Fuerteventuralle helmikuussa?

tipi

Hei!
Kannattaako Fuerteventuralle lähteä helmikuussa? Onko hyvä kohde perheelle? Millaiset säät? Onko kellään suoitella jotain hyvää hotellia? Varattais itse lennot hotelli?
Kiva jos joku viitsii vastata.

5

1166

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tytöntyllerö.

Minä olen ollut Fuertella Corralejossa noin kymmenen vuotta sitten, jolloin olin vielä 9-vuotias. Osaan siis kertoa lapsen näkemyksen. ;) Hotelli, jossa majoittauduimme, oli aivan mahtava - jokaisen lapsen ja aikuisenkin unelma! Las Brisas nimeltään, muistaakseni n. 1-2 km keskustasta poispäin. Piha oli vehreä ja valtavan suuri; alueella oli kuntosali, useampi uima-allas, joista ainakin yksi oli lämmitetty (ehdoton edellytys jos matkaa talvikuukausina), yhtä monta allasbaaria, leikkipuisto ja tenniskenttiä. Vieläkin muistelen haikeudella sitä matkaa - jos vain pakettimatkan siihen hotelliin saisin, lähtisin vaikka tältä istumalta. Jos kuitenkin itse varaatte lennot ja hotellin, se tuskin tuottaa ongelmia.

Kylänä Corralejo oli pieni ja viihtyisä, nautin siellä olosta ja kaupungilla kiertelystä, idyllisyyden ystävä kun olen aina ollut. Ravintoloita oli kohtuullisesti, mutta tänä päivänä tietenkin jo enemmänkin. Myös isäni oli hirmuisen ihastunut kyseiseen kaupunkiin ja hotelliin, ja haaveilee jatkuvasti matkasta sinne. Eli varmasti aikuisetkin viihtyvät, jos sattuvat pitämään rauhallisesta ja "boheemista" ympäristöstä. ;)

Ainoa miinuspuoli Corralejossa on tuulisuus. Itse en sitä muista, mutta ainakin täältä on saanut lukea, että siellä (ja koko saarella) tuulee hulluna. No, minä ainakin matkaan tämän kuun lopussa taas Fuertelle. :) En ole vielä varannut matkaa, mutta tarjontaa on hyvin kun varaa Lontoosta. Corralejo on ehdoton ykkösvaihtoehto, vaikka muutkin kohteet kiinnostavat. Joka tapauksessa Fuerteventura on oikeastaan ainoa saari, jolle edes ajattelen matkaavani - kyllä siinä on jotain niin erilaista kuin muissa saarissa.

Toivottavasti tästä oli jotain apua. :)

• hrrrr

Kanariansaaret ovat talvella "kylmiä" helmi-maaliskuussa siellä lämmintä 22 astetta.

• tipi

Kiitos tosi paljon vastauksista - erityisesti tytöntyllerölle! Tulinpa entistä vakuuttunemmaksi siitä, että matkakohde on hyvä.

• Ihana matka

Oltiin Fuerteventuralla tammikuussa 2004. Aivan uskomaton lasten kanssa. Rauhallista, rauhallista ja rauhallista. Mahtava tunne, kun kadulla voi kävellä rauhassa lasten kirmatessa vapaasti. Lapsemme olivat tuolloin 3 ja 5 vuotiaat. Muissa kanarian kohteissa missä ollaan käyty on hermo ollut tiukalla, kun revit hullunlailla lapsia kädestä, etteivät vain häviä ihmisvilinään. Tänä vuonna suunnataan maspalomasiin. Mutta menkää ihmeessä, ette kadu.

• mp4

Fuerteventurassa ollaan perheen kanssa lomailtu kolme kertaa marras-joulukuussa. Corralejossa, Jandiassa ja Puerto del Rosariossa. Ehdottomasti paras paikka oli Jandia! Aivan mieletön mesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen Anna Koskela kaahasi 172 km/h

Kuvasi samalla myös videota, jonka sitten myöhemmin poisti. Jotenkin tuntuu persuilta lähtevän nyt kaikki lapasesta, va
      Maailman menoa
      23
      6418
    2. Onnea Riikka! Työttömyys aste on nyt täysi kymppi!

🎯 💪 Kiitoksia Riikalle ansiokkaasta työstä Suomen kansantalouden tuhoamisessa. V.Putin suljetun rajan tuolla puolen
      Maailman menoa
      164
      5763
    3. Ratkaisujen tarjoamisen sijaan SDP on keskittynyt levittämään väärää tietoa

Kokoomuksen kansanedustaja Martin Paasi on turhautunut eduskunnassa käytävään salikeskusteluun. Hän kertoo, miksi. – Ko
      Maailman menoa
      72
      5158
    4. Miksi media ei ole tutkinut Li Anderssonin antifa-yhteyksiä

Antifa on väkivaltainen äärivasemmistolainen terrori-järjestö, joka USA:ssa on nyt kielletty. Andersson itse on äärivas
      Maailman menoa
      92
      4739
    5. Hyvällä tuurilla Suomen väkiluku nousee 7 miljoonaan

Vuoteen 2050 mennessä, mikäli onnistumme maahanmuuttopolitiikassa hyvin. Näin analysoi väestötieteen tohori Hiilamo. ht
      Maailman menoa
      229
      4686
    6. Riikka jytkytti työttömyyden uuteen ennätykseen!

Erinomaista työtä jälleen kerran irvistelevältä saksiniekalta. ”Yhtä korkeaa työttömyysastetta ei löydy työvoimatutkimu
      Maailman menoa
      191
      4603
    7. Juuri nyt! Parturi bongattu Sannan seurassa!

🌐 Breking News 📢 🗞️ 🆕 Kaksikko bongattu Suomen Helsingin Töölöstä. Kyllä. Sieltä samasta Töölöstä, josta kuppakin
      Maailman menoa
      6
      4569
    8. Keskisarja kiihotti persuja kansanryhmää vastaan

Rikoksen vakavuutta lisää se, että Keskisarja toimii eduskuntapuolueen puheenjohtajana, jonka puheilla on enemmän painoa
      Maailman menoa
      69
      4438
    9. Kolmepäiväinen työviikko on kulman takana

Zoomin toimitusjohtajan mukaan tekoäly alkaa olla monissa työtehtävissä niin tehokas, että ihmiset voivat pudottaa työpä
      Maailman menoa
      15
      4019
    10. Mercedes-Benzille riitti Suomen äärioikeistohallitus

Tästä jo pari vuotta sitten varoiteltiin, että kaikki ulkomaalaiset investoijat poistuvat fasistipersujen myötä tukemast
      Maailman menoa
      54
      3977
    Aihe