Koira kusi lahkeelle koirapuistossa

Saarniraiviossa

Tänään haluan välittää vihastukseni vanhalle koiranomistajapariskunnalle, joka torumatta walesingorgi-urostaan koirapuistossa espoossa salli tämän kusasta minun puhtaille vaatteilleni, katsoivat vaan vierestä hiljaa.

Jos joku ihmettelee, miksen sanonut mitään johtui se siitä ettei kintuilleni ole koskaan kustu, poistuin äimistyneenä paikalta.

HYI HÄVETKÄÄ!!!

37

4589

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sitä sattuu useinkin

      Ei kannata vetää hernettä nenäänsä tuollaisesta. Tuo kuuluu koirapuiston normaaliin elämään. Jos ihminen tarpeeksi usein siellä käy, joku uros taatusti tulee ennemmin tai myöhemmin nostamaan koipeaan ja kastelemaan lahkeen (tai useimmin uudet nahkasaappaat).

      Joten ei tuollaisessa kenelläkään ole mitään häpeämistä. Koirapuistoon täytyy varautua sellaisella vaatetuksella, joka kestää tuonkin.

    • krb

      Olisihan pariskunnan pitänyt pahoitella sinulle tapahtunutta. Mutta näin tapahtuu puistossa aika usein. Yleensä jos seisoo sopivasti puun juurella tai istuu penkillä. Tai muuten vaan otollisella jalan nosto paikalla. Koira tuskin edes tajusi pissaavansa lahkeellesi...olit vain sopivassa paikassa.
      puistossa vaatteet likaantuu aika helposti. Tarvitaan vaan isompi kuolaava koira joka laittaa päänsä syliisi ja se on siinä. Tai kuraiset tassun jäljet hyppivästä koirasta.
      Eli ei puistoon mennä "ykköset" päällä. Tai muutenkaan tarvi olettaa, että koirat kunnioittaisivat juuri pyykistä tulleita vaatteita.

      • Sinut

        heh.heh.mutta "laita sen verran rahaa taskun pohjalle ettei koirat kuse kintulle."


    • tulis vähän

      seurata minne ne koirat kuseksii!!! ja merkkailee..

      • kohteliasta

        kyllä koiran omistajalta pyytää anteeksi ja ehdottaa vaikka vaatteiden pesua..niin ainakin minä olisin tehnyt...kohteliaisuus kunniaan :)


      • Saarniraiviossa
        kohteliasta kirjoitti:

        kyllä koiran omistajalta pyytää anteeksi ja ehdottaa vaikka vaatteiden pesua..niin ainakin minä olisin tehnyt...kohteliaisuus kunniaan :)

        Ei tommoselle voi vaan kohauttaa olkaa, jos oma hurtta käy luruttamassa vieraan lahkeelle. Hemmeti soikoon, jos ei osaa komentaa omaansa saatika pyytää anteeksi edes tapahtunutta, niin pysyy sitten vaikka poissa puistoista saatika kokonaan ihmisten ilmoilta. Kyllä noita kuspäisiä omistajia/koiria noissa puistoissa riittää, tämä on vain aika hyvä esimerkki siitä, miten omistajat unohtavat koiransa ja koirat tapansa, kun pääsee häkkiin sisään. Kyllä sitä on tullu saatua kuolat tai muuten vaan kurat vaatteisiin puistossa, mutta jotenkin toi vaatteille kuseminen pistää vihaksi. Jos ois ollut oma, oisin edes pahoitellut, mutta kyseisen koiran omistajat käänsivät selkänsä poistuessani pissasissa vaatteissa, jotka vielä 15 min aiemmin kotoa lähtiessä olivat puhtaat.

        Suututtaa siksi, koska oma pieni koirani ei edes hypi vieraita vasten, kuten usean isonkin koiran annetaan vieraille tehdä.

        Olenko mä sitten jotenkin tyhmä, kun olen jaksanut kiinnittää oman koirani kouluttamisessa huomiota kyseisiin asioihin?


      • on ihmisillä
        Saarniraiviossa kirjoitti:

        Ei tommoselle voi vaan kohauttaa olkaa, jos oma hurtta käy luruttamassa vieraan lahkeelle. Hemmeti soikoon, jos ei osaa komentaa omaansa saatika pyytää anteeksi edes tapahtunutta, niin pysyy sitten vaikka poissa puistoista saatika kokonaan ihmisten ilmoilta. Kyllä noita kuspäisiä omistajia/koiria noissa puistoissa riittää, tämä on vain aika hyvä esimerkki siitä, miten omistajat unohtavat koiransa ja koirat tapansa, kun pääsee häkkiin sisään. Kyllä sitä on tullu saatua kuolat tai muuten vaan kurat vaatteisiin puistossa, mutta jotenkin toi vaatteille kuseminen pistää vihaksi. Jos ois ollut oma, oisin edes pahoitellut, mutta kyseisen koiran omistajat käänsivät selkänsä poistuessani pissasissa vaatteissa, jotka vielä 15 min aiemmin kotoa lähtiessä olivat puhtaat.

        Suututtaa siksi, koska oma pieni koirani ei edes hypi vieraita vasten, kuten usean isonkin koiran annetaan vieraille tehdä.

