Luin A. Störgrenin kirjan "Mutkainen tie vapauteen" ja Ella Ojalan kirjan "Pitkä kotimatka". Minulle ne olivat hieno lukukokemus: lapsen silmin "kiltisti" kuvattua elämää ja tapahtumia, sitä tunteiden kirjoa, mitä he joutuivat kokemaan traagisten tapahtumien vyöryessä yli ja lopulta itse selviytyneinä. Kirjat olivat ajallisesti toistensa jatkoa, elävää kerrontaa elämästä Lempaalan alueella, karkotuksista, leireiltä selviytymisestä, paikasta toiseen pakenemista...
Voin vain sanoa: Kiitos kirjoista!
Inkerin kirjat
4
500
Vastaukset
- Toksovalainen
Juhani Konkka on paras!!Minä itkin.
- Seuraavaksi
Pietarin valot voisi olla seuraava kirjahankinta.
Omko kukaan lukenut Heimosotien historian. Miten suuri osa siinä käsittelee Pohjois-Inkerin aluetta?
- Lempaalan Laitisten sukua
Äitini on syntynyt Lempaalan Mustilan kylässä 1925 ja hän kirjoitti kirjan Kohtalon lapsia 1974 (Otava) Kirjassa kerrotaan sota-ajasta, saksalaisten pakkotyöleirillä olemisesta, muutosta Suomeen yms. Kirjaa on ehkä saatavilla vain kirjastoista.
- Anton_Keltosta
Mielenkiintoinen ja vaikuttava kirja. Minun paras ystäväni on Maria Kajavan lapsenlapsenlapsi :) En ole oikeasti Keltosta.. vaikka asuin siellä n. 8v. Kotikylänä pidän Oravaa.. jossa syntyi Maria Kajava.. Lukekaa.. Tosi hyvä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2132662
Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,1011879Varattais lähihotellista
🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää2171641Nyt jäi velat perimättä
Mikä idea se talo oli polttaa ja velalliset sisällä nyt jäi rahat saamatta141515Martinan aussikulta, missä?
Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!2791366Ellen Jokikunnas muistelee Reino-koiraa - Ralph-poika koskettavalla tavalla esiin: "Kiitos, että..."
RIP Reino. Lämmin osanotto suureen suruunne Ellen, Jari ja Ralph. Reino tuli tutuksi monelle suomalaiselle Unelmia Ita471207- 471136
- 1061001
Meneekö eläinpuiston johto vaihtoon vaalien jälkeen?
Ähtärissä kuhistaan ja kuiskitaan, että perussuomalaiset esittävät vaalien jälkeen, että eläinpuiston hallitus uusitaan53903- 85875