Mikä digivideokamera (DVD vai mini-DV)?!

Toteemipällitys

Hei!

Olen ajatellut hankkia digivideokameran lähinnä MATKAKUVIEN taltioimiseen, mutta en silti viitsisi ostaa ihan susi konetta, joten joudun kysymään vähän VIISAAMMILTA neuvoa..kaupoissa kun ei täysin puolueettomia infoja anneta=(!

Ensinnäkin olen miettinyt, että kumpi on järkevämpi hankinta noin kuvan laadun ja käsittelyn puolesta mini-DV vai DVD:lle suoraan polttava, jos puhutaan n. 300-500€ hintaluokan kameroista?! Olen käsittänyt, että mini-DV.lle nauhottavat ovat kuvanlaadultaan parempia(enempi bittivirtaa??) kuin DVD:lle polttavat, olenko oikeassa?!

Toiseksi, mitenkä on EDITOINNIN laita tietokoneella, jos esim nauhoittaa mini-DV:lle..tavaran pystyy ilmeisesti siirtämään koneelle USB-väylää pitkin(FireWireä mulla ei ole, ja joku viisas on väittänyt sen olevan vanhempaa ja kehnompaa tekniikkaa kuin USB 2.0??)? Voiko kuvaukset editoida jollain ilmaisella softalla ja polttaa sitten esim. talteen DVD:lle?! Ajattelin säilyttää kyllä kasetinkin, koska en luota ihan täysin DVD:lle poltettujen kuvatuksien kestävyyteen pitkässä juoksussa(olen varmaan vanhanaikainen?)?!

Malleja olen yrittänyt vähän seurata, mutta tarjonta on aika kova ja ihan hirveitä summia en viitsisi koneesen sijoittaa koska kuvaaminen ei ole ihan jokapäiväistä..etsin siis hyvää peruskameraa, joka olisin hinta-laatusuhteeltaan kohdillaan! Ilmeisesti DVD:lle pottavista videokameroista joutuu pulittamaan aika kovat massit jos haluaa hyvää verrattuna min-DV:siin?!

Kaipaan kovasti ihmisten mielipiteitä, suuntaan ja toiseen ja vinkit ja linkit olisivat erittäin tervetulleita=)! Kertokaa omista valinnoista jos vain kiinnostaa..ja paiskatkaa kehiin asioita joita kannattaa ottaa huomioon..!

KIITOS jo etukäteen, toivon että tämä tuottaa hedelmää!

1

618

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!

Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.
      Tunteet
      86
      5407
    2. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      164
      3612
    3. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      53
      3189
    4. Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?

Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä
      Maailman menoa
      203
      2116
    5. Mistä tiedät, että hän on kiinnostunut?

Kiinnostunut sinusta.
      Ikävä
      35
      1931
    6. Et edes ole vanha ja läski

Kunhan halusin loukata.
      Ikävä
      33
      1864
    7. Etkö usko teidän

Koskaan päätyvän yhteen?
      Ikävä
      46
      1823
    8. Voisiko näistä

Painaa kirjan. Montakohan sataa sivua tulisi 🤭 ja mikä sen nimi olisi?
      Ikävä
      57
      1714
    9. Tykkään niin paljon

Ja olen tosi surkeana kun mokasin kerta toisensa jälkeen. 😢
      Ikävä
      19
      1673
    10. Mukavaa perjantaita

Rakkaalle H naiselle...❤️
      Ikävä
      19