Vihreä tee takapiruna?

Johku_

Muutama viikko sitten aloin käyttää vihreää teetä sen tutkittujen terveysvaikutusten vuoksi. Olen kuitenkin huomannut, että joka kerta vihreää teetä (vihreä tee sitruuna) juotuani minulle tulee lievää pahoinvointia, kuin ällötystä, ja myös silmien seudulla esiintyvää huimauksen tapaista. Onko kukaan muu huomannut vihreän teen aiheuttavan tällaista? Mistäköhän johtuisi? Tuskin kyseessä on pelkkä yhteensattumakaan, kun niin säännönmukaisesti ilmenee...

13

4746

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Make täällä

Vihreästä teestä se kyllä johtuu. Se on muutenkin aika pahan makuista ja muistan kun itse join sitä päivällä monta kertaa meinasin sitten oksentaa kun lähdin kotimatkalle töistä. Ei kannata juoda sitä liikaa, tuskin se niin terveellistä kuitenkaan on.

• juoda

riittävästi vettä. Vihreä tee toimii diureettina, joten se kuivattaa elimistöä. Itselläni samankaltaisia oireita esiintyy jos juon liikaa teetä enkä muista juoda vettä.

• sasae

Ilmeisesti se vaan ei sovi vatsallesi. Toisethan saavat tuollaisia oireita kahvista, toiset kiinalaisesta oolong-teestä toiset englantilaistyyppisestä Liptonista.

Itse olen huomannut saavani vihreästä teestä joskus sellaisen buzz-olon, siis ikäänkuin tosi virkistävän tyjäyksen. Kyseessä on siis positiivinen tunne minun tapauksessani.

• SOKRATES

Kokeiles Luontaistuote kaupasta ostettua oikeaa
        vihreää teetä. Nimittäin nämä maustetut vihreä teet sitruuna minttu ym allergisoivat vatsaa.

• sasae
        SOKRATES kirjoitti:

Kokeiles Luontaistuote kaupasta ostettua oikeaa
        vihreää teetä. Nimittäin nämä maustetut vihreä teet sitruuna minttu ym allergisoivat vatsaa.

Ylipäätään vihreä tee plus sitruuna on tosi outo yhdistelmä. Vihreä teehän pitää juoda siltään, ilman mitään mausteita tai muita sössöjä.

• skäribo

tyhjään vastaan? Mulle tulee mustasta ja vihreästä teestä kuvotusta, jos juon sitä heti aamulla tyhjään vatsaan. Muutoin teestä tulee hyvä olo.

• mulle ainakin

kun olin juonut vihreätä teetä yhen kupin niin tuli tosi paha olo ja vähän ajan päästä oksensin :(

• käyttäjä

Olen käyttänyt vihreää teetä vuosia. Tee pitää valmistaa hauduttamalla 80 asteisessa vedessä. Vesi keitetään ja jäähdytetään sitten. Teen lehtien pitää olla hyvänlaatuisia. Ei mitään pussiteetä, vaan todella teepensaan parhaista osista. Pussiteehen heitetään aina pelkät jämät, myös mustaan mustaan pussiteehen. Vihreä tee nautitaan sellaisenaan ja melko mietona, ei maustettuna.
      Etnisistä kaupoista saa hyviä teelaatuja.

• kiltri

Jep näinhän minäkin olen tehnyt eli valmistustavasta ja laadusta se ei ole kiinni. Aamuvuoroon herätessä kun juot tyhjään vatsaan vihreätä teetä aamuviideltä niin takuuvarmasti on huono olo hetken päästä. Kahviin piti palata takaisin koska sitä pystyy noin aikaisin aamusellakin juomaan ja se piristävä vaikutus tietenkin. Närästyksen takia vaihdoin hetkeksi teehen ja siihen kyllä auttoikin mutta muuten ei kyllä toiminut. Kahvin orjaksi palattiin!

• ...

Ensinnäkin, jos pahoinvointia ilmenee, niin ei missään nimessä kannata juoda teetä tyhjään vatsaan. Toiseksi kannattaa panostaa teen laatuun, sekä maun että terveellisyyden takia. Tavallisissa kaupoissa on vain melko huonolaatuisia ja jollain aromilla maustettuja (ehkä peittämään teen huono aromi, voisi kuvitella?). Parhaimmat teet ovat sellaisia, että lehdet ovat kokonaisia, eivät silppua tai rullattuja.

Jos vielä haluaa maksimoida teen terveellisyyden, niin voi käyttää mustapippuria esimerkiksi jossain ruoassa/salaatissa tms. ennen teen juomista. Pippurin sisältämä piperiini parantaa epigallokatekiini-3-gallaatin (teen merkittävin polyfenoli) imeytymistä.

• Vihreä Teekeiju

Kuulostaa oudolle. Toki verenpainetta alentavaa vaikutusta vihreällä teellä kerrotaan olevan. Tosin en ole itse havainnut kuvaelemiasi oireita, ja olen juonut päivittän (jopa litra tolkulla) vihreää teetä jo kymmenen vuoden ajan.
      Ja minulla on todella alhainen verenpaine noin muutenkin...

Olisiko mahdollista, että kyseinen nauttimasi tee ei ole ihan kunnossa? En tiedä kokeilitko pussiteetä vai haudutettuna. Haudutettu on tehokkaampaa ja aromikkaampaa. Tai ehkä olet herkkä... tai sitten sattumaa.

Kokeile ihmeessä jotain muuta vihreää teetä (forsmann irtoteet omasta mielestäni parhaimmistoa). Vihreää teetä on useita eri laatuja, joissa on myös makueroja (esim kiinalainen Gun Powder ja japanilainen Sencha ovat aivan erilaisia.)

Toivottavasti teenjuontisi ei jäänyt tähän!

• vihreöjuoma

kantii kokeilla muuta merkkiä jos tekee voinnin pahaksi eikä kantti ulkomailta tilata koska niistä ei aina tiiä onko ne sitä mitä ne lupaa kanttii ostaa suomesta

• Anonyymi

Vihreä tee edistää ruuansulatusta. Ja siitä tulee nälkä, jos ei syö samalla.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      34
      4571
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3175
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      269
      2311
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      49
      2182
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      163
      2039
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1643
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1641
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      111
      1611
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1269
    Aihe