Mikä naapureissasi ärsyttää?

uusi asukki

Edellisessä asunnossani minua ei ärsyttänyt mikään naapureissani, siellä oli suhteellisen rauhallista. Nyt kun olen pari kuukautta asunut uudessa asunnossa niin itseäni ärsyttää se, että täällä tuntuu olevan melkeinpä sääntö, että elämä alkaa klo 23:n jälkeen. Telkkaria huudatetaan täysillä seiän takana, tömistellään ja nauretaan äänekkäästi ja kaiken huippu on se helvetin friikki, joka joko itse laulaa tai kuuntelee jotain omituista ulvontalaulua alakerrassa niin, että koko rappu kuulee. Tämä kaikki vasta yhdentoista jälkeen. Ei kovin kiva kun itse joutuu heräämään viideltä aamulla.

255

103912

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nelli käämäne

kyttäys,jos oot pihalla jotain tekemässä, niin eikös samalle nurkalle tungeta, tulla katsomaan, Ja tää ei oo just nyt sattunutta vaan 15vuuen kokemus.

Ja sit yks naapuri tuli meidän pihalle tuijottaa toista naapuria ja puhu mulle ääneen*mitä tuo tuolla tekee*ehkä mua hävetti..sehän kuuli toinen kaiken.Ite en kyttää ketään vedän verhot eteen kun hämärtyy ja muutenkin pihalla painan omille hommille.

• Pippuri

Asun rivitalossa ja toinen seinänaapuri on n nelikymppinen yksinäinen nainen.Muuten mukava,mut hänen äitinsä majailee usein hänen luonaan ja pitkiä aikoja.Nyttenkin on ollu jo kuukauden siel ja kesäl oli kaks kuukautta.Eihän siinä mitään pahaa ole,mut äiti on ruikuttaja-tyyppi,ja seurahan tekee kaltaisekseen.Kesällä valitettiin siitä,ku takapihojen välis on aita ja mun puolel oli ruoho leikkaamatta siitä aidan vierestä.Ja muutenkin nähdään vaivaa mun pihan hoidosta.Kerran vein maitopurkkeja roskiin(erillinen keräysastia niille)ja en ollu litistäny niitä.Huomasivat sen ja urputti siitä,et pitää litistää,ettei tarvii niin usein tyhjentää.Ja onhan niitä kaikkia muitakin älyttömiä juttuja,joista nähdään vaivaa.Mielestäni ei kyl ole normaalia,et nelikymppisen äiti on jatkuvasti sen luona.Olen itse 37 ja en kaipaa äitiäni asumaan kanssani ja tiedän ettei edes tulis.Paitsi jos tarvitsen apua!

• Vuosien kokemus..

Meillä on ns. "arvostetulla" alueella 1000:n neliön tontti.
        Meillä on myös vahtikoira, samoin puhuva sellainen naapurissa :D. Nainen, joka jaksaa kytätä kaiken mitä muut, varsinkin me teemme.

Ulos ei voi mennä ilman, että hän seisoo tontin rajalla jo huutelemassa "Moi". Kyseinen nainen kutsuu itse itsensä kylään, arvostelee kaikkia muita ihmisiä, tietää muiden tekemiset omasta mielestään, utelee ym.. Itse hän on kuitenkin varsinainen "kapakkaluuta" ja yrittää myös muutkin saada tai ainakin puheissaan tehdä samanlaisiksi.

Siistiä hänellä on kyllä, mutta olemme ystäväni kanssa antaneet hänelle nimen "kalkkarokäärme".

Jokaisen edessä hän on olevinaan välittävä ja hyvä naapuri, mutta puhuu sontaa selän takana kaikista..
        Tarkemmin en nyt kuvaile, koska joku hänet tästä kirjoituksesta varmasti silloin tunnistaisi, tunnistaa ehkä jo nyt, heh..

• matkija naapuri
        Vuosien kokemus.. kirjoitti:

Meillä on ns. "arvostetulla" alueella 1000:n neliön tontti.
        Meillä on myös vahtikoira, samoin puhuva sellainen naapurissa :D. Nainen, joka jaksaa kytätä kaiken mitä muut, varsinkin me teemme.

Ulos ei voi mennä ilman, että hän seisoo tontin rajalla jo huutelemassa "Moi". Kyseinen nainen kutsuu itse itsensä kylään, arvostelee kaikkia muita ihmisiä, tietää muiden tekemiset omasta mielestään, utelee ym.. Itse hän on kuitenkin varsinainen "kapakkaluuta" ja yrittää myös muutkin saada tai ainakin puheissaan tehdä samanlaisiksi.

Siistiä hänellä on kyllä, mutta olemme ystäväni kanssa antaneet hänelle nimen "kalkkarokäärme".

Jokaisen edessä hän on olevinaan välittävä ja hyvä naapuri, mutta puhuu sontaa selän takana kaikista..
        Tarkemmin en nyt kuvaile, koska joku hänet tästä kirjoituksesta varmasti silloin tunnistaisi, tunnistaa ehkä jo nyt, heh..

tosi ärsyttävää.. naapuri matkii kaiken mitä pihallasi teet. Laitoin vesialtaan pihaan niin teki myös naapuri vähän ajan kuluttua... samoin jos laitat kesällä teltan ulos niin myös naapurikin tekee.. jos leikkaat ruohoa niin myös naapurisi tekee...ja niin pois päin

• nimimerkki Kyttääjä
        Pippuri kirjoitti:

Asun rivitalossa ja toinen seinänaapuri on n nelikymppinen yksinäinen nainen.Muuten mukava,mut hänen äitinsä majailee usein hänen luonaan ja pitkiä aikoja.Nyttenkin on ollu jo kuukauden siel ja kesäl oli kaks kuukautta.Eihän siinä mitään pahaa ole,mut äiti on ruikuttaja-tyyppi,ja seurahan tekee kaltaisekseen.Kesällä valitettiin siitä,ku takapihojen välis on aita ja mun puolel oli ruoho leikkaamatta siitä aidan vierestä.Ja muutenkin nähdään vaivaa mun pihan hoidosta.Kerran vein maitopurkkeja roskiin(erillinen keräysastia niille)ja en ollu litistäny niitä.Huomasivat sen ja urputti siitä,et pitää litistää,ettei tarvii niin usein tyhjentää.Ja onhan niitä kaikkia muitakin älyttömiä juttuja,joista nähdään vaivaa.Mielestäni ei kyl ole normaalia,et nelikymppisen äiti on jatkuvasti sen luona.Olen itse 37 ja en kaipaa äitiäni asumaan kanssani ja tiedän ettei edes tulis.Paitsi jos tarvitsen apua!

Olet tainnut aikoinaan syntyä "kulta lusikka suussa", jollet ymmärrä kanssaihmisten kritiikkiä. Taitaa olla naapurisi äiti oikeassa ja sä äärimmäisen väärässä!

"Kerran vein maitopurkkeja roskiin(erillinen keräysastia niille)ja en ollu litistäny niitä.Huomasivat sen ja urputti siitä,et pitää litistää,ettei tarvii niin usein tyhjentää."

Et taida olla 37v kunnet ymmärrä sitä, mihin toimintasi voivat vaikuttaa!? Kyl ne maitopurkit tulee minun mielestänikin HUUHDELLA ja litistää ennen kuin heittää kartonkijätteeseen (lue vaikka jostakin ohjeesta) ja jos niitä tölkkejä on monta niin ne maitotölkit voi tunkea yhden kokonaan avatun ja pestyn maitotölkin sisään. Kyllä me ainakin HUUHDELLAAN maitotölkit ja litistetään ne, enkä ole kuin 27v. Ei kai se litistäminen/huuhteleminen ikää kato vaan sitä että ihminen on usein täysin välinpitämätön tai yltiölaiska, jollei sen vertaa viitsi vaivaantua tekemään kuin muutkin?

Lisäksi kaikilla ei ole varaa siihen, että vastikkeet nousevat siitä, että joku kartonkijäte tyhjennetään useammin sen tähden että taloyhtiössä on sellainen laiska ihminen, joka ei viitsi litistää maitotölkkejään?

Ilmeisesti heittäisit myöskin esimerkiksi sen pahvisen kaljalaatikon sellaisenaan roskiin avaamatta niitä sivuläppiä? Sekin on niin julmetun kauhee vaiva?

"Kesällä valitettiin siitä,ku takapihojen välis on aita ja mun puolel oli ruoho leikkaamatta siitä aidan vierestä."

Kai se ruoho pitää leikata myöskin siitä aidan vierestä, eikä vain pihan keskeltä?

• aöoerfhaöer
        matkija naapuri kirjoitti:

tosi ärsyttävää.. naapuri matkii kaiken mitä pihallasi teet. Laitoin vesialtaan pihaan niin teki myös naapuri vähän ajan kuluttua... samoin jos laitat kesällä teltan ulos niin myös naapurikin tekee.. jos leikkaat ruohoa niin myös naapurisi tekee...ja niin pois päin

Herttinen, joku kehtaa tehdä pihallaan normaaleja pihahommia, kuten leikata nurmikkoa tai pystyttää teltan, pian sen jälkeen kun sinä olet sen tehnyt.

Ja ota vesiallas kohteliaisuutena, taisi naapuri tykätä sinun altaastasi ja pitää sitä kauniina. Vai oliko se sinulle pippelinpidennys, osoitus paremmuudestasi ja hyvästä silmästä?

• Anonyymi
        matkija naapuri kirjoitti:

Ota 100k auto pihaan (koeajossa) ja kerro naapurille, että ostit. Kun naapuri ostaa kans, vie se takas liikkeeseen ja sano "ei ollut sopiva"

• Anonyymi

Mua häiritsee seinänaapurin tapa lykätä vehkeensä postiluukusta ja kusta eteiseen, tätä on tapahtunut melkein kolme vuotta, väittæ ettei hänen kusilaariaan ole korjattu.

Asun kerrostalossa, miksei pönttöjä sitte korjata?

• kun ne puhuu

huutamalla eli siis huutaen puhuvat!
      ja sit yks kun paiskoo vessan ovee!
      ei mikään muu oikeestaan!

• do not disturbed

johtuu varmaan kuukautisista olettaen että kysymyksessä on naispuoleinen henkilö

• äänimaailma

Ärsyttää yöllä (aina vain yöllä) pelattava rallipeli. Vrooooooommm vroooooom kriiiiiiks crashhh ka-boooomm pimpelipompelipom tikkkktikkktikk (uusi rundi) vroooooommmmm.... Volyymia sen mitä telkkarista lähtee, tietty.

• mies-

Kerrostalossa sivunaapurin nuori tyttö kävelee paljon ympäri kaksiotaan kantapäitä lattiaan hakaten. Yksiöni on viereisellä seinällä. Se kävely jatkuu monesti klo 23.30 asti. Mitä ihmettä se tekee siellä? Korvatulpat on ja ne poistaa suihkun ja monet muut äänet mutta matalataajuinen jumputtava töminä kuuluu korvatulppien läpi. Eilen paloi käämit kun monesti olin nukahtamaisillani, niin sitten kuuluu tömtömtöm...hakkasin itse kantapäällä seinään niin lujaa kuin lähti, loppui mutta vaimeasti vielä kuului kuitenkin. Joskus vielä käyn hakkaan sen ovea minkä nyrkistä lähtee, kun pimahdan. Lappu laitettu talon seinälle, jossa ystävällisesti pyysin lopettamaan äänekkään tömistelyn iltaisin. Lappuun oli kirjoitettu: VITTU!!!

• meille kuuluu

alakerrasta myös tömistelyä. naiset usein hakkaavat kantapäitä, itse en kylläkään!
        auttaisi asiaa jos kävelisivät hitaammin, silloin ei kuuluisi niin kovasti se äänikään, kokeilkaapa.

• kävelijät

Minun mies käveli ennen kantapäitä hakaten lattiaan. Sanoin, että sisällä ei tarvitse kävellä niin tomerasti ja kovaa, että kantapäällä ottaa hakkaamalla vastaan. No, paljain jaloin kun harjoitteli niin jopa pikkuhiljaa loppui hakkaaminen. Ja toisaalta tuota ikääkin on tullut.

Mutta ei se kävelijä itse huomaa sitä, että hakkaa lattiaa! Kävelytyyliä pitää oikein harjoitella.

• raivostuttavaa..

tuo kantapää-kävely, kun kävellä voi hiljaakin?
        Mutta varotukseksi sulle, älä paukuta omalla kantapäälläsi seinään. Mä tein sitä ja sain niin kovan kivun kantapäähäni, että jouduin lääkekuurille.
        Nyt alkaa kipu helpottaa, kun opin varomaan. Teen nykyään niin, että mulla on pieni vasara yöpöydän-laatikossa ja jos hiljaisuusaikana tömisee, vasaralla kunnon laaki patteriin johan tulee hiljasta!!!

Jos pelkäät maalin rappeutuvan, niin jalkalistoihin voi naputtaa. Säästät ainakin jalkasi terveinä! Jaksamista!

• sekä yläkerran

asukkaat että seinänaapurit tykkäävät kopistella kengät jalassa aamuisin viiden-kuuden aikoihin. Valituksista ei ole ollut paljon apua.

Miksi ihmiset kulkevat kengät jaloissa sisätiloissa? Onko se kivaakin kopistella? Sairasta mielihyvää herättävä harrastus?

• Viisas...

Hei, kun on kyse nuoresta ihmisestä...hän ei todellakaan ehken ymmärrä , miltä asia kuulostaa ja tuntuu sinusta. Tiedän sun olevan työssä käyvä aikuinen mies tai nainen isolla M:llä tai isolla N:llä , joten kaikkein parhaimman tuloksen ehken tuottaisi ovelle meneminen hymysuin ja puhuminen huolehtivaiseen, rakentavaiseen ja ystävälliseen henkeen tälle asukille. Ja hän olisi kiitollinen tästä opastuksesta.
        Ymmärrän kyllä sen, jos kyseessä on narkomaani tms. niin tämä ei auta eikä anna henkilölle lisää valmiuksia AIKUISTEN ihmisten elämään muita huomioiden.

Tsemppiä sinulle ja kiitos kun kerroit mielipiteesi. Oppia ikä kaikki , kaikille sukupolville täällä

• Marisa

Mun yläkerran mies on myös kova kantapäillään tömistelijä ja huomauttamisen jälkeen paheni entisestään. On kai joku pikkupilinen entinen mammanpoika, nykyinen vaimonkomentelija, kun ei voi asialliseen pyyntöön suhtautua kohteliaasti ja asialinjalla pysyen. Hän valvoo usein yöllä ja käy vähän väliä jääkaapilla, jolloin aina tuolista noustessa armoton kirskuna tuolinjaloista alakertaan.

• ärsytti pirusti
        meille kuuluu kirjoitti:

alakerrasta myös tömistelyä. naiset usein hakkaavat kantapäitä, itse en kylläkään!
        auttaisi asiaa jos kävelisivät hitaammin, silloin ei kuuluisi niin kovasti se äänikään, kokeilkaapa.

edellisessä asunnossa, rapussa asui eräs vanha herra joka oli ilmeisesti sokea ja kuuro, (en sitä koskaan nähnyt livenä kun se oli aina siellä asunnossaan) Siellä se poltteli jotain sikareita ja haju tuli munkämppään ovitiivisteitten välistä ja postiluukusta, (itse en polta joten haju on entistä kamalampi mun nenälle) sitten kun koitti pakkasilla tuulettaa niin tämähän oli aina parvekeen ovi auki että hajut pääsee pihallekkin, ja sitäkautta mun asuntoon. laitoin sille 2 lappua vuoden aikana postiluukusta ja eteisen ilmotustaululle kans yhen että jos vois vähentää tai mennä pihalle polttamaan, aina se vähenikin pariksi viikoksi ja sitten taas poltteleen niinku meikäläistä ei olis ollukkaan, ja pyysin vielä taloyhtiötä lisäämään porraskäytävän tuuletusta, vastaus vaan oli että ei ole tuuletusta????

Onhan ne kerrostalokämpätki monesti omistus asuntoja mutta jotain rajaa prkl!

• Red Indian
        ärsytti pirusti kirjoitti:

edellisessä asunnossa, rapussa asui eräs vanha herra joka oli ilmeisesti sokea ja kuuro, (en sitä koskaan nähnyt livenä kun se oli aina siellä asunnossaan) Siellä se poltteli jotain sikareita ja haju tuli munkämppään ovitiivisteitten välistä ja postiluukusta, (itse en polta joten haju on entistä kamalampi mun nenälle) sitten kun koitti pakkasilla tuulettaa niin tämähän oli aina parvekeen ovi auki että hajut pääsee pihallekkin, ja sitäkautta mun asuntoon. laitoin sille 2 lappua vuoden aikana postiluukusta ja eteisen ilmotustaululle kans yhen että jos vois vähentää tai mennä pihalle polttamaan, aina se vähenikin pariksi viikoksi ja sitten taas poltteleen niinku meikäläistä ei olis ollukkaan, ja pyysin vielä taloyhtiötä lisäämään porraskäytävän tuuletusta, vastaus vaan oli että ei ole tuuletusta????

Kaikkea sitä kuuleekin. Ilmeisesti kirjoittanut henkilö edusti Suomen nykynuorisoa. Eipä ole hurraamista, kielitaito nollassa, ajatukset perseestä.

• Äiti..

Meillä on kaksi tytärtä (9 ja 10v.), jotka kävelevät, kuin "norsulauma" esim. portaissa.
        Olemme siitä monesti sanoneet heille, mutta ei ole toiseen ainakaan vielä sanomisemme vaikuttaneet..
        Välillä tuntuu, että olohuoneesta valaisin putoaa, kun kävelevät yläkerrassa. Asumme kyllä onneksi omakotitalossa.
        Ymmärrän tuon töminän häiritsemisen kerrostalossa erittäin hyvin, koska se häiritsee omassa perheessäkin ihan tarpeeksi, tai pikemminkin ärsyttää.
        Tytöt tekevät sitä suuttuessaan jostain, jopa tahallaan ja silloin on kyllä pinna tiukilla, heh..
        Meillä on kyllä aina meteliä ja valoja ja kaikki nukumme hyvin, vaikka musiikki huutaisi ym, mutta tömpsöttely ärsyttää.
        Itse kävelen melko äänettömästi "kissanainen" ;-)

Näin meillä..

• Alfax

ei se vielä mitään mutta ajatteleppa sitä että heräät yksiössäsi yöllä siihen että joku nuori "vatipää" huutaa ja mekastaa yksikseen kämpässään, ja melki huuto äänellä sanot ääneen että nyt v*tu pää kii... vastaus kuuluu vaan et Huora hiljaa.(hyvät ääni eristeet) mitäs siinäkin teet, jos ilmoitat vuokraisännöitsijälle ne ei pysty tekeen mitään .. ja tää on vain yksi esimerkki tästä naapurisovusta

• ittelles elämä

ÄÄLIÖ.

• vastattu

haiseva kessun vetäjä !!!!

• Kodin Neuvokki

Kolmikymppinen pariskunta muutaman kuukauden ikäisen lapsensa kanssa asuu yläpuolellamme, muija on luonnollisesti päivät kotona ja tömistelee ympäriinsä kuin norsulauma. He ovat asuneet kahden koiransa ja kahden kissansa kanssa asunnossaan noin 10 kk, sellaista päivää ei vielä ole tullut etteikö siellä rakennettaisi jotain. Joka h- vetin päivä siellä porataan, hakataan, sahataan, koputellaan ja naputellaan, äijä kantaa töistä tullessaan pitkiä lautanippuja vuokra- asuntoon! Saako vuokra- asuntoon edes rakennella mitä tahansa koiran- tai kissankoppeja? Kuivaushuoneen pyykkinarut ovat kuin villalankaa ja lattioilla ja käytävissä leijuu paksut "karvalankamatot" perheen lemmikkien jäljiltä. Muuttaisivat h- vetissä omakotitaloon johonkin korpeen!!Välillä pidetään bileitä ja oksennellaan meidän parvekkeelle, juostaan ympäri asuntoa ja pidetään älytöntä älymölöä, aikuiset ihmiset?

• Totuuden Ääni
        Red Indian kirjoitti:

Kaikkea sitä kuuleekin. Ilmeisesti kirjoittanut henkilö edusti Suomen nykynuorisoa. Eipä ole hurraamista, kielitaito nollassa, ajatukset perseestä.

Sun pitäs mennä nukkumaan kun tuommosia tänne kirjottelet, APINA! Oot vissiin aamuun asti ettiny keskustelufoorumeiden kirjjotus viheitä?

• muutaisit
        Kodin Neuvokki kirjoitti:

Kolmikymppinen pariskunta muutaman kuukauden ikäisen lapsensa kanssa asuu yläpuolellamme, muija on luonnollisesti päivät kotona ja tömistelee ympäriinsä kuin norsulauma. He ovat asuneet kahden koiransa ja kahden kissansa kanssa asunnossaan noin 10 kk, sellaista päivää ei vielä ole tullut etteikö siellä rakennettaisi jotain. Joka h- vetin päivä siellä porataan, hakataan, sahataan, koputellaan ja naputellaan, äijä kantaa töistä tullessaan pitkiä lautanippuja vuokra- asuntoon! Saako vuokra- asuntoon edes rakennella mitä tahansa koiran- tai kissankoppeja? Kuivaushuoneen pyykkinarut ovat kuin villalankaa ja lattioilla ja käytävissä leijuu paksut "karvalankamatot" perheen lemmikkien jäljiltä. Muuttaisivat h- vetissä omakotitaloon johonkin korpeen!!Välillä pidetään bileitä ja oksennellaan meidän parvekkeelle, juostaan ympäri asuntoa ja pidetään älytöntä älymölöä, aikuiset ihmiset?

Kerrostalossa on kerrostaloelämää...

Jos tuollaiset pikkuasiat häikkää, kannattaisiko itse harkita OKT-kämppää...

• ärsytti pirusti kirjoitti:

sama täällä, mut ei sikarin haju vaan tupakan le-
        mu ! se ärsyttää kovasti ! mulla on kaks ukkoo jotka haisee kauheelle kauas...........ukot ei välitä muista kun pitää haista kun humalainen....
        ja jos on bussipysäkillä niin sielläkin poltetaan
        ihan älyttömästi eikä ajatella miuta ollenkaan, olisi kiva jos ne opettelis kysyyn lupaa siihen toisilta ! mut ei. Ne on huonosti opetettuja ! itse EN polta. En siedä sen lemuu. Alkaa oksettaan se kauhee haju !

• sauhuttelija
        ärsytti pirusti kirjoitti:

Itse asun kerrostalossa.Eihän rappukäytävässä saa polttaa sikaria eikä mitään savukkeita.Mutta parvekkeella polttelu on jokaisen oma asia.Sitä ei voi kukaan määrätä eikä kieltää.Muuta astmaliiton kerrostaloon.Niissä ei saa polttaa edes omalla parvekkeella.Sellaisen ihmisen täytyy muuttaa ok-taloon jos ei siedä toisten parvekkeelta tulevia savuja.Me poltellaan parvekkeella.Ei ole tullut valituksia.Jos tulee täytyy ostaa omakotitalo!

• kkkkk
        ittelles elämä kirjoitti:

ÄÄLIÖ.

