Flexi..

Epävarma(ko)

Comfort long. Ostin tälläisen kapistuksen tänään.
Onko kestäviä? Onko kenelläkään mennyt tälläinen poikki? On koirille 50 kg asti. Vähän epäilyttää kun naru on niin ohkainen. Kokemuksia?

11

3178

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • flexitön

mutta en suosittele kenellekkään flexiä, ainakaan jos koira ei ole oppinut kulkemaan nätisti ilman vetämistä! Flexillä koiran vetäminen saa vain vahvistusta! Ja koiran turvallisuudenkin kannalta katsottuna se ei ole järkevä.

• Epävarma(ko)

ei ongelmia kävelyssä eikä muutenkaan. Ajattelin vaan juuri tuota kestävyyttä. Ja emäntäkin osaa käyttää flexiä :)

• pitäisi
        Epävarma(ko) kirjoitti:

ei ongelmia kävelyssä eikä muutenkaan. Ajattelin vaan juuri tuota kestävyyttä. Ja emäntäkin osaa käyttää flexiä :)

lailla kieltää.

• poikki menee
        Epävarma(ko) kirjoitti:

jos koira ei vedä ollenkaan.. eli kestää kyllä normikäyttöä.

• En suosittele fleksii, ainakaan jos koiralla on taipumusta vetää hihnassa..!
      Sukulaisen koiralla oli fleksi, katkes kesken lenkin ja koira auton alle,kuoli =(

• sanoa,

että ainahan se voi normaalikin hihna mennä poikki tai irrota kädestä ja koira jäädä auton alle... Meillä on kyllä kaikki flexit olleet kestäviä.

Normaalilenkillä ihmisten ilmoilla käytössä 1.8m nahkahihna, mutta maastolenkillä (kuten juuri äskenkin, kunnon lumihangessa kirmattiin) mennään flexin kanssa. Koiran on helpompi antaa purkaa menohaluja flexin kanssa, kun ei itse tarvitse tehdä äkkipyrähdyksiä jokaisen lentävän puunlehden perässä. Mutta siis ns. kaupunkikäytössä en kyllä näe mitään järkeä flexissä.

• kokemuksella

Itselläni on kaksi parikymmentä kiloista koiraa, ja flexiä(8m) olen käyttänyt jatkuvasti. Asumme maalla. Ei ole koskaan(10v) katkenneet, vaikka naru onkin tosi ohkainen. Hyvänä flexiä pidän. Flexin voi lukita alle metrin pituiseksi, jos on tarpeen saada koira kulkemaan lähellä. Tietysti ei pidä koiraa päästää juoksemaan vauhdilla flexiä loppuun, silloin voi riuhtaisu sen mahdollisesti rikkoa.

• Epävarma(ko)

sulle asiallisesta viestistä. Luulen että meillä kanssa kestää. Koira ei pahemmin vedä. Voi joskus kiskaista jäniksen tai kissan perään...

• 20 v kokemuksella

Minulla on flexi jo kolmannella koiralla. Eka käyttäjä oli walesinspringerspanieli, joka veti välillä aika paljon, mutta flexi ei koskaan aiheuttanut vaaratilanteita, muutama meni rikki mutta yleensä siten, että ei enää kelannutkaan narua sisään. Toinen koira oli collie, ja tosi hyvä oli ja tämä koira ei vetänytkään. Nyt sitten on parsonrusselinterrieri ja koira juokseen sinne tänne ja maastossa flexi on hyvä jos ei voi irti pitää, mutta toisaalta saa liikkumavaraa. Tielläkin menee hyvin, kun pitää lyhyemmällä ja parsonimme ei kovin pahasti vedä. Asumme maalla ja täällä on vähän liikennettä, joten ehkä kaupungissa tavallinen talutin on kätevämpi?

• solina

Ei nyt suoranaisesti vastaus kysymykseesi, mutta oma kokemukseni flexistä sattui muutamia vuosia
      sitten kun olin lenkillä koirieni kanssa. Vastaan tuli poika n.!10v pienen koiransa kanssa, joka oli flexissä. Innostunut koira juoksi luoksemme ja alkoi kiertää meitä ja ennenkuin tajusin olimme tiukassa paketissa pojan
      flexin niputtamana... Varmaan huvittavan näköistä. Mutta asiani oli Älä anna flexiä lapsen käteen ettei käy hullusti. Itsellä ei sellaista ole joten kestävyydestä en osaa sanoa.

• lottaviiru

Meillä on 6 m pitkä nauhafleksi, se on mukavampi käytössä kuin narufleksi.
      Narusta saattaa helposti tulla "palovammoja" esim käteen tai vaikkapa lapsen kasvoihin (kokemusta on).
      Kun fleksi ei enää kelaa, syynä on yleensä jousen hajominen.
      Meillä on parista vanhasta fleksinauhasta laitettu koiralle pihaan naru, johon sen voi joskus vähäksi aikaa laittaa ulkoilemaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      29
      3335
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      121
      1355
    3. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1285
    4. Mies muistatko kun näit

Mut ensimmäisen kerran? Missä se oli? Hyvää yötä.
      Ikävä
      71
      1038
    5. Koetko sä mitään

Syyllisyyden tunteita siitä mitä teit mulle?
      Ikävä
      58
      1031
    6. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      187
      1016
    7. olet kaiken rakkauden arvoinen

Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy
      Ikävä
      26
      957
    8. Olisi kiva

Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä
      Ikävä
      38
      931
    9. Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?

Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.
      Ikävä
      67
      910
    10. Oot mun koko maailma

Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹
      Ikävä
      78
      865
    Aihe