Pupun hinta?

Pupun äiti

Mitä olette pupuistanne maksaneet?

Tiedän pari tapausta, puppelit ostettu eläinkaupasta, toinen puoli vuotta, 50 e, ja toinen luovutusikäinen hinta kaiketi 40 e.

Mitä kannattaa maksaa ns. näyttelypupusta, jota ei ole tarkoitus käyttää näyttelyissä, tulee seuraksi. Eli voidaksemme päästää tytön kanssa yhteen, on kastroitava. Hinta n. 100 e???

29

3943

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

      Itse olen maksanut 20,30 ja 40€ kaneistani.

    • hinta

      oli 45e. Oli ihan rotukani ja mukaan tuli paperit ja tatuointi korvassa. Pyhtään lintutarhasta saa monenlaisia kaneja! Sieltä mekin hankittiin. Rotu on kääpiöluppa..

    • kani86

      Ite ostin kääpiöluppapoikani eläinkaupasta ja jouduin maksamaan siitä peräti 68€! Sillä ei oo mitään tatuointeja korvassa tai mitää eli se ei varmaankaa ees kelpais mihikää kunnon näyttelyihi.. tosin en luultavastikaa ees veis vaik kelpais. Mun kanin mukana sain jonku paperin, mis lukee sen syntymäaika, rotu ja vanhemmat, mut jotenkii se vaikuttaa vähä ite tekastulta eli mitenkää viralliselta. Mistä työ ootte noin halvalla saanu kaninne? Kasvattajalta? Mulla on se huono puoli, et ku asun Lappeenrannassa, ni ei tääl päi mun tietääksee oo kasvattajia. Lähimmät jossai helsingissä..Täytyy kyl sanoa, et vaik kani oli kallis ja muutenkii on ollu sen takia kuluja (kastrointi 65€, yms.)ni se on ollu joka tapaukses hyvä hankinta. =)enkä vaihtais.

      • -;-

        ...Tiijän luultavasti mistä oot kanisi ostanu....
        Olen itekin ihmetelly hintoja täällä LPR:ssa.
        (Miul on iha sekarotune kani, jonka ostin kun omistaja joutu myymää allergian takia, enkä maksanu ku nimellisen hinnan)Hyvä kuiteski ku oot kanis kaa onnellinen!!


    • Pupun äiti

      olivat ilman mitään papereita, ja risteytyksiä, ja toisella oli toinen korva pystyssä ja toinen lupassa.

      Aikomani olisi kasvattajalta. Mitä muuta kannattaa pyytää mukaan? TArkoitan siis papereita? Onko näistä jotain syntymätodistuksia, tietoja vanhemmista jne papereissa.

      Itselläni olleet puppelit ovat taas tutulta, pupujen vanhemmat tunnen.

      • ********************

        Jalostus-ja näyttelytasoisen kanin hinta on 50-80 e. Kani on silloin tunnistetatuoitu vasempaan korvaan ja se saa mukaansa 2 kpl sukutauluja. Näin kasvattajilla yleensä.


      • Kanistaja
        ******************** kirjoitti:

        Jalostus-ja näyttelytasoisen kanin hinta on 50-80 e. Kani on silloin tunnistetatuoitu vasempaan korvaan ja se saa mukaansa 2 kpl sukutauluja. Näin kasvattajilla yleensä.

        Sanoisin, etä mikäli kani maksaa enemmän kuin 50€, ei kannata ostaa. Toiselta kasvattajalta saa kuitenkin yhtä "laadukkaan" pupun siihen viiteenkymppiin.

        Kysyisin, että miksi ostaisit näyttelytasoisen kanin, jos et aio käyttää sitä näyttelyissä? Risteytyskaneja on tarjolla kympillä, niistä saa ihan yhtä mukavan lemmikin kuin rotupupustakin.


      • Kanitus
        ******************** kirjoitti:

        Jalostus-ja näyttelytasoisen kanin hinta on 50-80 e. Kani on silloin tunnistetatuoitu vasempaan korvaan ja se saa mukaansa 2 kpl sukutauluja. Näin kasvattajilla yleensä.

