Sarastusvalo

kirkasvalo

Nyt on viimeistään aika aloittaa kaamosmasennuksen ehkäisy.

Sarastusvalo herättäjänä toimii jopa tehokkaammin, kuin kirkasvalohoito ja ei vie aamusta aikaa.

Tosin kirkasvalohoitokin sujuu itsestään kahvikupposen ääressä.

Autaa monia ja ainakin minua!

7

5299

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mikä ihme on

sarastusvalo???? Luonnonvalo - mitä jos pilvistä? Herätyskellon valo - ???? Joopa joo.

• valo lisääntyy

Herätyskello, mikä ohjaa valoa. Kellon valo lisääntyy säädetyn ajan kuluessa ikäänkuin auringon nousussa. Ihminen siis herää valon lisääntymiseen. Joihinkin laitteisiin saa kytkettyä lisälamppujakin.

• Siiseli71

ja mitä maksaa? olen kuullut kyl asiasta.

• aamu-uninen..

Turussa ainakin Unikulma ja Ad Lux. Ad lux'illa myös nettimyyntiä.

Melko kallis, mutta ainakin minulla on tehonnut aamuheräämisvaikeuksiin.

• Tyhmä maksaa liikaa...
        aamu-uninen.. kirjoitti:

Turussa ainakin Unikulma ja Ad Lux. Ad lux'illa myös nettimyyntiä.

Melko kallis, mutta ainakin minulla on tehonnut aamuheräämisvaikeuksiin.

Vastaavia lamppuja paremmilla ominaisuuksilla saa alle puoleen hintaan. Värilämpötila 6000K ja CRI jopa 95! Tilasin neljä lamppuja 45€ (adlux 116€!), saapuivat kolmessa päivässä. Linkki: http://www.androv-medical.com/ Päivävalolamppu, päivänvalo, full spectrum, jne.

• Aamu-unikko

Talven pimeys suurentaa käpyrauhasta, jonka erittämä melatoniini uudistaa soluja ja antaa hyvän unen. Paljon kirkkaassa valossa oleskeleminen taas pienentää käpyrauhasta ja voi edistää vanhenemista ja heikentää yöunen laatua. Itse en käyttäisi kirkasvaloa. Tosin ei minulla mitään kaamosmasennustakaan ole koskaan ollut. Sarastusvalo aamu-unisuutta vastaan sen sijaan kuullostaa oivalliselta keksinnöltä ja täsmälääkkeeltä nimenomaan aamu-unisuuteen. Olen nimittäin huomannut, että valoisina kesäöinä nukun katkonaisesti ja tarvitsen sen vuoksi kesällä paksut verhot makuuhuoneen ikkunoihin.

• TehokasKO?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tiedätkö mihin

Ominaisuuksiin rakastuin sinussa?
      Ikävä
      74
      4266
    2. Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti

Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans
      Maailman menoa
      90
      3978
    3. Surullista

Että menetit sen naisen , tosi surullista ja vielä oman tyhmyyden takia ,ymmärrän että se on masentavaa
      Ikävä
      57
      2478
    4. Muuttunut käytös

Onko kaivattusi käytös muuttunut? Tiedätkö mistä se johtuu? Haluatko kertoa, mitä tapahtui?
      Ikävä
      67
      2347
    5. Väkeä oli liikkeellä

Nyt leijutaan pilvissä. Kun eläinpuistossa oli porukkaa 😆😆 Olihan siellä kun ilmaiseksi pääsivät. Eiköhän se juuri sik
      Ähtäri
      41
      2044
    6. 124
      1946
    7. Oliko kiihkeä

ensimmäinen yö?
      Ikävä
      49
      1929
    8. Kummallista

Oletteko koskaan ihastuneet ihmiseen, joka ei ulkonäöltään vastaa ollenkaan ihannettanne?
      Sinkut
      54
      1688
    9. Miltä meidän

Riidat näyttäisi ja mistä niitä voisi tulla?
      Ikävä
      56
      1682
    10. Ikävä Jii.

Toivotko vielä näkemistä?
      Ikävä
      66
      1592
    Aihe