        Olenko mä sitten jotenkin tyhmä, kun olen jaksanut kiinnittää oman koirani kouluttamisessa huomiota kyseisiin asioihin?

        välillä täysin hukassa..itseäni harmittaa eniten kans se pikkukoiran omistajana että isot koirat saa tehdä mitä vain ilman että niitä koulutetaan..monesti olen lähtenyt liian rajujen koirien takia pois(hyppivät koirani päälle ja 50kg versus 7kg) kun omistajat vain kääntävät selkänsä..

        eikös se pitäisi olla toisinpäin eli jos isot ei osaa olla pienten kanssa yhteispuistoissa niiden pitäisi mennä pois eikä minun??.

        omani käyttäytyy myös hyvin ja pidän siitä ja pidän kunniassa myös pieniä kohteliaisuussääntöjä..eli vastuu koiransa käyttäytymisestä on omistajilla. Jos koira kusee toisen lahkeelle pitää siitä ottaa vastuu ja jos koira puree toisen koiraa kuten joskus käy ei silloin mennä vain pois ottamatta vastuuta ja jos iso jyrää pienemmän vahingoittaen sitä sama juttu..eikös tämä tosiaan ole kaikille itsestään selvää :(


      • Saarniraiviossa...
        on ihmisillä kirjoitti:

        välillä täysin hukassa..itseäni harmittaa eniten kans se pikkukoiran omistajana että isot koirat saa tehdä mitä vain ilman että niitä koulutetaan..monesti olen lähtenyt liian rajujen koirien takia pois(hyppivät koirani päälle ja 50kg versus 7kg) kun omistajat vain kääntävät selkänsä..

        eikös se pitäisi olla toisinpäin eli jos isot ei osaa olla pienten kanssa yhteispuistoissa niiden pitäisi mennä pois eikä minun??.

        omani käyttäytyy myös hyvin ja pidän siitä ja pidän kunniassa myös pieniä kohteliaisuussääntöjä..eli vastuu koiransa käyttäytymisestä on omistajilla. Jos koira kusee toisen lahkeelle pitää siitä ottaa vastuu ja jos koira puree toisen koiraa kuten joskus käy ei silloin mennä vain pois ottamatta vastuuta ja jos iso jyrää pienemmän vahingoittaen sitä sama juttu..eikös tämä tosiaan ole kaikille itsestään selvää :(

        KIITOS!

        Olen sun kanssa aivan samaa mieltä. Ihanaa etten ole yksin mielipiteeni kanssa. Me myös kärsimme isojen koirien hyökkäyksiä pientämme kohtaan... *huokaus*


      • jos pissaa pelkäät
        Saarniraiviossa... kirjoitti:

        KIITOS!

        Olen sun kanssa aivan samaa mieltä. Ihanaa etten ole yksin mielipiteeni kanssa. Me myös kärsimme isojen koirien hyökkäyksiä pientämme kohtaan... *huokaus*

        Ulkioluta koiraasi kaukana muista koirista, ettei kukaan pääse lorauttamaan enää lahkeellesi. Koirapuistoissa on tuo riski.

        Oletko varma, ettö pissaavan koiran omistajat edes huomasivat tapahtunutta? Ja miksi heidän olisi pitänyt pahoitella tapahtunutta? Se on ihan normaalia, että koira pissaa.


      • Emäntä Donnalle

        Että saavat koirat kirmata pitkin aluetta minkä jaksaa.
        Eihän niitä siellä hihnoissa pidetä???
        Ja jos häiritsee se koiran merkkaus mulla ainakin on vartavasten Koirapuistoon ostetut housut ja kengät.
        Jotka nopeasti kuivuu kun olen merkattu.
        Kuukausi sitten oli kiva savi keli.
        No, mun Rottis kirmasi Dobberin kanssa, ja yht äkkiä makasin rähmälläni siinä savessa.
        Takaapäin kun tulivat en kerinnyt alta pois.
        Mulle on pääasia että Koiruuksilla on kivaa ja jos pyykkikone hajoaa äkkiä ne käsinkin pesee....


      • Emäntä Donnalle

        Siis seurata koirapuistossa mihin koirat kuseksii.
        Jos et satu tietämään:Se on Koirapuisto!
        Siis Koirapuisto, mikä on vapaaehtoinen jokaiselle koiranomistajalle, tai saahan sinne ilmaan koiraakin mennä....
        Eikö ne koirat edes niissä harvoissa paikoissa saa olla koiria että tulee valituksia.
        Jätä hyvä ihminen välii kyseiset puistot, sillä pääset ongelmastasi!


      • lucky11
        Saarniraiviossa... kirjoitti:

        KIITOS!

        Olen sun kanssa aivan samaa mieltä. Ihanaa etten ole yksin mielipiteeni kanssa. Me myös kärsimme isojen koirien hyökkäyksiä pientämme kohtaan... *huokaus*

        Me kärsitään siitä että pienet hyökkii ja näykkii kilttiä isoa koiraa. Ei ole koiraa kokoon katsominen. Kouluttamattomia ja koulutettuja löytyy sekä isoista että pienistä.


      • TANE631
        on ihmisillä kirjoitti:

        välillä täysin hukassa..itseäni harmittaa eniten kans se pikkukoiran omistajana että isot koirat saa tehdä mitä vain ilman että niitä koulutetaan..monesti olen lähtenyt liian rajujen koirien takia pois(hyppivät koirani päälle ja 50kg versus 7kg) kun omistajat vain kääntävät selkänsä..

        eikös se pitäisi olla toisinpäin eli jos isot ei osaa olla pienten kanssa yhteispuistoissa niiden pitäisi mennä pois eikä minun??.

        omani käyttäytyy myös hyvin ja pidän siitä ja pidän kunniassa myös pieniä kohteliaisuussääntöjä..eli vastuu koiransa käyttäytymisestä on omistajilla. Jos koira kusee toisen lahkeelle pitää siitä ottaa vastuu ja jos koira puree toisen koiraa kuten joskus käy ei silloin mennä vain pois ottamatta vastuuta ja jos iso jyrää pienemmän vahingoittaen sitä sama juttu..eikös tämä tosiaan ole kaikille itsestään selvää :(

        Koirapuistoon mennään OMALLA VASTUULLA. Ei ole sääntöä, että isot koirat pois jos pieni tulee. Päinvastoin. Pienet yleensä istuvat paikallaan isännän jaloissa- sen ne voivat tehdä muuallakin. Suuret koirat liikkuvat eli ovat tarhassa OK.