Eikö tota "hanki elämä" -lausahdusta vois jo pikku hiljaa vaihtaa johonkin toiseen?! On meinaan jo vähän kulunut lausahdus... Ja huono vielä siinä mielessä, että se kertoo jotakin käyttäjänsä älykkyydestä ja verbaalisesta lahjakkuudesta :/

• alakertalainen

Asun itse kerrostalossa, alimmassa kerroksessa. Yläkerran naapurilla on jokin kovemman luokan ongelma. Asunnoissa ei saa naulata seiniin, mutta silti tämä kyseinen henkilö aloittaa huonekalujen siirtelyn ja naulaamisen klo 7 aamulla ja saattaa jatkaa sitä jopa klo 3 yöllä.
        Ottaa niin päähän kriiks -äänet tavaroiden siirtelystä ja yhtäkkiset kovat kolahdukset. Kyllä harmittaa, että kerrostaloon muutettiin.

• nimimerkki Kyttääjä
        sauhuttelija kirjoitti:

Itse asun kerrostalossa.Eihän rappukäytävässä saa polttaa sikaria eikä mitään savukkeita.Mutta parvekkeella polttelu on jokaisen oma asia.Sitä ei voi kukaan määrätä eikä kieltää.Muuta astmaliiton kerrostaloon.Niissä ei saa polttaa edes omalla parvekkeella.Sellaisen ihmisen täytyy muuttaa ok-taloon jos ei siedä toisten parvekkeelta tulevia savuja.Me poltellaan parvekkeella.Ei ole tullut valituksia.Jos tulee täytyy ostaa omakotitalo!

Mene sinä sauhuttelija vaan pihalle polttelemaan vaan etkö sitäkään jaksa tehdä!? Miten voit jaksaa mennä parvekkeella sauhuttelemaankaan?!

Vihaan välinpitämyytttä ja turhanpäivästä laiskuutta ymmärtämättä ollenkaan muita!? Oma tarve ja oma elämäntyyli on aina etusijalla...oma nenu paras nenu!?

• Valitetaan nyt
        meille kuuluu kirjoitti:

Mies yläkerrassa, ja sen todella kuulee! Kanta-astujien pitäisi mennä elämään jonnekin sillan alle, muttei ainakaan kerrostaloon. Tyyppi on muuten täysidiootti.

• Kohtuudella
        sauhuttelija kirjoitti:

Maksatko naapureillesi uudet kalusteet sitten kun muuttavat / muutat pois? Nehän löyhkäävät jäljiltäsi, joten on ihan kohtuullista, että korvaat ne mitä olet turmellut.

• Se on niin helppoa!
        kävelijät kirjoitti:

Minun mies käveli ennen kantapäitä hakaten lattiaan. Sanoin, että sisällä ei tarvitse kävellä niin tomerasti ja kovaa, että kantapäällä ottaa hakkaamalla vastaan. No, paljain jaloin kun harjoitteli niin jopa pikkuhiljaa loppui hakkaaminen. Ja toisaalta tuota ikääkin on tullut.

Mutta ei se kävelijä itse huomaa sitä, että hakkaa lattiaa! Kävelytyyliä pitää oikein harjoitella.

Eikä tarvi harjotella. Pari päivää kun kävelee hiljaa niin vaihde jää päälle. En edes osaa kävellä enää tömpsyttäen, vaikka olenkin muuttanut ensimmäiseen kerrokseen!

• nbvcvbnm

Joo, se on suoranainen ihme, että miten pitkiä marsseja pienessäkin yksiössä voi tehdä. Itsellä on 40 neliötä eikä tässä voi montaa askelta ottaa, kun on seinä vastassa.

• Anonyymi

Oho. Tuleppa Varkauteen asumaan. Täällä on mm pirihuoria,jotka valittaa muiden äänistä,mutta itse metelöivät...

• Anonyymi
        sekä yläkerran kirjoitti:

asukkaat että seinänaapurit tykkäävät kopistella kengät jalassa aamuisin viiden-kuuden aikoihin. Valituksista ei ole ollut paljon apua.

Miksi ihmiset kulkevat kengät jaloissa sisätiloissa? Onko se kivaakin kopistella? Sairasta mielihyvää herättävä harrastus?

Oletteko miettineet mitä teiltä kuuluu?

• Anonyymi
        nimimerkki Kyttääjä kirjoitti:

Mene sinä sauhuttelija vaan pihalle polttelemaan vaan etkö sitäkään jaksa tehdä!? Miten voit jaksaa mennä parvekkeella sauhuttelemaankaan?!

Vihaan välinpitämyytttä ja turhanpäivästä laiskuutta ymmärtämättä ollenkaan muita!? Oma tarve ja oma elämäntyyli on aina etusijalla...oma nenu paras nenu!?

Olet varmaan vihattu naapuri?

• Anonyymi
        Valitetaan nyt kirjoitti:

Mies yläkerrassa, ja sen todella kuulee! Kanta-astujien pitäisi mennä elämään jonnekin sillan alle, muttei ainakaan kerrostaloon. Tyyppi on muuten täysidiootti.

Naurattaa tuo kanta-astujien haukkuminen. Se on asia, joka tulee luonnostaan. Sinä varmaan "hiihdät" eli laahaat jalkojasi? Se jos mikä, on todella ärsyttävän näköistä, mutta on sinun kävelytyyli. Ymmärrätkö, mitä tarkoitan?
        Jokaisella meillä on syntymästä alkaen olkut omat tyylimme kävellä, juosta, puhua, ihan kaikki, mitä teemme, on meidän omaa tyyliä.

• Nainen23

alakerrassa just samallalailla.. elämä alkaa kello 23 jälkeen ja jatkuu aamuneljään tai -viiteen.. Itse herään kuudelta. Monta kertaa olen valittanut vaan ei auta. Hulluksi tulee.. :( ja perkeleen vihaiseksi >:(

• mahdollista että

rivitalossa tömistely kuuluu yhden asunnon "yli" eli talon päätyasunnossa (as 1) tömistellään ja kopistellaan. itse asun asunnossa 3. talo on kyllä hyvin rakennettu ja seinänaapureista ei kuulu elämisen ääniä. tää on outo juttu, löytyykö mitään järkevää selitystä??

• puuku

mun eri rapussa asuva naapurin mies kuvittelee että mä oon jotenkin tilivelvollinen sille kaikista tekemisistäni, aina utelemassa että mistä tuun,miks,minne menossa,miksi, kenen kans, miksi jne! Nykyään katon tarkkaan et onko sen auto parkkisella ja meen sen mukaan.. ei oo kovin kivaa kun se on ruvennu terrorisoimaan mun kavereita jotka olis tulossa kylään. nyt jotkut kavereista ei kovin usein halua tulla mun tykö just tän kusipäisen naapurin takia :( kerran kysyin siltä 3.asteen kuulustelun jälkeen että mitä vittua mun tekemiset sille kuuluu? vastaus oli et jos mulla sattuu jotain ni on hyvä et joku tietää mun menoista! ikään kuin mulla ei olis perhe ja kaverit sitä varten saatana...

• !?!

Katsos vaan, itsehän kärsin samanlaisesta ongelmasta aiemmin. Vaan kaveri naapurista, joka oli itse ollut rakentamassa ko rivitaloa valaisi asiaa... Teidän asunnot on tod.näk samalla betonivalulla. Yleensä pari pienempää, tai sitten yksi isompi huoneisto on samaa betonivalua. Siis se pohja l. lattia. Sitä kautta se ääni tulee...

• Apua, please...
        puuku kirjoitti:

mun eri rapussa asuva naapurin mies kuvittelee että mä oon jotenkin tilivelvollinen sille kaikista tekemisistäni, aina utelemassa että mistä tuun,miks,minne menossa,miksi, kenen kans, miksi jne! Nykyään katon tarkkaan et onko sen auto parkkisella ja meen sen mukaan.. ei oo kovin kivaa kun se on ruvennu terrorisoimaan mun kavereita jotka olis tulossa kylään. nyt jotkut kavereista ei kovin usein halua tulla mun tykö just tän kusipäisen naapurin takia :( kerran kysyin siltä 3.asteen kuulustelun jälkeen että mitä vittua mun tekemiset sille kuuluu? vastaus oli et jos mulla sattuu jotain ni on hyvä et joku tietää mun menoista! ikään kuin mulla ei olis perhe ja kaverit sitä varten saatana...

Kun nuoret pääsevät äidin helmoista omaan asuntoon, alkaa ELÄMÄ isolla E:llä.
        Kaljakopat kilisee porraskäytävässä ja mikä pahinta käytävässä ja parvekkeilla poltetaan ketjussa! Arvatkaa, miltä maistuu jäätelö kesällä sähkällä höystettynä, kun alakerran sätkäjengi on koolla???
        Parveketupakointi tulisi lailla kieltää!

Sitten se yörauha. Hiljaisuus alkaa klo 23.00, mutta eräällä höyrypäällä näyttää vieraat saapuvan vasta tämän klo ajan jälkeen?
        Alkaapi kitaran soitto ja kaikenlainen saatanan palvonta ym. metelöinti.

Olen jo kypsempi asukas ja olen valittanut taloyhtiöön muutaman kerran. Onneksi ovat asiallisia ja pitävät minun ja meidän työssäkäyvien puolia.

Myös poliisin olen joutunut soittamaan ja asemalta sanottiin, ettei tarvitse edes miettiä, uskaltaako soittaa. Yörauha on lakiin kirjattu kysymys.
        Kiitän paikkakuntani poliiseja asiallisesta toiminnasta! Aina olen apua saanut tarvitessa. En uskalla tähän paikkakuntaa laittaa, mutta etelästä 300 km.

Ja jokaiselle nuorelle: Muista, kun muutat uuten kotiisi. Elät siellä sen taloyhtiön sääntöjen ja ohjeiden mukaan.
        Älä riko paikkoja. Niiden uusiminen ja korjaaminen maksaa ja me kaikki maksamme siitä osan kohoavina vuokrina.
        Asu hiljaa. Stereot eivät saa kuulua naapuriin.
        Vältä yöaikaista tömistelyä? Hiljaa oppii kävelemään jos haluaa!

Muista kun kotiudut kapakasta. Seinäsi takana nukkuva naapuri voi mennä lauantai sekä sunnuntai aamuna 7.00 töihin.
        Muista kotiutua hiljaa ja antaa rauha toisillekin!

• Viisas...
        puuku kirjoitti:

Puhut totta. Sinun asiasi ja menemisesi eivät todellakaan kuulu mitään hänelle. Ei myöskään sinun kaveripiirisi.
        Sa´non kuitenkin sinulle ja pyydän anteeksi sekä olen pahoillani, jos tällä loukkaan sun tunteitasi tai ajatusmaalilmaasi.
        Sorry.
        Tämä naapurisi kuitenkin välittää sinusta ja kenties rukoilee juuri sinun puolestasi joka ikinen ilta ennen nukkumaan menoaan.

Terveisin vanha elämää kokenut ja viisas elämän opissa ollut

• Viisas...
        Apua, please... kirjoitti:

Kaljakopat kilisee porraskäytävässä ja mikä pahinta käytävässä ja parvekkeilla poltetaan ketjussa! Arvatkaa, miltä maistuu jäätelö kesällä sähkällä höystettynä, kun alakerran sätkäjengi on koolla???

Sitten se yörauha. Hiljaisuus alkaa klo 23.00, mutta eräällä höyrypäällä näyttää vieraat saapuvan vasta tämän klo ajan jälkeen?

Olen jo kypsempi asukas ja olen valittanut taloyhtiöön muutaman kerran. Onneksi ovat asiallisia ja pitävät minun ja meidän työssäkäyvien puolia.

Myös poliisin olen joutunut soittamaan ja asemalta sanottiin, ettei tarvitse edes miettiä, uskaltaako soittaa. Yörauha on lakiin kirjattu kysymys.
        Kiitän paikkakuntani poliiseja asiallisesta toiminnasta! Aina olen apua saanut tarvitessa. En uskalla tähän paikkakuntaa laittaa, mutta etelästä 300 km.

Ja jokaiselle nuorelle: Muista, kun muutat uuten kotiisi. Elät siellä sen taloyhtiön sääntöjen ja ohjeiden mukaan.
        Älä riko paikkoja. Niiden uusiminen ja korjaaminen maksaa ja me kaikki maksamme siitä osan kohoavina vuokrina.

Muista kun kotiudut kapakasta. Seinäsi takana nukkuva naapuri voi mennä lauantai sekä sunnuntai aamuna 7.00 töihin.

Totta, on ikävää ja olen pahoillani , että joudut kokemaan tallaista.
        Nämä asiat eli nimenomaan TOISTEN HUOMIOIMISET tulee osata ja opettaa lapsille jo heidän lapsuudesta saakka. Voiko niistä syyllistää heitä, ellei omat vanhemmat tai ne aikuiset , jotka ovat heille elämän eväitä antaneet ole hoitaneet tehtäviään.
        Oppia ikä kaikki ja meillä kaikilla on mahdollisuus rakkaudella ja vanhoina sekä viisaampina elämänkokemuksemme perusteella opettaa juuri tätä nykynuorisoa.
        Voimia sinulle.

• plmh

hyviä ohjeita nämä kaikki,lisäisin tosin että jos pidät lemmikkiä esim. koiraa valvo ettei se poissaollessasi hauku montaa tuntia .
        kulkiessasi ovista älä paisko niitä.

• raaka rakentaja

Onko 2-kerroksinen rivari, jonka välipohja on ontelolaatoista? Niillä kun hypähdellään yläkerrassa, niin naapurit (ja naapurin naapurit) pääsee osallisiksi oikein mukavasti. Luultavasti myös muut välipohjarakenteet voi johtaa askelääntä.

Jos on 1-kerroksinen rivari, niin voihan se alapohjakin johtaa askelääntä, vaikkei yleensä niin pajon (koska se usein on maanvarainen ja ääni kai vaimenee).

Muutenkin rakenteet (seinä, alapohja, välipohja jne.) johtaa ääntä erittäin hyvin, joten töminä ja kopina saadaan kyllä kulkemaan pitkin taloa.

• lmpm
        plmh kirjoitti:

hyviä ohjeita nämä kaikki,lisäisin tosin että jos pidät lemmikkiä esim. koiraa valvo ettei se poissaollessasi hauku montaa tuntia .
        kulkiessasi ovista älä paisko niitä.

Hyviä ohjeita....ja muistakaa jos pidätte kotipileet...ei aamuun asti.

Nousen aamuisin klo. 3.00 töihin.

• Sanna30
        puuku kirjoitti:

Sano sille miehelle että et halua hänen uteluitaan. Jos se ei mene perille niin uhkaa käydä tekemässä poliisille ilmoitus kotirauhanhäirinnästä.

• plmh
        lmpm kirjoitti:

Hyviä ohjeita....ja muistakaa jos pidätte kotipileet...ei aamuun asti.

Nousen aamuisin klo. 3.00 töihin.

Asukas voi pitää (saa pitää)juhlia,synttäreitä tai muita merkkipäiviä mutta jos olettaa että ne kestävät pitempään on hyvä ilmoittaa etukäteen ilmoitustaululla millon on aikeissa juhlat järjestää ,niin sillon "heikkohermoiset" voivat lähteä evakkoon.
        pois suljen samassa asunnossa pidettävät kotipileet joka viikonloppu sitä ei kukaan siedä .
        ERÄS ESIMERKKI .vuosien takaa naapurini aliottivat juhlinnan ennen joulua ja jatkoivat sitä rataa viikon mut vaihtoivat vaan samassa talossa asuntoa oli kylläkin vuokratalo ,se siitä ,tuli mitta täyteen ja ostin oman.
        Niiden jotka vuokraavat asuntonsa on hyvä tehdä vuokralaiselle selväksi talon säännöt ja valita hyvät vuokralaiset se on kaikkien etu niin omistajan kuin talon asukkaidenkin ----taloyhtiön

• viltsukka
        Viisas... kirjoitti:

Totta, on ikävää ja olen pahoillani , että joudut kokemaan tallaista.
        Nämä asiat eli nimenomaan TOISTEN HUOMIOIMISET tulee osata ja opettaa lapsille jo heidän lapsuudesta saakka. Voiko niistä syyllistää heitä, ellei omat vanhemmat tai ne aikuiset , jotka ovat heille elämän eväitä antaneet ole hoitaneet tehtäviään.
        Oppia ikä kaikki ja meillä kaikilla on mahdollisuus rakkaudella ja vanhoina sekä viisaampina elämänkokemuksemme perusteella opettaa juuri tätä nykynuorisoa.
        Voimia sinulle.

Pitäis tappaa noi saatanan mölyapina urpo apinannaama klo 23.00 jälkeen mölyäjät...olen itse jo pian valmis menemään niiden ovista läpi tai kummittelee niiden uniin...VITTU!!!!!

• kohta suutun tosissani
        plmh kirjoitti:

Asukas voi pitää (saa pitää)juhlia,synttäreitä tai muita merkkipäiviä mutta jos olettaa että ne kestävät pitempään on hyvä ilmoittaa etukäteen ilmoitustaululla millon on aikeissa juhlat järjestää ,niin sillon "heikkohermoiset" voivat lähteä evakkoon.
        pois suljen samassa asunnossa pidettävät kotipileet joka viikonloppu sitä ei kukaan siedä .
        ERÄS ESIMERKKI .vuosien takaa naapurini aliottivat juhlinnan ennen joulua ja jatkoivat sitä rataa viikon mut vaihtoivat vaan samassa talossa asuntoa oli kylläkin vuokratalo ,se siitä ,tuli mitta täyteen ja ostin oman.
        Niiden jotka vuokraavat asuntonsa on hyvä tehdä vuokralaiselle selväksi talon säännöt ja valita hyvät vuokralaiset se on kaikkien etu niin omistajan kuin talon asukkaidenkin ----taloyhtiön

Jos vuokraa asuntoa niin kannattaisi miettiä vähän että millaiselle sitä vuokraa. Hyvä että joku muukin kuin minä on sitä mieltä.

Asun muuten ihan ok kerrostalossa, kaikki asunnot omistusasuntoja, mutta joitakin yksiötä on vuokralla. Juuri näissä asuu ne kerrostalomme häiriköt. Viinaa ja huumeita, oksennuksia ja ilkivaltaa, metelöintiä ja poliisikäyntejä öisin. Puhumattakaan siitä lemusta mikä näistä asunnoista leijuu rappukäytävään.

Ainakin kaksi näistä yksiöiden omistajista on sanonut, että ei nämä ole heidän ongelmiaan. Sossun maksama vuokra kun tulee aina ajallaan, niin muusta ei väliä. Mutta luulisi että kun sijoitusmielessä asuntoja pitävät, niin parempi sijoitushan se olisi vuokrata asuntoaan siistille ja kunnolliselle tavalliselle ihmiselle.

• plmh
        kohta suutun tosissani kirjoitti:

Jos vuokraa asuntoa niin kannattaisi miettiä vähän että millaiselle sitä vuokraa. Hyvä että joku muukin kuin minä on sitä mieltä.

Asun muuten ihan ok kerrostalossa, kaikki asunnot omistusasuntoja, mutta joitakin yksiötä on vuokralla. Juuri näissä asuu ne kerrostalomme häiriköt. Viinaa ja huumeita, oksennuksia ja ilkivaltaa, metelöintiä ja poliisikäyntejä öisin. Puhumattakaan siitä lemusta mikä näistä asunnoista leijuu rappukäytävään.

Ainakin kaksi näistä yksiöiden omistajista on sanonut, että ei nämä ole heidän ongelmiaan. Sossun maksama vuokra kun tulee aina ajallaan, niin muusta ei väliä. Mutta luulisi että kun sijoitusmielessä asuntoja pitävät, niin parempi sijoitushan se olisi vuokrata asuntoaan siistille ja kunnolliselle tavalliselle ihmiselle.

Tätä ei tarvii sietää .valitukset isännöitsijälle ja varoitus jos systeemi ei muutu niin pihalle se porukka .
        Tosin tiedän että osa asukkaista maksaa kiltisti kaikki siivoukset ja rempat eivät uskalla ottaa kantaa,mutta porukalla on maakinen mahti uskokaa pois .

• ole nuorisoa!

Myös vanhemmat ihmiset osaavat meluta! Itse olen parikymppinen mutta en ole asunnossani kertaakaan pitänyt minkäänmaailman juhlia ja harvoin olen hereilläkään klo 23 jälkeen! Ja itseäni ärsyttää niin pirusti musiikkia soittavat, tömistelevät, kolistelevat yms. naapurit että osaan kyllä huolehtia omista äänistäni. Ja vanhukset vielä usein kuuntelevat telkkaria niin pirun kovalla ettei sitä hullukaan kestä! Eli ei ole vain nuorten vika.

• puuku
        Viisas... kirjoitti:

Puhut totta. Sinun asiasi ja menemisesi eivät todellakaan kuulu mitään hänelle. Ei myöskään sinun kaveripiirisi.
        Sa´non kuitenkin sinulle ja pyydän anteeksi sekä olen pahoillani, jos tällä loukkaan sun tunteitasi tai ajatusmaalilmaasi.
        Sorry.
        Tämä naapurisi kuitenkin välittää sinusta ja kenties rukoilee juuri sinun puolestasi joka ikinen ilta ennen nukkumaan menoaan.

Terveisin vanha elämää kokenut ja viisas elämän opissa ollut

sillä mun naapurilla on muutenkin vähän jotain mielenterveysongelmia... en oo onneks sitä vähään aikaan nähny, ja tuskin tuun näkemäänkään kun näin sen joku 3 vko sit baarissa ja se tuli jotain urppaan niin uhkasin poliiseilla. tais vähän säikähtää mut hyvä vaan. mun asiat ei kuulu sille vaikka kuinka samassa talossa (eri rapussa kuitenkin) asutaan. Mut kuulin tossa toiselta (mukavalta) naapurilta et se olis muuttamas johki useemman sadan kilsan päähän, jes! =)
        ja mikä tohon mekkalointiin tulee niin muuten mun talo on tosi kiva (jos ei lasketa hullua mukaan) mut yks nuorehko (n. max. 30v.) mies luukuttaa jotain heviä joka helvetin viikonloppu pe-su kello 23.00-06.00... muuten siitä hevityypistä ei kuulu yhtään mitään, oon tainnu nähä sen 6kk aikana ehkä 10 kertaa...

• ¤MARIIA¤
        viltsukka kirjoitti:

Pitäis tappaa noi saatanan mölyapina urpo apinannaama klo 23.00 jälkeen mölyäjät...olen itse jo pian valmis menemään niiden ovista läpi tai kummittelee niiden uniin...VITTU!!!!!

Meillä naapurit möykkää ja kakarat varsinkin, ei ajatella yhtään vuorotyöläisiä. Ja ollaan niin viisaita mukamas.

• nimimerkki Kyttääjä

Kuullostaa ihan meidän talon asukkeja, paitsi että meillä hiljaisuus alkaa klo 22. :)

• on se että

pidetään omia lapsia enkeleinä, jotka eivät koskaan tee mitään pahaa vaan ne muut lapset...vaikka todellisuus on aivan toinen...

• normaalin

Puheen kyllä hyvinkin. mutta tommosen omaan kulliin tuijottavan hepun .joka möykkää. suureen ääneen. hekottaa varmaankin itselleen tai naiselleen ( ei taida olla äiti immeinen) ja kaissa ammateissa kuuluu olleen paitsi gigolona.

• silkku

Se Ärsyttää!!! Tuli valitus ja varotus et metelöidään ,kuuluu riitelyn ääniä ja kuiyenkin aamulla moikataan ja sanotaan "ei se meitä häirinny" rivitalossa asun!...vitun vammaset..

• V...tunut naapureihin

Meillä periaatteessa ihan sama ärsytyksen kohde eli tyhjästä valittavat naapurit. Kahtena viikonloppuna vuoden sisällä meni HIEMAN yli hiljaisuus-ajan ja tekivät valituksen JATKUVASTA metelöinnistä. Eikö ihmisillä tosiaankaan ole minkäänlaista omaa elämää????? Helvetin kyttääjät.

