gardajärvi

vinkkejä

Olemme menossa omatoimimatkalle Gardajärvelle ensi kesänä ja otamme vinkkejä mielellään vastaan. Eli kannattaako mennä mihinpäin siellä. Riva? Limone? Malcesine? Vai joku muu? Onko mitään hyviä hotelleja joita suosittelisitte?

23

9570

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Viime keväänä

      Olimme viime toukokuussa Gardalla ja Comolla omatoimimatkalla. Ihan ensiksi suosittelisin ehdottomasti auton vuokraamista. Liikenne nyt on vähintäänkin haastava, mutta kyllä siellä pärjää=) Riva on ok paikka, olimme hotelli Solessa, kaupungin parhaalla paikalla. Kahden hengen huone muistaakseni noin 90€ ja parveke suoraan järvelle. Mahtavin paikka on kumminkin Sirmione, sijaitsee järven eteläpäässä niemessä. Vanha keskusta muurien ympäröimänä, ei autoliikennettä (kulkuluvalla sai ajaa hotellille, mielenkiintoista ajaa todella kapeita kujia, jotka täynnä ihmisiä...). Kaupunki on kaunis, ravintoloita paljon, vanha linnoitus - upea paikka=)!

      Ja jos aikaa on, niin Etelä-Gardaltahan pääsee junalla mukavasti piipahtamaan Venetsiaan. Ja jos aikaa on vielä enemmän, niin suosittelen ehdottomasti Como-järvellä käyntiä. Vähemmän turisteja kun Gardalla ja vähintään yhtä upeat maisemat!

      Hyvää matkaa!

    • sissa

      Kannataa kierrellä ympäriinsä ja vaihtaa kylää, niin saa irti reissusta enemmän. Itse tykättiin viime kesän omatoimimatkalla eniten Malcesinestä ja Rivasta - vuorifaneja kun ollaan. Rivan vanhassa keskustassa aivan vuoren kupeessa on viihtyisä ja kohtuuhintainen Casa Canarino, jossa mukava uima-allasaluekin. Löytyy sekä hotellihuoneita että isompikin perhehuoneistoja tarpeen mukaan, hyvät parkkitilatkin, jos autoiette. Eikä se autolla ajaminen sen kummempaa ole, kun ottaa huomioon kaikki toikkaroivat turistit ja fillaroivt pikkutenavat ;)

      Varatkaa vain riittävästi aikaa, nähtävää riittää hyvin pidemmäksikin aikaa.

    • Joko Taas

      Olen käynyt 20 vuotta lomalla Gardalla. Osta matkaopas.
      Riva del Garda tuulinen suomalaisten suosimapaikka.
      Limone sur Garda kiva pikkukylä
      Toscolano tavallinen
      Maderno hyvä ranta turistipaikka
      Gardone kivapikkukylä
      Salo isoin rantakaupunki
      Borghera pieni rantakylä
      Desenzano hyvät kulkuyhteydet Milano-Venetsia
      Sirmione mahtava vanhakaupunki
      Peschiera del Garda paljon viinitiloja ja lauttasatama, lähellä Grande Mela (iso omena kauppakeskus) hyvät yhteydet Venetsia-Milano
      Lazise normaali rantakylä
      Bardonlino hyvät rannat
      Näidenkylien lähellä on Canevaworld ja Gardaland
      S. Vigilio kiva pikkukylä
      Garda kiva rantakaupunki
      Torri del Benaco lautta ja nätti kaupunki
      Malcesine ihan ok
      Torbole hyvät yhteydet kauniisiin vuorimaisemiin
      Arco kannattaa käydä ei rantaa

      Nämätkin kaupungit kun olet kahlannut läpi on kulunut noin 20 vuotta ja sitten tiedät jotain.
      On siis sama minne menet.
      Affi, ei sijaitse rannalla mutta iso ostari

      • tapauksessa

        kyllä matkaoppaasta saa enemmän infoa, kuin 20 vuoden matkaajan kertomuksesta ja vinkeistä!


      • Joko Taas
        tapauksessa kirjoitti:

        kyllä matkaoppaasta saa enemmän infoa, kuin 20 vuoden matkaajan kertomuksesta ja vinkeistä!

