rv 26+2 , tietoa kaivataan

helmimamma 07

Hei ajattelin kysellä onko kellään kokemusta tai tietoa vastaavanlaisesta tilanteesta. Eli odotan esikoistani ja olen nyt viikolla 26 2, supisteluja on ollut viikosta 20 lähtien. Kävin eilen neuvolalääkärissä ja äitiyspolilla, siellä selvisi että olen sormelle auki ja kohtu pehmentynyt, kanavaa jäljellä 2,5-3 cm. En halunnut jäädä sairaalaan vaan tulin koti lepoon. Elikkä onko teillä kokemusta miten pitkään vaavi voi pysyä vielä masussa. Pelottaa kovasti teinkö väärin kun en jäänyt sairaalaan.

6

16469

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sama...

      ...tilanne oli melkein sama, tosin sairaalassa olin jo jaksoja 22 rv alkaen. poika syntyi 38 3 täysin terveenä. Raskausaika oli PITKÄ ainaisen levon ja huolen takia mutta loppu hyvin kaikki.hyvin.

    • Mamma-myy

      Supistukset alkoi raskaus viikolla 20..Siitä lähtien jaksoittain sairaalassa ja kotona sänkypotilaana.. Paikat oli jo tuolloin sormelle auki ja pehmennyt..kohdunkaulakin lyhentynyt 1,5cm.. Rv 29 sain kaksi sellaista piikkiä..mitä nyt sit nimeltä olikaan, kypsyttämään vauvan keuhkoja.. Rv 34 sain alkaa liikkumaan ihan normaalista ja sen myös tein.. Tyttö syntyi rv 38 =)

    • mutta sinä tunnet tilantees...

      Aika herkästi kannattaa mennä sairaalaan ja itse hakeutuisin noilla viikoilla yliopistosairaalaan. Ja jos uhkaava ennenaikainen synnytys, niin äidille annettu kortisonilääkitys on ihan pop.

    • ei huolta

      Itse odottelin esikoista vkolla 18,Kun rakenne ultrassa katsottiin myös kohdun suun tilanne ,kun olin supistellut jo vkolta 15 lähtien.Kohdunsuu oli pehmentynyt ja sormelle auki.Jäin samantien sairaslomalle .Kohdunsuuta seurattiin äitiyspolilla viikon parin välein.Tossa 25vkon kieppeillä olin sairaalassa muutaman päivän kun supistelu oli voimakasta.Muuten olin ihan kotilevossa.Raskauden onnellisesti edetessä paikat pehmeni entisestään ,supistelu lisääntyi mutta vauva pysyi onnellisesti pesässään.Jopa niin tukevasti että synnytys piti käynnistää vkolla 38 koska poika oli niin suurikokoinen .Kun synnytys käynnistettiin ei kohdun kaulaa ollut enään jäljellä ja kohdun suu oli 3cm auki( oli ollut viimeisen kuukauden sama tilanne)Sinun tilanteesi voi toki olla eri mutta meillä meni näin onnellisesti.Onnea jatkoon !

    • Nasu 2

      Hei.
      Itselläni esikoista odotaessa supistukset alkoivat viikolla 16 kun aloin vauvan liikkeet tuntemaan,pikkuhiljaa supistukset muutuivat kipeäksi ja n.25vk:lla jäin sairaslomalle vuodelepoon koska kohdunsuu oli sormelle auki,kohdunkaulaa jäljellä kuitenkin vielä 3,5cm,lääkäri olis laittanut takaisin töihin ,mutta kätilö jyrkästi sitä mieltä että kotiin vuodelepoon ja liikkua ei saa ja mitään raskasta ei saa kantaa,kaupassa saa käydä jos on pakko,mutta ostoksia ei saa kantaa.
      Jotenka jäin sairaslomalle.Ja lääkäristä olis kyllä pitänyt tehdä jonkin sortin valitus,tk: lääkäri.
      Itselläni oli tosi hankala pysyä vuodelevossa,koska olimme ostaneet juuri uuden talon ja remontoimme sitä juuri,jotenka kävin työmaalla aina päivisin tekemässä maalaus ja seinäntasoitus hommia kun mies oli töissä.
      Ole kotona jos vain maltat myös pysyä levossa.

      Itselläni tuli lopulta kuitenkin raskausmyrkytys ja jouduin n.37vk:lla sairaalaan ja siellä oli todella inhottava maata kun ei ollut edes yhtään sairas olo,mies ja äiti toki kävivät katsomassa mutta oli todella tylsää vain lukea ja nukkua koko se viikko minkä siellä olin.Lopulta synnytys käynnistettiin viikolla 38 2.Toki tuo ei nyt liittynyt asiaan mitenkään,mutta laitoin sen, sen takia että siellä sairaalassa ei ole mukava maata,varsinkin kun on synnyttäineiden osastolla ja kaikilla on se vauva jo sylissä ja itsellä ei.

      Lepäilet siellä kotona ja otat rennosti etkä liikaa ajattele niitä supistuksia ja tottakai sit jos supistukset tuntuvat kipeämmiltä kuin yleensä niin lekuriin tai synnärille sitten.
      Mutta onnea sulle odotukseen oikein paljon ja kyllä sillä lapsella on hyvät mahdollisuudet pysyä siellä ihan laskettuun aikaan saakka,jos ei ylikin... :)

      Itse toista nyt odotan vk 16 5 ja supistuksia on ollut taas n.viikon verran.Että saa nähdä minkä aikaa voin töissä (seisomatyö) ahertaa.

    • olla

      herkkä kohtu joka reagoi supistuksilla lapsen liikkeisiin..Mulle sanottin niin kun suppareita oli vk 20 alkaen..Poika synty rv 34.. ihan hyvin kaikki kuitenkin päätty, piti vaan lepäillä aikalailla..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      71
      3250
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2842
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2658
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2618
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2486
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2335
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1793
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1737
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1610
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1456
    Aihe