Millaiset taksit Kapkaupungissa?

menossa ollaan

Osaisko joku kertoo, et onko Kapkaupungissa toimiva taksiliikenne? Ja uskaltaako yksinäinen nainen liikkua taksilla?

Mielellään otetaan myös erilaisia vinkkejä vastaan Kapkaupungin seudusta:) Eka kertaa menossa ensi kesänä..

12

2756

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Virtuaali matkailua

      Täältä löydät monenlaista tapahtumaa joihinkannattaa tutustua ennen matkaa jotta osaa varautua siihen kuinka rasistinen ja väkivaltainen se maa on nykyään.Takseihin ei ole turvallista mennä aivan yksin varsinkaan valkoisen naisen on tapahtunut paljon ryöstöjä,raiskauksia ja murhia.
      Taksin kuljettajat ovat myös sodassa keskenään ja väkivaltoisia murhia on tapahtunut viime aiklina aika paljon ja se johtuu myös poliittisesta vallankäytöstä paljon.

      http://www.crimexposouthafrica.org/?q=node

      http://deathofjohannesburg.blogspot.com/

      http://www.africancrisis.org/default2.asp

      • Railo

        Suurkaupunki ku suurkaupunki, olisi varmasti paras kuulla ihmisiltä jotka on siellä ollut! Noin niin kuin yleisesti sanoen eiköhän taksilla matkustaminen ole turvallisinta, siinä on kyse ihmisten omasta elannosta eikä sitä helposti aseteta vaaraan.


      • käpyäläinen
        Railo kirjoitti:

        Suurkaupunki ku suurkaupunki, olisi varmasti paras kuulla ihmisiltä jotka on siellä ollut! Noin niin kuin yleisesti sanoen eiköhän taksilla matkustaminen ole turvallisinta, siinä on kyse ihmisten omasta elannosta eikä sitä helposti aseteta vaaraan.

        Olen käynyt vain Durbanissa ja sen ympäristössä, en Kapkaupungissa, mutta silti voin sanoa, että Kapkaupungissa taksit toimivat varmasti hyvin. Jos on taksien turvallisuudesta kovin huolissaan (tuskinpa siihen enempää on syytä kuin muissakaan suurissa kaupungeissa), voi käyttää tiettyjä firmoja tai hotellin tilaamia takseja, jos nyt hotellissa asuu.


      • menossa ollaan
        käpyäläinen kirjoitti:

        Olen käynyt vain Durbanissa ja sen ympäristössä, en Kapkaupungissa, mutta silti voin sanoa, että Kapkaupungissa taksit toimivat varmasti hyvin. Jos on taksien turvallisuudesta kovin huolissaan (tuskinpa siihen enempää on syytä kuin muissakaan suurissa kaupungeissa), voi käyttää tiettyjä firmoja tai hotellin tilaamia takseja, jos nyt hotellissa asuu.

        Millä kulkupelillä liikuit itse Durbanissa?


      • käpyäläinen
        menossa ollaan kirjoitti:

        Millä kulkupelillä liikuit itse Durbanissa?

        Aika paljon tuli liikuttua taksilla Durbanissa. Koska asuimme hotellissa, ne olivat usein hotellin tilaamia. Mitään ongelmia ei ollut. Lisäksi kävelimme päiväsaikaan runsaasti. Gatewayn ostoskeskukseen uskaltauduimme peräti menemään bussilla ja palasimme taksilla.


    • Observeri

      Ensinnäkin on mainittava, että Kapkaupunki ja Joburg ovat hyvin erilaisia paikkoja etenkin turvallisuustilanteensa puolesta. Toki Kapkaupungissakin tapahtuu yhtä sun toista, mutta terveellä järjellä varustettu matkaaja pärjää siellä aivan loistavasti.

      Kapkaupungin taksit ovat täysin käypiä matkustusvälineitä. Keskustan ulkopuolelle en kuitenkaan lähtisi taksilla kruisailemaan... Valitse taksi jonka kyljessä on firman nimi ja hinnasto ja siitä huolimatta kysy kuitenkin paljonko matka maksaa vaikka autossa olisi mittari. Suosittelen valitsemaan taksin jota kuljettaa joko valkoinen tai intialainen kuljettaja. Värilliset ovat useimmiten myös OK mutta mustia kuskeja kannattaa välttää. Näin se vaan on! Välillä Waterfront-keskusta taksit pyytävät turistilta 70-80 randia vaikka oikea hinta on 30-40 välillä.

      Kerro vähän enemmän matkasuunnitelmastasi niin pistetään lisää vinkkejä!

