Päänsärky hieronnan jälkeen

Buranaako vain

Mistä johtuu? Voiko sen tulemisen ehkäistä jotenkin?
Aina käynyt niin, perinteisessä hieronnassa sekä lymfahieronnassa.....

24

17769

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juoda

      riittävästi vettä hieronnan jälkeen, jolloin kuona-aineet pääsevät nopeammin poistumaan kehostasi?

    • koulutettu hieroja

      Olikohan hierojasi koulutettu? Epäilen että EI!
      Esim. niskoja hierottaessa ei saa koskaan hieroa päähänpäin vaan poispäin.Päähän päin kun hierotaan niin saadaan asiakkaalle päänsärky aikaiseksi.

      • päänsärkyinen

        ovat koulutettuja. Toinen kiertää asiakkaiden kotona ja toinen ottaa vastaan kylpylähotellissä. Vettä olen kyllä juonut mut pitää vissiin lisätä sitä sitten......


      • koulutettu

        olen myös koulutettu hieroja ja en ole koskaan kuullutkaan että niskaa ei saisi hieroa kohti päätä.Ainoastaan silloin sitä en suosittele tekemään jos asiakkaalla on ilmennyt päänsärkyä hieronnan jälkeen tai hällä on kosrkea verenpaine.
        Suosittelen myös veden riittävää juontia hieronnan jälkeen ja sitä että ottaa rauhallisesti loppupäivän. Päänsärky saattaa myös johtua siitä että niskat ovat niin jumissa että niitten kevytkin käsittely saa särkyä aikaiseksi.


      • koulutettu hieroja...
        koulutettu kirjoitti:

        olen myös koulutettu hieroja ja en ole koskaan kuullutkaan että niskaa ei saisi hieroa kohti päätä.Ainoastaan silloin sitä en suosittele tekemään jos asiakkaalla on ilmennyt päänsärkyä hieronnan jälkeen tai hällä on kosrkea verenpaine.
        Suosittelen myös veden riittävää juontia hieronnan jälkeen ja sitä että ottaa rauhallisesti loppupäivän. Päänsärky saattaa myös johtua siitä että niskat ovat niin jumissa että niitten kevytkin käsittely saa särkyä aikaiseksi.

        en ole myöskään kuullut, että päähän päin ei saisi hieroa..


      • hieroa päähän päin?
        koulutettu hieroja... kirjoitti:

        en ole myöskään kuullut, että päähän päin ei saisi hieroa..

        Jos joillekin voi siitä tulla päänsärky, niin onko teidän pakko jatkaa itsepäisesti asiakkaan hieromista väärään suuntaan?


      • perustella
        hieroa päähän päin? kirjoitti:

        Jos joillekin voi siitä tulla päänsärky, niin onko teidän pakko jatkaa itsepäisesti asiakkaan hieromista väärään suuntaan?

        voisitko perustella väitettäsi väärrään suuntaan hieronnasta? miksi kohti päätä suuntautuvat hierontaliikkeet ovat vääriä? kaipaan kunnon perustelua. sillä itselläni asiakkaat eivät ole saaneet päänsärkyä hieronnasta kovinkaan usein(ainostaan jos on tehty asiakkaan toiveesta raknasti avaava käsittely ja jos lihakset ovat ollee todella jumissa myös niskan alueella) vaikka hieronnan teen pääsääntöisesti aloittaen niskasta siirtyen vähitellen kohti kallonpohjaa ja sieltä usein palaan vielä kevyesti takaisin kohti hartioita.
        Ja miksi välttää hyvää tekniikkaa jos yksi 20 asiakkaasta saattaa mahdollisesti saada päänsärkyä.(jos kärjistetään myös iso osa kirurgiasta/muusta lääketieteestä pitäisi lopettaa sillä joku saattaa kuolla/vammautua) ja hieroja kuuluisi selvittää onko asiakkaalle tullut päänsärkyä edellisissä hieronnoissa ja hieroa sen mukaan eikä niin kuin on aina tehnyt.


