Menimme elokuussa -06 naimisiin ja saimme hirmu ison Hackman Avanti- kattilan lahjaksi (siis 5l, ihan hurja!). Me ei vaan tehdä noin isolla kattilalla mitään, ja sitä paitsi rahan tarve on melkoinen - eli saisko ton Hackmanin myydä..?
Saako saadun häälahjan myydä...?
14
2894
Vastaukset
- veitikka
käykö teille vieraita? Nimittäin meinaan, että jos esim. pastaa keitätte 4:lle, ei 5l:n kattila ole lainkaan liian suuri ko. hommaan!
- Rouva X
Käy meillä vieraita mutta aikas harvoin.. Ja silloinkin jos käy, harrastamme muuta syötävää kuin pastaa..
- Hurja Hilta
satseja keittopohjia, sitten ne pakastetaan sopivan kokoisina annoksina. Kun on kiire, on helppoa tehdä vaikka arkinen ja herkullinen siskonmakkarakeitto kun ei tarvitse tehdä muuta kuin heittää makkarat joukkoon ja mahdollisesti vielä maustaa. Meitäkin on vain kaksi, mutta teemme kerralla aina isompia satseja ruokaa, ei tarvitse sitten joka päivä vääntää. Nuoret eivät vain ole oppineet sitä.
- jos vaikka...
No, jos on toiveissa perheen kasvaminen niin tuollekin kattilalle tulee kyllä käyttöä :)
- syöjätär2
Meille tuon kokoinen kattila olisi sopivan kokoinen :D Ja meitä on siis vain kaksi.. Laittasin sen sinuna talteen tulevaa odottamaan..
- Rouva O
Äidilläni on sopiva sananparsi tilanteeseen: "Ei se ääriään itke", eli suomeksi: isossa kattilassa voi keittää myös pienempiä määriä.
Älä myy.
Minäkin olen joskus myynyt jotain perimiäni tavaroita rahapulassa, mutta kyllä katunut sitä jälkeenpäin. - akka
Vanha sananlasku:" Ken lahjansa kadottaa hän onnensa menettää". Toinen :"Kyllä aika tavaran kaupittee!" Eli tulet tarviin vielä sitäkin kattilaa. Jos vaikka innostut tekeen kaalikääryleitä
niin siinä kattilassa on hyvä ensin keittää koko kaali. - vaan...
Me ainakin myytiin kaikki turhat ja rumat lahjat! Mitä niitä kaapin pohjalla säilyttelee?! En ymmärrä miks ihmiset ostaa lahjaks jotain sisustustavaraa, jos ei varmasti tiedä toisen makua.. Me saatiin ainakin ihan järkyttävän rumia lahjoja osa. Tosin tosta kattilasta oon muiden kanssa samaa mieltä, et sillä saattais olla käyttöä tulevaisuudessa. Meillä ainakin on.
- Nti S
Minulla on yhdenhengen talous ja käytän 5 litran kattilaa viikottain eli käyttöä sille on, kaikille jotka osaa kokkia. Jos ei osaa ja lämmittää vain mikroaterioita, niin myy pois.
- ettei olis
vain menty väärin perustein nyt vihille jos 5 litran kattila on liian iso :/
- lahjanantajalle
Jos olet fiksu, kysy ensin lahjan antajalta tahtoisiko hän sen takaisin tai vaihtaa johonkin muuhun ja ellei, vasta sitten mene tarjoamaan sitä ulkopuoliselle.
Jos hän on antanut lahjan joka on hänenlle itselleen mieleinen (niinkuin yleensä annetaan)ja sinä annat sen eteenpäin häneltä kysymättä, on varmaa että loukkaat lahjanantajaa !- katja
siis ei todellakaan mennä kysymään lahjan antajalta, mitä hän haluaa lahjalla tehtävän. voiko suurempaa loukkausta olla: lahjaksi saamasi esine ollaan palauttamassa tai vaihtamassa, ja se vielä ilmoitetaan sinulle erikseen.
teet mitä haluat, ei se antajalle kuulu.
- jkjkjkjkjkkjk
Saa lahjan myydä, kunhan ei kerro antajalle.
Ja keksi myös joku peitetarina siltä varalta et antaja kyläillessään kyselee et no mites on kattilaa käytetty. - vaan
Myy vaan, en mä ainakaan lahjojeni perään kysele, että vieläkö se on teillä ja ootteko käyttäneet. Tietysti, jos se jotain itse tehtyä tai erikoista. Kattila nyt ei ole mitään niin ihmeellistä. Ja olisi kysynyt, että mitä haluatte lahjaksi...
Mutta ei 5 litran kattila kyllä munkaan mielestä jättisuuri ole. Mutta oli tai ei niin kyllä sen voi mielestäni myydä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882