    • Emäntä Donnalle

      Oltiin Koirapuistossa noin pari viikkoa sitten.
      Sunnuntai-iltapäivisin kun on paljon porukkaa, ja koirilla kavereita.
      No, kuitenkin juttelin yhden tyypin kanssa(mies) kun tuli yksi koirista ja kusas sen lahkeelle.
      No, meni pari minuuttia seuraava uros, sama juttu taas muutama ninuutti, kolmas.
      Uroksille tuli nähtävästi ottelu kuka saa sen "viimeisen sanan".
      No, mies ottu Narttu-koiransa lopulta ja totesi koiralleen:
      Lähetääs pyykille.

      • myöskään

        koirankusesta vaatteella kuten ei alkuperäinen kirjoittajakaan ..tosi kohtelias oot näköjään. Oma koirani jos kusisi toisen päälle pyytäisin kyllä anteeksi ja katsoisin olevani vastuussa tapahtuneesta. Kaikkia kun ei toi naurata ei minuakaan.


    • serop1

      voi sattua. Kyllähän koirat ovat kovia merkkailemaan puistossakin :) Mutta olis ollut kyllä koiranomistajlata kohteliasta pahoitella asiaa.

      Vaikka käytän koiranulkoiluituksessa ihan eri vaatteita kuin muualla en suvaitsesi koiran pissaavan päälleni. Missään tapauksessa.

      Olen nähnyt omistajia jotka eivät anna uroskoiran nostavan kinttuansa mitään vastaan koirapuistossa. (tarkoitan nyt jos koirapuisossa on penkkejä tai roskiksia niin keiltää ehdottomasti merkaamasta koiraan) Ja minusta on oikein.

      • miu

        ...vihdoin tähän ketjuun tuli fiksu vastaus... Kyllä; koirien pitää päästä pissille ja kyllä; uroskoirien pitää päästä nostamaan jalkaa, mutta KOSKAAN ei ikinä ei milloinkaan tule hyväksyä, että oma "pikku" puppeli pissii mihin sattuu. Mun jo edesmenneillä uroksilla ei ollut lupaa nostaa jalkaa edes liian lähellä taloja tai katukäytäviä olevia puskia, saati -ttu jonkun jaloille! Eikä niille mitään traumoja tullut mun säännöistä (ainakaan eivät sanoneet..) tämä tiedoksi niille kukkahatuille, jotka ovat sitä miletä että olen ollut tuhma ja julma!


      • fanja84
        miu kirjoitti:

        ...vihdoin tähän ketjuun tuli fiksu vastaus... Kyllä; koirien pitää päästä pissille ja kyllä; uroskoirien pitää päästä nostamaan jalkaa, mutta KOSKAAN ei ikinä ei milloinkaan tule hyväksyä, että oma "pikku" puppeli pissii mihin sattuu. Mun jo edesmenneillä uroksilla ei ollut lupaa nostaa jalkaa edes liian lähellä taloja tai katukäytäviä olevia puskia, saati -ttu jonkun jaloille! Eikä niille mitään traumoja tullut mun säännöistä (ainakaan eivät sanoneet..) tämä tiedoksi niille kukkahatuille, jotka ovat sitä miletä että olen ollut tuhma ja julma!

        Ne on ne samat koirat jotka siellä puistossa toisten jaloille kuseksii. *kokemusta on*

        Mutta oikeasti, pikkusen järkeäkin voisi käyttää. Toisilla ihmisillä on sellainen käsitys että koirapuistossa saa olla kuin pellossa, mikä on minun mielestäni ihmeellistä. Ei, se ei ole hauskaa että koira kuseksii jaloille mutta toisaalta: pitäisikö vähän itsekkin seurata mitä ympärillään tapahtuu? Väistääkin ehkä voi? Kysekun on toisen koirasta mitä on paha mennä komentamaankaan...

        Isot ja pienet koirat: koirapuisto kuuluu kaikille. Ja täytyy kyllä sanoa että meidän puistossa se on usein niin että juuri ne pikku-piskit kulkevat nylkyttämässä narttuni takajalkoja kunnes sen on pakko ärähtää. Kenen kuuluu lähteä? Yleensä joudun viemään kaikin puolin kiltin tyttöni pois ennenkuin se puree nylkyttäviä kosiskelijoita (ei siis kiima edes päällä). On mielestäni myöskin järjetöntä tuoda mitään mäyräkoiran pentua puistoon ja valittaa että muut koirat tulevat katkaisemaan sen selkärangan (valitukset sai suht. pienen terrierin omistaja). Ei muita koiria tarvitse laittaa kiinni siksi että yksi koira kolmestatoista muusta on "herkkä".

        Saako puistossa antaa koirilleen makupaloja?
        Kun koirasi tottelee hyvin, muista välittämättä tekee istu-maahan jne. käskyt, saatko antaa koirallesi palkinnon?

        Tampereella puistoihin valmiiksi tuodut pallot. Onko yhden koiran omistajalla oikeus poistaa pallot muidenkin käytöstä koiransa tullessa koska "niistä helposti tulee tappelut"?

        Erimielisyyksiä olisi niin paljon kuin vain jaksaisi kirjoittaa, että eikö olisi vain parempi jokaisen huolehtia omasta koirastaan ja sen käytöksestä. Toisinaan se on niin että jokaisella koiralla (tai sen omistajalla) siellä puistossa on joku tapa joka ärsyttää jotakuta muuta koiraa tai sen omistajaa!


