Moro!
Synnytys on edessä joskus maaliskuun puolessa välissä. Pikkuhiljaa alkaa mietityttää, että kuinkakohan se onnistuu kun on paljon ylipainoa? Onnistuuko normaalisynnytys kun ei noi vatsalihakset ole mitenkään hyvä kuntoiset? Vai mennäänkö suoraan sektioon?
Henk.koht en haluais sektiota, mutta jos kertakaikkiaan ei jaksa ponnistaa tarpeeksi?
Ylipainoiset synnyttäjät
10
1536
Vastaukset
- Rusina06
Tuskimpa se paino mitenkään ponnistamiseen vaikuttaa, ei mulla ainakaan ollu vaikeeta ponnistaminen. 12 minuuttia ponnisteluja ja tyttö oli syntynyt.
- mitat oli:
165 cm ja 110 kg. eikä tuo vaikuttanut asiaan mitenkään. synnytys oli nopea ja helppo ja hyvin jaksoin ponnistaa. myös paraneminen oli nopeaa.
mut voithan sä ainakin lantionpohjaliha-jumppaa harjoitella ahkeraan nyt odotusaikana, se ainakin auttaa tilanteessa =)- Alakautta
Suoraan sektioon ei todellakaan mennä, vaan mieluiten alakautta yritetään ja yritetään. Omassa synnytyksessä sitten tarjontavirhe johti sektioon 24 h odottelujen jälkeen.
- Nainen1975
Alakautta kirjoitti:
Suoraan sektioon ei todellakaan mennä, vaan mieluiten alakautta yritetään ja yritetään. Omassa synnytyksessä sitten tarjontavirhe johti sektioon 24 h odottelujen jälkeen.
2 viimistä lasta olen synnyttänyt reilusti ylipainosena. Pitutta minulla on 165cm ja olin toisessa synnytyksessä 116kg, tuli kiloja 30kg raskauden aikana ja kolmanessa tuli 20kg raskauden aikana synnyttämässä olin 120kg. Aivan liikaa mun kokoselle ihmiselle noita kiloja, mutta paino nousee aina joka raskaudessa vaikka ei ahmiskaan ruokaa ym...
Ei ole minulla ainakaan vaikuttanut synnytkseen nuo liikakilot. Ja ponnistamiseenkin mennyt vain ½ min ja 1 min. Nyt sit koitan saada noita kiloja pois uimalla, kävelylenkeillä ja vähän katsoo mitä suuhunsa laittaa.
Tsemppiä sulle ja älä etukäteen kauheesti murehdi, kun loppujen lopuksi se ei auta mitään.On vaan otettava vastaan mitä sieltä on tullakseen..Ja kyllä ne vaikeudet unohtuu,kun se pikkuinen tuhisee sylissä. :o)
Tuleeko lapsestakin isokokoisempi, jos äiti on ylipainoinen? Itsestäni tuntuu nyt, että jaksan mitä vaan, mutta entä jos se vauva on vaan liian iso?
En saanut mitään kunnon ohjetta neuvolasta, koska mun sokeriarvot on kuulemma hyvät. Pitäisikö tässä alkaa dieetille, ettei vauva kasva liikaa?- automaattisesti
vauvasta iso, kyllä siihen vaikuttaa sinun ja isän geneettinenkin perimä, tarkoitan siis että jos te olette olleet isoja syntyessänne todennäköisemmin vauvakin on iso, riippumatta teidän tämänhetkisestä koosta.
itsellä tosi xxl mitat olleet niin esikoisesta kuin kakkosesta ja esikko painoi syntyessään rv 37 4 2950g. nyt kakkosen arvio rv 36 oli 2400g. eli samaa kokoluokkaa on kuin ensimmäinenkin. ja mulla kummastakin raskausdiabetes, ekasta pidin kurinalaista ravitsemusta, tästä toisesta olen vähän lipsunut. tosin mulla insuliinihoito, että voi olla ettei siksi ole vauva kasvanut kovemmin kuin esikoinen.