• lähdetään

baariin ja huudetaan ja melutaan muutenkin lähtiessä. Sitten tullaan keskellä yötä kotiin ja melutaan ja laitetaan musiikki pauhaamaan. Sen loputtua vielä jos oikein hyvin käy naidaan jotain baarista löytynyttä vosua niin että voihke kuuluu varmaan koko taloon.

• tyuiok
        V...tunut naapureihin kirjoitti:

Meillä periaatteessa ihan sama ärsytyksen kohde eli tyhjästä valittavat naapurit. Kahtena viikonloppuna vuoden sisällä meni HIEMAN yli hiljaisuus-ajan ja tekivät valituksen JATKUVASTA metelöinnistä. Eikö ihmisillä tosiaankaan ole minkäänlaista omaa elämää????? Helvetin kyttääjät.

Jospa ne ei tykkää siitä, että heidän omaa elämää häiritään?

• tulisielu*

Meillä uudet naapurit heittelevät röökin stögöt parvekkeelta alas ja niitä on löytynyt myös minun parvekkeeltani. Remontoivat myös keskellä yötä tai myöhään illalla ja kun lähtevät aamulla kuuden aikaan töihin, niiden koira aloittaa kauhean tunnin kestävän ulvonnan. Olisi pitänyt suoraan ostaa omakotitalo!

• hyvän äijän muija

Meillä oli "entisessä elämässä " samanlaisia ongelmia yläkerran naapurin kanssa. Tumpit heitettiin alas josta osa tuli meidän parvekkeelle, jonkin aikaa niitä keräilin kunnes mieheni äkkäsi kerätä tumpit talteen purkkiin ja kun purkki täyttyi hän meni naapurin ovikelloa soittamaan ja kertoi. "teil on tippunut nää meidän parvekkeelle ja ajattelin palauttaa ne.. Siihen loppu tumpit ja naapuri myöhemmin naureskellen kaertoi , et vähä sillo v..tti, mut nyt jo naurattaa. Tuli päivä kun muutettiin pois , siiloin ko. naapuri tuli meitä kiittämään siitä ku annettin palautetta hänen huonosta tavasta.. Et näinkin voi käydä

• Viisas...
        hyvän äijän muija kirjoitti:

Meillä oli "entisessä elämässä " samanlaisia ongelmia yläkerran naapurin kanssa. Tumpit heitettiin alas josta osa tuli meidän parvekkeelle, jonkin aikaa niitä keräilin kunnes mieheni äkkäsi kerätä tumpit talteen purkkiin ja kun purkki täyttyi hän meni naapurin ovikelloa soittamaan ja kertoi. "teil on tippunut nää meidän parvekkeelle ja ajattelin palauttaa ne.. Siihen loppu tumpit ja naapuri myöhemmin naureskellen kaertoi , et vähä sillo v..tti, mut nyt jo naurattaa. Tuli päivä kun muutettiin pois , siiloin ko. naapuri tuli meitä kiittämään siitä ku annettin palautetta hänen huonosta tavasta.. Et näinkin voi käydä

Hienoa....teidän kaltaisia aikuisia ihmisiä maailma kaipiaisi hyvin paljon enemmän. Olette todennäköisesti aika nuoria ja ´todella viisaita . Juuri avoin rakentava ja suora palaute ystävällisessä hengessä saa ihmeitä aikaan . Olette osoittaneet myös maltillisuuttanne sekä viisauttanne asiassa ja se on tuonut ja tuo monesti hyväähedelmää.
        Mainoita , teidät tulisi palkita .
        Terveisin Viisas

• Tee valitus

Ei sun tarttis mihinkään muuttaa, jos naapurisi ovat ääliöitä. Tee niistä virallinen valitus isännöitsijälle.

• elno

Meidän rapussa on täysi sirkus.. asun kolmikerroksisen talon toisessa kerroksessa ja yläpuolella asuu sekopäinen goottirouva jonka olen nähnyt ulkona asunnostaan ainoastaan pimeän aikaan. Ilmeisesti hän nukkuu päivät sillä häntä häiritsee kun tulen töistä n. klo kolmen aikaan päivällä ja tavallisesti tiskaan kotiin tultuani. Ilmastointihormiin rääkyminen on keinonsa kommentoida tekemisiäni. Hänen mukaansa en saa tiskata, en polttaa tupakkaa sisällä (ja viime aikaisten yleisönosastojen keskustelujen perusteella myöskään parvekkeella ei saa polttaa eli taidan jättää sen iltatupakkanikin väliin), en saa harrastaa seksiä mieheni kanssa ja parhaimpina päivinä en saisi tulla kotiini ollenkaan. Sitten alakertaan; kaksi kaverusta jotka terrorisoivat koko rappua musiikin jumputuksella yömyöhään viikonloppuisin. Ilmeisesti he eivät pysty käsittämään että on ihmisiä jotka käyvät töissä myös viikonloppuisin, itse olen yksi sellainen ihminen ja huolimatta viikonpäivästä joudun heräämään jo neljän aikaan aamulla töihin. Viime keväänä töihin valmistautuessani (klo 04.30) kuuntelin naapurien biletystä ja rupesin saamaan postia... Muut naapurit metelistä hermostuneina rupesivat tunkemaan uhkauslappuja Minun postiluukustani olettaen että olen metelin lähde. En enää tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa vai muuttaa pois kokonaan.

• Viisas...

Olettamuksilla ja omilla ajatuksilla on monesti luontainen taipumus tuottaa pettymys siinäsuhteessa, että itse toivoisi muutosta asioihin.
        Oletko jutellut ystävällisin mielin sekä avoimesti välittäen tämän gootti rouvan kanssa kasvotusten ?

• elno
        Viisas... kirjoitti:

Olettamuksilla ja omilla ajatuksilla on monesti luontainen taipumus tuottaa pettymys siinäsuhteessa, että itse toivoisi muutosta asioihin.
        Oletko jutellut ystävällisin mielin sekä avoimesti välittäen tämän gootti rouvan kanssa kasvotusten ?

Eipä tämä goottirouva avaa ovea ja minähän en sitä rupea öisin pihalta metsästämään.

• ärsyttää....

kun omakotitalossa asutaan avopuolisoni kanssa, ja tuo naapurin Hilkka!
      Voi jeesus kun ärsyttävä, vanhahko nais ihminen käy sauvojen kanssa kävelyllä tietä pitkin ja aina se KYTTÄÄ!!! Jos vaikka ikkunan äärellä olen jotain tekemistä niin jos se menee ohi niin hirvee kyttäys.
      Aina joskus mieheni kanssa pilaillaan jos ollaan ulkona ja tuo Hilkka menee ohi, niin huudetaan "Apua, hilkka tulee äkkiä sisäl" Ja sit tosiaan juostaan sisälle ;)

• mikki2

olla vähän pöhköjä tai vitsinä kirjoitat.

• mies 22v

meikä poika asuu omassa omakotitalossa. ei ole naapureista muuta haittaa,ku et naapurin ukko haki osarilla uuden mersedeksen perkule=)

• sandra-71

juu ärsyttää ja kybällä nuo yläkerran urpot.ollaan samassa kämpässä asuttu liki 4v ja muuten talo kiva ja rauhallinen kun osaketalokin mutta ensin tuolla ylhäällä asui lapsiperhe jossa lapset ALOITTI 20-21 AIKAAN JUOKSEMISEN JA POMMPPIMISEN sängyiltä ja luulisin että sohvilta lattialle kun monta tuntia kuului kun olisi telkkari heitetty lattialle.meillä oli aikanen klo 5.15 herääminen joten minä ja lapset oltiin klo 20 unilla.eipä vaan uni tullut.ja sitten tapeltiin herranjestas kun huudettiin,kirkumista,apua huutoja,takaa-ajoa jne.huh....ei siis mitään kunnioitusta toisia kohtaan!minullakin lapsia mutta ei kerrostalossa VOI ANTAA MUKSUJEN JUOSTA YMPYRÄÄ TUNTIKAUPALLA.ITSE EN ANNA koska tiedän miten se on kurjaa.ja se että kakarat aloittaa älämölön kun niitten pitäs jo nukkua,raivostuttavaa.......

• alakertalainen

Yläkerran juoppoporukkaa olen joutunut kuuntelemaan kohta 6 v!työ meni ja hermot ja vielä vaan saa jatkaa.Kas kun niitä ei saa pois kun tämä on osaketalo,poliisille asia ei kuulu ja taloyhtiön hallitus ja isännöitsijä ei välitä.Viimeinen pisara,että yläkerran h... soitti isännöitsijälle ja sanoi meillä olevan musiikin päivällä liian kovalla ja kerran viime viikonloppuna koira haukkui kokonaista 7 min,koira haukkui sen takia kun poika tuli yöjuoksuilta! Rikollisia ja retkuja tässä maassa paijataan päähän,mutta kunnollinen ihminen saa häädön! haluan maalle kauas pois

• tdrg

kerrostaloissa on 22,00 hiljaisuus ja joissaki taloyhtiöissä 23,00. joten lapset saavat leikkiä siihen asti entä jos niillä on myöhempään herätys. ja ne herää aina samaan aikaan ko te teidän ääniin? muuta omakotitaloon jos on varaa.

• nimimerkki Kyttääjä
        tdrg kirjoitti:

kerrostaloissa on 22,00 hiljaisuus ja joissaki taloyhtiöissä 23,00. joten lapset saavat leikkiä siihen asti entä jos niillä on myöhempään herätys. ja ne herää aina samaan aikaan ko te teidän ääniin? muuta omakotitaloon jos on varaa.

Lasten nukkumaan menoaika on n. klo 20-21, eikä silloin kun taloyhtiöissä hiljaisuus alkaa. Tuntuu ettei monenkaan tulis muksuja edes hankkia.

• kaunotar*

kun asukas remontoi n. 6kk ainakin pieniä pätkiä kerrallaan (tuntuu et täysin vailla selkeitä aj ripeitä suunnitelmia)!Lattian jyrsimiistä, porausta(tuntuu et katuporalla),siirtoääniä, vasaranpudotuksia jne..
      Odotat et koskahan se aloittaa, kun ei tiedä..kerran aloitti sunnuntai aamuna - sai nimettömän palautteen tietysti, nyt joku muukin meidän lisäksi valittanut. Ja isännöitsijä tietoinen. ei kuulu normaaleihin kotiääniin, kun pitkäkestoinen projekti.

Sit inhottaa jos joku isokokoinen /tai pienikokoinen isoinen kantapäineen/ laiskoine jalkoineen tallustelee yläkerrassa.väsyttääkö??

meiltä kuuluu joskus musiikkia, ja lauluakin (hyvä ääni) ja tyytyväisiä huutoja ja huokauksia. mmmh siinä kaikki.
      sinkkuna asuessani kun minun yläkerran naapuri oli aiheuttanut useasti ääniä keskellä yötä.musiikkia ja keskustelua, että laulua. yhen ainoankerran kys.perheenemäntä sai minut kiinni yhen ainoan kerran bileistä kun kaveri huusi käytävässä,naapuri soitti kytät (ok). mut syytti samalla minua KAIKESTA äänestä jota kuuluu rappukäytävässä päivä,-että yöaikaan. Sai kyllä kuulla totuuden siitä asiasta, ja enemmän. Muija oli aivan raivona, kun keskitti kaiken vihansa minuun.hänen miehensä jopa ehdottanut treffejä minulle.. pelkäsiköhän?? siitä tuli yksi ja viimeinen varoitus siinä taloyhtiössä, nyt oma asunto alla..

• kaunotar*

ei yläkerran sinkkunainen aiheuttanut minulle varoitusta vaan alakerran perheen emäntä..sorry huolimattomuus

• onneksi

meitä on oikeasti siunattu hyvillä, rauhallisilla ja ystävällisillä naapureilla. asuin ennen omakotitalossa ja siellä se vasta huono olikin olla! Yksi naapuri kauhea kyttääjä/valittaja, käskyjen ja ohjeiden antaja, toisessa naapurissa eräs tyyppi joka piti joka ikinen viikonloppu pippaloita ja musiikki kuului meille hyvin selvästi. Ja sitten aina jostain suunnasta kuului musiikkia pitkälle yöhön.

Mutta nyt, on ihana tulla kotiin kun kukaan ei ole ikkunassa kyyläämässä, kukaan ei pidä bileitä, kukaan ei muutenkaan kolistele tai metelöi. totta kai ihan normaaleja ääniä kuuluu kuten vessan vetäminen, suihku, ulko-oven ääni mutta ne eivät haittaa yhtään.

tosi kiva asua kerrostalossa jossa ihmiset ottaa toiset huomioon:)

• tiedätte..

että joku "kyylää" ikkunassa? Silloinhan teidän on itsekin katsottava ko. ikkunaan päin? Entä jos sen ikkunan sisäpuolella oleva asukas kokee, että aina noi ulos lähtijät kyylää.
        Älkää jääkö tuijotteleen kenenkään ikkunoita?

Itse olen sinkku ja joskus (melko usein) kun on pitkä aika ja tylsää, seison ikkunan äärellä ihaillen kaupungin kauniita valoja tai päivä aikaan lumisia puita ja muita luonnon upeita näkyjä.
        En siis kyylää ketään - ihailen maisemia!

Oletteko ajatelleet koskaan asiaa tältä kannalta?
        Mulla ei ainakaan ole tarvetta tietää kenenkään tulemisista eikä menemisistä, enkä sen vuoksi koskaan seisoskele ikkunan äärellä!!!

• et tunnekkaan tätä henkilöä
        tiedätte.. kirjoitti:

että joku "kyylää" ikkunassa? Silloinhan teidän on itsekin katsottava ko. ikkunaan päin? Entä jos sen ikkunan sisäpuolella oleva asukas kokee, että aina noi ulos lähtijät kyylää.
        Älkää jääkö tuijotteleen kenenkään ikkunoita?

Itse olen sinkku ja joskus (melko usein) kun on pitkä aika ja tylsää, seison ikkunan äärellä ihaillen kaupungin kauniita valoja tai päivä aikaan lumisia puita ja muita luonnon upeita näkyjä.
        En siis kyylää ketään - ihailen maisemia!

Oletteko ajatelleet koskaan asiaa tältä kannalta?
        Mulla ei ainakaan ole tarvetta tietää kenenkään tulemisista eikä menemisistä, enkä sen vuoksi koskaan seisoskele ikkunan äärellä!!!

oi kuule kun vain tietäisit tämän henkilön, et sanoisi varmaan mitään tuollaista tämän ihmisen kohdalla.. ;) Kun olin vähän nuorempi ja lähdin yöllä kotoa jonnekin vielä käymään, tämä naapurin täti laittoi kellon ajat minuutilleen ylös milloin lähdin ja milloin tulin takaisin.

Hän on uhkaillut tappaa meidän koiran, käynyt hiippailemassa pihallamme yöllä ja kaatanut 30 litraa bensaa meidän nurmikolle, siis omia bensojamme, syytä en tiedä miksi teki niin, kun olimme kerran poissa kotoa, hän oli käynyt siirtämässä pihassamme olevaa, aika no, heikkoa tekoa olevan autotallimme vähän toiseen suuntaan koska sillä tavalla hän näki paremmin pihallemme, vähän sitä ennen siis olimme siirtäneet sen niin ettei tämä henkilö näkisi meidän pihallemme niin hyvin.

Kerran hän myös "apurinsa" kanssa kävi heittämässä porttimme vieressä olleen aika ison roskiksen kellarimme katolle, syytä siihenkään en tiedä, mutta voin vaan kuvitella sitä näkyä kun he ovat sitä ängenneet sinne katolle:D

Ja mitä sitten näitä melkein joka päiväisiä keskisormen näyttelyitä aina oli. Kerran hän myös kertoi todella monelle ihmiselle että MINÄ käytän huumeita ja "lutkailen" ympäri kyliä, hän oli kuulemma aivan varma asiasta, hehe, pönttö eukko..

Se ihminen on vähän päästään sekaisin ja sellaiset kannattaa jättää ihan omaan arvoonsa mutta silti olen tosi onnellinen että muutin pois vaikka en loppujen lopuksi niin kovin hänen jutuistaan välittänytkään. Ainut mikä inhotti oli kun piti kävellä hänen talonsa ohi aina kun menin kotiin, jos vilkaisin nopeasti hänen talonsa suuntaan niin aina oli nenä kiinni ikkunassa. Enkä pidä itseäni kyttääjänä jos vilkaisen johonkin suuntaan kun toinen ihan avoimesti kyylää.

Kyllä minäkin siis joskus ihan katselen vaan ikkunasta ulos jos on ihana ilma jne, mutta kauhean kauaa en oikeastaan viitsi katsella koska talomme pihalla kävelee aika paljon ihmisiä enkä halua että he luulevat että kyttään heitä tai jotain. että näin:)

• tämänkin olen kokenut

Yleensähän sitä luullaan ettei omakotitalossa asuessaan kärsi naapureista, mutta ikävä kyllä se ei ole totta.

Kun asuin vielä yhdessä vanhempieni kanssa omakotitalossa, oli meillä huonoa tuuria naapureiden kanssa. Kyseessä oli sama talo ja siinä peräkkäin asuneet kolme perhettä. Vasta neljäs perhe joka siihen muutti osoittautui mukavaksi. Eka perhe joi ja piti isoja ryyppyjuhlia. Joskus osa vieraista eksyi meidän pihalle. Seuraava perhe oli aina valittamassa meille milloin mistäkin (liian isoja puita pihassamme, vääriä kukkia kukkapenkeissä, ahdistaa kun näkee meidän ripustavan pyykkiä pihalle tai tamppaavan mattoja). Sitten he omine lupineen siirsivät raja aitaa 3m meidän puolelle ja uhkasivat nostaa poliisisyytteen jos palautetaan aita... Kuitenkin he kävivät jatkuvasti poimimassa meidän pihasta mansikoita, viinimarjoja ja omenoita. Perheen tytär ryyppäsi rankasti ja kännissä aina riehui meidän pihassa kavereineen. Perheen poika (silloin n. 20v) tuli yöllä monta kertaa minun makuuhuoneen ikkunan taakse ja koputteli ikkunaan ja puhu törkeitä avoimen tuuletusikkunan kautta. Lisäksi se toisinaan seuraili minua ja pari kertaa kävi käsiksi. Ikävä kyllä poliisit pitivät juuri naapuruussuhdetta lieventävänä seikkana siksi että ajattelivat että näin sitä vain maksellaan syntyneitä naapurikaunoja tekemällä poliisille rikosilmoitusta perheen pojasta.

Kun sitten muutin lukion jälkeen asumaan itsekseni, kerrostaloyksiöön vuokralle, olin sellaisessa tilanteessa, että en olisi edes uskaltanut asua yksin omakotitalossa. Siinä tilanteessa ei metelöivät naapurit minua juurikaan haitanneet.

• lisäys äskeiseen
        tämänkin olen kokenut kirjoitti:

Yleensähän sitä luullaan ettei omakotitalossa asuessaan kärsi naapureista, mutta ikävä kyllä se ei ole totta.

Kun asuin vielä yhdessä vanhempieni kanssa omakotitalossa, oli meillä huonoa tuuria naapureiden kanssa. Kyseessä oli sama talo ja siinä peräkkäin asuneet kolme perhettä. Vasta neljäs perhe joka siihen muutti osoittautui mukavaksi. Eka perhe joi ja piti isoja ryyppyjuhlia. Joskus osa vieraista eksyi meidän pihalle. Seuraava perhe oli aina valittamassa meille milloin mistäkin (liian isoja puita pihassamme, vääriä kukkia kukkapenkeissä, ahdistaa kun näkee meidän ripustavan pyykkiä pihalle tai tamppaavan mattoja). Sitten he omine lupineen siirsivät raja aitaa 3m meidän puolelle ja uhkasivat nostaa poliisisyytteen jos palautetaan aita... Kuitenkin he kävivät jatkuvasti poimimassa meidän pihasta mansikoita, viinimarjoja ja omenoita. Perheen tytär ryyppäsi rankasti ja kännissä aina riehui meidän pihassa kavereineen. Perheen poika (silloin n. 20v) tuli yöllä monta kertaa minun makuuhuoneen ikkunan taakse ja koputteli ikkunaan ja puhu törkeitä avoimen tuuletusikkunan kautta. Lisäksi se toisinaan seuraili minua ja pari kertaa kävi käsiksi. Ikävä kyllä poliisit pitivät juuri naapuruussuhdetta lieventävänä seikkana siksi että ajattelivat että näin sitä vain maksellaan syntyneitä naapurikaunoja tekemällä poliisille rikosilmoitusta perheen pojasta.

Kun sitten muutin lukion jälkeen asumaan itsekseni, kerrostaloyksiöön vuokralle, olin sellaisessa tilanteessa, että en olisi edes uskaltanut asua yksin omakotitalossa. Siinä tilanteessa ei metelöivät naapurit minua juurikaan haitanneet.

Unohdin vallan mainita ikävät naapurit nro 3. He muuttivat samoihin aikoihin kuin minä muutin pois ja asuivat vain jokusen kuukauden, joten en tullut heitä tuntemaan. Muuten olivat vaikuttaneet suht tavallisilta, mutta heidän rekkansa oli aina ollut parkkeerattuna tien varteen siten, että vanhempieni pihatie oli puoliksi tukossa. Ei siis autolla päässyt pihaan tai pihasta pois. Kehtasivat sitten vielä valittaa että vanhemmillani kävi liikaa autoa ajavia vieraita kylässä ja muutenkin vanhempani käyttivät ihan liikaa autoa. Kun eivät kuulemma ehtinee muuta tehdä kuin yhtenään olla rekkaa ajamassa eteen- ja taaksepäin (pitivät kyllä siitä huolen ettei heidän oma pihatiensä ollut rekalla koskaan tukittuna. Mutta onneksi joutuivat muuttamaan pois pian että saivat vanhempani vihdoinkin ihanat ihmiset naapureikseen.

• ennen omakotitalossa

Meillä on lapsia,kaikki jo isoja.Asuimme ennen omakotitalossa.Siellä naapurin pikkupennut tulivat meidän pihalle.Rikkoivat minun hienot kukka-asetelmat ja ruukut.Ottivat luvatta tavaroita meidän pihalta.Rikkoivat lumilinnat ym.Sammuttivat pihaltamme kynttilät.Vanha pariskunta naapurista kyttäsi kaikki meidän liikkeet.Jos teimme pihatöitä he kyttäsivät ikkunasta meitä.Huh huh mitä porukkaa.Ilkivaltaa,juoruilua,mopojen vihaajia sekä meidän nuorison vihaajia(hyväkäytöksisijä).Nyt asumme kerrostalossa.Ihana oma rauha.Eikä mitään ongelmaa.Saa laittaa kukkia parvekkeelle eikä kukaan tule rikkomaan niitä.Naaputit sanovat päivää jopa meidän nuorisolle.

• Kovaa savustamista

Omakotialueella tyypillisiä naapurisopua koettelevia riitoja syntyy tonttien rajoista. Oma naapurini kyttää tonttinsa rajoja ihan ylpeän vahtikoiran tavoin: Hänellä on kymmenkunta erilaista liiketunnistinta ja ainakin kaksi kameraa kuvaamassa omaa tonttialuettaan.