      • krb
        fanja84 kirjoitti:

        Ne on ne samat koirat jotka siellä puistossa toisten jaloille kuseksii. *kokemusta on*

        Mutta oikeasti, pikkusen järkeäkin voisi käyttää. Toisilla ihmisillä on sellainen käsitys että koirapuistossa saa olla kuin pellossa, mikä on minun mielestäni ihmeellistä. Ei, se ei ole hauskaa että koira kuseksii jaloille mutta toisaalta: pitäisikö vähän itsekkin seurata mitä ympärillään tapahtuu? Väistääkin ehkä voi? Kysekun on toisen koirasta mitä on paha mennä komentamaankaan...

        Isot ja pienet koirat: koirapuisto kuuluu kaikille. Ja täytyy kyllä sanoa että meidän puistossa se on usein niin että juuri ne pikku-piskit kulkevat nylkyttämässä narttuni takajalkoja kunnes sen on pakko ärähtää. Kenen kuuluu lähteä? Yleensä joudun viemään kaikin puolin kiltin tyttöni pois ennenkuin se puree nylkyttäviä kosiskelijoita (ei siis kiima edes päällä). On mielestäni myöskin järjetöntä tuoda mitään mäyräkoiran pentua puistoon ja valittaa että muut koirat tulevat katkaisemaan sen selkärangan (valitukset sai suht. pienen terrierin omistaja). Ei muita koiria tarvitse laittaa kiinni siksi että yksi koira kolmestatoista muusta on "herkkä".

        Saako puistossa antaa koirilleen makupaloja?
        Kun koirasi tottelee hyvin, muista välittämättä tekee istu-maahan jne. käskyt, saatko antaa koirallesi palkinnon?

        Tampereella puistoihin valmiiksi tuodut pallot. Onko yhden koiran omistajalla oikeus poistaa pallot muidenkin käytöstä koiransa tullessa koska "niistä helposti tulee tappelut"?

        Erimielisyyksiä olisi niin paljon kuin vain jaksaisi kirjoittaa, että eikö olisi vain parempi jokaisen huolehtia omasta koirastaan ja sen käytöksestä. Toisinaan se on niin että jokaisella koiralla (tai sen omistajalla) siellä puistossa on joku tapa joka ärsyttää jotakuta muuta koiraa tai sen omistajaa!

        Itse myönnän heittäneeni yhden rikkinäisen jalkapallon riekaleen roskiin tampereen koirapuistossa. ihan vaan sen takia, että aina meidän kanssa puistoon osui fanaattinen pallohuligaani, joka pallon löytäessään alkoi sitä puolustamaan ja vahtimaan. eihän siinä mitään leikitä, kun yksi istuu pallon päällä ja murisee lähelle tuleville, vaikka koirani ei sitä hemmetin palloa edes halua.
        Puiston säännöissä tosiaan kielletään omien lelujen tuominen. Myönnän kyllä rikkoneeni muita sääntöjä. olen palkinnut koiraani makupalalla, jos se ei ryntää portille vaan odottaa luonani, että toinen pääsee sisälle. ja olen heittänyt keppiä...tai oikeastaan meidän koiralle se keppi annetaan suuhun ja sitten se juoksee sen kanssa keskenään.
        Maalaisjärkeä sääntöjen kanssa, jotta meillä kaikilla olisi mukavia koirapuistokäyntejä.


      • fanja84
        krb kirjoitti:

        Itse myönnän heittäneeni yhden rikkinäisen jalkapallon riekaleen roskiin tampereen koirapuistossa. ihan vaan sen takia, että aina meidän kanssa puistoon osui fanaattinen pallohuligaani, joka pallon löytäessään alkoi sitä puolustamaan ja vahtimaan. eihän siinä mitään leikitä, kun yksi istuu pallon päällä ja murisee lähelle tuleville, vaikka koirani ei sitä hemmetin palloa edes halua.
        Puiston säännöissä tosiaan kielletään omien lelujen tuominen. Myönnän kyllä rikkoneeni muita sääntöjä. olen palkinnut koiraani makupalalla, jos se ei ryntää portille vaan odottaa luonani, että toinen pääsee sisälle. ja olen heittänyt keppiä...tai oikeastaan meidän koiralle se keppi annetaan suuhun ja sitten se juoksee sen kanssa keskenään.
        Maalaisjärkeä sääntöjen kanssa, jotta meillä kaikilla olisi mukavia koirapuistokäyntejä.

        Kuitenkin pallot on "sponsoroinut" joku paikallinen urheilu systeemi, koska yht äkkiä ilmestyi 2 palloa joka puistoon? Nehän eivät ole "omia" leluja.

        Itsekkin palkitsen koiriani makupaloilla ja suurin osa muistakin tekee näin, pahempaahan olisi palkita koiraansa lelulla jota muut ei saa (esim. vinkulelu)?

        Ylempiä kirjoituksia lukiessani alkoi taas vaihteeksi tuntumaan siltä että isojen koirien kanssa ei puistoissa pitäisi käydä... Yritin epätoivoisesti tuoda esille että kun sinne laitetaan 10-15 koiraa omistajineen, ei takuulla kaikki koirat ole koulutukseltaan saman tasoisia, omistajat vaatimus tasoltaan yhtä tiukkia eikä ne koirat ainakaan ole kaikki saman kokoisia. Jos ahdistaa, voi olla tulematta mutta pää sääntöisesti kaikki noudattaisivat edes jotenkin samoja sääntöjä.
        Koiran kintulle kuseminen on aika pientä siihen verrattuna että kyseinen koira olisi esim. purrut nilkkaan. Topicin aloittajahan olisi esim. voinut huomauttaa asiasta valaistumattomille omistajille ja kertoa miten tuon pahan tavan saisi kitkettyä pois eikä vain marttyyrinä lähteä puistosta tänne kirjoittelemaan.


