Apua?

Huolestunut sisko

En tiedä onko tämä alkuunkaan oikea paikka, mutta en oikein tiedä mihin muualle voisin kirjoittaa asiani.
Eli olen hyvin huolissani siskostani. Hän on koko ikänsä ollut kiinnostunut kaikesta epänormaalista ja yliluonnollisesta, aivan pienestä asti. Hän on ennustanut noin viisi vuotta korteista ja tutkinut unien merkityksiä kunnes sitten noin kaksi vuotta sitten hän alkoi estiä keinoa puhua kuolleille, pääasiassa hän yritti tavoittaa kuollutta isäämme. Sen jälkeen hän muuttui entistä oudommaksi ja suoraan sanoen pelottavaksi. Noin. 4 kuukautta sitten hän lopultakin suostui puhumaan minulle ja hän väittää näkevänsä kuolleita. Ne kuulema seuraavat häntä ja jotkut yrittävät satuttaakin häntä. Hän on laihtunut kamalasti ja näyttää muutenkin olevan henkisesti romahtanut.
Itse en ole koskaan oikein uskonut tälläisiin asioihin, mutta ajattelin kysyä mielipiteitänne asiasta ennenkuin epäilen hänen mielenterveyttään. Olemme molemmat jo muuttaneet pois kotoa ja hän asuu yksin. Olen hyvin huolestunut hänestä ja kysynkin teiltä jos saattaisitte tietää asiasta enemmän kuin minä, mitä voin asian hyväksi tehdä ja voinko ylipäätään uskoa että hän todella näkee nuo ruumiin?

23

2661

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mualimanmies

      Muuta en oikein voi sanoa kuin että tue siskoasi vaikka henki menisi koska se on tärkeintä tässä elämässä. Sano hänenelle että hän voi aina puhua/pyytä apua sinulta jos on tarvetta ja missä asiasta tahansa. Jos nyt hän niitä henkiä/kuoleita näkee saatta se olla raskasta. Ja voihan se vähä henkisesti ihmistä muutta. Minä uskon että siskosi voisinkin näitä nähdä. En oikein näe motiivia valehdella siskolle tälläisistä asioista. Älä ainakaan leimaa häntä hulluksi sillä maalimassa on ihme juttuja mitä kaikki vaan ei ymmmärrä tai tiedä. Hän on siskosi sentään ja sinun pitääkin huolehtia hänestä. Luottamus ja rakkaus on se perusta millä häntä voit auttaa. Mikähän hänen mielipiteensä on näihin tyyppeihin? haluaako hän ne pois vai? Enpä muuta sanottaavaa tähän hätään keksi. ehkä joku tietää näitä enemmän.

      • mualiman mies

        tää para kanava on yleensä aika hiljainen. joten jos täällä ei keskustelua herää nii kokeileppas tuota kummittelu puolta.


      • Yillie

        Yhdyn mualimanmieheen siinä, että on hyvinkin mahdollista, että ongelma on paranormaalia laatua. Siis hulluksi leimaaminen on turhaa ja vain rasittaa siskoasi entisestään. Maailmassa tosiaan tapahtuu asioita joita emme ymmärrä.

        On varmaa, että siskosi näyt, ovat ne sitten harhaa tai totta ovat siskollesi aivan yhtä todellisia kuin vaikka koneeni näyttö minulle. siskosi ei siis missään tapauksessa valehtele sinulle. Tämä sinun on otettava huomioon suhtautuessasi siskoosi ja hänen puheisiinsa. Eli kuten mualimanmies sanoi luota ja rakasta.

        On kuitenkin muistettava mahdollisuus, että sisaresi kärsii jostain sairaudesta. Onko suvussanne ollut skitsofreniaa?

        Skitsofrenia on siitä ikävä sairaus, että se etenee hoitamattomana ja siskosi menee lopulta hyvin huonoon, toimintakyvyttömään kuntoon. Siis jos kyseessä on skitsofrenia on erityisen tärkeää, että apua haetaan heti ja mahdollisimman aikaisin, jotta oireet eivät ehdi pahentua. Jos sairaus todetaan mahdollisimman aikaisin niin oikealla hoidolla se saadaan täysin hallintaan ja siskosi voisi elää aivan normaalisti. Siis ei pidä jäädä jahkailemaan.