Raja-alueilla sattuneista riidoista saisi aikaan jo kokonaisen vitsikirjan. Naapurini suuri huolen aihe on, jos pihaltamme putoaa muutama havunneulanen hänen tontilleen. Neulasten putoaminen väärälle puolelle on naapurini mielestä jo poliisiasia. Hän alkaa itse leikkiä poliisia, jos en heti käy keräämässä väärälle puolelelle pudonneita neulasia. Hänen painostusarsenaaliinsa kuuluvat uhkaukset mukaan lukien laittomat uhkaukset. Olemme joutuneet konsultoimaan poliisia ja asuntomme edellisiä omistajia, joiden pojat heittivät kivellä täytettyjä lumipalloja kyllästyttyään naapurimme jatkuvaan kyylailuun ja marinaan...

• Meikäläinen muutti perheen koon suurentuessa viime talvena toiseen kerrostaloon, vuokralle.
      Talossa asuu enimmäkseen keski-ikäisiä & vanhempia ihmisiä ja suurin osa omistaa huoneistonsa: paitsi minä olen vuokralla. :)
      Tästä eriarvoisuudesta johtuen olen eräitten mielestä toisen luokan kansalainen. Minusta on mm. tehty aiheettomia ilmoituksia, esim.: minun tulisi kuulemma maksaa enemmän vesimaksua koska meillä käy vieraita, jotka käyttävät vettä ja ties vaikka asuisivat salaa meillä, en hoida lastani (kaikki vauvat itkevät JOSKUS viimeistään!) kuulemma, siitä tehtiin useita soittoja sossuun (tulivat myös tsekkaamaan tilanteen). Kissani karkasi naapurin parvekkeelle ja naapuri puhui kännykkään että meidän kissa oli raadella hänen silmänsä ulos päästä (kaikista lällyin kissamme vielä...)yms....Kissaepisodin jälkeen tuo naapuri ei ole enää meitä tervehtinyt.
      Siis tämä kyttäyksen ja pahantahtoisuuden määrä on ihan uskomatonta! Mutta minähän en tästä muuta, p-kele! :)
      Yksi naapuri on koko ajan (vajaan vuoden) tehnyt remonttia, ääniä kuuluu yleensä satunnaisesti, mutta yleensä illalla ja viikonloppuna!
      Toinen haisee niin etten tajua, mistä sellainen haju voi tulla, siis jos ne esim. tuulettaa, on pakko sulkea omat lävet.
      Kolmas: soittaa joskus musaa ja laulaa (nuotin vieressä on tosiaan tilaa).
      Yhden koira on jotenkin seko ja päivät yksin. Kuseksii kans innoissaan rapun edustalle, jne. Kun pääsee illalla ulos.
      Että tämmöstä meillä. Huh.

• Nessukka

Muutimme pari vuotta sitten ihanaan omakotitaloon jossa 200m päässä on uima ranta aivan ihanaa aluetta kunnes viereemme muutti naapuri! Se on ollut sen jälkeen aika moista hel##ttiä sen jälkeen!! Me pidämme paljon kotieläimistä ja meillä on 2 kissaa nykyään 1 koska toinen hyppäsi parvekkeelta. Ja 2 kania ja vanha koira. KKissamme käyvät ulkona 24h vuorokaudessa, joten he valittavat ihan kamalasti niistä mutta niitten lapset tykkää niistä mutta vanhemmat ei. Ja toiset naapurit ovat herrankansalaisia ja ne ne vasta valittaa! Ne on valetta, kuulemma meidän koira oli käynyt paskomassa niiden auto talliin kun ne pelasi pingistä! Ettei vaan omat muksut kun niitäkin on jo 8. Ne potkivat meidän kilttejä kisulejamme ja kivittävät ja lesoavat koulussa mitä ne teki nille! Kerran kun kissa tuli kotiin niin se ontui ja sillä oli outo patti kyljessä. Häiritseekö se niin paljon kun kissa menee tien poikki metsään hiiri jahtiin. Ne tuo rottia ja muitakin ötiäisiä. Nimittäin pihoissa käy todella iso lihava rotta joka on pienimmän kissamme kokoinen ja painaa noin7 kg. Se käy pälle ja hyökkäilee kissat pitävät sen aisoissa onneksi meinaan semmonen rotta voisi tappaa vauvan tosta vaan! Olisi kiva jos ei kissoja rääkättäisi. Onneksi me muutetaan niin päästään pois sieltä!!

• TJS
        Nessukka kirjoitti:

Muutimme pari vuotta sitten ihanaan omakotitaloon jossa 200m päässä on uima ranta aivan ihanaa aluetta kunnes viereemme muutti naapuri! Se on ollut sen jälkeen aika moista hel##ttiä sen jälkeen!! Me pidämme paljon kotieläimistä ja meillä on 2 kissaa nykyään 1 koska toinen hyppäsi parvekkeelta. Ja 2 kania ja vanha koira. KKissamme käyvät ulkona 24h vuorokaudessa, joten he valittavat ihan kamalasti niistä mutta niitten lapset tykkää niistä mutta vanhemmat ei. Ja toiset naapurit ovat herrankansalaisia ja ne ne vasta valittaa! Ne on valetta, kuulemma meidän koira oli käynyt paskomassa niiden auto talliin kun ne pelasi pingistä! Ettei vaan omat muksut kun niitäkin on jo 8. Ne potkivat meidän kilttejä kisulejamme ja kivittävät ja lesoavat koulussa mitä ne teki nille! Kerran kun kissa tuli kotiin niin se ontui ja sillä oli outo patti kyljessä. Häiritseekö se niin paljon kun kissa menee tien poikki metsään hiiri jahtiin. Ne tuo rottia ja muitakin ötiäisiä. Nimittäin pihoissa käy todella iso lihava rotta joka on pienimmän kissamme kokoinen ja painaa noin7 kg. Se käy pälle ja hyökkäilee kissat pitävät sen aisoissa onneksi meinaan semmonen rotta voisi tappaa vauvan tosta vaan! Olisi kiva jos ei kissoja rääkättäisi. Onneksi me muutetaan niin päästään pois sieltä!!

KYLLÄ on rotalla kokoa! Elä välitä, meillä ne lentää...

• kusta pihalle

Meidän kerrostalojen sisäpihalla antaa jotkut taukit koiriensa kuseksia pensaisiin ja myös keskelle jalankulkureittejä. Näin lumien tultua tosi ikävän näköistä ja muulloinkin kurjaa kun haisee. Itsellä kaksi koiraa, jotka osaavat kävellä piha-alueen läpi tarpeitaan tekemättä. Veisivät koiriaan tarpeeksi ulos, ettei raukkojen tarvis hädissään pihalle pissiä.

• minäpä minä

noh, muutettiin tähän nykyiseen kämppään tos vähän yli puol vuotta sitten. alussa naapurit vaikutti ihan ''normaaleilta'', mutta tulinki toisiin aatoksiin ku toi yläkerran ämmä alko kerran huudattaa puol 12 aikaan yöllä musiikkia, niin, että koko talo raiku. no, nykysin se ei soita enää sitä keskiyöllä vaan se aina illalla huudattaa sitä musiikkia täysillä ehkä 10 min. ja lopettaa sitten.

Seinänaapureilta taas kuuluu aina naurua ja kauheeta paukeitta aina iltasin. ne myös harrastaa aika äänekästä seksiä. hiukan häiritsevää se ähkintä ja se kun sänky hakkaa seinää.

• ainoastaan

Koiran 0 ( rukkasnahka) ja on lepposa asua sinivalkoisena perheenä . ku ympäristössä asuu punikki pesueita monessa polvessa. yllättävän paljon noita kommareita on. levinny ku sopulit aikanaan lapissa.

• Käytän vessaa

Joo, sama juttu. Nyt näkyy kerrostalon rappukäytävän ovenpieleinen lumikasa ja maa täynnä keltaisia rumia kukkasia. Yäk! Ettei ihminen älyä viedä koiraansa kauemmaksi pissalle. Antais sen pissiä sisällä isännän sänkyyn! Voisko joku koiransa ku...aja kertoa mitä päässä liikkuu.

• kusipaikka
        Käytän vessaa kirjoitti:

Joo, sama juttu. Nyt näkyy kerrostalon rappukäytävän ovenpieleinen lumikasa ja maa täynnä keltaisia rumia kukkasia. Yäk! Ettei ihminen älyä viedä koiraansa kauemmaksi pissalle. Antais sen pissiä sisällä isännän sänkyyn! Voisko joku koiransa ku...aja kertoa mitä päässä liikkuu.

Tuo on sentään hyvä, että sentään ulos, mutta ystävättäreni yläkerrassa on 2 saksanpaimenkoiraa ja he tekevät tarpeensa parvekkeelle. Jos pyöräytetään talon ympäri. Taitaa olla kusta hihnan päässä - nk. se yleensä onkin.

• juttu täällä..

koirien annetaan pissiä pihalle mutta en kyllä oo koskaan haistanut sitä hajua vaikka pissaa on ympäri pihaa:)

Oma koiranikin onneksi osaa tehdä tarpeensa muualle kuin pihalle, se olisi noloa jos se alkaisi vääntämään vaikka paskoja tuohon pihaan..

• dogi
        Käytän vessaa kirjoitti:

...koirathan kusee ulos päästessän siihen missä eniten hajuja on, eikä sitä välttämättä ehdi estelemään, riippuen kuin kova "hätä" on. mietippä ite jos ois rakko täynnä ja pitäs yrittää vielä kävellä! tosin onhan niitäkin varmaan jotka ei niin esteettisyydestä välitä, itse yritän käyttää koiraani niin usein lenkillä että jaksaa kävellä kauemmas eikä tartte naapurien portinpieliin kuseksia. merkkailla ei tarvi antaa vääriin paikkoihin.

• dogi
        juttu täällä.. kirjoitti:

koirien annetaan pissiä pihalle mutta en kyllä oo koskaan haistanut sitä hajua vaikka pissaa on ympäri pihaa:)

Oma koiranikin onneksi osaa tehdä tarpeensa muualle kuin pihalle, se olisi noloa jos se alkaisi vääntämään vaikka paskoja tuohon pihaan..

..jos tarkoitat ette ole koskaan haistanut "hajua" minkä takia koirat pissii samaan paikkaan, voin kertoa että se ei ole ihmisen haistettavissa. kyse on feromoneista joita koirat merkkipissaan erittää, tunnistaakseen onko paikalla käynyt uros vai narttu. koiran hajuaisti kun on miljoona kertaa parempi kuin ihmisen, ei ihminen voi näitä hajuja tunnistaa.(:

• Naapurin mummot pitävät oveni takana juorukerhoaan ja huutavat minkä jaksavat. Jos niiden kanssa sattuu samaan aikaan pihalle niin alkaa kuulustelu ja joudun kuuntelemaan mummojen serkuista ja isovaareista kunnes keksin tekosyyn lähteä.

• tyttö 15v.

täs yks hauska juttu oventakanakyttääjistä. Meil oli ennen seinänaapurina pappa joka kyttäs kaikkii.No mä olin silloin 13 vee ku tämä tapahtui. Oltiin tyttökaverin kans meil ja kuunneltiin musiikkii päiväl , ehkä vähän kovalla. No ovikello soi ja tää pappa siel kökötti ja valitti kovasta musiikinsoittamisesta. Pyytelin anteeksi ja hiljensin musiikkia.Myöhemmin odottelimme vielä kahta tyttöö tulevaksi meille, katottiin parvekkeelta koska nämä tulis ja aateltiin vähä säikyttää menemällä oven taa ja avata ovi juuri ku nämä saapuvat, nähtiin sit tyttöjen tulevan ja äkkiä oven taa, ovi auki ja Böö !! kamalaa kiroilua , olin tönäissyt ovellamme naapurin pappaa päähän, sil meni lasit rikki. Myöhemmin kun äiti tuli kotii, oli pakko kertoo tapahtuneesta. Pappa huusi kuin laiva, onneksi tilanne selvisi silleen, Et mitäs seisot toisen oven takana ja silleen.. Ei ollu pappa enää oven takana ja ei kyllä jutellutkaan sen jälkeen mulle eikä äidille..

• hassu esine

Olen kans aiemmin asunut "mummutaloissa", missä ei kuulunut mitään meteliä naapureista. Nyt olemme asuneet reilu vuoden päivät omassa rivitalo-osakkeessa ja naapurissa asuu helvetinmoinen popittaja. Tätä ei onneksi tapahdu joka viikonloppu, mutta niin usein että rupee ärsyttämään. Ja se että ne bileet alkaa useimmiten vasta myöhään siis klo 22 jälkeen. Tänäänkin meen yövuoroon ja pieni piru sisälläni toivoo että koiramme vähän haukkuisi vaikka tai aiheuttasi muuta melua, että naapuri voisi ajatella omaa meluamistaan. Meidän koira ei tosin hauku vaikka onkin kaikki työvuorot yksin.

• ja linssi

On melkein sata varma. että semmonen avi(o) pari . jonka akkaa ei korkattu synnytyssalissa on pahimmasta päästä häiriköimään. vaikka ei kai ne nyt "petangueta" pelaakkaa. mutta osaavat möykätä ja kolistella kiitettävästi kyllä.eli lapseton akka rapiat 50 on valtakunnan törkeimpiä tapauksia.ja jos vielä ukko on samaa tasoa. soppa on valmis. ja melko varmasti heillä asuu joku alligaattori tai lisko.marsu tai räksyttävä narttu piski. jota ne hoitaa kuin ihmislasta. ja reppanat luulee. että joku vielä heidän lisäksi arvostaa heitä. täysin väärä luulo.

• timonen

Mullahan just oli alakerrassa tuollainen naapuri, kuvaus osuu täysin nappiin. Ja yläkerrassa asuva henkilö tuntuu pelaavan jotain petankkia aina välillä, tai sitten se putoilee sängystä. Vaikea arvata mistä sellainen ihme kolina välillä kuuluu. Sen lisäksi asunnosta kuuluu usein oudon kuuloista naurua, ihan kuin joku kiduttais tätä miestä mutta hänellä on silti hauskaa.

• asunnot

Kerrostalossa asuessa ON huomioitava muut asukkaat, vaikkei yhtään huvittaisi. Miksiköhän on aina joku, joka ajattelee, että hänellä on lupa elää kuin euroopan kuningas ja mekkaloida kuin asuisi yksinään korvessa? Se ei ole kenenkään itsemääräämisoikeuden rajoittamista tai militaristista kontrollointia, jos mökkäävän naapurin odotetaan käyttäytyvän talon sääntöjen mukaisesti. Jos askeleet kuuluvat liian kovaa naapuriin, opettele kävelemään kevyemmillä askeleilla.

• Jorma32

Naapurin nainen ulvoo ja huutaa öisin, että just noin, just....syvemmälle syvemmälle.

Yritä siinä sitten nukkua ja mennä aikaisin töihin.

• Töissäkäyvä

Just! Munkin naapurissa on muija, joka huutaa kuin jokin ihme painajainen Elm Streetiltä. Ei hitto paljon naurata, kun heräät just uneen päästyäs, ja aamulla pitäis jaksaa töihin lähteä. Hyvä etten ole vielä sydäriä saanut. Varmaan kyseessä on rakastaja, jota täytyy yrittää miellyttää, koska aivan feikkiä tuollainen karjunta on.
        Vois mennä johonkin korpeen na...n!

• noisysex

Mun alakertalaiset pitää ihan älytöntä mölyä usein viikossa kun harrastavat sexiä, ja kerralla aina lähes tunnin. Meitä naurattaa ja harmittaa kun joutuu kuuntelemaan moisia yksityisyyksiä. Reilusti yli 60-vee pariskunnan koira alkaa vielä usein ulvomaan ja räksyttämään siinä mukana. Koko meidän rapun asukkaat kuulevat nuo sessiot ja onpa siitä heille snottukin, mies naureskeli vaan ja heilutteli Viagra levyä. Haemme uutta asuntoa koko ajan, edellinen asukas oli muuttanut saman asian vuoksi.

• rajansa kaikella

Yläkerran musiikin kuuntelu on lujaa oopperamusiikkia. Kävin siitä sanomassa ja olivatkin hiljaa kauan, kunnes nyt tuolla meluavat, jo 18.30 lähtien. Meillä lapset menee nukkuu 21, joten silloin on taas mentävä sanomaan. Sulla on varsinainen melu talo! Ei auta kuin soittaa poliisille, jos muu ei auta. Taloissa on säännöt. Tosin mä en kuuntele klo 23 asti NÄIN kovaa melua.

• tympääntynyt

naapurin poika soittaa vähän väliä. se käy kylässä vähän väliä! tämä raastaa hermoja! site on toiset naapurit, nuoria maatalouslomittajia pudasjärveltä. ne pitää niitten koiraa melko huonosti ja monesti vaikka ne asuu n sadan metrin päässä nii meille sisälle asti kuuluu musiikin rytke- ja niitten ihan lähinaapurissa on pieniä lapsia. niittenki ois aika mennä nukkuun mut naapurit bilettää pikkutunneille. monesti niitten koira juoksee meidän pihalla! kesällä ne tuli umpikännissä hakeen sitä pois meidän koiran luolta. ! onko tämä teistä liikaa?!

• Nimetön

Eräissä naapureissamme ärsyttää se, että kun heitä eivät mitkää säännöt täällä koske. Voi käydä vaikka kahden aikaan yöllä suihkussa tai pestä pyykkiä. Autonromukin saa seistä suoraan ulko-oven edessä ja eivätkä he kaikessa piittaamattomuudessakaan jaksa viedä roskia taloyhtiön omaa roskakatokseen, joka sijaitsisi vain 2 metriä tätä toisen talon katosta kauempana. Joillekin sekin on nähtävästi liikaa.

• vuorotyöläinen

voi ihan rehellisesti myöntää että minä ainakin kuulun ärsyttäviin yöllä suihkussa käyjiin..
        töistä tullessa kun on kiva käydä pesulla. ja kun ravintolassa on duunissa niin vuorot saattaa loppua 24-04 välillä.
        nykyisissä naapureissa ei valittamista mutta nuorempana kun asuimme rivitalossa vanhempieni kanssa (olin 16 v.) niin eräs naapureista osasi kyllä aina kertoa mihin aikaan olin kotiutunut viikonloppu öinä ja millä. ;)

• turho
        vuorotyöläinen kirjoitti:

voi ihan rehellisesti myöntää että minä ainakin kuulun ärsyttäviin yöllä suihkussa käyjiin..
        töistä tullessa kun on kiva käydä pesulla. ja kun ravintolassa on duunissa niin vuorot saattaa loppua 24-04 välillä.
        nykyisissä naapureissa ei valittamista mutta nuorempana kun asuimme rivitalossa vanhempieni kanssa (olin 16 v.) niin eräs naapureista osasi kyllä aina kertoa mihin aikaan olin kotiutunut viikonloppu öinä ja millä. ;)

siis, kun sinä oot vuorohommissa, niin muut sitten sopeutuu siihen. Persläpi sinä oot ja koeta vaan ottaa säännöt ja muut ihmiset huomioon. Ei niitä sääntöjä ihan huvikseen ole laadittu! Että sillee...

• et ole tehnyt..
        turho kirjoitti:

siis, kun sinä oot vuorohommissa, niin muut sitten sopeutuu siihen. Persläpi sinä oot ja koeta vaan ottaa säännöt ja muut ihmiset huomioon. Ei niitä sääntöjä ihan huvikseen ole laadittu! Että sillee...

päivääkään töitä? Vaikutat kyllä itse siltä persläveltä.
        Suihkussa käyminen ei yöllä häiritse ketään terveesti ajattelevaa ihmistä. Tottakai työvuoron jälkeen on peseydyttävä. Haloo, ei ymmärrys riitä???

Minäkin käyn suihkussa yöllä, jos iltavuoro venyy myöhempään. Lähinaapurit tietävät sen eikä kukaan ole siitä valittanut.

Joku tolkku tähän touhuun, please???

Pahimpia häiriköitä ovat juuri ne immeiset, jotka eivät käy töissä!
        Yöt mesotaan ja päivät nukutaan, katso vain itseesi.

Lapsen äänet yöllä ja vuorotyöläisen elämä ei pidä olla häiriö? Niitä ei voi napista painamalla hiljentää?
        Mutta teikäläiset kaljan kittaajat ja örisköt stereoineen. Stop riittää ja hiljaisuus palaa asuntoon.
        Mutta kun korvien välissä ei ole tätä stop-nappulaa???

• ese
        turho kirjoitti:

vuorotöissä käyvillä on oikeus käydä suihkussa kellon ajasta riippumatta senkin sluiba jos et sattunut tietämään. ps. hanki töitä

• uytredfghj
        et ole tehnyt.. kirjoitti:

päivääkään töitä? Vaikutat kyllä itse siltä persläveltä.
        Suihkussa käyminen ei yöllä häiritse ketään terveesti ajattelevaa ihmistä. Tottakai työvuoron jälkeen on peseydyttävä. Haloo, ei ymmärrys riitä???

Minäkin käyn suihkussa yöllä, jos iltavuoro venyy myöhempään. Lähinaapurit tietävät sen eikä kukaan ole siitä valittanut.

Joku tolkku tähän touhuun, please???

Pahimpia häiriköitä ovat juuri ne immeiset, jotka eivät käy töissä!
        Yöt mesotaan ja päivät nukutaan, katso vain itseesi.

Lapsen äänet yöllä ja vuorotyöläisen elämä ei pidä olla häiriö? Niitä ei voi napista painamalla hiljentää?
        Mutta teikäläiset kaljan kittaajat ja örisköt stereoineen. Stop riittää ja hiljaisuus palaa asuntoon.
        Mutta kun korvien välissä ei ole tätä stop-nappulaa???

Ehkä hänen pitää lähteä aamulla töihin?

• nipero

Minua ainakin ärsyttää kun naapuri ,joka on asunut vajaan vuoden ja alkaa yöllä klo 23 jälkeen huutamaan humalapäissään,tömistelee ja viskoutuu.Sitä tapahtuu ainakin kerran viikossa.Ja kaiken huipuksi toisinaan intiimit touhutkin kuuluvat...ei oikein kiinnosta kuulla sellaista.Itse olen asunut 9 vuotta talossa ja ei koskaan tätä ennen ole tarvinnut kuunnella tuollaista.Alkaa kohta seota itse kun ei saa nukutuksi.Niin olisihan siinä vaihto-ehto muuttaa muualle,mutta miksi lahteä sutta pakoon kun karhu voi tulla vastaan.

• tiipee

Juu...ei mua häiritse lapset eikä normaalit äänet.....totta kai elämisen äänet pitää kuulua.Mutta klo 22 jälkeen voisi pikkasen miettiä naapureitakin.Jotkut sattuvat käymään töissäkin ja vielä vuorotöissä.Työttömänä on sama mihin vuorokauden aikaan menee nukkumaan...kännääkö viikolla vai viikonloppuna.Kerrostalossa pitää noudattaa talon sääntöjä ei omia sääntöjä.Jos ei niitä kykene noudattamaan pitää valita toinen asumismuoto.

• MarjoR
        tiipee kirjoitti:

Juu...ei mua häiritse lapset eikä normaalit äänet.....totta kai elämisen äänet pitää kuulua.Mutta klo 22 jälkeen voisi pikkasen miettiä naapureitakin.Jotkut sattuvat käymään töissäkin ja vielä vuorotöissä.Työttömänä on sama mihin vuorokauden aikaan menee nukkumaan...kännääkö viikolla vai viikonloppuna.Kerrostalossa pitää noudattaa talon sääntöjä ei omia sääntöjä.Jos ei niitä kykene noudattamaan pitää valita toinen asumismuoto.

Niin se on. Kerrostalossa on säännöt, joita kaikkien tulisi noudattaa. Olisi paljon mukavampaa, kun tietyt "MÄ saan tehdä mitä haluun"-tyypit ei olis niin rasittavia ääliöitä, vaan kasvais vaan pian aikuiseksi..

