mutta se ei suinkaan vähennä yhtään koirani kipuja tai omaa pelästymistäni. Eivät nekään koirat olleet "koskaan aikaisemmin mitään toisille teheneet"... Eläinlääkärikuluistakin jouduimme riitelemään.


      • mutta mitä olisit
        tervejärkistä kirjoitti:

        toimintaa ja oikaisua ko. valitettavan tapauksen suhteen!
        (koira)Maailma olisi paljon parempi, jos kaikki muutkin ihmiset olisivat NÄIN selvä järkisiä!

        sanonut jos hyökkääjä olisi ollut esim mastiffi?
        Spk? Husky?
        Olis ollu eri ääni kellossa..samanlaisia koiria ovat kaikki.
        Jos omistajalla ei treeneissä ole koira hallinnassa niin pitäisikö iukan miettiä onko koira valmis vielä tälläiseen.Ajatelkaa jos kisoissa sattuisi ko.tilanne.Ei tälläista voi selitellä.Tokihan näitä sattuu mutta silloin ei koira ole omistajalla hallussa ja 100% huomio ei ole kohdistunut omistajaan koiralla.


    • jepposki

      Ne vaan joskus koittaa kuka on se alfa.Yleisesti ottaen vika on yleensä omistajassa jos ei ole sairautta.Yleensä kyllä isot koirat on koulutettu.Se on vaan totuus että iso koira tekee enemmän vahinkoa kun taskumalli.Kun oon kattellu pikkukoiria niitten koulutus on yleensä olematonta ja sillä käytöksellä isokoira olis lopetettu.Koirien saamiseksi olis oltava koirakortti että ne kouluttas ja omistajat tietäs miten käyttäytyä ja sais luonnevikaset pois mailmasta

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 126
      3299
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      91
      3031
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2298
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      26
      1809
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1539
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1514
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1447
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      20
      1427
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1355
    Aihe