        Mä pidänkin ne omana tietoja kun joka toinen kysymys on sama... ja kysymys kuuluu jos et älykääpiö ole huomannut:
        Mikä on paras paikka Gardalla ja entäs hotelli? (voi vihtu)
        Halpoi majapaikkoi Roomas?
        Entäs bilemestoi?
        Ei niitä viitti kokoajan kirjoittaa kun jokaisesta kylästä ja kaupungista tulis KIRJA!
        Yleiskysymykseen ei voi vastata kuin vittuillen ja iroonisesti... Hahhaa matkoja!!!


      • jo jotain lääkettä
        Joko Taas kirjoitti:

        Mä pidänkin ne omana tietoja kun joka toinen kysymys on sama... ja kysymys kuuluu jos et älykääpiö ole huomannut:
        Mikä on paras paikka Gardalla ja entäs hotelli? (voi vihtu)
        Halpoi majapaikkoi Roomas?
        Entäs bilemestoi?
        Ei niitä viitti kokoajan kirjoittaa kun jokaisesta kylästä ja kaupungista tulis KIRJA!
        Yleiskysymykseen ei voi vastata kuin vittuillen ja iroonisesti... Hahhaa matkoja!!!

        ja jätä tämä palsta lukematta.
        omat "vastauksesi" ovat kyllä vittuvieköön niin älykääpiömäisiä, ei mitään vastausta itse kysymykseen!! Viittit niitä vielä julkisesti kirjoitella! Säälittävää!


      • vähän
        Joko Taas kirjoitti:

        Mä pidänkin ne omana tietoja kun joka toinen kysymys on sama... ja kysymys kuuluu jos et älykääpiö ole huomannut:
        Mikä on paras paikka Gardalla ja entäs hotelli? (voi vihtu)
        Halpoi majapaikkoi Roomas?
        Entäs bilemestoi?
        Ei niitä viitti kokoajan kirjoittaa kun jokaisesta kylästä ja kaupungista tulis KIRJA!
        Yleiskysymykseen ei voi vastata kuin vittuillen ja iroonisesti... Hahhaa matkoja!!!

        Kun ottaa noin voimille, kannattaa varmaan pitää taukoa tänne kirjoittamisessa.


    • Joko Nyt

      Heitin tossa pitkän listan ja kiteytin mielipiteeni kaupungeista. Oletko muuten arvostelija ääliö itse käynyt ja ollut ja asunut niissä kaikissa? Et tasan tarkkaan ole mutta kuten vastasin kaikkeen ei voi vastata. KUN EI EDES TIEDÄ MITÄ ALKUPERÄINEN KYSYJÄ HALUAA!!!!

      Jos kysymys kuuluu että olemme menossa Gardalle, vinkkejä kiitos. NIIIN voi vittu mikä kysymys. Se on sama kuin ett selitä mulle avaruus. Mutta jos tämä alkuperäinen kysyjä kysyisi tarkemmin voisi siihen oikeesti saada hyvän vastauksen eikä sunkaan tarttis keuhkota täällä. Luepas poju nää jutut tarkemmin... Etkö itse kyllästy kun oikeesti joka toinen kysymys on!!!

      Minne Gardalle? Se on kuule aivan sama minne sinne menee. Ja kun tekee kuten mä että menen joka vuosi (ainakin melkein) eripaikkaan niin voi sitten vertailla kyliä. Ja pääseehän autolla kulkemaan kylästä toiseen. Mutta jos on lomaa se hikinen viikko ei kannata muuta kun maata rannalla muitten suomalaisten kanssa, kuten olen huomannut olevan tapana. Hotelleja. Siellä on satoja jossei tuhansia hotelleja ja siihen yksityisesti vuokraavat vielä lisää. Ei tarvii kun mennä paikanpäälle ja kysyä. Huoneenhan saa käydä katsomaas ennen päätöstä. Niin minä teen enkä ole koskaan pettynyt.

      Ja tossa listassa on 3 paikkaa johon en ainakaan mee asumaan toista kertaa... niissä on kiva käydä mutta hienompiakin on. Ota Sirmione. Aloita siitä niin pääset jyvälle mistä puhutaan.

      • olen käynyt useassa!

        Ja aloituksen tekijälle suosittelen Malcesineä, Sirmione on täysin turisti rysä!
        Gardankylä on myös viihtyisä. Limonessa kannattaa käydä muttei asua.