• verhot...

se sit osaa niin pirusti harmittaa ku naapurin nuoripari alkaa puuhiin nii ne vetää verhoja eteen just senverran ettei kunnolla nää.
      siihen jää sellanen pieni rako ja sit
      saa venytellä kaulaa partsilla et näkis paremmin ja hyvä kun en oo vielä pudonnu.... ja aatelkaapa vielä kuudes kerros... pitäsköhän hankkii sellaset valjaat?

• säännöt

....uskomatonta porukkaa kun teitä häiritsee toisten kävely asunnossa.tiedän kyllä miltä se kuulostaa koska yksi lapsistani on todellinen kanta-astuja ja yläkerran naapurista löytyy niitä parikin.Kyllä suht normaalin mielenterveyden omaava kestää sen ja jos ei kestä niin kerrostaloasuminen on väärä vaihtoehto.
        Te kirjoittajat asutte tosi rauhallisissa taloissa.
        Itselläni on yläkerrassa musikaalinen romaani-valkolaisperhe ja siellä kun päätetään laulaa niin on aivan se ja sama mitä kello on.laulettaessa käytetään mikrofonia ja jättikajareita....senkin vielä kestäisi koska sitä ei nykyään tapahdu usein, mutta kun perheen isä päättää soittaa muutamat nettipuhelut on se sietämätöntä.
        Silloinkin jättikajarit on toiminnassa ja äänet täysillä niin ,että joka sana kuuluu ja kukaan ei ilmeisesti ole kertonut, että asian voisi hoitaa kuulokkeilla hiljaisesti,eikä tarvitse huutaa.
        Nämä puhelut hoidetaan aina keskiyön jälkeen.
        Voisinpa jopa kuunnella kiinnostuksella näitä yöllisiä keskusteluja, mutta perheen isän älykkyys ei ole huippuluokkaa joten keskustelut ovat tosi aivokuolleita.Samaisessa perheessä on neljä lasta jotka eivät koskaan ilmeisestikkään nuku.Nuorin hyppii yöt läpeensä niin ,että on vaarassa tulla lattian läpi.Kesäisin perhe valtaa piha-alueen.Grillikatos on heidän yksityisomaisuutta ,jonka viereen ajetaan auto ja autostereot pistetään täysille keskellä yötä.Ilmaisia pesutupavuoroja varataan parhaillaan neljä viikossa.Rappukäytävä toimii heidän varastonaan.He ovat ängenneet saunaan minun saunavuorollani.Äiti siivoaa yhtiömme rappukäytäviä.Siivouksen kuuluisia tapahtua kolme kertaa viikossa mutta se tapahtuu kerran kolmessa viikossa.
        Talonmies on puhunut heille säännöistä mutta menee kuuroille korville.Itse alussa kävin sanomassa kovaäänisyydestä öiseen aikaan,joka on helpottanut tilannetta.Kirjoitukseni pointti on se, että asumisesta on olemassa määrätyt lait ja misään säännössä ja asetuksessa ei mainita,että kanta-astujat eivät saa kävellä omassa kodissaan kello kymmenen jälkeen ja toisekseen , nykyisten säännösten mukaan suihkun saa ottaa mihin vuorokauden aikaan tahansa taloyhtiöstä riippumatta.
        Sitten kun teillä on oikeaa naapurihäirintää niin kirjoittakaa tänne.Mielestäni on törkeyden huippu olettaa ,että joku rajoittaa kävelyä omassa kodissaan jos ei kävele kengät jalassa.Kanta-astujasta valittaja on itse ilmiselvästi ns.kaikesta valittava naapuri ,jota kukaan ei haluaisi naapurikseen.

• Ossi61
        säännöt kirjoitti:

....uskomatonta porukkaa kun teitä häiritsee toisten kävely asunnossa.tiedän kyllä miltä se kuulostaa koska yksi lapsistani on todellinen kanta-astuja ja yläkerran naapurista löytyy niitä parikin.Kyllä suht normaalin mielenterveyden omaava kestää sen ja jos ei kestä niin kerrostaloasuminen on väärä vaihtoehto.
        Te kirjoittajat asutte tosi rauhallisissa taloissa.
        Itselläni on yläkerrassa musikaalinen romaani-valkolaisperhe ja siellä kun päätetään laulaa niin on aivan se ja sama mitä kello on.laulettaessa käytetään mikrofonia ja jättikajareita....senkin vielä kestäisi koska sitä ei nykyään tapahdu usein, mutta kun perheen isä päättää soittaa muutamat nettipuhelut on se sietämätöntä.
        Silloinkin jättikajarit on toiminnassa ja äänet täysillä niin ,että joka sana kuuluu ja kukaan ei ilmeisesti ole kertonut, että asian voisi hoitaa kuulokkeilla hiljaisesti,eikä tarvitse huutaa.
        Nämä puhelut hoidetaan aina keskiyön jälkeen.
        Voisinpa jopa kuunnella kiinnostuksella näitä yöllisiä keskusteluja, mutta perheen isän älykkyys ei ole huippuluokkaa joten keskustelut ovat tosi aivokuolleita.Samaisessa perheessä on neljä lasta jotka eivät koskaan ilmeisestikkään nuku.Nuorin hyppii yöt läpeensä niin ,että on vaarassa tulla lattian läpi.Kesäisin perhe valtaa piha-alueen.Grillikatos on heidän yksityisomaisuutta ,jonka viereen ajetaan auto ja autostereot pistetään täysille keskellä yötä.Ilmaisia pesutupavuoroja varataan parhaillaan neljä viikossa.Rappukäytävä toimii heidän varastonaan.He ovat ängenneet saunaan minun saunavuorollani.Äiti siivoaa yhtiömme rappukäytäviä.Siivouksen kuuluisia tapahtua kolme kertaa viikossa mutta se tapahtuu kerran kolmessa viikossa.
        Talonmies on puhunut heille säännöistä mutta menee kuuroille korville.Itse alussa kävin sanomassa kovaäänisyydestä öiseen aikaan,joka on helpottanut tilannetta.Kirjoitukseni pointti on se, että asumisesta on olemassa määrätyt lait ja misään säännössä ja asetuksessa ei mainita,että kanta-astujat eivät saa kävellä omassa kodissaan kello kymmenen jälkeen ja toisekseen , nykyisten säännösten mukaan suihkun saa ottaa mihin vuorokauden aikaan tahansa taloyhtiöstä riippumatta.
        Sitten kun teillä on oikeaa naapurihäirintää niin kirjoittakaa tänne.Mielestäni on törkeyden huippu olettaa ,että joku rajoittaa kävelyä omassa kodissaan jos ei kävele kengät jalassa.Kanta-astujasta valittaja on itse ilmiselvästi ns.kaikesta valittava naapuri ,jota kukaan ei haluaisi naapurikseen.

Kaikki kertomasi on törkeää kotirauhan rikkomista ja sinulla ja perheelläsi on täysi oikeus valittaa asiasta isännöitsijälle. Ei tuollaista tarvitse sietää. Mutta ei kenenkään tarvitse sietää yöllistä kantapääkävelyäkään, vaikka niin väität. Sekin ääni on yöllä melkoisen kovaa töminää. Ehkä itse mekkaloitte niin, että ko.naapurinne joutuvat peittämään sitä omalla mökällään?

• pipukka

Kiitos sulle kun kirjoitit, pelstit mun iltani.Mä olen varmaan kieroonkasvanut, mutta mua nauratti niin että meinas pissa tulla housuun, keskellä kamalan marmatuksen ja valittamisen keskellä tälläinen "helmi", mulla alkoi heti mielikuvitus laukata kun ajattelin jos oikeesti tekisit niin, pakko mennä pisulle.Kiitos.

• -MINÄ-

Ärsyttää kun kakkosutomme molemmilla puolilla on sellaisten naapureiden autot jotka ei paskaakaan välitä jos ovi kopsahtaa autoomme. Hieno punainen maalipinta täynnä pikkukolhuja >=(
      Itse pyrin varomaan kaikin mahdollisin tavoin toisten autoja.

• Leka Lasse

Ota leka seuraavan kerran mukaan kun menet
        parkkipaikalle ja hakkaa naapureiden autojen
        kyljet lekalla lommoille !

• hgfdfgh

Eihän siinä ole mitään ongelmaa, kun kolhija on tiedossa. Poliiisi vain paikalle ottamaan maalinäyte, jos ei naapureilla ole järkeä. Pienenkin lommon korjaus on kallista. Kaikki eivät ehkä tiedä sitä.

• emme mekkaloi

kuin päivällä ja sekin on normaali lapsiperheen elämisen ääntä.
      Lapseni eivät ole leikki-ikäisiä.
      meillä hiljenee kello 22.00 kunnioituksesta muita asukkaita kohtaan.
      Pesutuvankin varaan ainoastaan kerran kahdessa viikossa vaikka pyykkiä tulee tosi paljon.
      Näin siksi ,että vuoroja riittäisi kaikille.
      Kanta-astuja tyttärelle huomautan kävelystä ilta aikaan....että kyllä nyt haukut väärää puuta.
      Valitusta ei hyödytä tehdä yksin...pitää olla valitus kahdesta eri huoneistosta.
      Meidän talossa on perinteinen mustalaispelko ja ketään en saa mukaani valitukseen.
      Sitä paitsi ,en kertonut edes puolia ko. perheen häiriköinnistä, joten edelleen olen sitä mieltä ,että enemmin kuuntelen kanta-astumista kuin tätä nykyistä paskaa.

• LeenuLii

Jokaista ärsyttää jokin..

Minua:

Tupakkaa ei saa polttaa ulko-oven edessä ja minä olen ainoa tupakoitsija joka siitä saa valituksia.

Minä olen ainoa, joka käsketään siivota tupakkapaikka.

Lappuja kirjoitellaan joka paikkaan.

Hullu kävelee ympäri pihaa housut kintuissa ja pysäköi autonsa minne sattuu

Yläkerran vauvavieras kiljui koko yön

jne..

• JUMP,JUMP,JUMP,JUMP,

Mikään muu v,ituta kuin naapurin techno musa
      Tosikarmeetaa kuunneella seinän läpi koko ajan,basso. JUMP,JUMP,JUMP,JUMP,JUMP,JUMP,JUMP,JUMP,
      JUMP,JUMP,JUMP,JUMP,JUMP,JUMP,JUMP,JUMP,

Pieni linkki,kerrostalokyttääjille olisi alla.
      http://www.kyttaajat.net/

• asennevika

Asun pienessä rivitaloyhtiössä. Asukkaat pääasiassa lapsiperheitä. Pihatyöt tehdään talkoilla. Yksi perhe kolaa tarkasti rajaten vain oman edustansa. Ei vahingossakaan yhteisiä kulkureittejä esim. postilaatikoille, parkkipaikalle. Parkkipaikallakin vetää tarkan rajan autojen väliin (naurettavaa). Sama pätee nurmikon ajelussa. Vaikka heidänkin lapset ja koko perhe käyttävät yhteistä pihaa. No tuo on nyt pientä, mutta he ajavat autonsa ulko oven eteen pihalle ja pitävät sitä kulkuväylällä parkissa. He eivät välitä muista jos sattuvat tulemaan yöllä kotiin. Pitävät kova äänistä mekkalaa ja paiskovat ovia, niin että ikkunat helisee. Jos ne tekee jotain remppaa, niin silloin porataan sopivasti illalla kun lasten pitäis saada käydä nukkumaan jotta jaksaisivat aamulla kouluun.
      Oikeestaan mua ei enää ärsytä niitten typerä itsekeskeisyys. He ovat suoraan sanoneet ettei heidän ole pakko tehdä yhteisiä pihatöitä, eivätkä osallistu talkoisiin, mutta heidän lapsensa saa tulla nauttimaan talkoo herkuista koska ne on ostettu taloyhtiön rahoilla. Eihän se ole lasten vika jos vanhemmat on sellasia kuin on. Taloyhtiössä on muuten mukavat naapurit ja talkoissa hyvä henki. Itse he ovat päättäneet jäädä ulkopuolisiksi. Luulevat olevansa muita parempia.

Joskus mua aikoinaan häiritsi naapurista yöllä kuuluva vauvan itku, mutta sen mä kuitenkin ymmärsin ettei se mun kiuskseni itkenyt. Ja että on ne omatkin lapset joskus olleet pieniä ja saaneet aikaseksi meteliä. Mutta yöt on onneksi aina rauhallisia.

Mieluummin kestän päivällä lasten metelin kuin kyttäävät mummelit.
      Enkä piittaa asennevikaisista naapureistakaan. Tekevät itsensä vain muittenkin silmissä naurettaviksi. Etenkin niitten pihatöiden suhteen :)

• huuhuu

Myöskin minua suuresti hatuttaa se, että rakkaat naapurimme eivät osaa käyttää niitä rakkejaan ulko-ovea kauempana kusella taikka sitten se piski viedään niin viimesillä ulos, että valahtaa hissiinkin eikä tietysti siivoaminenkaan käy mielessä -> hissi lemuaa niin kauan kuin siivooja tulee. Eikä ole kiva astua suoraan kuseen heti aamulla, kun astuu ovesta ulos. Jos ei jaksa viedä piskiään kauemmas tarpeilleen niin sen voi sitten vaikka lahdata, kun ei kiinnosta hoitaa kunnolla.

• -||-

Onneksi asun omakotitalossa...

• elno

Mulla on kakkosasuntona omakotitalo jossa asun vkonloput. Viikot kuuntelen kerrostaloasunnon meteliä ja vkonloput naapurin kollin moponpäristelyä...

• hlö1
        elno kirjoitti:

Mulla on kakkosasuntona omakotitalo jossa asun vkonloput. Viikot kuuntelen kerrostaloasunnon meteliä ja vkonloput naapurin kollin moponpäristelyä...

mikään ei ookkaan niin ärsyttävää ku se et tullaan maalle viikonlopuks ja kuvitellaan et voidaan sanella naapureille järjestyssäännöt siksi aikaa ku ollaa rentoutumassa

• Eldari

Omakotitaloasumisessakin on ongelmansa esim naapurillani on puulämmitys ja minun pihalla savut Usot'sie tekis miell välil tarttuu kasapanokseen...

• jurppii
        Eldari kirjoitti:

Omakotitaloasumisessakin on ongelmansa esim naapurillani on puulämmitys ja minun pihalla savut Usot'sie tekis miell välil tarttuu kasapanokseen...

tuttu ongelma , onkohan olemassa tällaisille paskiaisille jotain sääntöjä? kiinnostaa jonnin verran. lisäisin viellä , aina ei pala koivu vaan
        paskaset jätteet, nauti ulkoilmasta. jurppii mutta kulhoni täyttyy !!!!!!!!

• Koirat on kivoja

Naapurin pariskunta "ulkoiluttaa" koiriaan esim postilaatikoiden vieressä (asutaan kolmen asunnon rivarissa)mattotelineen ympärillä, roskalaatikon vieressä. Joka kerta kun haen postia vien roskia täytyy katsoa jalkoihinsa ettei veisi kovasti sisälle kengän pohjissa sitä sontaa... Eikä siinä mitään mutta kun sattuu olemaan vielä kaksi pientä lasta itsellä niin kyllä nyrppii kun täytyy olla vahtaamassa koko ajan ettei lapset eksy tänne koirien "ulkoilualueelle" meilläkin koira, mutta asutaan maalla niinkuin naapurimmekin joten ollaan ajateltu että kun metsää riittää ympärillä niin koiran voi käyttää sielläkin tarpeillaan (eikö olekkin fiksua) Täytyisi vaan uskaltaa avata suunsa ja sanoa asiasta, mutta jotenkin vaan ei uskalla, pienessä kunnassa ja pienessä taloyhtiössä kun ollaan ja elellään. Mutta kyllä NYRPPII!!!

• jopas jotakin...

Mua ainakin ärsyttää kohtuuton eriarvoisuus vuokralaisena taloyhtiössä, jossa muut ovat omistajia.
      Kokemus on on aivan uusi ja outo, koska en aiemmin ole ollut vastaavassa tilanteessa.
      Koko tornitalo on kuin "sisäänpäin lämpiävä sauna", jossa vakiasukkaat noudattavat erikoislaatuisia etuuksiaan koskien ovissa kulkemista, yhteisten tilojen käyttöä, lippuja ja lappuja ovissa - puhumattakaan uudisasukkaan elämäntapojen seuraamisesta.
      Sen verran olen maailmaa kiertänyt ja isompia ympyröitä nähnyt, ettei em. voi kuin äimistellä.
      Mahtavatko talon asukkaat olla tietoisia vuokralaisen yhdenmukaisista oikeuksista, jotka ovat lakisääteisiä. Vuokralainen maksaa vuokransa vuokranantajalle ja on siten yhdenvertaisesssa asemassa koskien kaikkia kerrostaloasunnon sääntöjä.
      Tosin olen huomannut sisäpiirin omia tapoja, joista en ole saanut ohjeita enkä niin ollen voi tietää.
      Vuokralaisena en voi "soluttautua" taloyhtiön kokoukseen kysymään epäselvistä, kirjoittamattomista säännöistä.
      Siitä huolimatta landella on ihanaa!

• hauskaaon kun lukeeteidän marmatuksia jatkakaa samaanmalliin, eihänsitä meikäläinen osaa kuvitellakkaan mitäkaikkia pännimisen aiheita tollalessa kennoasumisessaon,,hehe,,hehe,,,,,he,he,heeeee

• valituksia naimisesta
        blät kirjoitti:

hauskaaon kun lukeeteidän marmatuksia jatkakaa samaanmalliin, eihänsitä meikäläinen osaa kuvitellakkaan mitäkaikkia pännimisen aiheita tollalessa kennoasumisessaon,,hehe,,hehe,,,,,he,he,heeeee

tässä osastossa...Unohtiko joku mainita niin valituslista olisi täydellinen...;-)

• on valitettu.
        valituksia naimisesta kirjoitti:

tässä osastossa...Unohtiko joku mainita niin valituslista olisi täydellinen...;-)

se onkin raivostuttavinta touhua, mitä joutuu kuunteleen! Ettekö te naiskentelijat häpeä, kun touhunne kuuluu muualle??
        Sehän on asia, joka on kahden ihmisen intiimi tilanne. Mä en ainakaan uskaltas harrastaa, jos epäilisin et joku kuulee?

Niin, heräsin omaan huutooni kun luulin että lumitraktori törmäsi seinään. Kappas vain, se olikin alakerran pariskunnan sänky, joka ryhmisesti hakkasi seinään työn touhussa.
        Hain vasaran ja pamautin patteriin! Kyllä tais saada pari kunnon kiksit, kun kaikki äänet loppu siihen paikkaan.

Nykyään yöpöytäni varustuksiin kuuluu vasara.

• xanna
        on valitettu. kirjoitti:

se onkin raivostuttavinta touhua, mitä joutuu kuunteleen! Ettekö te naiskentelijat häpeä, kun touhunne kuuluu muualle??
        Sehän on asia, joka on kahden ihmisen intiimi tilanne. Mä en ainakaan uskaltas harrastaa, jos epäilisin et joku kuulee?

Niin, heräsin omaan huutooni kun luulin että lumitraktori törmäsi seinään. Kappas vain, se olikin alakerran pariskunnan sänky, joka ryhmisesti hakkasi seinään työn touhussa.
        Hain vasaran ja pamautin patteriin! Kyllä tais saada pari kunnon kiksit, kun kaikki äänet loppu siihen paikkaan.

Nykyään yöpöytäni varustuksiin kuuluu vasara.

Kun et itse koskaan saa, niin pakko sitten hakata vasaralla pattereita. Olet aika ahdasmielinen?!
        Jos mulla on homma päällä, mua ei ainakaan kiinnosta vaikka lekalla hakattais. Vähän suvaitsevaisuutta sullekin, jokaisen oma asia mitä tekee. Ja vinkki vielä, hanki korvatulpat jos et kestä kuunnella!

• I Love Dogs

Naapurin koiran perkele huutaa kerrostalossa
      yötä päivää. Taidan pudottaa arsenikilla höystetyn
      pihvin postilaatikosta niin loppuu se huutaminen !

• sitten

oletkos naapurille tästä sanonut, jos hän ei ole kotona niin mistä voi tietää että koira siellä ulvoo jos kukaan ei kerro, kirotaan vaan itsekseen tai muille mutta ei kyseiselle ihmiselle.

• dogi

...eläinsuojeluvalvojalle että koira-parka jätetään yksin liian pitkiksi ajoiksi!(ensin ois hyvä puhua omistajille). ei se koiran vika ole vaan niitten ihmisten jotka omistaa koiran et se huutaa, raukka luulee tulleensa hylätyksi! varsinkaan pientä pentua(eikä mielellään isompaakaan) ei tulisi jättää yli neljäksi tunniksi yksin.ja sinäkin aikana sillä pitää olla mielekästä puuhaa, esim puruluita tai itsetehtyjä laatikoita joissa namupaloja, mitä se voi yrittää avata. mielikuvitusta saa käyttää kunhan ei anna koiralle mitään mihin se voi tukehtua. koirallakin on psyyke ja fysiologiset tarpeet niinkuin ihmisellä. kaikki ihmiset ei tätä tajua ja eipä voi muutakun ihmetellä. isommilla paikkakunnilla on myös olemassa 4H-yhdistyksen kouluttamia dogsittereitä joiden tuntitaksa on noin 7 euroa. he osaavat käyttää koiraa tarpeillaan ja olla seurana ulkosalla, ettei tarvi kärsiä yksinäisyydestä. ottakaapa koiranvihaajatkin järki käteen ja puhukaa omistajille että koira huutaa, se ei ole hyväksi koiralle itselleen saati naapureille. he ehkä voisivat tehdä asialle jotakin.

• koira
        dogi kirjoitti:

...eläinsuojeluvalvojalle että koira-parka jätetään yksin liian pitkiksi ajoiksi!(ensin ois hyvä puhua omistajille). ei se koiran vika ole vaan niitten ihmisten jotka omistaa koiran et se huutaa, raukka luulee tulleensa hylätyksi! varsinkaan pientä pentua(eikä mielellään isompaakaan) ei tulisi jättää yli neljäksi tunniksi yksin.ja sinäkin aikana sillä pitää olla mielekästä puuhaa, esim puruluita tai itsetehtyjä laatikoita joissa namupaloja, mitä se voi yrittää avata. mielikuvitusta saa käyttää kunhan ei anna koiralle mitään mihin se voi tukehtua. koirallakin on psyyke ja fysiologiset tarpeet niinkuin ihmisellä. kaikki ihmiset ei tätä tajua ja eipä voi muutakun ihmetellä. isommilla paikkakunnilla on myös olemassa 4H-yhdistyksen kouluttamia dogsittereitä joiden tuntitaksa on noin 7 euroa. he osaavat käyttää koiraa tarpeillaan ja olla seurana ulkosalla, ettei tarvi kärsiä yksinäisyydestä. ottakaapa koiranvihaajatkin järki käteen ja puhukaa omistajille että koira huutaa, se ei ole hyväksi koiralle itselleen saati naapureille. he ehkä voisivat tehdä asialle jotakin.

ihmiset ovat huonoja puuttumaan toisten asioihin vaikka koira olis jätetty viikoiksi asuntoon ilman ruokaa ja juomaa ulkoiluttamisesta puhumattakaan. saati tapaus jossa koira oli ollut 3 kuukautta tyhjässä asunnossa omistajien jo poismuutettua sieltä huoltomies meni asuntoon näyttämään sitä uusille vuokralaisille niin näky oli karsea koira parka melkein kuollut.

