Osaisko joku kertoo, et onko Kapkaupungissa toimiva taksiliikenne? Ja uskaltaako yksinäinen nainen liikkua taksilla?
Mielellään otetaan myös erilaisia vinkkejä vastaan Kapkaupungin seudusta:) Eka kertaa menossa ensi kesänä..
Millaiset taksit Kapkaupungissa?
12
2886
Vastaukset
- Virtuaali matkailua
Täältä löydät monenlaista tapahtumaa joihinkannattaa tutustua ennen matkaa jotta osaa varautua siihen kuinka rasistinen ja väkivaltainen se maa on nykyään.Takseihin ei ole turvallista mennä aivan yksin varsinkaan valkoisen naisen on tapahtunut paljon ryöstöjä,raiskauksia ja murhia.
Taksin kuljettajat ovat myös sodassa keskenään ja väkivaltoisia murhia on tapahtunut viime aiklina aika paljon ja se johtuu myös poliittisesta vallankäytöstä paljon.
http://www.crimexposouthafrica.org/?q=node
http://deathofjohannesburg.blogspot.com/
http://www.africancrisis.org/default2.asp- Railo
Suurkaupunki ku suurkaupunki, olisi varmasti paras kuulla ihmisiltä jotka on siellä ollut! Noin niin kuin yleisesti sanoen eiköhän taksilla matkustaminen ole turvallisinta, siinä on kyse ihmisten omasta elannosta eikä sitä helposti aseteta vaaraan.
- käpyäläinen
Railo kirjoitti:
Suurkaupunki ku suurkaupunki, olisi varmasti paras kuulla ihmisiltä jotka on siellä ollut! Noin niin kuin yleisesti sanoen eiköhän taksilla matkustaminen ole turvallisinta, siinä on kyse ihmisten omasta elannosta eikä sitä helposti aseteta vaaraan.
Olen käynyt vain Durbanissa ja sen ympäristössä, en Kapkaupungissa, mutta silti voin sanoa, että Kapkaupungissa taksit toimivat varmasti hyvin. Jos on taksien turvallisuudesta kovin huolissaan (tuskinpa siihen enempää on syytä kuin muissakaan suurissa kaupungeissa), voi käyttää tiettyjä firmoja tai hotellin tilaamia takseja, jos nyt hotellissa asuu.
- menossa ollaan
käpyäläinen kirjoitti:
Olen käynyt vain Durbanissa ja sen ympäristössä, en Kapkaupungissa, mutta silti voin sanoa, että Kapkaupungissa taksit toimivat varmasti hyvin. Jos on taksien turvallisuudesta kovin huolissaan (tuskinpa siihen enempää on syytä kuin muissakaan suurissa kaupungeissa), voi käyttää tiettyjä firmoja tai hotellin tilaamia takseja, jos nyt hotellissa asuu.
Millä kulkupelillä liikuit itse Durbanissa?
- käpyäläinen
menossa ollaan kirjoitti:
Millä kulkupelillä liikuit itse Durbanissa?
Aika paljon tuli liikuttua taksilla Durbanissa. Koska asuimme hotellissa, ne olivat usein hotellin tilaamia. Mitään ongelmia ei ollut. Lisäksi kävelimme päiväsaikaan runsaasti. Gatewayn ostoskeskukseen uskaltauduimme peräti menemään bussilla ja palasimme taksilla.
- Observeri
Ensinnäkin on mainittava, että Kapkaupunki ja Joburg ovat hyvin erilaisia paikkoja etenkin turvallisuustilanteensa puolesta. Toki Kapkaupungissakin tapahtuu yhtä sun toista, mutta terveellä järjellä varustettu matkaaja pärjää siellä aivan loistavasti.
Kapkaupungin taksit ovat täysin käypiä matkustusvälineitä. Keskustan ulkopuolelle en kuitenkaan lähtisi taksilla kruisailemaan... Valitse taksi jonka kyljessä on firman nimi ja hinnasto ja siitä huolimatta kysy kuitenkin paljonko matka maksaa vaikka autossa olisi mittari. Suosittelen valitsemaan taksin jota kuljettaa joko valkoinen tai intialainen kuljettaja. Värilliset ovat useimmiten myös OK mutta mustia kuskeja kannattaa välttää. Näin se vaan on! Välillä Waterfront-keskusta taksit pyytävät turistilta 70-80 randia vaikka oikea hinta on 30-40 välillä.
Kerro vähän enemmän matkasuunnitelmastasi niin pistetään lisää vinkkejä!- menossa ollaan
Olen menossa Kapkaupunkiin ensi kesäkuussa 2-3 viikoksi lomailemaan (saan ehkä matkaseuraakin, niin ei tarvi yksin lähteä). Kiinnostaisi nähdä vähän luontoa ja ympäristöä ja ihan perusnähtävyyksiä. Eli vinkkejä näkemisen arvoisista paikoista kaipaisin:) Entä olisiko auton vuokraus kannattavaa vai olisiko parempi mennä järjestetyille retkille?