        Pohjoisessa on upeimmat maisemat, ei niinkään etelässä kuten esim. Sirmionessa. Saksalaisia turisteja on paljon enemmän kuin suomalaisia, vaikka tämä vitun ääliö edellisessä muuta väitti. Rannat eivät ole rantalomapaikkojen veroisia joten kannattaa satsata maisema ja kulttuurimatkailuun.

        Vesisiipialus Italia risteilee päivittäin järvenkyliin, on todella antoisa tapa tutustua koko alueeseen!

        Kokonaisuudessaan upea kohde, suosittelen ja hyvää matkaa. : )


      • Niin On
        olen käynyt useassa! kirjoitti:

        Ja aloituksen tekijälle suosittelen Malcesineä, Sirmione on täysin turisti rysä!
        Gardankylä on myös viihtyisä. Limonessa kannattaa käydä muttei asua.

        Pohjoisessa on upeimmat maisemat, ei niinkään etelässä kuten esim. Sirmionessa. Saksalaisia turisteja on paljon enemmän kuin suomalaisia, vaikka tämä vitun ääliö edellisessä muuta väitti. Rannat eivät ole rantalomapaikkojen veroisia joten kannattaa satsata maisema ja kulttuurimatkailuun.

        Vesisiipialus Italia risteilee päivittäin järvenkyliin, on todella antoisa tapa tutustua koko alueeseen!

        Kokonaisuudessaan upea kohde, suosittelen ja hyvää matkaa. : )

        Miten niin on Rivalla tai pohjoisessa paremmat maisemat? Säkön sen paremman määrittelet. Jos tarkoitat että pohjooses on jylhemmät maisemat ja tuulee enemmän ja korkeuserot ovat isommat olet oikeassa ja kanssasi samaa mieltä.
        Mutta paremmat maisemat voi olla myös hieman tasaisempi viiniviljelyseutu!!! Et sä kuule niitä kriteerejä määritä kuten en mäkään.

        Jos mua haukut ääliöksi? Et osaa itse ymmärtää lukemaasi! Sulla on luki häiriö. En puhunut turistirysistä ja suomalaisten ja saksalaisten suhteellisesta osuudesta matkailijamäärin puolta sanaa ÄÄLIÖ! Opettele lukemaan. Saksalaisia on jokapuolella eurooppaa enemmän kuin suomalaisia. Niitä on tällä hetkellä noin 75 miljoonaa ja meitä 5,2 miljoonaa! Jos et tiennyt?
        Joten olisko niitä enemmmän kuin meitä???

        Suosittelen kaikkia kyliä Garda järvellä mutta en itse menisi enään niihin kolmeen joita en edes nimellä maininnut... Huhuuu lukihäiriö!!!
        Vesisiipialus on upea ja hieno mutta ei sillä mihinkään ehdi. se on päivän keikka puolelta toiselle ja takaisin. Melkein.

        Mitä? Kulttuurimatkailua on vain pohjoisessa. Tiedätkö mikä linna ja kirkko on kaivettu esiin Peschieran kaupungista? Et varmaan tiedä jos et nopeasti lue matkaoppaista.


      • Scusi
        Niin On kirjoitti:

        Miten niin on Rivalla tai pohjoisessa paremmat maisemat? Säkön sen paremman määrittelet. Jos tarkoitat että pohjooses on jylhemmät maisemat ja tuulee enemmän ja korkeuserot ovat isommat olet oikeassa ja kanssasi samaa mieltä.
        Mutta paremmat maisemat voi olla myös hieman tasaisempi viiniviljelyseutu!!! Et sä kuule niitä kriteerejä määritä kuten en mäkään.

        Jos mua haukut ääliöksi? Et osaa itse ymmärtää lukemaasi! Sulla on luki häiriö. En puhunut turistirysistä ja suomalaisten ja saksalaisten suhteellisesta osuudesta matkailijamäärin puolta sanaa ÄÄLIÖ! Opettele lukemaan. Saksalaisia on jokapuolella eurooppaa enemmän kuin suomalaisia. Niitä on tällä hetkellä noin 75 miljoonaa ja meitä 5,2 miljoonaa! Jos et tiennyt?
        Joten olisko niitä enemmmän kuin meitä???

        Suosittelen kaikkia kyliä Garda järvellä mutta en itse menisi enään niihin kolmeen joita en edes nimellä maininnut... Huhuuu lukihäiriö!!!
        Vesisiipialus on upea ja hieno mutta ei sillä mihinkään ehdi. se on päivän keikka puolelta toiselle ja takaisin. Melkein.