• Meija

Moi!

Meillä myös korkalovaarassa rovaniemellä on aivan järjetöntä ja epäsoveliasta elämää pitkin öitä. Jopa kilometrien päästä koteihin ohjataan omalla järjellisyydellä kotielämät aivan jopa joskus väkivallalla. Olen informoinut kysesisiä asioita taloyhtiöön ja muihin järjestöihin. Ei näytä asiopille tapahtuvan mitään. Ei tosiaankaan kyseisen toiminnana alaisena ole edes makua lähteä töihin ollenkaan. En edes hakeudu ennen, kunepäsoveliasuudet loppuvat. Olen itse varmaankin sitten liian sivistynyt. Sorry!

• Just juu

Hyvä hyvä! Vilkuta mun koiralle!

• muuttolintunen

Korkalovaara tuttu paikka. todella rauhatonta.. kaupungin vuokrataloissa varsinkin. Onnenpirkko minä, joka pääsin sieltä pois.Koiraanikaan en sinne veis kuselle !

• vanha asukki

Kyllä ottaa pattiin, kun naapurissa asuu juuri taloon muuttanut remonttihullu, joka poraa ja vasaroi aamusta iltaan. Tätä on kestänyt jo pari kuukautta yhteen menoon - myös sunnuntaisin. Todella älyvapaata ja naapureiden rauhaa huomioimatonta touhua.

• yksilö

Asun talossa missä hemmetin huonot äänieristeet.
        Lattiana talossa on laminaattiparketti joka antaa aikamoisen äänen tavaran siihen pudotessa.

Yläkerrasta kuuluu tai ylensä alkaa kuulumaan siihen aikaan kolina sekä ravaaminen kun minä menen nukkumaan. Juuri kun olet pääsemässä uneet joku tavara heillä putoo lattialle kuten tapana on. Heräät siihen säpsähtäen. Jatkuvaa ravaamista. Kantapäät lujasti lattiaan. En tiedä ovatko he niin hermostuneita vai miksi pitää kokoajan kävellä?

Nuoria ihmisiä. Mies armeijassa. Kanta-astuja on nainen. Hiljaisuus pitää olla klo 22.00-007.
        Olen välillä aika raivoissani. Edelliset asukkaat olivat japanilaisia nuoripari sekä kaksi lasta. Eipä sieltä kuulunut koskaan juuri mitään.
        Ei kuulunut askelääniä eikä pahemmin lasten itkuakaan. Asuivat noin kolme vuotta kunnes muuttivat pois.Harmi. Näin ihmiset ovat erilaisia.
        Joskus yksi-ihminen saa aikaan enemmän ääntä kuin neljän hengen perhe.

Ei minulta tipu tavarat enkä siirtele huonekaluja. En kävele iltaisin öisin kokoaikaa ja jos kävelen takuulla sitä ei kuule kukaan astun kovin keveästi.

• tärykalvot kovilla

Meilläkin asuu yläkerran naapurina remonttihullu tyyppi. Kehuu kuinka pistää koko asunnon uuteen uskoon ja siitä hyvästä on syyskuun alusta asti kuunneltu remonttia. Sitä ennen remppaa teki seinänaapuri ja sitä ennen yläkertalaisen seinänaapuri. En edes muista milloin on ollut hiljaista. Päivisin on viikolla hiljaista, mutta nykyään iltapäivällä viideltä alkaa ja yhdeltätoista loppuu. Pientä kolkuttelua, sahausta ja vasarointia tosin jatkuu puolilleöin. Näin on ollut nyt tosin vasta pari viikkoa, sillä tätä ennen remontti alkoi ilta yhdeksältä ja jatkui kahteentoista tai kahteen yöllä. Tällöin tosin illat oli hiljaista aikaa... Sunnuntait se kans painaa töitä. Koko pyhäinmiesten päivänkin poraili niin että tärykalvot kävi kuumina.

Kyllä ymmärrän että on oikeus rempata mutta kattokaa remppaajat sitä kelloonne! Ei yöllä kun toiset nukkuu.

• Nimetönmaoon

Miksei elämästä saa kuulua ääniä? Kauheen jäykkää ja kliseisen pohjoismaalaista! Ei mua haittaa, jos naapuri vaikka laulaa, nauraa tai käy suihkussa myöhään. No, jokaisella on oma mielipide tästä asiasta...

• tosin lähin naapurion 100 M päässä saapilaulella,

• kyllästynyt
        blät kirjoitti:

tosin lähin naapurion 100 M päässä saapilaulella,

Me asumme kolmikerroksisessa talossa ja olemme onnistuneet saamaan alakerran naapureiksemme todellakin helvetilliset perheet! Seinänaapurista taas ei ikinä kuulu yhtään mitään. Kun muutimme kyseiseen asuntoon rupesimme ihmettelemään sitä tömistelyn määrää mikä alapuolella asuvan perheen äidistä lähteen, ensin kuvittelimme jopa että hän nukuttavaa vauvaa ja ravaa siksi ees taas tuntitolkulla, no selvisipä ettei ole vauvaa. Pari juuri kouluikäistä poikaa löytyy, jotka juoksevat ja kiljuvat illat ja aamut läpeensä asunnossa niin että seinät tärisee. Aluksi tämä asunnon nainen soitti musiikkia jatkuvasti todella isolla, eli juuri sillä ärsyttävimmällä tavalla 10min täysillä ja sitten loppu ja sama kohta uudestaan. no se hieman on rajoittanut kun teimme parivalitusta isännöisijälle. mutta kaikkein pahin melun aihe siellä on tämän naisen huuto, lapsille ja välillä miehelle. ja sitten kun siihen yhdistetään vielä jokatoiseksi sanaksi vittu, saatana tai perkele, niin jo on mukavaa.yleensä siihen voi vielä yhdistää omistuisen paukkeen ja ovien paiskonnan. Juu, olemme kyllä valittaneet tästäkin asiasta isännöitsijälle mutta ei tunnu auttavan. tämä kaikki metelöinti tapahtuu ennen hiljaisuutta. muta tarvitseeko sitä todellakaan siltikään sietää. Varsinkaan sitä kun se huutaa niille kakaroille kuin raivohullu ja sit pennut ulvoo kuin niitä tapettas.Kaikken parasta on se että tämä perhe on asunut saman taloyhtiön muissakin asunnoissa tässä lähimain ja samanlaista häiriköintiä niissäkin.(selvinnyt kun tuttuja asunut niissä muissa taloissa)

No ei siinä vielä kaikki, heidän alapuolelleen muutti perhe josta löytyy niin pientä kuin isoa lasta, juoppo ukko jne. Heillä se vasta musiikki raikaa, ihanaa kun seinät oikeen tärisee meilläkin!juoppo ukko taas huutaa ja möykkää millo pihalla ja millo rappukäytävässä.Lapset tappelee, märisee.Ja kaikki kuuluu meille asti vaikka yksi asunto välissä.Ja myöskin tämä tapahtuu enimmäkseen ennen hiljaisuutta.(joskus sen jälkeenkin).

Kuvittelimme mieheni kanssa todellakin kun muutimme tähän ihanaan remontoituun, vuokraltaan kaupungin kalleimpiin asuntoihin että täällä ei häiriköitä asuisi, mutta väärässäpä olimme.

Toki varmasti meiltäkin jotain joskus kuuluu ja bileitäkin on ollut parikertaa, tosin ne loppuivat 24,00 kun lähdimme baariin ja silloinkin kun olemme näitä pitäneet olemme yrittäneet ettemme mitenkään yltipäisesti metelöisi. Ja se periaate itsellä on ollut että en tee valitusta yhdestä kerrasta. vaan niinkuin nuissa mitä kerroin niin jatkuvasta, päivittäisestä metelöinnistä.

• lukemaasi?

Joko et ole lukenut aiempia kirjoituksia tai sitten et ymmärrä lukemaasi. Kukaan ei ole valittanut normaaleista elämän äänistä, senkin pahvi, vaan yöaikaan tapahtuvasta häirinnästä ja remontoinneista. Älä kirjoittele asian vierestä, vaikutat vaan tyhmältä.

• Häirikön kukistaja

Jos häiriö tapahtuu kello 22 jälkeen, niin asia on sillä selvä. Tee kirjallinen valitus isännöitsijälle. Jos häiriö toistuu usein päivällä, niin siihenkin voidaan puuttua. Prosessi voi olla vain pitkä, mutta kyllä häirikölle kuri löytyy. Kirjalliseen valitukseen suhtaudutaan vakavammin kuin pelkkään puhelinsoittoon

• kali-88

ennen asuin kerrostalossa jossa asui humalaisia ja ne aina piti kauheeta metelii ilta 11 aamu 6:teen. nykyään asun paritalossa jossa on todella ihania naapureita=)

• ärsyttävä naapuri

Seinänaapurista kuuluu toisinaan mekkalaa (sekä seinänaapurista että alakerrasta), bileitä mahdollisesti ja riitelyä, mutta eipä ne haittaa. Mielestäni nuo menevät normaalin elämisen piikkiin. Myöskin pihassa meluavat kakarat siedän, vaikka lapsia ihan yleisesti inhoankin. Varmasti penskoista keksisi valittamisen aihettakin, mutta kun minulla on oikeasti tärkeämpääkin ajateltavaa niin olen jättänyt asian siihen.

Aikaisemmin minua pänni se itsestäänselvistä asioista valittaminen ja pahasti mulkoilu, mikä jatkuu edelleenkin. Toisissa rapuissa asuvat ihmiset valittivat aikaisemmin koiranpentumme kuseksimisesta kun pissa sattui lirahtamaan vahingossa taloyhtiön pihaan. No varmasti kuka tahansa terveellä järjellä varustettu ihminen naapureitamme lukuunottamatta kässää, että pieni pentu ei ehkä ensimmäisinä päivinään uudessa kodissa välttämättä tajua asettaa kusikoordinaattejaan pihan ulkopuolelle. Nyt on mukava katsella kateellisten naapureiden ilmeitä, kun koirasta on varttunut komea, palkittu rotukoira, joka on paremmin koulutettu kuin naapurien kakarat yhteensä. Nyt siis naapurit tyytyvät vain mulkoilemaan pahasti. Eli valittaminen on loppunut,syynä saattaa olla myös se että olen pohjimmiltani aika inhottava ihminen ja vastaan valittamiseen valittamisen ilosta heittäytymällä verbaalisesti hyvinkin ilkeäksi ja menemällä henkilökohtaisuuksiin, mikä selittää mulkoilun.

• nimeton

Olen samaa mieltä mitä tämä uusi asukki on itse olen myös muuttanut uuteen paikkaan ja siellä alkaa myös 23 aikoihin ihana meteli koira haukkuu naapurit humalassa aikaisintaan lopetetaan siinä aamuyöstä kaiken lisäksi nämä naapuri asuvat seinäntakana välistä kuulostaa et siellä olisi isompi porukka juhlimassa

• tressi

kaikki ärsyttää naapureissa yks hakkaa vaimoaan kännissä ja syyttää että minä aiheutan meteliä vaikka asun yksin ja elän hissukseen ilman ainuttakaan kaveria yms... haukkuvat pastoriksi kun erehdyin kulkemaan mustissa vaatteissa ulko oven lasi rikottuna noin 5 kertaa vuodessa yläkerran vanha akka ruokkii pikkulintuja partsilla jotka paskovat mun partsille todella paljon ja karistaa tupakan tuhkatkin sekä koiran karvat MINUN PARTSILLE
      ja kaikki naapurini ovat juoppoja joista ei ole töitä tekemään kuuntele siinä sitte möykkää aamu4:ään ja herää aamu5:si töihin jess

• elävä

taidatte olla jokainen ,,,säälittäviä ihmisiä,,,teille on ihan oma sivustokin:www.kyttaajat.fi

• tressi

eksyikköhän väärään keskusteluun? vai onko sinulle normaalia arkipäivää jota nimimerkillä tressi on tässä itsestään ilmaissut

• Aika kettuuntunu joo

Minä sain asua ihan rauhas yli kolme vuotta kunnes yläkertaan muutti vanhempi pariskunta.Syytävät omalta parvekkeelta minun parvekkeelle pienestä raosta lumet,pölyt ja kopistelevatpahan matotki siin samal siel..Olen yrittäny sanoa asiasta mutta ei ole viel menny kovalevylle saakka.Kun sit koittaa yö alkaa vasaran naputus ja hirviä huuto ku eukko huutaa hinaajan lailla.. Et sillai mul..

• koro horo

yläkerrassa asuu lapsi perhe jonka 15v poika tömistelee kävellessää kantapäillä,että osaa ottaa päähä. mistä se tuommoinen kävely tapa johtunee? pitääkö sen kulostaa jotenki "isolta mieheltä" vai?

• Mikä aina...

Eniten meitä häiritsee naapureiden popitus. Se kuuluu meille, ja toiselle seinänaapurille, ERITTÄIN hyvin. Joskus tekisi mieli soittaa niille ja pyytää toivekappaletta. Jos tarvii kuunnella, niin miksei sitten ota siitä iloa irti. Pari kertaa niin tehnytkin, tajunnut vihjeen. Nämä kaksi ovat sellaisia ihmisiä jotka eivät ilmeisesti tajua että vieressäkin asuu muita......

• Koriseva

Jos tällä ei saa naapuria hengiltä, niin kirjoittakaa, että tiedetään ottaa lisä-kättä käyttöön.
        On niitä muitakin tangokuninkaallisia. hehheheheh.....

• Ei kuulu mulle

Tosi tylsää kun naapuristossa asuu vain vanhuksia eikä minkäänlaisia inteemejä harrastuksen ääniä kuulu mulle...
      Ehkä kiihottavinta on kun joku naapurin ukoista käy aamuyöstä kusella... aah!

• En usko..

Mä en tiedä mitään niin ärsyttävää, kuin kusen lorina yöaikaan! Ettekö äijät osaa kusta yöllä istuen pöntölle? Siihen lorinaan nääs jopa herää.

Eräänä yönä heräsin omaan huutooni, kun luulin että lumitraktori törmäsi seinään pihassa?
        Kas, se olikin alakerran pariskunta kutemassa ja sänky hakkasi seinään niin että rappaukset katosta karisi.

Otin vasaran ja jymäytin seinään. Mahtoivat saada kiksit!
        Nykyään vasara kuuluu yöpöydän varustuksiin!

• Mr. H

Meillä on naapurissa herra jolla on ilmeisesti Elviksen karaokelevy, mutta ei lauluääntä.
      Ei kovin hyvä yhtälö.

• geelo

Hankkikaa parempaa asuttavaa

• mää itte

ei tartte valittaa kanta-astujasta,jos pölvästit vetelee kessua ympäri päivän ettei partsilla voi olla saati pitää ovea auki koskaan.joten turha valittaa pölvästit töminästä niin kauankuin vedätte kessua partsilla.rupee sinä kaymään talon pihalla kessulla,niin minä rupean astumaan hiljempää.repikää siittä.aina löytyy valittamista alakerraan ääliöt !!!!

• En tosin polta

Meilläkin yläkerrasta tömisee ja tuolinjalat kirskuu yötä päivää. Minä en kuitenkaan polta, joten et ainakaan minun vittuuntunut naapurini voi olla. Tupakan haju on meillä haittana rappukäytävässä, jossa alakerran kaljaääliöt vetävät kessujaan kulkiessaan kaljaa hakemassa.

• ei tiedä

ongelmani oli naapureiden kanssa että naapuriasunnossa oli hiljaista, ei kuulunut mitään ääntä, hommasin stetoskoopin ja kuuntelin heidän elämää mutta silläkään ei oikein selvää saanut.Seuraavaksi työnsin postiluukusta mikrofonin salaa ja nauhoitin heidän hiljaisuuttaan, sitten analysoin nauhaa äänispektrianalysaattorilla ja eikös siinä näkyi pieni piikkejä aivan kuin joku olisi kävellyt varovasti huoneessa.Laitoin heti taloyhtiön ilmoitustaululle valituksen tästä ja todisteeksi tulostetut analysaattorin tulokset.Toivottavasti tulee häätö tuollaisille.

• hyvin epätietoinen

hevosen tuoda kerrostalo asuntoon?Asun viidennessä kerroksessa.Hevonen kiltti.

• Hi ho, Silver!
        hyvin epätietoinen kirjoitti:

hevosen tuoda kerrostalo asuntoon?Asun viidennessä kerroksessa.Hevonen kiltti.

Saa tuoda,jos se mahtuu hissiin. Se on taloyhtiön säännöissä.

• kyllä sinulle tästä toiminnasta

UUDEN SUPERKYTTÄÄJÄN ARVONIMI !!!!!

olet vissiin entinen naapurini... siellä ei saanut edes katsoa telkkaria niin että 55db maaginen melurajaraja ylittyi, (lautapelin nopat) saati sitten yskäistä klo18 jälkeen.
        S**TANAN HULLU !!! !!!

• Jang

Tunnustan että joskus/monesti mennyt yli tuo viinaksen ottaminen ja sitten mopo karannut käsistä...en tiedä sitten miten ovat naapurit siitä häiriintynyt.. Mutta mulle voi ja pitääkin tulla sanomaan jos jokin on pahasti häirinnyt...Pointtina se että silloin ainakin tiedän jos näin on käynyt...ärsyttävää on se jos selän takana kyräillään eikä uskalleta keskukstella naamatusten..Eli asiallinen keskustelu takaisin... joihinkin nutipäihin se ei tehoa mutta itse olen avoin näille huomautuksille ...

• Tytöntyllerö.

Minä ja meidän perheemme olemme melko eläväisiä ja kovaäänisiä, usein soi musiikkikin, mutta en missään tapauksessa halua häiritä naapureita, ja olen olettanut, ettei ketään haittaa, kun eivät mitään sano. Minusta kaikkein ärsyttävintä on se, kun ei tiedä mitä saa tehdä ja mitä ei, kun kukaan ei tule sanomaan, jos jokin häiritsee. Enhän minä edes tiedä, kuuluuko naapuriin pihauksen pihausta! En minä koko elämääni ala rauhoittamaan ilman syytä. Jos kuitenkin jotakuta naapuria älämölömme haittaa, äänentaso laskee heti paikalla.

Jotenkin kuitenkin luulisin, että meidän talossamme on aika hyvä äänieristys, kun naapureista ei kuulu ikinä mitään. Joskus naapurin mummon televisionkatselu kuuluu keittiön tuuletuskanavia pitkin, mutta sekin aika hiljaisena. Ja toki meidän älämölömme lakkaa aina yhdeksältä illalla.

• Mie täältä
        Tytöntyllerö. kirjoitti:

Minä ja meidän perheemme olemme melko eläväisiä ja kovaäänisiä, usein soi musiikkikin, mutta en missään tapauksessa halua häiritä naapureita, ja olen olettanut, ettei ketään haittaa, kun eivät mitään sano. Minusta kaikkein ärsyttävintä on se, kun ei tiedä mitä saa tehdä ja mitä ei, kun kukaan ei tule sanomaan, jos jokin häiritsee. Enhän minä edes tiedä, kuuluuko naapuriin pihauksen pihausta! En minä koko elämääni ala rauhoittamaan ilman syytä. Jos kuitenkin jotakuta naapuria älämölömme haittaa, äänentaso laskee heti paikalla.

Jotenkin kuitenkin luulisin, että meidän talossamme on aika hyvä äänieristys, kun naapureista ei kuulu ikinä mitään. Joskus naapurin mummon televisionkatselu kuuluu keittiön tuuletuskanavia pitkin, mutta sekin aika hiljaisena. Ja toki meidän älämölömme lakkaa aina yhdeksältä illalla.

Saahan sitä normaalit elämisen äänet päiväsaikaan kuulua. Nauttikaa vaan elämästä, kun kerran osaatte myös ottaa muut huomioon antamalla yörauhan.

• jhgfdfghj

Se nyt ei vaan yleensä kannata mennä sanomaan suoraan. Häirikkö ottaa nokkiinsa ja ongelma pahenee.

• tiuhdi

Kaikista mukavin naapuri on ollut alakerran baari. Onhan se nukkumaan mennessä kiva kuunnella humalaisten karaokeörvellystä siitä ilta yhdestätosta kahteen.
      Onneksi ei ollut aikaisia aamuherätyksiä.

• enää!

Muutimme omakotitaloon eikä naapurit enää ärsytä! Pari kuukautta nyt ollaan asuttu ja ihmeellinen vapaus on vaikka keskellä yötä soittaa rumpuja!

• jatkuvasti ja joka kerta on hurja räksytys kun saavun kotiini. viereisessä talossa asustaa vanhempi nainen, jolla kaksi maastonakkikoiraa räkyttää aina, kun pihallani on liikettä... tosi miellyttävää...

sen lisäksi kulmittain sattuvassa talossa asuu nuoripari, joilla on kaksi terrierin näköistä koiraa. näistä toinen on koko kaupunginosan melukuningas. kun vaan jossakin saatta olla joku, niin alkaa semmoinen huuto, että sille ei vertoja vedä mikään... niin ärsyttävää se on. jos se toinen terrieri osaisi edes haukkua muttakun se on niin kiihkeää että se on yhtäjaksoista ulinan ja haukunnan seosta "räyyyhauuuvuvuvuvuvuvuvuuuuräyyyräyyyyvyvyvyuvuvuvuvuuuuuauhauh" "HAUHAUHAUHAUUUUVUVUVUVUHAUHAUHAUHAUHAUHAUUUUUUURAURAURAUH.
      SE ON RAASTAVAA KUUNNELLA 24/7.

tiedän, että ei ole kovin vaikeaa opettaa vanhakin koira hiljaiseksi. siihen riittää jo parin viikon opetus-sessio oikealla metodilla.

en enää pidä sekopäisinä niitä ihmisiä, jotka myrkyttävät naapurin koirat kuoliaaksi makupaloihin ujutetulla rotanmyrkyllä.

• Mie täältä

Toivottavasti osaat kasvattaa lapsesi niin etteivät häiriköi naapureita.
        -"En enää pidä sekopäisinä niitä ihmisiä, jotka myrkyttävät naapurin koirat kuoliaaksi makupaloihin ujutetulla rotanmyrkyllä." Lainaus tekstistäsi.

Jotenkin sama ajatus päässyt lipsahtamaan mieleen, kun naapurin kakarat vetää moporundia pihalla klo 23-01, oli sitten arki tai viikonloppu..

• Mie täältä kirjoitti:

Toivottavasti osaat kasvattaa lapsesi niin etteivät häiriköi naapureita.
        -"En enää pidä sekopäisinä niitä ihmisiä, jotka myrkyttävät naapurin koirat kuoliaaksi makupaloihin ujutetulla rotanmyrkyllä." Lainaus tekstistäsi.

Jotenkin sama ajatus päässyt lipsahtamaan mieleen, kun naapurin kakarat vetää moporundia pihalla klo 23-01, oli sitten arki tai viikonloppu..

olisikohan niin, että se on naapurin aikuisten korvien välin vaikussa se vika, oli sitten kyseessä räksykoirat taikka rundimopolapset.
        kokemusta täällä on molempien aiheuttamasta melusaasteesta ja ne on ihan yhtä pers**stä molemmat... moporallaajat ehkä kuitenkin pahempia kun se kakstahti-pakoputki-visva haiseekin perin epämiellyttävälle..

koitan sitten yrittää estellä kersojeni moporundausta, jos kersojen siihen ikään siunaantuessa mopoja on vielä olemassa. toistaiseksi asia ei tuota ongelmaa.