      • olla skitso
        Yillie kirjoitti:

        Yhdyn mualimanmieheen siinä, että on hyvinkin mahdollista, että ongelma on paranormaalia laatua. Siis hulluksi leimaaminen on turhaa ja vain rasittaa siskoasi entisestään. Maailmassa tosiaan tapahtuu asioita joita emme ymmärrä.

        On varmaa, että siskosi näyt, ovat ne sitten harhaa tai totta ovat siskollesi aivan yhtä todellisia kuin vaikka koneeni näyttö minulle. siskosi ei siis missään tapauksessa valehtele sinulle. Tämä sinun on otettava huomioon suhtautuessasi siskoosi ja hänen puheisiinsa. Eli kuten mualimanmies sanoi luota ja rakasta.

        On kuitenkin muistettava mahdollisuus, että sisaresi kärsii jostain sairaudesta. Onko suvussanne ollut skitsofreniaa?

        Skitsofrenia on siitä ikävä sairaus, että se etenee hoitamattomana ja siskosi menee lopulta hyvin huonoon, toimintakyvyttömään kuntoon. Siis jos kyseessä on skitsofrenia on erityisen tärkeää, että apua haetaan heti ja mahdollisimman aikaisin, jotta oireet eivät ehdi pahentua. Jos sairaus todetaan mahdollisimman aikaisin niin oikealla hoidolla se saadaan täysin hallintaan ja siskosi voisi elää aivan normaalisti. Siis ei pidä jäädä jahkailemaan.

        Antipsykooteista hyötyvät ihmiset, jotka ovat liian herkkiä. Niistä on apua myös näissä "yliluonnollisissa" asioissa.


    • crystana

      En epäile hetkeäkään,etteikö olisi aivan mahdollista että kaikki mitä siskosi sanoo,on aivan totta. Ennustamisessa ja henkimaailman yhteyksissä ei sinänsä ole mitään pahaa,mutta ongelma on siinä,että kun (nuoret)"amatöörit" innostuvat asioista ja pyrkivät yhteyteen yliluonnollisen kanssa hinnalla millä hyvänsä ja mahdollisimman nopeasti,niin alamaailman henget helposti kiinnostuvat tälläisestä ihmisestä. Todellisen selvänäon tai intuition muodostuminen vaatii vuosien työtä henkisyyden nostamiseksi,eikä silloinkaan päämääränä voi olla "yliluonnolliset kyvyt" vaan ne tulevat muun henkistymisen myötä,jos ovat tullakseen.
      Sisarellasi on ollut kiire päästä yhteyteen isänne kanssa ja hän on yrittänyt tätä ymmärtämättään vaarallisin keinoin. Kaikki nopeat keinot tässä asiassa ovat vaarallisia.
      Jos siskosi oikeasti näkee kuolleita,nämä eivät ole etupäässä tavallisia ihmisiä,jotka ovat kuolleet,vaan henkisesti kehittymättömiä,sillä muuten he olisivat siirtyneet eteenpäin korkeammalle tasolle. Tälläiset haahuilijahenget ovat henkimaailman "juoppoja ja narkkareita",joilla ei ole mitään todellista tehtävää,vaan he kiertelevät häiritsemässä muita ihmisiä tai henkiä ja saavat huumeensa heidän kiusaamisestaan esim.pelottelun avulla. Kantakapakoissa näitä entisiä dokuja myöskin istuskelee elävien juoppojen harteilla ja ympärillä kannustaen eläviä ryyppäämään yhä enemmän ja käyttäytymään karkeasti.
      Kuolleet eivät pysty oikeasti satuttamaan siskoasi,mutta halutessaan voivat kyllä pelotella. Neuvo siskoasi olemaan pelkäämättä(mahdollisuuksien mukaan)sillä pelko on noiden häiriöhenkien nautinnolähde. Tehokkain apu hänelle nyt olisi rukoilu. Parasta olisi jos hän itse rukoilisi ja jos sinäkin voisit rukoilla hänen puolestaan. Mikäli ette ole "uskovaisia",niin keskittyminen positiivisiin ja iloisiin asioihin on myös hyödyllistä. Jostain lääkkeestäkin saattaa olla apua,mutta tässä tilanteessa olisi vaarallista korjata asia pelkällä lääkkeellä ja jättää kaikki inhottavat henget pyörimään sisaresi ympärille levittämään haitallisia energioita.
      Häiriöhenget eivät voi elää positiivisessa ja kauniissa ympäristössä,jossa ajatellaan kauniita asioita ja eletään rauhallisesti. Toivottavasti tästä oli jotain apua. Voin myös lähettää siskollesi valoa jonakin iltana tällä viikolla.

