Saako saadun häälahjan myydä...?

Rouva X

Menimme elokuussa -06 naimisiin ja saimme hirmu ison Hackman Avanti- kattilan lahjaksi (siis 5l, ihan hurja!). Me ei vaan tehdä noin isolla kattilalla mitään, ja sitä paitsi rahan tarve on melkoinen - eli saisko ton Hackmanin myydä..?

14

3025

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • veitikka

käykö teille vieraita? Nimittäin meinaan, että jos esim. pastaa keitätte 4:lle, ei 5l:n kattila ole lainkaan liian suuri ko. hommaan!

• Rouva X

Käy meillä vieraita mutta aikas harvoin.. Ja silloinkin jos käy, harrastamme muuta syötävää kuin pastaa..

• Hurja Hilta

satseja keittopohjia, sitten ne pakastetaan sopivan kokoisina annoksina. Kun on kiire, on helppoa tehdä vaikka arkinen ja herkullinen siskonmakkarakeitto kun ei tarvitse tehdä muuta kuin heittää makkarat joukkoon ja mahdollisesti vielä maustaa. Meitäkin on vain kaksi, mutta teemme kerralla aina isompia satseja ruokaa, ei tarvitse sitten joka päivä vääntää. Nuoret eivät vain ole oppineet sitä.

• jos vaikka...

No, jos on toiveissa perheen kasvaminen niin tuollekin kattilalle tulee kyllä käyttöä :)

• syöjätär2

Meille tuon kokoinen kattila olisi sopivan kokoinen :D Ja meitä on siis vain kaksi.. Laittasin sen sinuna talteen tulevaa odottamaan..

• Rouva O

Äidilläni on sopiva sananparsi tilanteeseen: "Ei se ääriään itke", eli suomeksi: isossa kattilassa voi keittää myös pienempiä määriä.

Älä myy.

Minäkin olen joskus myynyt jotain perimiäni tavaroita rahapulassa, mutta kyllä katunut sitä jälkeenpäin.

• akka

Vanha sananlasku:" Ken lahjansa kadottaa hän onnensa menettää". Toinen :"Kyllä aika tavaran kaupittee!" Eli tulet tarviin vielä sitäkin kattilaa. Jos vaikka innostut tekeen kaalikääryleitä
      niin siinä kattilassa on hyvä ensin keittää koko kaali.

• vaan...

Me ainakin myytiin kaikki turhat ja rumat lahjat! Mitä niitä kaapin pohjalla säilyttelee?! En ymmärrä miks ihmiset ostaa lahjaks jotain sisustustavaraa, jos ei varmasti tiedä toisen makua.. Me saatiin ainakin ihan järkyttävän rumia lahjoja osa. Tosin tosta kattilasta oon muiden kanssa samaa mieltä, et sillä saattais olla käyttöä tulevaisuudessa. Meillä ainakin on.

• Nti S

Minulla on yhdenhengen talous ja käytän 5 litran kattilaa viikottain eli käyttöä sille on, kaikille jotka osaa kokkia. Jos ei osaa ja lämmittää vain mikroaterioita, niin myy pois.

• ettei olis

vain menty väärin perustein nyt vihille jos 5 litran kattila on liian iso :/

• lahjanantajalle

Jos olet fiksu, kysy ensin lahjan antajalta tahtoisiko hän sen takaisin tai vaihtaa johonkin muuhun ja ellei, vasta sitten mene tarjoamaan sitä ulkopuoliselle.
      Jos hän on antanut lahjan joka on hänenlle itselleen mieleinen (niinkuin yleensä annetaan)ja sinä annat sen eteenpäin häneltä kysymättä, on varmaa että loukkaat lahjanantajaa !

• katja

siis ei todellakaan mennä kysymään lahjan antajalta, mitä hän haluaa lahjalla tehtävän. voiko suurempaa loukkausta olla: lahjaksi saamasi esine ollaan palauttamassa tai vaihtamassa, ja se vielä ilmoitetaan sinulle erikseen.

teet mitä haluat, ei se antajalle kuulu.

• jkjkjkjkjkkjk

Saa lahjan myydä, kunhan ei kerro antajalle.

Ja keksi myös joku peitetarina siltä varalta et antaja kyläillessään kyselee et no mites on kattilaa käytetty.

• vaan

Myy vaan, en mä ainakaan lahjojeni perään kysele, että vieläkö se on teillä ja ootteko käyttäneet. Tietysti, jos se jotain itse tehtyä tai erikoista. Kattila nyt ei ole mitään niin ihmeellistä. Ja olisi kysynyt, että mitä haluatte lahjaksi...

Mutta ei 5 litran kattila kyllä munkaan mielestä jättisuuri ole. Mutta oli tai ei niin kyllä sen voi mielestäni myydä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      58
      5524
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      195
      3547
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      18
      2358
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      22
      2355
    5. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      9
      1138
    6. Huonosti.

Oletko kohdellut kaivattuasi huonosti? Miksi?
      Ikävä
      102
      1038
    7. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      62
      1017
    8. Rötösherra käräjillä

Ähtäriläisyrityksen epärehellisyys oli niin suurta, että mies yhtiön takaa oli lähellä saada ehdotonta vankeutta. Vaikeu
      Ähtäri
      18
      1002
    9. Häneen rakastuminen oli sellaista

että aina uskoi ja luotti että kyllä tästä vielä edetään jotenkin. Se olikin vain rakastuneen toiveajattelua kaikki. Ta
      Ikävä
      79
      955
    10. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      80
      947
    Aihe