• maaseudulla paras

OKT ja riittävän iso tontti on paras ratkaisu. Kaupungeissa LIIAN PIENET TONTIT - kaupungissa räksyttävä koira, "hulinoiva nuoriso kun vanhemmat ovat poissa kotoa", rajariidat jne ovat liian tavallisia. Itse asun nyt alle 1000 neliön tontilla eikä se välttämättä ole rauhantyyssija ellei joskus "ota kantaa ulkopulelta tuleviin häiriöihin". Onneksi vaadittu rahamäärä - min. 300 000€ hieman rauhoittaa ja valitsee ken naapuriin pääsee, mutta sekään ei takaa naapurin kunnioituskasvatusta. Esim eräässä pohjois-suomen teknologiakaupungissa. Kerrostaloon minua ei saisi kuin "ampumalla" - siellä on slummimaiset asumisolosuhteet ellei asuminen sitten tapahdu jossain "miljoona-asunnossa", jossa äänieristykset on kunnossa, asukkaat käyvät töissä ja muutoinkin vastaavat tekemisistänsä. Eli sosiaalipummien kansoittamissa kerrostaloissa on täysin hälläväliä meininki. Jokainen sen tietää ja asiaa on turha kiistää.

Mutta maaseudulla on tilaa, kun tontti on 10 000 neliötä. Siinä on paremin elintilaa, mutta kuuluu sielläkin "jekun haukunta" saati vanhan toyota rämän mölinä. Sellaisesta asumistilasta on kokemusta ja arvattavasti sellaiseen muutetaan kun oravanpyörä on taaksejäänyttä elämää. Saa jäädä kaupungin paskamölinät - ja sitten alkaa elämisen laatuaika.

Olisimme fiksuja ihmisiä,jos ottaisimme lähimmäiset huomioon asumisessa.

• maalla varmemmin kun kaupungissa, mutta se haukkuu siellä 10000 neliön reviirinsä keskellä taikka jopa toisessa reunassa... siis kuuluu pikkusen vaimeammin kuin esim täällä:
        tontit = a=800m2 = koiran ulina

• kmll

eipä ole kerrostaloon enää menemistä, kun on vajaa hehtaari maata ja oma rauha maaseudulla. saa olla rauhassa, mut eipä ole ollu yksinäistä vaan päinvastoin, koska tääl on paljon samanhenkistä porukkaa... pintaliitäjät lepäilköön betoniviidakossa! koirankin voi päästää pihalle ja päästää sisälle, kun on ruoka-aika.. ei tarvi pitää metrin narussa ja toivoo, et muita koiria tulisi vastaan. jos tykkää harrastaa muutakin kuin sohvalla löhöämistä niin voi moottorikelkkailla, kalastaa(järviä/lampia kivenheiton päässä), eli kaikki nämä vieläpä puolet halvemmalla kuin kaupungis===== naapuri on ihan jees, kunhan se on riittävän kaukana ja saat itse päättää haluatko kommunikoida jollain tavalla sen kans vai noup!

• naapuria olekkaan

olen asunut niin kerrostalossa,rivitalossa,omakotitalossa.
      nyt kun asun maalla ,niin rikkaat ne pilaa asumisen täälläkäin .naapurit ahertaa töissä yötä päivää ja sitten jää pihahommat ja omat työt tekemättä .Sitten pyydellään apua kun on hätä ja talvi painaa päälle niin ja jos tekee ilmaiseksi niin on hyvä naapuri ,mutta jos pyyttää hieman palkaa että sais edes omat kulut pois niin sitten on paska tyyppi.pihat pitää aurata ilmaiseksi vanhalla rattorin romulla ja kun tulee vika niin ei olla kuulevinakaan ,tiet pitää paikata niin että saa painaa niska limassa kottikärryillä soraa kuoppiin ,jotka se sillä hienolla autolla saa aikaseksi vaan eipä itse kehtaa paikkailla.sitten kun tarvin apua niin johan viipyy avun anto .että semmosta nykyään maalla asuminen .tämmöstäkö se nykyyään naapuruus on maalla.

• %%%

Nyt oot eksynyt väärälle palstalle. Uskonnosta voi väitellä/tyrkyttää tuolla saman foorumin uskonto-palstalla.
        Uskovaisethan ne usein(ei kaikki) vasta kaameita naapureita ovat. Jostain syystä uskovainen ihminen tuntee olevansa paljon muita parempi, ja siksi olettaa voivansa puuttua muiden tekemisiin ja arvostella muita. Sanoisin, että jos sulla vielä aikuisena on (Jeesus-niminen) mielikuvituskaveri, niin älä tule meille muille puhumaan yhtään mitään.

• ylivoimaista

tervehtiä?

Olemme asuneet mieheni kanssa nykyisessä asunnossa puoli vuotta ja nähneet paljon naapureita. He myös tunnistavat meidät, mutta luultavasti nuoret (25v) ovat liian huonoja ihmisiä, jotta voidaan päivää sanoa. Minä olen muutaman kerran "väkisin" katsonut suoraan silmiin ja kuuluvalla äänellä sanonut päivää, ja saanut sitten juuri ja juuri kuuluvan murahduksen vastaukseksi. Kun vastaan kävellään pihassa, rapussa tai hissin ovella, käännetään päät pois! Ja nämä kaikki vanhempia n.40-> vuotiaita. Enää en edes yritä!

Meiltä ei kuulu varmasti mitään häiritsevää ääntä, ainakaan klo:23 jälkeen, aamulla on herätys soimassa 4.15, joten nukkumaan mennään jo 21.00. Eikä viikonloppuisin ole koskaan bileitä.

Ja sitten sanotaan ettei nuorilla ole käytöstapoja!!! Hohhoh!

• Hasse

tuntuu kävelevän korkokengät jalassa sisällä kellon ajasta riippumatta. Ja kokoajan! Ja se kyllä raivostuttaa!!
      ...Kop-kop-kop-kop-kop-kop.......

• K.U.R.!

Olen jo kauan ihmetellyt, että millaista elämää voivat viettää ne, jotka ovat yötyössä.
        Ensinnäkin nukkuminen päivällä on varmaan vaikeaa kun yläkerrassa tassutellaan paljain varpain ja tavaroita tipahtelee lattialle. Hulluksihan voisi tulla!
        Ja entä sitten, kun olisi aika valvoa, joka siis yötyöläisillä ajoittuu siihen aikaan jolloin virallisesti pitäisi olla hiljaisuus. Ei saa ääntäkään päästää, koska valtaosahan nukkuu silloin.
        Onko ainoa keino, että kaikki "yöeläväiset" muuttavat korpeen ok-taloon?

• MaikkuE
        K.U.R.! kirjoitti:

Olen jo kauan ihmetellyt, että millaista elämää voivat viettää ne, jotka ovat yötyössä.
        Ensinnäkin nukkuminen päivällä on varmaan vaikeaa kun yläkerrassa tassutellaan paljain varpain ja tavaroita tipahtelee lattialle. Hulluksihan voisi tulla!
        Ja entä sitten, kun olisi aika valvoa, joka siis yötyöläisillä ajoittuu siihen aikaan jolloin virallisesti pitäisi olla hiljaisuus. Ei saa ääntäkään päästää, koska valtaosahan nukkuu silloin.
        Onko ainoa keino, että kaikki "yöeläväiset" muuttavat korpeen ok-taloon?

Naapurini siis nikkaroi. Naputtaa, sahaa, poraa.. jokaisena päivänä, vuodesta toiseen.
        Eikä kamalan hiljaa-- eikä aina edes päiväsaikaan. On tullut mieleen, että miten tuo maanikko mahtuu enää asuntoonsa kaiken sen nikkaroimansa kaman keskellä...!?
        "Normaalien" ihmisten nukkuma-aikana tulee mun mielestä olla rauhallista. Muuna aikana mua ei tasan vaivaa musiikki, tömistely, koiran/lapsen äänet eikä myöskään se NIKKAROINTI..
        ..no, okei.. naapurin mummu tamppaa mattoja sunnuntaiaamuisin klo 07.00 mun makkarin ikkunan takana.. se vähän kismittää. = ))

• ärsyttää

Minua ärsyttää naapureitten alituinen valitus. Itse sain valituksen riitelystä mieheni kanssa öiseen aikaan. Emme ole tapelleet vuoden aikana kuin kaksi kertaa, toinen niistä yöaikaan (niinkuin kukaan pariskunta ei koskaan yhteen ottaisi).

Naapurit valittaa toiselle naapurille kovaäänisestä seksistä (siis jostain ihme mölystä mitä kämpästänne kuuluu), naapurin neiti harjoittaa sitä minulle kertomansa mukaan pääasiassa ennen klo 22.30. äänekäämmin n. 10 min. kerrallaan eli ennen hiljaisuutta. Tosin luulen että kyttääjiä vituttaa enemmään että oma ei anna.

Valitusta että rööki haisee rapussa. Tarkoittaa että tupakointia kämpässä jossa ei ole parveketta. Sympatiat röökaajan puolelle. Kuka hengailee rapussa niin kauan että tää haju pääsisi haittaamaan elämää??? Lappu isännöitsijältä jossa talonyhtiön säännöt kieltää röökaamisen sisällä. Sitä kun ei voi kieltää paitsi vuokranantaja. Sanottu että mene ulos röökipaikalle, mutta kuka viittii mennä siihen kyttääjänaapureiden silmien alle röökille? Tosin samassa lapussa kiellettiin turha ravaaminen rapussa. Jos käy röökillä koko ajan, niin sehän aiheuttaa lisää ravaamista.

Jokin aika sitten kolahti luukusta lappu isännöitsijältä, että rapussanne on ilmennyt meteliä sinä ja sinä viikonloppuna, remontointia, huonelujen siirtelyä, musiikkia. Jos tekin kuulitte tämän myös, ilmoittakaa isännöitsijälle. Jos olette muutenkin kuullut melua rapussanne, ilmoittakaa isännöitsijälle.

Kyse yhdestä viikonlopusta. Naapurin jannu pisti kämppänsä superpikavauhtia uusiks ettei rempan keskellä joudu elelee. Itse en kuullut juuri mitään, no huonekaluja siirreltiin mutta musiikki?

Kyseessä omistustalo, jossa vuokralaisia, joita kytätään. Vaikka itse käyn nukkumaan klo 22 ja olen hiljaisuudessa, niin en ole kuullut MITÄÄN melua lukuun ottamatta naapurintytön pianoharjoituksia kahtena yönä. Silloinkin kyseessa suuri konsertti johon neiti harjoitteli. Vähän sellanen hommaa-naapurille-häätö-niin-oma-pieni-elämä-paranee-meininki. Nämä "häätäjät" vain ei ajattele että uusi naapuri voi aiheuttaa todellista melua ja häiriötä.

• kusipäitä

Joista jos kerran valitat, niin ne keksii susta kymmenen tilalle.

• ihmettelijä2

Niin, en oikein tiedä kirjoittavatko ihmiset tänne tosissaan, vai pilailumielessä.

Voivatko jotkut tosissaan vaatia naapureitaan puhumaan ja kävelemään kodissaan hiljempää?

Vessassa käynnin ja seksin ääniäkin pitäisi joidenkin kirjoittajien mukaan rajoittaa. Eikä saisi tupakoida edes sisällä.

Pahaa pelkään,että kirjoittajat ovat tosissaan.

Taitaa olla liian lyhyt aika kulunut siitä kun me suomalaiset olemme metsästä kaupunkeihin ja lähiöihin muuttaneet.

Voi, voi

• Asukas

Kallonmuoto kertoo mistänä kaikki ongelmat johtuu joten kiinnittäkää huomio naapurinne kallonmuotoon..

• ..kuvastaa kyrpyyttä? että tietäisi varoo semmosia...

• yks vaan

juu meidän alakerrassa asuu pakolais äijä akkoneen ja pentuineen ja muuten sillä äijällä on pirun ruma pää silläkös onkin niin vittumainen oikee häiriköijä.

• niiinukkaa
        yks vaan kirjoitti:

juu meidän alakerrassa asuu pakolais äijä akkoneen ja pentuineen ja muuten sillä äijällä on pirun ruma pää silläkös onkin niin vittumainen oikee häiriköijä.

joo meillä on sellanen naapuri joka aina kyttää ikkunasta sisälle..pakko pistää verhot kiinni aina ku se on tossa ulkona... ja eilenkin ku meil oli suur siivous niin mä laitoin jäte säkkejä pihalle et vien sit kaikki roskat samaan aikaa niin eikös tää tullu siihen ulos kyttäämään ja sanoi että muista viedä nuo tuosta sit roskikseen,tosi ärsyttävää.. se on sellanen vähän vanhempi mies....

• mutta sekin vähä

Joku vetää röökiä rappukäytävässä päivittäin useaan otteeseen matkalla ulos, mulle tulee siitä paha olo ja se haju tulee postiluukusta sisään.

Yläkerran pissis kuuntelee jotain hiphoppia bassot täysillä.
      Sitten joskus se tai sen mutsi puistelee koiranviltin tai maton siten, että saan syljeskellä koirankarvoja kahvistani, jos olen itse partsilla. Joka tapauksessa on alettava sen jälkeen siivoomaan partsi.
      Että vähällä pääsin tällä kertaa.

• todella

Naapureitten kissa kun se käy paskalla meidän ulko-oven edessä !!

• H e k u l i

Köyhiä ja likaisia, perivät asunnon isoäidiltään ja nyt tekevät pentuja asunnon täyteen ulvomaan pitkin yötä. Varoitus järjestyshäiriöistä on jo menossa.

• kumma juttu

ihmetyttää, miksi jotkutr pellet asuu kerrostalossa, jos se kerran on noin vaikeaa...? samalla rahalla saa ostettua vaikka sivummalta omakotitalon, kun keskustasta osakkeen.

ja jos asuu vuokralla, niin se on oma häpeä...

• janette-83

Tosin minulla tuo kaikki sama on tapahtunut kämppiksen suhteen jo viimeiset pari kuukautta, naapurit osaavat olla suhteellisen asiallisesti illalla. Kämppäkaveri vain on sitä mieltä että hän saa tehdä mitä haluaa milloin haluaa, eikä hänellä ole mitään kiirettä herätä aamuisin kun ei opiskele enää eikä käy töissä. Minä joudun heräämään joka aamu kuudelta, mutta hän ei huomioi siitä mitenkään. Kun pari päivää sitten pyysin häntä laittamaan televisiota hieman pienemmälle yhdentoista jälkeen illalla, hän alkoi heti nakkelemaan niskojaan. Ja minä kun vain ajattelin alkaa nukkumaan... Jos hän menee ennen minua nukkumaan niin en saa juoda edes keittiössä vettä kun hän kuulemma herää siihen kun valutan hanasta vettä. No jumalauta minun huonehan on lähempänä keittiötä, mitä hän valittaa.

Yksiötä etsiskellessä...

• Fasisti Porista

Juttusi on aivan oolrait, mutta mihin on Suomen hienon isänmaallisen kielen kunnioitus kadonnut.
        Jotta meillä olisi kansa, jolla on yhteinen kieli, tulisi sitä vaalia kuin kauneinta kukkaa kämmellä.

• Tsilleen

Vuoden "nautin" sinivuokkonaapureideni terrorisoinnista. Yritin neuvotella, sovitella. Isännöitsijän, taloyhtiön hallituksen puheenjohtajan ja naapurin kanssa, mutta eipä onnistunut. Syytä en tiedä vieläkään, mutta yhtä helvettiä se oli kun ääntäkään ei saanut päästää, tytär ei voinut harjoitella pianonsoitto läksyjä ( vain kaksi tuntia arki-iltaisin, lauantaisin 5 tuntia ja pyhäpäivinä ei ollenkaan ), syntymäpäivät lauluineen ja juhlat piti ajoittaa naapurin luvan mukaan, jouluiseen pianon soittoon kysyttiin naapurin lupa. Näin pitkälle hölmönä menin kun yritin ymmärtää naapuria, raukkaa, vuorotyöläistä, pienten lasten vanhenpia ja opiskelijaa.
      Tulen töistä, teen ruoan, siivoan ja hoidan lapset. Kun he nukkuvat luen itse opintotehtäviäni ja olen hiljaa. Avaan parvekkeen oven, jonka suljen pian tupakkapilven ja kaljamörinän vuoksi. Ja jatkan kiltisti lukemista - tentti tulossa. Tässä hipaisu entistä arkeani.
      Myin kämpän ja muutin toiseen aivan uskomattoman ihanaan taloon. Jääköön vuorotyölöiset, neuroottiset, natsistiset persoonat omaan arvoonsa. Ja arvaaka kun nauttii nyt elämästään.

Ai niin! Olen erityisten kiitollinen heille viimeisestä muistamisestaan. Muuttoviikonloppuna lapseni piti 4 kaverinsa kanssa asunnossa birskeet, joissa musiikkia kuunneltiin läppäristä, hörpittiin kevyitä ( limpparia yms ) sekä naurettiin ja laulettiin. Tästä vietiin päiviä aiemmin naapureille kirjallisesti ilmoitus. Ja siitä kiittäen olivat hälyttäneet kolleegansa rauhoittelemaan nuoria. Ja kylläpä virkavaltaa nauratti kun tajusivat tilanteen. Hyvää jatkoa niin auttavaisille ja ymmärtäväisille entisille naapureilleni.
      Nyt minä perheineni olen vapaan !!!

• täällä..

Itsekkin samantyylistä p-skaa kokenut,rivari,ja kerrostaloissa..Nyt on omakotitalo,"maalla"..lähimpään naapuriin puoli kilometriä,ainakin..järvi likellä..täällä saa elää rauhassa.Kamut piti hulluna,kun täältä talo ostettiin,kului vuosi,niin hekin muuttivat samalla tyyliin..niin se luonto kutsuu..

• mun naapurit on ärsyttäviä ukkoja ! kaks läskii ja häpeällistä kyttääjää..........lukutaidottomia
      kaiken lisäksi.....ja joka kerta kun niillä on käyny yks toinen ukko kyläs niin se hävytön ukko
      menee mun puolelta pyörällään.........ihan tahal-laan selvästi. No mä aloin matkiin sitä ja niitä muita kun ne tuppaa tekeen samalla tavalla.......
      No nyt se on loppu ! mä panin niiden pienen kukka
      -penkin (siis semmoinen neliskanttinen pikku hökö
      tys, johon tää meidän taloyhtiö panee kesäisin uudet kukat) ja mun oma on viety......... ja sit niiden ulko-ovella oleva jakkara siihen väliin meidän talojen väliin niin noin se loppui ! ne pitää vaan vissiin liimata kiinni pikaliimalla et
      ne paskat ei saa niitä siitä pois..........kumma et juuri meidän taloissa ei ole mitään rajoja sii
      nä ulkona..............muualla on mut ei siinä !
      ja kun ne tuppaa haisemaan siinä (siis suomeksi tupakoida) mun ikkunan alla tai siinä vieressä...
      piti oma jakkara ottaa pois ulkoa kun en valtasi senkin.......ihan mun kiusaksi ! no ei ne ukot siinä kauaa kestä, kyl ne siitä häipyy pian......
      toivottavasti häipyvät mä vihaan niitä !!!

• Red Indian

Me Jimi Hendrixin ja John Holmesin jälkeläiset odotamme sopivia isoja tyttöjä messiin.

Tämä on tietysti filunkia, koska olemme (minä, Jimi ja John) jo sidottuja johonkin "onnelliseen" joskus löytämäämme neitsyeeseen.

Pyydän anteeksi aiheuttamaani häiriötä keskustelussa.

• Naapuri...........

Juu, sun naapureilla on oikeus olla läskejä.......... ja niillä on oikeus kytätä............... ja vitustako niiden lukutaidosta tiedät............. ja vaikka ne olisiikin lukutaidottomia se ei oo sun asias.............

ja voi olla että sulla on jotain vainoharhaa......... kun se ukko sen polkupyöransä kans ei kyttää sun persettäs......... se vaan käy kattoo joka päivä mikä vitun teiniprinsessa tuo kolmekymppinen ryppynen haaska yrittää olla............ihan tahal-laan selvästi...... ihmettelee että kui noin ruma on edes munaa saanut joskus.......... ja miettii että ei ne naa-purit paskaa puhunut kun selitti naapurin haahkan olevan pikkasen outo kyttääjä........ perseenkoon arvostelija........ niinku varaa olis........

Ja kukaan ei tajunnut mitään tosta sun k-kirjottamastas kukkapenkkijakkarasotkustas......... ku sä et näköjään osaa kirjottaa......... Ja olisko parempi et nää äijät vetäis röökiä kämpassä........ niin ne savut olis ilmastoinnin kautta sun kämpässä..........!
        ja kun ne ei haise, ne tupakoi......... Ja suomennatko seuraavan lauseen kun sun kirjotuksestas ei saa mitään selvää
        "piti oma jakkara ottaa pois ulkoa kun en valtasi senkin.......ihan mun kiusaksi !"

"no ei ne ukot siinä kauaa kestä, kyl ne siitä häipyy pian......
        toivottavasti häipyvät mä vihaan niitä !!!"
        Teiniängstin huipentuma!!!!
        Mee pissis kirjoituskouluun!

• Oman kotini herra.

Kerrostalossa eläminen vaatii sovinnollisuutta kaikilta. Itsekään tuskin täydellinen olen, mutta näitä asioita on tullu aina sillon tällön mietittyä.

Naapuristossa rassaa:

-koirien haukkuminen ja ulvonta tyhjässä asunnossa päivisin, terve koira ei ulvo tuohon sävyyn!

-koirien kusettaminen heti rapun oven edustan hankeen, kantakaa ne rakit vähän kauemmaksi, keltainen hanki ei ole nätin näköinen.

-tupakointi, ei niinkään savu, vaan se ainainen tumppien heittely parvekkeelta alas/tuhkien karistelu parvekkeelta.

-äänekäs elämä öiseen aikaan talon pihalla/käytävässä, asunnosta se ei kuulu niin äkkiä, mut kun kesälläkin pitää ikkunoita auki että happi kulkis edes jotenkuten, pitäkää turvat kiinni, minua ei kiinnosta kenen kanssa akkasi on lumpannut tai kenen perään ukko on tuijottanut baarissa. seuraavalla kerralla alkaa läski tummumaan kun töihin menoa edeltävänä aamuna saa herätä ensin siihen kun herrasväki tappelee pihalla tullessa, käytävässä eessun taassun ja hetken kuluttua taas mennessä.

-asuin parvekkeella tapahtuva mattojen/vaatteiden puistelu kun talossa on erilliset tuuletus parvekkeet. tietoisku painovoimasta, paskalla on taipumusta valua alaspäin, suomeksi kaikki murut ja paskat satelee alapuolella oleville parvekkeille kuin pinatupon tuhkat.

-erilaiset narkkarit, varkaat ja muut venkulat. Vuokranantajalle tulisi antaa oikeus tarkistaa asukkaan taustat! nämä sankarit, jotka eivät ole oppineet elämään ihmisiksi yhteiskunnan säännöillä voisi sijoittaa jonnekkin muualle kuin tavallisten ihmisten sekaan meluamaan, varastamaan ja rikkomaan ja sotkemaan. Kuten myös ulkomaaneläjät, joista suurin osa ei ole tottunut elämään kerrostaloissa. Savimajassa kun on saanut tehdä tarpeensa minne tahtoo, en oikein suvaitse ajatusta talon hissiin kusemisesta.