        Mitä? Kulttuurimatkailua on vain pohjoisessa. Tiedätkö mikä linna ja kirkko on kaivettu esiin Peschieran kaupungista? Et varmaan tiedä jos et nopeasti lue matkaoppaista.

        Hui miten vihaista kirjoittelua, ei ole näköjään Gardan matkailu tuonut hyvää mieltä.
        Ensi kesänä loma tiedossa Gardalla, matka jo varattu. Luulin että Italian matkaajat ovat jotenkin yläpuolella tuon v...u sanan, olin väärässä.
        Matkani on tosiaan Italiaan ensimmäinen, 40 vuotta kyllä on aikuisiällä tullut reissattua viime vuosina lähinnä Espanjassa.
        No se jää nähtäväksi, ihastunko vai vihastun Italiaan.
        En haluaisi tulla vihaiseksi, olen mielelläni antanut vastauksia tuntemistani kohteista sen mitä tiedän, edellisissä vastauksissa paistoi ääretön vihamielisyys.Olen lainannut kirjastosta matkaoppaita, tilasin pienimuotoisen Italian kielikurssin, yritän selviytyä kysymättä täältä neuvoa niin kuin joku yritti kysellä.


      • että puutun asiaan
        Niin On kirjoitti:

        Miten niin on Rivalla tai pohjoisessa paremmat maisemat? Säkön sen paremman määrittelet. Jos tarkoitat että pohjooses on jylhemmät maisemat ja tuulee enemmän ja korkeuserot ovat isommat olet oikeassa ja kanssasi samaa mieltä.
        Mutta paremmat maisemat voi olla myös hieman tasaisempi viiniviljelyseutu!!! Et sä kuule niitä kriteerejä määritä kuten en mäkään.

        Jos mua haukut ääliöksi? Et osaa itse ymmärtää lukemaasi! Sulla on luki häiriö. En puhunut turistirysistä ja suomalaisten ja saksalaisten suhteellisesta osuudesta matkailijamäärin puolta sanaa ÄÄLIÖ! Opettele lukemaan. Saksalaisia on jokapuolella eurooppaa enemmän kuin suomalaisia. Niitä on tällä hetkellä noin 75 miljoonaa ja meitä 5,2 miljoonaa! Jos et tiennyt?
        Joten olisko niitä enemmmän kuin meitä???

        Suosittelen kaikkia kyliä Garda järvellä mutta en itse menisi enään niihin kolmeen joita en edes nimellä maininnut... Huhuuu lukihäiriö!!!
        Vesisiipialus on upea ja hieno mutta ei sillä mihinkään ehdi. se on päivän keikka puolelta toiselle ja takaisin. Melkein.

        Mitä? Kulttuurimatkailua on vain pohjoisessa. Tiedätkö mikä linna ja kirkko on kaivettu esiin Peschieran kaupungista? Et varmaan tiedä jos et nopeasti lue matkaoppaista.

        mutta Euroopan rikkaimmat, siis sveitsiläiset ovat se suurin ryhmä turisteja Gardalla. Mutta eihän se ihme kun niin lähellä asuvat ja rahaa on. Sveitsiläisistä useimmat puhuvat saksaa.


      • tekstistäsi!

        "Mutta jos on lomaa se hikinen viikko ei kannata muuta kun maata rannalla muitten suomalaisten kanssa se viikko, kuten olen huomannut olevan tapana"

        Ootko pellitkii niillä reissuillais, vai mikä mättää?

        Olin viikon reisulla ja Gardan kylässä, kävin Venetsiassa, Upeilla Dolomiteilla sekä yhdenpäivän risteilin vesisiipialuksella. Aamulla Gardalta Rivaan, sieltä Limoneen jossa viihdyin tasan tunnin, kantosiipialus sieltä lähti sopivasti Malcesineen ja siellä viihdyin tosi hyvin. Illansuussa vesisiipialus Italia nouti matkailijan takaisin Gardalle.

        Matkanjärjestäjän järvikierroksella olin myös, bussilla ajeltiin koko pohjoinen osa (mussolinin tunnelitiet) ja etelässä nousimme lauttaan joka vei meidät Sirmioneen. Maisemat järven eteläpäässä eivät ole vaikuttavat! Ja Sirmionessa oli kaupallinen vanhalinna vetonaulana (onhan meilläkin Olavinlinna)!

