Olen hankkimassa harrastekäyttöön uutta traktoria.Nykyinen traktori (valmet 500) on hieman pieni (puiden ajo, lumityöt, pienet kyntötyöt) ja nelivetokin kiinnostaisi. Belarus 526 nelivetona SAATTAISI kiinnostaa. Siinä olisi mahdollisuus saada kohtuuhintaan selkeästi uudempi, vähemmän ajettu traktori kuin mitä saa samalla rahalla länsimerkkejä. Osaako joku todella sanoa, miksi tämä olisi huono vaihtoehto. Harrastekäytössä joku 2000h tuntia ajettu laite olisi käsittääkseni aika pitkäaikainen ratkaisu. Itselläni ei peukalo ole ihan keskellä kämmentä, mutta en tietenkään etsi mitään työmaata.
Belarus 526
8
6424
Vastaukset
- camry
Tuota ei ole näköjään uutena saatavilla ?
http://www.agrikymi.fi/fi/maatalous/belarus
Käytettynä ei ole varmaan huono noin vähässä käytössä. - Belarussia
Kehottaisin harkitsemaan kahteen kertaan Belaruksen kohdalla. Se että ne on vähemmän ajettuja johtuu yksinkertaisesti siitä että niillä ei ole voinut ajaa enemmän, eli seisoneet pääasiassa. Nelivetona sellanen rohjake ajettava että hiki valuu, pakkasellakin. Todellakin pitkäaikainen ratkaisu jos seisoo suurimman osan ajasta.
Harkitse mielummin vaikka Valmet, Ferku, Ford, Natikka, niissä on konetta pidemmäksi aikaa ja saa olla tuntejakin enemmän.- sinulla
henk.koht.kokemusta belaruksista ? Mitä vikoja niissä on ? Moottori,voimansiirto,hydrauliikka...vai mikä.Osaisipahan katsella vikapaikat.
- Isäntä
Naapurin Belarus (826) toiminut tietääkseni kohtalaisen hyvin viimeiset 10v. En ole tietoinen, että siinä olisi ollut mitään suurempaa vikaa, normaalia kulutusosien vaihtoa. Nelikon kääntösädettä naapuri on tosin harmitellut, kynnöissäkin meinaa tulla oja vastaan ennen kuin saa kääntymään. Käsittääkseni kuitenkin ihan kelvollinen laite.
- Belarussia
sinulla kirjoitti:
henk.koht.kokemusta belaruksista ? Mitä vikoja niissä on ? Moottori,voimansiirto,hydrauliikka...vai mikä.Osaisipahan katsella vikapaikat.
Jep kyllä on kokemusta ja aikoinaan noiden samojen ajatuksien innoittamana ostin Belarus 526:n etukuormaajalla. Pääasiassa oli tarkoitus tehdä lumitöitä. No nuo Belarukset on tehty ison itänaapurin pelloille missä saa lasketella suoraan kilometritolkulla ja kääntötilaa riittää. No mulla meni ensimmäisenä talvena etusista murrokset ja takaa vetoakselista. Pari viikkoa ja öljypumppu, keväällä huomasin että vedet ja öljyt sekaisin. Eihän nuo rempat rahallisesti niin suuria mutta kone seisoi suurimman osan ajasta kun olisi ollut niitä lumitöitä.
Sitten sain sen myytyä ja hommasin tilalle Valmetin 405:n. Eipä ole tarvinnut katua ja nyt riittänyt kun öljyt vaihdellut, välillä polttoainesuodattimen. - edestä ja takaa ???
Belarussia kirjoitti:
Jep kyllä on kokemusta ja aikoinaan noiden samojen ajatuksien innoittamana ostin Belarus 526:n etukuormaajalla. Pääasiassa oli tarkoitus tehdä lumitöitä. No nuo Belarukset on tehty ison itänaapurin pelloille missä saa lasketella suoraan kilometritolkulla ja kääntötilaa riittää. No mulla meni ensimmäisenä talvena etusista murrokset ja takaa vetoakselista. Pari viikkoa ja öljypumppu, keväällä huomasin että vedet ja öljyt sekaisin. Eihän nuo rempat rahallisesti niin suuria mutta kone seisoi suurimman osan ajasta kun olisi ollut niitä lumitöitä.
Sitten sain sen myytyä ja hommasin tilalle Valmetin 405:n. Eipä ole tarvinnut katua ja nyt riittänyt kun öljyt vaihdellut, välillä polttoainesuodattimen.Eihän belkussa ole muita murroksia,ku kartaanissa.
- Vesa
Minulla on hyvä ja vahva 4-veto turhan panttina.
Selviäisin hyvin sinun 500:llasi talven lumi-
töistä.
Jos kiinnostaa, niin osoite on:
[email protected]- hese
oletko myymässä ostaisin belaruksesi.vastaa sähköpostiini tai soita 0405814331.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362294Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381519
- 131309
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661275Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451265