-LAPSET!!!!!! Itselläni ei ole lapsia, mutta voitte olla varmoja etteivät he ainakaan tule tekemään tätä syntymänsä jälkeen.
      Naapuritalon kersat käyvät leikkimässä tulitikkuleikkejä ja äänekkäitä takaa-ajoja jne meidän talon käytävässä, mukaan siihen lisätään pari jo tässä talossa asuvaa lasta.
      Talon pihalla saa istutukset, penkit, roskikset ja toisinaan myös autot osansa tästä "leikkimisestä". Myöskin ainainen huutaminen, elämä on kuin teurastamolta missä on liian tylsät veitset. Myös näiden pikku ihanien aikuisten teinigangstojen käytävissä tupakointi on niin herkkää että, arviolta 12-kesäiset kersta savuttelee sisäkäytävällä. Seuraavalla kerralla nämä äidin pikku kullan nuput tulevat saamaan lentävän lähdön iästään huolimatta. Saavat huoritella ja haistatella kotonaan, ei tarvi tulla minulle sitä tekemään.

Tuossapa pientä tiivitelmää mikä ottaa päähän.

Sitten yksi millä on saatu aikaan pientä mielenrauhaa.

Eräs kaunis sunnuntai aamu klo 06:00-11:00 harrastettiin erittäin äänekästä seksiä natisevassa sängyssä, joka sitten hajosi jossain vaiheessa vielä alkaen koluuttamaan patteria vasten, mukaan sattunut nainenkaan ei niitä hiljaisimpia ollut. Saatiin aamulla mukavan kateelliset katseet naapuriston jo lisääntyneiltä ihmisiltä :D Sen minkä nuorena ehkäisyn kanssa hoitaa, ei vanhempana heti puhkea kukkaan...

• suom

entisessä asunnossa vitutti haisevat ja rääkyvät tummaihoiset. ja luuseri sossun tuella elävät suomalaisperheet.

• teitä täydellisyyksä

sentään on.

• Ralph Laurenin tuoksu

Tiedätkö, maailma mustuu eskoseni. Tummaihoisia on itseasiassa paljon enemmän kuin meitä valkoisia. Olisi kannattanut tuolla asenteella suomalaisten äänestää EU-vastaisesti niin Suomi olisi saattanut pysyä suht' valkoisena ja itsenäisesti rasistisena.
        Minulla ei ole mitään sitä vastaan että Suomi saa hiukan sisäsiittoisiin geeneihinsä terveyttävän toisen rodun geenit. Maailmassa on paljon paljon enemmän mietittävää kuin se että kuka haisee ja miltä. Hae sinäkin oikeita ongelmia selvitettäviksi ja pistä pyykkipoika nenään mutta tee se myös suomalaisen keski-ikäisen miehen kohdatessasi sillä sehän se juuri lemuavaa; vanhalta viinalta, pissalta ja mädältä hammasväliltä.

• ärsyttää

hyvä "naapuri" on sellainen jota ei nää koskaan ja se asuu vähintään kilometrin päässä. Terveisiä maalta :) Hapantukaa kaupunkilaiset kerrostaloihinne ja muualle, ETENKIN KEHÄ III SISÄPUOLELLA ASUVAT, otan osaa kohtaloonne.

• kylmä huuru

joka valittaa kun toiset elää!!vittu tollaset joutas
      sotkee suohon.
      ps:syntyny 72 ai niin saako lähettää terveisiä.
      jaa...eikö se olekkaa minä vielä,haloo haloo

• ~S~

Nyt ihmiset auttakaa vähän. Meidän alakerrassa asuu todella vittumainen ihminen. Tämä ihminen koputtelee omaan kattoonsa vasaralla joka tietty meidän lattiasta kuuluu erittäin kovaa, mutta siis esim. viime yönä olin unohtanut lasin lattialle kun illalla sohvalla makoilin ja menin sitten yöllä vessaan ja kuinka ollakkaan kaadoin lasin Vahingossa ja tietty siitä lähtee ääntä. No mutta kuinkas ollakkaan tämä alakerran Vittupää alkaa puoli kuuden aikaan aamulla hakkaamaan tuota lattiaa, yritä nyt sit siinä nukkua!! Aikuinen mies. Ja mua ei todellakaan kannata herättää tolla tavoin!! Tietääkseni hiljaisuus loppuu vasta klo 7:00! Hassua on myös se, että meiltä ei kuulu mitään ylimääräistä melua. Mitäs kivoja källejä tollaselle kusipäälle vois tehdä..? Se on meinaan koputellu useasti jos esim. juttelet normi äänellä makkarissa niin heti tulee koputuksia. Ja jos yöllä kävelet omassa kodissa! Hyviä ehdotuksia otetaan vastaan. ;)

• Rapupää

Poraa lattiaan reikä ja paskaa sinne.

• kyrpiintynyt

Itsellä on todella ärsyttävä naapuri samassa rapussa. Tämä kyseinen ärsyttävä naapurin mies kerran syytti kaveriani sittä, että hän (minu kaveri) oli polttanu tupakkia rappukäytävässä, koska sielä haisi tupakka vaikka kaverini oli poltellut pihalla koko ajan savukettaan. Toinen kerta taphtui äsken. Minä nyt olen pitkätukkainen ja mustat vaatteet ja new rockit 17v poika ja tämä sama kaveri jokin tavis. Mentiin taas pihalle tupakalle nii tämä sama naapurin mies tuli ja otti kaveriani rinnuksista ja syytti meitä vandaaleiksi. Yritin tälle naapurin miehelle sanoa että olen talon asukki mutta hän ei meinannut millään usko. Lopulta kun olin kertonut tarkimmatkin yksityiskohdat niin hän jätti meidät rauhaa.

• on kaikkien kaveri

omana mökkinaapurinani on 200 kappaletta asuntoautoja ja vaunuja, valittavat kaikesta mutta itse kuljeskelevat toisten tonteilla ja paskattavat koiriaan siellä eivätkä aina edes kerää jätöksiä.

• Tauno ja Tyyne 70vee

Ikävää, kun joutuu seuraamaan sälekaihtimen välistä, mitä ne puuhaa pihallaan. Ei voi tehdä mitään, kun pitää olla vahtimassa, ettei ne vaan tee mitään rikollista.

• ihme touhua

asustelen Kanneltie 2:ssa.Touhua olen kattellut jo useamman vuoden.Tänä kesänä porukat on saanut minut reagoimaan oikein kunnolla.Rapuuni on pesiytynyt 2 rapaämmää ja yksi narkkari.Nämä sitten minun kimpussa.

Olen tavallinen nainen mutta näiden mielestä alinta kastia.Eläni ärsyttää heitä ja vituu puretaan tietenkin minuun.

Onhan se ymmärrettävää mutta raskasta.

Nämä eivät ole ainoita vaan ilkeä juoru ts vale on mennyt useiden ihmisten korviin ja rääkki on jo melkosen ahdistavaa.

Minulla pitää olla hyvä syy tehdä valitus mutta kun todisteita en ole pystynyt nappaamaan.

Onko hyviä neuvoja.

• Anneli.

Jos naapurissani asuisi keskenkasvuinen sosiopaatti joka eläisi fiktiossa sekoittaen elokuvat ja todellisuuden keskenään matkien niiden kaahailukohtauksia tosielämässä ynnä muuta vastaavaa..!

Sellainen avohoidokki kun ei joudu telkien taa ennen kuin on tappanut jonkun..!
      Ja siitäkin vain naurettavat 6 vuotta vankeutta jonka jälkeen edelleenkin täysin parantumattomana sekopäänä saa täällä keskuudessammme vapaana vaeltaa.. Hoidon pitää tepsiä ennen kuin hullu voidaan laskea vapauteen mutta kun ei.

• nimimerkki Kyttääjä

Enimmäkseen sellainen ottaa päätä, jossa pidetään kerrostalon rapun ovia pidetään auki "ovitapistaan" ulos asti päivät ja illat, esim. lapsia varten. Annetaan päivisin kakaroiden juosta pitkin rappukäytävän portaita ylös ja alas pihalle ja takaisin??

Pari juoppoa on 5 vuoden aikana maannut rappukäytävissä sen takia, kun rapun ovia ollaan pidetty apposen selällään "ovitapissa" kesällä klo 20-21 muksuja varten.

Ei mene muksujen vanhempien kaaliin se, että kesäaikanakin on lapsella oltava just sen tähden kotiintuloajat sen mukaan kun rapun ovi menee lukkoon, eikä se riitä verukkeeksi "kun mun lapseni on pihalla vielä leikkimässä klo 20-21 välillä niin siksi on rapun ovea pidettävä auki ovitapissa". Sen lapsen vanhemman on velvollinen laittamaan se rapun ovi kiinni, koska ei se lapsi sitä perässään kiinni laita! Onko se hyväntapojen mukaista, että lapsille annetaan "vapaa kasvatus"?

Eräs ulkomaalainen naapuri mulle virkkoi, kun olin vetämässä rapun ovea perässäni kiinni pari kesää sitten: "eikö ihmiset ymmärrä pitää sitä ovea auki kun se menee lukkoon muuten?". Mä en viitsinyt sanoa mitään, sillä minua oltaisi nimitetty rasistiksi, jos olisin sanonut että oven pitääkin mennä lukkoon klo 21?

• Mustispeppers

Makkarin ikkunasta sinään kyyläys, loppui siihen kun ostin tummat sametti verhot. Naapuri on n. 4-kymppinen juoppo, joka kuvittelee, että kun naapuriin muuttaa yksinäinen nuori nainen, niin hänhän on munaa vailla ja häneltähän sitä sais. Sanoinkin yhdelle kaverille, että mulla kyllä on rima matalalla, muttei noin matalalla.

• comment

Kaikesta mahdollisesta on kyllä valitettu kun aikoinaan asuttiin kahden lapseni kanssa vuokralla. Siitä että B-rapun yläkerroksessa asuva muija valitti että A-rapussa kuljetaan liian äänekkäästi, käveltiin normaalisti mutta lapset tietenkin puhuivat niin kovasti että rouvan korviin sattui. Välissä pyörävarastot, saunat ym. Sitten siitä että pihan leikkialueen keinuissa keinuttiin, terassille kannettiin hiekkaa heidän kiusakseen. Kaiken huippu oli kai se että kun päästiin onnellisena asumaan rivariin niin seinänaapurissa asuva eläkemummo valitti että pihaan asti ajetaan pyörällä eikä kävellä portin luota, myös siitä että tuuletin omalla takapihallani vuodevaatteita, olisi pitänyt viedä mottotelineelle, ja kerran soitti iltakymmeneltä ja narisi että meidän puolelta tulee tupakansavua heille. Oltiin jo nukkumassa silloin eikä meistä mukaan polttanut tupakkaa, saati yöllä nukkuessamme.
      Nyt asun omistusrivarissa eikä kukaan ole kymmeneen vuoteen valittanut kuin kesällä naikkonen toisesta päädystä että leikkaan liikaa etupihan ruohoa. Tuo eukko, kuten ei kukaan muukaan, ole näihin kymmeneen vuoteen osallistunut mitenkään pihan hoitoon.

• OCTAVE SPIRAL

Semmosta se on elämä. Ihmiset yrittää suu pyöreänä ihmetellä mitä tämä elämä on, ja mitä pitäisi tehdä. Kukaan ei tajua todellisuudessa mistään mitään, paitsi ihan tavallisista asioista, kuten työasiat tai harrastus. Siinä sitä mennään paikasta toiseen. Ajatellaan yhtä, tehdään kuitenkin toista. Näistä pikkuasioista kirjoitellaan, vaikka ne on vain sähköimpulsseja, elektronien liikettä aivoissa. Odottaessamme, että kuolema kopauttaa meidät sairaalaan.

• Idiootti naapurina

Sama täällä. Mun yläkerran naapurilla on vieraita joka hemmetin lauantai, aina tulevat vasta kymmenen aikaan kun hiljaisuus alkaa ja meteli jatkuu vähintään kolmeen asti. Meillä on seinät ihan paperia, joten tavallinen puhekin kuuluu läpi, saati sitten tämän miesjoukkion kostea lauantai-illan vietto. Käyvät puolen tunnin välein käryttämässä parvekkeella, ja saan sitten hetken päästä sisällä asunnossani haistella tupakanlöyhkää, joka piintyy huonekaluihin.

Pienempiä asioita - jos nyt kerran pyydetään valittamaan ;) - on pyykkituvan käyttäminen toisen vuorolla, mustalaisten korkokengillä kopistelu rapussa ja autojen parkkeeraaminen luvallisen (tyhjän) paikan viereen haittaamaan muita ihmisiä. Mutta nämä ovat pieniä asioita, ainahan yhteiselämässä jotain valitettavaa löytyy. Nuo tupakansavun käryttäminen toisten asuntoihin ja hiljaisuudesta viis välittäminen ovat kuitenkin sellaisia, joita kenenkään ei pitäisi joutua sietämään.

• ÄRSYTTÄVÄÄÄ///

inhottavaa bilettämistä takapihalla myöhään sekä viereisestä naapurista jotain perkeleen tömistämistä ei saa nukuttua sekä vanhan mummon valittamista jos kävelee rouva P n talon ohitse et sä saa siitä kävellä ja sitten ei saa olla sen NURMIKOLLA nii että oikein vitun rauhallista elämää

• kyyyyyyyyyyyyyyyyyyy

fdhjklöjwå kkkkkkkkkkkkewrewqrweijkkkkkkkkkkkkkk kkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkwerwerkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkktyrtyrtyrtykkkkkkkkkkkkkkryrtkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkrtyterkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkklwrro,nåkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkuyrekkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkffgkuikkkkkkkkiyuuytkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkwerwekkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkösksgftrkkkkkkkkkkkkkmåpmvho8rwep¨åwe,khäds sajkpdjfkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkadasdkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkjggfddkkkkkkkgdfhdfhgkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkdfgfdgdgdkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkfgdfgdfggggggggggddsstrtkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkhghghgfkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkktewinukkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkfdgdfkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkgkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk

• Ärsyyntynyjakylmissä

Stadis päin yks naapuri aukoo jok'ikinen päivä kaikki tuuletuspartsien ovet ja alaoven kokonaan auki... On sit koko käytävä iha jääs varsinki näi syksyl ja kylmä ilma puskee postiluukusta sisälle asuntoonki! Kyseinen henkilö kuvittelee ilmeisesti omistavansa koko talon, tai niin oon ainaski kuullu puhuttavan. Tuhlausta, kun ei oo lämmötkään edes viel päällä ja pieniki lämpö karkaa harakoille.

• jihaa!:D

Täällä naapurikin ähkii mieskaverin kanssa kun harrastavat seksiä. 3v poika kun ei ole kotona niin tietää mitä tekevät. Saivat myytyä asunnon. Välittäjä sanoi. Ei onneks enään kauaan ole tässä talossa kun pitää bilettää niin kovalla, äänellä, et musiikki täysillä ja kun puhuu toiselle, pitää puhua niin kovaa, et kuulee! Muuttavat sentäs pois

• pölkky yläkerrassa..

Mua ärsyttää naapuri, joka protestoi heti jos meiltä kuuluu jotain kolinaa, mutta sitten hän itse saa ylhäisyydessään kyllä kolistella miten tahtoo. Taitaa tampata jalkojaan lattiaan, niin hyvin se kuuluu. Lisäksi ilmeisesti luulee ettei lika ja pöly lähde lattialta muutoin kuin imurin suutinta lattiaa vasten hakkaamalla, tai siltä se kuulostaa. Kaiken huippu on kun keskellä yötä (24-03) kuuluu raahausääniä, raahailee jotain tuoleja siellä. Hemmetti mikä pölkkypää.

• OmaKotiHelvetti

Asutaan varmaan samassa talossa, samassa rapussa. Hertsikassa.

• Kyttääjän uhri

Nainen 50 naapurina. Omistaa kaksi koiraa, jotka ulvoo kilpaa aina kun emäntä on pois. Mutta eukon mielestä se ei ole erityisen häiritsevää...(niin...kun itse ei ole kuulemassa).

Ja aivan kuin tässä ei olisi tarpeeksi..

Eukko vahtii pihaa herkeämättä ja tietää tasan kuka on tullut kotiin ja mihin aikaan. Syöksyy rappuun tivaamaan pikkupalveluksia ja utelemaan elämästäsi, että voi sitten supattaa asiat seuraavan korviin. Huvittavinta on se, että harrastaa juoruamistaan rapussa, mistä kaikki kuulee löpinänsä. Tilittää jatkuvasti työstään ja siitä kuinka raskasta hänellä on ja kun palkka on niin pieni (1700/ kk pieni???? yksinelävälle??).

On pilanut pariin lähellä asuvan perheeseen välit juuri tuolla marttyyriasenteellaan ja sillä että juoruaa muiden asioita eteenpäin.

Monta kertaa tehnyt mieli sanoa, että hanki sinäkin joku mies jyystämään, jotta loppuu tuo turha surina päässä.

• VanhaPoika 53 V.

Minua ärsyttää naapureissa seuraavat asiat:

- Perheessä kaksi, noin parikymppistä poikaa, ja toinen vanhempi. pojat ravaavat kaiken yötä rappukäytävässä ja paiskivat ovia. ( Mahtavatko kenties käyttää alimmassa kerroksessa olevaa wc:tä? ) Eivät ainakaan käy ulkona, koska liikkuvat t-paidoissa ja shortseissa näin tavi-aikana.

- Toinen poika kun lähtee ties minne, alkaa hirveä rykiminen rappukäytävässä.

- Erään asukkaan moottoripyörä, josta ilmeisesti puuttuu äänenvaimennin. Äänet on niin kovat, että joka kerta, kun asukas lähtee/tulee, motskarin ääniin herää. Etenkin öisin tuo on hyvin häiritsevää.

- Autoja pidetään lämmityksessä jatkuvasti, vaikka autolla ei liikuttaisi minnekkään moneen päivään. ( Ei se auton esilämmitys ilmaista ole, osakkaat maksavat kulut yhtiövastikkeissaan. )

- Otetaan virtaa toisten tolppapaikasta, koska ei raaskita maksaa pientä summaa kuukaudessa, jonka tolppapaikka maksaa.

- Eläkeläiset, jotka hakevat käyttövetensä taloyhtiön pesutuvalta.

- Tietyt asukkaat pesevät sukulaisten ja ystäviensä vaatteet taloyhtiön pesutuvalla; --> pesuaika on pois muilta asukkailta, välillä on hankala saada itselleen aikaa pesutuvalta.

- Toisesta huoneistosta tuleva paistetun kalan lemu, jota en kerta kaikkiaan voi sietää.

- Jätteitä ei osata/viitsitä lajitella; Keräysastioihin laitetaan "vääriä" jätteitä, esim. paperinkeräykseen muovia, tms.

- Erään asukkaan vieraat; kun he saapuvat kylään, pennut kolhivat viereisten autojen ovet, eikä kakaroiden äiti välitä.

Siinä muutama.

• kerrostalossa

yläkerta kävelee kantapäillä ja alakerta dokaa arki öisin

• huhu

Naapuri, joka ei tervehdi eikä voi keskustella asioista. Kuten siitä, että ilmeisesti pihallamme olevan pienen lehtipuun oksa ylsi hieman heidän puolelleen. Naapurin ratkaisu tähän "ongelmaan" oli se, että hän hakkasi/työnsi aidan alta puuta enemmän vaakatasoon, jotta oksa ei yltäisi heidän puolelleen. Nyt meillä on sitten melkein vaakatasossa oleva puu pihalla. :) Ei siinä mitään, ymmärrän jos ärsytti se oksa, mutta olisivat voineet tulla juttelemaan siitä ensin.

• zxzx11

Meillä naapuri tykkää kuivata pyykkejään melkein meidän pihassa........tilaa olisi pystyttää pyykkiteline muuallekkin......voisi kunnioittaa vähän naapureita.....mutta jos ei oo ymmärrystä annettu......kuivatkoon virttyneet vaatteensa sitten miten haluaa......

• hessuli

Ymmärrän tunteen...meidän naapuri tykkää myös ripustella pyykkinsä ihan meidän nokan eteen, vaikka tilaa olisi muuallakin.....JOO!!! PÖPI MIKÄ PÖPI....................

• päkäpäkä

Naapureissa ärsyttää kantapäillä kävely aamusta yömyöhään.On se niin vaikeeta kävellä normaalisti!
      Niin ja sit se, kun toi yks mummeli kyylää ikkunaverhojen takaa aina kun oon itse ulkona. Kannattais hankkii se oma elämä ja lopettaa turhanpäiväinen naapureiden vahtaaminen.
      Lisäksi ärsyttää se, kun pitää kolautella ja raahata kokoajan huonekaluja ympäri asuntoa.Miksi sitä tuolia ei voi siirtää silleen rauhallisesti, eikä aina niin että kuuluu kauhee kolahdus.Niin ja yöllä klo 02.30 pitää tietenkin mukamas pudottaa vahingossa niitä puntteja lattiaan.Eikö sitä treenausta voi tehdä päivällä.

• Anonyymi

Kaikista ärsyttävimpiä on vittu nämä sossulla asujat niin saatananmoista melua 24/7

• Anonyymi

Nytkun oikeisto iskee ja lujaa näihin sossutapauksiin niin eiköhän saada viimeinkin nämä yökolistelijahuutelijat töihin,rauha laskeutuu kerrostaloihin kun saa vihdoinkin nukuttua!

• Anonyymi

Asun okt, ja luin eilen että okt ja mökkien myynti sakkaa.

Esim mikä vain pikku kerrostalokämppä on arvokkaampi hesassa kuin okt muualla.

Omakotitalon tai mökin moni ostaa puuhastelupaikaksi ja silloin naapuri ei pysty rentoutua tai levätä pihassa, koska lähes kaikille puuhastelu vaatii koneita.

Tai huudatetaan jälkikasvua tai koiria.

Pitäisi olla hehtaaritontti jotta yhtälö toimisi. Miten tämä nyt sitten vaikuttaa maankäyttöön jos kaikilla hehtaaritontti, jääkö tilaa viljelyyn tai metsille tai luonnolle.

Lisäksi maalla on mönkijöt mopot ja traktorit, joita ei näy kaupunkien keskustoissa. Jotka viikonloppuuisin ja iltaisin hiljaisia, kun taas omakotinaapurit ja mökkinaapurit mahdollisesti toteuttaa itseään tuolloin.

• Anonyymi

samanlaista se on kaikkialla ellei asu jossoin mummon mökissä yksinään.

Betonikuutiossa, betonitalossa..

• Anonyymi

Naapuri pisti pyykkinarut tuohon keittiön ikkunan alle 3 metrin päähän, nyt saa katsella sitten perheen jarrujälkiä aina ruokapöydässä. Ovat näköjään jalkapalloväkeä kalsareista päätellen.

• Anonyymi

Meidän talossa naapuri pisti lumilapionsa ikkunaan jolla on myös kuulemma puhheiden mukkaan persettäänki kaivellu :D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Meidän talossa naapuri pisti lumilapionsa ikkunaan jolla on myös kuulemma puhheiden mukkaan persettäänki kaivellu :D

No siinä talossa juoruilu kukoistaa.

• Anonyymi

TARJA HALONEN SANOI, SIIRRYTÄÄN KESTÄVÄÄN MONIKULTTUURIIN.

• Anonyymi

Pyykeistä näkyy myös vaimon puolukkapäivät 😮.

• Anonyymi

Täällä sama homma, pyykit ikkunan alla, vähän ovat reppanoita isä ja äiti, piha on kuin kaatopaikka, työnteko ei näytä kiinnostavan mutta suuria suunnitelmia ja puheita on 🙁

Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      43
      8168
    2. Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella

No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus
      Kasinopelit
      1
      4730
    3. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      72
      4696
    4. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      37
      3420
    5. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      248
      3136
    6. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      48
      2858
    7. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      26
      2825
    8. Jos jokin ihme

Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      39
      2659
    9. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      41
      2106
    10. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1817
    Aihe