    • Huolestunut sisko

      Suuri kiitos kaikille vastanneille. Suoraan sanoen pelkäsin saavani vain jotain pilkkakommentteja vastaukseksi ja apunne tosiaan lämmittää sydäntä.
      Eli hieman lisätietoa: Suvussamme ei ole skitsofreniaa, ei ainakaan minun tietääkseni.
      Siskoni ei puhu paljoa näistä "hengistä" tai-mitä-ne-nyt-ovat paljoa, mutta sellaisen käsityksen olen saanut, ettei hän tarkoituksella halunnut tätä "kykyä" nähdä kuolleita, mutta en ole varma haluaako hän ne pois. En tiedä kertovatko ne hänelle jotain vai puhuvatko ne yleensä mitään.
      Oloni on niin turhautunut kun en tiedä tälläisistä asioista mitään, mutta pelkään siskoni puolesta. Helpotuin kyllä huomattavasti kun sinä, Crystana, kerroit etteivät ne voi satuttaa häntä. ( Itselleni kun tuli heti mieleen jotain Kuudes Aisti- tyylisiä kauheita mietteitä. )
      Siskoni ei ole uskossa, ja käsittääkseni hän palvoo jotain luonnonuskonnon tapaista jumalaa, en muista sen uskonnon nimeä. Voisiko siskoni "näyt" liittyä jotenkin tähän?
      Ja yksi ja sama kysymys piinaa mieltäni jatkuvasti: Onko siskollani toivoakaan "pelastumisesta" vai joutuuko hän elämään koko ikänsä tuon kauheuden kanssa?
      Ja kuinka ihmeessä uskallan udella asiasta lisää häneltä? Jos hänen näkynsä todella ovat totista totta, eli kuolleita, saanko minä niitä kimppuuni jos lähestyn siskoani liiaksi asian vuoksi?
      Ja kysyn vielä tämänkin kysymyksen vaikka se saattaa olla tyhmä: Ovatko nämä henget ns. "neutraaleja" vai ovatko ne jostain helvetistä? Kuitenkin uskovaisena ihmisenä olen miettinyt tätä kovasti.
      Kiitos kovasti avustanne, olisin ihan hukassa muuten.