      • koulutettu hieroja
        hieroa päähän päin? kirjoitti:

        Jos joillekin voi siitä tulla päänsärky, niin onko teidän pakko jatkaa itsepäisesti asiakkaan hieromista väärään suuntaan?

        "väärään ja väärään" itse ainakaan en usko, että se aiheuttaisi pään särkyä..


    • aikaann päänsäryn

      Jotensakin väärin siinä menee silloin kun aina on päänsärky seurauksena.
      Minäkin sain YHDEN hierojan käsittelyssä AINA päänsäryn, mutta toisten hierojien luona en koskaan.
      Siis jotainn on varmasti pielessä, ehkä juuri tuo väärään suuntaan hierominen.

      Minä en sitten enää käynyt tuon päänsärky-hierojan luona vaikka pidin muuten hänestä kovasti.
      Kulje eri hierojien luona niin kauan että löydät sellaisen, joka ei hiero sinulle päänsärkyä.

      Hieromaalusta on minusta myöskin epämukava, siinä pää menee jotensakin liikaa alaspäin ku makaa vatsallaan.
      Minulle tämä asento on kauhea, mutta en saa hierojaani uskomaan sitä, vaan hän meinaa ettei pääse muuten kunnolla käsiksi hartian lihaksiin.
      Pää tuntuu ikäänkuin riippuvan alhaalla ja siitä tulee paine minun nenäonteloihin ja todella inhottava ja sairaantuntuinen olo.

      Onko todella niin tärkeää että pää on noin alhaalla ja minä voin koko ajan huonosti ja painetta nenäonteloissa inhottavasti.

      Hierojatkin ovat joskus niin hiton itsepäisiä ja luulevat tietävänsä kaiken paremmin, on selitys kaikkeen itselleen hyvin päin, vaikka asiakas sitten voisi kuinka huonosti.

    • voi johtua mm.

      äkillisestä verenkierron vähenemisestä pässä tai äkillisestä lisääntymisestä. Hieronnan jälkeinen päänsärky johtuu usein juuri äkillisestä verenkierron lisääntymisestä. Sinällään siis aivan harmiton mutta kiusallinen ilmiö. Hyvä konsti on ottaa mieto särkylääke jo ennen hierontaan menoa. Toinen keino on että hieronnan lopuksi hiroja hieroo vielä päänahan siten että asiakas on istuallaan. Kolman keino on että niska hierotaan niin että asiakas on selinmakuulla. Silloin hieronnan voima suuntauuu poispäin kaularangan hermojuurista. Hermojuurien ärtyminen saattaa aiheutaa päänsärkyä. Päinmakuukka hieronnan voima suuntautuu väkisin kaularankaan päin. On mielestäni ihan sama hirooko päähän päin vai ei sillä ei ole merkitystä. Näin sanoisin 18v kokemuksella.

      • särkylääkettä

        ennen hierontaa, koska se heikentää myös tunto aisteja. Silloin voi olla että hieronta on liian kovaa! Päänsärky todennäköisesti johtuu nimenomaan äkillisestä verenkierron lisääntymisestä päässä. Etenkin jos ensimmäisiä kertoja käy hieronnassa ja lihakset ovat todella jumissa.


    • Eiwa

      ...johtuu siitä että hieroonan aikana ns."kuonat" lähtee liikkeelle ja tukokset lihaksissa avautuvat. Se aiheuttaa päänsärkyä.
      Itse tiedän mistä puhun sillä sairastan migreeniä
      (kohtauksia ei tosin ole enää pitkään aikaan ollut), muuten päänsärkyä joskus.

    • 12-vuoden

      kokemuksella että hieronnan suunnalla ei ole mitään merkitystä vaan niskan käsittelyn voimakkuudella.Jos
      niskaa hierotaan liian kovaa on aivan saletti että päänsärky tulee!!!
      Itse hieron asiakkaan niskan/kallonpohjan aina päinmakuulla ja sen jälkeen hieronnan lopuksi venytän kaularangan ja lihakset selinmakuulla.Ikinä ei päänsäryt ole lisääntyneet hieronnan jälkeen vaan poistuneet.

