222 vai 223

joku

kumpi kannattaisi ostaa 222 saa enemmän patruuna valikoimaa 223 on hiukan tehokkaampi ja lento rata suorempi mutta puoli vaippoja ei ole niin runsaasti

18

13184

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jokke.

      -molemmilla tippuu,voi vielä lentää koko vaippa luodilla .rupesin käyttään puoli vaippaa kun on karannut monta teertä .onhan se 223 ;lla nopeempi lähtö,onko sillä tarkotusta? itelläni 222;n .hyvin pelaa.ukkeli 71 v.

      • Anonyymi

        Ei karkaa teeret eikä metsot tippuu kokovaipalla , tarkkuutta laukaisuun , menee läpi eikä hajoita lihoja


    • Kertaaja

      ehdottomasti jos meinaa radallakin ampua. Jos ampuu paljon niin mukavampi jos patruunat maksaa 0.20 €/kpl eikä noin 5 kertaa enemmän. Sen lisäksi saa vielä sen suoremman lentoradan ja .223 saa ihan riittävästi eri patruunoita.

      Jos ampuu vähän niin se on käytännössä ihan sama kumman ottaa.

      Ja jos siihen lintuun osuu niin ei se sitä tiedä ampuiko sitä puolivaipalla vai täysvaipalla. Sama pätee muuhun riistaan. Ja riistalaukaukset on joka tapauksessa niin vähäisiä, että voi ostaa niitä kalliita puolivaippaisia jos ne tuo henkistäturvaa.

      • jhsrz

        222 saa sakoltakin veneperisiä puoli vaippoja.

        radalla amunkyllä paljonkin


    • kumpaakaan

      repivät aika pahasti.

      • 222 Rem mag

        Taas kommentti sellaiselta, joka ei ole edes ampunut kyseisellä kaliberilla. Onko lie ampunut millään muullakaan aseella?


      • aina repii
        222 Rem mag kirjoitti:

        Taas kommentti sellaiselta, joka ei ole edes ampunut kyseisellä kaliberilla. Onko lie ampunut millään muullakaan aseella?

        aina joku kirjoittaa että se repii oli sitten kaliiberi mikä tahansa. mie olen 4 teertä ampunu alas 5,7mm aseella ja yhden löysin. muut juoksi hukkaan. saisi vähän enempi olla tehoa että lintu myös kuolisi kunnolla.


      • Paras Metsästäjä
        aina repii kirjoitti:

        aina joku kirjoittaa että se repii oli sitten kaliiberi mikä tahansa. mie olen 4 teertä ampunu alas 5,7mm aseella ja yhden löysin. muut juoksi hukkaan. saisi vähän enempi olla tehoa että lintu myös kuolisi kunnolla.

        5,7 on nimenomaa linnunmetsästyksessä yleisin käytetty kaliiperi, ammu oikeaan kohtaan lintua niin varmasti ptoisi jo pienoiskiväärillä


      • joo joo mie
        Paras Metsästäjä kirjoitti:

        5,7 on nimenomaa linnunmetsästyksessä yleisin käytetty kaliiperi, ammu oikeaan kohtaan lintua niin varmasti ptoisi jo pienoiskiväärillä

        joo kyllä se pienoiskiväärillä varmasti tippuu ja se hiukan repiiki lintua. ja ei se vaikka yleisin onki tehe siitä 5,7:sta silti hyvää. ja se että opettele ampuun niin kyllä mie tiän mihin sitä pitää osua ja siihen myös osun vaikka matkaa olis paljo mutta huonosti ne silti sillä jää. puolivaipalla ampuessa kyllä jäi mutta se vähän repi. mutta ei silti kovin hurjasti mutta kuitenki vaihdoin 7,62mm niin paremmin tippuu


      • Mies takametsästä
        joo joo mie kirjoitti:

        joo kyllä se pienoiskiväärillä varmasti tippuu ja se hiukan repiiki lintua. ja ei se vaikka yleisin onki tehe siitä 5,7:sta silti hyvää. ja se että opettele ampuun niin kyllä mie tiän mihin sitä pitää osua ja siihen myös osun vaikka matkaa olis paljo mutta huonosti ne silti sillä jää. puolivaipalla ampuessa kyllä jäi mutta se vähän repi. mutta ei silti kovin hurjasti mutta kuitenki vaihdoin 7,62mm niin paremmin tippuu

        Unkarilainen .224 on patruuna jolla on aina lintu pudonnut. Unohda muut. Suosittelen.