      • crystana

        Tämä asia on hyvin laaja ja siihen liittyy paljon asioita,joista voisi kirjoittaa monia kirjoja. Mutta yritän lyhyesti vastata kysymyksiisi. Eikä mikään kysymys ole tyhmä vaan kaikki ovat tarpeellisia.
        Jos siskosi ei välttämättä halua päästä näistä hengistä eroon ja sinä voit rukoilla hänen puolestaan,niin sitten ei ole mitään syytä huoleen. Tuskinpa hänen luonnonuskontonsa on alku millekään pahalle. Kaikki uskonnot ovat lähtökohtaisesti hyviä,ei ole mahdollista palvoa paholaista vahingossa. Muuten voi kyllä mennä vähän harhaan,mutta se ei ole vaarallista,ainoastaan ehkä ajanhukkaa.
        Henget joita hän ehkä näkee,eivät tule mistään pahan lähteestä vaan ne ovat niitä kuolleita ihmisiä,jotka ovat sielullisesti kehittymättömiä,eivätkä kuoltuaan osaa edetä seuraavaan ulottuvuuteen(taivaaseen). Eli siksi ne saattavat olla ilkeämielisiäkin tai ainakin sivistymättömiä ja jopa yrittää tehdä pahojaan. Mutta niiden ei todellakaan ole mahdollista vahingoittaa ketään. Pahimmillaan ne voivat olla pelottavia. Joukossa saattaa olla myös ajatusolioita. Ne eivät ole henkiä,vaan eräänlaisia huonojen ajatusten tiivistymiä,jotka eivät ole vaarallisia,mutta voivat aiheuttaa ahdistusta ja pahaa mieltä,jos niiden antaa olla lähellä.
        Jos sisaresi ei paljon näistä puhu,niin saattaahan olla,että tämä kyky on hänellä hyvinkin hallinnassa ja nämä ikävät asiat ovat olleet satunnaisia sattumuksia. Kuudes aisti-ym.jutut ovat höpöhöpöä ja vaikka ne perustuisivatkin löyhästi tositarinoihin,niin niihin on aina lisätty räiskintää,jännitystä ja dramatiikkaa sekä suuri annos pinnallisuutta,koska ohjelmantekijät luulevat ihnmisten haluavan nähdä sellaista.
        Siskosi kyllä "pelastuu" aivan varmasti. Erilaiset näkemisen kyvyt eivät ole mitenkään vaarallisia,jos ne eivät aiheuta esim.mielenterveyden häiriöitä. Eli mikäli hän ei halua luopua kyvystään,niin hänen tulisi oppia kontrolloimaan sitä paremmin,jotta kohtaamisia huonojen henkien kanssa ei tulisi. Voihan olla,että hän on jo kehittynyt tuossa asiassa,eikä syytä huoleen enää ole. Voisit kai yrittää kysyä siskoltasi varovasti asiasta? Esim,että onko hän saanut isäänne yhteyttä. Muista olla tuomitsematta,mitä tahansa hän sanookin. Se voisi aiheuttaa,ettei hän enää lainkaan halua puhua asiasta. Jos käy ilmi jotain huolestuttavaa,voit sitten aina rukoilla hänen puolestaan. Henget eivät voi tehdä sinulle mitään. Voit myös suojata itsesi rukouksella aina ennen ja jälkeen,kun olet tavannut siskosi. Mitään pahaa sinulle ei voi tapahtua jos autat siskoasi. Voit aina rukoilla hänen puolestaan,vaikket tietäisi mistä on kyse. Ja rukous todella toimii ja on voimakas apu.


      • tiedä

        paljoakaan mutta kerron sen minkä tiedän. Kyseessä on todennäköisesti apuhenget, joista pitäisi valita yksi tai muutama pitämään häiriköt poissa eli ne ovat lähinnä neutraaleja.
        Oma kokemukseni shamanismista liittyy yhteen yrttiin , johon aluksi suhtauduin nöyryydellä ja nöyryyttävää se olikin monta kertaa. Kunnes sitten kokeilin tervehtiä henkeä kuin vanhaa ystävää ja se olikin oikea tapa(jotkin toiset yrtit vaativat nimen omaan sen nöyryyden). Minun ei tarvinnut ymmärtää itseäni. Riitti, että henki sen teki ja aloin saada vastauksia tiedostomattomiin kysymyksiini. Minä tiedostin mm. väärän suhtautumiseni ihmisiin ja jotenkin vammaisen suhtautumiseni kristinuskoon. Minusta oli aiemmin tuntunut, että Jeesus kyllä oli hyvä tyyppi mutta itse kristinuskossa ei ollut mitään hyvää. Ja muutenkin sain vastauksia terveydellisiin- ja tunneongelmiini.
        Luonnonhenget ovat yleensä neutraaleja mutta joukosta löytyy tosi hyviäkin tapauksia.


      • Nimetön
        tiedä kirjoitti:

        paljoakaan mutta kerron sen minkä tiedän. Kyseessä on todennäköisesti apuhenget, joista pitäisi valita yksi tai muutama pitämään häiriköt poissa eli ne ovat lähinnä neutraaleja.
        Oma kokemukseni shamanismista liittyy yhteen yrttiin , johon aluksi suhtauduin nöyryydellä ja nöyryyttävää se olikin monta kertaa. Kunnes sitten kokeilin tervehtiä henkeä kuin vanhaa ystävää ja se olikin oikea tapa(jotkin toiset yrtit vaativat nimen omaan sen nöyryyden). Minun ei tarvinnut ymmärtää itseäni. Riitti, että henki sen teki ja aloin saada vastauksia tiedostomattomiin kysymyksiini. Minä tiedostin mm. väärän suhtautumiseni ihmisiin ja jotenkin vammaisen suhtautumiseni kristinuskoon. Minusta oli aiemmin tuntunut, että Jeesus kyllä oli hyvä tyyppi mutta itse kristinuskossa ei ollut mitään hyvää. Ja muutenkin sain vastauksia terveydellisiin- ja tunneongelmiini.
        Luonnonhenget ovat yleensä neutraaleja mutta joukosta löytyy tosi hyviäkin tapauksia.

