Kuinka nopeasti sillä saa väsyttävän vaikutuksen?lääkäri kirjoitti sitä elämäntilanteeni takia.mutta ei se kyllä nukkumiseeni auttanut?
tenox 10mg
8
2662
Vastaukset
- Nappinassu
Millaisella annostuksella syöt sitä?
Onko sulla käytössä muita bentsopohjaisia lääkkeitä?
Mulla on ollu käytössä tenox20mg, ja sitä tuli oteltua iltaisin 2-4 tablettia.Kyllä se uneen auttaa.
Toivottavasti elämäntilanteesi helpottaa..ja unensaanti palaa! Onnea matkaan!- .
oikeastaan ole muita lääkityksiä.Kuinka paljon aikasemmin se kannattaisi ottaa jos sitä väsymystä odottaa?entäs aamu?tuleeko kovinki tokkuraiseksi?Aika isolta annostuksesi kuulostaa jos otit 2-4.
- Susa
. kirjoitti:
oikeastaan ole muita lääkityksiä.Kuinka paljon aikasemmin se kannattaisi ottaa jos sitä väsymystä odottaa?entäs aamu?tuleeko kovinki tokkuraiseksi?Aika isolta annostuksesi kuulostaa jos otit 2-4.
Tenox alkaa vaikuttaa suhteellisen nopeasti ja soveltuu nukahtamisvaikeuksien hoitoon. Eli kannattaa ottaa noin puolisen tuntia ennen nukkumaan menoa, sitten kannattaa mennä normaalisti sänkyyn ja ajatella jotain mukavaa. Yleensä nukahdat huomaamattomasti. Jos alat levottomasti odottamaan sen vaikutusta, niin saattapi olla ettei tenox vaikuta ollenkaan. Itse otan silloin tällöin puolikkaan tabletin ja kyllä auttaa. Enkä käytä muita lääkkeitä ollenkaan. Kokeile puolikas tabletti ennen nukkumaan menoa, jos et saa unen päästä kiini, niin ota sitten seuraava puolikas. En suosittelee 2-3 tbl käyttöä ilman lääkärin määräystä. Mielummin neuvottelee lääkärin kanssa toisesta samankaltaisesti vaikutavasta nukahtamislääkkeestä, esim. Imovanesta (pahamakuinen kyllä). Hyviä unia!
- uni lääkkeillä.
Itselläni ei kyseinen lääke auttanut ollenkaan,elämän tilanne oli erittäin vaikea:surua,tuskaa ja ahdistusta.Lisäksi muita lääkkeitä tai uusi lääke kokonaan.Voimia.
- huono lääke
Ennenkuin tenox nukuttaa täytyy annosta nostaa niin suureksi että olo on sitten muuten sekava pitkälle päivään.
Paras kohdalleni sattunut nukahtamislääke on ehdottomasti Dormicum. Alkuun otin sitä 7,5mg ja sain siitä pehmoiset, ihanat ja rentouttavat unet, eikä olo maistunut paskalle seuraavana aamuna. Elämän tilanteen helpotuttua hyvien unien vuoksi, otan sitä enää satunnaisesti ja vain puolet alkuannoksesta.
Menehän taas lekurille lääkkeen vaihtoon ja ihania unia ja onnellista oloa.
On kyllä muistettava, että se mikä sopii yhdelle on huono toiselle, mutta lääkärin seurannassa on turvallista kokeilla. - Zoe(F)
tenox vaikuttaa noin 20 minuutin kuluttua...
tosin.. se ei vie sinua sänkyyn, se ei peittele, eikä se laita silmiäsi kiinni. Se sinun täytyy tehdä itse.. jos olet ylhäällä kun lääke vaikuttaa se tekee olosi kömpelöksi ja näkemäsi vääristyy. Kun käyt peiton alle ja suljet silmäsi lääke vaikuttaa toivotulla tavalla.. rentouttaen, ja hyvinkin pian olet unessa.
Tosin kaikkein paras unilääke on säännöllöllinen uni ja ravitseva ruoka ja liikunta.
tässä kaksi tapaa saada uni silmään;
* ennen nukkumaan menoa käy lenkillä.. kierrä vaikkapa viisi kilometriä.. kotiin päästyäsi käy lämpimässä suihkussa ja ota muki kaakaota. laita hiljaista ja mukavaa musiikkia ja kiva asento sängyssä. musiikki on hyvä laittaa uni ajastukselle vaikka puoleksi tunnuksi... ei tarvitse huolehtia sammutuksesta ym.
*toinen ohje on aivan lyhyt...:
käperry rakkaasi viereen.. lähelle vaikkapa kainaloon.- ?
Ei lenkit ja musiikit unetonta auta jos on vakavia huolia ja pelkoa.
- Zoe(F)
? kirjoitti:
Ei lenkit ja musiikit unetonta auta jos on vakavia huolia ja pelkoa.
on auttan muakin..
mä neuvoin just niinkuin mua on neuvottu..
auttoi...
kävelyllä tulee ittekseen ajateltuu juttui ja se rentouttaa..
ja hyvä rauhallinen ja varsinkin miellyttävä(ei bilemuusiikkia) rentouttaa kans..
ja mä nukahan kyllä hyvin nykyään.. nukkumaan meno ajat vaan on yleensä yhen aikaan..
mutta sikiö asennossa on mukavan lämmin ja hyvä nukkuu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä751390Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2431279Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1521086Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2551058- 51775
- 65754
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em62727Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui39708Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤44681- 30637