Kohtutulehduksen oireet?

Paniikkinyt!

Meillä on n.vuoden ikäinen tyttökissa, kiiman oireita ei ole näkynyt, mutta nyt yht`äkkiä kissa nuolee takapäätään tuontuostakin ja istuu ulkooven takana naukumassa.Ulkoilua ei ole harrastanut kuin verkotetulla terassilla.Nyt siis ihmettelen onko tuo ahkera takapään putsaus kiimasta johtuvaa vai onko syytä pelätä kohtutulehdusta?

Tyttö on siis leikkaamaton, koska kiimaa ei ole havaittu ja eläinlääkäri suositteli leikkausta vuoden iässä, elikkä alkaisi olla ajankohtaista.

Ennestään meillä on leikattu tyttö ja siitä todella huomasi milloin ensimmäinen kiima tuli, se leikattiinkin hiukan alle vuoden ikäisenä.

Voiko siis kiima teettää ylenpalttista putsausta(en enää muista ensimmäiseltä kissalta kuin kauhean mourunnan ja pylly pystyssä tepastelun)ja voiko kiima olla huomaamaton ihmisen silmin?
Tämä nuorempi kissa on muutenkin eloisa ja kova juttelemaan, kovin koiramainen kissa, jos niin voi sanoa.Seuraa,kulkee "omistajansa" perässä,juttelee,tulee heti kun kutsutaan....

4

6018

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • duski

eka kiima voi hyvinkin olla sen verran lievä ettei omistaja sitä edes pane merkille.

pissaako kissa ihan normaalin paljon? onko se pissaillut vääriin paikkoihin? alapään nuoleminen voi tietääkseni olla virtsatietulehduksen oire, kissa yrittää lievittää siitä syntyvää kipua nuolemalla alapäätään.

kohtutulehdus oireilee vuotona peräpäästä eli tarkista valuuko sieltä jotain. voi tosiaan olla että se yrittää sitä vuotoa putsailla sillä nuolemisella, mutta toisaalta kohtutulehduksen iskiessä kissan yleiskuntokin taitaa heiketä ja kisu on apaattisempi kuin yleensä, se saattaa piiloutua tai vaihtoehtoisesti olla tavallista huomionkipeämpi.

ehkä sinuna soittaisin eläinlääkäriin ja kyselisin sieltä mielipidettä. sinuna kuitenkin soittaisin eri lääkäriin kuin mihin olet aiemmin ollut yhteyksissä. nykytiedon mukaan ei nimittäin ole mitään syytä odottaa vuoden ikää leikkausta varten, puolivuotiaana ja jo aiemminkin voi ajan tasalla oleva ja taitava eläinlääkäri leikata kisun. omissa korvissani tuo vuoden iän odottaminen siis kuulostaa siltä että lääkäri ei ole ihan perillä asioista, mahdollisesti ei tiedä kissojen hoidosta perusasioita enempää. sellaiselle lääkärille en itse kissaani veisi hoitoon.

• alkup.

Kyseessä oleva tyttönen on pitkäturkkinen ja kun illalla hermoilin asiaa kovaa ääneen, lapseni kertoi että aiemmin päivällä oli kissaa sylitellessään huomannut takavilloihin tarttuneen kakkaa, jonka oli "melkein" kokonaan saanut sitten otettua pois...tarkistus ko.osoitteeseen, toden totta vielä oli vähän takertunutta sitä ittettään villoissa ja nyt se asia on hoidettu päiväjärjestyksestä.

Tytteli on ihan normaali itsensä jälleen, pesee tietty itseään, mutta ei alvariinsa, kuten eilen.Vaan kissamaisen tasaiseen tahtiin.Mutta kyllä minä olin säikähdyksissä.

Olen muuten miettinyt eläinlääkärin vaihtoa, sillä meidän eläinlääkäristä olen ollut huomaavinani että on enemmän koiraihminen ja kauhean suurpiirteisesti suhtautuu kissoihin, jotenkin olen kokenut, että huoltani kissojen terveydestä on vähätelty ja kerran lausuttu lause jäi kaikumaan korviini hänen kohdaltaan iäksi "Tämähän on vaan kissa, itketkö aina noin helposti"...itkin viedessäni loukkaantunutta kissaa(häntä purtu)lääkärille ja pelkäsin sen kuolevan tai saaneen jonkun kauhean tartunnan puremasta...

Etsin nyt meitin tytöille kissamaisemman lääkärin.Ne on meidän perheenjäsenet niinettä ne kyllä pyritään hoitamaan yhtä hyvin, jollei paremminkin kuin ihmiset.Arvaan että vika lause herättää joissakin närkästyneitä kommentteja, ettei kissaa sentäs pidä korottaa liian korkeaan asemaan...perustelenpas vaikka näin, annan lasteni aikaajoin "syödä" sipsejä,karkkeja,limskaa...mitään epäterveeksi todettuja "herkkuja" en kissoilleni anna, enkä anna muidenkaan antaa.