        Tuo on käytännössä perkeleen henkiin olemista yhteydessä. SIllä ei ole mitään tekemistä Jumalan tai Jeesuksen kanssa. Pitäisihän se jo kertoa tuon henkilön muutoksesta huonompaan suuntaan. Henkiin olemalla yhteyksissä saa itseensä henkiä. Ja ajatusmaailma alkaa olemaaan yhä synkempi ja pimeämpi ja se näkyy myös teoissa. Vain Jeesus voi siinä tilanteessa täydellisesti vapauttaa, uskoontulemalla. Todennäköisesti häntä ei mikään sellainen kiinnosta, mutta se on ainoa paikka, mistä todellinen apu voi tulla. Raamattu selkeästi kieltää henkiin olemasta yhteyksissä. Jumala ei toimi tuolla tavalla.


      • Anima mundi

        jutella hänen kanssaan näistä asioista avoimesti ja luottamuksellisesti kahden kesken. Hän luultavasti itsekin miettii omaa tilannettaan ja pelkää kertomasta asiasta kennellekään ettei häntä pidettäisi hulluna.

        Jos hän Todella näkee kuolleita, niin hän tuskin tulee tästä 'taidosta' koskaan eroon pääsemään koska henget elävät ns. astraalitasolla jota me emme pysty tavallisesti näkemään ellemme kehitä aistejamme tähän suuntaan. Aistien palauttaminen tähän todellisuuteen on luultavasti hankalaa, ellei jopa mahdotonta. Eli käytännössä jos ajattelet asiaa, niin kaikkien meidän ympärillä olisi tämän TEORIAN mukaan henkiä ja olentoja joita me emme havainnoi.

        Toinen vaihtoehto on se, että hän on itsesuggestion kautta itse luonut nämä häntä seuraavat hahmot. Tämä on oikeastaan se vaarallisempi vaihtoehto, koska tarkoittaisi silloin sitä että hän korvaa maailmaansa omilla kuvitelmillaan.

        Kummankin vaihtoehdon kohdalla voisin kuvitella todellisuuden hahmottamisen muodostuvan hankalammaksi koska asiat ilmenevät hänelle ns lomittain. Itse tekisin, kuten aikaisemmin sanoin, siten että yrittäisin jutella hänelle avoimesti ja luottamuksellisesti tästä asiasta. Älä yritä syyllistää häntä tai pakottaa häntä mihinkään omaan muottiisi ennen kuin tiedät mistä todella on kyse, mitä hän ajattelee asiasta, onko hänellä psyykkisiä ongelmia - vai näkeekö hän nämä henget oikeasti, jne. Tuomitseminen on oikeastaan se viimeinen vaihtoehto. Jos kuitenkin käy sillein, että nämä "henget" kertovat hänelle 'absoluuttisia totuuksia' (sekä vaativat häntä tekemään jotain) ja muuttavat hänen käytöstään (ja kykyään selvitä tässä maailmassa), alkaisin miettimään jotain muuta reittiä hänen auttamisekseen.


      • sama kaveri
        Nimetön kirjoitti:

        Tuo on käytännössä perkeleen henkiin olemista yhteydessä. SIllä ei ole mitään tekemistä Jumalan tai Jeesuksen kanssa. Pitäisihän se jo kertoa tuon henkilön muutoksesta huonompaan suuntaan. Henkiin olemalla yhteyksissä saa itseensä henkiä. Ja ajatusmaailma alkaa olemaaan yhä synkempi ja pimeämpi ja se näkyy myös teoissa. Vain Jeesus voi siinä tilanteessa täydellisesti vapauttaa, uskoontulemalla. Todennäköisesti häntä ei mikään sellainen kiinnosta, mutta se on ainoa paikka, mistä todellinen apu voi tulla. Raamattu selkeästi kieltää henkiin olemasta yhteyksissä. Jumala ei toimi tuolla tavalla.

        Joo, ilmeisesti samanlaisista hengistä ei ole kysymys, jos mennään huononpaan suuntaan. Itsellä muutoksena oli muunmuassa muuttuminen enemmän kristityksi ja ihmisystävällisemmäksi.