        Rannoista, olen täysin merenrannalta kotoisin ja en niitä matkoiltani kaipaa. Mutta tiedoksi että "hienot" hiekkarannat" ovat maksullisia ja kyseessä on naurettavan pieni hiekkapläntti suljetulla alueella : )

        Gardan kylässä oli ihana fiilis, kirkonkellot soi joka aamu klo 7.00 ja viimeisenä aamuna sitten päätimme käydä katolilaisessa kirkonmenoissa, mutta sielläkään ei ole pakko olla klo 7 aamulla : /
        Kirkon lähellä oli uskomaton juusto/viinikauppa!
        harmaahapsinen mummo italiankielen taidoillaan opetti vino bianco/rosso : )
        Mutta ulos ovesta ei päässyt ennenkuin rouva elekiellään esitti "miten pullo auki" ??? ; )))

        Eipä ollut avaajaa mukana...


      • Gardalla lomaillut
        Scusi kirjoitti:

        Hui miten vihaista kirjoittelua, ei ole näköjään Gardan matkailu tuonut hyvää mieltä.
        Ensi kesänä loma tiedossa Gardalla, matka jo varattu. Luulin että Italian matkaajat ovat jotenkin yläpuolella tuon v...u sanan, olin väärässä.
        Matkani on tosiaan Italiaan ensimmäinen, 40 vuotta kyllä on aikuisiällä tullut reissattua viime vuosina lähinnä Espanjassa.
        No se jää nähtäväksi, ihastunko vai vihastun Italiaan.
        En haluaisi tulla vihaiseksi, olen mielelläni antanut vastauksia tuntemistani kohteista sen mitä tiedän, edellisissä vastauksissa paistoi ääretön vihamielisyys.Olen lainannut kirjastosta matkaoppaita, tilasin pienimuotoisen Italian kielikurssin, yritän selviytyä kysymättä täältä neuvoa niin kuin joku yritti kysellä.

        että ihastut Gardaan. Siis ainakin siinä tapauksessa jos arvostat kauniita maisemia, oli ne sitten jylhiä vuoria tai viiniviljelymaita, molempia löytyy. Itse pidän vuorimaisemista, mutta silti viihdyin paremmin Gardan kylässä kuin Torbolessa joka sijaitsee pohjoisessa vuorien ympäröimänä. Toki Gardan kylästäkin löytyy "vuoria" jotka ovat korkeampia kuin Suomen nyppylät.

        Perinteistä rantalomailua hiekkarantoineen ei Gardalta löydy ja hyvä niin. Niitä paikkoja kun varmasti on ihan riittämiin.

        Itsekin yllätyin tuosta kielenkäytöstä. Olen aina pitänyt Gardan kävijöitä sivistyneenä väkenä jotka haluavat lomaltaan muutakin kuin halpaa viinaa ja löhöilyä.

        Gardan parasta antia on siis maisemat, ruoka ja tunnelma. Niistä joko tykkää tai ei. Itse tykästyin Italiaan niin, että en oikeastaan edes katso muita matkakohteita.


      • Kaunistella
        Scusi kirjoitti:

        Hui miten vihaista kirjoittelua, ei ole näköjään Gardan matkailu tuonut hyvää mieltä.
        Ensi kesänä loma tiedossa Gardalla, matka jo varattu. Luulin että Italian matkaajat ovat jotenkin yläpuolella tuon v...u sanan, olin väärässä.
        Matkani on tosiaan Italiaan ensimmäinen, 40 vuotta kyllä on aikuisiällä tullut reissattua viime vuosina lähinnä Espanjassa.
        No se jää nähtäväksi, ihastunko vai vihastun Italiaan.
        En haluaisi tulla vihaiseksi, olen mielelläni antanut vastauksia tuntemistani kohteista sen mitä tiedän, edellisissä vastauksissa paistoi ääretön vihamielisyys.Olen lainannut kirjastosta matkaoppaita, tilasin pienimuotoisen Italian kielikurssin, yritän selviytyä kysymättä täältä neuvoa niin kuin joku yritti kysellä.

        Älä viitti kaunistella kaunosielu... Ei mua Gardajärvi ota pattiin vaan nuo jatkuvat samat kysymykset. Ja ruma sana sanotaan niin kuin se on laulo Simo Salminenkin aikanaan. Turha siinä on yhtään jeesustella.

