Paljon ulkoilutatte?

taf

Kuinka paljon dobermannisi saa päivässä ulkoilla? Vapaana vai hihnassa?Ihmettelin kun kuulin että eräs dobermaanin omistaja ulkoilee tämän kanssa n. 4 tuntia päivässä? Kunnioitettavaa, itse en vaan näin kauan jaksaisi joka päivä. Minulle ei taida dobermanni sopia.Dobermannit näyttävät tarvitsevan myös paljon aivotyöskentelyä, Millaista aivotyöskentelyä ja suurinpiirtein, noin,Kuinka kauan harrastatte sellaista päivässä?

2

686

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • danelimo

Mun oma seropi ulkoilee 1,5-4 h/päivä. Vähintään parina päivänä viikossa on lenkitettävä tuo 4 tuntia kun sessulle kertyy virtaa. Koirapuistot on loistava tapa liikuttaa koiraa ja saada koira- ja ihmistystäviä. Metsässä vapaana juoksentelu on hyvää liikuntaa, joskin rauhoitusajat täytyy huomioida. Kesäaikaan myös pyöräilen koirani kanssa asfaltteja vältellen. Liikunnan määrä on hyvin yksilöllinen, vaikka tietysti toiset rodut on aktiivisempia kuin toiset.
      Aivojumppaa on esim. kouluttaminen ja harjoittelu, asioiden (ihmisten tai esineiden) etsiminen, pulmien ratkominen (vaikka puuhalelut)...

• possu

Moi,
        Meillä on se onni että asumme isossa omakotitalossa jossa on iso tontti. Koira on yleensä yksikseen (aidatulla tontilla) vuoden ajasta riippuen talvella n 30min kesällä 2-3 tuntia. Päälle käydään lenkillä 1-4h/päivä.
        Tehokasta liikuntaa talvella: koira opetettu vetämään suksilla ja kesällä: vetää kun rullaluistelen. (vielä kun uimaan saisi....)
        Päälle leikit ja treenit.
        Muutenkin kulkee joka paikassa mukana minne mennään.
        (paitsi töissä) K
        Kovasti tarvitsee dobberi liikuntaa ja toimintaa, hyvä koira levottomille ikiliikkujille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      65
      2252
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      222
      2127
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      119
      1441
    4. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      17
      1196
    5. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1190
    6. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      104
      1061
    7. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      102
      959
    8. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      949
    9. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      78
      899
    10. Ja tääkin vielä...

Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/13479
      Ähtäri
      33
      875
    Aihe