      • Nimetön
        Anima mundi kirjoitti:

        jutella hänen kanssaan näistä asioista avoimesti ja luottamuksellisesti kahden kesken. Hän luultavasti itsekin miettii omaa tilannettaan ja pelkää kertomasta asiasta kennellekään ettei häntä pidettäisi hulluna.

        Jos hän Todella näkee kuolleita, niin hän tuskin tulee tästä 'taidosta' koskaan eroon pääsemään koska henget elävät ns. astraalitasolla jota me emme pysty tavallisesti näkemään ellemme kehitä aistejamme tähän suuntaan. Aistien palauttaminen tähän todellisuuteen on luultavasti hankalaa, ellei jopa mahdotonta. Eli käytännössä jos ajattelet asiaa, niin kaikkien meidän ympärillä olisi tämän TEORIAN mukaan henkiä ja olentoja joita me emme havainnoi.

        Toinen vaihtoehto on se, että hän on itsesuggestion kautta itse luonut nämä häntä seuraavat hahmot. Tämä on oikeastaan se vaarallisempi vaihtoehto, koska tarkoittaisi silloin sitä että hän korvaa maailmaansa omilla kuvitelmillaan.

        Kummankin vaihtoehdon kohdalla voisin kuvitella todellisuuden hahmottamisen muodostuvan hankalammaksi koska asiat ilmenevät hänelle ns lomittain. Itse tekisin, kuten aikaisemmin sanoin, siten että yrittäisin jutella hänelle avoimesti ja luottamuksellisesti tästä asiasta. Älä yritä syyllistää häntä tai pakottaa häntä mihinkään omaan muottiisi ennen kuin tiedät mistä todella on kyse, mitä hän ajattelee asiasta, onko hänellä psyykkisiä ongelmia - vai näkeekö hän nämä henget oikeasti, jne. Tuomitseminen on oikeastaan se viimeinen vaihtoehto. Jos kuitenkin käy sillein, että nämä "henget" kertovat hänelle 'absoluuttisia totuuksia' (sekä vaativat häntä tekemään jotain) ja muuttavat hänen käytöstään (ja kykyään selvitä tässä maailmassa), alkaisin miettimään jotain muuta reittiä hänen auttamisekseen.

        No perkele esiintyy monissa muodoissa. Tekeytyy valon enkeliksi yms. Sinä joko olet kristitty tai et ole. Sen määrää uudestisyntyminen Jumalan hengestä, josset ole tälläistä ns. kokemusta koskaan kokenut tai tehnyt, niin et ole kristitty. Ei sinun teoillasi ole mitään merkitystä, ei ne sinusta kristittyä tee, josset ole ottanut Jeesusta Herraksesi. Jumala on laittanut riman niin ylös että sitä ei koskaan kukaan itse pysty täyttämään. Tämä kommentti sen takia, kun eräs sanoi tulleensa "enemmän kristityksi". Todellisuudessa niin ei ole käynyt.

        Samoista perkeleen hengistä on edelleen kyse. Ei niiden kanssa pidä olla missään tekemisissä, eikä niistä välttämättä noin vain pääse. Tähän väliin voisin suositella Riku Rinteen kirjaa (ei tuu nimi mieleen), mutta kertoo jotain saatanan palvojasta, eräästä Päivi Niemestä. Hän itse kertoo omakohtaisesti jotain noista hengistä, ei paljon, mutta jotain.

        Ei noista asioista ole tietä vapauteen kuin uskoontulemalla.


      • Anima Mundi
        Nimetön kirjoitti:

        No perkele esiintyy monissa muodoissa. Tekeytyy valon enkeliksi yms. Sinä joko olet kristitty tai et ole. Sen määrää uudestisyntyminen Jumalan hengestä, josset ole tälläistä ns. kokemusta koskaan kokenut tai tehnyt, niin et ole kristitty. Ei sinun teoillasi ole mitään merkitystä, ei ne sinusta kristittyä tee, josset ole ottanut Jeesusta Herraksesi. Jumala on laittanut riman niin ylös että sitä ei koskaan kukaan itse pysty täyttämään. Tämä kommentti sen takia, kun eräs sanoi tulleensa "enemmän kristityksi". Todellisuudessa niin ei ole käynyt.