        Tulet ihastumaan Italiaan ja Gardaan...Siellä kaikki toimii koska saksalaisten turistien vaatimustaso on niin korkea. Normaali italialainen hälläväliä- sinne päin-tyyli ei toimi siellä. On muuten erikoista miten muualla italiassa siis todella monessa paikassa ei ole edes kunnon vessoja? Vaan se saastainen reikä lattialla ja paskaa seinillä ja katossa.

        Eikä kannata väittää että ne ovat hygienisempia. Ei ole jos skeidaa ja kusta on lattialla laineiksi asti.

        Saanko kysyä lehtorilta miten pitkään olette?


      • Sentään Suakin Ressukka
        tekstistäsi! kirjoitti:

        "Mutta jos on lomaa se hikinen viikko ei kannata muuta kun maata rannalla muitten suomalaisten kanssa se viikko, kuten olen huomannut olevan tapana"

        Ootko pellitkii niillä reissuillais, vai mikä mättää?

        Olin viikon reisulla ja Gardan kylässä, kävin Venetsiassa, Upeilla Dolomiteilla sekä yhdenpäivän risteilin vesisiipialuksella. Aamulla Gardalta Rivaan, sieltä Limoneen jossa viihdyin tasan tunnin, kantosiipialus sieltä lähti sopivasti Malcesineen ja siellä viihdyin tosi hyvin. Illansuussa vesisiipialus Italia nouti matkailijan takaisin Gardalle.

        Matkanjärjestäjän järvikierroksella olin myös, bussilla ajeltiin koko pohjoinen osa (mussolinin tunnelitiet) ja etelässä nousimme lauttaan joka vei meidät Sirmioneen. Maisemat järven eteläpäässä eivät ole vaikuttavat! Ja Sirmionessa oli kaupallinen vanhalinna vetonaulana (onhan meilläkin Olavinlinna)!

        Rannoista, olen täysin merenrannalta kotoisin ja en niitä matkoiltani kaipaa. Mutta tiedoksi että "hienot" hiekkarannat" ovat maksullisia ja kyseessä on naurettavan pieni hiekkapläntti suljetulla alueella : )

        Gardan kylässä oli ihana fiilis, kirkonkellot soi joka aamu klo 7.00 ja viimeisenä aamuna sitten päätimme käydä katolilaisessa kirkonmenoissa, mutta sielläkään ei ole pakko olla klo 7 aamulla : /
        Kirkon lähellä oli uskomaton juusto/viinikauppa!
        harmaahapsinen mummo italiankielen taidoillaan opetti vino bianco/rosso : )
        Mutta ulos ovesta ei päässyt ennenkuin rouva elekiellään esitti "miten pullo auki" ??? ; )))

        Eipä ollut avaajaa mukana...

        Voi voi sentään. Et sä voi mua väittää kännääjäksi kun et tunne mua!!! En juo viinaa ja jos otan otan viiniä, hyvää italialaista valkoviiniä, SIVISTYNEESTI!!! Käyn viinitiloilla ostamassa laatuviinejä mukaan Suomeen. On mukavaa istua takkahuoneessa ja katsella lomakuvia ja nauttia lämmöstä ja hyvästä viinistä! JOten se siitä kännäämisestä. EN MYÖSKÄÄN KOSKAAN MAKAA RANNALLA!

        Vietän yleensä Gardalla 4-6 viikkoa putkeen joten siinä ajassa ehtii näkemään ja kokemaan. Enää ei oikein pelkkä järvi riitä vaan pitää etsiä kohteita joissa ei ole käynyt. Yhtäkkiä tulee mieleen jouluruokailu Sirmionessa. Se on jäänyt 4 lajin ruokalajeineen pysyvästi mieleen ja se miten rauhallista ja lämmintä oli kun ravintolassa oli takkatuli päällä. Myös se on jäänyt mieleen miten Timmelsjochin ylityspaikalla oli tienvieressä 3 metriä lunta ja jo Trentossa 30 astetta lämmintä.