      • krb
        fanja84 kirjoitti:

        Kuitenkin pallot on "sponsoroinut" joku paikallinen urheilu systeemi, koska yht äkkiä ilmestyi 2 palloa joka puistoon? Nehän eivät ole "omia" leluja.

        Itsekkin palkitsen koiriani makupaloilla ja suurin osa muistakin tekee näin, pahempaahan olisi palkita koiraansa lelulla jota muut ei saa (esim. vinkulelu)?

        Ylempiä kirjoituksia lukiessani alkoi taas vaihteeksi tuntumaan siltä että isojen koirien kanssa ei puistoissa pitäisi käydä... Yritin epätoivoisesti tuoda esille että kun sinne laitetaan 10-15 koiraa omistajineen, ei takuulla kaikki koirat ole koulutukseltaan saman tasoisia, omistajat vaatimus tasoltaan yhtä tiukkia eikä ne koirat ainakaan ole kaikki saman kokoisia. Jos ahdistaa, voi olla tulematta mutta pää sääntöisesti kaikki noudattaisivat edes jotenkin samoja sääntöjä.
        Koiran kintulle kuseminen on aika pientä siihen verrattuna että kyseinen koira olisi esim. purrut nilkkaan. Topicin aloittajahan olisi esim. voinut huomauttaa asiasta valaistumattomille omistajille ja kertoa miten tuon pahan tavan saisi kitkettyä pois eikä vain marttyyrinä lähteä puistosta tänne kirjoittelemaan.

        myönnän tietämättömyyteni. En käy kuin yhdessä puistossa, joten en tiennyt että palloja on tuotu joka puistoon. Mutta usein joku pallohullu sen pallon sieltä omii. Että vaikutus on mielestäni melkein sama kuin omalla lelulla. olen tavannut puistossa niin uskomattomasti pallon perään olevia koiria, ettei uskois. Harmittanut vaan oman koirani puolesta, kun toinen ei voi leikkiä pallon vahtimiskiireeltään. Saa vaan irvistyksiä, kun yrittää mennä lähelle.
        En toiste heitä mitään pois, lupaan. :)
        ainakaan meidän puistossa ei ole "sääntöjä" missään ja sinne niitä kyllä kaivattaisiin. Ei kaikki ymmärrä niitä maalaisjärjellä tai, että menisi nettiin ne lukemaan. Olen ollut puistossa urokseni kanssa "juuri juoksut loppumassa" nartun kanssa. Samoin koirien joiden en ole koskaan nähnyt leikkivän kenenkään kanssa vaan lähinnä haastavan riitaa. Olen ollut nylkyttävien koirien kanssa, joita ei kielletä. Koirien kanssa, jotka hyppivät vasten, eikä niitä kielletä. Koirien jotka hyppivät uinnin jälkeen märkänä penkille ja syliin, eikä niitä kielletä.
        Meitä on "moneen junaan". Mutta kyllä useinmiten puistosta saa hyviä kokemuksia itselle ja koiralle. Tapaa mukavia samanhenkisiä ihmisiä ja koira saa hienoja leikkikavereita. Usein vaan purnataan eikä kerrota niitä kivoja kokemuksia (tähänkin olen itse syyllistyny).


      • fanja84
        krb kirjoitti:

        myönnän tietämättömyyteni. En käy kuin yhdessä puistossa, joten en tiennyt että palloja on tuotu joka puistoon. Mutta usein joku pallohullu sen pallon sieltä omii. Että vaikutus on mielestäni melkein sama kuin omalla lelulla. olen tavannut puistossa niin uskomattomasti pallon perään olevia koiria, ettei uskois. Harmittanut vaan oman koirani puolesta, kun toinen ei voi leikkiä pallon vahtimiskiireeltään. Saa vaan irvistyksiä, kun yrittää mennä lähelle.
        En toiste heitä mitään pois, lupaan. :)
        ainakaan meidän puistossa ei ole "sääntöjä" missään ja sinne niitä kyllä kaivattaisiin. Ei kaikki ymmärrä niitä maalaisjärjellä tai, että menisi nettiin ne lukemaan. Olen ollut puistossa urokseni kanssa "juuri juoksut loppumassa" nartun kanssa. Samoin koirien joiden en ole koskaan nähnyt leikkivän kenenkään kanssa vaan lähinnä haastavan riitaa. Olen ollut nylkyttävien koirien kanssa, joita ei kielletä. Koirien kanssa, jotka hyppivät vasten, eikä niitä kielletä. Koirien jotka hyppivät uinnin jälkeen märkänä penkille ja syliin, eikä niitä kielletä.
        Meitä on "moneen junaan". Mutta kyllä useinmiten puistosta saa hyviä kokemuksia itselle ja koiralle. Tapaa mukavia samanhenkisiä ihmisiä ja koira saa hienoja leikkikavereita. Usein vaan purnataan eikä kerrota niitä kivoja kokemuksia (tähänkin olen itse syyllistyny).

        että kerrotaan vain niitä huonoja kokemuksia, onhan siellä ollut useiden omistajien kanssa rattoisia keskusteluita. Yleensä vain jokakerta sinne tuppaa joku ei-sosiaalisen koiransa kanssa ja vähän perässä joku sosiaalinen koira ei-sosiaalisen omistajansa kanssa.


