Hei!
Minulle kävi tässä pari viikkoa sitten hieman erikoislaatuinen tapaus ollessamme saunassa. Olimme normaalisti saunassa koko perheen voimin(mikä on sinänsä yleistä ainakin meillä), jäimme poikani(14 vuotias) kanssa saunomaan muiden lähdettyä. Ollessamme lauteilla huomasin poikani katselevan tarkkaavaisesti minua, ajattelin että katselkoon sitten. Huomasin kuitenkin hetken päästä, että pojallahan oli pippeli pystyssä.
Tämä oli jo hiukan liikaa minunkin avaranäköisyydelleni. Olen tutkinut näitä palstoja ja en ole törmännyt samantyyppisiin tapauksiin, joten kysynkin miten yleistä tälläinen käyttäytyminen on murrosikäisille pojille? Onko teille tapahtunut jotain vastaavaa?
poikani seksuaalisuus...
17
7228
Vastaukset
- Pete
Ihan normaalia,tossa iässä sitä on niin herkkä,kaikelle ja mielikuvitus laukkaa.Älä ole huolissasi.14v on pojallesi tosi herkkä ikä.tsemppii vaa!
- joku vaan
Olisi jo aika jakaa saunavuorot?
Pojilla ainakin alkaa hormonit hyrräämään tuossa iässä aika tavalla.
Normaaliahan se on että seisoo, mutta syypää voisi olla joku muu kuin oma äiti.
Tietysti näkökantoja on monenlaisia, mutta tässä minun. - Isä
poika mitään voi jos pippeli rupeaa jäykistymään. On oltu pikkupoikana sekasaunassa ja on siinä nähnyt yhtä sun toista seisovaa pienillä että isoilla pojilla. Onhan se todella aivan luonnollista. Mutta menkää eri aikoihin saunaan niin ei sinun tarvitse olla hämilläsi poikasi kehittyvästä iästä ja sen mukanaan tuomista herkkyyksistä joka on täysin normaalia.
- Repe
...kun en tosiaankaan saunonu mutsini kanssa enää ton ikäsenä!!!
- isi
Poikasi on iästään huolimatta vielä lapsi. Hän ei ymmärrä vielä seksuaalisuutta, eikä sitä, että hänen "pitäisi hävetä" erektiotaan perheensä kanssa saunoessaan.
Itseäni tahattomat erektiot saunassa nolottivat. Onneksi äitini ymmärsi varata kaksi saunavuoroa yhden sijaan. Saunoimme murrosiästäni lähtien (olin ~14 v) perheenkin kesken miesten ja naisten vuoroissa... - Oregano
Ovat mielestäni näyttäneet taas kerran meille naisille oikein kunnolla! Ihana lukea ylläolevia asiallisia ja empaattisia kirjoituksia, jotka lempeällä tavalla auttaa meitä kaikkia "murkkuikäisten" poikien muita lähimmäisiä sekä äitejä.
- vastaaja...
Kyl se nyt vaan on niin ettei enää 14 v poika tulisi käydä äitinsä kanssa saunassa... hänen reaktionsahan on normaali... seksuaaliasiat tulee paljon nuoremmillakin jo mieleen.
- kirsikka
olen samaa mieltä, kyl ton ikäisen pitäs käydä jo ilman mamia saunassa, itselläni on 16 v. poika joka ei ole käynyt minun kanssa varmaan 4-5 vuoteen saunassa, ei sen puoleen, ei hän käy isänkään kanssa yksin saunaan on päästävä !
- ihmettelen
kirsikka kirjoitti:
olen samaa mieltä, kyl ton ikäisen pitäs käydä jo ilman mamia saunassa, itselläni on 16 v. poika joka ei ole käynyt minun kanssa varmaan 4-5 vuoteen saunassa, ei sen puoleen, ei hän käy isänkään kanssa yksin saunaan on päästävä !
saunokaa hyvät ihmiset just niiden kanssa kuin haluatte ja älkääkä tehkö luonnollisesta asiasta kauheeta haloota.
Keiden mielikuvitukset nyt laukkaa....hyvät äidit - kirsikka
ihmettelen kirjoitti:
saunokaa hyvät ihmiset just niiden kanssa kuin haluatte ja älkääkä tehkö luonnollisesta asiasta kauheeta haloota.
Keiden mielikuvitukset nyt laukkaa....hyvät äiditJos joku kysyy, niin eikö siihen saa vastata ja sanoo mielipiteensä ? kyl on nipottajia liikenteessä
- Kalle
lakkasin käymästä vanhempieni kanssa saunassa, n 12 vuotiaana, omat pojat samoin, kuin myös tytär isänsä kanssa..että sikäli.
- Anonyymi
Mie lakkasin kaymista mutsin kanssa Saunassa ainakin 7 vuotiaana en muista, mulla ei Saunassa Ole koskaan seksi tule mielen, luulin etta kuumassa hormonit ei toimi, luin siita joskus
- moraalia!
Lopettakaa heti yhdessä saunominen! Sillä lasta kiihotetaan sairaisiin perversioihin !!!
- Äiti & Isä
Jatkakaa saunomista yhdessä. Antakaa pojan seisottaa piliään rauhassa. Pilin seisominen on ihan luonnollinen asia tuossa iässä.
Omalla pojallamme seisoi saunassa, mutta emme kiinnittäneet siihen sen kummempaa huomiota. Tosin hänen pikkusisko kysyi kerran asiasta, mutta sanoimme vain sen kuuluvan asiaan, että poikien ja miesten pili on välillä isompi ja välillä pienempi. Hänenkin tiedonjano sammui ja oli tyytyväinen selitykseen. - huh
olen aika järkyttynyt että jonkun mielestä varhaismurrosikäisen lapsensa,joka on eri sukupuolta kuin itse, kanssa sopii saunoa.
itse lapsena en enää 5v. jälkeen mennyt isäni kanssa saunaan vaan äidin kanssa enkä hänenkään kanssa enää noin 8v. eteenpäin.
meillä perheessä edes veljekset eivät käy yhdessä saunassa. he eivät itse halua,siis ei kielletä.
yhteissaunassa olemme joskus kesän uimareissuilla olleet, mutta uimapuvut päällä ja suihkuissa on tietenkin käyty ihan erikseen, ettei pesutiloissa enää ole vastakkaista sukupuolta.
mun mielestä kun lapsi tulee kouluikään, pitää alkaa opettaa, että on eri saunat eri sukupuolille. eikä riisuta tai pukeuduta murkkujen nähden, jotka ovat vastakkaista sukupuolta. - Anonyymi
Teinipojan vehkeillä on ihan oma elämä. Se seisoo silloin kuin sitä huviittaa. No problem. On noilla meidänkin kosseilla (13 v. ja 11 v) joskus seissyt saunassa, suihkussa tai muuten vaan. Tuo nuorempi kun saattaa kulkea kotona ilman vaatteita ihan millon sattuu.
- Anonyymi
Näin se on. Ei ne meilläkään ole harvinaisia saunassa käydessä. Pojat on nyt 15, 14 ja 12.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 172453
- 441271
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa70917Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää137872- 45851
- 59817
- 42796
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.44765Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe164742Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis130704