        Itse olisin kyllä valmis maksamaan hyvätasoisesta, näyttelyissä pärjänneestä, hyvillä pisteillä rekatusta aikuisesta jalostuskanista (mikäli sillä olisi vielä näyttöä hyvistä jälkeläisistäkin)jopa 100e:)
        Mutta jos vain kivaa lemmikkiä itselleen haluaa, valikoimaahan on ilmaiseksi jaettavissakin.


    • Nimetön

      Itse olen maksanut. 40€ ja 20€ Mulla on 5kania ja olen maksanut yhdestä 40€ ja kahdesta 20€. Ne toiset kaksi on ihan kanieni omia poikasia. Jätin itselleni 2pentua.

    • Pupun äiti

      Hintahan sinänsä ei ole niin ratkaiseva, eikös ne muut kulut sitten kuitenkin ole määräävämpiä.

      Ajattelin vaan tiedustella, missä hintaluokissa pupuset ovat. Ja jos on joku oikein näyttelypupu (?), niin uskon, että on myös ammattitaitoisesti pidetty ja hoidettu. Ehkei niin paljon hellitty kuin ihan kotipupu...

      Meillä pupu muutenkin saa kuulemma ihan gourmet-ruokaa, jopa parempaa kuin ihmiset :) Salaattia, kurkkua, banaania, porkkanaa, oksia jne. noiden murusien lisäksi....

      • NÄYTTELYYN!!!

        Minun mielestäni ei kannata maksaa älyttömiä
        summia lemmikkikanista,jos ei välttämättä halua niitä "papereita "rekkauksia" tms.JA JOS tietää ettei ravaa näyttelyissä.
        Risteytyksiä,niitä niin kovin parjattuja saa hyvään hintaan.Ja ovat usein PAREMPIA luonteeltaan,persoonallisempia...
        JA sillon tietää ettei ainakaan tämä yksilö ole joutunut "huonoon paikkaan."ELI otettu VAIN kesäpupuksi tai opiskelijan kämppään seuraksi ja sitten "unohdettu" tai heitety tienvarteen, kun kyllästyy uhmaikäiseen pentuun.
        USKALTAKAA otta myös "sekarotuisia"

        Ei nuo näyttelypuput ole useinkaan niin kesyjä,seurallisia... kuin rist.Kasvattajat teettää niitä vain siks,eivät ehdi niitä paljoa sylittelemään.Toisinkuin yhden poikueen sekalaisten omistajat.Poikasethan on usein kuin omia vauvoja,ja niistä on surku luopua,mutta kun kaikkia ei voi pitää.NÄIN AINAKIN MEILLÄ.


      • sekalaista

        vanhin 7 v. Ei mitään ongelmia,lääkärikuluja tms."luulen että niitä on enemmän noilla "hienoilla"paperillisilla. Nyt tosin tulee el.l.kulut kun vaaveista jäi 2 poikaa itelle ja ne leikkutetaan,että saavat olla tyttöjen kanssa samassa häkissä.Muuten joutuisivat olemaan kumpikin omissa kopeissaan,eikä se ole hauskaa eikä järkevääkään,vahdi niitä sitten,ettei vahinkoja satu.Ja onhan mukvampi kun pääsevät hellimään ja hellityksi.Ei pupunkaan ole hyvä olla yksin,jos vain toisin on mahdollista järjestää.