      • Donna kakkonen
        krb kirjoitti:

        Itse myönnän heittäneeni yhden rikkinäisen jalkapallon riekaleen roskiin tampereen koirapuistossa. ihan vaan sen takia, että aina meidän kanssa puistoon osui fanaattinen pallohuligaani, joka pallon löytäessään alkoi sitä puolustamaan ja vahtimaan. eihän siinä mitään leikitä, kun yksi istuu pallon päällä ja murisee lähelle tuleville, vaikka koirani ei sitä hemmetin palloa edes halua.
        Puiston säännöissä tosiaan kielletään omien lelujen tuominen. Myönnän kyllä rikkoneeni muita sääntöjä. olen palkinnut koiraani makupalalla, jos se ei ryntää portille vaan odottaa luonani, että toinen pääsee sisälle. ja olen heittänyt keppiä...tai oikeastaan meidän koiralle se keppi annetaan suuhun ja sitten se juoksee sen kanssa keskenään.
        Maalaisjärkeä sääntöjen kanssa, jotta meillä kaikilla olisi mukavia koirapuistokäyntejä.

        Luulen että puhumme (toivottavasti)
        samasa pallosta eli sen jämistä.
        se vaan yht´äkkiä katosi.
        Meillä on 8kk vanha Rottis ja leikkii vielä kaikkien kanssa, katseli sivvusta kun isommat välillä tappeli pallosta.
        Mutta kiva kun hoidit asian!!!


      • Donna kakkonen
        fanja84 kirjoitti:

        Ne on ne samat koirat jotka siellä puistossa toisten jaloille kuseksii. *kokemusta on*

        Mutta oikeasti, pikkusen järkeäkin voisi käyttää. Toisilla ihmisillä on sellainen käsitys että koirapuistossa saa olla kuin pellossa, mikä on minun mielestäni ihmeellistä. Ei, se ei ole hauskaa että koira kuseksii jaloille mutta toisaalta: pitäisikö vähän itsekkin seurata mitä ympärillään tapahtuu? Väistääkin ehkä voi? Kysekun on toisen koirasta mitä on paha mennä komentamaankaan...

        Isot ja pienet koirat: koirapuisto kuuluu kaikille. Ja täytyy kyllä sanoa että meidän puistossa se on usein niin että juuri ne pikku-piskit kulkevat nylkyttämässä narttuni takajalkoja kunnes sen on pakko ärähtää. Kenen kuuluu lähteä? Yleensä joudun viemään kaikin puolin kiltin tyttöni pois ennenkuin se puree nylkyttäviä kosiskelijoita (ei siis kiima edes päällä). On mielestäni myöskin järjetöntä tuoda mitään mäyräkoiran pentua puistoon ja valittaa että muut koirat tulevat katkaisemaan sen selkärangan (valitukset sai suht. pienen terrierin omistaja). Ei muita koiria tarvitse laittaa kiinni siksi että yksi koira kolmestatoista muusta on "herkkä".

        Saako puistossa antaa koirilleen makupaloja?
        Kun koirasi tottelee hyvin, muista välittämättä tekee istu-maahan jne. käskyt, saatko antaa koirallesi palkinnon?

        Tampereella puistoihin valmiiksi tuodut pallot. Onko yhden koiran omistajalla oikeus poistaa pallot muidenkin käytöstä koiransa tullessa koska "niistä helposti tulee tappelut"?

        Erimielisyyksiä olisi niin paljon kuin vain jaksaisi kirjoittaa, että eikö olisi vain parempi jokaisen huolehtia omasta koirastaan ja sen käytöksestä. Toisinaan se on niin että jokaisella koiralla (tai sen omistajalla) siellä puistossa on joku tapa joka ärsyttää jotakuta muuta koiraa tai sen omistajaa!

        Meidän koiruus nyt 8kk saa makupalan kun opetellaan tapoja.
        Koirapuistoon taas mennään juoksemaan, ei kouluun.
        Sitten autossa kun lähdetään pois saa sen makupalansa kun oli niin kuin oletetaan eikä alakanut hillumaan.
        Itselleni ei tulisi mieleenikään ottaa puistoon makupaloja, johan siinä olisi muutama muukin ympärillä.
        Ei kait sinne syömään mennä.
        Aamulenkin jälkeenyleensä siis aina on irti pururadalla, saa makupalan kun tullaan kotiin.
        Kotona syödään.
        Jos alan sitä lahjomaan tuolla ulkona, mielestäni tottuu siihen että saa tehdä mitä haluaa, esim.
        ampaista jäniksen perään ja häipyä....
        Mutta kun on iisisti saa herkkuja kun tullaan kotiin, ja tietää sen.
        Ainut on sitten tämä etsintä.
        Isäntä pitää koirasta kiinni ja minä makupaloja nakkelen pitkin metsää ja saa etsiä ne.
        Mutta senkin on koira ymmärtänyt.
        Lenkki on lenkki ja etsi on etsi.
        Sain sen älyttömän hyppimisenkin loppumaan.
        Laitoin hihnan kun hyppäsi mua kohden ja seisoin sen päällä , eli koiran ja minun väli oli n.10cm
        meni 2-5 minuuttia ja hoin:Ei hypi
        Noin kymmenen kertaa tein sen ja nykyään lenkkeillään ilman älyttömiä sirkus-temppuja:)


    • soita konstaapelille

      Ilmianna se. Soita poliisille ja vaadi ankarinta mahdollista rangaistusta, koiran lopettamista ja tuhansien eurojen korvausta vaatteista ja henkisestä kärsimyksestä. Vaadi myös itsellesi rauhoittavat pillerit, joita voit popsia kun perkeleet tunkevat iltaisin mieleesi. Tässähän tämän koiraporukan ihanneohje kaikkiin pikkujuttuihinkin. Eiks vaan?

    • kyllä käynyt

      noin myös, joten ei nyt niin ihmeellistä. Ainut ero on, että minä en mene puhtailla vaatteilla koirapuistoon - tai en ainakaan odota tulevani sieltä sellaisilla pois.