Mietityttää myös, että onko kannattavaa lähteä kesäkuussa, onko Kapkaupungin seudulla kovin sateista ja kylmää silloin? - kyosti
menossa ollaan kirjoitti:
Olen menossa Kapkaupunkiin ensi kesäkuussa 2-3 viikoksi lomailemaan (saan ehkä matkaseuraakin, niin ei tarvi yksin lähteä). Kiinnostaisi nähdä vähän luontoa ja ympäristöä ja ihan perusnähtävyyksiä. Eli vinkkejä näkemisen arvoisista paikoista kaipaisin:) Entä olisiko auton vuokraus kannattavaa vai olisiko parempi mennä järjestetyille retkille?
Mietityttää myös, että onko kannattavaa lähteä kesäkuussa, onko Kapkaupungin seudulla kovin sateista ja kylmää silloin?Kesakuu on sateisin kuukausi Kaapissa(keskimaarin siis), sataa lahes 100 mm.
Lampotila vaihtelee 18 - 8 asteen valilla.
Heinakuu ja elokuu ovat lampotilaltaan samoja, yleensa hieman vahasateisempia.
Valimeren alueen talven oloista taalla on silloin.
Seka retkia etta autonvuokrausta, molemmat mahtuvat noin pitkaan ajanjaksoon. - Observeri
kyosti kirjoitti:
Kesakuu on sateisin kuukausi Kaapissa(keskimaarin siis), sataa lahes 100 mm.
Lampotila vaihtelee 18 - 8 asteen valilla.
Heinakuu ja elokuu ovat lampotilaltaan samoja, yleensa hieman vahasateisempia.
Valimeren alueen talven oloista taalla on silloin.
Seka retkia etta autonvuokrausta, molemmat mahtuvat noin pitkaan ajanjaksoon.Olen samaa mieltä Kyöstin kanssa. Kesäkuussa Etelä-Afrikassa on talvi ja lämpötila voi pudota sisämaassa öisin jopa pakkasen puolelle.
Kapkaupunki on parhaimmillaan joulukuusta maaliskuuhun. Tämän ovat myös huomanneet miljoonat muutkin jotka ajoittavat matkansa Etelä-Afrikkaan juuri siihen ajanjaksoon. Itse yrittäisin ajoittaa matkani huhtikuulle. Tällöin suurimmat turistimassat ovat jo kadonneet, hinnat ovat taas palanneet normaalille tasolle ja sääkin vielä suosii. - menossa ollaan
Observeri kirjoitti:
Olen samaa mieltä Kyöstin kanssa. Kesäkuussa Etelä-Afrikassa on talvi ja lämpötila voi pudota sisämaassa öisin jopa pakkasen puolelle.
Kapkaupunki on parhaimmillaan joulukuusta maaliskuuhun. Tämän ovat myös huomanneet miljoonat muutkin jotka ajoittavat matkansa Etelä-Afrikkaan juuri siihen ajanjaksoon. Itse yrittäisin ajoittaa matkani huhtikuulle. Tällöin suurimmat turistimassat ovat jo kadonneet, hinnat ovat taas palanneet normaalille tasolle ja sääkin vielä suosii.Täytyypä vielä miettiä uudelleen tuota matkan ajankohtaa:)
- öoopäoop
mä ainakin käytin ihan niitä paikallisia "takseja" siis minibusseja. maksu on R2-R10 eli sika halpaa. kymmenellä randilla pääsi jo waterfrontilta canal walkille. mut noi minibussi-taksit ei kulje kaikkialle, joten esim. table moutanille joitui ottaan ns. mittaritaksin joka maksoi jotain R40. jos haluaa liikkua pienen matkan niin jokin bussikin saattaa osua kohdalle ja maksu ei ole kovinkaan hääppöinen.
kehoitan kylläkin varovaisuuteen, varsinkin yksin liikuttaessa. pimeellä ei kannata liikkua yksin.
ja paras ajankohta e-a:n vierailulle on joulu-maaliskuu. - Kuulahdus
Olen käyttänyt taksia Kap Kaupungissa vuosi sitten. Kaikki sujui erittäin hyvin, bussilla liikkuminen oli myös ok.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400003184550- 162226
- 1922056
- 1071456
- 771343
- 74982
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu57947IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka2899Martina miehensä kanssa Malediiveilla.
Miksi täällä puhutaan erosta? Lensivät Dubaista Malediiveilĺe.119824Ei lumous lopu koskaan
Kerran kun tietyt sielut yhdistyvät kunnolla, ei irti pääse koskaan. Vaikka kuinka etsit muista ihmisistä sitä jotain tu59746