      • joskus myös minulla

        Minulle tulee niska-hartiahieronnasta päänsärkyä ellei myös minun päätäni hierota. Samoin käy ellei esim. jalkahieronnan jälkeen hierota myös päätä.


    • ainakin minulla

      Eli mulle annettiin vaikka mitä teorioita miksi ja miksi mukamas koskee. No itse olen opiskellut ja tullut päätökseen että jos hieroja ei osaa hieroa oikealla tavalla niskaa, ja ärsyttäen kopeloi kallonpohjassa olevia triggeri pisteitä niin se tekee mulle kovan päänsäryn. Ne triggerit pitää ottaa aika lujalla kädellä tai ei ollenkaan koskettaa niitä.

      • sun...

        kannattaa jatkaa opiskelua..


      • viisastelua!
        sun... kirjoitti:

        kannattaa jatkaa opiskelua..

        Tämän minun kokemuksen pohjalta on 11 vuotta osteopaatin töitä tehnyt ihminen kanssani samaa mieltä.
        Triggeri pisteet ärtyvät joillakin ihmisillä jos niitä ei osaa oikealla tavalla "aukoa". Minä saan nykyään päänsärkyni laukaistua kun hieron triggerit aika napakalla kädellä "auki".


      • olen..
        viisastelua! kirjoitti:

        Tämän minun kokemuksen pohjalta on 11 vuotta osteopaatin töitä tehnyt ihminen kanssani samaa mieltä.
        Triggeri pisteet ärtyvät joillakin ihmisillä jos niitä ei osaa oikealla tavalla "aukoa". Minä saan nykyään päänsärkyni laukaistua kun hieron triggerit aika napakalla kädellä "auki".

        tehnyt 25 vuotta töitä hierojana. Napakka on eri asia kuin kova. Voimakkuus on aina tilanne kohtainen, eikä niin kuin aikaisemmin sanoit. Että joko hieroo kovaa tai ei ollenkaan. Jokainen on yksilö. Hyvä jos olet löytänyt itsellesi sopivan keinon, mutta se ei tarkoita että se olisi kaikille sopiva. Kyse ei ollut viisastelusta, vaan vuosien tuomasta käytännön kokemuksesta. Jollain se kova käsittely voi aiheuttaa päänsärkyä. Ja triggerpiste käsittely ei perustu voimaan.


      • sama
        olen.. kirjoitti:

        tehnyt 25 vuotta töitä hierojana. Napakka on eri asia kuin kova. Voimakkuus on aina tilanne kohtainen, eikä niin kuin aikaisemmin sanoit. Että joko hieroo kovaa tai ei ollenkaan. Jokainen on yksilö. Hyvä jos olet löytänyt itsellesi sopivan keinon, mutta se ei tarkoita että se olisi kaikille sopiva. Kyse ei ollut viisastelusta, vaan vuosien tuomasta käytännön kokemuksesta. Jollain se kova käsittely voi aiheuttaa päänsärkyä. Ja triggerpiste käsittely ei perustu voimaan.

        Olet enemmän kuin oikeassa tuon voimankäytön suhteen. Ítse ja kaverini olemme huomanneet seikan että ne triggerit pitää hieroa aika napakalla kädellä, jotta ne laukeavat. Mitä useammalta "ammattilaiselta" kysyy mielipidettä niin sitä useampi erikantaa oleva vastaus on esillä. Minulla meni todella pitkään keksiessä mikä kiikastaa, eli hieroja oli kyllä pehmeä otteissaan, mutta niska alueen hieroi niin että triggerit eivät lauenneet vaan se pikemminkin aktivoi päänsäryn. Monesti jouduin itse niitä kotona kourimaan jotta laukesi. En tiedä mikä ede aiheutti tämän triggeri pulman.. :(
        Mutta sekin pitää tietää miten napakasti niitä voi ja saa hieroa kun hermoista on kuitenkin kyse.


