Ongelmana on vikavalon palaminen B-Vectrassa. Lähiaikoina auto on ruvennut silloin tällöin myös nykimään. Luin itse vikakoodit ja sain seuraavat koodit:
P1405 - Pakokaasujen takaisinkierrätysventtiilin asentotunnistin(EGR), toimintahäiriö
P0105 - Imusarjan absoluuttisen paineen tunnistin/ilmanpaineen tunnistin, virtapiirin toimintahäiriö
P0170 - Polttoaineen säätö, rivi 1, toimintahäiriö
P0505 - Joutokäyntinopeuden ohjausjärjestelmä, toimintahäiriö
Mitä on siis tehtävissä, viedäkö vaan auto kalliiseen merkkihuoltoon :( vai kannattaako itse yrittää korjata ja mitä? Voiko mahdollisesti kaikki nuo viat korjaantua tuon EGR:n korjaamisella? Aluksi nimittäin näytti häiriövaloa vain silloin tällöin ja antoi vaan tuon EGR:n vikakoodin.. Mutta otapa näistä selvää, kun en itse ymmärrä kovinkaan paljoa autojen päälle.. Mutta olisin kiitollinen, jos joku osaisi neuvoa.
-Opel Vectra 1,6 -96 X16XEL.
Vikakoodit, apuva
5
6003
Vastaukset
- ja sytkypuolapaketti
reistaili ja aiheutti kenguruloikkia kylmänä n. 100tkm ajettuna.
Ne uusitiin ja sitten taas toimi ok.
Mutta vikakoodeja en luettanut, kun häiriövalo ei loistanut.
Nyt minua kiinnostaakin, kuinka itse voit lukea Opelin vikakoodit, kerrotko?- egr
Paljonko maksoi sen egr:n uusiminen astrassa? Varmaan samaa hintaluokkaa vectrassa..
Joo, eli vikakoodit luin itse liittämällä johdon aldl 6.pinniin ja toisen pään akun miinusnapaan. Sitten vaan sytytysvirta päälle ja häiriövalo rupeaa välähtelemään..
Esim. P1405 = 1 välähdys..tauko..4 välähdystä...tauko..10 välähdystä (numero 0)...tauko..5 välähdystä. Sama koodi toistui 3 kolme kertaa peräkkäin ja sitten seuraavan vikakoodin vuoro. Koodien merkitykset löysin netistä. - oli jotain
egr kirjoitti:
Paljonko maksoi sen egr:n uusiminen astrassa? Varmaan samaa hintaluokkaa vectrassa..
Joo, eli vikakoodit luin itse liittämällä johdon aldl 6.pinniin ja toisen pään akun miinusnapaan. Sitten vaan sytytysvirta päälle ja häiriövalo rupeaa välähtelemään..
Esim. P1405 = 1 välähdys..tauko..4 välähdystä...tauko..10 välähdystä (numero 0)...tauko..5 välähdystä. Sama koodi toistui 3 kolme kertaa peräkkäin ja sitten seuraavan vikakoodin vuoro. Koodien merkitykset löysin netistä.100-160€ merkkiliikkeestä, en muista enää, mutta Moto..t niitä myy myös tarvikkeena.
Oli muuten helppo itse vaihtaa -99 Astran X18XE1:ssä, ei muuta muin muovikansi pois venakopanpäältä ja liitin EGR:stä irti sekä parit torx:t EGR:stä irti. Laitoin uuden peltitiivisteenkin.
Vaihdon jälkeen jäi pientä nykimistä 1000-1500RPM kiihdyttäessä kakkosella, mutta kun vaihtoi neli-puolapaketin, nykimiset loppui tyystin. Oli kivaa korjata, kun homma onnistui. Rahaa paloi n.250-300€ ja auto 107tkm ajettuna taas kuin uusi (kestänyt jo yli 20tkm).
- timppa2
Itselläni EGR aiheutti nykimistä sekä astrassa että vectrassa ja jätti tien-
poskeen. Hetken päästä käynnistyi udelleen kun naputtelin laitetta vasa-
ralla. Brittikorjaamon skoda-huolto-ohjeista löysin vinkin, joka kehoitti vaih
tamaan tiivisteen pienempireikäiseen. Heillä oli niitä tarvikkeina. Kyse on
päästösertifikaateista eli pyritään jäekaasujen kierrätyksellä minimipääs-töön. Vanhenevan moottorin ohjaus tilttaa lisääntyneeseen jätehöyry-
kuormaan ja oireilee.
Korjasin nyinnän leikkaamalla alumiinifoliosta (maksalaatikkorasia )tiivisteen ja siihen 8 mm reiän. Hyvin pelittää. / Timppa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40851