      • Puppeli*
        NÄYTTELYYN!!! kirjoitti:

        Minun mielestäni ei kannata maksaa älyttömiä
        summia lemmikkikanista,jos ei välttämättä halua niitä "papereita "rekkauksia" tms.JA JOS tietää ettei ravaa näyttelyissä.
        Risteytyksiä,niitä niin kovin parjattuja saa hyvään hintaan.Ja ovat usein PAREMPIA luonteeltaan,persoonallisempia...
        JA sillon tietää ettei ainakaan tämä yksilö ole joutunut "huonoon paikkaan."ELI otettu VAIN kesäpupuksi tai opiskelijan kämppään seuraksi ja sitten "unohdettu" tai heitety tienvarteen, kun kyllästyy uhmaikäiseen pentuun.
        USKALTAKAA otta myös "sekarotuisia"

        Ei nuo näyttelypuput ole useinkaan niin kesyjä,seurallisia... kuin rist.Kasvattajat teettää niitä vain siks,eivät ehdi niitä paljoa sylittelemään.Toisinkuin yhden poikueen sekalaisten omistajat.Poikasethan on usein kuin omia vauvoja,ja niistä on surku luopua,mutta kun kaikkia ei voi pitää.NÄIN AINAKIN MEILLÄ.

        Olen ostanut yhden kanini suuresta kanilasta kasvattajalta aikuisena, oli tullessaan arka mutta nyt on kesyyntynyt tosi kivaluonteiseksi lemmikiksi.
        Ei pidä yleistää..kasvattajiakin on monenlaisia. Jos on useampi poikue yhtä aikaa, niin ei kyllä varmasti ehdi seurustelemaan poikasten kanssa niin paljon kuin pitäisi. Mutta jos vaan poikue kerrallaan niin kyllä ehtii ja hyvinkin:).. ja uusi omistaja h´saa hyvin käsiteltävätn pirteän pikkupupun alun myös kasvattajaltakin.

        Noissa rotukaneissa vaan on se "hyvä puoli" ettei paperillisia juurikaan näe laitettavan kiertoon. Eli kalliimpi hinta on jonkinlainen tae kanin pysyvästä kodista. Risteytyksillä ei näin valitettavasti ole!


      • kyllä samaa mieltä kanssasi
        Puppeli* kirjoitti:

        Olen ostanut yhden kanini suuresta kanilasta kasvattajalta aikuisena, oli tullessaan arka mutta nyt on kesyyntynyt tosi kivaluonteiseksi lemmikiksi.
        Ei pidä yleistää..kasvattajiakin on monenlaisia. Jos on useampi poikue yhtä aikaa, niin ei kyllä varmasti ehdi seurustelemaan poikasten kanssa niin paljon kuin pitäisi. Mutta jos vaan poikue kerrallaan niin kyllä ehtii ja hyvinkin:).. ja uusi omistaja h´saa hyvin käsiteltävätn pirteän pikkupupun alun myös kasvattajaltakin.

        Noissa rotukaneissa vaan on se "hyvä puoli" ettei paperillisia juurikaan näe laitettavan kiertoon. Eli kalliimpi hinta on jonkinlainen tae kanin pysyvästä kodista. Risteytyksillä ei näin valitettavasti ole!

        Mutta! Jos et niin hirveästi pane painoa "Papereille" .MIKSI maksaa niistä.Eikö ole vain hyvä,jos joku sekarotuinen saa hyvän,rakastavan kodin,ei kaikilla,eläimistä todella hyvin huolehtivista(minä mukaanlukien)ole varaa monien kymppien "rotukaneihin".Aivan yhtä rakkaita ja ihania on "nämä" HALVEMMATKIN pupuset.Ainakin meille.TIETYSTI on ihmisiä joille yks pupu sinnetänne ei merkkaa mitään.Opetetaan lapsillekin,ettei niihin voi kiintyä.NEHÄN jätetään jonnekin esim syksyntullen.Näille on ihmisissäkin ARVO,KOULUTUS ym tärkeää.Eli mitä isomman rahasäkin päällä istut sen parempi"ystävä" olet
        Tiedän näin tehtävän myös Rotukaneille,muutamillekun alle satasen ostos on pientä.Mitä tuosta,jos lapset vähän suree kaveria,pitää niiden tottua.
        Toivottavasti ihmiset OTATTE itsellenne myös noita risteytyksiä,ne on ihania. Kunhan vain muistatte,että,niistäkin on huolehdittava,niilläkin on"tunteet".

