Matkalaukun lukko?

Nassi

Matkalaukkuni (Saxoline) toinen salpa/lukko rikkoontui. Olisiko kenelläkään tietoa saako noita lukkoja/salpoja jostain (ja jos saa, niin mistä?) vai pitääkö koko laukku uusia? Laukulla kun ei ole ikää kuin vasta 2 vuotta :(

6

3877

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • matkalaukkua

siinä tapauksessa,jos olet menossa ulkomaille lentoteitse,koska mahdollisen turvatarkastuksen takia sinun matkalaukku avataan tarvittaessa voimakeinoin kun olet luovuttanut/antanut matkalaukkusi "hihnalle." Tästä löytyy tietoa lisää finnairin sivuilta.

• laukkuun

Kunnon laukkuihin saa ostaa lukkoja ja vaihto sujuu helpolla.
      Saxoline taitaa olla jotain kertakäyttöistä
      postimyyntiroinaa?
      Kannattaa kuitenkin kysyä sieltä mista sen ostitkin.

• Lukkomies

Kokemuksesta voin kertoa, että minkä tahansa matkalaukun lukko aukeaa muutamassa sekunnissa jos on vähän harjoitellut ja tuntee edes vähän lukkojen mekaniikkaa. Lentokenttien turvatarkastajat ovat tässä asiassa aika kätevää porukkaa. He pystyvät avaamaan lähes kaikkien matkalaukkumallien lukot jälkiä jättämättä tai niitä rikkomatta.

Itse käytän ainoastaan pehmeitä kasseja ja olen korvannut pienet riippu- tai numeroyhdistelmälukot nippusiteillä. Ne tuottavat rosvoille enemmän päänvaivaa ja katkenneita kynsiä kuin monen matkalaukun standardilukko. Myös turvatarkastajat tuntuvat pitävän tästä lukitusmenetelmästä. Joitakin kertoja kassini on avattu ja katkaistun nippusiteen tilalle on tarkastuksen jälkeen laitettu uusi. Tyylikästä toimintaa.

• reissuun lähtijä
        Lukkomies kirjoitti:

Kokemuksesta voin kertoa, että minkä tahansa matkalaukun lukko aukeaa muutamassa sekunnissa jos on vähän harjoitellut ja tuntee edes vähän lukkojen mekaniikkaa. Lentokenttien turvatarkastajat ovat tässä asiassa aika kätevää porukkaa. He pystyvät avaamaan lähes kaikkien matkalaukkumallien lukot jälkiä jättämättä tai niitä rikkomatta.

Itse käytän ainoastaan pehmeitä kasseja ja olen korvannut pienet riippu- tai numeroyhdistelmälukot nippusiteillä. Ne tuottavat rosvoille enemmän päänvaivaa ja katkenneita kynsiä kuin monen matkalaukun standardilukko. Myös turvatarkastajat tuntuvat pitävän tästä lukitusmenetelmästä. Joitakin kertoja kassini on avattu ja katkaistun nippusiteen tilalle on tarkastuksen jälkeen laitettu uusi. Tyylikästä toimintaa.

Hyvä vinkki toi nippuside. Mutta mites sen saa itse perillä auki? Mahdolliset saksethan, jos sellaiset mukana on, pitää kuljettaa siellä ruumassa eli siis laukussa... Millä ilveellä siis nippuside auki?

• matkaaaja
        reissuun lähtijä kirjoitti:

Hyvä vinkki toi nippuside. Mutta mites sen saa itse perillä auki? Mahdolliset saksethan, jos sellaiset mukana on, pitää kuljettaa siellä ruumassa eli siis laukussa... Millä ilveellä siis nippuside auki?

Samaa mietin minäkin, tosin omassani on sivutasku joho ne voisi laittaa..

• djKLDH
        reissuun lähtijä kirjoitti:

Olet siis saanut henkilökohtaista palautetta tästä?

Muuten kyllä ihan mukava vinkki. Koville laukuille silti ehkä vähän turha.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?

Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos
      Maailman menoa
      384
      5729
    2. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      15
      1702
    3. Onko kaivatullasi ruuvit löysällä

eli himmeä pääkoppa? 🪚
      Ikävä
      106
      971
    4. Moraaliköyhä S-ryhmä

S-ryhmä on kehystänyt Israel-boikottipäätöksen “ihmisoikeuslinjaukseksi”, mutta toteutus paljastaa sen onttouden: valiko
      Tampere
      95
      874
    5. Miltä se tuntui

Miltä se tuntui, kun ymmärsit minun ikävöineen sinua?
      Ikävä
      78
      851
    6. Minkä biisin omisit sun kaivatulle?

Pieni perustelu olisi kiva. ❤️
      Ikävä
      50
      842
    7. Asentajako putosi radiomastosta

https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2000011707236.html Ihminen on kuollut pudottuaan radiomastosta Tampereen Teiskoss
      Tampere
      44
      842
    8. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      129
      835
    9. Onko kaivattusi

seksuaalisesti vetovoimaisin ihminen jonka olet ikinä tavannut?
      Ikävä
      41
      823
    10. Haikeaa miten kaikki meni

Ei ole rohkeutta enää nähdä. Koska pelkään, että haavat aukeaa. Ikävä on silti, vaikka en vastannut...tiedät mihin.
      Ikävä
      56
      817
    Aihe