      Oishan se pariskunta voinut anteeksi pyytää, mutta ehkä niiden koira teki sen ensimmäistä kertaa ja ne olivat yhtä tyrmistyksissään kuin sinäkin. Ehkä he eivät tästä syystä edes hoksanneet ajoissa kieltää ja myöhäistähän se sitten ois jo ollut.

      Koirat ovat erilaisia ja joillakin jokin tapa on paljon pinttyneempi kuin toisella. Jos sinun koirasi ei varmasti koskaan kuse toisten kintuille, karkaa, hauku tai tee jotain muuta ei-toivottua, niin se, että jonkun toisen koira niin tekee, ei tarkoita välttämättä, että se toinen koira olisi vähemmän koulutettu kuin omasi. Kenties sitä on paljon enemmän koulutettu kyseisen tavan pois saamiseksi, mutta silti ei ole vielä oppi mennyt perille. Ja kenties se koira ei koskaan vedä hihnassa, kerjää tai nouse sohvalle, vaikka sinun koirasi niin tekeekin.

      Mutta toivottavasti olet saanut housusi pestyä ja mielenrauhasi takaisin. Mennään ensi kerralla koirapuistoon kurahousuissa.

    • tosin

      koiranäyttelyssä. Ja kusija oli oma koira! Ei tuollaisesta voi koiraa torua, se on vain ollut niin innoissaan kaikista hajuista ettei ole huomannut katsoa mihin merkkaa. Itse olisin kuitannut moisen naurulla.... heh.

      • edelliseen

        että vaaravyöhykkeellä näyttelyissä ovat myös maassa olevat reput, häkkien kulmat jne... Joka leikkiin lähtee, hän leikin kestäköön...


      • naapurin kintut
        edelliseen kirjoitti:

        että vaaravyöhykkeellä näyttelyissä ovat myös maassa olevat reput, häkkien kulmat jne... Joka leikkiin lähtee, hän leikin kestäköön...

        kusaisi kerran erään naisen uusille nahkasaappaille. Nainen nauroi katketakseen itselleen! Ja selitti olevansa aika tyhmä tullessaan koirapuistoon tällaisilla kengillä. Ja seisovansa paikoillaan lampputolpan tavoin. Ensityrmistyksen jälkeen nauruun osallistuin minäkin (eihän minun koirani koskaan tuollaista tee...). Ja pahoittelin tietty tapahtunutt. Mutta jälkeenpäin asiaa miettiessäni, en keksinyt mitään, millä olisin voinut tuon tilanteen etukäteen ennustaa ja estää.


      • juupajuujuu
        naapurin kintut kirjoitti:

        kusaisi kerran erään naisen uusille nahkasaappaille. Nainen nauroi katketakseen itselleen! Ja selitti olevansa aika tyhmä tullessaan koirapuistoon tällaisilla kengillä. Ja seisovansa paikoillaan lampputolpan tavoin. Ensityrmistyksen jälkeen nauruun osallistuin minäkin (eihän minun koirani koskaan tuollaista tee...). Ja pahoittelin tietty tapahtunutt. Mutta jälkeenpäin asiaa miettiessäni, en keksinyt mitään, millä olisin voinut tuon tilanteen etukäteen ennustaa ja estää.

        no voi herranjestas, ihan kauheeta! Eikö oma koirasi pissi? Ei kova pissahätä katso paikkaa eikä aikaa, koiralla varsinkaan, se tuskin alkaa katsella ettei vain satu pissaamaan kenenkään lahkeille..
        Jos itse huomaisin koirani tekevän noin kävisin vähän pahoittelemassa. Mutta ihan hyvin voi olla että he eivät edes katsoneet juuri sillä hetkellä sinuun.


    • chibi84

      Minulle kävi vähän eritavalla..oltiin puistossa yksi kaunis päivä ja tiedettävästi toiset koirat tulee nuuhkimaan ja rapsutuksia kerjäämään..oma koira hetken katsoi sivusta ja kävipä sitten polleana ajamassa muut pois ja lirautti minun kintuille tyyliin "Tää on mun omaisuutta" Kyllä väkisinkin rupesi naurattamaan... =) Samoin on kerran näyttelyissä käyny..

    • mindi05

      sama juttu saarniraivion koirapuistossa.kyseessä oli kultanennoutaja ja vanhempi omistaja.nainen sano vaan että,täytyypi nyt tarkemmin katella koiran perään että,ei muitten jaloille kuseksi:)

      • ..kirjoittaja..

        Jep. Tiedän tapauksen. Koira on ollut kesät maalla naisen kanssa eikä omistaja ole ollut kiinnostunut nuoren koiransa kouluttamisesta, kiusallista toisaalta kun iso koira hyppii esim raskaana olevien tai pienikokoisia aikuisia vasten, eikä omistaja komenna koiraansa..

        No, enivei. Mua lähinnä huvittaa miten tää mun kirjoitus on ottanut tulta alleen, ettei vaan pissit tullut useammalla.. Lyödään nyt lisää pökköä pesään, kun niin komiasti palaa..

        On mielestäni aivan turha tulla puolustelemaan koiran Eivoimitäänsilläolipissahätä-tapaa mulle, koska terve ja itseluottamusta omaava koira ei todellakaan pissi ihmisen lahkeelle. Se laskee rakkosa tyhjäksi jonnekin muualle. Yleensä moinen (häiriö)käyttäytyminen on ihan merkkaamista, eikä merkkaamiseen liity pissahätä.

        Me lopetettiin ko puistossa käyminen( missä tahansa), koska näitä omistajia on enemmänkin, jotka eivät ole koiraansa kouoluttaneet. Vaikka se onkin koirien "telmipaikka", voi siellä silti olla niin ettei pienemmät saa isonkoiranpelkoa-joka omallani jäänyt juuri tästä puistosta-, eikä satuta itseään jos joku käy selkään hyppimään leikkiessään). Harmillista todellakin on se, että ihmiset ottavat ison koiran eivätkä osaa kouluttaa niitä/pärjää niille. Ja olkaa sen verran kiinnostuneita koiranne tekemisistä missä tahansa etteivät oikeasti merkkaa ihmisen lahkeita tai tee muutakaan kiusaa.