        Samoista perkeleen hengistä on edelleen kyse. Ei niiden kanssa pidä olla missään tekemisissä, eikä niistä välttämättä noin vain pääse. Tähän väliin voisin suositella Riku Rinteen kirjaa (ei tuu nimi mieleen), mutta kertoo jotain saatanan palvojasta, eräästä Päivi Niemestä. Hän itse kertoo omakohtaisesti jotain noista hengistä, ei paljon, mutta jotain.

        Ei noista asioista ole tietä vapauteen kuin uskoontulemalla.

        No hyvä ettei minusta kristittyä saa tekemälläkään jos se saa tuollaista sontaa suusta päästelemään.


      • Nimetön
        Anima Mundi kirjoitti:

        No hyvä ettei minusta kristittyä saa tekemälläkään jos se saa tuollaista sontaa suusta päästelemään.

        Jumalalle on kaikki mahdollista.
        Ei Jumala ketään mihinkään pakota.
        Ei luonollinen ihminen voi hengellisistä asioista ymmärtääkkään sen enempää kuin mitä oma järki kertoo.


      • Anima Mundi
        Nimetön kirjoitti:

        Jumalalle on kaikki mahdollista.
        Ei Jumala ketään mihinkään pakota.
        Ei luonollinen ihminen voi hengellisistä asioista ymmärtääkkään sen enempää kuin mitä oma järki kertoo.

        ...että en uskoisi mihinkään uskontoon tai teesiin? Hengelliset asiat ovat minun kohdallani ok, en vain seuraa kristinuskoa.

        Teidän kristittyjen tapa yleistää, ja pyrkiä laittamaan kaikki samaan muottiin on ihmeellisen ja kummallisen mykistävää. No, onhan se helpompi tarkastella maailmaa mustavalkoisesti - ei tarvitse ottaa huomioon muiden ihmisten uskomuksia ja kyseenalaistaa sitä kautta omaa maailmankuvaansa.

        Etkö sinä nyt puhu ristiin itsesi kanssa? Aikaisemmin sanoit että jumala asettaa riman erittäin korkealle jne. Tämähän ei ole pakottamista?


      • Nimetön
        Anima Mundi kirjoitti:

        ...että en uskoisi mihinkään uskontoon tai teesiin? Hengelliset asiat ovat minun kohdallani ok, en vain seuraa kristinuskoa.

        Teidän kristittyjen tapa yleistää, ja pyrkiä laittamaan kaikki samaan muottiin on ihmeellisen ja kummallisen mykistävää. No, onhan se helpompi tarkastella maailmaa mustavalkoisesti - ei tarvitse ottaa huomioon muiden ihmisten uskomuksia ja kyseenalaistaa sitä kautta omaa maailmankuvaansa.

        Etkö sinä nyt puhu ristiin itsesi kanssa? Aikaisemmin sanoit että jumala asettaa riman erittäin korkealle jne. Tämähän ei ole pakottamista?

        "Teidän kristittyjen tapa yleistää, ja pyrkiä laittamaan kaikki samaan muottiin on ihmeellisen ja kummallisen mykistävää."

        Taisit juuri yleistää.


      • Anima Mundi
        Nimetön kirjoitti:

        "Teidän kristittyjen tapa yleistää, ja pyrkiä laittamaan kaikki samaan muottiin on ihmeellisen ja kummallisen mykistävää."

        Taisit juuri yleistää.

        yleistää. Mutta tiedätkö mitä? Minä luovutan: tästä ei ole Mitään apua tuolle henkilölle joka tämän ketjun aloitti. Sillä, kinastelemmeko me näistä kohtuullisen mitättömistä näkemyseroistamme, ei oikeastaan ole mitään merkitystä. Minä en aio näkemystäni muuttaa, etkä ilmeisesti sinäkään. Tämä keskustelu ei siis auta tässä ketään.

        Joten: toivotan sinulle hyviä jatkoja, mutta pyydän myös samalla hieman miettimään asioita. Se, että Sinä uskot asioihin noin vakaumuksellisesti, ei tarkoita että kaikkien muiden pitäisi. Suurin osa maailman ihmisistä uskoo aivan johonkin muuhun kuin Herraan Kristukseen joka ristiinnaulitsemisellaan pelasti ihmiskunnan synneistä. Henkilökohtainen usko on hyvä asia koko yhteisölle mutta fanaattisuus myrkyttää koko yhteisön.