mut jos sun omat sokeriarvot pysyy kohdillaan ja syöt järkevästi normaalia ruokaa niin vauvasta tulee sen kokoinen kuin tulee. mihinkään sen kummempiin dieetteihin ei tule ryhtyä, mutta syö terveellisesti ja monipuolisesti, suosi vähärasvaista ja runsaskuituista ruokaa ja muista 2-3 tunnin ateriavälit, sekä herkut minimiin. niillä pärjää, vauva kasvaa hyvin, mutta ei "pöhöty" =)
onnea odotukselle =)) automaattisesti kirjoitti:
vauvasta iso, kyllä siihen vaikuttaa sinun ja isän geneettinenkin perimä, tarkoitan siis että jos te olette olleet isoja syntyessänne todennäköisemmin vauvakin on iso, riippumatta teidän tämänhetkisestä koosta.
itsellä tosi xxl mitat olleet niin esikoisesta kuin kakkosesta ja esikko painoi syntyessään rv 37 4 2950g. nyt kakkosen arvio rv 36 oli 2400g. eli samaa kokoluokkaa on kuin ensimmäinenkin. ja mulla kummastakin raskausdiabetes, ekasta pidin kurinalaista ravitsemusta, tästä toisesta olen vähän lipsunut. tosin mulla insuliinihoito, että voi olla ettei siksi ole vauva kasvanut kovemmin kuin esikoinen.
mut jos sun omat sokeriarvot pysyy kohdillaan ja syöt järkevästi normaalia ruokaa niin vauvasta tulee sen kokoinen kuin tulee. mihinkään sen kummempiin dieetteihin ei tule ryhtyä, mutta syö terveellisesti ja monipuolisesti, suosi vähärasvaista ja runsaskuituista ruokaa ja muista 2-3 tunnin ateriavälit, sekä herkut minimiin. niillä pärjää, vauva kasvaa hyvin, mutta ei "pöhöty" =)
onnea odotukselle =))Kiva kuulla jotain positiivista! Luin nuo repeämiskeskustelut ja melkein pyörryin. En haluais mitään jättivauvaa just sen repeämisen ja pitkittyneen synnytyksen takia. Ite painoin 4,3kg ja mies 4,1kg, että ei sieltä ihan pikkuista oo tulossa, ehkä..
Se on vaan ikävä, et ku ei oo ennen raskautta osannu syödä oikein, ei osaa nytkään...- hyvin meni
Anini kirjoitti:
Kiva kuulla jotain positiivista! Luin nuo repeämiskeskustelut ja melkein pyörryin. En haluais mitään jättivauvaa just sen repeämisen ja pitkittyneen synnytyksen takia. Ite painoin 4,3kg ja mies 4,1kg, että ei sieltä ihan pikkuista oo tulossa, ehkä..
Se on vaan ikävä, et ku ei oo ennen raskautta osannu syödä oikein, ei osaa nytkään...moikka!
höpö höpö sanon mä noille repeämis jutuille ei kaikki repeä vaik iso vauva onki. itse synnytin yli nelikiloisen vauvelin ja vielä imukupin avulla eikä mitään repeämisiä tullut. no tehtiinhän mulle välilihan leikkaus mut that's it. ja jos nyt sattuu tuleen repeämiä niin nehän tikataan ja särkylääkkeet on keksitty =) - ei oikeastaan
automaattisesti kirjoitti:
onnea odotukselle =))täysin pidä paikkaansa, meillä mies ollut synt. 2.5kg (täysiaikaisena), minä 3.4kg, mutta itse synnyttänyt reilusti yli nelikiloisia vauvoja, onkohan syöminen nykyään sen verran monipuolisempaa, että lapsetkin ovat isompia????
ei oikeastaan kirjoitti:
täysin pidä paikkaansa, meillä mies ollut synt. 2.5kg (täysiaikaisena), minä 3.4kg, mutta itse synnyttänyt reilusti yli nelikiloisia vauvoja, onkohan syöminen nykyään sen verran monipuolisempaa, että lapsetkin ovat isompia????
Luulen, että perintötekijät ovat vain yksi tekijä lapsen koossa. Syömiset taatusti vaikuttavat.
Kävin tänään neuvolassa ja lääkäri sanoi, "ettei tämä nyt mikään viiskiloinen ole, ehkä kolme ja puoli. Ja me siis molemmat miehen kans ollaan oltu yli neljän kilon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683149
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753037Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.682902On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle632574Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli432088- 601657
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181629- 351625
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,241610- 591556