        ELI oli paperit tahi ei, pupu ei ole pelkkä häkissä nököttävä lelu,joka otetaan esille kun halutaan esitellä sitä ja sen "papereita".Sitä pitää "juoksuttaa",sen kanssa seurustella....
        Tämä unohtuu usein näiltä "hienon"pupun omistajilta.Kun ei sitä voi laskea huoneisiin vapaaksi,kunsotkee,sitä pitää vahtia...SE ON PERHEEN IKUINEN VAUVA HEI.
        Tietysti husholli jos on niin hieno,ettei pientä heinänkortta,papanaa tai murusta kestä,niin ei.
        Muttamutta....


    • kanifani

      no se riippuu onks se poikanen vai aikuinen.jotain 40e tai 60e...

    • Puputietäjä

      Lemmikkien ABCllä puput maksaa 50€ *noin*, näyttely pupuista en tiedä mutta 100€ aika paljon...
      itse semmoisen 50€ pupun ostaisin jos kerta ei edes näyttely käyttöön. Mutta 200€ siitä tulee jos 50€ kani häkkeineen ja muina tavaroineen. Jos 100€ kani niin kalliiks menee;(

    • pulipupuli

      itse olen maksanut 110 e tannarista joka oli saanut ulkomuodossa pisteet 95, harvinaisemmista roduista kun saa pulittaa vähän enemmän

    • Anonyymi

      Kallein umk tasoinen kani oli 120€ :) Nykyään viralliset kasvattajat pyytää sen 60€-90€ ja epäviralliset 30€-60€ :) Kastraatio makso lääkkeineen 113€ ja sterkki 175€ :) RHD-rokotus 80€ mutta joukkorokutuksilla voi saada hintaan 20€/kani :)

    • Anonyymi

      Kaksi kaneistani olen saanut ilmaiseksi tuttavaperheeltä jonka lapset kyllästyivät kaneihin. Kolmas kanini maksoi 75 euroa kasvattajalta.

    • Anonyymi

      Eläinkaupan kanit maksavat 100€

    • Anonyymi

      Maksoin valkoisesta belgianjätti kanistani vaivaiset 40€ ja paperitkin oli mukana.

    • Anonyymi

      Satkun maksaa eläinkaupoissa.

    • Anonyymi

      En ole maksanut mitään koska minulla ei ole ollut ikinä pupua mutta olen aina halunnut😢😭

    • Anonyymi

      En voi ostaa äiti sano että on liian kalliita

    • Anonyymi

      Olen maksanut nolla euroa

    • Anonyymi

      Oletko tietoinen että ostaessasi halvan kanin voit pahimmassa tapauksessa tukea tehtailua?
      Kun ostat kanin viralliselta kasvattajalta on tämä yhdistyksen alaisuudessa toimiva ja säädöksiä noudattava kasvattaja.
      Mm. Suomen Kaniyhdistyksen ja Kaniininkasvattajien sivuilta löytyy kasvattajia.

      Kanien hinnat liikkuvat 70-120€/kani.

    • Anonyymi

      no yhteensä 100

    • Anonyymi

      Kanin hinta on vain pieni osa kanin kuluista. Itse hankin 2 kania, jotka olivat kasvattajalta yht. 250€, ja kaikki tarvikkeet olivat yht. noin 400€. Plus rokotukset yht. 160€. Kokonaisuudessaan siis n. 810€, ja joka kuukausi pitää ostaa heinää, pellettejä ja vessatarpeita. Ei kanit mikään ihan pikkuhankinta ole.

    • Anonyymi

      meillä syntyi noin 3vko sitten pupun poikaisia! Ja tänään kun katsoin ikkunasta poika pupu ja tyttö pupu oli päässyt uudestaan yhteen tänään noin 5 min sitten ja onko mahdollista että pupu kuolee koska, sen pitäisi vielä imettää poikasiaan ja kannattaako tehdä abortti paljonko abortti maksaa toivoisin nopeaa vastausta

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1759
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1664
    3. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      61
      1500
    4. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      71
      1495
    5. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      102
      1458
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      56
      1385
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1359
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1192
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1124
    Aihe