      • menossa ollaan

        Olen menossa Kapkaupunkiin ensi kesäkuussa 2-3 viikoksi lomailemaan (saan ehkä matkaseuraakin, niin ei tarvi yksin lähteä). Kiinnostaisi nähdä vähän luontoa ja ympäristöä ja ihan perusnähtävyyksiä. Eli vinkkejä näkemisen arvoisista paikoista kaipaisin:) Entä olisiko auton vuokraus kannattavaa vai olisiko parempi mennä järjestetyille retkille?

        Mietityttää myös, että onko kannattavaa lähteä kesäkuussa, onko Kapkaupungin seudulla kovin sateista ja kylmää silloin?


      • kyosti
        menossa ollaan kirjoitti:

        Olen menossa Kapkaupunkiin ensi kesäkuussa 2-3 viikoksi lomailemaan (saan ehkä matkaseuraakin, niin ei tarvi yksin lähteä). Kiinnostaisi nähdä vähän luontoa ja ympäristöä ja ihan perusnähtävyyksiä. Eli vinkkejä näkemisen arvoisista paikoista kaipaisin:) Entä olisiko auton vuokraus kannattavaa vai olisiko parempi mennä järjestetyille retkille?

        Mietityttää myös, että onko kannattavaa lähteä kesäkuussa, onko Kapkaupungin seudulla kovin sateista ja kylmää silloin?

        Kesakuu on sateisin kuukausi Kaapissa(keskimaarin siis), sataa lahes 100 mm.
        Lampotila vaihtelee 18 - 8 asteen valilla.
        Heinakuu ja elokuu ovat lampotilaltaan samoja, yleensa hieman vahasateisempia.
        Valimeren alueen talven oloista taalla on silloin.
        Seka retkia etta autonvuokrausta, molemmat mahtuvat noin pitkaan ajanjaksoon.


      • Observeri
        kyosti kirjoitti:

        Kesakuu on sateisin kuukausi Kaapissa(keskimaarin siis), sataa lahes 100 mm.
        Lampotila vaihtelee 18 - 8 asteen valilla.
        Heinakuu ja elokuu ovat lampotilaltaan samoja, yleensa hieman vahasateisempia.
        Valimeren alueen talven oloista taalla on silloin.
        Seka retkia etta autonvuokrausta, molemmat mahtuvat noin pitkaan ajanjaksoon.

        Olen samaa mieltä Kyöstin kanssa. Kesäkuussa Etelä-Afrikassa on talvi ja lämpötila voi pudota sisämaassa öisin jopa pakkasen puolelle.

        Kapkaupunki on parhaimmillaan joulukuusta maaliskuuhun. Tämän ovat myös huomanneet miljoonat muutkin jotka ajoittavat matkansa Etelä-Afrikkaan juuri siihen ajanjaksoon. Itse yrittäisin ajoittaa matkani huhtikuulle. Tällöin suurimmat turistimassat ovat jo kadonneet, hinnat ovat taas palanneet normaalille tasolle ja sääkin vielä suosii.


      • menossa ollaan
        Observeri kirjoitti:

        Olen samaa mieltä Kyöstin kanssa. Kesäkuussa Etelä-Afrikassa on talvi ja lämpötila voi pudota sisämaassa öisin jopa pakkasen puolelle.

        Kapkaupunki on parhaimmillaan joulukuusta maaliskuuhun. Tämän ovat myös huomanneet miljoonat muutkin jotka ajoittavat matkansa Etelä-Afrikkaan juuri siihen ajanjaksoon. Itse yrittäisin ajoittaa matkani huhtikuulle. Tällöin suurimmat turistimassat ovat jo kadonneet, hinnat ovat taas palanneet normaalille tasolle ja sääkin vielä suosii.

        Täytyypä vielä miettiä uudelleen tuota matkan ajankohtaa:)


    • öoopäoop

      mä ainakin käytin ihan niitä paikallisia "takseja" siis minibusseja. maksu on R2-R10 eli sika halpaa. kymmenellä randilla pääsi jo waterfrontilta canal walkille. mut noi minibussi-taksit ei kulje kaikkialle, joten esim. table moutanille joitui ottaan ns. mittaritaksin joka maksoi jotain R40. jos haluaa liikkua pienen matkan niin jokin bussikin saattaa osua kohdalle ja maksu ei ole kovinkaan hääppöinen.

      kehoitan kylläkin varovaisuuteen, varsinkin yksin liikuttaessa. pimeellä ei kannata liikkua yksin.

      ja paras ajankohta e-a:n vierailulle on joulu-maaliskuu.

    • Kuulahdus

      Olen käyttänyt taksia Kap Kaupungissa vuosi sitten. Kaikki sujui erittäin hyvin, bussilla liikkuminen oli myös ok.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 195
      2639
    2. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      213
      2442
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      63
      2302
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      186
      1787
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      12
      1308
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1287
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      20
      1243
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1225
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1118
    Aihe