        Hauskoja lomia. Jos haluatte oikeesti tietää vastaan mielelläni mutta en kysymyksiin
        Mihin Gardalla?
        Onkos hyvii bilepaikkoi? JNE


    • Vee2

      Ompas täällä värikästä keskustelua. En malttanut olla lyömättä lusikkaani soppaan kun vaikuttaa niin mielenkiintoiselta? ;)
      Kas kun ei olla tuon vänkääjän kanssa törmätty? Kun koska, olemme perheen kanssa mekin viettäneet pitkät tovit Gardajärvellä. Olen vältellyt Rivaa, koska en halua törmäillä suomalaisiin enkä välttämättä viettää lomalla aikaa heidän kanssaan. Päässä kait vikaa?
      Ihan kaikissa kylissä ei olla oltu yötä mutta kaikissa on tullut käytyä, monet kerrat ja järvi kierretään aivan takuuvarmasti joka lomalla. Talvisaikaankin Garda on upea. En siis suosittele Gardaa vain heinä elokuussa vaan myös sesongin ulkopuolella. Jo toukokuussa on helposti 30 astetta ja kesäkuussa yli.

      Minun suosikkini on (nykyään) Peshiera del Garda. Eikä vähiten loistavien kulkuyhteyksien takia. Juna itä-länsisuunnassa ja hyvät bussiyhteydet. Ja isot Harrikkakaupat Sommacampagnassa ja Bresciassa.

      Mutta totta on että täällä on paljon samanlaisia kysymyksiä perätoisensa jälkeen. En yhtään ihmettele että niihin kypsyy. Tuolla Lentämisosiossa on myös yksi vakiokysymys. Milloin seuraava lentoemäntäkurssi on? Kyllä niihin väsyy. Miksei ihmiset lue aikaisempia keskusteluja aiheesta? Siellä tulis varmaan paljon selväksi? Ehkä?

      Hauskoja suunnitteluja.

    • dfhkö56

      Kaikenkaikkiaan pohjoisempi osa järvellä on todella upea maisemaltaan. Itse asuttiin Malcesinessa 3 päivää. Upea paikka ja laivalla kierrettiin sieltä koko järven paikat läpi.Rivan alue upeaa vuoristoineen ja Limone on myös kannattava käyntikohde. Eteläosa järveä ei ehkä niin mielenkiintoinen mutta kannattaahan sielläkin piipahtaa. Vuokra-auto on tietysti paras vaihtoehto jos haluaa nähdä paljon lyhyessä ajassa. Tartteepa itsekin lähteä vielä niille seudulle uudestaan kun löytää hyvän matkakumppanin.

    • matkalaukku...

      sieltä löytyy Rantalomat/Italia ja aloitus kuvia Gardalta!
      Ja ovat upeita sellaisia!
      Malcesineen menisin itse : )

    • Juuso

      Ilman muuta kannattaa liikkua autolla. Järven pohjoispää on sakemannien kyllästämä, kuten oikeastaan koko Gardan seutu. Olin perheen kanssa muutaman päivän kesäkuun alussa Gardalla. Järven eteläpää taas oli vähän liian humppa- ja hulinameininkiä lapsiperheelle. Itse asuimme Torri del Benacossa suurin piirtein keskivälissä järveä. Hotelli delle Rose löydettiin netistä. Se on siisti, noin 15 huoneen hotelli aivan järven rannassa. Hotellia piti nuorehko pariskunta.

      Gardaland on hieno paikka, kesäkuun alussa tilaa oli.

    • ihana paikka

      Kylästä lähtee mm köysirata takana olevalle 2 km korkealle monte baldolle josta on aika huikeat näköalat. Suosittelen lämpimästi.

    • tässä järjestyksessä

      parhaat maisemat järven pohjoispäässä

    • Nimetön

      Riva on hyvä valinta. Se on järven pohjoiosan suurin kaupunki ja sieltä pääsee hyvin busseilla ja laivoilla muihin paikkoihin. Kaupunkin on vuorten välissä. Tämä aiheuttaa sen, että ilma alkaa päivän kuluessa nousta ylös päin ja karvaavaa ilmaa tulee järveltä. Näin joskus kovaksikin yltyvä tuuli viilentää muuten hellelukemiin nousevaa päivälämpöä. Limonessa on sen sijainnin takia tukalan kuumaa.

      Malcesine on kyllä ihan näkemisen arvoinen paikka, mutta sinne pääsee ihan kätevästi Rivasta. Malcesinessa käydessä kannattaa käväistä myös köysiradalla vuorella. Tuo retki kannattaa tehdä heti aamulla, sillä silloin kabiineissa on enemmän tilaa. Päivällä voi joutua jonottamaan kauankin.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      86
      6133
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2566
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      28
      2073
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1817
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1631
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1418
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1337
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1331
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1213
    Aihe