• duski
        alkup. kirjoitti:

Kyseessä oleva tyttönen on pitkäturkkinen ja kun illalla hermoilin asiaa kovaa ääneen, lapseni kertoi että aiemmin päivällä oli kissaa sylitellessään huomannut takavilloihin tarttuneen kakkaa, jonka oli "melkein" kokonaan saanut sitten otettua pois...tarkistus ko.osoitteeseen, toden totta vielä oli vähän takertunutta sitä ittettään villoissa ja nyt se asia on hoidettu päiväjärjestyksestä.

Tytteli on ihan normaali itsensä jälleen, pesee tietty itseään, mutta ei alvariinsa, kuten eilen.Vaan kissamaisen tasaiseen tahtiin.Mutta kyllä minä olin säikähdyksissä.

Olen muuten miettinyt eläinlääkärin vaihtoa, sillä meidän eläinlääkäristä olen ollut huomaavinani että on enemmän koiraihminen ja kauhean suurpiirteisesti suhtautuu kissoihin, jotenkin olen kokenut, että huoltani kissojen terveydestä on vähätelty ja kerran lausuttu lause jäi kaikumaan korviini hänen kohdaltaan iäksi "Tämähän on vaan kissa, itketkö aina noin helposti"...itkin viedessäni loukkaantunutta kissaa(häntä purtu)lääkärille ja pelkäsin sen kuolevan tai saaneen jonkun kauhean tartunnan puremasta...

Etsin nyt meitin tytöille kissamaisemman lääkärin.Ne on meidän perheenjäsenet niinettä ne kyllä pyritään hoitamaan yhtä hyvin, jollei paremminkin kuin ihmiset.Arvaan että vika lause herättää joissakin närkästyneitä kommentteja, ettei kissaa sentäs pidä korottaa liian korkeaan asemaan...perustelenpas vaikka näin, annan lasteni aikaajoin "syödä" sipsejä,karkkeja,limskaa...mitään epäterveeksi todettuja "herkkuja" en kissoilleni anna, enkä anna muidenkaan antaa.

ai kyse oli niinkin harmittomasta vaivasta. eipä tullut edes mieleen tuollainen vaihtoehto. :D no mutta hyvä kun selvisi.

eläinlääkärin vaihto kuulostaa ihan hyvältä idealta kertomasi perusteella. tuollainen 'sehän on vain kissa' -asenne ei tosiaan kauheesti luottamusta herätä.

sitä leikkauttamista kannattaa harkita nyt jo. sitten kun se eka kiima tulee niin voi käydä niin että on tosi vaikeaa löytää sellaista rakoa jossa sen saisi leikattua. kiiman aikana kun ei suositella leikattavaksi ja kisun kiimat voi seurata toisiaan hyvinkin tiheään tahtiin. lisäksi ennen sukukypsyyttä leikkaamisen väitetään eliminoivan nisäsyövän riskin täysin. eli lääkäri vaan vaihtoon ja kisu 'veitsen alle'. :P

• Paniikkinyt!
        duski kirjoitti:

ai kyse oli niinkin harmittomasta vaivasta. eipä tullut edes mieleen tuollainen vaihtoehto. :D no mutta hyvä kun selvisi.

eläinlääkärin vaihto kuulostaa ihan hyvältä idealta kertomasi perusteella. tuollainen 'sehän on vain kissa' -asenne ei tosiaan kauheesti luottamusta herätä.

sitä leikkauttamista kannattaa harkita nyt jo. sitten kun se eka kiima tulee niin voi käydä niin että on tosi vaikeaa löytää sellaista rakoa jossa sen saisi leikattua. kiiman aikana kun ei suositella leikattavaksi ja kisun kiimat voi seurata toisiaan hyvinkin tiheään tahtiin. lisäksi ennen sukukypsyyttä leikkaamisen väitetään eliminoivan nisäsyövän riskin täysin. eli lääkäri vaan vaihtoon ja kisu 'veitsen alle'. :P

No juu,nyt onkin täällä pikkuneidin toimesta alettu tänään moruilla muutamaan otteeseen samalla tavoin kuin ensimäinen kissa aikoinaan...eli veikkaan että nyt on kuitenkin "se aika" koittanut...kävipä tytteli pissamaassa pojan treenikassin päälle ja sitä ei meillä lähes vuoden hänen talossa olon aikana ole tapahtunut kertaakaan!! Huomenna eläinlääkärille soittelen.
        Naapuri yritti rauhoitella, etä kissa vaan on tarkka hygieniastaan...kun puhuin että peseskelee itseään sieltä alvariinsa(tuon tuostakin)

Eli oli enneaikainen luuloni, että kaikki "outo toiminta" vain kakkapallosesta kiinni...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      174
      6431
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      147
      1764
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1548
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1300
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      46
      972
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      37
      928
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      96
      887
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      5
      839
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      233
      793
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      789
    Aihe