Paljon ulkoilutatte?

taf

Kuinka paljon dobermannisi saa päivässä ulkoilla? Vapaana vai hihnassa?Ihmettelin kun kuulin että eräs dobermaanin omistaja ulkoilee tämän kanssa n. 4 tuntia päivässä? Kunnioitettavaa, itse en vaan näin kauan jaksaisi joka päivä. Minulle ei taida dobermanni sopia.Dobermannit näyttävät tarvitsevan myös paljon aivotyöskentelyä, Millaista aivotyöskentelyä ja suurinpiirtein, noin,Kuinka kauan harrastatte sellaista päivässä?

2

656

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • danelimo

Mun oma seropi ulkoilee 1,5-4 h/päivä. Vähintään parina päivänä viikossa on lenkitettävä tuo 4 tuntia kun sessulle kertyy virtaa. Koirapuistot on loistava tapa liikuttaa koiraa ja saada koira- ja ihmistystäviä. Metsässä vapaana juoksentelu on hyvää liikuntaa, joskin rauhoitusajat täytyy huomioida. Kesäaikaan myös pyöräilen koirani kanssa asfaltteja vältellen. Liikunnan määrä on hyvin yksilöllinen, vaikka tietysti toiset rodut on aktiivisempia kuin toiset.
      Aivojumppaa on esim. kouluttaminen ja harjoittelu, asioiden (ihmisten tai esineiden) etsiminen, pulmien ratkominen (vaikka puuhalelut)...

• possu

Moi,
        Meillä on se onni että asumme isossa omakotitalossa jossa on iso tontti. Koira on yleensä yksikseen (aidatulla tontilla) vuoden ajasta riippuen talvella n 30min kesällä 2-3 tuntia. Päälle käydään lenkillä 1-4h/päivä.
        Tehokasta liikuntaa talvella: koira opetettu vetämään suksilla ja kesällä: vetää kun rullaluistelen. (vielä kun uimaan saisi....)
        Päälle leikit ja treenit.
        Muutenkin kulkee joka paikassa mukana minne mennään.
        (paitsi töissä) K
        Kovasti tarvitsee dobberi liikuntaa ja toimintaa, hyvä koira levottomille ikiliikkujille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      61
      4368
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      148
      3139
    3. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      47
      2458
    4. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      48
      2370
    5. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      98
      2025
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1883
    7. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      30
      1606
    8. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      23
      1602
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      153
      1445
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      34
      1233
    Aihe