Teppo J Suonperän murha

JazMaz

1970-luvun alkupuolella murhasi eräs luutnantti eversti Teppo J Suonperän. Suonperä oli tunnettu henkilö, koska juonsi noihin aikoihin radion Viisasten Kerho tietokilpailua. Hänen vaimonsa oli tv-kuuluttaja ja myöhemmin tunnettu tapakouluttaja Kaarina Suonperä. Eräässä vanhassa viestiketjussa mainitaan murhaajan nimeksi Jouko Myssylä.

Paljonkohan murhaaja sai? Mitähän tekee nykyään?

23

11059

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • polki

      varpaille.

      • the case

        gayrelated?


      • It....
        the case kirjoitti:

        gayrelated?

        wasn't.


    • tilaa

      muistini mukaan esimies simputti tätä ampujaa ja yritti järjestellä hankaluuksia. kaveri olikin toista mieltä ja pokka ei pettänyt, marssi virka-ase mukanaan esimiehensä kontturiin ja laski lävitse. se oli juontajan loppu, ikävä tapaus lähinnä perheen kannalta, vaimo ja pieni lapsi jäivät suremaan.ottikohan kukaan simputtaja tyyppi opikseen?

      • varusmies1973

        simputuksen Luonetjärven varuskunnassa kertaheitolla kaikella tasolla. 9mm "buranalla" on parantava vaikutus kaiken surkeuden keskelläkin.


    • Faktaa_ja_tietoa

      Suomenkielisessä Wikipediassa on Teppo J. Suonperän kohdalla mainittu ampujan nimi ja lisätietoja ampujasta löytyy nimeä klikkaamalla.

      Ainakaan tällä hetkellä siellä ei kerrota, mitä mies puuhailee nykyään, jos on elossa.

    • kuultua

      Tapauksesta tietäneillä on ollut puheita että alaisten kesken olisi vedetty pitkää tikkua siitä kuka ampuu.
      TJS oli kuulema sen verran vittumainen mies?

      • ei orvokin eikä kaarinan lapsi

        heh heh,taisi olla aika äijä tuo isini terveisin j.suonperä, snitches are dying breeds,taitaa olla periytyvää toi vittuilu


      • ei orvokin eikä kaarinan lapsi

        heh heh,taisi olla aika äijä tuo isini terveisin j.suonperä, snitches are dying breeds,taitaa olla periytyvää toi vittuilu


      • Tiina Suonperä
        ei orvokin eikä kaarinan lapsi kirjoitti:

        heh heh,taisi olla aika äijä tuo isini terveisin j.suonperä, snitches are dying breeds,taitaa olla periytyvää toi vittuilu

        Isäni, Teppo Juuso Suonperä kuoli, murhattiin ja telotettiin 6.6.1973.

        Aikaa on kulunut siitä yli 25 vuotta.

        Poliisi ei enää murhaa tutki. Murhaaja itse, Jouko Myssylä, on hänkin jo kuollut.

        Murha vai telotus?

        Ja jos telotus, kenen määräämänä?


      • kai TV-ssä
        Tiina Suonperä kirjoitti:

        Isäni, Teppo Juuso Suonperä kuoli, murhattiin ja telotettiin 6.6.1973.

        Aikaa on kulunut siitä yli 25 vuotta.

        Poliisi ei enää murhaa tutki. Murhaaja itse, Jouko Myssylä, on hänkin jo kuollut.

        Murha vai telotus?

        Ja jos telotus, kenen määräämänä?

        viisasten kerhoa ?


      • Niin se vain on
        Tiina Suonperä kirjoitti:

        Isäni, Teppo Juuso Suonperä kuoli, murhattiin ja telotettiin 6.6.1973.

        Aikaa on kulunut siitä yli 25 vuotta.

        Poliisi ei enää murhaa tutki. Murhaaja itse, Jouko Myssylä, on hänkin jo kuollut.

        Murha vai telotus?

        Ja jos telotus, kenen määräämänä?

        Harvoin on osunut niin oikeaan mieheen, sai mitä ansaitsi!


      • ei kala
        Tiina Suonperä kirjoitti:

        Isäni, Teppo Juuso Suonperä kuoli, murhattiin ja telotettiin 6.6.1973.

        Aikaa on kulunut siitä yli 25 vuotta.

        Poliisi ei enää murhaa tutki. Murhaaja itse, Jouko Myssylä, on hänkin jo kuollut.

        Murha vai telotus?

        Ja jos telotus, kenen määräämänä?

        "Aikaa on kulunut siitä yli 25 vuotta." Totta. Siitä on kohta 38 vuotta.


      • görgy

        olen kuullut senaikaiselta henkiläkunnalta. Sanoivat, että jonkunhan se oli tehtävä.


      • älykäskin
        kai TV-ssä kirjoitti:

        viisasten kerhoa ?

        spiikkeri. Millainen lienee ollut työssä ja kotona ?


    • eeeveeepeee

      Kapiaiset on ollut aina kunniankipeitä.Ennen ja nyt.Huonot johtajat joskus saa ansionsa mukaan.

      • Huutoa,vinoilua

        Miksi ihmiset hakeutuivat kapiaiseksi ,silloin kun muita töitäkin olisi ollut tarjolla.
        60-70-luvulla töitä oli pilvin pimein. Ja kapiaiseksi, ei perkele.


    • zzzzzzzzzzzzzzzzzz

      Koska tarkalleen Myssylä vapautui vankilasta? 1980?

      • näääin

        nimi..ei ollut jouko.
        vapautui 82 tai 83


      • Anonyymi
        näääin kirjoitti:

        nimi..ei ollut jouko.
        vapautui 82 tai 83

        olipa jouko myssylä vapautui 1982


    • Tykkimies Jantunen

      T. Suonperän ampumalla tappanut luutnantti sai elinkautisen. Presidentti Mauno Koivisto muutti rangaistuksen
      15 vuotta vankeutta. Mies oli tuolloin jo istunut puolet ja pääsi ehdonalaiseen vapauteen heti Pelson vankilasta. Tuolloin elinkautinen oli paljon harvinaisempi kuin nykyisin.

    • muistotsäilyyaikaa45v

      Tänään terassilla muisteltiin nuoren upseerimiehen kanssa Teppo j. suonperä ammuttiin Luonetjärvellä 6.6.73, Kertaus muistoja tuo mies katsoi puheet älykännykästä ja totta oli. Ampumisen teki alempi upseeri, Huonot välit heillä.

    • Anonyymi

      Sotilaan ammatti on
      kovin vaarallinen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 112
      2284
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2147
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1981
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1432
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1364
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1363
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1272
    Aihe