    • pilkkuseiska

      eipä niis lentoradoissa niin hirveästi ole eroja 223:ssa on eri rihlan-nousu elikkä tarkkuus löytyy aivan eri kuulalla kuin viispilkkuseiskassa.222 on tosi tarkka kaliperi mettä ja rata kuulat saa käymään hyvin.

      teho piisaa linnulle mainiosti saahan sillä suttakin ampua!tehojen perusteella,niin on se kumma jos lintu ei tipu.

      kuulostaa vähän oudolta noi puolivaippa jutut.
      enpätiedä ketään kuka lyijjykärkisillä lintuja ampuisi.

      sensijaan itse koitin sierran reikäpäätä teereen matka noin 180m holli edestä komia pölähdys siisti sisäänmenoreikä seljässä aika karsea aukko mutta eipä sielä mitään syötävää olekkaan.

      sivu ja taka holleihin ampuminen reikäpäällä onnistuu jos matka on tarpeeksi pitkä tai ainakin luulen niin? täytynee ensi syksynä koittaa jotain 300 metriä kun tuo kuula on niin pirun tarkka.

      3.2 grammasella kokovaipalla olen lähes kaikki teeret tiputellut ja vain muutama ei ole ymmärtänyt heti kuolla ja nämä tapaukset ovat olleet sivu holleja jossa luoti on mennyt kyljestä läpi lävistämättä rintalihaa laisinkaan ja teeri vielä palanmatkaa lentänyt kunnes vatsaontelo on täyttynyt verellä ja lento loppunut lyhyeen.

      tulevaisuudessa tulen käyttämään lapuan 3.6 grammasta kokovaippaa jahka saan kokeiltua oikeat sörsselit pitäis käydä sentin puolentoista kasaa sadallemetrille ihan riittävä linnustukseen ja mikä tärkeintä jää myös pataanpantavaa.

      voi niitä raukkoja jotka tohkeissaan menevät 22-250:sellä ensinmäistä sataanmetriin ampumaansa teertä hakemaan saattaa monesti olla aika lohduton näky odottamassa.

      muuten varmaan mainio kaliperi myös mutta ei kovin lähelle kannata tuolla ruoskalla tujahuttaa.siihen tarkotukseen passaa jo 22wmr.

      • Sjussi77

        Tämä setä tietää mkitä puhuu..pyssymies tipauttaa linnun vaikka jousipyssyllä kun posauttaa oikeeseen kohti..eli silmään...223 on hyvä kaliiperi..myös wmr..paras 308 ja 8ramman luoti..jep. Toki winsullakin putoo muttei saa laillisesti ampua. Sjussi


      • tikullasilmään
        Sjussi77 kirjoitti:

        Tämä setä tietää mkitä puhuu..pyssymies tipauttaa linnun vaikka jousipyssyllä kun posauttaa oikeeseen kohti..eli silmään...223 on hyvä kaliiperi..myös wmr..paras 308 ja 8ramman luoti..jep. Toki winsullakin putoo muttei saa laillisesti ampua. Sjussi

        Kerro, miten löysit tuon kymmenen vuotta vanhan keskustelun? Luetko huviksesi ikivanhoja keskusteluja vai miten noita löytää?


      • Anonyymi
        tikullasilmään kirjoitti:

        Kerro, miten löysit tuon kymmenen vuotta vanhan keskustelun? Luetko huviksesi ikivanhoja keskusteluja vai miten noita löytää?

        kaipaan vanhoja hyviä aikoja eelleen..60--70 lukua..kun mehtojakin istui oksalla heti ulkohuussin takana metässä..nyt niitä ei löyvä kun itärajalta jos sieltäkään. Ja kyllä jousella metästetään nykyään kaikenlaista riistaa..heheheheheheheee...


    • Anonyymi

      222 on hyvä lintu kaliberi..ite piuskuttelen 308.lla..7.62x53r.llä ja 223 tt3 kivääreillä..joskus myös wmr.llä.. niin ja räkliä ritsoilla joissa kovia herneitä..ei ole kun pelotevaikutus...heheheheheheeee..

    • Anonyymi

      Kylllä 222 rem lintu putoaa 100m kun on miestä tai naista takana.

      • Anonyymi

        On hyvin todennäköistä, että EU:ssa tehdään vuonna 2024 päätös, jonka mukaan lyijylliset luodit kielletään metsästyskäytössä. Näiden .22 alkuisten kaliiperien luoti on niin pieni, ettei sitä kelvollisesti pysty kuparilla korvaamaan. Vaihtoehdoksi jää korvata lyijy jollain vastaavan painoisella, esim. volframilla, jolloin aseesta ei tule koriste-esine, mutta ampuminen on kallista vaikka lataisi itse.


    • Anonyymi

      Minulla CZ Alpha 600 cal. 223 ja lintuaseena. Testasin 8-9 tehdaspatruunaa ja se löytyi GGG Sierra reikäpääluodilla paino 4,47g. Käynti todella hyvä. Pisin matka millä olen ampunut linnun oli metso 286m ja 225m. Ei revi ja tosi lyhyillä matkolla esim. 100m tai alle tai alle 150m tähtään joko ylös tai alas. Lapua Scenar 4,5g ei käynyt hyvin, eikä 5g GGG Sierrra luodilla. Oli joukossa todella ala- arvoinenkin patruuna PPU 4,47g, joka oli todella huono ainakin minun aseeseen,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      112
      8721
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2613
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      128
      2351
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1989
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1736
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1540
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1487
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1427
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1296
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1219
    Aihe