      • Geomancer
        Anima Mundi kirjoitti:

        No hyvä ettei minusta kristittyä saa tekemälläkään jos se saa tuollaista sontaa suusta päästelemään.

        Repesin, ku luin ton tekstin, johon kommentoit Anima Mundi.. Ja melkee enemmän, ku luin sun kommenttis. :D Mun mielipide on, että kyse ei ole uskonnosta, eli onko kristitty, hindu, pakana, vai runkkari. Eiköhän se merkkaa eniten, että mitä siellä korvien välissä on. Ja kieltämättä, tyyppi jota kommentoit, paljastaa todella hauskoja asioita itsestään, ja maailmastaan. Mutta annetaan kaikkien kukkien kukkia. Jos kaikki ajattelis samalla tavalla, niin eihän fiksuja olis olemassakaan!


    • auttaja

      Hei!
      Toivottavasti tämä helpottaa tuskaasi. Spiritismin tai muilla keinoilla saattaa saada seurakseen "huonoja henkiä". Kiinostuksesta moni haluaa näihin yhteyden. Vaan kun vaikeudet alkavat eivät tiedä miten heidät saa pois. Tämä varoitukseksi kaikille. Olen ihmisiä ennenkin näissä asioissa auttanut ja onnistunut. Katson siskosi tilanteen ja autan kykyjeni mukaan. Ei ole tosi että siskoasi auttaisi vain uskoon tulo, muutkin voivat auttaa. Pistäppä postia kun tilanne muuttuu. Itsellesi voi pyytää Pyhän Hengen suojeluksen jos pelottaa.

    • jeeeeeeeeeeeeeeeeees

      Ja vastailee itselleen. Huoh.

    • Vastaus hätähuutoon Näkijältä

      Onko sillä loppujen lopuksi mitään merkitystä, näkeekö siskosi nuo henget vai ei? Se on nimittäin varmaa, että ihmisen psyyke ei tuollaista kestä. Olen itse nuorempana liikkunut tuollaisten asioiden parissa ja kokenut asioita, joita en voi vieläkään selittää. Silti tiedän nyt, että olin silloin myös henkisesti sairas. Tuo kaikki, miten kuvailet siskosi muutosta kertoo siitä, että hänen mielenterveytensä järkkyy. Pelottavin skenaario on, että tuosta ei ole pitkä matka psykoosiin. Pahin tilanne mielisairaan kertomuksissa on, että lähtee mukaan siihen maailmaan.. Siskosi on saatava ammattiapua. Hänen pitäisi päästä hoitoon, ainakin keskustelemaan asiasta PSYKOLOGIN kanssa. Näiden täällä olevien neuvoja on ihan turha kuunnella. Oikeasti! Ennen kuin on liian myöhäistä. Usko minua!

      • Geomancer

        Oli niin, tai näin, tosiasia on se mitä sanoit. Ei tuollaisesta tilanteesta pääse pois ilman terapiaa. Tottakai joku poppamies voisi selvittää asian hänelle, mutta nuo kun alkavat ovat melko harvassa.


    • käpykylä

      Lueskelin noita aikaisempia viestejä ja kyllä
      niistä ihan hyviä neuvoja löytyy.Surullistahan
      tapahtuneesta on lukea.Tärkeää olisi hyvä seura
      siskollesi.Sinun tai joku hänen ystävänsä olisi
      hyvä auttaa häntä löytämään mielekästä tekemistä,jolloin syöminenkin ja unikin maistuisi.
      Hänen yksin asuminenkaan ei ole tässä vaiheessa
      ehkä paras vaihtoehto tai että joku ainakin välillä kävisi yökylässä.
      En tiedä näistä asiosta kovin paljon mutta
      jos ihminen on henkisesti heikossa kunnossa näitten pahojen henkien on helpompi tulla kiusaamaan myöskin mielikuvitus voi tehdä tepposia.Toivottavasti siskosi hyväksyy että
      isänne on poistunut keskuudestanne.Yhteydenotto
      voi myös tulla isänne suunnasta vaikka unen muodossa.voimaa ja jaksamusta sinne.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      60
      5957
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      24
      3764
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      230
      2053
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1810
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1256
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1249
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1049
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      990
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      919
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      868
    Aihe