        Hyvää Joulunodotusta kaikille karvakuonoille ja ehkä niiden omistajillekin.

        p.s. aiempaan kirjoitukseen vastaan: Koirapuistoon EI viedä leluja tai namupaloja, ettei tule tappelutilanteita. Kaikelle on selityksensä ja tarkoituksensa.


      • pavetsu
        ..kirjoittaja.. kirjoitti:

        Jep. Tiedän tapauksen. Koira on ollut kesät maalla naisen kanssa eikä omistaja ole ollut kiinnostunut nuoren koiransa kouluttamisesta, kiusallista toisaalta kun iso koira hyppii esim raskaana olevien tai pienikokoisia aikuisia vasten, eikä omistaja komenna koiraansa..

        No, enivei. Mua lähinnä huvittaa miten tää mun kirjoitus on ottanut tulta alleen, ettei vaan pissit tullut useammalla.. Lyödään nyt lisää pökköä pesään, kun niin komiasti palaa..

        On mielestäni aivan turha tulla puolustelemaan koiran Eivoimitäänsilläolipissahätä-tapaa mulle, koska terve ja itseluottamusta omaava koira ei todellakaan pissi ihmisen lahkeelle. Se laskee rakkosa tyhjäksi jonnekin muualle. Yleensä moinen (häiriö)käyttäytyminen on ihan merkkaamista, eikä merkkaamiseen liity pissahätä.

        Me lopetettiin ko puistossa käyminen( missä tahansa), koska näitä omistajia on enemmänkin, jotka eivät ole koiraansa kouoluttaneet. Vaikka se onkin koirien "telmipaikka", voi siellä silti olla niin ettei pienemmät saa isonkoiranpelkoa-joka omallani jäänyt juuri tästä puistosta-, eikä satuta itseään jos joku käy selkään hyppimään leikkiessään). Harmillista todellakin on se, että ihmiset ottavat ison koiran eivätkä osaa kouluttaa niitä/pärjää niille. Ja olkaa sen verran kiinnostuneita koiranne tekemisistä missä tahansa etteivät oikeasti merkkaa ihmisen lahkeita tai tee muutakaan kiusaa.

        Hyvää Joulunodotusta kaikille karvakuonoille ja ehkä niiden omistajillekin.

        p.s. aiempaan kirjoitukseen vastaan: Koirapuistoon EI viedä leluja tai namupaloja, ettei tule tappelutilanteita. Kaikelle on selityksensä ja tarkoituksensa.

        Merkkaaminen..sitähän uroskoirat varsinkin harrastaa! Jos sinussa on toisen koiran hajua niin tämä toinen koira tulee merkkaamaan sinut "hänelle kuuluvaksi" EI SIKSI että se pitää sinua v...mäisenä akkana. Myös minun päälleni on kustu jonkusen kerran eikä siitä ole syytä suuttua. Pissi ja kakka jutut ovat arkipäivää jo pennusta lähtien. Ei sitä pidä pelästyä. Koiran elämää täytyy katsoa sen omin silmin EI SINUN!


    • siiri sipuli

      No,eka kerta voi tuntu järkyltä,mut jos aiot käydä jatkossa puistossa niin koita tottua merkkauksiin.Älä ota vakavasti.

    • lucky11

      Koirapuistoon tuskin kannattaa laittaa juuri pestyjä vaatteitaan, joiden ei halua likaantuvan... ja ei se nyt kamala vaiva ole yksiä housuja pestä. Että suuttumuksen määrä on turha ja nauru pidentäisi ikää.

      Mutta joo, anteeksipyyntö olisi silti ollut paikallaan koiranomistajalta. Mutta anteeksipyyntö olisikin ollut riittävä.

    • Urokset

      haha, samaa mieltä siitä, että musta on parasta mitä kivempaa koirilla on! Eli jos vähän vaatteet likaantuu, mitä sitten! Musta isot käyttäytyy usein pieniä koiria paremmin sen takia, että pienien koirien omistajat yleensä ajattelevat ettei heidän tarvitse kouluttaa sitä kun se on pieni. Silloinkin jos pieni koira hyppii, niin monesti omistaja ei kiellä, mutta heti olisi katastrofi jos iso koira hyppisi samalla tavalla. Monesti pienet koirat "ahdistelleet" minua ja isoja uroskoiriani. Yrittäneet vaikka astua ja roikkuneet koirieni tassuissa, joskus se isojenkin kärsivällisyys loppuu. Olen pari kertaa kaatunut kun koirani juoksevat laumassa eivätkä osaa yhtä hyvin katsoa eteensä, mut ei haittaa kun ei joudu sentään lääkäriin. Isot koirat tarvitsevat koirapuistoja, omani tulisivat ilman vapaana juoksua hulluiksi. Yhdellä uroksistani oli yhden talven ajan tapana käydä haistelemassa ihmisten housunlahkeita ja merkata ne. En tiedä miksi se teki sitä vain tietyn ajan jakson ajan. Minun lahkeilleni ei tehnyt joten kunnioittaa minua, koska jos koira tekee omistajansa lahkeille se on epäkunnioituksen osoitus. Kyllä mainitsin tästä kun huomasin, että oli tehnyt useamman kerran ja pahoittelin asiaa. Sitten se vaan itsestään loppui.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1234
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1046
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      61
      778
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      730
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      695
    6. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    7. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      684
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      37
      636
    9. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    10. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      622
    Aihe