Pfaff -ompelukoneet

Nainen-71

Onko kaikissa Pfaff-ompelukoneissa kaksoissyöttötoiminto? Mistähän netistä löytäisi hintoja, vai onko jollakulla tietoa, mitä tuollainen perusPfaff maksaa, ei tarvitsisi olla mitään ihmeellisiä toimintoja, hyvää peruskonetta kaipailisin vanhan "romuni" tilalle;-? Käyn kyllä kiertämässä liikkeissäkin, mutta pieni pohja pohjatieto olisi hyvä olla jo ennakkoonkin;-)

9

11151

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • atal

...vaikkapa ompelukoneliikeet tai suoraan pfaff.
      Mulla oli kymmenen vuotta pfaff ja ainakin ylälangan kiristys oli sellanen, että liekö toiminut oikein koskaan.
      Mutta ompeli kyllä hyvin, ei siinä mitään.
      Olen aina vaatinut koneilta kykyä ommella paksuja saumoja ja uusi koneeni tekee sen vielä paremmin, kuin vanha. Uusi koneeni on Janome Indigo.
      Ja tällä koneella onnistuu napinlävetkin, mitä entinen kone ei lankoja sotkematta tehnyt.
      Tuosta kaksoissyötöstä en tiedä,onko sitä kaikissa koneissa.Mulla ei ainakaan ja se on ongelma esim liukkailla materiaaleilla, kun kankaat eivät liiku samassa tahdissa,eli joutuu sitten vaikka harsimaan yhteen,jottei toinen kerros syöty väärin.

• Nainen-71

Tuo Janemo on toinen merkki, mitä olen harkinnut, sitäkun kun on kehuttu paljon. muistatko minkä hintainen tuo omasi oli? Itselläni on kolmisen vuotta vanha halpa Singer, ja olen suoraan sanottuna saanut siitä koneesta ihan tarpeekseni, seuraava kone saa olla jo parempi;-)

• Nainen-71
        Nainen-71 kirjoitti:

Tuo Janemo on toinen merkki, mitä olen harkinnut, sitäkun kun on kehuttu paljon. muistatko minkä hintainen tuo omasi oli? Itselläni on kolmisen vuotta vanha halpa Singer, ja olen suoraan sanottuna saanut siitä koneesta ihan tarpeekseni, seuraava kone saa olla jo parempi;-)

Ajatus taisi pätkiä, tai sormet harittaa;-)

• atal
        Nainen-71 kirjoitti:

...Se oli 738€, mutta vein tuon Pfaffin ja sain siitä vaihdossa 288€ ja jäljelle jäi maksettavaa 496 ja rapiat euroa.Makselen osamaksulla pois pikkuhiljaa.
        Kävi vielä tuuri,kun oli enää yksi varastossa.
        (tai voihan tuo olla myyntikikkakin ;))
        Kone on vahvan oloinen ja työväenopistolla opettaja sanoi minun tehneen hyvän ostoksen, sillä kys firma tekee teollisuuskoneita, eli noiden kotikoneiden laatukin on kuulema hyvä.

• Artesaani

Ostin vuosi sitten yläsyötöllisen Pfaffin ja parhaita hankintoja on ollut aikoihin. Maksoin siitä (oli siis uusi) 600 euroa, mutta tuskin tarvitsee toista kotikonetta enää ompelijan urallani ostaa. Takuukin taisi olla jopa 5 vuotta, jota ei käytetyille muistaakseni saa.
      Niin paksua kangasta/saumaa ei vielä ole tullut ettei olisi ommellut ja nahkaakin ompelee kiitettävästi. Joten minä ainakin voin lämpimästi tuota Pfaffia suositella :)

• Nainen-71

Ei tuo nyt ihan älyttömän hintaiselta kuulosta. Itsekin ajattelin, että josko nyt ostan kunnollisen koneen, ei sitten todennäköisesti enää tarvitse toista ostaakaan, eikä menettää hermojaan tuon vanhan rämän kanssa... Nimimerkillä ei enää koskaan halpakonetta postimyynnistä;-)

• tyytyväinen.
        Nainen-71 kirjoitti:

Ei tuo nyt ihan älyttömän hintaiselta kuulosta. Itsekin ajattelin, että josko nyt ostan kunnollisen koneen, ei sitten todennäköisesti enää tarvitse toista ostaakaan, eikä menettää hermojaan tuon vanhan rämän kanssa... Nimimerkillä ei enää koskaan halpakonetta postimyynnistä;-)

Pfaffin kirjova ompelukone ollut vajaan vuoden käytössä. Eipä ole valittamista. Edellinenkin ompelukoneeni oli parempaa keskitasoa, mutta kyllä tuon yläsyötön tuoman eron vasta huomaa kun se on käytettävissä! Käsittääkseni joihinkin Husqvarnan koneisiin on yläsyöttö saatavana erillisena lisävarusteena myös, mutta että Pfaffissa ainoana kiinteänä.

• paula..

ei pfaffissa ole oikeaa kaksoisyöttöä.siinä on vaa koukku paininjalan takana.se ei syötä.vaan pitää kappalee paikallaa ommellessa.se on hyvä
      liukkaissa kappaleissa ja nahkaa ommellessa kunhan ei tarvii minkän paksun sauman ylitse ajaa
      jos korkea reuna,silloin se jää paikallee hakkaa..

• löydät hyvin

Kysy itseltäsi mitä koneessa pitää olla tai minkä merkkinen vehje se pitää olla?
      -Kone lähinnä peruskäyttöön: housunlahkeet, verhot tms.n.400-500e

http://www.ompelukone.info/

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      21
      6484
    2. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      555
      2251
    3. Mitä haluaisit kysyä

Kaivatultasi?
      Ikävä
      147
      1837
    4. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      82
      1214
    5. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      97
      1012
    6. Mitä haluaisit nähdä

Kaivatullasi päällä?
      Ikävä
      72
      960
    7. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      74
      886
    8. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      823
    9. Kaupunki ostaa Kauppamatin

Joutuukohan yrittäjät lähteen muualle?
      Haapavesi
      30
      814
    10. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      145
      747
    Aihe