      • Anonyymi
        sama kirjoitti:

        Olet enemmän kuin oikeassa tuon voimankäytön suhteen. Ítse ja kaverini olemme huomanneet seikan että ne triggerit pitää hieroa aika napakalla kädellä, jotta ne laukeavat. Mitä useammalta "ammattilaiselta" kysyy mielipidettä niin sitä useampi erikantaa oleva vastaus on esillä. Minulla meni todella pitkään keksiessä mikä kiikastaa, eli hieroja oli kyllä pehmeä otteissaan, mutta niska alueen hieroi niin että triggerit eivät lauenneet vaan se pikemminkin aktivoi päänsäryn. Monesti jouduin itse niitä kotona kourimaan jotta laukesi. En tiedä mikä ede aiheutti tämän triggeri pulman.. :(
        Mutta sekin pitää tietää miten napakasti niitä voi ja saa hieroa kun hermoista on kuitenkin kyse.

        Triggerithän eivät ole millään lailla hermoja. Ne on luustolihaksessa olevia ärtyneitä ja kipeitä kohtia, voisiko sanoa että hyvin kireitä lihassyitä, jotka kireyden takia on mahdollista tuntea pienenä herneenkokoisena pattina tai juosteena. Hermoja EI koskaan hierota, hermorata hieronta on erikseen, ja siinäkään ei hermopäitä hierota vaan hermoratoja


    • hierontaa liikaa

      kerralla?

      Olen alalla jollain tavalla lähinnä selkäongelmaisen roolissa ja sen jälkeen laitekauppiaana.
      Pohdinnassani olen päätynyt siihen, että ihmisen pitäisi saada hierontaa useammin, mutta vähän. Ei mitään normaaleja puolen tunnin, tai pidempiä sessioita.
      Jokainen voi todeta olotilaa hieronnan jälkeen.

      Asiaa voisi verrata useaan muuhun terveyteen liittyvään tapaan toimia.
      Laihtua voi parhaiten niin, että syö useasti, mutta vähän.
      Alkoholi on kerralla otettuna myrkkyä keholle, mutta sama määrä jaettuna pidempään aikaväliin voikin olla jopa terveellistä.
      Liika kerralla taphtuva kuntoilu on haitaksi sydämmelle, mutta jos sitä tekee usein ja vähemmän, on siitä vain hyötyä.

      Esimerkkejä on vaikka kuinka paljon.

      Itselläni ainakin on hyvä olo, kun teen hierontaa päivittäin laitteella muutaman minuutin.

    • Shiatsuhieroja

      Asiakkaani sai aina päänsäryn käytyään klassisella hierojalla. Olen myös koulutettu hieroja ja voin sanoa että kaikille ei käy kaikki hoitomuodot. Monilla hierojilla on liian kovat otteet ja kun paine kasautuu vain tietylle alueelle (niska-hartia seutu), siitä voi koitua päähän kohdistuvaa jomotusta.
      Kokeile shiatsua! Se on hyvin tehokas, mutta lempeä koko kehon hoito. Asiakkaani päänsäryt lähtivät hoidoissa käyntien jälkeen, joten se todella tepsii :)
      Tietysti on paljon erilaisia ihmisiä tekemässä hoitoja, joidenkin otteet voi taas olla liian "kevyet". Toivottavasti löydät juuri sinulle sopivan hierojan!
      lisätietoja www.shiatsu.fi

    • Nautiskelija

      Moi. Mistä saa hierontaalustoja?

    • Kuivu

      Hienot hieroja. Hoita hommat niin kuin asiakas tavoiteassa.
      päänserkyn ???? on ollut hyvä hieroja, kossa kuona ainee poista lihaksita liikeseen
      ja saman aika laukaise paikkallisia jännityksia, verenkiertoa toimintaa hyvin, naitä ovat vaikkuttaneet pääserkyä. kyllä kun pääserkyn huuda heti, mutta oletteko te huomanneet kuikka hyvä sen jälkeen, että pääserky harvoin ja paraneen. käyvin hieronnassa on ollut päänserky, se on normaali. koska yleensä mulla pääserkyn aina ennen tai sen jälkeen hieronnan..... ei teho ei toimi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6539
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4223
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2627
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2030
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1558
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1397
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1101
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1056
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe